Czy Polscy piloci to idioci ?

Data: 2010-05-25 22:52:03
Autor: PaweL
Czy Polscy piloci to idioci ?
znalezione na Interii (napisał: awatarsm):

W mediach polskich i rosyjskich o pilotach :
nie znają języków, nie znają liczb po rosyjsku - Rosjanin mówi piat'- to sr.ać ?, nie znają terenu lądowiska pomimo że lądowali tam trzy (3) dni temu, nie korzystają z systemów lotniska, nie korzystają z systemów pokładowych, podejmują lądowanie wbrew procedurom - w kakofonii dźwięków alarmowych - w lasach, setki metrów od pasa startowego,
- zaraz po starcie wyłączają systemy bezpiecznego lądowania i systemy wczesnego ostrzegania,
- w czasie lotu kierują się poleceniami Prezydenta, (Premiera nie), który co chwilę wsadza łeb do kabiny pilotów po coś - takie zachowanie pilotów i Prezydenta obwieszczają codziennie w różnych mediach dyżurni dziennikarze, dyżurni mędrcy krajowi, były Prezydent, obecnie mędrzec Europy Pan Wałęsa oraz były Premier Pan L.Miller - dopiero 27.04.10 gen.A.Czaban w wywiadzie TV wykluczył autorytatywnie możliwość ingerencji w decyzje pilota
- nie korzystają z map lądowania (tzw. podejściówek) przysłanych przez Rosję dla pilota, opisujących lotnisko i ścieżkę lądowania - przed lądowaniem pilot wychyla łeb z kokpitu żeby dojrzeć pasa a jak nie dojrzy to i tak ląduje na czuja
- w dniu 24.04.10 rosyjski KAM podaje, że systemy były włączone i działały do ostatniej chwili
- - w odpowiedzi w dniu 25.04.10 Rzeczpospolita powołując się na opinię rosyjskiego byłego pilota wojskowego ze Smoleńska (bez nazwiska) sugeruje, że pilotów ogłupiło niestandardowe ustawienie radiolatarni lotniska, w dniu 25.04.10 media, orientując się w głupocie tezy, podają nazwisko pilota. Na forum GWna po jednodniowej obecności kłamliwej i niezgodnej z dowodami symulacji lotu, przywrócono 26.04.10 pierwotną, równie kłamliwą i bzdurną symulację lotu z podejściem do lądowania. Poniżej symulacja oparta na dowodach.
http://static.rmf.pl/rmf_fm/store/analiza2.jpg
http://static.rmf.pl/rmf_fm/img/schemat.jpg

* Ostatni komunikat pilota do wieży brzmiał :
" schodzę na wysokość decyzyjną ( t.100-160 m nad ziemię )" ../i w zależności od warunków kontynuuję lądowanie albo odchodzę na lotnisko zapasowe /
* Katastrofa zaczęła się po tym komunikacie, 2km od pasa, na wysokości 200m

- dlaczego kontroler nie zamknął lotniska, skoro twierdził później, że lądowanie było niemożliwe ?
- dlaczego kontroler z wieży lotniska podał, że samolot podchodził cztery (4) razy do lądowania podczas gdy podszedł do próby tylko raz,
-- od momentu podania przez MKL informacji o działaniu systemu TAWS (24.04.10), polskie media nasiliły kłamliwą kampanię dezinformacji o wykonaniu - na rozkaz Prezydenta L.Kaczyńskiego - przez pilotów lądowania w katastrofalnych warunkach atmosferycznych (mgła) i wbrew woli dyspozytorów lotniska, podczas gdy piloci zgodnie z procedurą rozpoczęli tylko próbę podejścia do lądowania

Paweł

Data: 2010-05-25 14:42:52
Autor: GK
Czy Polscy piloci to idioci ?
On May 25, 3:52 pm, "PaweL" <les...@interiakropkaonet.pl> wrote:
[...]

- Jest duzo naprawde sprzecznych informacji odnosnie wypadku. Kto co i
kiedy powiedzial itd. To czy latarnie NDB byly ustawione tak czy
inaczej, wg mnie nie robi roznicy skoro nie da sie wg nich zrobic
precyzyjnego podejscia - a TYLKO tak powinni latac w warunkach IFR tak
duzym samolotem. TU154 nie da sie robic touch and go's; poczytaj co
napisal rosyjski ekspert odnosnie latania ta maszyna, jest ona dosyc
specyficzna. Tylko czekac jak sie wezma za skore pilotom Jak-40a
ktorzy wyladowali tam wczesniej ponizej minimum pogody... Im sie
udalo, tamtym nie. Widac tak dziala Polski rzad - uda sie albo nie,
gdzie tu profesjonalizm?

Data: 2010-05-26 00:44:18
Autor: saturn5
Czy Polscy piloci to idioci ?
Tylko czekac jak sie wezma za skore pilotom Jak-40a
ktorzy wyladowali tam wczesniej ponizej minimum pogody... Im sie
udalo, tamtym nie.

Po co pisac takie bzdury? Im sie nic nie musialo udawac - w momencie jak oni
ladowali pogoda byla duzo lepsza, znacznie powyzej minimow.

Data: 2010-05-26 10:06:19
Autor: Dariusz K. Ładziak
Czy Polscy piloci to idioci ?
Użytkownik saturn5 napisał:
[...]

No nie takie znacznie - ale jeszcze się w minimach mieścili. Na dokładkę inaczej sie ląduje samolotem któremu pół pasa albo mniej wystarcza jak samolotem który prawie całego pasa potrzebuje.

--
Darek

Data: 2010-05-27 04:56:55
Autor: Ulek
Czy Polscy piloci to idioci ?

Użytkownik "GK" <gkurek@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

    Chyba chciałeś napisać "tak działał Kaczyński", bo to nie rząd sterował
pilotem.

Data: 2010-05-25 21:17:10
Autor: porterhouse
Czy Polscy piloci to idioci ?

- dlaczego kontroler nie zamknął lotniska

Bo kontrolerzy nie maja prawa zamykania lotniska, niestety tego typu powielane
bzdury sa normalna internetowa kaszka dezinformacyjna.

Data: 2010-05-25 23:03:29
Autor: Adam
Czy Polscy piloci to idioci ?
- dlaczego kontroler z wieży lotniska podał, że samolot podchodził cztery (4) razy do lądowania podczas gdy podszedł do próby tylko raz,

słyszałem od jednego z pracowniuków że kontroler nakazał krązenie, tak by il-86 mógł łatwiej trafić sygnałem EMP (stond białe kombinezony)

jk

Data: 2010-05-26 03:18:23
Autor: Delfino Delphis
Czy Polscy piloci to idioci ?
dyspozytorów lotniska, podczas gdy piloci zgodnie z procedurą rozpoczęli
tylko próbę podejścia do lądowania

Już mi się nie chce tych bzdur prostować, ale weź mi powiedz jaka procedura pozwala w ogóle na rozpoczęcie podejścia, gdy widoczność i podstawa jest 5x gorsza od minimów?

Data: 2010-05-26 09:02:37
Autor: PaweL
Czy Polscy piloci to idioci ?

Już mi się nie chce tych bzdur prostować, ale weź mi powiedz jaka procedura
pozwala w ogóle na rozpoczęcie podejścia, gdy widoczność i podstawa jest 5x
gorsza od minimów?

A powiedz mi jakie jest niebezpieczeństwo podejścia na wysokość 100m bez widoczności ziemi? Oczywiście pod warunkiem że wysokościomierz wskazuje prawdziwą wysokość.
Następnego dnia po katastrofie media podawały że pilot powiedział wieży że zrobi jedno podejście i jeżeli rzeczywiście widoczność będzie słaba, to odejdzie na lotnisko zapasowe. Ta informacja w następnych dniach nie była już powtarzana. Nagłaśnia się domysł że pilot postanowił lądować na ślepo, że załoga nie umie czytać map, nie zna procedur i nie wiedziała o obniżeniu terenu przed lotniskiem. Kilka dni po tragedii podawano też że załoga zgodnie z przepisami spotkała się dzień przed wylotem i opracowała procedury lądowania na lotnisku pod Smoleńskiem i na dwóch lotniskach zapasowych. Co oni tam robili? Pili wódkę w kabinie?
Informacja o podejściu (nie lądowaniu), spokojne rozmowy w kabinie, włączony autopilot świadczą że pilot podchodził na wysokość decyzyjną, a nie improwizował po omacku. Nagle się okazało że są kilkadziesiąt metrów niżej niż zakładano i 4 sek później już nie żyli.

--
Paweł

Data: 2010-05-26 08:09:58
Autor:
Czy Polscy piloci to idioci ?
PaweL <lespawmalpa@interia.pl> napisał(a):

> [...]

A powiedz mi jakie jest niebezpieczeństwo podejścia na wysokość 100m bez widoczności ziemi? Oczywiście pod warunkiem że wysokościomierz wskazuje prawdziwą wysokość.

Znali wysokość i zeszli poniżej tej wysokości w pełni świadomie.

Potwierdził to Mak, potwierdził to Klich.

Może wreszcie dotrze do Ciebie, że siedzący w kabinie Błasik,
(mianowany przez Szczygłeę i Kaczyńskiego, i przez tych samych
obroniony przed dymisją po katastrofie CASY) co najmniej akceptował
takie zachowanie, jeżeli do niego nie nakłaniał.

Był ogromny nacisk na załogę na złamanie wszelkich procedur.

Złamali je, i skutek był taki, jakiego należało oczekiwać.

To Szczygło zlikwidował symulatory, to Szczygło mianował Błasika,
to Szczygło odwołał przetarg na nowe samoloty, ogłoszony przez Sikorskiego.

To Gosiewski składał interpelację w sprawie Gruzji, to Kaczyński nazywał
pilotów tchórzami!

Za swoje postępowanie zapłacili cenę najwyższą.

Innego wytłumaczenie nie ma.

Data: 2010-05-26 12:04:40
Autor: PaweL
Czy Polscy piloci to idioci ?

Znali wysokość i zeszli poniżej tej wysokości w pełni świadomie.

Potwierdził to Mak, potwierdził to Klich.

Słowa rosyjskiej komisji są święte? Nie jest możliwe że bronią swoich zwalając winę na nieżyjącą załogę?
Klich powtarza za Rosjanami.

Data: 2010-05-26 18:25:39
Autor: porterhouse
Czy Polscy piloci to idioci ?

Słowa rosyjskiej komisji są święte? Nie jest możliwe że bronią swoich zwalając winę na nieżyjącą załogę?
Klich powtarza za Rosjanami.

Nie sa swiete, nic nie jest swiete. Ale na podstawie tego co wiemy o
lotnictwie i roznych wypadkach lotniczych (a paru z nas tutaj troche wie o
lotnictwie, jestesmy co niektorzy nawet pilotami) to nic co nadchodzi od
strony rosyjskiej nie jest podejrzane. Niestety wszystkie inne proby
wytlumaczenia tego wypadku przez roznych "geniuszy' ktorych nie brak na
internecie sa przewaznie idiotycznie glupie i tylko swiadcza o kompletnej
ignorancji co niektorych. Jak masz jakies ciekawe (i nie glupie) wlasne teorie
to chetnie posluchamy.

Data: 2010-06-02 09:41:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy Polscy piloci to idioci ?

"porterhouse " htjp33$njo$1@inews.gazeta.pl

[...]

Teraz już nie, ale jakiś czas temu ci geniusze wypowiadali
się w Radiu Maryja, :) które zamieniło się w Radio Smoleńsk.
Teorii było wiele, ale zawsze były one ,,ciekawe''. :) Na
przykład takie padały tam ,,propozycje'' -- mgła została
spreparowana celowo środkami chemicznymi i zastrzelono
tych, którzy przeżyli wypadek, który w istocie był
efektem wybuchu podłożonej w sam,locie bomby...

Data: 2010-05-27 00:34:32
Autor: Delfino Delphis
Czy Polscy piloci to idioci ?
PaweL wrote:

Słowa rosyjskiej komisji są święte? Nie jest możliwe że bronią swoich
zwalając winę na nieżyjącą załogę?
Klich powtarza za Rosjanami.

Ale ichni nie mieli możliwości zawinić. Nawet jakby nie działało żadne NDB, światła podejścia, pas był zamaskowany i pomalowany na zielono, to i tak byłaby wina pilotów, bo bez widoczności pasa nie mają prawa zejść poniżej wysokości OCA. Koniec.

Data: 2010-05-27 18:22:14
Autor: Szczepan Białek
Czy Polscy piloci to idioci ?

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:htk7lh$huc$1news.onet.pl...
PaweL wrote:

[...]

Raz się zdarzyło (nie u nas) że zapomnieli zatankować.
Wtedy kazdy pilot trafi na pas w takich warunkach. Może ciut przed pasem albo za daleko. Ale wszyscy przeżyją.
Tu im się samolot przechylił przed pierwszą przeszkodą i nie mieli szans.
S*

Data: 2010-05-27 16:27:13
Autor: Jarosław Sokołowski
Czy Polscy piloci to idioci ?
Pan Szczepan Białek napisał:

Raz się zdarzyło (nie u nas) że zapomnieli zatankować.

U nas też. Konkretnie kapitan Embraera, który zapomniał czym
leci -- nie tym małym co zwykle, tylko akurat większym. Więc
zatankował również jak zwykle. Po wylądowaniu okazało się, że
zostało mu kilkadziesiąt litrów paliwa.

--
Jarek

Data: 2010-05-30 23:08:20
Autor: Adam
Czy Polscy piloci to idioci ?
U nas też. Konkretnie kapitan Embraera, który zapomniał czym
leci -- nie tym małym co zwykle, tylko akurat większym. Więc

ale wierz że pochiodził właśnie z 36 pułku co moożna w notesach sprawdzić?

jk

Data: 2010-05-28 07:52:35
Autor:
Czy Polscy piloci to idioci ?
Szczepan Białek <sz.bialek@wp.pl> napisał(a):
Tu im się samolot przechylił przed pierwszą przeszkodą i nie mieli szans.
S*
Przestań wreszcie powtarzać te bzdury!
Nie ma nigdzie żadnej wzmianki i dowodu, że przed uderzeniem w tę grubą brzozę miał przechył.

Data: 2010-05-28 18:57:00
Autor: Szczepan Białek
Czy Polscy piloci to idioci ?

Użytkownik <gyronut.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htnso3$fg0$1inews.gazeta.pl...
[...]

"Od wczoraj możesz dowód ogladać bo Komorek (nieświadomie) pokazał dowód
że beczka zaczęła się przed pierwszym drzewem. Potem były tylko tego skutki.
" Chodzi o ten przechył widziany przez świadków i pokazany
kreseczką na pierwszym zdjęciu:
http://www.mak.ru/russian/info/news/2010/files/tu154m_101_pic1.jpg

Wzmianki były pierwszego dnia w radiach. "Samolot miał duży przechył i silniki na mocy startowej. Zaczepił końcem skrzydła o wierzchołek drzewa a potem o druty (poleciały iskry)."
Taka wersja obowiązuje.
Potem jakiś fotograf obrócił zdjęcie wierzcholka i napisał że nie było przechyłu. Nie bylo to oszustwo bo pokazał też całe drzewo gdzie widać ze zdjęcie jest obrócone.
Inny pokazał tutkę nad szosą całą i kołami w dół.
Co niekturzy dali się nabrać.

Tam zagadkowe jest te pół beczki.
Do zrobienia beczki potrzebne były TRZY ELEMENTY JEDNOCZEŚNIE: przechył, druty i odpowiednia wysokość.

Bez przechyłu samolot zaczepia o druty kołami i nie robi beczki.

Jak jest przechył to zaczepia o druty skrzydłem ale beczkę robi tylko wtedy gdy zaczepia końcem skrzydła.

Wierzchołek drzewa podbija koniec skrzydla do góry i zmniejsza przechył. Druty ściągają koniec skrzydła w dół i zwiekszają przechył.
S*

Data: 2010-05-26 09:41:41
Autor: Delfino Delphis
Czy Polscy piloci to idioci ?
PaweL wrote:

Co oni tam robili? Pili wódkę w kabinie?

Wiesz, po zasłyszanych opowieściach jak się pije w LOTcie to we wszystko jestem skłonny uwierzyć.
[...]

Jaka jest wysokość decyzyjna dla podejścia NDB? 300-500 metrów? To są wielkości tego rzędu. Nie ma żadnej możliwości, aby pomylić się o tyle. Ciśnienie, które przesuwa wysokość o 300 metrów już na pierwszy rzut oka byłoby absurdalne. Poza tym byłoby to widać na radiowysokościomierzu. Skoro świadomie zeszli na kilkanaście metrów na radiowysokościomierzu, mimo ostrzeżeń GWPS, to znaczy, że była to pełna improwizacja.

Data: 2010-05-27 05:45:21
Autor: heja
Czy Polscy piloci to idioci ?
Jaka jest wysokość decyzyjna dla podejścia NDB? 300-500 metrów?

Nie ma żadnej. Na świecie stosuje się MDA (minimalną wysokość
bezwzględną zniżania), oddzielnie dla każdego segmentu podejścia. W
Rosji być może jest inaczej, bo na podejściówce do Smoleńska jest
jakieś 70 m nad bliższą, ale nie mam pewności, jak to intepretować,
nie latałem w Rosji.

wielkości tego rzędu. Nie ma żadnej możliwości, aby pomylić się o tyle.
Ciśnienie, które przesuwa wysokość o 300 metrów już na pierwszy rzut oka
byłoby absurdalne.

27 hPa jest absurdalne? W chwili, gdy to piszę, nad Atlantykiem jest
1024 hPa, a nad Uralem 990 hPa.

Poza tym byłoby to widać na radiowysokościomierzu.

Właśnie że nie było widać, bo kilkanaście metrów na
radiowysokościomierzu się pojawiło w momencie, gdy teren zaczął się
wznosić.

mimo ostrzeżeń GWPS, to znaczy, że była to pełna improwizacja.

Może i tak. Moim zdaniem, raczej braki w wyszkoleniu.

--
Michał

Data: 2010-05-27 14:53:01
Autor: Delfino Delphis
Czy Polscy piloci to idioci ?
heja wrote:

27 hPa jest absurdalne? W chwili, gdy to piszę, nad Atlantykiem jest
1024 hPa, a nad Uralem 990 hPa.

Ale 30 hPa między Warszawą, a Smoleńskiem to IMHO huragan.

Data: 2010-05-27 14:54:12
Autor: JJR
Czy Polscy piloci to idioci ?
heja wrote:
[...]

Ano właśnie. Między Warszawą a Smoleńskiem jest trochę bliżej.

--
pzdr,
Jędrzej

Zwijasz?
www.zwijaj.pl

Data: 2010-05-27 06:20:05
Autor: heja
Czy Polscy piloci to idioci ?
> 27 hPa jest absurdalne? W chwili, gdy to piszę, nad Atlantykiem jest
> 1024 hPa, a nad Uralem 990 hPa.

Ano właśnie. Między Warszawą a Smoleńskiem jest trochę bliżej.

Zgadza się, dałem tylko przykład. Katastrofa nie przydarzyła się z
powodu błędu o 300 m, tylko co najwyżej o 100 m, czyli 9 hPa -
różnicy, która przy tej odległości nie powoduje żadnego huraganu.

--
Michał

Data: 2010-05-27 17:14:39
Autor: Adam
Czy Polscy piloci to idioci ?
różnicy, która przy tej odległości nie powoduje żadnego huraganu.

lol w przypadku Katriny wystarczyło 12

jk

Data: 2010-05-26 10:22:03
Autor: Szczepan Białek
Czy Polscy piloci to idioci ?

Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomości news:htih8s$254$1usenet.news.interia.pl...

[...]

30s a nie 4s. Dla kontrolera zaczęli nagle spadać (tyle widzi na radarze). Świadkowie naoczni ( zaloga i pasażerowie też) zauważyli  przechył.
S*

Data: 2010-05-26 12:10:57
Autor: PaweL
Czy Polscy piloci to idioci ?

30s a nie 4s. Dla kontrolera zaczęli nagle spadać (tyle widzi na radarze). Świadkowie naoczni ( zaloga i pasażerowie też) zauważyli  przechył.
S*

Krzyki przerażenia nagrały się 3-5 sek przed katastrofą.
Świadkowie widzieli cos przez tą samą gęstą mgłę w której załoga nie miała prawa widzieć lotniska?
Przechył miał się pojawić po urwaniu skrzydła o drzewo kilka sekund przed nieszczęściem.

Data: 2010-05-26 18:45:58
Autor: Szczepan Białek
Czy Polscy piloci to idioci ?

Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomości news:htisap$fk0$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Podawano że pojawił się szmer zaniepokojenia a potem kolejne fazy. Jak wisieli glowami w dół to bolało. Przerażenie bylo jak było 90 stopni.

Świadkowie widzieli cos przez tą samą gęstą mgłę w której załoga nie miała
prawa widzieć lotniska?

Widoczność wynosiła 400m (w prawo i w lewo).

Przechył miał się pojawić po urwaniu skrzydła o drzewo kilka sekund przed nieszczęściem.

Popatrz na zdjęcie 1 na: http://static.rmf.pl/rmf_fm/img/schemat.jpg
Tam gdzie drzewo w całości widać że jest idealnie równoległe do słupa z drutami. Samotne drzewa i słupy stoją zawsze idealnie pionowo. Zmierz kąt ściętych wierzchołków do pionu (nie do brzego zdjecia) i dodaj kąt wzniosu skrztdła. Taki był przechył na odleglości 1100m o którym mówili świadkowie.

S*

Data: 2010-05-26 23:03:36
Autor: Dariusz K. Ładziak
Czy Polscy piloci to idioci ?
Użytkownik Szczepan Białek napisał:
[...]

No widzisz - zupełnie nie wiesz o czym piszesz... jedyne co pasażerów mogło zaniepokoić to huk uderzeń o drzewa - zapewniam cię że nawet głową w dół będąc nie wisieli na pasach - to nie był lot grzbietowy, to było coś na kształt beczki defensywnej. Ale tego tez nie wiesz - wystarczająco dużo nie wiesz żeby móc kolejne teorie tworzyć.

--
Darek

Data: 2010-05-27 11:52:57
Autor: Szczepan Białek
Czy Polscy piloci to idioci ?

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4bfd8c9b$0$2598$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To zależy czy pół beczki zrobił w 4s czy w 30s.
S*
--
Darek

Data: 2010-05-27 12:00:15
Autor: Adam
Czy Polscy piloci to idioci ?
To zależy czy pół beczki zrobił w 4s czy w 30s.

a kurat pólbeczka była standatową figurą w 36 plk
Pasażerowei czensxto chwalili za "londowanie z fasonem"

jk

Data: 2010-05-27 18:29:26
Autor: Szczepan Białek
Czy Polscy piloci to idioci ?

Użytkownik "Adam" <Adam1991R@onet.pl> napisał w wiadomości news:htlfrp$dcj$1news.onet.pl...
To zależy czy pół beczki zrobił w 4s czy w 30s.

a kurat pólbeczka była standatową figurą w 36 plk
Pasażerowei czensxto chwalili za "londowanie z fasonem"

Ja przeżyłem ćwierć beczki w An-2.
Na pokładzie była Marysia ale taka z PWC.
Pilot nadleciał bardzo wysoko, zrobił nawrót taki że skrzydła były pionowo a Marysia piszczała bo spadał jak kamień. Oczywiscie błyskawicznie wyrównał i siadł.
To było chyba "londowanie z fasonem"

A ci z 36 to robili chyba też ćwierć beczki a nie pół?
S*

Data: 2010-05-27 23:43:52
Autor: Jan Werbiński
Czy Polscy piloci to idioci ?
[...]

ROTFL!!!1111
Kolina jak zwykle debest.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-05-28 07:55:38
Autor:
Czy Polscy piloci to idioci ?
Szczepan Białek <sz.bialek@wp.pl> napisał(a):
Świadkowie naoczni ( zaloga i pasażerowie też) zauważyli  przechył.
S*

Co za brednie powtarzasz!
Jacy świadkowie? Ci we mgle?
Jacy pasażerowie?
Ci co zginęli? Odwiedzili Cię z zaświatów i Ci to powiedzieli?

Litości. Trochę szacunku dla ludzi na tym forum.

Data: 2010-05-28 10:19:27
Autor: Szczepan Białek
Czy Polscy piloci to idioci ?

Użytkownik <gyronut.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htnstq$g9s$1inews.gazeta.pl...
Szczepan Białek <sz.bialek@wp.pl> napisał(a):

Świadkowie naoczni ( zaloga i pasażerowie też) zauważyli  przechył.
S*

Co za brednie powtarzasz!

Wczoraj Komorek załączył zdjęcie pierwszego drzewa ściętego pod kątem.

[...]

Widoczność wynosiła 400m (w prawo i w lewo). Na filmikach było to widać.

Jacy pasażerowie?
Ci co zginęli? Odwiedzili Cię z zaświatów i Ci to powiedzieli?

Drzwi do kokpitu były otwarte i szmer zaniepokojenia się nagrał (30s przed).
Tam prawie kazdy lądował ponad 100 razy i wiedział kiedy się zacząć niepokoić.

Litości. Trochę szacunku dla ludzi na tym forum.

Komisja podaje rzeczy pewne ale ich nie powtarza. Nie polemizuje z fantazjami.
Ludzie na tym forum zapomnieli o pierwszych informacjach i fantazjują jak zrobić beczkę  bez przechyłu.
S*

Data: 2010-06-03 12:48:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy Polscy piloci to idioci ?

<gyronut.SKASUJ@gazeta.pl> htnstq$g9s$1@inews.gazeta.pl

[...]

No właśnie ;) -- toż to już nie ludzie, lecz ciała! ;)
(innymi słowy -- sam nie okazujesz szacunku, skoro
piszesz o nich, że są ludźmi po śmierci swych ciał)

Data: 2010-05-26 09:48:46
Autor: Szczepan Białek
Czy Polscy piloci to idioci ?

Użytkownik "PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisał w wiadomości news:hthd9j$mjr$1usenet.news.interia.pl...
znalezione na Interii (napisał: awatarsm):

 Poniżej symulacja oparta na
dowodach.
http://static.rmf.pl/rmf_fm/store/analiza2.jpg
http://static.rmf.pl/rmf_fm/img/schemat.jpg

Na 1100m były druty. Wszyscy naoczni widzieli że zaczepił skrzydłem bo miał przechył. Bez przechyłu zaczepił  by kołami.
Na zdięciu 1 są ścięte jedynie wierzchołki - niby poziomo. Ale to samotne drzewo stoi krzywo. . Autor spreparował  dowód braku przechyłu.

Ponadto skrydła w locie są nieco do góry. Nawet poziome ściecie świadczy o przechyle. To pirwsze drzewo to dowód przechyłu.

[...]

30 s przed doziemieniem. W kabinie pasażerów pojawił się szmer zaniepokojenia. Pasażerowie mogą zauważyć jedynie przechył.

[...]

Krążył na 400m. Za kazdym razem mógł powiedzieć: " schodzę na wysokość decyzyjną ( t.100-160 m nad ziemię )" ../i w
zależności od warunków kontynuuję lądowanie albo odchodzę na lotnisko zapasowe /". Pewnie mówił robię następny krąg. To były próby.

[...]

Świat czeka na odpowiedź dlaczego się przechylił. Komisja wie ale nie wiadomo czy powie.
S*

Data: 2010-05-26 22:22:09
Autor: saturn5
Czy Polscy piloci to idioci ?

Świat czeka na odpowiedź dlaczego się przechylił.

Glupi swiat zapewne czeka. Oni tez czekaja na upadek USA, wyladowanie Marsjan,
itp. Glupi zawsze na cos czeka. Madry wie ze moze byc wiele powodow przechylu
samolotu w takiej sytuacji:

1. szybkosc blisko 'stall' - w tych warunkach przechyl samolotu jest
nieunikniony gdyz samolot jest na granicy mozliwosci utrzymywania sie w
powietrzu w sytuacji bardzo niestabilnej.
2. daremne proby pilota ominiecia jakiejs przeszkody
3. niesymetryczna sila nosna spowodowana utrata czesci skrzydla, itp.
4. ogolna panika i utrata recznej kontroli nad samolotem

Data: 2010-05-27 10:02:16
Autor: Szczepan Białek
Czy Polscy piloci to idioci ?

Użytkownik "saturn5 " <saturn5.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htk6uh$d36$1inews.gazeta.pl...

Świat czeka na odpowiedź dlaczego się przechylił.

Glupi swiat zapewne czeka.

Tak zakończyła się dyskusja na forum pilotów angielskich.
W innym wątku też nie ustalili czy 101 miał silnki Rolls Royca. Fotograf robiący zdjęcia na miejscu uznał że to RRy.

Oni tez czekaja na upadek USA, wyladowanie Marsjan,
itp. Glupi zawsze na cos czeka. Madry wie ze moze byc wiele powodow przechylu
samolotu w takiej sytuacji:

I dlatego czeka na odpowiedź.

[...]

To było na końcu. Chodzi o ten przechył widziany przez świadków i pokazany kreseczką na pierwszym zdjęciu: http://www.mak.ru/russian/info/news/2010/files/tu154m_101_pic1.jpg

4. ogolna panika i utrata recznej kontroli nad samolotem.

Co się zdarzyło Komisja już chyba wie.
S*

Data: 2010-05-27 08:41:35
Autor:
Czy Polscy piloci to idioci ?
Szczepan Białek <sz.bialek@wp.pl> napisał(a):

Ponadto skrydła w locie są nieco do góry. Nawet poziome ściecie świadczy o przechyle. To pirwsze drzewo to dowód przechyłu.

To kolejny przykład Twojej całkowitej ignorancji.
Wszystkie Tu mają ujemny wznios skrzydeł.
(Dla takich laików jak Ty oznacza to, że "zwisają w dół.)

Tu widać to wyraźnie:
http://www.airliners.net/photo/Untitled-%28Russia-- /Tupolev-Tu-154M/1708631/L/&sid=f99c15a19d80b5b2970db9d35dfa05ab

Dlatego są tak niestateczne i trudne w pilotażu,
szczególnie na małych prędkościach.

Nawet w locie do góry uginają się nieznacznie tylko końcówki,
a część przykadłubowa ma nadal wznios ujemny.

http://www.airliners.net/photo/Atlant-Soyuz-Airlines/Tupolev-Tu-154M/1706183/L/&sid=f99c15a19d80b5b2970db9d35dfa05ab

Data: 2010-05-27 11:05:13
Autor: Szczepan Białek
Czy Polscy piloci to idioci ?

Użytkownik <gyronut.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htlb7v$muj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zawsze jak samolot stał na płycie to widziałem Świat. W locie zasłaniało mi go skrzydlo.
..

[...]

 Ponoć B-52 w locie  ma koniec 8m wyżej niż na płycie. Trochę za dużo. Wiesz moze ile wynosi taki rekord?
Komisja wie czy uderzył końcówką czy częścią przykadlubową. Czy ktoś jeszcze wie?
S*

Data: 2010-05-26 11:56:52
Autor: =Marcos=
Czy Polscy piloci to idioci ?
- dlaczego kontroler z wieży lotniska podał, że samolot podchodził cztery (4) razy do lądowania podczas gdy podszedł do próby tylko raz,

To jest kreatywne tłumaczenie polskich dziennikarzy.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2010-05-27 08:45:55
Autor:
Czy Polscy piloci to idioci ?
Definitywnie nie, polscy piloci to nie idioci !!

Niektórzy polscy politycy i dowódcy, zmuszający ich do naruszania
procedur i niebezpiecznego latania, to idioci i samobójcy.

Nie oddawajmy steru państwa w ręce takich ludzi, przemyślcie to!

Data: 2010-06-03 00:04:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy Polscy piloci to idioci ?

<gyronut.SKASUJ@gazeta.pl> htlbg3$nsl$1@inews.gazeta.pl

Nie oddawajmy steru państwa w ręce takich ludzi, przemyślcie to!

Słusznie -- już nigdy więcej Lecha Kaczyńskiego na fotelu prezydenta!!! ;)

-=-

Nie wiem, czy zauważyłeś, ale na szczęście Bóg za Polaków dokonał wyboru. :)
Zapewne obawiał się o stabilność (a być może nawet o przetrwanie) świata
po wyborach, w których Lech Kaczyński zostałby ponownie prezydentem RP. :)
Czasami Bóg interweniuje -- zwykle wtedy, gdy coś (lub ktoś) zagraża
stabilności/istnieniu świata. :)

Data: 2010-06-03 00:27:20
Autor: Andrzej Karpinski
Czy Polscy piloci to idioci ?

Data: 2010-06-03 02:18:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy Polscy piloci to idioci ?

"Andrzej Karpinski" alpine.DEB.2.00.1006030025520.4072@eternity.infamis.org

Nie oddawajmy steru państwa w ręce takich ludzi, przemyślcie to!

Słusznie -- już nigdy więcej Lecha Kaczyńskiego na fotelu prezydenta!!! ;)

: A jego klon?

To klon? Nie pączek? :)

: To dosc prawdopodobne.

Jeśli chcemy za rok mieć kolejne wybory -- warto go wybrać teraz.
A kolejne wybory to kolejne odszkodowania płacone powodzianom z podatków. :)
Ja nie płacę podatków (bo mi arcykapłani nie pozwalają pracować zarobkowo)
chyba że chodzi o akcyzę w paliwie, więc dla mnie może to być J. Kaczyński. :)

: Sondaze sa jak 5 lat temu. Prawie wygrywa kandydat PO, wg sondazy
: w 2 turze w ogole wszystkich pobije. A potem bedziemy ze
: zdziwieninem patrzec na koronacje Kacza :-)

:) I za rok kolejne wybory. ;)

: A kiedys moze i na nastepne rozbiory, albo wyrzniecie 2/3 mieszkancow
: Warszawy i zrownanie miasta z ziemia.

Zacznie zapewne od likwidacji służby zdrowia -- i na tym zakończy, bo się Polacy wqrwią. :)

-=-

BTW... Kaczyński ma dom... I inny dobytek... A brat umarł...
Żony chyba nie ma... Dzieci też... Kto weźmie po nim to mienie?

Tak o mnie rozmawiano -- na tyle głośno, ;) że aż słyszałem. :)
No... Ale ja nie mam domu, a tylko/jedynie mieszkania -- i ja ŻYJĘ
nadal, choć ponoć to wbrew prawu. :) [i sprawiedliwości społecznej?] ;)

Właśnie wczoraj (02 czerwca) zmarnowałem kolejną szansę -- nieopatrznie
stanąłem nad pewną krawędzią, i zanim pojąłem, co się stało, odszedłem
spokojnie... (a myśląc, że jestem znacznie dalej od tej krawędzi, miałem
ochotę stąpnąć krok czy dwa do przodu -- wprost w ramiona śmierci lub
choćby kalectwa... zajęty byłem oglądaniem czegoś, co stało blisko tej
krawędzi -- niestety ja nie widzę (; zbyt dobrze ;) odległości z uwagi
na wady wzroku)

Kiedy połapałem się co do zagrożenia, uśmiechnąłem się tylko -- i przypomniałem
sobie mój uśmiech, gdy usłyszałem od pracowniczki dziekanatu, że zostałem
skreślony z listy studentów... :)

-=-

Jeśli Kaczuszka chce, abym na nią głosował -- musi publicznie przyznać
mi prawo do pracy zarobkowej, czyli do życia. :) Podobnie z innymi kandydatami.
Mogę głosować choćby i na Jurka -- oby mi przyznał publicznie prawo do życia. :)

-=-

Kaczuszki nie trzeba się bać -- w Bogu (w śmierci) nasza nadzieja!! :)

Data: 2010-06-13 06:35:59
Autor: Dodkol
Czy Polscy piloci to idioci ? Nie, tylko ...

Użytkownik "PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisał w wiadomości

    Nie, polscy piloci to nie idioci.
Tylko 1szy pilot IV RP byl idiotą.

Czy Polscy piloci to idioci ?