Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?

Data: 2020-10-18 22:09:40
Autor: Irokez
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
W dniu 2020-10-18 o 19:35, _Master_ pisze:
Już w drugim aucie zauważyłem (wcześniej a Yarisie, Almerze Corsie jakoś mnie to nie ubodło) że zegar wyświetlający godzinę albo się spóźnia albo przyśpiesza.

Avensis z 2005, poprawiam tylko 2 razy w roku, jak godzinę przesuwają. Poza tym działa dobrze.

I nie są to małe wartości. Po tygodniu może to być 10 minut.
Chodzi o fiata Sedici (czyli japończyka SX4) a teraz Daitatsu Sirion.
W jednym i drugim były problemy z napięciem co skończyło się naprawą alternatora. Po roku od naprawy zegar dalej się spóźnia.
Czy elektronika użyta w tych zegarkach jest wrażliwa na napięcie?

PS. zauważyłem też że kilkuletnie radio Sony nie trzyma czasu. A np. licznik rowerowy za 20 zł TRZYMA
O co kamon?

hmm.. może masz jakieś żyły wodne ;)

--
Irokez

Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?