Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?

Data: 2020-10-18 19:35:39
Autor: _Master_
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
Już w drugim aucie zauważyłem (wcześniej a Yarisie, Almerze Corsie jakoś mnie to nie ubodło) że zegar wyświetlający godzinę albo się spóźnia albo przyśpiesza.
I nie są to małe wartości. Po tygodniu może to być 10 minut.
Chodzi o fiata Sedici (czyli japończyka SX4) a teraz Daitatsu Sirion.
W jednym i drugim były problemy z napięciem co skończyło się naprawą alternatora. Po roku od naprawy zegar dalej się spóźnia.
Czy elektronika użyta w tych zegarkach jest wrażliwa na napięcie?

PS. zauważyłem też że kilkuletnie radio Sony nie trzyma czasu. A np. licznik rowerowy za 20 zł TRZYMA
O co kamon?

Data: 2020-10-18 19:13:08
Autor: PiteR
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
in <news:5f8c7cec$0$538$65785112news.neostrada.pl>
user _Master_ pisze tak:

Już w drugim aucie zauważyłem (wcześniej a Yarisie, Almerze Corsie
jakoś mnie to nie ubodło) że zegar wyświetlający godzinę albo się
spóźnia albo przyśpiesza.

W tak hejtowanym vw nie. W dukato też nie.

I nie są to małe wartości. Po tygodniu może to być 10 minut.

10 minut to kosmos

Czy elektronika użyta w tych zegarkach jest wrażliwa na
napięcie?

Z zasady nie jest ale na brak pradu może być i się spóźniać
ale nie przyśpieszać. Już dawno temu zatrudniono kwarc do produkowania czestotliwości a mamy rok 2020.

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2020-10-18 20:53:59
Autor: _Master_
W dniu 2020-10-18 o 20:13, PiteR pisze:
czestotliwości a mamy rok 2020.

Bo to pewnie przez to że mam za stare samochody bo 15 letnie.
Te nowe z salonu to trzymają minuty ;-)

Data: 2020-10-18 22:09:40
Autor: Irokez
W dniu 2020-10-18 o 19:35, _Master_ pisze:
Już w drugim aucie zauważyłem (wcześniej a Yarisie, Almerze Corsie jakoś mnie to nie ubodło) że zegar wyświetlający godzinę albo się spóźnia albo przyśpiesza.

Avensis z 2005, poprawiam tylko 2 razy w roku, jak godzinę przesuwają. Poza tym działa dobrze.

hmm.. może masz jakieś żyły wodne ;)

--
Irokez

Data: 2020-10-18 23:10:51
Autor: radekp@konto.pl
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
Sun, 18 Oct 2020 19:35:39 +0200, w <5f8c7cec$0$538$65785112@news.neostrada.pl>,
_Master_ <Master@z.pl> napisał(-a):

[...]

Dacia Sandero czy Alfa nie spóźniały się, ale przy Dacii zaobserwowałem drobne
opóźnienia (minuty na miesiąc), gdy akumulator dogorywał. Tak jakby na czas
rozruchu spory spadek napięcia stopował naliczanie czasu.

Data: 2020-10-19 08:28:56
Autor: K
On 18/10/2020 18:35, _Master_ wrote:
[...]

Wylacz synchornizacje czasu z RDS. Mialem kiedys podobny problem w Signum gdy BBC notorycznie mialo zegar rozjechany o kilkanascie minut. Pozniej to samo stalo sie raz w Insigni.

Data: 2020-10-21 03:26:03
Autor: JDX
On 2020-10-19 09:28, K wrote:
[...]
Wylacz synchornizacje czasu z RDS. Mialem kiedys podobny problem w
Signum gdy BBC notorycznie mialo zegar rozjechany o kilkanascie minut.
Pozniej to samo stalo sie raz w Insigni.
A w mojej 19+ letniej Corsie synchronizacja z RDS działa całkiem dobrze.
Różnica w stosunku do tego, co pokazuje komórka nie przekracza raczej
minuty. Póki co, nadal słucham Trójki. Muszę pogmerać przy zegarze tylko
wtedy, gdy jest zmiana czasu.

Data: 2020-10-21 08:37:43
Autor: K
On 21/10/2020 02:26, JDX wrote:
On 2020-10-19 09:28, K wrote:
[...]
[...]

W Vectrze B sie czas aktualizowal z RDS sam jakis tydzien-dwa pozniej. W Vectrze C i Insigni B tego nie robi.

Data: 2020-10-19 10:32:22
Autor: Arnold Ziffel
_Master_ <Master@z.pl> wrote:

I nie są to małe wartości. Po tygodniu może to być 10 minut.

U mnie w Yarisce jest 4-5 minut może na pół roku. Także jest dobrze.

--
Kocha się mąż z żoną. Kochają się 10 minut, 15 minut, 20 minut. Nagle żona
do męża:

Data: 2020-10-19 13:09:13
Autor: collie
W poniedziałek, 19.10.2020 o 12:32, Arnold Ziffel napisał:

I nie są to małe wartości. Po tygodniu może to być 10 minut.

U mnie w Yarisce jest 4-5 minut może na pół roku. Także jest dobrze.

Nie jest dobrze.*

https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

*
- także  > również, też
- tak że > tak więc, zatem

--
Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

Data: 2020-10-19 13:36:21
Autor: K
On 19/10/2020 12:09, collie wrote:
[...]

Ale ogolnie tresc jako calosc zrozumiales?

Data: 2020-11-18 12:33:50
Autor: Arnold Ziffel
collie <collie2.nospam@vp.pl> wrote:

[...]

Hmm. "Tak że" wygląda nienaturalnie, ale wygląda na to, że masz rację. Dzięki, postaram się zapamiętać.

--
Student z biednego afrykanskiego panstwa przychodzi do hydraulika:
- Prose pan. Sedes mi zle pracowac. Woda sybko leciec i nie sdasyc

Data: 2020-10-19 15:36:37
Autor: _Master_
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
Po następnym tygodniu zegar spieszy się o 7 minut.
Ja pier...

Data: 2020-10-19 15:51:02
Autor: J.F.
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f8c7cec$0$538$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

O uzyte elementy ? Kwarc moze miec np 20ppm dokladnosci, co daje do 4 sekund na dobe.
Po tygodniu moze sie uzbierac pol minuty ... no ale przeciez nie 10 minut.
W dodatku moze to zalezec od temperatury ... a ta w samochodach mocno zmienna.
Napiecie raczej nie powinno wplywac.

Moj obecny chodzi dosc dokladnie, ale koryguje sie czasem z telefonu GSM :-)

A to nowe samochody, stare ? Moze uszkodzone kwarce, moze to po miesiacu a nie tygodniu ...

J.

Data: 2020-10-19 18:11:27
Autor: _Master_
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
Samochody 15-letnie.
Rozbieżność 5-10 minut na tydzień.

Data: 2020-10-19 19:18:10
Autor: PiteR
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
in <news:5f8dbab2$0$519$65785112news.neostrada.pl>
user _Master_ pisze tak:

Samochody 15-letnie.
Rozbieżność 5-10 minut na tydzień.

żyła wodna jak nic

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2020-10-20 20:42:35
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 19 października 2020 08:51:51 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

A to nowe samochody, stare ? Moze uszkodzone kwarce, moze to po miesiacu a nie tygodniu ...

Ale kwarc moze sie uszczerbic, zawilgotniec, styk gdzies miec niestabilny.

Ostatnio widzialem gostka jak jakies barachło naprawial i rozbieral kwarce. Pare z nich bylo uszczerbione.

W aucie o wibracje latwo. I sam generator moze byc niestabilny i raz chodzic szybciej a raz wolniej z tym samym uszkodzonym kwarcem.

Data: 2020-10-21 18:25:07
Autor: PiteR
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
in <news:8e3b7fd6-b8fb-445e-9cb5-06bfd8621b7dogooglegroups.com>
user  pisze tak:

W aucie o wibracje latwo. I sam generator moze byc niestabilny i
raz chodzic szybciej a raz wolniej z tym samym uszkodzonym
kwarcem.

Zegarki, krótkofalówki, piloty diałają a w samochodzie nie.
Zresztą w moim można zrobić że się nie późni.

--
Piter

przegub puka wahacz stuka ale ma facebooka

Data: 2020-10-21 20:25:43
Autor: _Master_
W dniu 2020-10-21 o 19:25, PiteR pisze:
Zegarki, krótkofalówki, piloty diałają a w samochodzie nie.

No właśnie. Mam tyle w domu urządzeń elektronicznych odmierzających czas.
Taka rozbieżność to mi się kojarzy z ruskim budzikiem za komuny.

WRÓĆ!:

Zegar w kuchence gazowej też mi się rozjeżdżał chyba z rok temu.
Powodem była zła częstotliwość w sieci energetycznej. BYŁA AWARIA ;-)

Data: 2020-10-21 21:02:00
Autor: ąćęłńóśźż
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
Chyba coraz rzadziej są sterowane częstotliwością sieci.
Ja już wiem u mnie które urządzenia w kuchni lubią się spieszyć (większość, ale bardzo mało), a które opóźniać (mikrofala coś 1 min/miesiąc).

Za komuny radio z budzikiem (kapitalistyczne Ingersoll przywiezione z Londynu) potrafiło się spóźniać ze 2-3 min/dobę.
Z tym radiem to najbardziej sobie pluję w brodę, że zleciłem przestrojenie z zachodniego FM na polskie, a gdy za kilka lat u nas wprowadzili zachodnie pasmo, to facio stwierdził że już z powrotem nie zestroi.

-- -- -
Taka rozbieżność to mi się kojarzy z ruskim budzikiem za komuny.

Data: 2020-10-22 15:39:54
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f9085a8$0$547$65785112@news.neostrada.pl...
Chyba coraz rzadziej są sterowane częstotliwością sieci.

Nie tak znowu rzadko, skoro Europejczycy zauwazyli problem pare lat temu.

Ewentualnie - zegarki na kwarcu, a kuchenki, pralki zmywarki - na sieci.

[...]

Hm, ja tam pamietam, ze sie raczej spieszylo, ale bywaly takie dni, gdzie i 20 minut potrafilo sie spoznic.

J.

Data: 2020-10-21 20:29:12
Autor: J.F.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAC5DBB5D67041dayrider@127.0.0.1...
[...]

Zegarki istotnie dzialaja, nawet jak sie tenisa gra.

Ale wszystko czasem sie psuje, moze nawet nie zauwazysz, ze sie pilot "spoznia", bo tolerancja wieksza, a jak przekroczy ... to nie ma co narzekac, tylko sie kupi nowe.

Mikrofalowki czasem sterowane czestotliwoscia sieci - akurat pare lat temu okazalo sie to zgubne.

J.

Data: 2020-10-20 11:01:43
Autor: Mirek Ptak
On 18.10.2020 19:35, _Master_ wrote:
[...]

Bywało gorzej, ale od 4 lat w Astrze mam minus 1-2 minuty max pomiędzy zmianami czasu letni/zimowy i odwrotnie.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2020-10-23 21:04:12
Autor: kk
On 2020-10-18 19:35, _Master_ wrote:
[...]

Zegar ... z GPS albo radia czas ma. Jak nie ma to ... od częstotliwości kwarcu zależy. 32kHz jest niedokładny.

Data: 2020-10-28 18:55:03
Autor: _Master_
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
Minął tydzień i fiat sedici się spieszy o 10 minut.

PS. Czy powodem może być "kończący" się akumulator?

Przed odpaleniem napięcie ok 10V.

Data: 2020-10-29 12:40:19
Autor: yabba
W dniu 28-10-2020 o 18:55, _Master_ pisze:
Minął tydzień i fiat sedici się spieszy o 10 minut.

PS. Czy powodem może być "kończący" się akumulator?

Przed odpaleniem napięcie ok 10V.

Masz zepsuty zegarek.

yabba

Data: 2020-10-29 21:00:09
Autor: _Master_
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
Sirion 2005 rok.

Po takim samym czasie spieszy się 7 minut.
nowy akumulator i alternator.

Napięcie 12V z hakiem przed odpaleniem

Data: 2020-10-29 21:01:14
Autor: _Master_
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
PS. To wygląda jak to przekłamanie o 7 km/h na prędkościomierzu.

XXI wiek W MORDĘ ;-)

Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?