Czy US moze kwestionowac koszty uzyskania przychodow?

Data: 2009-05-01 01:22:13
Autor: Q
Czy US moze kwestionowac koszty uzyskania przychodow?
Osoba majaca adres zameldowania poza Gdynia
mieszka i pracuje w Gdyni a pracodawca
w PIT-11 podal stawke KUP = 1668.72 zl
(a nie 1335 zl).

Adres zamieszkania (tymczasowego pewnie)
jest wskazany na Gdynie
i osoba ta uwzglednila w PIT-37
ulge na internet (na gdynski adres).

Czy US moze kwestionowac KUP wyliczone
przez pracodawce?

Data: 2009-04-30 19:15:50
Autor: witek
Q wrote:
[...]

KUP przez pracodawce, to informacja do niczego w zasadzie nie potrzebna

KUP wpisuje podatnik taki jaki ma być właściwy.
Jak dojeżdża do pracy to wyższy, jak nie dojeżdza, to niższy.
I jak się wyda to beknie.
A w tym przypadku to na pewno. Bo jak się twierdzi ze się dojeżdza z X do Y i jednoczesnie odpisuje internet w Y jako w miejscu zamieszkania to tylko głupi by się nie połapał.

Data: 2009-05-01 09:13:47
Autor: Liwiusz
witek pisze:

[...]

   Ale beknie się tylko w wyniku kontroli, a jej prawdopodobieństwo jest takie samo jak u każdego innego podatnika, prawidłowo się rozliczającego. Ze złożonych deklaracji nie wynika bowiem gdzie ktoś sobie odlicza internet.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-01 09:36:27
Autor: spp

?

--
spp

Data: 2009-05-01 09:50:49
Autor: Liwiusz
spp pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   Cofam, pomyliło mi się :) Skoro zgłosił gdzie aktualnie mieszka, to internet może odliczać legalnie :)

--
Liwiusz

Data: 2009-05-01 01:32:28
Autor: SDD
Czy US moze kwestionowac koszty uzyskania przychodow?

Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:gtdbpk$6j8$1news.task.gda.pl...
..

Czy US moze kwestionowac KUP wyliczone
przez pracodawce?

Pracodawce niekoniecznie. Ale jezeli pracownik te same KUP wpisal do zeznania, to moze.
Jesli jest tak, jak piszesz, pracownik powninien w zeznaniu wpisac wlaciwe, nizsze KUP.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-01 16:28:01
Autor: Q
[...]

okazalo sie, ze osoba ta nie ma zaktualizowanego
miejsca zamieszkania, tak wiec domyslnie brane
jest miejsce zameldowania,
czyli wyzszy KUP przejdzie, ale teraz
z ulga internetowa moga byc cyrki :).

osobiscie widze tylko 2 wyjscia i prosze
o porade, ktore sa wykonalne / najlepsze:

1.
zlozenie korekty PIT-37 do US w miejscu zameldowania
z tym samym wyzszym KUP, ale bez ulgi internetowej (PIT/O);
wyjdzie PODATEK DO ZAPLATY bliski wartosci jednego harnasia;

2. (bede to forsowal :)
zlozenie korekty PIT-37 do US w miejscu ZAMIESZKANIA
wraz z aktualizacja miejsca zamieszkania (NIP-3)
oraz z NIZSZYM KUP i ta sama ulga internetowa (PIT/O);
wyjdzie NADPLATA o wartosci 0.5 gorzkiej + 2 litry pepsi;
/w zlozonym juz picie jest ok troche wieksza NADPLATA;

Data: 2009-05-01 10:36:10
Autor: witek
Q wrote:
[...]

wersja 1 az sie prosi zeby podpasc,  bo wyzszy KUP sie nie nalezy, bo faktycznie do pracy nie dojeżdża.

wrsja 2 jest bardziej sensowna, bo bliższa prawdy a w lasciwie zgodna z prawdą, jedynie formalnosci nie zostaly dopełnione

kiedy sie przeprowadził i gdzie rozliczać sie w poprzednim roku? w ktorym US? zameldowania czy zamieszkania, bo US mu się zmienią.

Na NIP-3 jest do wpisania data zmiany czyli data zamieszkania,
Zeby nie wpisał dzisiejszej, bo sie US bedzie pytal, "jak to dzis zamieszkał, a chce odliczac za poprzedni rok?"
  z drugiej strony na zgłoszenie zmiany mailo sie 30 dni, wiec jak wpisze date rok temu, to formalnie US ma postsawy to ukarania za nie zlozenie NIP-3 w terminie. Formalnie do tysiaca złotych, ale chyba bylbys pierwszym przypadkiem w Polsce.

Data: 2009-05-03 13:45:41
Autor: Q
Czy US moze kwestionowac koszty uzyskania przychodow?
wersja 1 az sie prosi zeby podpasc,  bo wyzszy KUP sie nie nalezy, bo > faktycznie do pracy nie dojeżdża.

dojezdzac i by mogla,
ale dojazd 8h pociagiem w jedna strone pewnie by nie przeszedl :).
/chociaz cholera wie jak urzedasy z us stoja z geografia polandu :)

wrsja 2 jest bardziej sensowna, bo bliższa prawdy a w lasciwie zgodna z prawdą, jedynie formalnosci nie zostaly dopełnione

dokladnie, ta wersja jest zgodna z prawda,
ale jest kolejny zonk -
- ona pracuje w tym samym zakladzie pracy juz pare lat
i odkad tam pracuje caly czas miala ten podwyzszony KUP;

no i boje sie ze urzedasy przyczepia sie
do zeznan sprzed 4-5 lat,
bo po zlozeniu korekty beda mieli takie podstawy :(
/to w tym roku mieszkala pani tu
 a w ciagu kilku kolejnych lat tam
 i dojezdzala do pracy 8h pociagiem? hola-hola...

kurde, mam dylemat czy cisnac na niej ta korekte
i dac jej zyc w niepewnosci, czy po prostu dac jej zyc w niepewnosci :)
/a wszystko przez ta zasrana ulge internetowa :)

juz kuzwa nie robie pitow znajomym,
bo potem zonki wychodza :)

Data: 2009-05-03 19:52:21
Autor: witek
Q wrote:
[...]

O ile faktycznie dojezdza to by przeszedl, z tym, że dobrze miec to jakos tam uwiarygodnione.

[...]

to teraz rzucaj monete, tylka znajdz taka co ma orla z dwoch stron
czytaj poniżej

juz kuzwa nie robie pitow znajomym,
bo potem zonki wychodza :)

ty sie zastanow ile sam dostanie za robienie pitów bez licencji doradcy pdoatkowego.
Bo tak czy siak jak dojdzie do kontroli, to najbardziej rykoszetem dostaniesz ty, jak wkurzona sasiadka chlapnie niechcacy w US, ze to sasiad jej co roku wypelnia.

Data: 2009-05-05 00:29:41
Autor: Q
Czy US moze kwestionowac koszty uzyskania przychodow?
O ile faktycznie dojezdza to by przeszedl, z tym, że dobrze miec to jakos tam uwiarygodnione.

no pewnie, ze nie ma - od lat nie mieszka w miejscu zameldowania;

to byl taki lancuszek ludzi niezbyt kumatych
a ja mialem tego pecha, ze znalazlem ich "pomylke":
- babka z kadr/plac wpisala za wysokie KUP
a znajoma (oczywiscie niemajaca pojecia co to jest)
tylko odebrala PIT-11 i na jego bazie miala wypelnic PIT-37;

tak czy siak przekazalem jej pelna korekte,
wszystko wyjasnilem i pozostawilem wybor - rece mam czyste :)

Bo tak czy siak jak dojdzie do kontroli, to najbardziej rykoszetem dostaniesz ty, jak wkurzona sasiadka chlapnie niechcacy w US, ze to sasiad jej co roku wypelnia

dowodow, ze to ja jej wypelnialem PIT'a nie ma,
ale na wszelki wypadek powiem jej,
zeby nie wspominala o mnie - poza tym
za wypelnienie PIT'a dostalem bacardi,
ktorego to oczywiscie nie donioslem do domu :)

Data: 2009-05-05 18:52:58
Autor: Nikiel ;)
Q pisze:
[...]

'Babka z kadr/płac' nie mogła tak sobie sama wpisać wyższych KUP, tylko tyle ile faktycznie zostało odliczone. Jeżeli zostały zastosowane wyższe KUP to tylko na podstawie pisemnego oświadczenie pracownika.

Pozdrawiam
{wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

Nikiel ;-)

--
# od niklu #             # gg - 4939629 #
#  Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy #

Data: 2009-05-05 12:10:16
Autor: witek
Nikiel ;) wrote:
Q pisze:
[...]

Co niczego dalej nie zmienia.
Kazali podpisac przy przyjmowaniu do pracy to podpisala.

Data: 2009-05-06 06:42:18
Autor: jureq
Dnia Tue, 05 May 2009 12:10:16 -0500, witek napisał(a):

Co niczego dalej nie zmienia.
Kazali podpisac przy przyjmowaniu do pracy to podpisala.

A jakby jej kazali podpisać weksel na 1.000.000 zł albo darowiznę samochodu, to też by podpisała?

Data: 2009-05-04 02:38:10
Autor: Basia F
On 1 Maj, 17:36, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Q wrote:

Formalnie do tysiaca złotych, ale chyba
bylbys pierwszym przypadkiem w Polsce.- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Do tysiąca moze i tak ale ryzyko kary zalezy od urzedu i sa takie
ktore lubia z tego tytlu sciagac ludzi.
Znam kilka przypadkow z jednego urzedu w tm swoj wlasny kosztujacy
mnie na szczescie tylko 150 zl ( dane sprzed 3 lat)

Basia F.

Data: 2009-05-05 00:15:50
Autor: Q
Czy US moze kwestionowac koszty uzyskania przychodow?
Znam kilka przypadkow z jednego urzedu w tm swoj wlasny kosztujacy
mnie na szczescie tylko 150 zl ( dane sprzed 3 lat)

rozumiem, ze to za zlozenie aktualizacji NIP-3 "po terminie"?

Data: 2009-05-05 02:20:00
Autor: Basia F
On 5 Maj, 00:15, "Q" <n...@spam.pl> wrote:
> Znam kilka przypadkow z jednego urzedu w tm swoj wlasny kosztujacy
> mnie na szczescie tylko 150 zl ( dane sprzed 3 lat)

rozumiem, ze to za zlozenie aktualizacji NIP-3 "po terminie"?

tak "po terminie"

Basia

Czy US moze kwestionowac koszty uzyskania przychodow?