Data: 2010-05-30 20:39:03 | |
Autor: jsep1@poczta.onet.pl | |
Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic? | |
W dniu 2010-05-30 19:05, Lew2 pisze:
Oto cytat z instrukcji obsługi mojego samochodu: Po pierwsze na temat: producent na pewno wie lepiej i niezbyt bezpiecznie jest go poprawiać - jeśli ma być 0W-20, to trudno - tak ma być. Po drugie - (pytam z ciekawości) dlaczego w silniku, który ma 10000 przebiegu już dwa razy wymieniałeś olej? Tak często trzeba wymieniać, czy tak mało jeździsz? Pzdr Janusz |
|
Data: 2010-05-30 12:34:58 | |
Autor: Lew2 | |
Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic? | |
On 30 Maj, 20:39, "js...@poczta.onet.pl" <js...@poczta.onet.pl> wrote:
Po pierwsze na temat: producent na pewno wie lepiej i niezbyt Mówię tak, ponieważ zarówno doradcy w serwisie autoryzowanym jak i paru znajomych mówi, że jednak lepiej stosować ten 5W-30, a ponoć olej 0W-20 ma tylko za zadanie oszczędzanie paliwa i jakąś ekologię, na którą jest teraz moda. Zresztą producent pisze, że pozwala na 5W-30 (zob. cytat), ale tak jakoś nie bardzo, zresztą zobacz cytat. Ktoś mi powiedział, że ten parametr (-20) powoduje że olej jest niedostatecznie lepki w wysokich temperaturach (zbliża się lato i obciążony pojadę na wakacje) i może grozić zerwaniem filmu olejowego. Po drugie - (pytam z ciekawości) dlaczego w silniku, który ma 10000Producent przewiduje pierwszą wymianę po 15000. Ale ja chcę jeździć długo tym samochodem i nie dopuścić do tego żeby mi brał olej (tak jak poprzedni mój stary). Dlatego nadprogramowo wymieniłem olej i filtr oleju w ASO po 1000 km i po 5000 km, a chcę jeszcze po 10 000 km, no i oczywiście przy 15000 kiedy przewidziany jest przegląd. A potem już tylko co 7500 km olej (producent przewiduje co 15 000km). Nie zależy mi na oszczędzaniu paliwa tylko na oszczędzaniu silnika i przedłużeniu jego trwałości. Cały czas leję tylko paliwo PB98. Dodam, że ten olej 0W-20 oprócz tego że jest potwornie drogi, to jest tak rzadki, że bardzo ciężko jest odczytać poziom oleju bo jest jak woda. Jak na razie silnik nie wykazuje objawów zużycia i poboru oleju. |
|
Data: 2010-05-30 22:47:54 | |
Autor: J.F. | |
Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic? | |
On Sun, 30 May 2010 12:34:58 -0700 (PDT), Lew2 wrote:
Mówię tak, ponieważ zarówno doradcy w serwisie autoryzowanym jak i Ano taka teoria - silniki sie krecily na olejach 40, 50 a nawet 60, a u nagle moda na 20. A producent byc moze musi zalecac 20 zeby sie utrzymac w normie emisji CO2. Gdzie lezy prawda - tu sie nie dowiesz, bo skad mamy wiedziec. Na twoje pocieszenie - to pomysl na ameryke, tam lata znacznie cieplejsze. przed W jest gestosc w niskiej temperaturze - 5W podgrzeje sie i przestanie byc istotne. J. |
|
Data: 2010-05-30 21:25:55 | |
Autor: CUT | |
Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic? | |
W dniu 2010-05-30 20:39, jsep1@poczta.onet.pl pisze:
Przykładowo po 1000km, następnie po roku. 9000km to realny roczny przebieg jak na polskie warunki. |
|
Data: 2010-05-30 12:37:33 | |
Autor: Lew2 | |
Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic? | |
Przykładowo po 1000km, następnie po roku. 9000km to realny roczny Mój akurat ma już 5 miesięcy, więc z jazdą na wakacje wygląda że 20 000 km przekroczę w ciągu pierwszego roku jego życia. |
|
Data: 2010-05-30 21:35:45 | |
Autor: jsep1@poczta.onet.pl | |
Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic? | |
W dniu 2010-05-30 21:25, CUT pisze:
W moim aktualnym pojeździe (fiat bravo 1,6 multijet) mam wymieniać olej co 35 000 km lub co 2 lata. Profilaktycznie na wyrost wymieniłem dodatkowo pierwszy raz po 10 000 km (4 miesiące). Jak sądzicie - wymieniać częściej, czy wg instrukcji? Częstsza wymiana coś da? Pzdr Janusz |
|
Data: 2010-05-30 12:43:28 | |
Autor: Lew2 | |
Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic? | |
On 30 Maj, 21:35, "js...@poczta.onet.pl" <js...@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2010-05-30 21:25, CUT pisze: Z tego co czytałem w Auto Świecie i innych pismach, częsza wymiana jest lepsza dla silnika. Nie jest ona zauważalna przez pierwsze lata, ale ma wpływ na to czy silnik zacznie brać olej przy 150 000 km, czy przy 200 000 km. Jeśli zamierzasz tak długo eksploatować samochód, to lepiej jest wymienić dodatkowo olej. Niektórzy mechanicy mówią że to niepotrzebne wydanie pieniędzy. Natomiast nikt nie mówi że to zaszkodzi. Drugie stwierdzenie jest takie, że lepiej dla silnika jest dać nawet gorszy olej, ale częściej wymieniać. |
|
Data: 2010-05-31 12:42:08 | |
Autor: MM | |
Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic? | |
Dnia 30-05-2010 o 21:43:28 Lew2 <waldek69@hotmail.com> napisał(a):
Drugie stwierdzenie jest takie, że lepiej dla silnika jest dać nawet gorszy olej, ale częściej wymieniać. a trzecie to takie że oleju nie trzeba wymieniać, takie stwierdzenie znajdziemy w archiwum hehe |
|