Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?

Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?

Data: 2016-12-21 10:58:16
Autor: Ghost
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Jak w temacie.

Data: 2016-12-21 11:16:25
Autor: viktorius
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 2016-12-21 o 10:58, Ghost pisze:
Jak w temacie.
Obowiązuje Euro6, a jak producent to sobie zorganizował, żeby to spełnić to już inna para kaloszy.

Można przez dotrysk Adblue, można przez manipulację trybem pracy silnika podczas testu, może jakiś DPF. Do wyboru, do koloru ;)

--
viktorius

Data: 2016-12-21 03:07:58
Autor: przemek.jedrzejczak
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
-- Można przez dotrysk Adblue, można przez manipulację trybem pracy silnika podczas testu, może jakiś DPF. Do wyboru, do koloru ;)

http://www.blaue-plakette.de/pl/info-niebieskiej-plakietki/niebieska-strefa-ekologiczna/argumenty-przeciw-niebieskiej-plakietce.html

inwestycja w nowe auto z silnikiem diesla jest mocno ryzykowna, jak zielonym w UE palma odbije i wprowadza regulacje na wzor tych w USA to bedzie pozamiatane tu jest fajny obrazek:
http://www.autobild.de/bilder/diesel-mit-schadstoffklasse-euro-6-3508579.html#bild3

przy czym nawet auto z E6 nie spelnia wymagan USA w zakresie emisji NOx co w zasadzie konczy kariere diesla za wielka woda

P.

Data: 2016-12-22 08:48:46
Autor: ToMasz
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 21.12.2016 o 12:07, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Można przez dotrysk Adblue, można przez manipulację trybem pracy silnika
podczas testu, może jakiś DPF. Do wyboru, do koloru ;)

http://www.blaue-plakette.de/pl/info-niebieskiej-plakietki/niebieska-strefa-ekologiczna/argumenty-przeciw-niebieskiej-plakietce.html

inwestycja w nowe auto z silnikiem diesla jest mocno ryzykowna, jak zielonym w UE palma odbije i wprowadza regulacje na wzor tych w USA to bedzie pozamiatane

tu jest fajny obrazek:
http://www.autobild.de/bilder/diesel-mit-schadstoffklasse-euro-6-3508579.html#bild3

przy czym nawet auto z E6 nie spelnia wymagan USA w zakresie emisji NOx co w zasadzie konczy kariere diesla za wielka woda

P.


no to będziemy jeździli elektrykami, które będą miały "dostawkę" w postaci generatora prądu zasilanego silnikiem.... diesla! bo generator nie musi mieć euro6
ToMasz

Data: 2016-12-22 11:23:18
Autor: Maciek
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Thu, 22 Dec 2016 08:48:46 +0100, ToMasz napisał(a):

no to będziemy jeździli elektrykami, które będą miały "dostawkę" w postaci generatora prądu zasilanego silnikiem.... diesla! bo generator nie musi mieć euro6

Z drugiej strony poważniejsze inwestycje producentów w hybrydy przyniosą
nowe modele i spadek cen Hybryda dobra rzecz i ostatecznie powinna być
tańsza w naprawach niż tradycyjne auto.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2016-12-22 11:29:53
Autor: J.F.
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1dwo9v7z4ue6j$.1qjg2mc5zemiw.dlg@40tude.net...
Dnia Thu, 22 Dec 2016 08:48:46 +0100, ToMasz napisał(a):
no to będziemy jeździli elektrykami, które będą miały "dostawkę" w
postaci generatora prądu zasilanego silnikiem.... diesla! bo generator
nie musi mieć euro6

Z drugiej strony poważniejsze inwestycje producentów w hybrydy przyniosą
nowe modele i spadek cen Hybryda dobra rzecz i ostatecznie powinna być
tańsza w naprawach niż tradycyjne auto.

Albo i nie.
Jakosc falownikow Toyoty okazuje sie bardzo dobra, ale czy ktos to potrafi naprawic, czy przyjdzie kupic nowy ?

Zientarski mowi co sie tam nie psuje, bo tego nie ma, ale przeciez jest, tylko w innej formie. I tez sie bedzie psulo.

Choc w miare rozwoju pojawia sie pewnie szrotowe.

J.

Data: 2016-12-22 17:37:15
Autor: Shrek
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 22.12.2016 o 11:29, J.F. pisze:

Albo i nie.
Jakosc falownikow Toyoty okazuje sie bardzo dobra, ale czy ktos to
potrafi naprawic, czy przyjdzie kupic nowy ?

Będzie jak z blacharką - teoretycznie do kasacji, w praktyce siezrobi albo wymieni ze szrota. Tak naprawdę falownik to nie jest jakaś wybitnie skomplikowana konstrukcja.

Shrek

Data: 2016-12-22 11:38:55
Autor: Myjk
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Thu, 22 Dec 2016 11:23:18 +0100, Maciek
Z drugiej strony poważniejsze inwestycje producentów w hybrydy przyniosą
nowe modele i spadek cen Hybryda dobra rzecz i ostatecznie powinna być
tańsza w naprawach niż tradycyjne auto.

Hybrydy to jakaś skrajna paranoja jest. Odnoszę się do idei podwójnego
magazynu paliwa i podwójnego zasilania. --
Pozdor
Myjk

Data: 2016-12-22 11:46:13
Autor: J.F.
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1e7b3g109dixp$.dlg@myjk.org...
Hybrydy to jakaś skrajna paranoja jest. Odnoszę się do idei podwójnego
magazynu paliwa i podwójnego zasilania.

Czemu ? Jesli tylko dysponujemy nadmiarem pradu, to swietny pomysl jest ... oczywiscie w wykonaniu innym niz pierwszy prius.

Elektryczne auto, ze wszystkimi swoimi zaletami, ktorym mozna hen daleko pojechac i nie martwic sie o stan pradu.

A jak widac nawet ten pierwszy prius daje rade dla typowego mieszczucha.

J.

Data: 2016-12-22 12:57:13
Autor: Myjk
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Thu, 22 Dec 2016 11:46:13 +0100, J.F.
Czemu ? Jesli tylko dysponujemy nadmiarem pradu, to swietny pomysl jest ... oczywiscie w wykonaniu innym niz pierwszy prius.

Elektryczne auto, ze wszystkimi swoimi zaletami, ktorym mozna hen daleko pojechac i nie martwic sie o stan pradu.

A jak widac nawet ten pierwszy prius daje rade dla typowego mieszczucha.

Dla typowego mieszczucha przemierzającego w porywach 100km/dzień spokojnie
wystarczy auto elektryczne bez silnika spalinowego. Jak pokazuje Tesla S,
na autostradę też wystarczy sam elektryk, problemem jest tylko szybkość
ładowania takiego auta w trasie. Póki co. Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka. --
Pozdor
Myjk

Data: 2016-12-22 13:51:32
Autor: J.F.
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1xp10f36te2uo.dlg@myjk.org...
Thu, 22 Dec 2016 11:46:13 +0100, J.F.
Czemu ? Jesli tylko dysponujemy nadmiarem pradu, to swietny pomysl
jest ... oczywiscie w wykonaniu innym niz pierwszy prius.
Elektryczne auto, ze wszystkimi swoimi zaletami, ktorym mozna hen
daleko pojechac i nie martwic sie o stan pradu.
A jak widac nawet ten pierwszy prius daje rade dla typowego
mieszczucha.

Dla typowego mieszczucha przemierzającego w porywach 100km/dzień spokojnie
wystarczy auto elektryczne bez silnika spalinowego. Jak pokazuje Tesla S,
na autostradę też wystarczy sam elektryk, problemem jest tylko szybkość
ładowania takiego auta w trasie. Póki co.

I dlatego wlasnie samego elektryka nie kupie.
Chyba, ze jako drugie auto.
A i tak musi byc dobrze dobrane - bo powiedzmy zdarzy mi sie w jeden dzien przejechac 50 km, to profilaktycznie nalezy kupic auto z zasiegiem 100km na nowym akumulatorze.
I jeszce sprawdzic przed zakupem czy te 100km jest prawdziwe :-)

Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka.

A na moj gust to bardzo celowa.
Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy.

Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai.


J.

Data: 2016-12-22 14:58:49
Autor: Myjk
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Thu, 22 Dec 2016 13:51:32 +0100, J.F.
I dlatego wlasnie samego elektryka nie kupie.
Chyba, ze jako drugie auto.
A i tak musi byc dobrze dobrane - bo powiedzmy zdarzy mi sie w jeden dzien przejechac 50 km, to profilaktycznie nalezy kupic auto z zasiegiem 100km na nowym akumulatorze.
I jeszce sprawdzic przed zakupem czy te 100km jest prawdziwe :-)

T3 ma dawać w podstawie 300km. Znacznie więcej niż potrzeba autom miejskim
o których była główna dyskusja.
 
Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka.
A na moj gust to bardzo celowa.

Celowa, żeby tylko nie rezygnować ze spalinówek, ale nadal ślepa. Daleko
jestem od teorii spiskowych, jednak dziwi mnie niechęć producentów
samochodów spalinowych do elektryczności.

Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy.
Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai.

Ta droga jest już znacznie sensowniejsza niż hybryda jeśli chodzi o
szybkość tankowania, ale czy lepsza niż akumulatory, to już tak do końca
przekonany nie jestem.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-12-22 16:15:05
Autor: J.F.
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości
Thu, 22 Dec 2016 13:51:32 +0100, J.F.
I dlatego wlasnie samego elektryka nie kupie.
Chyba, ze jako drugie auto.
A i tak musi byc dobrze dobrane - bo powiedzmy zdarzy mi sie w jeden
dzien przejechac 50 km, to profilaktycznie nalezy kupic auto z
zasiegiem 100km na nowym akumulatorze.
I jeszce sprawdzic przed zakupem czy te 100km jest prawdziwe :-)

T3 ma dawać w podstawie 300km. Znacznie więcej niż potrzeba autom miejskim
o których była główna dyskusja.

No i do miasta starczy. Ale za miasto juz nie. Wiec trzeba dwa.

W sytuacji, gdy na jedno auto nie ma w miescie parkingu ... kiepsko to widze.
Chyba, ze urzednicy swoje zrobia - na dalsze wypady pojade spalinowym, a na blizsze elektrycznym ... tramwajem :-)

Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka.
A na moj gust to bardzo celowa.
Celowa, żeby tylko nie rezygnować ze spalinówek, ale nadal ślepa.

Ale mnie na spalinowce wcale nie zalezy.
Mnie zalezy na 400km zasiegu z czasem tankowania 5 minut.

Daleko
jestem od teorii spiskowych, jednak dziwi mnie niechęć producentów
samochodów spalinowych do elektryczności.

Moze po prostu realnie patrza na zagadnienie i mowia "przy obecnej technice to sie nie sprzeda".
Zreszta jak widac nie jest to jakas wielka niechec, bo modeli elektrycznych i hybrydowych przybywa.

Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai.
Ta droga jest już znacznie sensowniejsza niż hybryda jeśli chodzi o
szybkość tankowania, ale czy lepsza niż akumulatory, to już tak do końca
przekonany nie jestem.

Akumulatorow zawsze zabraknie. Chyba, ze zrobia takie na 2 tys km.

Ogniwo paliwowe nie ma niskiej sprawnosci silnika cieplnego wynikajacej z termodynamiki - i to jest bardzo obiecujace.
Ale jak widac materia jest oporna.
Choc gdyby tak wiatraki i solary produkowaly wodor, a dzieki wysokiej sprawnosci niewielki zbiornik moglby napedzac auto dlugo ... i moze nie trzeba benzyny.

J.

Data: 2016-12-22 17:28:00
Autor: Zenek Kapelinder
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
To nie niechec producentow tylko rzadow. Samochod elektryczny dla mas spowoduje duze bezrobocie. Akumulatory produkuja automaty, sterowanie silnika tez robia automaty. Stopien skomplikowania silnika elektrycznego zblizony do rozrusznika. Brak skrzyni biegow. Z 95% pracownikow robiacych przy silniku i skrzyni biegow przestanie byc potrzebnych. Do tego zatrudnieni w uslugach.. Remont kapitalny silnika elektrycznego to wymiana dwoch lozysk kulkowych. Zadnych uszczelek pod glowica ani uszczelniaczy na zaworach nie ma. Co zrobic z ludzmi ktorzy do tej pory produkowali samochody spalinowe. Dac kazdemu odprawe zeby sobie kawiarnie zalozyzl? To kawiarni bedzie za duzo. Na razie samochod elektryczny to slepa uliczka.

Data: 2016-12-23 09:11:27
Autor: ToMasz
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 23.12.2016 o 02:28, Zenek Kapelinder pisze:
To nie niechec producentow tylko rzadow. Samochod elektryczny dla mas spowoduje...
że zimą przymarzniemy do fotela a latem będziemy mieli kilimatyzacje jak we fiacie 126p. Sory, gorszą bo fiacik miał stosunkowo małe szybki.

ToMasz

Data: 2016-12-23 10:41:59
Autor: J.F.
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:04fafc11-01c5-4f5b-89e1-d9c8957dc0d5@googlegroups.com...
To nie niechec producentow tylko rzadow.

Z rzadami to roznie bywa - niektore sa programowo za.
Holandia bodajze. No ale Holandia zadnych samochodow nie produkuje :-)

Samochod elektryczny dla mas spowoduje duze bezrobocie.
Akumulatory produkuja automaty, sterowanie silnika tez robia automaty.

A spalinowych nie robia automaty ? Przynajmniej w duzej czesci ?

Stopien skomplikowania silnika elektrycznego zblizony do rozrusznika. Brak skrzyni biegow.
Z 95% pracownikow robiacych przy silniku i skrzyni biegow przestanie byc potrzebnych.

Za to beda potrzebni w innych dziedzinach.
A propos - silnikow elektrycznych sie nie uzwaja recznie ?

Do tego zatrudnieni w uslugach.
Remont kapitalny silnika elektrycznego to wymiana dwoch lozysk kulkowych.

Ale remontow silnikow spalinowych juz sie nie robi.
Za to potrzebni beda fachowcy od naprawy elektroniki :-)

Zadnych uszczelek pod glowica ani uszczelniaczy na zaworach nie ma.
Co zrobic z ludzmi ktorzy do tej pory produkowali samochody spalinowe.
Dac kazdemu odprawe zeby sobie kawiarnie zalozyzl?
To kawiarni bedzie za duzo. Na razie samochod elektryczny to slepa uliczka.

To sie nazywa sprawiedliwosc spoleczna - oni pojda na zasluzony zasilek, a lenie z zasilku dostana skierowanie do fabryki silnikow elektrycznych :-)

J.

Data: 2016-12-23 05:41:43
Autor: Zenek Kapelinder
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Z wyjatkiem Holandii bredzisz.

Data: 2016-12-23 13:44:04
Autor: re
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik "Zenek Kapelinder"

To nie niechec producentow tylko rzadow. Samochod elektryczny dla mas spowoduje duze bezrobocie. Akumulatory produkuja automaty, sterowanie silnika tez robia automaty. Stopien skomplikowania silnika elektrycznego zblizony do rozrusznika. Brak skrzyni biegow. Z 95% pracownikow robiacych przy silniku i skrzyni biegow przestanie byc potrzebnych. Do tego zatrudnieni w uslugach. Remont kapitalny silnika elektrycznego to wymiana dwoch lozysk kulkowych. Zadnych uszczelek pod glowica ani uszczelniaczy na zaworach nie ma. Co zrobic z ludzmi ktorzy do tej pory produkowali samochody spalinowe. Dac kazdemu odprawe zeby sobie kawiarnie zalozyzl? To kawiarni bedzie za duzo. Na razie samochod elektryczny to slepa uliczka.
-- -
Przecież nie ma żadnych przeszkód prawnych by produkować samochody elektryczne poza właśnie samym monopolem producenckim.

Data: 2016-12-22 17:40:12
Autor: Shrek
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 22.12.2016 o 13:51, J.F. pisze:

A na moj gust to bardzo celowa.
Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to
bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy.

Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai.

Wymienny moduł akku.

Shrek.

Data: 2016-12-22 19:04:48
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Thu, 22 Dec 2016 17:40:12 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 22.12.2016 o 13:51, J.F. pisze:

A na moj gust to bardzo celowa.
Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to
bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy.

Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai.

Wymienny moduł akku.

To jest ciężki temat, bo sam moduł jest za drogi, a wręcz może być droższy
niż cała reszta samochodu.

A z kolei branża chyba jeszcze nie jest gotowa na unifikację rozwiązań i
przejście z trybu własności w dryb dzierżawy.
Pomijając same kwestie techniczne takiej wymiany.

Ale to pewnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną
jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.

Data: 2016-12-22 10:44:42
Autor: Bolko
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:07:29 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Thu, 22 Dec 2016 17:40:12 +0100, Shrek napisał(a):

> W dniu 22.12.2016 o 13:51, J.F. pisze:
> >> A na moj gust to bardzo celowa.
>> Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to
>> bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy.
>>
>> Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai.
> > Wymienny moduł akku.

To jest ciężki temat, bo sam moduł jest za drogi, a wręcz może być droższy
niż cała reszta samochodu.

A z kolei branża chyba jeszcze nie jest gotowa na unifikację rozwiązań i
przejście z trybu własności w dryb dzierżawy.
Pomijając same kwestie techniczne takiej wymiany.

Ale to parnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną
jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
już wystarczająco dużo zalet nadaki własnym samochodu..

Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach co zwykli kierowcy.
Może się okazać że komputery nie są na tyle szybkie
by dawać sobie radę na drodze na której są też zwykli ludzie.

i druga sprawa apropo akumlatorów czy nie będzie tak jak z silnikami spalinowymi.
w folderach spalają 6 litrów
a w rzeczywistości 9 litrów
I jestem ciekaw jaki zasięg będzie miał taki samochód po 5 latach w zimie przy temp -10 st C

Data: 2016-12-22 19:56:19
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Thu, 22 Dec 2016 10:44:42 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:07:29 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Thu, 22 Dec 2016 17:40:12 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 22.12.2016 o 13:51, J.F. pisze:

A na moj gust to bardzo celowa.
Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to
bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy.

Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai.

Wymienny moduł akku.

To jest ciężki temat, bo sam moduł jest za drogi, a wręcz może być droższy
niż cała reszta samochodu.

A z kolei branża chyba jeszcze nie jest gotowa na unifikację rozwiązań i
przejście z trybu własności w dryb dzierżawy.
Pomijając same kwestie techniczne takiej wymiany.

Ale to parnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną
jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
już wystarczająco dużo zalet nadaki własnym samochodu.

Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach co zwykli kierowcy.

Już jeździ :)

Może się okazać że komputery nie są na tyle szybkie
by dawać sobie radę na drodze na której są też zwykli ludzie.

Jakiś szczególnych problemów tu nie ma.

i druga sprawa apropo akumlatorów czy nie będzie tak jak z silnikami spalinowymi.
w folderach spalają 6 litrów
a w rzeczywistości 9 litrów

Trochę pewnie zawsze będzie - w sensie że dział marketingu będzie starał
się Ciebie oszukać, a to czy samochody są na węgiel czy na prąd raczej nie
ma na to wpływu.

Natomiast napęd elektryczny zasadniczo jest dużo prostszy i choćby z tego
względu może nieco bardziej przewidywalny jeśli chodzi o zużycie energii.

Data: 2016-12-22 20:24:11
Autor: Cavallino
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 22-12-2016 o 19:56, Tomasz Pyra pisze:

Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach
co zwykli kierowcy.

Już jeździ :)

Jeździło.
Właśnie skończyło, bo nie dawało rady.

Data: 2016-12-23 01:26:55
Autor: RadoslawF
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 2016-12-22 o 19:56, Tomasz Pyra pisze:

i druga sprawa apropo akumlatorów
czy nie będzie tak jak z silnikami spalinowymi.
w folderach spalają 6 litrów
a w rzeczywistości 9 litrów

Trochę pewnie zawsze będzie - w sensie że dział marketingu będzie starał
się Ciebie oszukać, a to czy samochody są na węgiel czy na prąd raczej nie
ma na to wpływu.

Najnowsza hybryda Audi.
Zasięg na aku 55km zasięg realny w nowym pojeździe przy średniej przejazdu 27km/h - 45km.
Spalanie na trasie poniżej 2l w rzeczywistości 7 litrów.

Natomiast napęd elektryczny zasadniczo jest dużo prostszy i choćby z tego
względu może nieco bardziej przewidywalny jeśli chodzi o zużycie energii.

Akumulatory z czasem tracą pojemność, to co dzisiaj ma 50 kilometrów
zasięgu za trzy czy pięć lat będzie miało trzydzieści czy dwadzieścia.


Pozdrawiam

Data: 2016-12-25 01:21:23
Autor: slavo65
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:44:45 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach co zwykli kierowcy.

Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą do ruchu dozwolone tylko autonomiczne.
Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i rannych, ale zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem, oświetlenia ulic a w samochodach zbędny będzie układ kierowniczy i zewnętrznego oświetlenia w obecnej postaci. Projektanci samochodów przestaną być ograniczani koniecznością zaplanowania miejsca pracy dla kierowcy, czyli wnętrza samochodów będą przypominać chyba wnętrza obecnych przyczep kempingowych.
Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy.

Data: 2016-12-25 11:03:02
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 2016-12-25 o 10:21, slavo65@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:44:45 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach
co zwykli kierowcy.

Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą do ruchu dozwolone tylko autonomiczne.
Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i rannych, ale zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem, oświetlenia ulic a w samochodach zbędny będzie układ kierowniczy i zewnętrznego oświetlenia w obecnej postaci. Projektanci samochodów przestaną być ograniczani koniecznością zaplanowania miejsca pracy dla kierowcy, czyli wnętrza samochodów będą przypominać chyba wnętrza obecnych przyczep kempingowych.
Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy.


I w pewnym momencie, skynet przejmie nasz glob. Staniemy się zbędni, zostaniemy wycięci w pień.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2016-12-25 13:04:29
Autor: Shrek
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 25.12.2016 o 10:21, slavo65@gmail.com pisze:

Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą do ruchu dozwolone tylko autonomiczne.
Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i rannych, ale zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem,

Bo ja wiem - te dalej będą, tylko w innej formie - przecież te pojazdy nie będą się poruszać na pałę, tylko ktoś te zasady będzie tworzył i (prawdopodobnie) programował i zapewniał (znów prawdopodobnie) łaczność między autonomicznymi pojazdami a "drogą". Obstawiam, ze programista nie jest tańszy od stawiacza znaków.

oświetlenia ulic

To jest jakiś argument. Choć z drugiej strony - w miastach będzie wymagane z innych względów a w trasie i tak nie ma. Więc nie - jednak nie.

a w samochodach zbędny będzie układ kierowniczy

Chcesz powiedzieć że kierownica jest znacząco droższa od serwa?

i zewnętrznego oświetlenia w obecnej postaci.

Muszę cię zmartwić - kamery w nocy widzą słabo. Tam gdzie chcesz, żeby widziały dobrze - doświetla się - jak nie w świetle widzialnym to w podczerwieni. Ponadto dopóki będą ludzie to oświetlenie pojazdów będzie wymagane - bezgłośny, nieoświetlony pojazd to słaby pomysł;) A i oświetlenie stanowi pomijalny koszt transportu - nawet fajne kseononowe światła nie są w ogólnym rozrachunku bardzo drogie. A jak już zakładasz, że coś "wystarczy", to wystarcza zwykły reflektor na H7 - keseony są drogie, bo ludziki chca za nie płacić:P

Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy.

Drogówka to może nawet i zarabiać na siebie;) Urzędników - nie martw się - jest ich coraz więcej, mimo komputerów, automatyzacji, łączności o jakiej kiedyś się nie śniło i dostępu do informacji, który wszedł na zupełnie nowy poziom. Oni od tego nie znikną - oni się tym żywią:P

I tu dochodzimy do tego czy państwom zależy na tanim transporcie. Bo trzeba pamiętać, że optymistycznnie (dla obywatela) to większość rządów zabiera dla siebie ponad połowę z każdej wydanej na transport złotówki. A ta powoduje, że gdzie indziej będzie drożej, a tam też zabierają itd. Więc...

Tak wiem - koszty wypadków - na pewno duże, ale jak czytałem ostatnie wyliczenia, to zaczyna to przypominać #strata_kazika;) To co dla obywatela jest tragedią dla państwa mnoże być czystym zyskiem. W tych wypadkach niekoniecznie giną sami młodzi inżynierowie i neurochirurdzy.

Na pewno zaletą transportu automatycznego byłaby jego efektywność, co mogłoby wpłynąć na rozwój innych gałęzi. Ale... niekoniecznie - to skomplikowany twór i wiele zależy od polityków, a tych ciężko przewidzieć.

Shrek

Data: 2016-12-25 14:52:28
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Sun, 25 Dec 2016 13:04:29 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 25.12.2016 o 10:21, slavo65@gmail.com pisze:

Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą do ruchu dozwolone tylko autonomiczne.
Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i rannych, ale zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem,

Bo ja wiem - te dalej będą, tylko w innej formie - przecież te pojazdy nie będą się poruszać na pałę, tylko ktoś te zasady będzie tworzył i (prawdopodobnie) programował i zapewniał (znów prawdopodobnie) łaczność między autonomicznymi pojazdami a "drogą". Obstawiam, ze programista nie jest tańszy od stawiacza znaków.

Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy
ezgeplarz znaku drogowego trzeba wykonać i postawić.



I tu dochodzimy do tego czy państwom zależy na tanim transporcie. Bo trzeba pamiętać, że optymistycznnie (dla obywatela) to większość rządów zabiera dla siebie ponad połowę z każdej wydanej na transport złotówki. A ta powoduje, że gdzie indziej będzie drożej, a tam też zabierają itd. Więc...

No to jest ciekawa sprawa z jeszcze innego względu - czy zależy na niej
branży motoryzacyjnej?

Bo autonomiczne samochody oznaczają optymalizację ich użycia - czyli
globalnie mniej pojazdów, mniejsze przebiegi, mniej stłuczek, pewnie też
mniej awarii itp.
Brzmi jak mniejsze zapotrzebowanie na produkty koncenrów branży
motoryzacyjnej.

No chyba że pociągnie to kolejną rewolucję skutkującą tym, że optymalizacja
przemieszczania się, stworzy możliwość dojeżdżania dalej z czego ludzie
chętnie skorzystają.


Na pewno zaletą transportu automatycznego byłaby jego efektywność, co mogłoby wpłynąć na rozwój innych gałęzi. Ale... niekoniecznie - to skomplikowany twór i wiele zależy od polityków, a tych ciężko przewidzieć.

Ja się zastanawiam nad jeszcze jedną konsekwencją.
Możliwość ataku na te wszystkie programowalne, samosterujące, samochody.

Bo tu nawet jeśli nie atakując słabości konkretnego oprogramowania
samochodów, to zawsze zostaje atak na całą infrastrukturę.
Choćby ulokowanie szpiegów tam gdzie samochodami się steruje, tam gdzie
wysyła się do nich aktualizacje oprogramowania.

Nawet gdyby miało oznaczać to fizyczny atak służb specjalnych na te
miejsca.
Możliwość nagłego przeprogramowania potencjalnie milionów autonomicznych
pojazdów na terytorium wroga, możliwość przeprowadzenia nimi ataku na
wybrane cele, czy conajmniej spowodowania totalnego paraliżu transportu w
całym kraju, blokując drogi.

Data: 2016-12-25 17:29:39
Autor: Shrek
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 25.12.2016 o 14:52, Tomasz Pyra pisze:

Bo ja wiem - te dalej będą, tylko w innej formie - przecież te pojazdy
nie będą się poruszać na pałę, tylko ktoś te zasady będzie tworzył i
(prawdopodobnie) programował i zapewniał (znów prawdopodobnie) łaczność
między autonomicznymi pojazdami a "drogą". Obstawiam, ze programista nie
jest tańszy od stawiacza znaków.

Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy
ezgeplarz znaku drogowego trzeba wykonać i postawić.

Nijak się nie skaluje. Jeśli zamiast znaku ma być czujnik i jakiś kanał łącznościi, to ten czujnik i kanał łączności musi być nieważne ile pojazdów tam będzie jeździć.

Na pewno zaletą transportu automatycznego byłaby jego efektywność, co
mogłoby wpłynąć na rozwój innych gałęzi. Ale... niekoniecznie - to
skomplikowany twór i wiele zależy od polityków, a tych ciężko przewidzieć.

Ja się zastanawiam nad jeszcze jedną konsekwencją.
Możliwość ataku na te wszystkie programowalne, samosterujące, samochody.

To tylko jeszcze jedna możliwość - nie wiem czy to coś zmienia - potencjalnych możliwości już jest bez liku.

Shrek

Data: 2016-12-25 23:05:06
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Sun, 25 Dec 2016 17:29:39 +0100, Shrek napisał(a):

Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy
ezgeplarz znaku drogowego trzeba wykonać i postawić.

Nijak się nie skaluje.

Co się nijak nie skaluje?
Oprogramowanie wykonuje się raz i potem się je utrzymuje, a koszty tego są
pratkycznie jednakowane bez znaczenia, czy użyte to będzie w 100 autach czy
w 100mln.
Więc skaluje się doskonale.

Jeśli zamiast znaku ma być czujnik i jakiś kanał łącznościi, to ten czujnik i kanał łączności musi być nieważne ile pojazdów tam będzie jeździć.

Znaki przy drodze można zastąpić bazą GIS z informacjami gdzie jak należy
jechać. Żadna infrastruktura przy drodze nie będzie potrzebna.

Samochody autonomiczne mogłoby korzystać z tych informacji bezpośrednio, a
samochody kierowcane przez ludzi, wyświetlać te informacje na takiej
zasadzie jak obecnie Opel Eye czy podobne systemy.


Ja się zastanawiam nad jeszcze jedną konsekwencją.
Możliwość ataku na te wszystkie programowalne, samosterujące, samochody.

To tylko jeszcze jedna możliwość - nie wiem czy to coś zmienia - potencjalnych możliwości już jest bez liku.

Obecnie nie ma jakiś dużych możliwości.

Dziś można zaatakować najnowsze samochody w sposób który w najlepszym razie
spowoduje po prostu trochę przypadkowych wypadków.
W najlepszym razie, korzystając z automatycznej aktualizacji, zdalnie
uruchomić stojące samochody i ruszyć nimi pełnym gazem do przodu czy w
przypadkowym kierunku. Raczej nic więcej.
Atak owszem spektakularny, ale strategicznie nieistotny. A samochody autonomiczne to już będzie zupełnie inna bajka - tu można
samochodów użyć w ataku przeciw konkretnym celom cywilnym czy wojskowym.
Zrobić taki zamach podobny jak w Berlinie, tylko z użyciem nagle i
jednocześnie ogromnej ilości samochodów.
To już będzie prawdziwie niebezpieczne.

Data: 2016-12-26 07:35:59
Autor: Shrek
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 25.12.2016 o 23:05, Tomasz Pyra pisze:

Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy
ezgeplarz znaku drogowego trzeba wykonać i postawić.

Nijak się nie skaluje.

Co się nijak nie skaluje?
Oprogramowanie wykonuje się raz i potem się je utrzymuje, a koszty tego są
pratkycznie jednakowane bez znaczenia, czy użyte to będzie w 100 autach czy
w 100mln.
Więc skaluje się doskonale.

Nie, nie, nie. Mówimy o "znakach" a nie syntetycznym kierowcy.

Jeśli zamiast znaku ma być czujnik i jakiś kanał
łącznościi, to ten czujnik i kanał łączności musi być nieważne ile
pojazdów tam będzie jeździć.

Znaki przy drodze można zastąpić bazą GIS z informacjami gdzie jak należy
jechać. Żadna infrastruktura przy drodze nie będzie potrzebna.

Szczerze - nie wydaje mi się. Jakby to było takie fajne, to by już działało na kolei zamisat robić ETMS.

Samochody autonomiczne mogłoby korzystać z tych informacji bezpośrednio, a
samochody kierowcane przez ludzi, wyświetlać te informacje na takiej
zasadzie jak obecnie Opel Eye czy podobne systemy.

Jak wyżej.

To tylko jeszcze jedna możliwość - nie wiem czy to coś zmienia -
potencjalnych możliwości już jest bez liku.

Obecnie nie ma jakiś dużych możliwości.

Wyłącz prąd w calej Europie na 2 tygodnie to pogadamy;)

A samochody autonomiczne to już będzie zupełnie inna bajka - tu można
samochodów użyć w ataku przeciw konkretnym celom cywilnym czy wojskowym.
Zrobić taki zamach podobny jak w Berlinie, tylko z użyciem nagle i
jednocześnie ogromnej ilości samochodów.
To już będzie prawdziwie niebezpieczne.

Można. Ale wiele rzeczy można, a jakoś się tego nie robi. W każdym razie nie sądzę, żeby akurat to było powodem nieprzyjęcia się autonomicznych samochodów.


Shrek

Data: 2016-12-26 14:26:38
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Mon, 26 Dec 2016 07:35:59 +0100, Shrek napisał(a):

Nie, nie, nie. Mówimy o "znakach" a nie syntetycznym kierowcy.

Przy obecnej technologii znaki mogłyby być tylko rekordami w bazie GIS do
której dostęp mieliby cały czas kierowcy i pojazdy autonomiczne.

Natomiast nie wyprowadzi się tego, bo przemysł zawsze unika (i całkiem
słusznie) takich rewolucji, a stawia na ewolucję dotychczasowych rozwiązań.

Rewolucyjne zmiany często są nie do przepchnięcia ze względu na koniecznośc
zapewnienia wstecznej kompatybilności, zmian w prawie, podejściu
psychologicznym itp. itd.


Jeśli zamiast znaku ma być czujnik i jakiś kanał
łącznościi, to ten czujnik i kanał łączności musi być nieważne ile
pojazdów tam będzie jeździć.

Znaki przy drodze można zastąpić bazą GIS z informacjami gdzie jak należy
jechać. Żadna infrastruktura przy drodze nie będzie potrzebna.

Szczerze - nie wydaje mi się.

Bo to jest zagadnienie wstecznej kompatybilności.
Zazwyczaj bardzo trudno się z nią rozstać.

Samochody autonomiczne na początku będą rozpoznawać znaki przeznaczone dla
ludzi i pewnie tak właśnie zostanie na bardzo długi czas.

Jak górnicy czy rolnicy będą chcieli sparaliżować ruch w mieście - okaże
się że wystarczy wydrukować 100 znaków drogowych "zakaz wjazdu" i
wyplakatować nimi miasto. Samochody autonomiczne utkną i zablokują cały
ruch :)


Jakby to było takie fajne, to by już działało na kolei zamisat robić ETMS.

Bo to jest właśnie ewolucja obecnych rozwiązań.


To tylko jeszcze jedna możliwość - nie wiem czy to coś zmienia -
potencjalnych możliwości już jest bez liku.

Obecnie nie ma jakiś dużych możliwości.

Wyłącz prąd w calej Europie na 2 tygodnie to pogadamy;)

Ale energetyka to strategiczna dziedzina, z silną ochroną ze strony
państwowych służb specjalnych, a bezpieczeństwo cyfrowe energetyki to coś
czemu poświęca się sporo uwagi.
I wielu ludzi pracuje nad tym żeby nie było jednego wyłącznika prądu w
Europie.

Pytanie czy zostanie zauważone to, że potencjalne zagrożenie ze strony
ataku na autonomiczne samochody jest niewykluczone że większe niż ataku na
infrastrukturę energetyczną.


A samochody autonomiczne to już będzie zupełnie inna bajka - tu można
samochodów użyć w ataku przeciw konkretnym celom cywilnym czy wojskowym.
Zrobić taki zamach podobny jak w Berlinie, tylko z użyciem nagle i
jednocześnie ogromnej ilości samochodów.
To już będzie prawdziwie niebezpieczne.

Można. Ale wiele rzeczy można, a jakoś się tego nie robi.

To czy się robi, to nie wiadomo - bo takie przygotowania mogą robić
mocarstwa w ramach rozwijania technologii wojskowej i zapewne się tym nie
chwalą.
A w przyszłych wojnach ataki na infrastruktuę elektroniczną przeciwnika
mogą odegrać całkiem istotną rolę.
Możliwość masowego wykorzystani pojazdów autonomicznych to dużo groźniejsza
dla siły żywej przeciwnika opcja, niż ataki na sieci telekomunikacyjne.

Całkiem trzymające się kupy plotki głoszą, że takim atakiem Amerykanie na
łatnych parę lat uziemili irańskie F-14.

W każdym razie nie sądzę, żeby akurat to było powodem nieprzyjęcia się autonomicznych samochodów.

Powodem zawrócenia z tej drogi na pewno nie. Natomiast pytanie czy jakieś niepoważne podejście do tematu nie spowoduje
wylania dziecka z kąpielą.

Data: 2016-12-26 17:53:33
Autor: Shrek
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 26.12.2016 o 14:26, Tomasz Pyra pisze:

Nie, nie, nie. Mówimy o "znakach" a nie syntetycznym kierowcy.

Przy obecnej technologii znaki mogłyby być tylko rekordami w bazie GIS do
której dostęp mieliby cały czas kierowcy i pojazdy autonomiczne.

Natomiast nie wyprowadzi się tego, bo przemysł zawsze unika (i całkiem
słusznie) takich rewolucji, a stawia na ewolucję dotychczasowych rozwiązań.

Rewolucyjne zmiany często są nie do przepchnięcia ze względu na koniecznośc
zapewnienia wstecznej kompatybilności, zmian w prawie, podejściu
psychologicznym itp. itd.

I sam sobie odpowiedziałeś - "znaki" zostaną - jeśli nie blaszane, to przynajmniej na zasadzie jakieś łączności lokalnej droga-pojazd. Tak się to robi nawet w przypadku automatycznego metra - a to znacznie lepsze warunki ku "zniknięciu znaków" niż publiczna droga.

Szczerze - nie wydaje mi się.

Bo to jest zagadnienie wstecznej kompatybilności.
Zazwyczaj bardzo trudno się z nią rozstać.

Nawet przy systemach budowanych od zera nie idzie się w twoim kierunku. Zresztą przy autonomicznych samochodach kompatybilnośc wsteczna jest ważnym wymogiem;)

Samochody autonomiczne na początku będą rozpoznawać znaki przeznaczone dla
ludzi i pewnie tak właśnie zostanie na bardzo długi czas.

No właśnie.

Jak górnicy czy rolnicy będą chcieli sparaliżować ruch w mieście - okaże
się że wystarczy wydrukować 100 znaków drogowych "zakaz wjazdu" i
wyplakatować nimi miasto. Samochody autonomiczne utkną i zablokują cały
ruch :)

Ogólnie na początku ciężko będzie - choćby po warszawie nie dałoby się jeździć, gdyby większość nei przestrzegała niepisanych reguł.

Jakby to było takie fajne, to by już
działało na kolei zamisat robić ETMS.

Bo to jest właśnie ewolucja obecnych rozwiązań.

I tak samo będzie w z autonomicznymi pojazdami.

Obecnie nie ma jakiś dużych możliwości.

Wyłącz prąd w calej Europie na 2 tygodnie to pogadamy;)

Ale energetyka to strategiczna dziedzina, z silną ochroną ze strony
państwowych służb specjalnych, a bezpieczeństwo cyfrowe energetyki to coś
czemu poświęca się sporo uwagi.
I wielu ludzi pracuje nad tym żeby nie było jednego wyłącznika prądu w
Europie.

Eeee tam. Da się - tylko trzeba do tego mądrych ludzi. A do załadowania sie do ciężarówki i rozjechania pieszych wystarczy debil. Ale żeby shakować sterowanie większości samochodów znów debil nie wystarcz - potrzeba mniej więcej takich samych specy jak od blackout. A oni nie rosną na drzewach i niekoniecznie są na tyle niezadowoleni z życia i naiwni, żeby ginąć za mityczne pośmiertne dziewice.

A w przyszłych wojnach ataki na infrastruktuę elektroniczną przeciwnika
mogą odegrać całkiem istotną rolę.

Z cała pewnością.

Powodem zawrócenia z tej drogi na pewno nie.
Natomiast pytanie czy jakieś niepoważne podejście do tematu nie spowoduje
wylania dziecka z kąpielą.

Się zobaczy. Dla mnie najważniejsze jest, zeby mi pozwolili motocyklem dalej powozić w trybie manualnym:P

Shrek

Data: 2016-12-26 23:52:34
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Mon, 26 Dec 2016 17:53:33 +0100, Shrek napisał(a):

Rewolucyjne zmiany często są nie do przepchnięcia ze względu na koniecznośc
zapewnienia wstecznej kompatybilności, zmian w prawie, podejściu
psychologicznym itp. itd.

I sam sobie odpowiedziałeś - "znaki" zostaną - jeśli nie blaszane, to przynajmniej na zasadzie jakieś łączności lokalnej droga-pojazd. Tak się to robi nawet w przypadku automatycznego metra - a to znacznie lepsze warunki ku "zniknięciu znaków" niż publiczna droga.

Tzn. branża motoyzacyjna to w ogóle branża która jeśli chodzi o nowinki
techniczne to z ich użyciem jest ostatnia - za pralkami i zmywarkami.
Tam w ogóle teraz jest pełna panika związana z tą cała nowoczesnością, bo
uwierz że oni najchętniej nadal by dopracowywaliby konstrukcję gaźników :)
A tu nagle jakieś dziwne, firmy spoza branży takie jak Tesla czy inne
Google wywracają ich uporządkowany świat do góry nogami.

Więc gdzie jak gdzie, ale akurat w tej branży spodziewanie się nowoczesnych
rozwiązań to pomyłka.


Samochody autonomiczne na początku będą rozpoznawać znaki przeznaczone dla
ludzi i pewnie tak właśnie zostanie na bardzo długi czas.

No właśnie.

Ale zostanie nie dlatego że musiałoby zostać, czy że lepiej żeby zostało.
Zostanie dlatego że od tego trzeba zacząć, a tam jak coś jakoś działa, to
się to zostawia na wieki :)

M.in. dlatego przez 100 lat motoryzacja zrobiła postęp porównywalny z tym,
jaki w elektronice dokonuje się każdego roku ;)

Jak górnicy czy rolnicy będą chcieli sparaliżować ruch w mieście - okaże
się że wystarczy wydrukować 100 znaków drogowych "zakaz wjazdu" i
wyplakatować nimi miasto. Samochody autonomiczne utkną i zablokują cały
ruch :)

Ogólnie na początku ciężko będzie - choćby po warszawie nie dałoby się jeździć, gdyby większość nei przestrzegała niepisanych reguł.

Początki będa może trudne, bo faktycznie obecnie zdarzają się sytuację
gdzie jak się nie wepchniesz to nie pojedziesz i taki biedny autonomik tam
się podda.
Ale z czasem może się okazać że jak ze wszystkich stron nadjadą pojazdy
autnomiczne, to przepustowość wzrośnie.


I wielu ludzi pracuje nad tym żeby nie było jednego wyłącznika prądu w
Europie.

Eeee tam. Da się - tylko trzeba do tego mądrych ludzi. A do załadowania sie do ciężarówki i rozjechania pieszych wystarczy debil. Ale żeby shakować sterowanie większości samochodów znów debil nie wystarcz - potrzeba mniej więcej takich samych specy jak od blackout. A oni nie rosną na drzewach i niekoniecznie są na tyle niezadowoleni z życia i naiwni, żeby ginąć za mityczne pośmiertne dziewice.

No dlatego tego nie będzie robił i organizował byle kto i dla żartu.
A opracuje to technologia wojskowa, a tam specjalistów się zorganizuje,
stworzy zespół którego zadaniem będzie wymyślenie w jaki sposób przejąć
kontrolę nad milionami autonomicznych samochodów na terenie wroga.
Z takim budżetem i możliwościami że jak trzeba będzie tam zainstalować
agentów u producentów aut, to sie ich zainstaluje. Jak trzeba będzie zrobić
desant komandosów w centrali, to się go zrobi.

Nigdy wcześniej w historii nie było podłączenia takiej ilości,
programowalnych, fizycznie niebezpiecznych obiektów do sieci.

Jest to zagrożenie. Pewnie da się go uniknąć czy je minimalizować, ale
trzeba to wcześniej zauważyć i w jakiś sposób reagować.

Powodem zawrócenia z tej drogi na pewno nie.
Natomiast pytanie czy jakieś niepoważne podejście do tematu nie spowoduje
wylania dziecka z kąpielą.

Się zobaczy. Dla mnie najważniejsze jest, zeby mi pozwolili motocyklem dalej powozić w trybie manualnym:P

Motocykle są złe, bo są niebezpieczne i gwałcą staruszki na pasach.
Wylecą jeszcze szybciej niż samochody, co nie znaczy że to będzie szybko.

Data: 2016-12-27 07:49:46
Autor: Shrek
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 26.12.2016 o 23:52, Tomasz Pyra pisze:

Samochody autonomiczne na początku będą rozpoznawać znaki przeznaczone dla
ludzi i pewnie tak właśnie zostanie na bardzo długi czas.

No właśnie.

Ale zostanie nie dlatego że musiałoby zostać, czy że lepiej żeby zostało.
Zostanie dlatego że od tego trzeba zacząć, a tam jak coś jakoś działa, to
się to zostawia na wieki :)

Nie ma znaczenia dlaczego "znaki" zostaną - po prostu zostaną, więc liczenie zysku z braku zalet jest błędem.

Początki będa może trudne, bo faktycznie obecnie zdarzają się sytuację
gdzie jak się nie wepchniesz to nie pojedziesz i taki biedny autonomik tam
się podda.

Zdaje się, że google ma algorytm wymuszania przez podjeżdzanie;)

Eeee tam. Da się - tylko trzeba do tego mądrych ludzi. A do załadowania
sie do ciężarówki i rozjechania pieszych wystarczy debil. Ale żeby
shakować sterowanie większości samochodów znów debil nie wystarcz -
potrzeba mniej więcej takich samych specy jak od blackout. A oni nie
rosną na drzewach i niekoniecznie są na tyle niezadowoleni z życia i
naiwni, żeby ginąć za mityczne pośmiertne dziewice.

No dlatego tego nie będzie robił i organizował byle kto i dla żartu.
A opracuje to technologia wojskowa, a tam specjalistów się zorganizuje,
stworzy zespół którego zadaniem będzie wymyślenie w jaki sposób przejąć
kontrolę nad milionami autonomicznych samochodów na terenie wroga.
Z takim budżetem i możliwościami że jak trzeba będzie tam zainstalować
agentów u producentów aut, to sie ich zainstaluje. Jak trzeba będzie zrobić
desant komandosów w centrali, to się go zrobi.

Na tej zasadzie to można wyłączyć Europę z prądu, albo "wylądować" wszystkie Airbusy. Ale z jakiegoś powodu się tego nie robi.


Shrek

Data: 2016-12-27 10:35:09
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Tue, 27 Dec 2016 07:49:46 +0100, Shrek napisał(a):

Ale zostanie nie dlatego że musiałoby zostać, czy że lepiej żeby zostało.
Zostanie dlatego że od tego trzeba zacząć, a tam jak coś jakoś działa, to
się to zostawia na wieki :)

Nie ma znaczenia dlaczego "znaki" zostaną - po prostu zostaną, więc liczenie zysku z braku zalet jest błędem.

No chyba że właśnie się okaże że duże miasta dość regularnie są
paraliżowane przez kogoś kto po pijaku przekręcił znak drogowy na słupie,
albo żartownisiów co ponaklejają gdzieś zakazy wjazdu ;)


Początki będa może trudne, bo faktycznie obecnie zdarzają się sytuację
gdzie jak się nie wepchniesz to nie pojedziesz i taki biedny autonomik tam
się podda.

Zdaje się, że google ma algorytm wymuszania przez podjeżdzanie;)

Tu niech tu sobie poradzi :)
https://www.youtube.com/watch?v=ll6OfidoIew

Z takim budżetem i możliwościami że jak trzeba będzie tam zainstalować
agentów u producentów aut, to sie ich zainstaluje. Jak trzeba będzie zrobić
desant komandosów w centrali, to się go zrobi.

Na tej zasadzie to można wyłączyć Europę z prądu, albo "wylądować" wszystkie Airbusy. Ale z jakiegoś powodu się tego nie robi.

Nie sądzę żeby się dało, a przynajmniej dać się nie powinno.
Dlatego że tego typu straticznie istotne rzeczy objęte są ochroną
kontrwywiadowczą, w razie zagrożeń również wojskową.
Inaczej jeden dzień przed rozpoczęciem wojny, u przeciwnika nagle by
wszystko wysiadło.
Natomiast IoT istotnie może zmienić tu sytuację w związku z tym że w
internecie będzie "wszystko", ze wszystkimi błędami, 0dayami, czy nawet
jeśli nie, to z możliwością w każdej chwili wgrania "odpowiedniego"
oprogramowania w tamach automatycznej aktualizacji.

Data: 2016-12-27 14:48:36
Autor: Shrek
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 27.12.2016 o 10:35, Tomasz Pyra pisze:

Nie ma znaczenia dlaczego "znaki" zostaną - po prostu zostaną, więc
liczenie zysku z braku zalet jest błędem.

No chyba że właśnie się okaże że duże miasta dość regularnie są
paraliżowane przez kogoś kto po pijaku przekręcił znak drogowy na słupie,
albo żartownisiów co ponaklejają gdzieś zakazy wjazdu ;)

Oj tam od razu po pijaku czy dla żartu. Galas na trzeźwo i poważnie znaki stawia:P

Początki będa może trudne, bo faktycznie obecnie zdarzają się sytuację
gdzie jak się nie wepchniesz to nie pojedziesz i taki biedny autonomik tam
się podda.

Zdaje się, że google ma algorytm wymuszania przez podjeżdzanie;)

Tu niech tu sobie poradzi :)
https://www.youtube.com/watch?v=ll6OfidoIew

Co tu się odpierdala? ;)

Na tej zasadzie to można wyłączyć Europę z prądu, albo "wylądować"
wszystkie Airbusy. Ale z jakiegoś powodu się tego nie robi.

Nie sądzę żeby się dało, a przynajmniej dać się nie powinno.

No to nie sądze, żeby się dalo google carsy - przynajmniej nie powinno - można się rozejść;)

Inaczej jeden dzień przed rozpoczęciem wojny, u przeciwnika nagle by
wszystko wysiadło.

A skąd wiesz, czy nie wysiądzie - po prostu wojny od dawna nie było.

Shrek

Data: 2016-12-25 19:58:51
Autor: Cavallino
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 25-12-2016 o 10:21, slavo65@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:44:45 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach
co zwykli kierowcy.

Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców.

Obym tego nie doczekał.
Taka wersja motoryzacji dla megamelepetów nie ma praktycznie żadnych zalet w stosunku do podróży pociągiem.
Może po mieście, żeby na ten pociąg dojechać. ;-)

Data: 2016-12-26 06:00:20
Autor: slavo65
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 19:58:52 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

Taka wersja motoryzacji dla megamelepetów nie ma praktycznie żadnych zalet w stosunku do podróży pociągiem.
Może po mieście, żeby na ten pociąg dojechać. ;-)

Samochody osobowe a wcześniej małe konne zaprzęgi powstały, bo bardzo często z miejsca A do miejsca B musiał się przemieścić jeden człowiek a w okolicy nie było więcej chętnych na taki wypad.
Tak długo jak ludzie będą chcieli robić sobie osobiste wypady, tak długo będą istniały sposoby ich indywidualnego przemieszczania. Celem jazdy jest meta a nie kierowanie pojazdem, więc rozwój techniczny spowoduje, że za 10 lat będą nas wozić autonomiczne taksówki.
Bardzo lubiący kierować osobiście będą to robili w klubach na zamkniętym terenie.

Data: 2016-12-26 15:17:50
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Mon, 26 Dec 2016 06:00:20 -0800 (PST), slavo65@gmail.com napisał(a):

W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 19:58:52 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

Taka wersja motoryzacji dla megamelepetów nie ma praktycznie żadnych zalet w stosunku do podróży pociągiem.
Może po mieście, żeby na ten pociąg dojechać. ;-)

Samochody osobowe a wcześniej małe konne zaprzęgi powstały, bo bardzo często z miejsca A do miejsca B musiał się przemieścić jeden człowiek a w okolicy nie było więcej chętnych na taki wypad.
Tak długo jak ludzie będą chcieli robić sobie osobiste wypady, tak długo będą istniały sposoby ich indywidualnego przemieszczania. Celem jazdy jest meta a nie kierowanie pojazdem, więc rozwój techniczny spowoduje, że za 10 lat będą nas wozić autonomiczne taksówki.
Bardzo lubiący kierować osobiście będą to robili w klubach na zamkniętym terenie.

Prawie można by się zgodzić, poza tymi 10 latami ;)

Przy pomyślnych wiatrach, może za jakieś 5 lat gdzieś w klasie luksusowej,
pojawią się "pierwsze koty za płoty", z opcją autonomicznej jazdy bez
kierowcy na fotelu.

Za 10 to zacznie powoli schodzić do klas niższych i może z ciekawostki
motoryzacyjnej zacznie się zmieniać w coś używalnego na szerszą skalę.

Plus kolejne 10 lat nim Polacy zaczną to masowo sprowadzać z zachodu.

Więc te kluby na zamkniętym terenie to raczej tak za 40 lat :)

Data: 2016-12-26 18:49:04
Autor: Shrek
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 26.12.2016 o 15:17, Tomasz Pyra pisze:

Więc te kluby na zamkniętym terenie to raczej tak za 40 lat :)

Ufff.

Shrek

Data: 2016-12-26 23:24:37
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Mon, 26 Dec 2016 18:49:04 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 26.12.2016 o 15:17, Tomasz Pyra pisze:

Więc te kluby na zamkniętym terenie to raczej tak za 40 lat :)

Ufff.

Shrek

Ja na szczęście dożyłem motoryzacji manualnej i sądzę że do końca mojego
życia będą organizowane i rajdy i wyścigi - choćby na tej samej zasadzie co
dzisiejszy motorsport pojazdów historycznych czy zabytkowych.
I jak coś, to ja będę właśnie tam :)

Gorzej mają ci, którym do szczęścia trzeba jeżdżenia po ulicach, bo im
faktycznie może postęp wyrwać rumpel z rąk.

Data: 2016-12-26 18:15:06
Autor: Cavallino
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 26-12-2016 o 15:00, slavo65@gmail.com pisze:
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 19:58:52 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

Taka wersja motoryzacji dla megamelepetów nie ma praktycznie żadnych
zalet w stosunku do podróży pociągiem.
Może po mieście, żeby na ten pociąg dojechać. ;-)

Samochody osobowe a wcześniej małe konne zaprzęgi powstały, bo bardzo często z miejsca A do miejsca B musiał się przemieścić
jeden człowiek a w okolicy nie było więcej chętnych na taki wypad.
Tak długo jak ludzie będą chcieli robić sobie osobiste wypady, tak długo będą istniały sposoby ich indywidualnego
przemieszczania. Celem jazdy jest meta a nie kierowanie pojazdem,

Zależy dla kogo.
Dla mnie często meta jest tylko pretekstem.

I jednak do celów o których piszesz taksówka+pociąg/autobus/samolot jest zazwyczaj lepsza, w większości przypadków tańsza, a ludzie mimo to kupują samochody i nimi jeżdżą.

Data: 2016-12-25 22:37:08
Autor: re
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik  slavo65@gmail.com


Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach
co zwykli kierowcy.

Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą do ruchu dozwolone tylko autonomiczne.
-- -
Ale koszty nie-taksówek są zerowe bo ponoszą je korzystający z nich w znacznej części dla satysfakcji z możliwości decydowania o prowadzeniu itp itd, więc taksówki będą musiały z nimi jeździć jeszcze długo.

Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i rannych, ale zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem, oświetlenia ulic a w samochodach zbędny będzie układ kierowniczy i zewnętrznego oświetlenia w obecnej postaci. Projektanci samochodów przestaną być ograniczani koniecznością zaplanowania miejsca pracy dla kierowcy, czyli wnętrza samochodów będą przypominać chyba wnętrza obecnych przyczep kempingowych.
Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy.
-- -
A kiedy i gdzie tak będzie ? :-) W niebie jak umrę czy później :-)

Data: 2016-12-26 05:48:23
Autor: slavo65
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 22:37:16 UTC+1 użytkownik re napisał:

Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy.
-- -
A kiedy i gdzie tak będzie ? :-) W niebie jak umrę czy później :-)

Za 10 lat

Data: 2016-12-22 20:33:24
Autor: re
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik "Tomasz Pyra"

....
Ale to pewnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną
jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.
-- -
Jakie to ma zalety nad normalnym taxi ?

Data: 2016-12-22 20:33:55
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Thu, 22 Dec 2016 20:33:24 +0100, re napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"

...
Ale to pewnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną
jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.
-- -
Jakie to ma zalety nad normalnym taxi ?

Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki.

Data: 2016-12-23 13:41:17
Autor: re
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik "Tomasz Pyra"


...
Ale to pewnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną
jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.
-- -
Jakie to ma zalety nad normalnym taxi ?

Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki.
-- -
W jakim stopniu opłacalność dla świadczącego usługi taksówkowe może przenieść się na klientów ?

Data: 2016-12-23 17:39:41
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Fri, 23 Dec 2016 13:41:17 +0100, re napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"


...
Ale to pewnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną
jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.
-- -
Jakie to ma zalety nad normalnym taxi ?

Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki.
-- -
W jakim stopniu opłacalność dla świadczącego usługi taksówkowe może przenieść się na klientów ?

Spadek kosztu wykonania usługi, na konkurencyjnym rynku, prawie na pewno
spowoduje spadek cen.

Data: 2016-12-23 18:09:59
Autor: re
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik "Tomasz Pyra"

...
Ale to pewnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną
jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości
ludzi
już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.
-- -
Jakie to ma zalety nad normalnym taxi ?

Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki.
-- -
W jakim stopniu opłacalność dla świadczącego usługi taksówkowe może
przenieść się na klientów ?

Spadek kosztu wykonania usługi, na konkurencyjnym rynku, prawie na pewno
spowoduje spadek cen.
-- -
Ale w jakim stopniu ? Przecież klient dojeżdżający własnym samochodem już jeździ bez tego kosztu. Taksówka nie ten koszt przebija.

Data: 2016-12-25 10:49:20
Autor: Sebastian Biały
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
On 2016-12-22 20:33, Tomasz Pyra wrote:
Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki.

Taksówkarz ma pewne zalety. Na przykład nie pozwoli na odlanie sie na siedzienie, zwymiotowanie, uwalenie sosem, kałem, uprawianie seksu. W autonomicznych samochodach które beda wysylane na kursy wożac swołocz z nocnych "klubów" będzie trzeba wymieniać fotele co kilka dni.

Data: 2016-12-25 12:15:02
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Sun, 25 Dec 2016 10:49:20 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

On 2016-12-22 20:33, Tomasz Pyra wrote:
Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki.

Taksówkarz ma pewne zalety. Na przykład nie pozwoli na odlanie sie na siedzienie, zwymiotowanie, uwalenie sosem, kałem, uprawianie seksu. W autonomicznych samochodach które beda wysylane na kursy wożac swołocz z nocnych "klubów" będzie trzeba wymieniać fotele co kilka dni.

Monitoring, płatność kartą, weryfikowane konta klientów.
Zero anonimowości...

Data: 2016-12-25 12:40:01
Autor: Sebastian Biały
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
On 2016-12-25 12:15, Tomasz Pyra wrote:
Taksówkarz ma pewne zalety. Na przykład nie pozwoli na odlanie sie na
siedzienie, zwymiotowanie, uwalenie sosem, kałem, uprawianie seksu. W
autonomicznych samochodach które beda wysylane na kursy wożac swołocz z
nocnych "klubów" będzie trzeba wymieniać fotele co kilka dni.
Monitoring, płatność kartą, weryfikowane konta klientów.
Zero anonimowości...

Zasiusianie fotela cieżko wykryc monitoringiem. Uwalaną gównem dupę tym bardziej. Pewno można zainstalować jakieś czujniki, ale wpływu na to kto wejdzie do auta nie masz, a liczba ludzi którzy mają dośc kasy by płacić wszelkie kary rośnie. Do autonomicznych taksowek wymagany jest pewnien poziom kultury osobistej. Z tym może być problem.

Data: 2016-12-25 05:05:14
Autor: slavo65
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 12:41:04 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
On 2016-12-25 12:15, Tomasz Pyra wrote:
>> Taksówkarz ma pewne zalety. Na przykład nie pozwoli na odlanie sie na
>> siedzienie, zwymiotowanie, uwalenie sosem, kałem, uprawianie seksu. W
>> autonomicznych samochodach które beda wysylane na kursy wożac swołocz z
>> nocnych "klubów" będzie trzeba wymieniać fotele co kilka dni.
> Monitoring, płatność kartą, weryfikowane konta klientów.
> Zero anonimowości...

Zasiusianie fotela cieżko wykryc monitoringiem. Uwalaną gównem dupę tym bardziej. Pewno można zainstalować jakieś czujniki, ale wpływu na to kto wejdzie do auta nie masz, a liczba ludzi którzy mają dośc kasy by płacić wszelkie kary rośnie. Do autonomicznych taksowek wymagany jest pewnien poziom kultury osobistej. Z tym może być problem.

Podejrzewam, że szybko nastąpi ujednolicenie norm i standardów co pozwoli na pracę niezależnych od producentów aut, firm wynajmujących te samochody. Te firmy będą miały rozproszone (podobnie jak teraz anteny sieci komórkowych) "garaże", gdzie po zakończeniu kursu auto będzie wracało na ekspresowy przegląd, sprzątanie, "zatankowanie" i będzie gotowe, gdy kolejny klient po nie "zadzwoni".
Ponad standardowe zanieczyszczenie będzie obciążało konto abonenta, który oddał auto.

Data: 2016-12-25 22:45:11
Autor: re
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik "Sebastian Biały"

Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki.

Taksówkarz ma pewne zalety. Na przykład nie pozwoli na odlanie sie na
siedzienie, zwymiotowanie, uwalenie sosem, kałem, uprawianie seksu. W
autonomicznych samochodach które beda wysylane na kursy wożac swołocz z
nocnych "klubów" będzie trzeba wymieniać fotele co kilka dni.
-- -
Hehe, ale realistyczny argument :-) z tym, że ... da się wykrywać zapachy i różne zachowania i ... można myć te pojazdy carcherem i kontruować oczywiście pod to :-)

Data: 2016-12-25 01:32:36
Autor: slavo65
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:07:29 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.

Wielu z nas jeździ bo lubi osobiście kierować. Gdy będą dozwolone do ruchu tylko autonomiczne, to pewnie wygodniej będzie kupić sobie abonament na "mercedesa" lub "forda" i wybranej klasy auto będzie podjeżdżać do nas w ciągu 10 minut po naciśnięciu w telefonie odpowiedniego przycisku. Po zawiezieniu nas na miejscu wysiądziemy i nie będziemy się zajmować szukaniem parkingu.
Na koniec miesiąca dostaniemy fakturę z abonamentem i ilością przejechanych kilometrów pomnożoną przez utargowaną stawkę.

Data: 2016-12-25 22:43:11
Autor: re
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik  slavo

okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.

Wielu z nas jeździ bo lubi osobiście kierować. Gdy będą dozwolone do ruchu tylko autonomiczne, to pewnie wygodniej będzie kupić sobie abonament na "mercedesa" lub "forda" i wybranej klasy auto będzie podjeżdżać do nas w ciągu 10 minut po naciśnięciu w telefonie odpowiedniego przycisku. Po zawiezieniu nas na miejscu wysiądziemy i nie będziemy się zajmować szukaniem parkingu.
Na koniec miesiąca dostaniemy fakturę z abonamentem i ilością przejechanych kilometrów pomnożoną przez utargowaną stawkę.
-- -
Nigdy tak nie będzie, że komunikacja miejska będzie podjeżdżała w 10 minut w każde miejsce. Cały ruch masowy jest problemowy ze względu na niekompensowanie ruchu o pewnych porach. Niewątpliwie coś jest w tym, że takie taksówki powstaną, ale to jest taki ideał jak z telepracą, że jakoś nie przejęła funkcji zwykłej pracy, używa się telekomunikacji powszechnie, ale pracownicy dalej dojeżdżają.

Data: 2016-12-26 06:46:37
Autor: slavo65
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 22:43:18 UTC+1 użytkownik re napisał:
Użytkownik  slavo

> okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
> już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem..

Wielu z nas jeździ bo lubi osobiście kierować. Gdy będą dozwolone do ruchu tylko autonomiczne, to pewnie wygodniej będzie kupić sobie abonament na "mercedesa" lub "forda" i wybranej klasy auto będzie podjeżdżać do nas w ciągu 10 minut po naciśnięciu w telefonie odpowiedniego przycisku. Po zawiezieniu nas na miejscu wysiądziemy i nie będziemy się zajmować szukaniem parkingu.
Na koniec miesiąca dostaniemy fakturę z abonamentem i ilością przejechanych kilometrów pomnożoną przez utargowaną stawkę.
-- -
Nigdy tak nie będzie, że komunikacja miejska będzie podjeżdżała w 10 minut w każde miejsce.

To nie będzie komunikacja miejska. To będą taksówki. Od obecnych taksówek będą się różnić tym, że po kursie nie będą wracać do miejsca startu, lecz zaparkują w najbliższym "garażu", gdzie po sprzątnięciu wnętrza i "zatankowaniu" będą czekały na kolejne wezwanie.

Data: 2016-12-27 00:16:21
Autor: re
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik  slavo


> okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi
> już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem.

Wielu z nas jeździ bo lubi osobiście kierować. Gdy będą dozwolone do ruchu
tylko autonomiczne, to pewnie wygodniej będzie kupić sobie abonament na
"mercedesa" lub "forda" i wybranej klasy auto będzie podjeżdżać do nas w
ciągu 10 minut po naciśnięciu w telefonie odpowiedniego przycisku. Po
zawiezieniu nas na miejscu wysiądziemy i nie będziemy się zajmować szukaniem
parkingu.
Na koniec miesiąca dostaniemy fakturę z abonamentem i ilością przejechanych
kilometrów pomnożoną przez utargowaną stawkę.
-- -
Nigdy tak nie będzie, że komunikacja miejska będzie podjeżdżała w 10 minut w
każde miejsce.

To nie będzie komunikacja miejska. To będą taksówki.
-- -
Taksówki to komunikacja miejska.

Od obecnych taksówek będą się różnić tym, że po kursie nie będą wracać do miejsca startu, lecz zaparkują w najbliższym "garażu", gdzie po sprzątnięciu wnętrza i "zatankowaniu" będą czekały na kolejne wezwanie.
-- -
Czyli czym się będą różniły ? Przecież tak właśnie działają zwykłe taksówki. Tylko do Ciebie nie dociera, że jak milion ludzi jedzie ze wsi do pracy do miasta tymi taksówkami przez pół godziny to na wsiach już nie ma tych taksówek więc nie przyjadą za 10 minut tylko w najlepszym wypadku za 30 a w rzeczywistości spóźnisz się godzinę albo dwie bo będzie szczyt, którego nie przeskoczysz. Te taksówki już dzisiaj są, tamte różnią się tylko brakiem kierowcy a niekoniecznie niższą ceną.

Data: 2016-12-27 01:12:42
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Tue, 27 Dec 2016 00:16:21 +0100, re napisał(a):

Czyli czym się będą różniły ? Przecież tak właśnie działają zwykłe taksówki. Tylko do Ciebie nie dociera, że jak milion ludzi jedzie ze wsi do pracy do miasta tymi taksówkami przez pół godziny to na wsiach już nie ma tych taksówek więc nie przyjadą za 10 minut tylko w najlepszym wypadku za 30 a w rzeczywistości spóźnisz się godzinę albo dwie bo będzie szczyt, którego nie przeskoczysz. Te taksówki już dzisiaj są, tamte różnią się tylko brakiem kierowcy a niekoniecznie niższą ceną.

Ale dziś taksówek jest mało i są drogie bo w środku musi siedzieć drogi
człowiek.

Natomiast właśnie brak konieczności posiadania człowieka w taksówce ma
szansę tą sytuację zmienić i odwrócić stosunek ilości pojazdów taksówkowych
i prywatnych.

Bo te taksówki na tą wieś podjadą w potrzebnej ilości i to z wyprzedzeniem,
bo system będzie wiedział ile przeciętnie jest ich potrzebnych, gdzie i o
której godzinie.

I jak ich będzie brakować to operator po prostu dokupi więcej aut, bo koszt
posiadania dużej floty samochodów bezzałogowych, po to żeby obsłużyć
płynnie szczyty nie jest duży - w odróżnieniu od obecnej sytuacji gdzie
zatrudnienie dużej ilości taksówkarzy tylko po to żeby obsłużyć szczyty
jest nieopłacalne.
Bo pojazd się zużywa jeżdżąc, a człowiek potrzebuje stałej stawki.

Data: 2016-12-27 12:10:29
Autor: re
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik "Tomasz Pyra"


Czyli czym się będą różniły ? Przecież tak właśnie działają zwykłe taksówki.
Tylko do Ciebie nie dociera, że jak milion ludzi jedzie ze wsi do pracy do
miasta tymi taksówkami przez pół godziny to na wsiach już nie ma tych
taksówek więc nie przyjadą za 10 minut tylko w najlepszym wypadku za 30 a w
rzeczywistości spóźnisz się godzinę albo dwie bo będzie szczyt, którego nie
przeskoczysz. Te taksówki już dzisiaj są, tamte różnią się tylko brakiem
kierowcy a niekoniecznie niższą ceną.

Ale dziś taksówek jest mało i są drogie bo w środku musi siedzieć drogi
człowiek.
-- -
Czy ja wiem ... miesięczny lizing wartościowego pojazdu to 4000zł. Kierowca też mniej więcej tyle sobie życzy.

Natomiast właśnie brak konieczności posiadania człowieka w taksówce ma
szansę tą sytuację zmienić i odwrócić stosunek ilości pojazdów taksówkowych
i prywatnych.
-- -
Mówię Ci, że to tylko zmonopolizuje rynek. Zamiast konkurujących ze sobą lokalnych taksówkarzy będziesz miał 3 przedsiębiorców z odległego kraju. Trochę tak jak w telekomunikacji. A cena jakaś tam będzie, może niższa a może wyższa.

Bo te taksówki na tą wieś podjadą w potrzebnej ilości i to z wyprzedzeniem,
bo system będzie wiedział ile przeciętnie jest ich potrzebnych, gdzie i o
której godzinie.
-- -
Rano podjadą, a potem będą jeździły w mieście bo tam większe zyski niż na wsi.

I jak ich będzie brakować to operator po prostu dokupi więcej aut, bo koszt
posiadania dużej floty samochodów bezzałogowych, po to żeby obsłużyć
płynnie szczyty nie jest duży - w odróżnieniu od obecnej sytuacji gdzie
zatrudnienie dużej ilości taksówkarzy tylko po to żeby obsłużyć szczyty
jest nieopłacalne.
Bo pojazd się zużywa jeżdżąc, a człowiek potrzebuje stałej stawki.
-- -
Będzie tak, jak z komunikacją masową. Bo przedsiębiorca, a i urzędnik, będzie robił dobrze sobie a nie całemu światu.

Data: 2016-12-27 18:10:21
Autor: Cavallino
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 27-12-2016 o 01:12, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 27 Dec 2016 00:16:21 +0100, re napisał(a):

Czyli czym się będą różniły ? Przecież tak właśnie działają zwykłe taksówki.
Tylko do Ciebie nie dociera, że jak milion ludzi jedzie ze wsi do pracy do
miasta tymi taksówkami przez pół godziny to na wsiach już nie ma tych
taksówek więc nie przyjadą za 10 minut tylko w najlepszym wypadku za 30 a w
rzeczywistości spóźnisz się godzinę albo dwie bo będzie szczyt, którego nie
przeskoczysz. Te taksówki już dzisiaj są, tamte różnią się tylko brakiem
kierowcy a niekoniecznie niższą ceną.

Ale dziś taksówek jest mało i są drogie bo w środku musi siedzieć drogi
człowiek.

Natomiast właśnie brak konieczności posiadania człowieka w taksówce ma
szansę tą sytuację zmienić

Jasne, bo autonomiczne i zapewne też elektryczne auto będzie tanie jak barszcz......
Nie to co 10 letnia taksówka, normalnie cena melexa.

Data: 2016-12-26 06:50:31
Autor: slavo65
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 22:43:18 UTC+1 użytkownik re napisał:
to jest taki ideał jak z telepracą, że jakoś nie przejęła funkcji zwykłej pracy,

Telepraca jest ideałem tylko dla stosunkowo niewielu ludzi, którym pasuje taki sposób zarabiania.
Z miejsca na miejsce przemieszczają się i będą się przemieszczać wszyscy.

Data: 2016-12-26 18:17:20
Autor: Cavallino
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 26-12-2016 o 15:50, slavo65@gmail.com pisze:
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 22:43:18 UTC+1 użytkownik re napisał:
to jest taki ideał jak z telepracą, że jakoś
nie przejęła funkcji zwykłej pracy,

Telepraca jest ideałem tylko dla stosunkowo niewielu ludzi, którym pasuje taki sposób zarabiania.

Dokładnie to samo dotyczy samochodów autonomicznych.
W moim zawodzie nie ma praktycznie żadnego minusu telepracy, a jednak 99% ludzi pracuje w biurach.

I poza babami, albo owszem liczną masą drogowych melepet - tak samo będzie przez najbliższe 10 lat z samochodami.

40 to już ok - nie dożyję z kierownicą w dłoni.

Data: 2016-12-27 00:24:09
Autor: re
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik  slavo

to jest taki ideał jak z telepracą, że jakoś
nie przejęła funkcji zwykłej pracy,

Telepraca jest ideałem tylko dla stosunkowo niewielu ludzi, którym pasuje taki sposób zarabiania.
Z miejsca na miejsce przemieszczają się i będą się przemieszczać wszyscy.
-- -
Gdyby nie praca ludzie w domu by siedzieli. To nie jest kwestia co pasuje pracownikowi tylko czego od niego wymaga biznes. Każdy chciałby pracować w domu i jest to teoretycznie możliwe a praktycznie jest jak widać. I tak samo z tymi taksówkami jest.

Data: 2016-12-22 20:52:07
Autor: re
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik "J.F."

....
Dla typowego mieszczucha przemierzającego w porywach 100km/dzień spokojnie
wystarczy auto elektryczne bez silnika spalinowego. Jak pokazuje Tesla S,
na autostradę też wystarczy sam elektryk, problemem jest tylko szybkość
ładowania takiego auta w trasie. Póki co.

I dlatego wlasnie samego elektryka nie kupie.
Chyba, ze jako drugie auto.
A i tak musi byc dobrze dobrane - bo powiedzmy zdarzy mi sie w jeden
dzien przejechac 50 km, to profilaktycznie nalezy kupic auto z
zasiegiem 100km na nowym akumulatorze.
I jeszce sprawdzic przed zakupem czy te 100km jest prawdziwe :-)
-- -
Ale jak "drugie" jak pierwsze ? Na dodatek może Cię do tego zmusić konieczność, jak tylko elektrykami po mieście będzie można jeździć.

Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka.

A na moj gust to bardzo celowa.
Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to
bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy.
....
-- -
Jak Ci przyjdzie zapłacić za powstanie tych stacji to odechce Ci się ładować na nich.

Data: 2016-12-23 10:35:34
Autor: Miroo
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 2016-12-22 o 11:23, Maciek pisze:
Dnia Thu, 22 Dec 2016 08:48:46 +0100, ToMasz napisał(a):

no to będziemy jeździli elektrykami, które będą miały "dostawkę" w
postaci generatora prądu zasilanego silnikiem.... diesla! bo generator
nie musi mieć euro6

Z drugiej strony poważniejsze inwestycje producentów w hybrydy przyniosą
nowe modele i spadek cen Hybryda dobra rzecz i ostatecznie powinna być
tańsza w naprawach niż tradycyjne auto.


Ty się nie martw, jak się hybrydy upowszechnią to coś wymyślą, żeby się psuło :) Na razie nie chcą straszyć.

Pozdrawiam

Data: 2016-12-21 16:01:12
Autor: T.
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
W dniu 2016-12-21 o 10:58, Ghost pisze:
Jak w temacie.
Generalnie to mocznik - można szczać do baku, byle końcówka do otworu pasowała... :-)
T.

Data: 2016-12-21 16:25:58
Autor: Myjk
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Wed, 21 Dec 2016 16:01:12 +0100, T.
Generalnie to mocznik - można szczać do baku, byle końcówka do otworu pasowała... :-)

Gorzej jak przymarznie. ;)

--
Pozdor
Myjk

Data: 2016-12-21 16:56:17
Autor: ąćęłńóśźż
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
To będzie za krótki ;-)


-- -- -
Gorzej jak przymarznie

Data: 2016-12-22 10:11:38
Autor: Tomasz Pyra
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Dnia Wed, 21 Dec 2016 10:58:16 +0100, Ghost napisał(a):

Jak w temacie.

Jak mógłby być? I dlaczego ktoś miałby to lać np. do Tesli? ;)

Data: 2016-12-22 10:42:51
Autor: Ghost
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:90vh804qyk8o.8vjjxvpidb47.dlg@40tude.net...

Dnia Wed, 21 Dec 2016 10:58:16 +0100, Ghost napisał(a):

Jak w temacie.

Jak mógłby być?
I dlaczego ktoś miałby to lać np. do Tesli? ;)

A no tak, zapomniałem dodać, że chodzi o Europę, nie o pociąg i parę innych detali.

Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona