Czy Polska zasługuje na Santo Subito?

Data: 2013-08-16 12:54:15
Autor: Jacek Biały
Czy Polska zasługuje na Santo Subito?
Jan Paweł II nauczał w duchu miłości i prawdy odwołując się często do międzyludzkiej solidarności. Można pokazać związek jego nauk z upadkiem systemu totalitarnego, który nastąpił wraz ze zburzeniem Muru Berlińskiego. Jednak zmiany jakie nastąpiły w społeczeństwie polskim trudno w jakikolwiek sposób kojarzyć ze społecznym przesłaniem pozostawionym przez polskiego papieża.
W dzisiejszym polskim społeczeństwie notuje się najwyższy w Europie odsetek samobójstw i jeszcze bardziej zatrważające zjawisko dzieciobójstw (szczególnie tych dokonywanych przez rodziców i opiekunów). Z jednej strony pontyfikat JP przyniósł duże poczucie dowartościowania większości Polaków, w szczególności polskiego duchowieństwa. Z drugiej  strony pontyfikat ten oznaczał postępującą demoralizację wśród wyższych warstw tego duchowieństwa na skutek ich coraz częstszej kolaboracji z komunistycznym aparatem przemocy a także w wyniku nadmiernego bogacenia się na tle ogólnej biedy.
Ktoś mógłby powiedzieć, że kanonizacja polskiego papieża może doprowadzić do moralnego uzdrowienia Polaków poprzez odnowienie jego nauk. Pozostaje jednak pytanie: Kto miałby być głównym nośnikiem tych nauk, skoro takiego bezpośredniego ich przekaziciela odczuwało się coraz większy brak jeszcze za życia JP II?

Postać polskiego papieża oraz  jego pielgrzymki do Polski stawały się najczęściej przyczynkiem do bogacenia się polskiego kościoła. Zjawisko takie można by uznać za naturalne, gdyby nie materialistyczne podejście kościelnych hierarchów. Przykładem może być swoisty wyścig, jaki rozpoczął się w tym czasie w budowaniu lub rozbudowie wielkich sanktuariów, często nie zważając na ich estetykę, duchowe potrzeby wiernych, a także na inne uwarunkowania, jak np. ochrona przyrody.
Niemal każde miejsce dotknięte stopą Karola Wojtyłły lub Jana Pawła II zaczęło aspirować do bycia centrum masowych pielgrzymek mogącym konkurować z Jasną Górą. Trudno nie odnieść wrażenia, że jakość papieskich pomników, rzeźb i malowideł zaczęła spadać wraz z ich rosnąca liczbą. Natomiast masowy pęd do zarobku spowodował, że postać JP II zeszła w takich miejscach do poziomu bazarowego gadżetu.
Po upadku komunizmu w Europie życie polskiego społeczeństwa zdominowało zjawisko nazwane 'wyścigiem szczurów'. Ów wyścig do pieniądza zniszczył resztki międzyludzkich więzi, jakie przetrwały totalitarny okres naszej historii. Sytuacja taka stoi w rażącej sprzeczności z duchowymi naukami, jakie pozostawił światu polski papież. Można obawiać się tego, że ewentualną kanonizację jego osoby niektórzy polscy hierarchowie poczytają sobie jako kolejny powód do niezdrowej dumy, wraz z wszelkimi tego następstwami.

jb

Data: 2013-08-16 10:32:14
Autor: stchebel
W dniu piątek, 16 sierpnia 2013 12:54:15 UTC+2 użytkownik Jacek Biały napisał:
Jan Paweł II nauczał w duchu miłości i prawdy odwołując się często do międzyludzkiej solidarności.

Gupiś czy co? Dyć łone tak syćkie pierdoliły. A zatłukli za obronem dwuch patyków naksyz zbitych tak łokrutnie wiele ludzisków ze hoho... A takiego Dżiordano Brunona to i ciule jedne zgrilowały!! Galileo ino łokrutniełokrutne łostsezenie dostoł.. Kopernikus gówno tom nawymyśloł ponad to co ci łod Farałonów dawnoznali, a tyz małoco podupie łod kościelnych niezebroł..  A dyć tyz cosik zebroł !!

Data: 2013-08-16 22:01:02
Autor: miś z okienka

Użytkownik <stchebel@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

         a zebrołci zebroł... Najwiyncyj za te psydupnice, kiero se chodowoł, ajako wamiński kapitulos prawa dotego nimnioł.

Data: 2013-08-16 13:08:34
Autor: LeonKame
Czy Polska zasługuje na Santo Subito?
Tylko ze ten totalitaryzm fakt ze trzymal za morde ale z glodu nie dal zdechnac i dach nad glowa byl dla kazdego.

To na chuj nam takja miedzy luidzka solidarnosc w wykoanniu poldebilnych chlopow z mazowsza.

Data: 2013-08-16 13:31:12
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "LeonKame" <kameleon@leon.com> napisał w wiadomości news:kul17a$651$1speranza.aioe.org...
Tylko ze ten totalitaryzm fakt ze trzymal za morde ale z glodu nie dal zdechnac i dach nad glowa byl dla kazdego.

To na chuj nam takja miedzy luidzka solidarnosc w wykoanniu poldebilnych chlopow z mazowsza.

A ile synku, masz lat?

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-08-16 13:38:57
Autor: LeonKame
Czy Polska zas�uguje na Santo Subito?

[...]

Wystarczajaco duzo zeby wyciagnac takowe wnioski !

Data: 2013-08-16 19:01:14
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "LeonKame" <kameleon@leon.com> napisał w wiadomości news:kul309$av9$1speranza.aioe.org...

[...]

Czyli smark jesteś!

ubawiony

Data: 2013-08-16 17:49:19
Autor: Kukus Minipalus
Czy Polska zasługuje na Santo Subito?

"Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl>

katopojebane bzdury wycięte

Ty -  napisz na priva do abc. Jego takie brednie interesują...

Data: 2013-08-16 20:40:19
Autor: Towarzysz Gnój

Użytkownik "Kukus Minipalus" <dudusmalolepszy@interia.pl> napisał w wiadomości news:520e4a05$0$21802$6d5eeec5news.sunnyusenet.com...

| "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl>

| Ty -  napisz na priva do abc. Jego takie brednie interesują...

Jak widać, nie odpowiada..
Buuu-ha-ha!

Data: 2013-08-16 19:20:38
Autor: Trybun
W dniu 2013-08-16 12:54, Jacek Biały pisze:
[...]

Coś Jacek chrzanisz od rzeczy - piszesz o Papieżu obalającym komuszyzm, ale jednocześnie głoszącym hasła komusze, i uważającym te hasła za godne wprowadzenia w życie.

Data: 2013-08-16 21:12:31
Autor: Jacek Biały

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kuln1v$j4j$1node1.news.atman.pl...

| Coś Jacek chrzanisz od rzeczy - piszesz o Papieżu obalającym komuszyzm,
| ale jednocześnie głoszącym hasła komusze, i uważającym te hasła za godne
| wprowadzenia w życie.

Które to komusze hasła miał głosić JPII?
jb

Data: 2013-08-17 11:01:36
Autor: Trybun
W dniu 16.08.2013 21:12, Jacek Biały pisze:

> [...]
| wprowadzenia w życie.

Które to komusze hasła miał głosić JPII?

Wspólnota, wolność równość braterstwo itditp. Zaraza zwana kapitalizmem hołduje dokładnie odwrotnym wartościom.

Data: 2013-08-17 11:58:07
Autor: Jacek Biały

Użytkownik "Trybun" <Ilih@yachu.com> napisał w wiadomości news:kune52$p2t$2usenet.news.interia.pl...
|W dniu 16.08.2013 21:12, Jacek Biały pisze:
| > |

| Wspólnota, wolność równość braterstwo itditp. Zaraza zwana kapitalizmem
| hołduje dokładnie odwrotnym wartościom.

Przecież dlatego nienawidzisz kapitalizmu, że daje wolność i równe szanse. 'Braterstowo' Armii Radzieckiej zawiodło w roku 1981. Z resztą nie było już ono nikomu potrzebne, gdyż komunizm wyprodukował najważniejszy dla siebie rodzaj wspólnoty - wspólnotę hańby.
To głębokie poczucie hańby zmusza cię do szukania mniejszych od siebie, do nieustannego oskarżania lub pomawiania osób, których nigdy nie znałeś. Także na tej grupie.
jb

Data: 2013-08-17 12:06:29
Autor: A. Filip
Czy Polska zasługuje na Santo Subito? [Kapitalizmu szanse ;-) ]
Jacek Biały <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> pisze:
> [...]
| hołduje dokładnie odwrotnym wartościom.

Przecież dlatego nienawidzisz kapitalizmu, że daje wolność i równe

Rzeczywiście? :-) [Pierdolisz]
Jak byś napisał że (porządny) kapitalizm daje prawie wszystkim porządne
szanse to z bym się zgodził z lekkimi oporami.
Bo tak ci wychodzi twierdzenie o rĂłwnych szansach dla dzieci "KulczykĂłw"
i bezdomnych to dowodzi albo twojego idiotyzmu albo bezdennej bezczelności.

[...]

A. Filip
Gdy głowa ucięta, nikt nie opłakuje włosów.
  -- Przysłowie rosyjskie

Data: 2013-08-17 12:46:41
Autor: miś z okienka
Czy Polska zasługuje na Santo Subito? [Kapitalizmu wolność i równe szanse ;-) ]

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:6rr4m2orofd8h6.huge.strangled.net...
> [...]
| > | > |
> [...]
| > |

| Rzeczywiście? :-) [Pierdolisz]
| Jak byś napisał że (porządny) kapitalizm daje prawie wszystkim porządne
| szanse to z bym się zgodził z lekkimi oporami.

Słuszna uwaga, wyraziłem się skrótowo.

| Bo tak ci wychodzi twierdzenie o rĂłwnych szansach dla dzieci "KulczykĂłw"
| i bezdomnych to dowodzi albo twojego idiotyzmu albo bezdennej bezczelności.

Niepotrzebne te twoje inwektywy. Nigdy i nigdzie nie pisałem o równych szansach w IIIRP.
IIIRP jest kontynuacją czerwonego feudalizmu, z wprowadzonymi elementami demokracji i gospodarki rynkowej.

Czy Polska zasługuje na Santo Subito?