Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?

Data: 2020-10-19 15:51:02
Autor: J.F.
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f8c7cec$0$538$65785112@news.neostrada.pl...
Już w drugim aucie zauważyłem (wcześniej a Yarisie, Almerze Corsie jakoś mnie to nie ubodło) że zegar wyświetlający godzinę albo się spóźnia albo przyśpiesza.
I nie są to małe wartości. Po tygodniu może to być 10 minut.
Chodzi o fiata Sedici (czyli japończyka SX4) a teraz Daitatsu Sirion.
W jednym i drugim były problemy z napięciem co skończyło się naprawą alternatora. Po roku od naprawy zegar dalej się spóźnia.
Czy elektronika użyta w tych zegarkach jest wrażliwa na napięcie?

PS. zauważyłem też że kilkuletnie radio Sony nie trzyma czasu. A np. licznik rowerowy za 20 zł TRZYMA
O co kamon?

O uzyte elementy ? Kwarc moze miec np 20ppm dokladnosci, co daje do 4 sekund na dobe.
Po tygodniu moze sie uzbierac pol minuty ... no ale przeciez nie 10 minut.
W dodatku moze to zalezec od temperatury ... a ta w samochodach mocno zmienna.
Napiecie raczej nie powinno wplywac.

Moj obecny chodzi dosc dokladnie, ale koryguje sie czasem z telefonu GSM :-)

A to nowe samochody, stare ? Moze uszkodzone kwarce, moze to po miesiacu a nie tygodniu ...

J.

Data: 2020-10-19 18:11:27
Autor: _Master_
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
Samochody 15-letnie.
Rozbieżność 5-10 minut na tydzień.

Data: 2020-10-19 19:18:10
Autor: PiteR
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
in <news:5f8dbab2$0$519$65785112news.neostrada.pl>
user _Master_ pisze tak:

Samochody 15-letnie.
Rozbieżność 5-10 minut na tydzień.

żyła wodna jak nic

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2020-10-20 20:42:35
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 19 października 2020 08:51:51 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

A to nowe samochody, stare ? Moze uszkodzone kwarce, moze to po miesiacu a nie tygodniu ...

Ale kwarc moze sie uszczerbic, zawilgotniec, styk gdzies miec niestabilny.

Ostatnio widzialem gostka jak jakies barachło naprawial i rozbieral kwarce. Pare z nich bylo uszczerbione.

W aucie o wibracje latwo. I sam generator moze byc niestabilny i raz chodzic szybciej a raz wolniej z tym samym uszkodzonym kwarcem.

Data: 2020-10-21 18:25:07
Autor: PiteR
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
in <news:8e3b7fd6-b8fb-445e-9cb5-06bfd8621b7dogooglegroups.com>
user  pisze tak:

W aucie o wibracje latwo. I sam generator moze byc niestabilny i
raz chodzic szybciej a raz wolniej z tym samym uszkodzonym
kwarcem.

Zegarki, krótkofalówki, piloty diałają a w samochodzie nie.
Zresztą w moim można zrobić że się nie późni.

--
Piter

przegub puka wahacz stuka ale ma facebooka

Data: 2020-10-21 20:25:43
Autor: _Master_
W dniu 2020-10-21 o 19:25, PiteR pisze:
Zegarki, krótkofalówki, piloty diałają a w samochodzie nie.

No właśnie. Mam tyle w domu urządzeń elektronicznych odmierzających czas.
Taka rozbieżność to mi się kojarzy z ruskim budzikiem za komuny.

WRÓĆ!:

Zegar w kuchence gazowej też mi się rozjeżdżał chyba z rok temu.
Powodem była zła częstotliwość w sieci energetycznej. BYŁA AWARIA ;-)

Data: 2020-10-21 21:02:00
Autor: ąćęłńóśźż
Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
Chyba coraz rzadziej są sterowane częstotliwością sieci.
Ja już wiem u mnie które urządzenia w kuchni lubią się spieszyć (większość, ale bardzo mało), a które opóźniać (mikrofala coś 1 min/miesiąc).

Za komuny radio z budzikiem (kapitalistyczne Ingersoll przywiezione z Londynu) potrafiło się spóźniać ze 2-3 min/dobę.
Z tym radiem to najbardziej sobie pluję w brodę, że zleciłem przestrojenie z zachodniego FM na polskie, a gdy za kilka lat u nas wprowadzili zachodnie pasmo, to facio stwierdził że już z powrotem nie zestroi.

-- -- -
Taka rozbieżność to mi się kojarzy z ruskim budzikiem za komuny.

Data: 2020-10-22 15:39:54
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f9085a8$0$547$65785112@news.neostrada.pl...
Chyba coraz rzadziej są sterowane częstotliwością sieci.

Nie tak znowu rzadko, skoro Europejczycy zauwazyli problem pare lat temu.

Ewentualnie - zegarki na kwarcu, a kuchenki, pralki zmywarki - na sieci.

[...]

Hm, ja tam pamietam, ze sie raczej spieszylo, ale bywaly takie dni, gdzie i 20 minut potrafilo sie spoznic.

J.

Data: 2020-10-21 20:29:12
Autor: J.F.
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAC5DBB5D67041dayrider@127.0.0.1...
[...]

Zegarki istotnie dzialaja, nawet jak sie tenisa gra.

Ale wszystko czasem sie psuje, moze nawet nie zauwazysz, ze sie pilot "spoznia", bo tolerancja wieksza, a jak przekroczy ... to nie ma co narzekac, tylko sie kupi nowe.

Mikrofalowki czasem sterowane czestotliwoscia sieci - akurat pare lat temu okazalo sie to zgubne.

J.

Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?