Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?

Data: 2013-03-28 13:30:32
Autor: Kamil
Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?
Użytkownik "Trybun" napisał:

co ... zrobić żeby to bydle przestało mnie okradać?

To nie telefon CIe okrada, ale "Twoja" sieć.

Pzdr

Data: 2013-03-28 12:53:44
Autor: Andrzej
"Kamil" <niedlaspamu@gmail.com> wrote:

To nie telefon CIe okrada, ale "Twoja" sieć.

Eee tam. Przez wiekszosc czasu uzywam transmisji danych innego operatora i
widzialbym, ze Orange cos kombinuje. Nie zdarzylo im sie zaiwanic chocby
kilobajta z pakietu, gdy mialem wylaczona transmisje danych. Grosza tez
nie.

Data: 2013-03-28 14:00:56
Autor: Chris
Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?
Andrzej nabazgrał(a):

[...]

Mój 5 letni syn dostał smartfona i do tej pory o dziwo nawet 1g nie poleciał na pakiet danych, problem leży nie w sieci czy telefonie/systemie tylko osobie która go obsługuje.

Data: 2013-03-28 20:29:03
Autor: Trybun
W dniu 2013-03-28 14:00, Chris pisze:

Mój 5 letni syn dostał smartfona i do tej pory o dziwo nawet 1g nie poleciał na pakiet danych, problem leży nie w sieci czy telefonie/systemie tylko osobie która go obsługuje.

Szczęściarz z Ciebie, ma Ci kto ustawić telefon. Weź może zamiast głupkowatych uwag zapytaj go co można zrobić z moim problemem?

Data: 2013-03-29 08:23:16
Autor: Chris
Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Sam ustawiam, jak nie wiem pytam się wójka googla, ty niestety masz z tym problem dla tego co chwilę zadajesz głupie pytania.
Nie wiesz czegoÅ› to polecam poczytać np. http://forum.xda-developers.com/ albo http://forum.android.com.pl/   jestem pewny że znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania.

Data: 2013-03-29 12:16:19
Autor: Trybun
Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?
W dniu 2013-03-29 08:23, Chris pisze:
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Moje pytanie było zasadne i zupełnie na miejscu, a niestety Twoja odpowiedź nosiła znamiona (tylko się nie obraź) głupkowatości. Dziękuje za linki, ale ja nie tego oczekuję na grupie dyskusyjnej.

Data: 2013-03-29 12:30:09
Autor: Chris
[...]

A my jesteśmy wróżkami i wiemy jaki masz telefon, jakie masz zainstalowane aplikacje, co masz włączone a co nie ... to są podstawowe dane żeby cokolwiek zrobić bo może się okazać że masz jakąć lewą apkę która omija zabezpieczenia i nabija transfer albo czy jakaś paka nie ma ukrytego przełącznika on/off dla transferu gdzieś w głębokich odchłaniach ustawień.dla tego warto najpierw poczytać np. w/w fora (XDA jest największym zbiorem informacji na świecie o androidzie), nasza krajowa wersja też nie jest najgorsza ale nie na wszystko są odpowiedzi.

Data: 2013-03-30 12:42:43
Autor: Trybun
W dniu 2013-03-29 12:30, Chris pisze:
[...]

Po prostu chciaÅ‚em usÅ‚yszeć Wasze doÅ›wiadczenia w rozwiÄ…zywaniu takiego problemu. Typ telefonu w moim odczuciu nie miaÅ‚  nic do rzeczy, bo to chyba jednak sprawka nie urzÄ…dzenia a systemu, który sprawia że telefon Å‚Ä…czy siÄ™ z netem bez  wiedzy użytkownika, a wiÄ™c nie widziaÅ‚em powodu żeby wdawać siÄ™ aż w takie szczegóły jak marka czy model aparatu.

Data: 2013-03-29 08:59:22
Autor: J.F.
Czy "Smartfon" musi znaczyæ z³odziej?
Dnia Thu, 28 Mar 2013 14:00:56 +0100, Chris napisa³(a):
Mój 5 letni syn dosta³ smartfona i do tej pory o dziwo nawet 1g nie polecia³ na pakiet danych, problem le¿y nie w sieci czy telefonie/systemie tylko osobie która go obs³uguje.

A jakzes to zrobil, o Wielki Bonzo ? J.

Data: 2013-03-29 11:12:48
Autor: Kamil
Użytkownik "Chris" napisał:

problem leży nie w sieci czy telefonie/systemie tylko
osobie która go obsługuje.

Problrm leży w sieci, która zamówiła oprogramowanie. Nie wyobrażam sobie
nieuczciwych działań bez świadomego udziału operatora. Widziałem przypadek
starszej osoby. Telefon w Erze na abonament. Co miesiÄ…c do kazdej faktury
dopisywali po kilka zł za rzekomo wysłane ponad limit SMSy. Część z nich
była wysyłana podobno o 3/4 nad ranem. Człowiek ten w nocy śpi, a na dodatek
nigdy w życiu nie wysłał żadnego SMSa bo nie potrafił. Reklamację operator
olał. Dopiero podanie im wyliczenia na jaka kwotę okradają setki tysięcy
abonetów i groźba zwrócenia się do prokuratury podziałała natychmiast. W
ciągu pół godziny człowiek miał kilka telefonów z przeprosinami, obietnicami
anulowania ukradzionych kwot i naprawieniu "błędu" w oprogramowaniu.
Proponuję zrobić to samo w tym przypadku.

Pzdr

Data: 2013-03-29 11:22:38
Autor: Chris
Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?
Kamil nabazgrał(a):

Użytkownik "Chris" napisał:
problem leży nie w sieci czy telefonie/systemie tylko
osobie która go obsługuje.
Problrm leży w sieci, która zamówiła oprogramowanie. Nie wyobrażam sobie
nieuczciwych działań bez świadomego udziału operatora.

Wydaje mi się że to nie operator tylko twórca aplikacji którą doistalowali w ramach ulepszeń ... nie powiem bo mając telefon HTC Desire z ERA(jeszcze) po wyłączeniu wszystkiego co może pobierać dane skończył transfer i na razie nie ma żadnych oznak znikan ia kasy z konta, dziecko dostało stary tel + starter Orange a niech się uczy obsługi od małego :)

Sam mam teraz tel bez brandingu operatora (kupiony w dystrybucji) ale od razu dodałem pakiet internetu bo idea smartfonu to właśnie mobilność jeśli chodzi o usługi sieciowe.

Co do walenia sobie w chu... przez operatorów to się zgodzę .. robią jaja po czym przyznają rację i wystawiają FK ale ile się przy tym trzeba nawqr,..... nie mówiąc o tym że na jakiś czas mają extra kasę którą mogą obracać albo mieć na koncie i zarabiać na procentach od lokat. Znam takie przypadki w Orange, Play, Plus w ERA nie spotkałem się ale też pewnie trafiają się takie wałki.

Data: 2013-03-29 12:49:29
Autor: J.F.
Czy "Smartfon" musi znaczyæ z³odziej?
Dnia Fri, 29 Mar 2013 11:12:48 +0100, Kamil napisa³(a):
Problrm le¿y w sieci, która zamówi³a oprogramowanie. Nie wyobra¿am sobie
nieuczciwych dzia³añ bez ¶wiadomego udzia³u operatora. Widzia³em przypadek
starszej osoby. Telefon w Erze na abonament. Co miesi±c do kazdej faktury
dopisywali po kilka z³ za rzekomo wys³ane ponad limit SMSy. Czê¶æ z nich
by³a wysy³ana podobno o 3/4 nad ranem.

Ale to niekoniecznie tak.
Moze sie wnuczek bawil, wlaczyl cos, wysylalo samo.
Moze babcia sie do konkursu zapisala, na billingu podobnie wyglada, a
codziennie zarlo. Moze siec calkiem jawnie wlaczyla jakies uslugi, ktore zgodnie z
regulaminem i umowa nalezalo wypowiedziec, bo po tygodniu przestaja byc
bezplatne.
Moze wreszcie jakis blad w programie - calkowicie nieswiadomy, bo ze z
pierwszych dwoch przypadkow siec sie cieszy, to jestem pewny, ale ma
podstawy udawac nieswiadomosc :-)

Reklamacjê operator
ola³. Dopiero podanie im wyliczenia na jaka kwotê okradaj± setki tysiêcy
abonetów i gro¼ba zwrócenia siê do prokuratury podzia³a³a natychmiast. W
ci±gu pó³ godziny cz³owiek mia³ kilka telefonów z przeprosinami, obietnicami
anulowania ukradzionych kwot i naprawieniu "b³êdu" w oprogramowaniu.
Proponujê zrobiæ to samo w tym przypadku.

Moze zadziala ... a moze nie. Kupil pan smartfona w sklepie, a wiec nie u
nas, my wcisnelismy panu piekny pakiet internetowy, a reszta nas nie
interesuje ... skoro zgodna z cennikiem.

J.

Data: 2013-03-29 11:01:37
Autor: Kamil
Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?
Użytkownik "Andrzej" napisał:

Eee tam.

Jesteś głupcem. Te "kradzione" środki telefon wpłaca na swoje konto?

BZPZDR

Data: 2013-03-30 11:23:12
Autor: Andrzej
Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?
"Kamil" <niedlaspamu@gmail.com> wrote:

Jesteś głupcem.

Dlaczego piszac do samego siebie, podczepiasz sie pod moja wypowiedz?

Te "kradzione" środki telefon wpłaca na swoje konto?

Nacpales sie? Mnie Orange nic nie kradnie.

Data: 2013-03-28 20:28:18
Autor: Trybun
W dniu 2013-03-28 13:30, Kamil pisze:
Użytkownik "Trybun" napisał:

co ... zrobić żeby to bydle przestało mnie okradać?
To nie telefon CIe okrada, ale "Twoja" sieć.

Pzdr

Ale w jaki sposób? Zaznaczam że jest to telefon kupiony w sklepie, bez jakiejkolwiek modyfikacji operatora.

Data: 2013-03-29 06:35:22
Autor: krzysztofsf
On 28 Mar, 20:28, Trybun <i...@yachuoo.com> wrote:
W dniu 2013-03-28 13:30, Kamil pisze:

> U¿ytkownik "Trybun" napisa³:

> To nie telefon CIe okrada, ale "Twoja" sieæ.

> Pzdr

Ale w jaki sposób? Zaznaczam ¿e jest to telefon kupiony w sklepie, bez
jakiejkolwiek modyfikacji operatora.

widocznie operator narzucil te opcje zainstalownym aplikacjom..

sprawdz moze
https://play.google.com/store/apps/details?id=msd.n2g.n3g&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm1zZC5uMmcubjNnIl0.

co sie dzieje.

Data: 2013-03-29 14:49:26
Autor: Chris
Czy "Smartfon" musi znaczyæ z³odziej?
krzysztofsf nabazgra³(a):

[...]

Ale on ma niebrandowany i operator nic nie narzuca (chyba)

https://play.google.com/store/apps/details?id=msd.n2g.n3g&feature=search_r
esult#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm1zZC5uMmcubjNnIl0.
co sie dzieje.

Nowy Android ma co¶ takiego wbudowane i mo¿na tam wy³±czyæ transfer danych.
http://img12.imageshack.us/img12/2854/screenshot2013032914430.png

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2013-03-30 12:44:49
Autor: Trybun
W dniu 2013-03-29 14:49, Chris pisze:

Nowy Android ma co¶ takiego wbudowane i mo¿na tam wy³±czyæ transfer danych.
http://img12.imageshack.us/img12/2854/screenshot2013032914430.png

Tak ma, ale w moim wypadku jest to  blokada transferu na obydwu kartach, a ten telefon kupi³em przede wszystkim ze wzglêdu na mo¿liwo¶æ obs³ugi Aero2. Ewidentnie potrzebujê tylko zablokowaæ dok³adnie APN Internet, na karcie Orange.

Data: 2013-03-30 13:25:56
Autor: Maciej Bebenek
Trybun <ilih@yachuoo.com> wrote:
W dniu 2013-03-29 14:49, Chris pisze:

Nowy Android ma coś takiego wbudowane i można tam wyłączyć transfer > danych.
http://img12.imageshack.us/img12/2854/screenshot2013032914430.png

Tak ma, ale w moim wypadku jest to  blokada transferu na obydwu kartach,
a ten telefon kupiłem przede wszystkim ze względu na możliwość obsługi
Aero2. Ewidentnie potrzebuję tylko zablokować dokładnie APN Internet, na karcie Orange.

A nie jest tak, że w telefonie wyznaczasz kartę główną do połączeń
voice/data/sms? I ze to może być dowolna karta?

Data: 2013-03-30 15:37:54
Autor: Trybun
W dniu 2013-03-30 14:25, Maciej Bebenek pisze:
[...]

Jest tak, dane mam ustawione na sim nr1 czyli w moim wypadku Aero2, a głos i sms na kartę nr 2, czyli Orange. Jednak w jakiś zadziwiający sposób jakis procent tych danych jest jednak przesyłany przez sim nr 2 (Orange) i stąd te niezamierzane ubytki złotówek z konta.

Data: 2013-03-30 12:43:54
Autor: Trybun
W dniu 2013-03-29 14:35, krzysztofsf pisze:

[...]

Mam ju¿ zainstalowany tego typu program - "My Data Manager", no i niestety (albo stety;-) ) jak go zainstalowa³em to w telefonie  z konta nie uby³ w sposób niekontrolowany ani jeden grosz... Tak ¿e nie mogê na razie oceniæ jego przydatno¶ci.

Czy "Smartfon" musi znaczyć złodziej?