Czy Polacy to naprawdę debile?..

Data: 2010-08-13 03:21:38
Autor: Tzva Adonai
Czy Polacy to naprawdę debile?..
Oczekuję konkretnych odpowiedzi...

Data: 2010-08-13 03:33:29
Autor: Pistacjusz
Czy Polacy to naprawdę debile?..
On 13 Sie, 12:21, Tzva Adonai <purpurw...@runbox.com> wrote:
Oczekuję konkretnych odpowiedzi...

Niesatety tak.Efekt selecji negatywnej.
Mieszkałem w USA, w Kanadzie, we Wloszech, we Francji i w Wielkiej
Brytanii. Pomieszkiwałem w Szwajcarii i w Niemczech. Tak głupiego
społeczeństwa nigdzie nie spotkałem.

Data: 2010-08-13 12:38:35
Autor: Zahir

Użytkownik "Pistacjusz" <pistacjusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:45feffeb-8461-4193-9881-c706557b3d91f42g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Tą głupia część społeczeństwa reprezentowana jest przez elektorat PiS, a jak mi się wydaje jesteś gorącym zwolennikiem tej partii.

--

Zahir

Data: 2010-08-13 04:21:04
Autor: Pistacjusz
On 13 Sie, 12:38, "Zahir" <sahibza...@gmail.com> wrote:
Użytkownik "Pistacjusz" <pistacj...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:45feffeb-8461-4193-9881-c706557b3d91f42g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

Tą głupia część społeczeństwa reprezentowana jest przez elektorat PiS, a jak
mi się wydaje jesteś gorącym zwolennikiem tej partii.

Nie, chodzi o takich jak Ty.
Generalnie głupota Polaków polega na tym, że łatwo im wmówić, że
wszystko co w istocie broni ich interesów to "zacofanie" a wszystko co
im szkodzi to "postęp i nowoczesność".
Na przykład w USA jakbyś w TV wsadził flagę w psią kupę to byś musiał
mieć ochronę do końca życia bo by cię ktoś na ulicy zajebał. Tam po
prostu ludzie rozumieją, że ten symbol ich jednoczy i zapewnia
egzystencję.
We Włoszech koło domu mojej rodziny jest kapliczka pod którą co piątek
zbierają się na różaniec miejscowe moherowe berety. Nikogo to nie
dziwi, nie śmieszy, nie drażni mimo że Włosi kościół traktują podobnie
jak Polacy czyli czasami chodzą ale generalnuie nie wierzą. Jednak ten
folklor traktują jako dobro narodowe i do dzisiaj wyświęcenie księdza
to lokalny festyn. Jest nawet radio Maryja i radio Józef.

Data: 2010-08-13 20:56:48
Autor: Krzysztof
[...]

Bredzisz takie cos to jest mozliwe ale w Ameryce Południowej  - nie w USA .
[...]
Znowu bredzisz, czy ktos przeszkadza w procesjach Bożego Ciała ? Pielgrzymkach? Niszczy kapliczki?
Podaj adres zrobimy ci maly zjazd moherowy z krzyzami i modlitwami , zobaczymy jaki bedzie z ciebie "katolik".
K.

Data: 2010-08-14 02:02:12
Autor: Pistacjusz
On 13 Sie, 20:56, "Krzysztof" <osiemk_u...@wp.pl> wrote:
> [...]
>egzystencję.

Bredzisz takie cos to jest mozliwe ale w Ameryce Południowej  - nie w USA .

Oho, "specjalista" się znalazł który "lepieju wie" bo mu koledzy
opowiadali albo w telewizji widział.
W USA była nawet wykonana kara śmierci z tego powodu (w XIX wieku ale
zawsze).
Prawo federalne nie zabrania z uwagi na poprawkę ale prawo stanowe
owszem
i jeśli nie przekonasz sędziego, że faktycznie chodziło o symboliczą
formę wypowiedzi możesz mieć kłopoty.
A z sąsiadami to będziesz mial kłopoty na 100%.

> [...]
>to lokalny festyn. Jest nawet radio Maryja i radio Józef.

Znowu bredzisz, czy ktos przeszkadza w procesjach Bożego Ciała ?

A nie?
ZOMO nie rozpędzało procesji, nie usuwano kapliczek i kzyży w nocy?
Gomółka nie zkazal pokazywania obrazu Matki Boskiej?
Teraz to wraca w formie nienawiści do ludzi starszych, chodzących do
kościoła.
Nazywa się ich fanatykami, moherami, znieważa publicznie itd.
Czy to jest przejaw tolerancji?

Podaj adres zrobimy ci maly zjazd moherowy z krzyzami i modlitwami ,
zobaczymy jaki bedzie z ciebie "katolik".
K.

Nie jestem katolikiem.
Ale to nie znaczy, że jestem zwolennikiem prześladowań ludzi którzy
myślą czy wierzą w coś innego niż ja, Panie szowinisto.

Data: 2010-08-14 15:13:26
Autor: konus

Użytkownik "Krzysztof" <osiemk_usun@wp.pl> napisał w wiadomości news:i444hg$4kn$1inews.gazeta.pl...

[...]

Religijni fanatycy maja to do siebie , ze musza zyc w stanie ciaglego zagrozenia dla swojej wiary .
Bez tego zagrozenia staje sie ona plytka i nic nie warta bo nie maja co i przed kim bronic . Nie jest wazne , czy to zagrozenie naprawde istbnieje , czy jest tylko wytworem ich chorej wyobrazni , wazne , ze zakotwiczylo sie w ich umyslach .
Z takimi ludzmi nie mozna ani rozmawiac , ani dyskutowac , mozna tylko ich sluchac , lekcewazyc lub po prostu zamykac w wariatkowie , dla ich wlasmnego dobra .
Twoj przedmowca pewnie nie zauwazyl tego , ze Polska kapliczkami stoi , ze mamy najwiecej ksiezy na swiecie , ze jestesmy pierwsza potega w ich "chodowaniu " , ze kosciolow wnet bedzie wiecej niz wiernych i wciaz buduje sie nowe , co wazniejzze z coraz wiekszym rozmachem i zadeciem  a w kazdym rezyduje utrzymywany glownie przez panstwo i to najwyzszym poziomie matetrialnym religijny kacyk , ktory najczesciej nie wzbrania sie od tego aby pouczac  o tym jaki wymiar ma miec polityczny ksztal kraju a takze lokalnych spolecznosci .
Szalencom , fanatykom , co pokazuje "walka o krzyz " , zawsze bedzie malo , zawsze beda uwaza;li , ze dzieje sie im krzywda i ze sa przesladowani . Oni nie dopuszczaja kompromisu a zadanie tego od nich uwazaja za zbrodnie przeciwko Bogu .

kwakwa

Data: 2010-08-14 06:15:28
Autor: D.J.MC Donald Musk
On 14 Sie, 15:13, "konus" <pra...@mojapolska.watykan> wrote:
Użytkownik "Krzysztof" <osiemk_u...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:i444hg$4kn$1inews.gazeta.pl...

> [...]

sluchac , lekcewazyc lub po prostu zamykac w wariatkowie , dla ich wlasmnego

Zaczales krytykowac fanatykow z PO?

Data: 2010-08-14 15:28:18
Autor: kochamspamWYTNIJTO
> [...]

> Podaj adres zrobimy ci maly zjazd moherowy z krzyzami i modlitwami , > zobaczymy jaki bedzie z ciebie "katolik".

[...]
Twoj przedmowca pewnie nie zauwazyl tego , ze Polska kapliczkami stoi , ze mamy najwiecej ksiezy na swiecie , ze jestesmy pierwsza potega w ich "chodowaniu " , ze kosciolow wnet bedzie wiecej niz wiernych i wciaz buduje sie nowe , co wazniejzze z coraz wiekszym rozmachem i zadeciem  a w kazdym rezyduje utrzymywany glownie przez panstwo i to najwyzszym poziomie matetrialnym religijny kacyk , kwakwa

Konkrety, proszę, konkrety!
1) W jakim stopniu (jeśli w ogóle) nowe kościoły budowane są za pieniądze państwowe?
2) W jakim stopniu księża (jeśli w ogóle) są opłacani przez państwo?
(oczywiście pomijając księży zatrudnionych w szkołach, więzieniach...)

Proszę o liczby i źródło (skoro wygłaszasz tak zdecydowane tezy, to z pewnością znasz i liczby i potrafisz wskazać źródło).
Bo niby dlaczego mam wierzyć na słowo. --

Data: 2010-08-14 16:10:14
Autor: konus

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Podaj adres zrobimy ci maly zjazd moherowy z krzyzami i modlitwami ,
> zobaczymy jaki bedzie z ciebie "katolik".

[...]
[...]

Alez drogi przyjacielu , nie wymagaj odemnie abym Cie poprzez internet ,
tymbardziej jesli sa to grupy dyskusyjne , edukowal .
Po prostu przeczytaj cos wiecej niz ND , sluchaj wiecej niz RM , zwroc uwage
na to , ze nie tylko ksiadz moze mowic madrze ( im sie to nieczesto zdarza )
i do rzeczy , zauwaz rowniez to , ze niemal na kazdym rogu stoi kosciol ,
ktory najczesciej remontowany jest za publiczne pieniadze , jako , ze
wiekszosc z nich ogloszona zostala "zabytkiem " , nawet jesli stoi tylko
kilka lat , ze ksieza biora od panstwa pensje i to najwieksze w widelkowym
przedziale ( dla generala , najwieksza generalska , dla nauczyciela ,
najwieksza nauczycielska , dla kapelana policji najwieksza w milicji na
szczeblu tego samego stopnia , dla ...itd ) . Nawet szpitalny kapelan jest
oplacany przez panstwo lub gmine , jesli szpital gminny a przeciez
poruszylem tylko przyslowiowy wierzcholek lodowej gory. To nie za Twoja tace
ksieza rozbijaja sie mercedesami , chodza , kiedy sa incognito w garniturach
Armaniego i graja w kasynach o duze pieniadze .
No znowu dalem sie poniesc i wbrew zapowiedziom , jednak Cie edukuje .

kwakwa

Data: 2010-08-14 16:15:30
Autor: konus
> [...]

> Podaj adres zrobimy ci maly zjazd moherowy z krzyzami i modlitwami ,
> zobaczymy jaki bedzie z ciebie "katolik".

[...]

Data: 2010-08-14 16:44:07
Autor: kochamspamWYTNIJTO
No już coś niecoś wiem

> [...]

Armaniego i graja w kasynach o duze pieniadze .
No znowu dalem sie poniesc i wbrew zapowiedziom , jednak Cie edukuje .

Myślałem że znasz konkretne liczby, więc spytałem.
Ale w międzyczasie zajrzałem pod adres:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dotacje_pa%C5%84stwa_dla_ko%C5%9Bcio%C5%82%C3%
B3w_i_zwi%C4%85zk%C3%B3w_wyznaniowych_w_Polsce

Bardzo ciekawa lektura.
Nie ma tam wprawdzie dostatecznie scisłego zestawienie, ale tak na oko wygląda na to że Kościół przez ostatnie 20 lat dostawał (w różnej formie) od bezpośrednio od państwa po 10-15 miliardów rocznie (część tych kwot obejmuje zwrot majątków zabranych Kościołowi po wojnie). To rzeczywiście bardzo dużo.
Pensje dla księży w szkołach, wojsku,... to w tym wszystkim kwota raczej skromna. Państwowych pensji dla proboszczów też nie ma. Budowy nowych kościołów państwo zdaje się nie finansuje.
Bardzo istotne są natomiast rozliczne (niemal całkowite) zwolnienia podatkowe plus ulgi celne - dotyczące duchowieństwa.

Data: 2010-08-14 16:52:13
Autor: kochamspamWYTNIJTO
jednak....

> [...]

Bardzo istotne są natomiast rozliczne (niemal całkowite) zwolnienia podatkowe plus ulgi celne - dotyczące duchowieństwa.

W ciągu 20 lat przybyło w Polsce 370 tysięcy urzędników.
Ich utrzymanie kosztuje nas 22 miliardy złotych rocznie.
2 razy więcej niż różne dotacje i ulgi dla Kościoła.

Więc może by tak postulować ograniczenie jednego i drugiego.

Data: 2010-08-14 21:06:26
Autor: jadrys
jednak....
  W dniu 2010-08-14 16:52, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:

[...]

I co gorsze, - ci urzędnicy nie są  po to żeby nam ułatwiać życie a do jego  utrudniania.

Data: 2010-08-15 20:25:31
Autor: raff
jednak....
W dniu 2010-08-14 21:06, jadrys pisze:
[...]

Mowisz jak kapitalista - libertarianin.

R.

--
                Save The Whale!
http://fusyfusyfusy.blox.pl/resource/wieloryb.jpg

Data: 2010-08-15 10:37:30
Autor: konus
No już coś niecoś wiem

> [...]

podatkowe
plus ulgi celne - dotyczące duchowieństwa.

Piszesz , ze pensje ksiezy "pracujacych " w charakterze kapelanow , czy
katechetow nie sa duze .
General Glodz , kiedy byl kapelanem i nazywajacy sie biskupem , zarabial
niemal tyle samo co min. obrony narodowej a odchodzac po 6 latach " sluzby
"na " zasluzona" emeryture wojskowa , otrzymal od panstwa wielomilionowa
odprawe .
Ksieza katecheci bez stosowanego przygotowania zawodowego i pedagogicznego a wiec bez studiow , na samym wejsciu do "pracy " w szkole " otrzymuja etat nauczyciela dyplomowanego , na co kazdy nauczyciel z uniwersyteckim wyksztalceniem musi pracowac conajmniej 10 lat .
Fakt , ze srodki finansowe przeznaczone na to w globalnym rozliczeniu sa niewielkie , nie splyca problemu a raczej poteguje bo potrafie wyobrazic sobie stan psychiczny nauczyciela z 10 letnim stazem po uniwersytecie , ciezko pracujacego z pena odpowiedzialnoscia pedagogiczna , wychowawcza i dydaktyczna kiedy przy kasie odbiera pensje o 1/3 mniejsza niz stojacy przed nim  ksiadz , ktory ledwie co skonczyl seminarium , ktore do prawdziwych studiow ma sie tak jak zawodowka do matury . To samo dotyczy oficerow wojska , pilicji ,strazy pozarnej , kapelanow szpitalnych itd.
Jest to wiec problem nie tylko obciazenia budzetu ale przedewszystkim problem tzw. sprawiedliwosci spolecznej i prawa , ktore w wielu omawianych przypadkach jest tu lamane .
Jesli chodzi o budowe kosciolow , to nie mawatpliwosci , ze panstwo je dotuje . Przykladem niech bedzie sw. Opatrzbnosci , czy Lichen . Niemal wszystkie budowane koscioly w czesci budowane sa lub remontowane za srodki panstwowe lub publiczne , gminne w niewielkim stopniu zas ze srodkow pochodzacych bezposrednio od wiernych .
W skali kraju sa to tak olbrzymie pieniadze ,z e w glowie sie nie miesci . Najwieksze muzea w tym narodowe boryka sie z trudnosciami finansowymi nie dlatego , ze resort kultury nie lozy na ratowanie zabytkow pieniedzy , tylko dlatego, ze wiekszosc tych srodkow jest zagospodarowywana przez kosciol na remonty "zabytkowych " swiatyn .
Problem jest ogromny a przytoczone przez Ciebie liczby oddaja tylko w czesci skale zjawiska .
Najwiekszym beneficjentem publicznych i panstwowych wspolnych srodkow  jest wlasnie kosciol . Niby nic ale jesli wezmie sie pod uwage ubostwo podlegajacym panstwu dziedzin w tym pensje jego pracownikow ( poza wyjatkami ) jest tojednak problem ogromny . Trzeba tez wiedziec , ze glownie za nasze polskie pieniadze odbywa sie katechizacja i ewangelizacja tych czesci globu , ktore nie zaznaly tych dobrodziejstw ,  tak samo jak kiedys utrzymywalismy za nasze pieniadze komunizaCJE swiata .Nie chodzi o to zeby byc przeciwko ale trzeba w tej calej niemal histerycznej tendencji do lozenia na kosciol wziac pod uwage stan materialny spoleczenstwa a jest ono bliskie ubostwa .
Niestety kosciol hierarchiczny nie zna pojecia skromnosci i pokory , jest , szczegolnie w Polsce nastawiony na mozliwie najwiekszy zysk a osiaga go w sposob bezwzgledny .

kwakwa

Data: 2010-08-15 11:00:23
Autor: Bogdan Idzikowski
No już coś niecoś wiem

Użytkownik "konus" <pralat@mojapolska.watykan> napisał w wiadomości news:i4890g$6ur$1news.onet.pl...
[...]

Nie histeryzuj. Tak ma być. Przecież już dawno poseł "Kobra" powiedział: "nie ważne jaka Polska, biedna czy bogata ale katolicka".

Ale dzięki awanturze z krzyżem coś drgnęło. Zebranie kilku tysięcy przeciwników krzyża pokazało, że młodzież ma inne zdanie. I Polskę czeka nieuchronnie to, co dzieje się w innych krajach Europy.
Tzw. zapateryzm nie minie Polski.

Data: 2010-08-15 11:09:46
Autor: konus
No już coś niecoś wiem

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c67aca8$1news.home.net.pl...

[...]

Oby jak najszybciej !.Nie oznacza to , ze moim zyczeniem jest walka z religia , kosciolem i wiara . Bron Boze . Uwazam jednak , ze wiara jest sprawa sumienia kazdego czlowieka a nie zinstytucjonalizowana powinnoscia a tak to niestety zaczyna wygladac .Dzisja wiele obszarow zycia spolecznego , panstowego nie moze obyc sie juz bez wmontowani w nie udzialu kosciola . Ten ostatni zawlaszczyl juz niemal wszystko , nawet malzenskie lozko .
Kosciol tak ale tam gdzie jego miejsce . Czas skonczyc z czasami inkwizycji bo wbrew opiniom ta ma sie dzisiaj calkiem dobrze , choc nie jest juz tak krwawa .

kwakwa

Data: 2010-08-13 21:23:57
Autor: the_foe
W dniu 2010-08-13 13:21, Pistacjusz pisze:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=e0rVhNJnmhI

i nikogo to nie obchodzi.

--
the_foe

Data: 2010-08-14 01:27:07
Autor: Pistacjusz
On 13 Sie, 21:23, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
> [...]

> mieć ochronę do końca życia bo by cię ktoś na ulicy zajebał. Tam po
> prostu ludzie rozumieją, że ten symbol ich jednoczy i zapewnia

Marylin Manson MA ochronę właśnie dlatego, że jest zawodowym
skandalistą.
Nawiasem mówiąc on się też podcierał flagą. W USA z powodu pierwszej
poprawki nie jest zabronione
znieważanie/niszczenie flagi (w 2005 projekt nie przeszedł przez
Senat) ale to nie znaczy, że po czymś takim możesz sobie swobodnie
spacerować po ulicy.

Data: 2010-08-13 23:21:51
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-13 12:33, Pistacjusz pisze:
[...]
A możesz zdradzić co było powodem twojego powrotu do Polski?  Co ty tu robisz wśród takich ludzi?

Data: 2010-08-14 02:03:25
Autor: Pistacjusz
On 13 Sie, 23:21, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:
  W dniu 2010-08-13 12:33, Pistacjusz pisze:> On 13 Sie, 12:21, Tzva Adonai<purpurw...@runbox.com>  wrote:
> [...]
> społeczeństwa nigdzie nie spotkałem.

A możesz zdradzić co było powodem twojego powrotu do Polski?  Co ty tu

Mam trochę swojej rodziny i sporo rodziny żony więc do końca września
tu jeszcze posiedzę.

Data: 2010-08-14 15:29:18
Autor: jadrys
  W dniu 2010-08-14 11:03, Pistacjusz pisze:
[...]

Aha, To współczuję ci takich poświęceń  i życzę żeby ten czas spędzony w Polsce minął ci jak najszybciej.

Data: 2010-08-13 11:44:43
Autor: go!
On 13/08/2010 11:21, Tzva Adonai wrote:
Oczekuję konkretnych odpowiedzi...

Jak widac po wynikach wyborow na przestrzeni ostatnich 20 lat, jakies 90% doroslych to niestety idioci

Data: 2010-08-13 12:35:14
Autor: Dirko
Użytkownik "Tzva Adonai" <purpurwolf@runbox.com> napisał w wiadomości news:23f24a3e-bc90-4b1d-a00f-d316b7dcabdaa36g2000yqc.googlegroups.com...

Oczekuję konkretnych odpowiedzi...