Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?

Data: 2010-05-31 08:57:03
Autor: Mirek Ziółek
Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?

Użytkownik "Lew2" <waldek69@hotmail.com> napisał w wiadomości news:c8e0469f-cfd3-4de4-873d-5cf6abac1269v12g2000prb.googlegroups.com...
Oto cytat z instrukcji obsługi mojego samochodu:

5W30 wcale nie jest geste :)

Kiedys Honda tez zalecala 0W30 lub 0w40 ( takie oleje byly brandowane by Honda). W instrukcji obslugi tez napisane aby "dla zachowania najlepszej sprawnosci i parametrow technicznych Honda polaca _SWOJE_ oleje :)
Podobnie pewnie jest w Toyocie.
Przez dluzszy czas ASO wymienialo olej w moim accordzie wlasnie na 5W30 Mobil1 ESP.. i jakos silnik jezdzi i nic mu nie dolega.
Doradca serwisowy powiedzal nawet, ze teraz zalewaja 5w40 Shell Ultra w samochodach  o typowym miejskim przebiegu, gdyz rzadkie oleje poprostu nie wytrzumuja "warszawskich" korkow i potrafi ich ubyc sporo miedzy przegladami.
U mnie 5w30 znika mniej wiecej ok 0,5l na 10kkm i zmieniam olej wlasnie co 10kkm a nie jak kaze producent co 20kkm.

W instrukcji obslugi powinienes miec tabelke jakie oleje mozesz uzywac do swojego samochodu.Jesli samochod nie bedzie zuzywal oleju miedzy przegladami i nie bedziesz musial dolewac to lej to co kaze producent, w miare jak zacznie go ubywac, zmien na gestszy.

Pozdr
Mirek

Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?