Czy Polska powinna uzyskać odszkodowanie od Niemcó w za straty poniesione w wyniku II wojny światowej? - sonda

Data: 2009-09-01 11:59:12
Autor: Antenka
Czy Polska powinna uzyskać odszkodowanie od Niemcó w za straty poniesione w wyniku II wojny światowej? - sonda
Sonda została przeprowadzona w TVP INFO dzisiaj - zakończyła się przed
5 minutami :

95% respondentów odpowiedziało -  TAK
5%   - NIE

Antenka

Data: 2009-09-01 21:24:32
Autor: VicAbarca
Antenka пишет:
Sonda została przeprowadzona w TVP INFO dzisiaj - zakończyła się przed
5 minutami :

95% respondentĂłw odpowiedziało -  TAK
5%   - NIE

Polska juz dostala odszkodowanie. Zgodzila sie zaspokoic swoje roszczenia z reparacji, ktore dostal od Niemiec ZSRR. Czy ZSRR cokolwiek Polsce z tego odpalil - nie wiem. Ale w swietle prawa, tak czy inaczej, Polska juz reparacje od Niemiec dostala.

--
VicAbarca

Data: 2009-09-01 12:30:04
Autor: Antenka
On 1 Wrz, 21:24, VicAbarca <bjor...@o2.pl> wrote:
Antenka пишет:

> [...]

Polsce z tego odpalil - nie wiem. Ale w swietle prawa, tak czy inaczej,
Polska juz reparacje od Niemiec dostala.

Niemcy jako przegrani powinni wypłacić Polsce kontrybucję. Wiem, że
trwa zliczanie strat. Już teraz powinni się bać jaka to będzie kwota
łącznie z odsetkami. ;-)

Antenka

Data: 2009-09-01 21:35:33
Autor: VicAbarca
Antenka пишет:
Niemcy jako przegrani powinni wypłacić Polsce kontrybucję. Wiem, że
trwa zliczanie strat. Już teraz powinni się bać jaka to będzie kwota
łącznie z odsetkami. ;-)

Nic juz sie nie da od Niemiec wydebic, bo sprawa jest juz dawno zamknieta. Za zgoda panstwa polskiego zreszta.

--
VicAbarca

Data: 2009-09-01 22:07:12
Autor: kogutek
Czy Polska powinna uzyska� odszkodowanie od Niemców za straty poniesione w wyniku II wojny �wiatowej? - sonda
Antenka пиŃ&#65533;ĐľŃ&#65533;:
> [...]

Polska juz dostala odszkodowanie. Zgodzila sie zaspokoic swoje roszczenia z reparacji, ktore dostal od Niemiec ZSRR. Czy ZSRR cokolwiek Polsce z tego odpalil - nie wiem. Ale w swietle prawa, tak czy inaczej, Polska juz reparacje od Niemiec dostala.

Oczywiście ze ZSRR odpaliło działkę. Wyglądało to tak. Za ziemie wschodnie
dostaliśmy kawałek na zachodzie. Wartość księgowa tych terenów była taka że to
na zachodzie było warte o 2 miliardy dolców więcej niż na wschodzie. Do jakiegoś
1954 lub 56 roku oddaliśmy ruskim różnicę. Sprawa została zamknięta raz na zawsze.  --

Data: 2009-09-01 22:35:47
Autor: VicAbarca
Czy Polska powinna uzyskać odszkodowanie o d Niemców za straty poniesione w wyniku II woj ny światowej? - sonda
jadrys пишет:
Jesteś tego pewien?

Tak. Zaangazuj googla i znajdziesz mnostwo tekstow na ten temat.

--
VicAbarca

Data: 2009-09-01 23:06:42
Autor: jadrys
VicAbarca pisze:
jadrys пишет:
Jesteś tego pewien?

Tak. Zaangazuj googla i znajdziesz mnostwo tekstow na ten temat.

Jakoś nie mogę nic znaleźć. Jest za to cała masa artykułów że Polska powinna się domagać odszkodowań.

Data: 2009-09-01 14:39:36
Autor: Antenka
On 1 Wrz, 23:06, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
VicAbarca pisze:

> Tak. Zaangazuj googla i znajdziesz mnostwo tekstow na ten temat.

Jakoś nie mogę nic znaleźć. Jest za to cała masa artykułów że Polska
powinna się domagać odszkodowań.

Czy jakiś polski obywatel otrzymał od Niemców odszkodowanie za
zburzony przez nich dom podczas bombardowań, za zagrabiony majątek, za
utratę dorobku całego życia podczas przymusowych wysiedleń???

Antenka : - /

Data: 2009-09-01 23:49:51
Autor: VicAbarca
Antenka пишет:
Czy jakiś polski obywatel otrzymał od Niemców odszkodowanie za
zburzony przez nich dom podczas bombardowań, za zagrabiony majątek, za
utratę dorobku całego życia podczas przymusowych wysiedleń???

Powinien byl otrzymac takie odszkodowanie z owych 15% reparacji ZSRR... Jesli nie otrzymal to tylko z winy komunistycznego rzadu PRL.

--
VicAbarca

Data: 2009-09-02 11:52:56
Autor: jadrys

VicAbarca pisze:

jadrys пишет:

[...]

Mi osobiście nie jest znany taki przypadek.

Data: 2009-09-01 23:20:28
Autor: cztery

http://biurose.sejm.gov.pl/teksty_pdf_04/e-302.pdf

Data: 2009-09-01 23:23:23
Autor: VicAbarca
jadrys пишет:
Jakoś nie mogę nic znaleźć. Jest za to cała masa artykułów że Polska powinna się domagać odszkodowań.

Bo zle szukasz.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konferencja_poczdamska

--
VicAbarca

Data: 2009-09-02 11:51:45
Autor: jadrys
VicAbarca pisze:
jadrys пишет:
Jakoś nie mogę nic znaleźć. Jest za to cała masa artykułów że Polska powinna się domagać odszkodowań.

Bo zle szukasz.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konferencja_poczdamska

No faktycznie jest tam jakaś wzmianka o 15 procentach. Ale czy są gdzieś  jakieś szczegóły na ten temat? I czy faktycznie coś Polska z tego otrzymała? Czy sowiety zagarnęli wszystko dla siebie? Ale chyba nie zagarnęli, bo Kaczyńscy jakoś nie poruszają tego tematu.

Data: 2009-09-01 21:37:03
Autor: jacek_placek_01
Antenka pisze:
Sonda została przeprowadzona w TVP INFO dzisiaj - zakończyła się przed
5 minutami :

95% respondentów odpowiedziało -  TAK
5%   - NIE

Antenka
Właśnie właśnie nie słuchałem ale od tym myślę od dawna.
Skoro Libia płaciła za ofiary nad Lockerby, kilka milionów za ludzia to
proponuje wreszcie uruchomić temat odszkodowań za ofiary.
NIe chodzi o reparacje wojenne bo te podobno wspaniałomyślnie
odpuściliśmy szwabom. Chodzi o odszkodowania za każdego zabitego cywila,
poczynając od mieszkańców Wielunia a na Warszawie kończąc.
Czy ktoś się przyłącza do akcji, może są tu prawnicy?

Data: 2009-09-01 21:49:17
Autor: konserwator

Użytkownik "jacek_placek_01" <kt@poczta.pl> napisał w wiadomości news:h7jtnv$h3v$1nemesis.news.neostrada.pl...
Antenka pisze:
[...]

sa ale zydoscy i sa wlasnie zajeci kombinowaniem jak od Polakow wycyganic odszkodowania...

Data: 2009-09-01 21:52:24
Autor: cztery
Czy Polska powinna uzyskać odszkodowanie od Niemcó w za straty poniesione w wyniku II wojny światowej? - sonda
Właśnie właśnie nie słuchałem ale od tym myślę od dawna.

I coz wymysliles ?

Skoro Libia płaciła za ofiary nad Lockerby, kilka milionów za ludzia to
proponuje wreszcie uruchomić temat odszkodowań za ofiary.

Uruchomiony.

NIe chodzi o reparacje wojenne bo te podobno wspaniałomyślnie
odpuściliśmy szwabom.

Nie mam pojecia czy odpuscilismy cos mieszkancom Szwabii.
Co do pozostalych landow to Niemcy wyplacili Polsce reparacje wojenne zgodnie z traktatem poczdamskim. Polska miala otrzymac reparacje wojenne z sowieckiej strefy okupacyjnej oraz przejac majatek Niemiec jaki znalazl sie w granicach powojennej Polski.

Chodzi o odszkodowania za każdego zabitego cywila,
poczynając od mieszkańców Wielunia a na Warszawie kończąc.
Czy ktoś się przyłącza do akcji, może są tu prawnicy?

Proponuje poszukac lekarza.

Data: 2009-09-01 22:25:44
Autor: Imię Nazwisko
Czy Polska powinna uzyskać odszkodowanie od Niemców za straty poniesione w wyniku II wojny światowej? - sonda
Użytkownik "cztery"

(...)

[...]

Jesli można coć sugerować, to proponowałbym najpierw zrozumieć, a potem odpowiadać. Autor przecież napisał "NIe chodzi o reparacje wojenne". Śmierć większości cywilów czy zniszczenie Warszawy w 1944 r. nie były skutkiem dzialań wojennych więc reparacje wojenne ich nie obejmują.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-01 22:29:39
Autor: cztery
[...]

Alez byly. Prosze posluchac wystapienia Rydza Smiglego z wrzesnia 1939 w jakich mowi, ze kazdy Polak jest od teraz zolnierzem.
W 1944 powstanie wywolali nie zolnierze ile cywile.
Czy talibowie, z ktorymi prowadzimy walki w Afganistanie sa zolnierzami ?

Data: 2009-09-01 22:39:50
Autor: VicAbarca
cztery пишет:
W 1944 powstanie wywolali nie zolnierze ile cywile.

Dzialania wojenne byly prowadzone przez POLSKA ARMIE. Armia miala swoja strukture, dowodztwo i realizowala cele postawione przez rzad polski (na uchodztwie) uznawany na swiecie. Po upadku powstania zolnierze dostali sie do obozow jenieckich.

Czy talibowie, z ktorymi prowadzimy walki w Afganistanie sa zolnierzami ?

To calkowicie co innego. Talibowie nie znajduja sie pod kontrola rzadu zadnego panstwa.

--
VicAbarca

Data: 2009-09-01 22:52:02
Autor: cztery
[...]

Po czym mozna bylo odroznic zolnierza od cywila w czasie powstania warszawskiego ?

Czy talibowie, z ktorymi prowadzimy walki w Afganistanie sa zolnierzami ?

To calkowicie co innego. Talibowie nie znajduja sie pod kontrola rzadu zadnego panstwa.

Talibowie znajduja sie pod kontrola rzadu Talibow -
http://portalwiedzy.onet.pl/123203,,,,talibowie,haslo.html
"Główni przywódcy talibów: mułła-emir Muhammad Omar (islamski tytuł amir al-muminin - książę wiernych, należnego jedynie kalifom),
Muhammad Rabbani, mułła Nuruddin Turabi - kierujący departamentem wspierania cnoty i walki z występkiem, minister spraw zagranicznych Wakil Ahmad Mutawakel, minister wojny generał Ubajdullah, minister gospodarki Mawlawi Ahmad Jan."

Data: 2009-09-01 22:58:15
Autor: VicAbarca
cztery пишет:
Po czym mozna bylo odroznic zolnierza od cywila w czasie powstania warszawskiego ?

Pewnie chodzi ci o kwestie umundurowania (wazne w kontekscie konwencji genewskich). Nie wiem jak sie w koncu dogadali, ale sie dogadali - zolnierze zostali uznani za zolnierzy, a nie ludnosc cywilna wystepujaca zbrojnie przeciw armii.

Talibowie znajduja sie pod kontrola rzadu Talibow -

Roznica jest zasadnicza. NAwet jesli cos takiego jak "rzad Talibow" istnieje, to nie jest rzadem zadnego panstwa uznawanego na swiecie i bedacego podmiotem prawa miedzynarodowego.

--
VicAbarca

Data: 2009-09-02 10:42:51
Autor: Imię Nazwisko
Czy Polska powinna uzyskać odszkodowanie od Niemców za straty poniesione w wyniku II wojny światowej? - sonda
Użytkownik "cztery"

[...]

Po czym mozna bylo odroznic zolnierza od cywila w czasie powstania warszawskiego ?

Po białoczerwonej opasce. IV konwencja haska stanowi m. in.:

Ustawy, prawa i obowiązki wojenne stosują się nie tylko do armii, lecz również do pospolitego ruszenia i oddziałów ochotniczych, o ile odpowiadają one warunkom następującym:
1)jeżeli mają na czele osobę odpowiedzialną za swych podwładnych;

2)noszą stałą i dającą się rozpoznać z daleka odznakę wyróżniającą;

3)jawnie noszą broń;

4)przestrzegają w swych działaniach praw i zwyczajów wojennych.

W tych krajach, gdzie pospolite ruszenie lub oddziały ochotnicze stanowią armię lub wchodzą w jej skład, nazwa armii rozciąga się na nie.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-01 22:40:30
Autor: Imię Nazwisko
[...]

To wystąpienie nie ma żadnej mocy prawnej.

W 1944 powstanie wywolali nie zolnierze ile cywile.

Nawet jeżeli przyjąc taką wersję (co u niemieckiego adwokata można nawet zrozumieć), to znacznie więcej cywilów zginęło np. w obozach koncentracyjnych, egzekucjach czy wskutek bombardowania. A zburzone po Powstaniu domy już na pewno nie brały udziału w walce.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-01 22:48:59
Autor: cztery
[...]

A jaka moc prawna ma :
"NIe chodzi o reparacje wojenne bo te podobno wspaniałomyślnie
odpuściliśmy szwabom. Chodzi o odszkodowania za każdego zabitego cywila" ?

Bo tak sie sklada, ze reparacje wojenne to nie kontrybucja wygranej strony ile obowiazek wyplaty odszkodowan za straty wynikajacy ze zlamania przez przegranego (a rozpoczynajacego wojne) gdy ten zlamie postanowienia umow miedzynarodowych, ktore sygnowal.
Tym samym reparacje wojenne obejmuja rowniez ofiary wsrod ludnosci cywilnej.

W 1944 powstanie wywolali nie zolnierze ile cywile.

Nawet jeżeli przyjąc taką wersję (co u niemieckiego adwokata można nawet zrozumieć)

Nie jestem adwokatem. Ale rozumiem, ze szufladkowanie ludzi ulatwia Ci zycie.

, to znacznie więcej cywilów zginęło np. w obozach koncentracyjnych, egzekucjach czy wskutek bombardowania. A zburzone po Powstaniu domy już na pewno nie brały udziału w walce.

Oczywiscie, ze nie braly.
Reparacje wojenne :
http://encyklopedia.wp.pl/encid,1731866,name,reparacje-wojenne,haslo.html?ticaid=18abe
"reparacje wojenne, bezpośrednie roszczenia jednego państwa wobec drugiego państwa łamiącego w konflikcie normy prawa międzynar. oraz wobec osób prawnych i fiz.; po I wojnie świat. r.w. płacone przez Niemcy ustaliła, utw. na mocy traktatu wersalskiego z 1919, Międzysojusznicza Komisja Reparacyjna; po II wojnie świat. problemy r.w. rozstrzygnięto 1945 na konferencjach jałtańskiej i poczdamskiej."

Data: 2009-09-02 10:18:19
Autor: Imię Nazwisko
[...]

Żadnej ale Autor tego zdanie nie twierdził, że ma.

[...]

To jest twoje twierdzenie, którego nie poparłeś żadnym dowodem. Ja też ale moge przedstawić dwa dowody pośrednie. Po pierwsze, na mocy tego samego traktatu (poczdamskiego) reparacje były wypłacane również krajom, w których zbrodnie na ludności cywilnej miały zakres bardzo ograniczony w porównaniu z Polską, a nie zostały z tego powodu zmniejszone. Po drugie, Niemcy wypłacaja odszkodowania nawet Izraelowi, mimo że w czasie całej wojny nie ucierpiał ani jeden obywatel tego państwa.

Nawet jeżeli przyjąc taką wersję (co u niemieckiego
adwokata można nawet zrozumieć)

Nie jestem adwokatem. Ale rozumiem, ze szufladkowanie
ludzi ulatwia Ci zycie.

Wręcz przeciwnie. Utrudnia.

(...)

[...]

Z tego wynika najwyżej, że reparacje obejmowały mordowanie cywilów. Co  zresztą o niczym nie świadczy, bo to nie jest żaden kodeks prawny tylko amatorska emncyklopedia. Ale nie ma tu nic o niszczeniu majątku, np. Warszawy w 1944 czy Wielunia w 1939.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-02 08:24:47
Autor: jan paszek
Czy Polska powinna uzyskać odszkodowanie od Niemców za straty poniesione w wyniku II wojny światowej? - sonda
Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał(a):
Sonda zosta=B3a przeprowadzona w TVP INFO dzisiaj - zako=F1czy=B3a si=EA
pr=
zed
5 minutami :

95% respondent=F3w odpowiedzia=B3o -  TAK
5%   - NIE

Antenka
nieswierze kotlety-ładne rodrapywanie ,jatrzenie -POLSKA MĘTALNOSĆ!!!!!!!!!!

Data: 2009-09-02 14:45:14
Autor: jacek_placek_01
jan paszek pisze:
[...]

Chyba jak już to żydowska i jak już to mentalność
To oni 65 od zakończenia wojny ciągle gadają o forsie za holokaust,
nieprawdaż?
Ale skoro oni mogą to dlaczego Polska ma być gorsza i tylko wszędzie
płacić i tracić

Czy Polska powinna uzyskać odszkodowanie od Niemcó w za straty poniesione w wyniku II wojny światowej? - sonda