Czy Thuban czy Core i9 / Czy warto czekać ??

Data: 2009-10-10 21:12:31
Autor: ADS
Czy Thuban czy Core i9 / Czy warto czekać ??
Pytanie, jak w temacie: Czy Thuban czy Core i9 i Czy warto na nie czekać ??

Jak sądzicie - warto czekać na 6-rdzeniowe procki AMD (Thuban) czy Intela (core
i9) do wiosny ?? Czy lepiej kupić teraz Phenom II X4 lub Core i7 ?

Mam tu na myśli zastosowania bardziej pro (napewno nie gry, tylko oprogramowanie
które jednak wykorzystuje kilka rdzeni, np. renderingi grafiki).

Czy cena ich będzie tak duża, że nie warto czekać ? Jakie sa przewidywane ceny.
Dodam, żę Thuban ma mieć jakieś usprawnienia w stosunku do Phenoma, a core i9
będzie już w procesie 32 nm.

Doradźcie proszę na co się zdecydować, interesuje mnie wszelkie za i przeciw....

Dzięki
Adaś.

Data: 2009-10-12 14:42:36
Autor: Mark
Dnia Sat, 10 Oct 2009 21:12:31 +0200, ADS napisał(a):

[...]

Wybacz, ale to... glupie pytanie.
Przy takim podejsciu nigdy nic nie kupisz bo zawsz ena horyzoncie bedzie
nowsza technologia wobec tej dopiero co wprowadzanej.
Potrzebujesz komp teraz - kupuj, nie potrzebujesz? mozesz sie wstrzymac.
Tylko wez pod uwage ze wszystkie procesory w nowej technologii maja
kosmiczne ceny, dopiero ich nowsza rewizja lub widmo nastepcy sprawia ze
dastycznie leca z cenami w dol.

--
Mark

Data: 2009-10-12 20:23:01
Autor: ADAS
> [...]
> i9) do wiosny ?? Czy lepiej kupić teraz Phenom II X4 lub Core i7 ?
> które jednak wykorzystuje kilka rdzeni, np. renderingi grafiki).

Może i tak ale czasem wychodzą nowości na które warto poczekać. Np. Penryn był
bardzo dużym skokiem jakościowym i nawet na starcie nie był (bardzo) drogi.

Przy takim podejsciu nigdy nic nie kupisz bo zawsz ena horyzoncie bedzie
nowsza technologia wobec tej dopiero co wprowadzanej.

Kasa mi sie nie przelewa i chce zrobić *dobry* zakup na jakiś czas.

[...]

To może warto poczekać na core i9 i...kupić i7 jak mocno stanieje :)

Adaś

--

Czy Thuban czy Core i9 / Czy warto czekać ??