Data: 2010-05-26 03:18:23 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
dyspozytorów lotniska, podczas gdy piloci zgodnie z procedurą rozpoczęliJuż mi się nie chce tych bzdur prostować, ale weź mi powiedz jaka procedura pozwala w ogóle na rozpoczęcie podejścia, gdy widoczność i podstawa jest 5x gorsza od minimów? |
|
Data: 2010-05-26 09:02:37 | |
Autor: PaweL | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Już mi się nie chce tych bzdur prostować, ale weź mi powiedz jaka procedura A powiedz mi jakie jest niebezpieczeństwo podejścia na wysokość 100m bez widoczności ziemi? Oczywiście pod warunkiem że wysokościomierz wskazuje prawdziwą wysokość. Następnego dnia po katastrofie media podawały że pilot powiedział wieży że zrobi jedno podejście i jeżeli rzeczywiście widoczność będzie słaba, to odejdzie na lotnisko zapasowe. Ta informacja w następnych dniach nie była już powtarzana. Nagłaśnia się domysł że pilot postanowił lądować na ślepo, że załoga nie umie czytać map, nie zna procedur i nie wiedziała o obniżeniu terenu przed lotniskiem. Kilka dni po tragedii podawano też że załoga zgodnie z przepisami spotkała się dzień przed wylotem i opracowała procedury lądowania na lotnisku pod Smoleńskiem i na dwóch lotniskach zapasowych. Co oni tam robili? Pili wódkę w kabinie? Informacja o podejściu (nie lądowaniu), spokojne rozmowy w kabinie, włączony autopilot świadczą że pilot podchodził na wysokość decyzyjną, a nie improwizował po omacku. Nagle się okazało że są kilkadziesiąt metrów niżej niż zakładano i 4 sek później już nie żyli. -- Paweł |
|
Data: 2010-05-26 08:09:58 | |
Autor: | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
PaweL <lespawmalpa@interia.pl> napisał(a):
>> Znali wysokość i zeszli poniżej tej wysokości w pełni świadomie. Potwierdził to Mak, potwierdził to Klich. Może wreszcie dotrze do Ciebie, że siedzący w kabinie Błasik, (mianowany przez Szczygłeę i Kaczyńskiego, i przez tych samych obroniony przed dymisją po katastrofie CASY) co najmniej akceptował takie zachowanie, jeżeli do niego nie nakłaniał. Był ogromny nacisk na załogę na złamanie wszelkich procedur. Złamali je, i skutek był taki, jakiego należało oczekiwać. To Szczygło zlikwidował symulatory, to Szczygło mianował Błasika, to Szczygło odwołał przetarg na nowe samoloty, ogłoszony przez Sikorskiego. To Gosiewski składał interpelację w sprawie Gruzji, to Kaczyński nazywał pilotów tchórzami! Za swoje postępowanie zapłacili cenę najwyższą. Innego wytłumaczenie nie ma. -- |
|
Data: 2010-05-26 12:04:40 | |
Autor: PaweL | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Słowa rosyjskiej komisji są święte? Nie jest możliwe że bronią swoich zwalając winę na nieżyjącą załogę? Klich powtarza za Rosjanami. |
|
Data: 2010-05-26 18:25:39 | |
Autor: porterhouse | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Słowa rosyjskiej komisji są święte? Nie jest możliwe że bronią swoich zwalając winę na nieżyjącą załogę? Nie sa swiete, nic nie jest swiete. Ale na podstawie tego co wiemy o lotnictwie i roznych wypadkach lotniczych (a paru z nas tutaj troche wie o lotnictwie, jestesmy co niektorzy nawet pilotami) to nic co nadchodzi od strony rosyjskiej nie jest podejrzane. Niestety wszystkie inne proby wytlumaczenia tego wypadku przez roznych "geniuszy' ktorych nie brak na internecie sa przewaznie idiotycznie glupie i tylko swiadcza o kompletnej ignorancji co niektorych. Jak masz jakies ciekawe (i nie glupie) wlasne teorie to chetnie posluchamy. -- |
|
Data: 2010-06-02 09:41:51 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
"porterhouse " htjp33$njo$1@inews.gazeta.pl wytlumaczenia tego wypadku przez roznych "geniuszy' ktorych nie brak na Teraz już nie, ale jakiś czas temu ci geniusze wypowiadali się w Radiu Maryja, :) które zamieniło się w Radio Smoleńsk. Teorii było wiele, ale zawsze były one ,,ciekawe''. :) Na przykład takie padały tam ,,propozycje'' -- mgła została spreparowana celowo środkami chemicznymi i zastrzelono tych, którzy przeżyli wypadek, który w istocie był efektem wybuchu podłożonej w sam,locie bomby... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2010-05-27 00:34:32 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
PaweL wrote:
Słowa rosyjskiej komisji są święte? Nie jest możliwe że bronią swoich Ale ichni nie mieli możliwości zawinić. Nawet jakby nie działało żadne NDB, światła podejścia, pas był zamaskowany i pomalowany na zielono, to i tak byłaby wina pilotów, bo bez widoczności pasa nie mają prawa zejść poniżej wysokości OCA. Koniec. |
|
Data: 2010-05-27 18:22:14 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:htk7lh$huc$1news.onet.pl... PaweL wrote: Raz się zdarzyło (nie u nas) że zapomnieli zatankować. Wtedy kazdy pilot trafi na pas w takich warunkach. Może ciut przed pasem albo za daleko. Ale wszyscy przeżyją. Tu im się samolot przechylił przed pierwszą przeszkodą i nie mieli szans. S* |
|
Data: 2010-05-27 16:27:13 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Pan Szczepan Białek napisał:
Raz się zdarzyło (nie u nas) że zapomnieli zatankować. U nas też. Konkretnie kapitan Embraera, który zapomniał czym leci -- nie tym małym co zwykle, tylko akurat większym. Więc zatankował również jak zwykle. Po wylądowaniu okazało się, że zostało mu kilkadziesiąt litrów paliwa. -- Jarek |
|
Data: 2010-05-30 23:08:20 | |
Autor: Adam | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
U nas też. Konkretnie kapitan Embraera, który zapomniał czym ale wierz że pochiodził właśnie z 36 pułku co moożna w notesach sprawdzić? jk |
|
Data: 2010-05-28 07:52:35 | |
Autor: | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Szczepan Białek <sz.bialek@wp.pl> napisał(a):
Tu im się samolot przechylił przed pierwszą przeszkodą i nie mieli szans.Przestań wreszcie powtarzać te bzdury! Nie ma nigdzie żadnej wzmianki i dowodu, że przed uderzeniem w tę grubą brzozę miał przechył. -- |
|
Data: 2010-05-28 18:57:00 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Użytkownik <gyronut.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htnso3$fg0$1inews.gazeta.pl... Szczepan Białek <sz.bialek@wp.pl> napisał(a): "Od wczoraj możesz dowód ogladać bo Komorek (nieświadomie) pokazał dowód że beczka zaczęła się przed pierwszym drzewem. Potem były tylko tego skutki. " Chodzi o ten przechył widziany przez świadków i pokazany kreseczką na pierwszym zdjęciu: http://www.mak.ru/russian/info/news/2010/files/tu154m_101_pic1.jpg Wzmianki były pierwszego dnia w radiach. "Samolot miał duży przechył i silniki na mocy startowej. Zaczepił końcem skrzydła o wierzchołek drzewa a potem o druty (poleciały iskry)." Taka wersja obowiązuje. Potem jakiś fotograf obrócił zdjęcie wierzcholka i napisał że nie było przechyłu. Nie bylo to oszustwo bo pokazał też całe drzewo gdzie widać ze zdjęcie jest obrócone. Inny pokazał tutkę nad szosą całą i kołami w dół. Co niekturzy dali się nabrać. Tam zagadkowe jest te pół beczki. Do zrobienia beczki potrzebne były TRZY ELEMENTY JEDNOCZEŚNIE: przechył, druty i odpowiednia wysokość. Bez przechyłu samolot zaczepia o druty kołami i nie robi beczki. Jak jest przechył to zaczepia o druty skrzydłem ale beczkę robi tylko wtedy gdy zaczepia końcem skrzydła. Wierzchołek drzewa podbija koniec skrzydla do góry i zmniejsza przechył. Druty ściągają koniec skrzydła w dół i zwiekszają przechył. S* |
|
Data: 2010-05-26 09:41:41 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
PaweL wrote:
Co oni tam robili? Pili wódkę w kabinie? Wiesz, po zasłyszanych opowieściach jak się pije w LOTcie to we wszystko jestem skłonny uwierzyć. Informacja o podejściu (nie lądowaniu), spokojne rozmowy w kabinie, Jaka jest wysokość decyzyjna dla podejścia NDB? 300-500 metrów? To są wielkości tego rzędu. Nie ma żadnej możliwości, aby pomylić się o tyle. Ciśnienie, które przesuwa wysokość o 300 metrów już na pierwszy rzut oka byłoby absurdalne. Poza tym byłoby to widać na radiowysokościomierzu. Skoro świadomie zeszli na kilkanaście metrów na radiowysokościomierzu, mimo ostrzeżeń GWPS, to znaczy, że była to pełna improwizacja. |
|
Data: 2010-05-27 05:45:21 | |
Autor: heja | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Jaka jest wysokość decyzyjna dla podejścia NDB? 300-500 metrów? Nie ma żadnej. Na świecie stosuje się MDA (minimalną wysokość bezwzględną zniżania), oddzielnie dla każdego segmentu podejścia. W Rosji być może jest inaczej, bo na podejściówce do Smoleńska jest jakieś 70 m nad bliższą, ale nie mam pewności, jak to intepretować, nie latałem w Rosji. wielkości tego rzędu. Nie ma żadnej możliwości, aby pomylić się o tyle. 27 hPa jest absurdalne? W chwili, gdy to piszę, nad Atlantykiem jest 1024 hPa, a nad Uralem 990 hPa. Poza tym byłoby to widać na radiowysokościomierzu. Właśnie że nie było widać, bo kilkanaście metrów na radiowysokościomierzu się pojawiło w momencie, gdy teren zaczął się wznosić. mimo ostrzeżeń GWPS, to znaczy, że była to pełna improwizacja. Może i tak. Moim zdaniem, raczej braki w wyszkoleniu. -- Michał |
|
Data: 2010-05-27 14:53:01 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
heja wrote:
27 hPa jest absurdalne? W chwili, gdy to piszę, nad Atlantykiem jest Ale 30 hPa między Warszawą, a Smoleńskiem to IMHO huragan. |
|
Data: 2010-05-27 14:54:12 | |
Autor: JJR | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
heja wrote:
tyle.wielkości tego rzędu. Nie ma żadnej możliwości, aby pomylić się o okaCiśnienie, które przesuwa wysokość o 300 metrów już na pierwszy rzut byłoby absurdalne. 27 hPa jest absurdalne? W chwili, gdy to piszę, nad Atlantykiem jest Ano właśnie. Między Warszawą a Smoleńskiem jest trochę bliżej. -- pzdr, Jędrzej Zwijasz? www.zwijaj.pl |
|
Data: 2010-05-27 06:20:05 | |
Autor: heja | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
>> Ciśnienie, które przesuwa wysokość o 300 metrów już na pierwszy rzut oka Zgadza się, dałem tylko przykład. Katastrofa nie przydarzyła się z powodu błędu o 300 m, tylko co najwyżej o 100 m, czyli 9 hPa - różnicy, która przy tej odległości nie powoduje żadnego huraganu. -- Michał |
|
Data: 2010-05-27 17:14:39 | |
Autor: Adam | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
różnicy, która przy tej odległości nie powoduje żadnego huraganu. lol w przypadku Katriny wystarczyło 12 jk |
|
Data: 2010-05-26 10:22:03 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomości news:htih8s$254$1usenet.news.interia.pl... Już mi się nie chce tych bzdur prostować, ale weź mi powiedz jaka procedura 30s a nie 4s. Dla kontrolera zaczęli nagle spadać (tyle widzi na radarze). Świadkowie naoczni ( zaloga i pasażerowie też) zauważyli przechył. S* |
|
Data: 2010-05-26 12:10:57 | |
Autor: PaweL | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Krzyki przerażenia nagrały się 3-5 sek przed katastrofą. Świadkowie widzieli cos przez tą samą gęstą mgłę w której załoga nie miała prawa widzieć lotniska? Przechył miał się pojawić po urwaniu skrzydła o drzewo kilka sekund przed nieszczęściem. |
|
Data: 2010-05-26 18:45:58 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Użytkownik "PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomości news:htisap$fk0$1usenet.news.interia.pl... > Podawano że pojawił się szmer zaniepokojenia a potem kolejne fazy. Jak wisieli glowami w dół to bolało. Przerażenie bylo jak było 90 stopni. Świadkowie widzieli cos przez tą samą gęstą mgłę w której załoga nie miałaprawa widzieć lotniska? Widoczność wynosiła 400m (w prawo i w lewo). Przechył miał się pojawić po urwaniu skrzydła o drzewo kilka sekund przed nieszczęściem. Popatrz na zdjęcie 1 na: http://static.rmf.pl/rmf_fm/img/schemat.jpg Tam gdzie drzewo w całości widać że jest idealnie równoległe do słupa z drutami. Samotne drzewa i słupy stoją zawsze idealnie pionowo. Zmierz kąt ściętych wierzchołków do pionu (nie do brzego zdjecia) i dodaj kąt wzniosu skrztdła. Taki był przechył na odleglości 1100m o którym mówili świadkowie. S* |
|
Data: 2010-05-26 23:03:36 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Użytkownik Szczepan Białek napisał:
Użytkownik "PaweL"<lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomości No widzisz - zupełnie nie wiesz o czym piszesz... jedyne co pasażerów mogło zaniepokoić to huk uderzeń o drzewa - zapewniam cię że nawet głową w dół będąc nie wisieli na pasach - to nie był lot grzbietowy, to było coś na kształt beczki defensywnej. Ale tego tez nie wiesz - wystarczająco dużo nie wiesz żeby móc kolejne teorie tworzyć. -- Darek |
|
Data: 2010-05-27 11:52:57 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4bfd8c9b$0$2598$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik Szczepan Białek napisał: Użytkownik "PaweL"<lespawmalpa@interia.pl> napisał w wiadomości No widzisz - zupełnie nie wiesz o czym piszesz... jedyne co pasażerówmogło zaniepokoić to huk uderzeń o drzewa - zapewniam cię że nawet głową w dół będąc nie wisieli na pasach - to nie był lot grzbietowy, to było coś na kształt beczki defensywnej. Ale tego tez nie wiesz - wystarczająco dużo nie wiesz żeby móc kolejne teorie tworzyć. To zależy czy pół beczki zrobił w 4s czy w 30s. S* -- Darek |
|
Data: 2010-05-27 12:00:15 | |
Autor: Adam | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
To zależy czy pół beczki zrobił w 4s czy w 30s. a kurat pólbeczka była standatową figurą w 36 plk Pasażerowei czensxto chwalili za "londowanie z fasonem" jk |
|
Data: 2010-05-27 18:29:26 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Użytkownik "Adam" <Adam1991R@onet.pl> napisał w wiadomości news:htlfrp$dcj$1news.onet.pl... Ja przeżyłem ćwierć beczki w An-2.To zależy czy pół beczki zrobił w 4s czy w 30s. Na pokładzie była Marysia ale taka z PWC. Pilot nadleciał bardzo wysoko, zrobił nawrót taki że skrzydła były pionowo a Marysia piszczała bo spadał jak kamień. Oczywiscie błyskawicznie wyrównał i siadł. To było chyba "londowanie z fasonem" A ci z 36 to robili chyba też ćwierć beczki a nie pół? S* |
|
Data: 2010-05-27 23:43:52 | |
Autor: Jan Werbiński | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Użytkownik "Adam" <Adam1991R@onet.pl> napisał w wiadomości news:htlfrp$dcj$1news.onet.pl...
To zależy czy pół beczki zrobił w 4s czy w 30s. ROTFL!!!1111 Kolina jak zwykle debest. -- Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul Prywatna http://www.janwer.com/ Nasza siec http://www.fredry.net/ |
|
Data: 2010-05-28 07:55:38 | |
Autor: | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Szczepan Białek <sz.bialek@wp.pl> napisał(a):
Świadkowie naoczni ( zaloga i pasażerowie też) zauważyli przechył.Co za brednie powtarzasz! Jacy świadkowie? Ci we mgle? Jacy pasażerowie? Ci co zginęli? Odwiedzili Cię z zaświatów i Ci to powiedzieli? Litości. Trochę szacunku dla ludzi na tym forum. -- |
|
Data: 2010-05-28 10:19:27 | |
Autor: Szczepan Białek | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
Użytkownik <gyronut.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:htnstq$g9s$1inews.gazeta.pl... Szczepan Białek <sz.bialek@wp.pl> napisał(a): Wczoraj Komorek załączył zdjęcie pierwszego drzewa ściętego pod kątem. " Chodzi o ten przechył widziany przez świadków i pokazany kreseczką na pierwszym zdjęciu: http://www.mak.ru/russian/info/news/2010/files/tu154m_101_pic1.jpg S* Jacy świadkowie? Ci we mgle? Widoczność wynosiła 400m (w prawo i w lewo). Na filmikach było to widać. Jacy pasażerowie? Drzwi do kokpitu były otwarte i szmer zaniepokojenia się nagrał (30s przed). Tam prawie kazdy lądował ponad 100 razy i wiedział kiedy się zacząć niepokoić. Litości. Trochę szacunku dla ludzi na tym forum. Komisja podaje rzeczy pewne ale ich nie powtarza. Nie polemizuje z fantazjami. Ludzie na tym forum zapomnieli o pierwszych informacjach i fantazjują jak zrobić beczkę bez przechyłu. S* |
|
Data: 2010-06-03 12:48:18 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Czy Polscy piloci to idioci ? | |
<gyronut.SKASUJ@gazeta.pl> htnstq$g9s$1@inews.gazeta.pl Co za brednie powtarzasz! Litości. Trochę szacunku dla ludzi na tym forum. No właśnie ;) -- toż to już nie ludzie, lecz ciała! ;) (innymi słowy -- sam nie okazujesz szacunku, skoro piszesz o nich, że są ludźmi po śmierci swych ciał) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |