Czy NASK.pl działa nielegalnie żądając nr REGON

Data: 2010-10-21 12:42:36
Autor: Skibbbi
Czy NASK.pl działa nielegalnie żądając nr REGON
Witam,

Kilka dni temu założyłem firmę. Jak pewnie wiecie jest teraz "Jedno
okienko" i nr REGON nie dostaje się od ręki tylko przychodzi pocztą po
kilku tygodniach. Pani z "Jednego okienka" poinformowała mnie, że to
nic nie szkodzi bo teraz ten numer nie jest wymagany i nie muszę mieć
go na pieczątce i nawet w banku założą mi konto bez przyznanego nr
REGON.

Jakież było moje zdziwienie gdy na nazwa.pl chciałem wykupić serwer i
domenę. Okazało się, że bez REGONU system nie pozwoli mi na
rejestrację firmy w systemie nazwa.pl . Po interwencji telefonicznej
okazało się, że numer jest wymagany bo tak mają w swoim regulaminie i
domeny też nie mogą zarejestrować bo nr REGON chce od nich NASK.pl.

Czy to nie dziwne, że mając wpis do ewidencji działalności
gospodarczej, zgłoszenie do US i ZUS i NIP nie mogę kupić jakiejś
usługi bo nie mam REGONU.

Dodatkowo na stronie GUS's przeczytałem coś takiego:
http://www.stat.gov.pl/gus/7403_PLK_HTML.htm

Cytat z ostatniego akapitu:
"Dodatkowo nowelizacja z dnia 19 grudnia 2008 r. zniosła wymóg
posługiwania się przez podmioty podlegające obowiązkowi wpisu do
rejestru REGON w kontaktach urzędowych  i związanych z obrotem
gospodarczym zaświadczeniem o numerze identyfikacyjnym REGON oraz
podawanie tego numeru w pieczęciach firmowych oraz drukach urzędowych
(uchylenie ust. 3 w art. 43)."

Czy w takim razie firmy nazwa.pl i nask.pl łamią prawo żądając
bezwarunkowo podania nr REGON i nie chcąc sprzedać mi domeny? Czy może
ja źle interpretuję prawo?

Jeżeli łamią prawo to gdzie to można zgłosić?

Pozdrawiam,

Data: 2010-10-22 08:21:35
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.10.2010 21:42, Skibbbi pisze:

Czy w takim razie firmy nazwa.pl i nask.pl łamią prawo żądając
bezwarunkowo podania nr REGON i nie chcąc sprzedać mi domeny? Czy może
ja źle interpretuję prawo?

Jeżeli łamią prawo to gdzie to można zgłosić?

A nie prościej skorzystać z innej firmy, hmm?

Data: 2010-10-22 01:04:07
Autor: Skibbbi
Czy NASK.pl działa nielegalnie żądając nr REGON
On 22 Paź, 08:21, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
> [...]

> ja źle interpretuję prawo?

> Jeżeli łamią prawo to gdzie to można zgłosić?

A nie prościej skorzystać z innej firmy, hmm?

No właśnie, że nic to nie da. Każda firma rejestrująca domeny robi to
w NASK.pl więc kto by to nie był zawsze żąda numeru REGON bo tego żąda
NASK.pl

Będę wdzięczny za jakieś informacje i podpowiedź gdzie można zgłosić
takie nieprawidłowości.

Data: 2010-10-22 09:03:47
Autor: Wemif
Skibbbi <remontypro@gmail.com> wrote:

No właśnie, że nic to nie da. Każda firma rejestrująca domeny robi to
w NASK.pl więc kto by to nie był zawsze żąda numeru REGON bo tego żąda
NASK.pl

nask nie wymaga regonu do rejestracji domen, wiec to jest wymysl
tego rejestratora. Idz do innego.

a.

Data: 2010-10-22 20:50:19
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-22 11:03, Wemif pisze:
[...]

WYMAGA, nie wymaga jedynie dla osób fizycznych.

Tomy M.

Data: 2010-10-23 09:36:20
Autor: Wemif
Tomy M. <tomy@ansibl.com> wrote:
nask nie wymaga regonu do rejestracji domen, wiec to jest wymysl
tego rejestratora. Idz do innego.

WYMAGA, nie wymaga jedynie dla osób fizycznych.

Mowa była o rejestracji w NASK przez Partnera. Nask od Partnerów nie wymaga aby od Abonentów domen pobierali REGON, nigdzie go NASKowi Partner nie przesyła, także dla firm.

a.

Data: 2010-10-22 10:05:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-22 10:04, Skibbbi pisze:

No właśnie, że nic to nie da. Każda firma rejestrująca domeny robi to
w NASK.pl więc kto by to nie był zawsze żąda numeru REGON bo tego żąda
NASK.pl

   Inne firmy nie żądają, np. ja rejestruję w ovh.pl

--
Liwiusz

Data: 2010-10-22 23:11:13
Autor: boukun

wrote:
> [...]

No właśnie, że nic to nie da. Każda firma rejestrująca domeny robi to
w NASK.pl więc kto by to nie był zawsze żąda numeru REGON bo tego żąda

Idź tutaj, a nie będziesz żałować http://www.az.pl/

Ja tam mam swoją stronkę http://www.jarecky.pl
boukun

Data: 2010-10-22 23:16:32
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-22 23:11, boukun pisze:

Idź tutaj, a nie będziesz żałować http://www.az.pl/

Hehe ... daj spokój. Nie zajmujesz się tym więc proszę
nie doradzaj ludziom bo narobisz im kłopotów.

Ja tam mam swoją stronkę http://www.jarecky.pl

Tak masz ale na osobę fizyczną:

NAZWA DOMENY:

jarecky.pl

id abonenta:
nrr0895294070299 (osoba fizyczna)

serwery nazw:
ns11.az.pl. [85.232.252.194]
ns12.az.pl. [89.171.29.77]
ns10.az.pl. [62.146.113.3]

utworzona:
2010.08.02 13:02:07
ostatnia modyfikacja:
2010.08.02 13:02:12

(kupiona w wakacje jak widzę)

Tomy M.

Data: 2010-10-22 23:22:20
Autor: boukun

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:4cc1ff30$0$27044$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To nie ma znaczenia jak kupujesz. Niech sobie kupi na fizyczną. Osobiście nie wiem, jaka jest różnica.
Personal Hosting w zupełności na wiele rzeczy wystarczy, firmowych i 3 domeny pl za darmo. Ja miałem zakupioną domenę .de
http://betreuung-haushaltshilfe.de
Oni mają dostęp jako prawie jedyni do niemieckiego denic
i do tego tę polska domenę "jarecky" miałem za darmo.

boukun

Data: 2010-10-23 03:00:50
Autor: animka
W dniu 2010-10-22 23:16, Tomy M. pisze:
[...]

Bo mu co i rusz zabierają prawa do internetu i co jakiś czas zakłada nowe skrzynki mailowe i strony.

--
animka

Data: 2010-10-22 07:57:24
Autor: Massai
Czy NASK.pl dziala nielegalnie
Andrzej Lawa wrote:

> [...]

> może ja źle interpretuję prawo?

A nie prościej skorzystać z innej firmy, hmm?

Nie jestem pewien czy tłumaczenie tej firmy jest prawdziwe, tzn czy
rzeczywiście NASK żąda regonu, ale jeśli tak jest - to w jaki sposób
znajdziesz tego "innego" dostawcę?

hint: NASK ma monopol na te usługi.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-10-22 20:49:41
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-22 08:21, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie ma innej firmy. NASK jest MONOPOLISTĄ.
Dla firm wymaga podania REGON.

Można to obejść kupując domenę na osobę fizyczną,
ale US może się czepiać przy wrzucaniu faktur
imiennych w koszta firmy (opłata roczna za domenę).

Zawsze doradzam ludziom którzy zakładają małą firmę:
NIE NAZYWAJCIE SWOJEJ FIRMY!!!

Mała działalność lepiej gdy ma nazwę taką jak Wasze
dane osobowe np.:  Jan Kowalski
I NIC WIĘCEJ!

Tomy M.

Data: 2010-11-03 13:53:46
Autor: Tapatik
Użytkownik Tomy M. napisał:

Zawsze doradzam ludziom którzy zakładają małą firmę:
NIE NAZYWAJCIE SWOJEJ FIRMY!!!

Mała działalność lepiej gdy ma nazwę taką jak Wasze
dane osobowe np.: Jan Kowalski
I NIC WIĘCEJ!

A można tak?

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-11-03 13:54:56
Autor: spp
W dniu 2010-11-03 13:53, Tapatik pisze:

Mała działalność lepiej gdy ma nazwę taką jak Wasze
dane osobowe np.: Jan Kowalski
I NIC WIĘCEJ!

A można tak?

Tak trzeba.
Można tylko jeszcze coś dodać ale nic ująć. ;)

--
spp

Data: 2010-11-03 11:56:46
Autor: januszek
Czy NASK.pl działa nielegalnie żądając nr REGON
spp napisa?(a):

Mała działalność lepiej gdy ma nazwę taką jak Wasze
dane osobowe np.: Jan Kowalski
I NIC WIĘCEJ!

A moĹźna tak?

Tak trzeba.
Można tylko jeszcze coś dodać ale nic ująć. ;)

A co jeśli ktoś nie nazywa się Jan Kowalski? ;P

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-11-04 22:24:34
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-11-03 12:56, januszek pisze:

[...]

To chyba ten sam facet co ma stronę w
necie: www.example.com

W moim mieście wszyscy nazywają się Jan Kowalski.

;-)

Tomy M.

Data: 2010-11-04 00:22:39
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Czy NASK.pl działa nielegalnie żądając nr REGON
W dniu 03.11.2010 13:53, Tapatik pisze:

A można tak?

Można, ale to może być upierdliwe/niekorzystne dla kontrahentów i dla
niego samego
--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-10-22 23:13:25
Autor: boukun

Użytkownik "Skibbbi" <skibbbi@gmail.com> napisał w wiadomości news:aedd8d17-8b83-4ff8-8b66-ddcb2560e24eh7g2000yqn.googlegroups.com...
Witam,

Kilka dni temu założyłem firmę. Jak pewnie wiecie jest teraz "Jedno
okienko" i nr REGON nie dostaje się od ręki tylko przychodzi pocztą po
kilku tygodniach.
Swoją drogą, na REGON czeka się około tygodnia, w jakiej pipiduwie mieszkasz...

boukun

Czy NASK.pl działa nielegalnie żądając nr REGON