Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)

Data: 2009-11-21 18:41:01
Autor: Karol
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)

Odcinek 1. Jak Michnik nauczyl Polakow plugawego jezyka.

   Komentarz Adama Michnika w Wyborczej o "psach gończych", jego wściekły atak
na autorów książki o Wałęsie czytam w Nowym Jorku ze zdumieniem. Jestem tu na
wakacjach ale sprawdzam portale PL. I zastanawiam się, w jakiej tutejszej
gazecie mógłby pojawić się tak plugawy język polemiczny, jakiego używa
redaktor naczelny Gazety Wyborczej w rzekomej polemice ze Sławomirem
Cenckiewiczem i Piotrem Gontarczykiem.  Myślę, że w żadnej. Na pewno nie w The
New York Timesie, który ma podobną do Wyborczej misję modernizacyjną ale
wyższy poziom etyki i lepsze maniery. Na pewno nie w konserwatywnym The Wall
Street Journal. Ani nawet w bulwarówkach NY Post czy Daily News.

   Żaden redaktor naczelny w Ameryce nie pozwoliłby sobie na równie aroganckie
złamanie zasady obiektywizmu, jak szef GW. Zachowując rolę arbitra, najwyżej
zleciłby atak jakiemuś dziennikarzowi, ale nie puściłby w formie użytej przez
Michnika. Tu nie chodzi o dobre maniery. Chodzi o język podobny do propagandy
komunistycznej i niebezpiecznie zbliżony do języka faszyzmu; oba totalitaryzmy
są sobie pokrewne. Język, w którym nie prowadzi się debaty, żeby z troski o
prawdę logicznie wykazać błędy oponenta, ale żeby zastraszyć zwolenników
zwalczanego poglądu. A głównym przeciwnikom odebrać ludzką godność. Jakim
prawem? Prawem pałki, kolby, czołgu ponad pół wieku temu. A dziś - jakim
prawem kaduka? Kim jest dzisiaj Adam Michnik, były bohater narodowy Polaków,
protektor Maleszki, żeby lżyć polskich patriotów?

   Obelśny język polityczny ma tradycję w Wyborczej, która na początku lat
1990 wylansowała termin "zoologiczny antykomunizm". Termin sugeruje, że
radykalni antykomuniści spadają do poziomu zwierząt. No bo któż wyznaje
"zoologiczny antykomunizm"? Zoologiczny antykomunista. W gruncie rzeczy
zwierzę. Podobny status pod-ludzki nadawali komuniści swym polskim
przeciwnikom. Pamiętamy "zaplute karły reakcji", hańbę narzucaną AK-owcom w
ich własnym kraju przez komunistycznych okupantów. I pomyśleć, że podobny
status podludzi nadawali Żydom fachowcy od propagandy antysemickiej w III
Rzeszy. (Nota dla prawników Wyborczej: status podobny, ale nie taki sam.
Status gatunkowy Żydów w III Rzeszy był jeszcze niższy, niż radykalnych
antykomunistów w Polsce według Gazety Wyborczej. Zgoda?)

   Nie zarzucam Wyborczej antysemityzmu, nawet odwrotnego, jako formy zemsty
za krzywdy przeszłości. Zarzucam nędzną propagandę w sprawie książki o Lechu
Wałęsie. Zarzucam próbę utrzymania Polaków w stanie niedojrzałości dla obrony
interesów politycznych środowiska gazety. Zarzucam walkę z prawdą.

   Ileż trzeba mieć w sobie nienawiści do otoczenia, żeby używać języka
takiego, jak Michnik. Jest to temat do psychoanalizy, w której nie jestem
kompetentny, ale mamy na Salonie znawców. Niech określą ten typ przypadłości.
Na moje oko laika to nie jest histeria, ale psychopatia. Przepisuję z wiki
cechy psychopaty:
# deficyt lęku - defekt emocjonalny polegający na braku przyswajania odruchów
moralnych i braku empatii;
# deficyt uczenia się – dominujące w typie impulsywnym zachowania agresywne;
# upośledzenie związków – relacje oparte na przydatności innych do własnych
celów, płytkie związki – dominujące w typie kalkulatywnym, ignorowanie
konwencji społecznych;
# cierń psychopatyczny – zubożone życie psychiczne, kompensowane przez narcyzm.

Nie wiem, czy opis pasuje do naszego byłego bohatera. Niech się wypowiedzą znawcy.

   Michnik pewnie przypuszcza, że może sobie na wszystko pozwolić dzięki temu,
że był podziwianym opozycjonistą za czasow komuny, natchnieniem mnóstwa ludzi.
Dziś mocno się przecenia. Roztrwonił kapitał bohatera stając się zakladnikiem
fałszu. Roztrwonił także kapitał publicysty używając prawników do wyciszania
swoich polemistów. Aż stał się gazetowym krzykaczem.

   Wyborcza stawia sobie szlachetne zadanie modernizacji Polski. Niestety,
poziom polemik politycznych jej redaktora naczelnego cofa nas do czasów
quasi-religijnego fanatyzmu totalitaryzmów. To nie ma nic wspólnego z
oświeceniem. Już raczej z ciemnogrodem. Czy zapłoną stosy nieprawomyślnych
książek, czy raczej wprowadzi się groby pamięci jak z "Roku 1984"?

   Pytam uczciwszych kolegów z Wyborczej: co wy jeszcze robicie w tej gazecie?

http://klopotowski.salon24.pl/2572,michnik-czytany-w-nyc

Data: 2009-11-21 20:20:56
Autor: pluton
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)
Odcinek 1. Jak Michnik nauczyl Polakow plugawego jezyka.

Powtarzal "spieprzaj dziadu" ? cy moze cos belkotal o 'malpach w czerwonym'
?

I zastanawiam się, w jakiej tutejszej
gazecie mógłby pojawić się tak plugawy język polemiczny, jakiego używa
redaktor naczelny Gazety Wyborczej w rzekomej polemice ze Sławomirem
Cenckiewiczem i Piotrem Gontarczykiem.

To prywatna gazeta, moze sobie pisac, co chce. Nie podoba sie - nie czytaj.

Nullification

Data: 2009-11-21 19:37:33
Autor: Karol
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a):
To prywatna gazeta, moze sobie pisac, co chce. Nie podoba sie - nie czytaj.

no, nie bardzo moze sobie pisac co chce. Ponadto, nie zostala zalozona tylko
za pieniadze Michnika. Skad pochodza te pieniadze, to dopiero trzeba dociec.

Data: 2009-11-21 20:44:02
Autor: pluton
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)
> To prywatna gazeta, moze sobie pisac, co chce. Nie podoba sie - nie
czytaj.

no, nie bardzo moze sobie pisac co chce.

A kto mu zabroni ?
Zaloz sobie swoja gazete i tez bedziesz pisac, co chcesz.

Ponadto, nie zostala zalozona tylko
za pieniadze Michnika.

A co cie to obchodzi ? Widac ci, co dali pieniadze chca,
zeby pisal to, co pisze.

Skad pochodza te pieniadze, to dopiero trzeba dociec.

A dociekaj, tylko zebyc cieczki nie dostal.
Ja stawiam, ze pieniadze dalo CIA,FBI, KGB, ABC, CBA, SRUTUTU,
FIUBZDZIU, MOSAD, Kolo Gospodyn Wielskich w Dupczycach kolo Kloszyc
i Konstanty Jebalko z Pierdziszewa.

No i te setki tysiecy czytelnikow, ktorzy codziennie kupuja gazete.

Nullification

Data: 2009-11-21 19:54:56
Autor: Karol
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)

> no, nie bardzo moze sobie pisac co chce.

A kto mu zabroni ?
Zaloz sobie swoja gazete i tez bedziesz pisac, co chcesz.

wprawdzie nie o tym chce abysmy dyskutowali czy mu wolno pisac czy nie, ale ci odpowiem: gdyby w Polsce byla tylko niewielka liczba osob, ktorej by sie
chcialo zajac tekstami tej gazety, to juz dawno by tej gazety nie bylo.

> Ponadto, nie zostala zalozona tylko
> za pieniadze Michnika.

A co cie to obchodzi ? Widac ci, co dali pieniadze chca,
zeby pisal to, co pisze.

obchodzi mnie. Chyba mi tego nie zabronisz? Nikt mi pieniedzy na nic nie dal.

> [...]

Ja stawiam, ze pieniadze dalo CIA,FBI, KGB, ABC, CBA, SRUTUTU,
FIUBZDZIU, MOSAD, Kolo Gospodyn Wielskich w Dupczycach kolo Kloszyc

bez komentarza.

No i te setki tysiecy czytelnikow, ktorzy codziennie kupuja gazete.

no wlasnie, ciekawe jak to naprawde jest, bo podobno GW za darmo w tej chwili
jest rozdawane.

Ale, to nie o to chodzi, chodzi o destrukcyjny wplyw tej gazety na Polakow.
Trzymajmy sie tematu watku. Potrafisz nie odbiegac od tematu?

Data: 2009-11-21 21:04:06
Autor: pluton
[...]

To musisz wysledzic, kto zmusza codziennie setki tysiecy czytelnikow
do brania za darmo i czytania tej gazety, oraz do poddawania sie
jej destrukcyjnemu wplywowi.

Stawiam na kosmitow z galaktyki magellana.

Nullification

Data: 2009-11-21 20:08:07
Autor: Karol
[...]

dalej usilujesz zwekslowac temat, ale jeszcze raz ci odpowiem: kazdy czlowiekm
wezmie gazete, jesli ja daja za darmo, jak reklamowke.
Stawiam na kosmitow z galaktyki magellana.

ok...ale nie na temat.

Data: 2009-11-21 21:18:15
Autor: pluton
> [...]

czlowiekm
wezmie gazete, jesli ja daja za darmo, jak reklamowke.

Naprawde bierzesz darmowe gazety ? I czytasz je, i poddajesz sie
destrukcyjnemu wplywowi ? To ty glab jestes, a nie polski patriota.

To ja ci teraz za darmo, jako reklamowke daje dobra rade
i masz sie poddac jej wplywowi:
natychmiast musisz wyjsc na ulice, wyrywac ludzom z reki te darmowa gazete
i uswiadamiac ich, ze czytanie tej gazety ma destrukcyjny wplyw.

Nullification

Data: 2009-11-21 20:23:56
Autor: KArol
> [...]

Naprawde bierzesz darmowe gazety ? I czytasz je, i poddajesz sie
destrukcyjnemu wplywowi ? To ty glab jestes, a nie polski patriota.

ja akurat, nie biore GW do reki, bo wiem co to jest za gazeta. Potrafisz
logicznie myslec, czy tylko odreagowywac swoje kompeksy, jako anonimowy matcho, ktory czuje sie lepiej jak komus naubliza?

[...]

:))...ale dlaczego nadal nie trzymasz sie tematu? Pracujesz dla tego GW_na.
czy nie rozumiesz tematu?

Data: 2009-11-21 21:47:07
Autor: pluton
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)
:))...ale dlaczego nadal nie trzymasz sie tematu? Pracujesz dla tego
GW_na.
czy nie rozumiesz tematu?

No dobra, wracajmy do tematu.

Musisz dociec, kto to jest ten gucio, co siedzi w nowym jorku, kim byl jego
ojciec,
dlaczego mial dziadka w abwerze, kto mu oplacil bilet do nowego jorku,
co on tam robi i wogole dlaczego uciekl z polski do nowego jorku.
Dalej musisz dociec, kto mu zaplacil i czyimi pieniedzmi za napisanie
tego, co napisal, i kim jest ciotka tego faceta, ktory ma domene
salon24.pl, kto daje pieniadze na utrzymanie tej domeny, kto zarejestrowal
te
domene i za czyje pieniadze, gdzie stoi serwer i jaki ma numer IP.

Nullification

Data: 2009-11-21 21:04:27
Autor: Karol
> [...]

te
domene i za czyje pieniadze, gdzie stoi serwer i jaki ma numer IP.

to nadal nie na temat tego tekstu. Zaloz nowy watek na temst autora tego
tekstu i salonu24. Ale pamietaj o dowodach merytorycznych, bo pomowienia sa karalne.

Data: 2009-11-21 22:13:34
Autor: pluton
> [...]
zarejestrowal
> te
> domene i za czyje pieniadze, gdzie stoi serwer i jaki ma numer IP.

To jest DOKLADNIE i w 100% na temat.  Bez tej wiedzy, o ktorej pisalem
powyzej
tekst tego gucia nie ma zadnego znaczenia.  I nigdy nie bedzie mial.
Wazne jest tylko to, kto za nim stoi i kto za to placi.
Sam napisales przed chwila, ze trzeba dociekac, skad sa pieniadze i kto za
tym stoi.

 Ale pamietaj o dowodach merytorycznych, bo pomowienia
sa karalne.

A o co go pomowilem ?

Nullification

Data: 2009-11-21 21:33:14
Autor: KArol
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a):
> to nadal nie na temat tego tekstu.
To jest DOKLADNIE i w 100% na temat.  Bez tej wiedzy, o ktorej pisalem
powyze tekst tego gucia nie ma zadnego znaczenia.

jestes w bledzie. Twoj post nadal jest nie na temat. Sam napisales,ze go nawet
nie przeczytales (wiec i  nie przemyslales), ale juz wiesz, ze to jest jakis
spisek i chcesz nawet poszukiwac IP oraz ludzi ktorzy oplacaja salon.24.
To nie jest dyskusja,ktora polega na wymianie pogladow (vide, sprawdz
definicje co to jest dyskusja), tylko metoda niedemokratyczna i majaca charakter autorytarny, totalitarny. Tak w demokracji ludzie ze soba nie rozmawiaja.
Na tej grupie wlasnie taki totalitarny sposob sie dyskutuje. Wiele osob sie dostosowalo, inni sie nie w ogole nie odzywaja, a jeszcze inni a inni odeszli. Moze warto sprobowac to zmienic?

> [...]
tym stoi.

>  Ale pamietaj o dowodach merytorycznych, bo pomowienia

A o co go pomowilem ?

ja tylko ci napisalem, abys w przypadku rozpoczecia nowego tematu, uwazal na
argumenty merytoryczne i nie stosowal pomowien.

Data: 2009-11-22 09:01:30
Autor: Roger Perejro
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)
Użytkownik "Karol " <jef_f@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał

Ponadto, nie zostala zalozona tylko
za pieniadze Michnika. Skad pochodza te pieniadze, to dopiero trzeba dociec.

Tutaj już nie trzeba, bo sprawa jest jasna:

"Kobylański, sponsor Radia Maryja i Telewizji Trwam, mieszka w Urugwaju. Jak podała "Rzeczpospolita", istnieją dowody na to, że w czasie II wojny światowej wydawał Żydów hitlerowcom.
"Na tym etapie sprawy nie mogę nic więcej powiedzieć poza tym, że najprawdopodobniej wystąpimy z wnioskiem o ekstradycję" - powiedział Kalwas.

Minister nie chciał komentować zarzutów wobec Kobylańskiego. Zdaniem dziennikarzy, w 1947 roku Kobylańskiemu udowodniono, że był tzw. szmalcownikiem - czyli za pieniądze wydawał hitlerowcom ukrywających się Żydów."

http://www.wirtualnemedia.pl/article/102231_Kto_finansuje_Radio_Maryja.htm

Przemek

--

"Sprawa Barbary Blidy. Prokuratura wyjaśniająca samobójstwo posłanki SLD przygotowała zarzuty dla generała Witolda M., byłego szefa ABW za rządów PiS. To on rozkazał filmować zatrzymywanych. Przez wiele lat bliski wspólpracownik Lecha Kaczyńskiego. W ciągu dwóch lat awansował z porucznika na generała".

Data: 2009-11-22 10:10:52
Autor: pluton
[...]

No i te tysiace moherow, ktore wyciska bezlitosnie obermoher.
Juz nie wspomne o defraudacji kasy na zakup stoczni.

Nullification

Data: 2009-11-21 20:37:07
Autor: Piotr
Dnia Sat, 21 Nov 2009 20:20:56 +0100, pluton napisał(a):

Odcinek 1. Jak Michnik nauczyl Polakow plugawego jezyka.

Powtarzal "spieprzaj dziadu" ? cy moze cos belkotal o 'malpach w czerwonym'
?

Jesteś matołkiem, pluto?

[...]

Jesteś matołkiem, pluto.

[...]

Jesteś matołkiem, pluto!

Piotr

Data: 2009-11-21 20:39:50
Autor: pluton
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)

Jesteś matołkiem, pluto!

Piotr

Próżnoś repliki się spodziewał,
nie dam ci prztyczka ani klapsa.
Nie powiem nawet "pies cię jebał"
bo to mezalians byłby dla psa.

Nullification

Data: 2009-11-21 20:53:38
Autor: Piotr
Dnia Sat, 21 Nov 2009 20:39:50 +0100, pluton napisał(a):

Próżnoś repliki się spodziewał,
nie dam ci prztyczka ani klapsa.
Nie powiem nawet "pies cię jebał"
bo to mezalians byłby dla psa.

Ba, gdyby to było choć trochę twoje, pluto... To może bym się spłonił...
A tak, to tylko powtórzę: Jesteś matołkiem, pluto!
Piotr

Data: 2009-11-21 21:07:42
Autor: Jadrys
 Karol pisze:
Odcinek 1. Jak Michnik nauczyl Polakow plugawego jezyka.

 Chyba raczysz żartować Korolu.. Michnikowi można wiele zarzucić, ale na pewno nie plugawy język.

Data: 2009-11-21 20:11:02
Autor: Karol
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
 Karol pisze:
> Odcinek 1. Jak Michnik nauczyl Polakow plugawego jezyka.

 Chyba raczysz żartować Korolu.. Michnikowi można wiele zarzucić, ale na pewno nie plugawy język.

jadrysiu, a ty przeczytales chociaz ten tekst?Jego autorem nie jestm ja, wiec
nie moge zartowac. Ja ten tekst traktuje bardzo powaznie, bo jest niebywale
odwazny i celny.

Data: 2009-11-21 21:23:55
Autor: pluton
[...]

Chlopie, co ty pierniczysz za przeproszeniem ? Jakis wypierdek pojechal
do nowego jorku zapieprzac na zmywaku, wymendzil tekscik ludzaco podobny do
tysiecy innych, ktore codziennie lataja po necie a ty sie tym podniecasz ?

Nullification

Data: 2009-11-21 20:25:30
Autor: Karol
> [...]

tysiecy innych, ktore codziennie lataja po necie a ty sie tym podniecasz ?

 ...nadal  nie na temat. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst, a nie ublizaj jego
autorowi. Potrafisz?

Data: 2009-11-21 21:31:07
Autor: pluton
> [...]
?

 ...nadal  nie na temat. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst, a nie ublizaj

Chlopie, mnie naprawde nie podnieca, ze jakis facet nie lubi Michnika
czy gazety wyborczej.
Nie poswiece nawet 2 sekund mojego cennego zycia na czytanie jego wypocin.

Nullification

Data: 2009-11-21 20:36:00
Autor: Karol
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)

Chlopie, mnie naprawde nie podnieca, ze jakis facet nie lubi Michnika
czy gazety wyborczej.

ten facet nigdzie nie napisal, ze  nie lubi Michnika czy GW. Przeczytaj tekst ze zrozumieniem.

Nie poswiece nawet 2 sekund mojego cennego zycia na czytanie jego wypocin.

poswieciles juz duzo wiecej sekund twojego zycia, piszac posty nie na temat w
tym watku.

Data: 2009-11-21 22:00:22
Autor: pluton
> [...]

wypocin.

poswieciles juz duzo wiecej sekund twojego zycia, piszac posty nie na

To jest tak zwana inwestycja w przyszlosc. Moze ktos przeczyta moje wypociny
?
Moze pomysli sobie: "Qzwa, czy kazdego gucia, ktory
cos nabazgroli w necie musze traktowac jak wyrocznie i najwyzszego
ałtoryteta ?
Czy rzeczywiscie jest on lepszy od tego, na kogo szczeka ?"

Jezeli komus (tobie ? ) taka mysl blysnie chocby przez sekunde w glowie,
to warto bylo poswiecic te duzo sekund.

Nullification

Data: 2009-11-21 21:10:16
Autor: Karol
[...]

to nie o to chodzi. Nikt nie uwaza autora tekstu za autorytet.
Chodzi o dyskusje na temat, o ktora prosze w tym watku.
Osobiscie uwazam, ze jest bardzo trafna, bo POlska bez Michnika bylaby na pewno inna i lepsza.

Czy rzeczywiscie jest on lepszy od tego, na kogo szczeka ?"

on pisze o faktach, ktore sa powszechnie znane.

Jezeli komus (tobie ? ) taka mysl blysnie chocby przez sekunde w glowie,
to warto bylo poswiecic te duzo sekund.

swoimi postami mnie nie przekonales, bo sa nie na temat zamieszczonego tekstu.
Boisz sie tego tematu? Dlaczego?

Data: 2009-11-21 22:22:21
Autor: pluton
> [...]
> Moze pomysli sobie: "Qzwa, czy kazdego gucia, ktory
> cos nabazgroli w necie musze traktowac jak wyrocznie i najwyzszego

to nie o to chodzi.

Mnie chodzi dokladnie o to.

Nikt nie uwaza autora tekstu za autorytet.

oprocz jakichs wazeliniarzy i wlazidupow, ktorzy pisza:

nie moge zartowac. Ja ten tekst traktuje bardzo powaznie, bo jest
niebywale
odwazny i celny.

Chodzi o dyskusje na temat, o ktora prosze w tym watku.

Ale jaki jest temat ? Ze jakis zmywak z nowego jorku szczeka na
wlasciciela gazety w polsce ? No poszczekal, i o czym tu gadac ?
Nie on pierwszy i nie ostatni.

Osobiscie uwazam, ze jest bardzo trafna, bo POlska bez Michnika bylaby
na pewno inna i lepsza.

No to wez go (Michnika) rozstrzelaj, albo wez krzyz i rozwal mu glowe.

on pisze o faktach, ktore sa powszechnie znane.

No i po ch** marnuje kilobajty ?

> [...]
> to warto bylo poswiecic te duzo sekund.

swoimi postami mnie nie przekonales, bo sa nie na temat zamieszczonego

Daremne zale, prozny trud, bezsilne zlorzeczenia,
naszego Karolka zaden cud nie zmusi do myslenia.

Boisz sie tego tematu? Dlaczego?

Obsralem sobie cale gacie ze strachu i nawet boje sie myslec,
dlaczego sie boje.

Nullification

Data: 2009-11-21 21:36:07
Autor: Karol
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a): (ciach)

OK...dziekuje za dyskusje z toba pluto. Moze innym razem bedzie lepiej.

Data: 2009-11-21 22:51:21
Autor: pluton
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)

OK...dziekuje za dyskusje z toba pluto. Moze innym razem bedzie lepiej.

any time.
btw. moj nick to pluton.

A jak chcesz podyskutowac, to daj temat do dyskusji, bo teraz to
napisales mniej wiecej tak:

Sluchajta loodzie, gucio ktorego uwielbiam oplul gucia ktorego nie cierpie.
Fpisoojcie miasta, ktore sie mysla tak samo jak ja.

Nullification

Data: 2009-11-21 22:17:54
Autor: Karol
> [...]
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a):

> OK...dziekuje za dyskusje z toba pluto. Moze innym razem bedzie lepiej.

sorry, to przez te niedemokratyczne i malo kulturalne dyskusje na tej grupie
sie stalo:)

napisales mniej wiecej tak:

Sluchajta loodzie, gucio ktorego uwielbiam oplul gucia ktorego nie cierpie.
Fpisoojcie miasta, ktore sie mysla tak samo jak ja.

gdybym napisal superlatywy o Michniku i jego GW, to by bylo OK?
Rozne sa tematy na ktore mozna dyskutowac, wlasnie na tym polega demokracja.
W kazdym razie, osobiscie uwazam, ze tekst jest bardzo trafny i WAZNY, dla
Polski i Polakow. Bez Michnika i GW,  Polska bylaby LEPSZA.

Data: 2009-11-21 23:34:10
Autor: pluton
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)
gdybym napisal superlatywy o Michniku i jego GW, to by bylo OK?

nie, to by nie bylo ok. przelewanie wte i spowrotem jakichs gownianych
kilobajtow nie jest ok.

Rozne sa tematy na ktore mozna dyskutowac, wlasnie na tym polega
demokracja.

Dyskutowac mozna na kazdy temat, co nie znaczy, ze trzeba.
A to, ze mozna, zawdzieczasz m.in. Michnikowi.

W kazdym razie, osobiscie uwazam, ze tekst jest bardzo trafny i WAZNY, dla
Polski i Polakow. Bez Michnika i GW,  Polska bylaby LEPSZA.

To nie dyskutuj, tylko wprowadz cenzure, daj Michnikowi zakaz publikacji
i deportuj go na syberie. A potem opublikuj liste tematow,
ktore wolno opisywac w prywatnych gazetach.

Nullification

Data: 2009-11-21 22:21:16
Autor: Jadrys
 Karol pisze:

[...]

Ale Ty go zacytowałeś, więc wobec niemożliwości odpowiedzi autorowi odpowiedziałem Tobie.

Data: 2009-11-21 21:37:02
Autor: Karol
Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
Ale Ty go zacytowałeś, więc wobec niemożliwości odpowiedzi autorowi odpowiedziałem Tobie.

ale nie na temat tekstu.

Data: 2009-11-22 08:35:06
Autor: jadrys
 Karol pisze:
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
Ale Ty go zacytowałeś, więc wobec niemożliwości odpowiedzi autorowi odpowiedziałem Tobie.

ale nie na temat tekstu.

Nie mam w zwyczaju komentować czyichś wypocin..  Ach wy prawicowcy i te wasze autorytety. Bez Rockefellerów, papieży, JKM i Michalkiewicza bylibyście nikim..

Data: 2009-11-21 21:48:18
Autor: u2
 Karol pisze:

   Komentarz Adama Michnika w Wyborczej o "psach gończych", jego wściekły atak
na autorów książki o Wałęsie czytam w Nowym Jorku ze zdumieniem. Jestem tu na
wakacjach ale sprawdzam portale PL.

Kto z kim się zadaje takim się staje, ale kogo obchodzą jakieś wirtualne
polemiki ? Adaś Michnik wirtualnie polemizuje z Gontarczykiem i
Cenckiewiczem. Krzyś Kłopotowski wirtualnie polemizuje z Adasiem
Michnikiem. Dzięki tym polemikom nie poznamy prawdy o ostatnim 20-leciu,
nie wspominając ostatniego 40-lecia. Do tego potrzebna jest jednak pewna
doza obiektywizmu.

Data: 2009-11-21 21:19:33
Autor: Karol
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
Kto z kim się zadaje takim się staje, ale kogo obchodzą jakieś wirtualne
polemiki ?

nadal wiele osob interesuja. Mozna sporo sie dzisiaj w sieci dowiedziec.
Dzieki takim polemikom z ludzmi, np. autor tego tekstu, zaczal inaczej postrzegac dzialalnosc Michnika i GW. Warto wiec romawiac:)

[...]

autor tego tekstu nie dyskutuje z Michnikiem, on opisuje jego zachowania,
ktore nie mieszcza sie w ramach uczciwego, normalnego postepowania
jakiegokolwiek dziennikarza czy publicysty w mediach demokratycznych.

W innych, bardziej demokratycznych panstwach, Michnik i jego gazeta nie moglby
sobie pozwolic na to, co robi w Polsce. Przeczytaj moze dokladniej tekst,
autor m.innymi wlasnie o tym pisze.
To bardzo wazne, aby to zrozumiec.

Data: 2009-11-21 22:30:21
Autor: pluton
[...]

gazeta wyborcza nie jest medium demokratycznym. to jest prywatna gazeta,
ktorej wlasciciel moze sobie pisac, co chce.
Jak ci sie nie podoba, to nie czytaj. A jak widzisz, ze gazeta lamie prawo
- zaskarz ja do sadu.

W innych, bardziej demokratycznych panstwach, Michnik i jego gazeta nie
moglby
sobie pozwolic na to, co robi w Polsce.

W kazdym demokratycznym kraju kazdy moze sobie pisac, co chce.
Jak sie to komus nie podoba, to niech nie czyta, najwyzej gazeta
zbankrutuje.
A jak ten co pisze lamie prawo, mozna go zaskarzyc do sadu.

Nullification

Data: 2009-11-21 21:47:12
Autor: Karol
[...]

to sie zgadza. GW nie jest medium demokratycznym, ale za to wtraca sie do
wszystkiego w Polsce, a juz szczegolnie do polityki. A to juz jako prywartna
gazeta, nie ma prawa robic. Poza tym, GW podstepnie przejela kapital, ktory
zostal przekazany polskiej opozycji np. przez Polonie.
To powinno zostac dokladnie wyjasnione, prawnie.

Jak ci sie nie podoba, to nie czytaj. A jak widzisz, ze gazeta lamie prawo
- zaskarz ja do sadu.

...ja cie nie prosze o rady, pluto, tylko o dyskusje na temat tekstu.
To ty nie odpowiadaj, jesli ci sie nie podoba co ja pisze.

> W innych, bardziej demokratycznych panstwach, Michnik i jego gazeta nie
moglby
> sobie pozwolic na to, co robi w Polsce.

W kazdym demokratycznym kraju kazdy moze sobie pisac, co chce.

myslisz sie. Gdybys przeczytal tekst, to bys wiedzial, ze wlasnie tak w
krajach demokratycznych , jak robi to Michnik robic nie wolno.

Jak sie to komus nie podoba, to niech nie czyta, najwyzej gazeta
zbankrutuje.
A jak ten co pisze lamie prawo, mozna go zaskarzyc do sadu.

racja, ale nadal to nie na temat tekstu o ktorym chce tu dyskutowac.

Data: 2009-11-21 23:05:10
Autor: pluton
> [...]

to sie zgadza. GW nie jest medium demokratycznym, ale za to wtraca sie do
wszystkiego w Polsce, a juz szczegolnie do polityki.

gazeta jest wlasnoscia prywatne i moze pisac co chce, wtracac sie do
wszystkiego w polsce, w tym do polityki. Jak ci sie nie podoba, to nie
czytaj.
Jezeli Michnikowi i gazecie nie wolno wtracac sie do polityki, to tobie
tym bardziej.

A to juz jako prywartna
gazeta, nie ma prawa robic.

A kto tego zabrania ? Jakies prawo ? Konstytucja ? Ty tez jestes prywatnym
obywatelem.
Tobie wolno sie wtracac do polityki ?

Poza tym, GW podstepnie przejela kapital, ktory
zostal przekazany polskiej opozycji np. przez Polonie.
To powinno zostac dokladnie wyjasnione, prawnie.

No to wyjasniaj. Masz do tego prawo. A gazeta ma prawo pisac sobie,
co chce. Jak ci sie nie podoba, to nie czytaj.

..ja cie nie prosze o rady, pluto, tylko o dyskusje na temat tekstu.
To ty nie odpowiadaj, jesli ci sie nie podoba co ja pisze.

Ale mi sie podoba odpowiadac. Zyjemy w wolnum kraju, mam prawo odpowiadac.
Jak mi sie nie bedzie podobac, to nie bede odpowiadac.

> W kazdym demokratycznym kraju kazdy moze sobie pisac, co chce.

myslisz sie. Gdybys przeczytal tekst, to bys wiedzial, ze wlasnie tak w
krajach demokratycznych , jak robi to Michnik robic nie wolno.

A co/kto tego zabrania ? Michnik jest wolnym obywatelem w wolnym kraju
i moze sobie pisac, co chce. A jak ktos sie czuje obrazony,
to niech go zaskarzy do sadu.

> [...]
> A jak ten co pisze lamie prawo, mozna go zaskarzyc do sadu.

racja, ale nadal to nie na temat tekstu o ktorym chce tu dyskutowac.

A na jaki temat chcesz dyskutowac ? Ze kochasz tego, co szczeka,
a nie lubisz tego, kto jest obszczekiwany ?

Nullification

Czy Polska nie bylaby lepsza bez Michnika? Zastanowmy sie. (1)