Czy "PiS gołębie" stworz± PiS light ?

Data: 2010-09-22 08:58:12
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Czy "PiS gołębie" stworz± PiS light ?
Jak pisze "Gazeta Wyborcza", "PiS gołębie", politycy z liberalnego skrzydła partii Jarosława Kaczyńskiego, my¶l± po cichu o założeniu nowego ugrupowania - podobnego do PiS, tyle, że w wersji light. Dobrym prognostykiem co do planów maja być najbliższe wybory samorz±dowe.
Sygnałem, że okręt tonie, jak pisze "Gazeta Wyborcza", powołuj±c się na rozmowę z jednym z polityków PiS, ma być wynik najbliższych wyborów. Dla jednych działaczy PiS sygnał alarmowy, to próg 25 proc. poparcia, dla innych 20 proc. Dlatego, zdaniem rozmówcy "Gazety Wyborczej" - wpływowego polityka PiS, cze¶ć działaczy największej partii opozycyjnej już my¶li o założeniu nowej partii. Takie grupki nazywa się PiS gołębiami.

Zdaniem polityka PiS - u, miałby to być "taki PiS, jaki kiedy¶ ¶więcił triumfy: od Marka Jurka, przez cze¶ć Polski Plus (Kazimierz Ujazdowski, Jarosław Sellin, Jerzy Polaczek), tzw. liberałów, ludzi od ostatniej kampanii Jarosława Kaczyńskiego (Pawła Poncyliusza, Joanny Kluzik-Rostkowskiej, Elżbiety Jakubiak), po tzw. muzealników (Paweł Kowal, Jan Ołdakowski) oraz Marka Migalskiego i ewentualnie Adama Bielana i Michała Kamińskiego.

- To byłoby trudne do zrobienia, ale nie bez szans. wystarczy mieć 41 znanych polityków, po jednym w każdym okręgu wyborczym - mówi "Gazecie Wyborczej" jeden z polityków PiS. - Liderem takiej partii mogłaby zostać Joanna Kluzik-Rostkowska, a Bielan z Kamińskim daliby swoje know-how, jak robić kampanię - dodaje.

Zdaniem czę¶ci ¶rodowiska PiS celem nadrzędnym dla Jarosława Kaczyńskiego jest wygrana w wyborach prezydenckich w 2015 roku. Twierdz±, że teraz prezes "chce wepchn±ć PO w objęcia SLD", co ma być gwoĽdziem do trumny Platformy, takim samym, jakim dla PiS była koalicja z Samoobrona i LPR.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,8409206,Czy__PiS_golebie__stworza_PiS_light__.html

Kolejny dowód na to, że dupowaty Hitler zwariował do reszty. Chce wepchn±c PO w objęcia SLD, co ma PO wykończyc. Je¶li tak działa ten mehanizm, to dlaczego sam wpychał się w eseldowskie objęcia i deklarował lewicowo¶c?

Pzegrana w czterech kolejnych wyborach, oraz niemal pewna przegrana w najbliższych, samorz±dowych, pomieszała całkowicie w łysiej±cej pale dupowatego Hitlera. Tak trzymaj dupowaty. Koniec bliski!

Przemysław Warzywny

--

Publicysta Cezary Michalski o Jarosławie Kaczyńskim: nasz dupowaty Hitler już o Henrykę Krzywonos może się potkn±ć w swoim nieudolnym marszu do władzy".

Data: 2010-09-22 09:28:20
Autor: Miglanc
Czy "PiS gołębie" stworz± PiS light ?

Użytkownik "Jarek nie obronił kżyża" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomo¶ci news:i7c9e6$gp7$1inews.gazeta.pl...
[...]

W 2015 prezes PiS będzie już starym prykiem! Po cholere nam prezydent staruszek?

--

Zahir

Data: 2010-09-22 14:48:03
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Czy "PiS gołębie" stworz± PiS light ?
Użytkownik "Miglanc" <sahibzahir@gmail.com> napisał

W 2015 prezes PiS będzie już starym prykiem! Po cholere nam prezydent staruszek?

Miałby wtedy 66 lat, to nie jest jeszcze wiek dyskwalifikuj±cy kandydata na prezydenta. Postawiłbym pytanie: po cholerę nam TAKI prezydent?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-09-22 09:46:38
Autor: Tomek
Czy "PiS gołębie" stworz± PiS light ?

Użytkownik "Jarek nie obronił kżyża" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomo¶ci news:i7c9e6$gp7$1inews.gazeta.pl...
Jak pisze "Gazeta Wyborcza",

Czytasz czasem co¶ innego? Chyba nie... Pewnie st±d ten nick...
Tomek

Data: 2010-09-22 09:52:47
Autor: awe
Czy "PiS gołębie" stworz± PiS light ?
Nie sadze, kto mial odejsc odszedl. A kto odejdzie to odejdzie do PO - a PO kumuluje wadliwy towar. Nie na dlugo albowiem 300 mld w ciagu 3 lat  to zbyt duzo, a przy braku reform to samobojstwo
awe

Data: 2010-09-22 09:54:59
Autor: Miglanc
Czy "PiS gołębie" stworz± PiS light ?

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i7ccko$bak$1news.onet.pl...
[...]

Nie odszedł tylko został wypierdzielony przez prezesa PiS.

--

Zahir

Data: 2010-09-22 10:06:01
Autor: awe
Czy "PiS gołębie" stworz± PiS light ?

Użytkownik "Miglanc" <sahibzahir@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4c99b652$0$20994$65785112news.neostrada.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
kto
awe

Data: 2010-09-22 12:44:55
Autor: Miglanc
Czy "PiS gołębie" stworz± PiS light ?

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i7cddf$d91$1news.onet.pl...

[...]

Wpisz w googlach: "wyrzuceni przez prezesa PiS".

--

Zahir

Data: 2010-09-22 13:50:16
Autor: awe
Czy "PiS gołębie" stworz± PiS light ?

Użytkownik "Miglanc" <sahibzahir@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:4c99de26$0$20999$65785112news.neostrada.pl...

[...]

a kogo wyrzucil Donek?
awe

Data: 2010-09-22 11:21:10
Autor: Krzysztof
[...]

Bielan, Jurek, Jakubiak, Kamiński jako light ? Nie nadaj± się.

K.

Data: 2010-09-22 13:09:41
Autor: rAzor
Won, kablarska Ĺ‚ajzo.
Darz bór! Użytkownik... he he - Jarek nie obronił kżyża raczył napisać:

Podpisał „lojalkę” w stanie wojennym. Zobowiązał się do zachowania w tajemnicy swoich rozmów i kontaktów z SB. Opisał służbom specjalnym, z kim i dlaczego utrzymuje kontakty. Jeden z jego współpracowników był esbekiem, inny zaś ważnym działaczem PZPR, który wiele lat spędził w ZSRR. Te fakty dotyczą Janusza Palikota.

Ten kontrowersyjny parlamentarzysta w swoich wypowiedziach chętnie posługuje się insynuacjami, półprawdami i kłamstwami. Kiedy zaś idzie o jego przeszłość, zachowuje wyjątkową powściągliwość, podając jedynie te fakty, które są dla niego wygodne. Sprawdziliśmy przeszłość Janusza Palikota i początki jego biznesowej kariery. Z ogólnodostępnych dokumentów wyłania się obraz zupełnie inny od tego, jaki Palikot sam przedstawia w mediach.

Różne wersje

Janusz Palikot bezpardonowo atakował śp. Janusza Kurtykę, prezesa Instytutu Pamięci Narodowej, który 10 kwietnia zginął w katastrofie smoleńskiej. We wrześniu 2008 r. Palikot w Radiu Zet, mówiąc o zasobach IPN, stwierdził: „Moim zdaniem trzeba spalić to esbeckie szambo”.

Czy na opinię Palikota miała wpływ zawartość jego teczki znajdującej się w Instytucie Pamięci Narodowej? Nie wiadomo. Jedno jest pewne – wersje, które prezentuje w mediach na temat przebiegu wydarzeń ze stanu wojennego, różnią się od zawartości dokumentów na jego temat.

(...) Przegrana skłoniła go jednak do zajęcia się polityką na poważnie. Odbył rozmowę z Donaldem Tuskiem i okazało się, że o sprawach najważniejszych myślą podobnie. Nie bez znaczenia był zapewne fakt, że obaj mają opozycyjne doświadczenia z czasów PRL. Palikot, choć o kilka lat młodszy, był w chwili wybuchu stanu wojennego zaangażowany w działalność opozycyjną. Aresztowany, trafił na krótko do zamojskiego więzienia. Z dumą podkreśla, że nie dał się złamać i niczego nie podpisał. Jednak tych, którzy wówczas podpisali, jest w stanie zrozumieć. – Nocne przesłuchania z lampą świecącą w oczy. W celi wybite okno, a na dworze siarczysty mróz. Trudno było wytrzymać – wspomina. Dlatego jest za lustracją, ale rozsądną i przeciw wrzucaniu wszystkich do jednego worka (...) – czytamy w artykule pt. Duży chłopiec w tygodniku „Polityka” z marca 2007 r.

Tymczasem książce pt. Płoną koty w Biłgoraju sytuację ze stanu wojennego Palikot przedstawia już nieco inaczej:

„(...) W grudniu dostałem instrukcję, aby podpisać dokument o podporządkowaniu się prawu stanu wojennego i działać dalej. Tak też zrobiłem. W konsekwencji zostałem ponownie zatrzymany i aresztowany i trafiłem na komendę w Zamościu, gdzie brutalnie zmuszano mnie do podpisania deklaracji współpracy z SB, grożąc celą z wodą po kolana, nasyłając facetów – stare ubeckie metody – którzy mieli napędzić mi strachu. Nie będę ukrywał, bałem się, ale jednak niczego nie podpisałem; po prostu miałem szczęście, bo po czterech dniach SB przestało się mną interesować, po tym jak zmusiło do współpracy mojego kolegę. Bezpieka liczyła, że przy jego pomocy rozpracuje naszą siatkę. Uniknąłem więc hańby dzięki temu, że on się załamał. Jednak kolega przyznał mi się, że podpisał zobowiązanie do współpracy, ja zaś namówiłem go, by powiedział o tym również innym, i to go ocaliło – nikt go nie potępiał za słabość. Odzyskałem więc wolność wraz z innymi aresztowanymi (...)” – czytamy w Płoną koty w Biłgoraju.

Jak było naprawdę? Według dokumentów zachowanych w IPN, Janusz Palikot 17 grudnia 1981 r. własnoręcznie napisał tzw. lojalkę, o której wspomina w swojej książce. W dokumencie zatytułowanym „Oświadczenie” czytamy:

„Ja niżej podpisany Palikot Janusz oświadczam, że w okresie stanu wojny nie będę podejmował działań sprzecznych z postanowieniami dekretu o stanie wojennym. Stwierdzam, że dotychczas nie spotkałem się z ulotkami o wrogiej treści i których nie posiadam”. Podpisano: „Janusz Palikot”.

Z archiwów wynika, że nie był to jednak jedyny dokument popisany przez niego dla SB. Obecny polityk Platformy Obywatelskiej nigdzie nie wspomina o zobowiązaniu, które według dokumentów znajdujących się w IPN, podpisał w styczniu 1982 r.:

„Zobowiązanie. Ja niżej podpisany Janusz Palikot zobowiązuję się do zachowania w ścisłej tajemnicy treści prowadzonych rozmów oraz utrzymywanych kontaktów ze Służbą Bezpieczeństwa. Palikot Janusz”.

Opisał SB swoją działalność

W katalogach zamieszczonych na stronie internetowej IPN znajduje siÄ™ informacja
na temat Janusza Palikota. Czytamy w niej m.in.: „14 grudnia 1981 roku został zarejestrowany jako osoba rozpracowywana w ramach SOR kryptonim »Apel« (nr rej 61 27) w związku z podejrzeniem o drukowanie i kolportaż ulotek na terenie miasta Biłgoraj. Sprawę zakończono przeprowadzeniem rozmowy profilaktyczno-ostrzegawczej i w dniu 16.01 1984 zdjęto z ewidencji. Materiały złożono w archiwum wydziału C WUSW w Zamościu pod nr 918/II i zmikrofilmowano, zniszczono w dniu 30.10.1989 r.”.

Dużo więcej można dowiedzieć się z zachowanych dokumentów, które znajdują się w teczce Janusza Palikota. Są tam nie tylko przytoczone powyżej oświadczenie i zobowiązanie, ale także własnoręcznie napisany przez niego tuż po wprowadzeniu stanu wojennego kilkustronicowy dokument.

Jak to możliwe, że nikomu nieznany, biedny chłopak z Biłgoraju w ciągu paru lat stał się jednym z najbogatszych ludzi w Polsce, co umożliwiło mu start w wielką politykę? Kim są ludzie, dzięki którym Janusz Palikot zrobił karierę?
--
*...because, this time is all you have...*

Czy "PiS gołębie" stworz± PiS light ?