Data: 2016-12-21 10:58:16 | |
Autor: Ghost | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Jak w temacie.
|
|
Data: 2016-12-21 11:16:25 | |
Autor: viktorius | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 2016-12-21 o 10:58, Ghost pisze:
Jak w temacie.Obowiązuje Euro6, a jak producent to sobie zorganizował, żeby to spełnić to już inna para kaloszy. Można przez dotrysk Adblue, można przez manipulację trybem pracy silnika podczas testu, może jakiś DPF. Do wyboru, do koloru ;) -- viktorius |
|
Data: 2016-12-21 03:07:58 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
-- Można przez dotrysk Adblue, można przez manipulację trybem pracy silnika podczas testu, może jakiś DPF. Do wyboru, do koloru ;)
http://www.blaue-plakette.de/pl/info-niebieskiej-plakietki/niebieska-strefa-ekologiczna/argumenty-przeciw-niebieskiej-plakietce.html inwestycja w nowe auto z silnikiem diesla jest mocno ryzykowna, jak zielonym w UE palma odbije i wprowadza regulacje na wzor tych w USA to bedzie pozamiatane tu jest fajny obrazek: http://www.autobild.de/bilder/diesel-mit-schadstoffklasse-euro-6-3508579.html#bild3 przy czym nawet auto z E6 nie spelnia wymagan USA w zakresie emisji NOx co w zasadzie konczy kariere diesla za wielka woda P. |
|
Data: 2016-12-22 08:48:46 | |
Autor: ToMasz | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 21.12.2016 o 12:07, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Można przez dotrysk Adblue, można przez manipulację trybem pracy silnikano to będziemy jeździli elektrykami, które będą miały "dostawkę" w postaci generatora prądu zasilanego silnikiem.... diesla! bo generator nie musi mieć euro6 ToMasz |
|
Data: 2016-12-22 11:23:18 | |
Autor: Maciek | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Thu, 22 Dec 2016 08:48:46 +0100, ToMasz napisał(a):
no to będziemy jeździli elektrykami, które będą miały "dostawkę" w postaci generatora prądu zasilanego silnikiem.... diesla! bo generator nie musi mieć euro6 Z drugiej strony poważniejsze inwestycje producentów w hybrydy przyniosą nowe modele i spadek cen Hybryda dobra rzecz i ostatecznie powinna być tańsza w naprawach niż tradycyjne auto. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2016-12-22 11:29:53 | |
Autor: J.F. | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1dwo9v7z4ue6j$.1qjg2mc5zemiw.dlg@40tude.net...
Dnia Thu, 22 Dec 2016 08:48:46 +0100, ToMasz napisał(a): no to będziemy jeździli elektrykami, które będą miały "dostawkę" w Z drugiej strony poważniejsze inwestycje producentów w hybrydy przyniosą Albo i nie. Jakosc falownikow Toyoty okazuje sie bardzo dobra, ale czy ktos to potrafi naprawic, czy przyjdzie kupic nowy ? Zientarski mowi co sie tam nie psuje, bo tego nie ma, ale przeciez jest, tylko w innej formie. I tez sie bedzie psulo. Choc w miare rozwoju pojawia sie pewnie szrotowe. J. |
|
Data: 2016-12-22 17:37:15 | |
Autor: Shrek | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 22.12.2016 o 11:29, J.F. pisze:
Albo i nie. Będzie jak z blacharką - teoretycznie do kasacji, w praktyce siezrobi albo wymieni ze szrota. Tak naprawdę falownik to nie jest jakaś wybitnie skomplikowana konstrukcja. Shrek |
|
Data: 2016-12-22 11:38:55 | |
Autor: Myjk | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Thu, 22 Dec 2016 11:23:18 +0100, Maciek
Z drugiej strony poważniejsze inwestycje producentów w hybrydy przyniosą Hybrydy to jakaś skrajna paranoja jest. Odnoszę się do idei podwójnego magazynu paliwa i podwójnego zasilania. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-12-22 11:46:13 | |
Autor: J.F. | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1e7b3g109dixp$.dlg@myjk.org...
Hybrydy to jakaś skrajna paranoja jest. Odnoszę się do idei podwójnego Czemu ? Jesli tylko dysponujemy nadmiarem pradu, to swietny pomysl jest ... oczywiscie w wykonaniu innym niz pierwszy prius. Elektryczne auto, ze wszystkimi swoimi zaletami, ktorym mozna hen daleko pojechac i nie martwic sie o stan pradu. A jak widac nawet ten pierwszy prius daje rade dla typowego mieszczucha. J. |
|
Data: 2016-12-22 12:57:13 | |
Autor: Myjk | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Thu, 22 Dec 2016 11:46:13 +0100, J.F.
Czemu ? Jesli tylko dysponujemy nadmiarem pradu, to swietny pomysl jest ... oczywiscie w wykonaniu innym niz pierwszy prius. Dla typowego mieszczucha przemierzającego w porywach 100km/dzień spokojnie wystarczy auto elektryczne bez silnika spalinowego. Jak pokazuje Tesla S, na autostradę też wystarczy sam elektryk, problemem jest tylko szybkość ładowania takiego auta w trasie. Póki co. Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-12-22 13:51:32 | |
Autor: J.F. | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1xp10f36te2uo.dlg@myjk.org...
Thu, 22 Dec 2016 11:46:13 +0100, J.F. Czemu ? Jesli tylko dysponujemy nadmiarem pradu, to swietny pomysl Dla typowego mieszczucha przemierzającego w porywach 100km/dzień spokojnie I dlatego wlasnie samego elektryka nie kupie. Chyba, ze jako drugie auto. A i tak musi byc dobrze dobrane - bo powiedzmy zdarzy mi sie w jeden dzien przejechac 50 km, to profilaktycznie nalezy kupic auto z zasiegiem 100km na nowym akumulatorze. I jeszce sprawdzic przed zakupem czy te 100km jest prawdziwe :-) Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka. A na moj gust to bardzo celowa. Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy. Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai. J. |
|
Data: 2016-12-22 14:58:49 | |
Autor: Myjk | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Thu, 22 Dec 2016 13:51:32 +0100, J.F.
I dlatego wlasnie samego elektryka nie kupie. T3 ma dawać w podstawie 300km. Znacznie więcej niż potrzeba autom miejskim o których była główna dyskusja. Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka.A na moj gust to bardzo celowa. Celowa, żeby tylko nie rezygnować ze spalinówek, ale nadal ślepa. Daleko jestem od teorii spiskowych, jednak dziwi mnie niechęć producentów samochodów spalinowych do elektryczności. Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy. Ta droga jest już znacznie sensowniejsza niż hybryda jeśli chodzi o szybkość tankowania, ale czy lepsza niż akumulatory, to już tak do końca przekonany nie jestem. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-12-22 16:15:05 | |
Autor: J.F. | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
Thu, 22 Dec 2016 13:51:32 +0100, J.F. I dlatego wlasnie samego elektryka nie kupie. T3 ma dawać w podstawie 300km. Znacznie więcej niż potrzeba autom miejskim No i do miasta starczy. Ale za miasto juz nie. Wiec trzeba dwa. W sytuacji, gdy na jedno auto nie ma w miescie parkingu ... kiepsko to widze. Chyba, ze urzednicy swoje zrobia - na dalsze wypady pojade spalinowym, a na blizsze elektrycznym ... tramwajem :-) Celowa, żeby tylko nie rezygnować ze spalinówek, ale nadal ślepa.Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka.A na moj gust to bardzo celowa. Ale mnie na spalinowce wcale nie zalezy. Mnie zalezy na 400km zasiegu z czasem tankowania 5 minut. Daleko Moze po prostu realnie patrza na zagadnienie i mowia "przy obecnej technice to sie nie sprzeda". Zreszta jak widac nie jest to jakas wielka niechec, bo modeli elektrycznych i hybrydowych przybywa. Gdzies tam jeszcze pomysl ogniwa paliwowego sie czai.Ta droga jest już znacznie sensowniejsza niż hybryda jeśli chodzi o Akumulatorow zawsze zabraknie. Chyba, ze zrobia takie na 2 tys km. Ogniwo paliwowe nie ma niskiej sprawnosci silnika cieplnego wynikajacej z termodynamiki - i to jest bardzo obiecujace. Ale jak widac materia jest oporna. Choc gdyby tak wiatraki i solary produkowaly wodor, a dzieki wysokiej sprawnosci niewielki zbiornik moglby napedzac auto dlugo ... i moze nie trzeba benzyny. J. |
|
Data: 2016-12-22 17:28:00 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
To nie niechec producentow tylko rzadow. Samochod elektryczny dla mas spowoduje duze bezrobocie. Akumulatory produkuja automaty, sterowanie silnika tez robia automaty. Stopien skomplikowania silnika elektrycznego zblizony do rozrusznika. Brak skrzyni biegow. Z 95% pracownikow robiacych przy silniku i skrzyni biegow przestanie byc potrzebnych. Do tego zatrudnieni w uslugach.. Remont kapitalny silnika elektrycznego to wymiana dwoch lozysk kulkowych. Zadnych uszczelek pod glowica ani uszczelniaczy na zaworach nie ma. Co zrobic z ludzmi ktorzy do tej pory produkowali samochody spalinowe. Dac kazdemu odprawe zeby sobie kawiarnie zalozyzl? To kawiarni bedzie za duzo. Na razie samochod elektryczny to slepa uliczka.
|
|
Data: 2016-12-23 09:11:27 | |
Autor: ToMasz | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 23.12.2016 o 02:28, Zenek Kapelinder pisze:
To nie niechec producentow tylko rzadow. Samochod elektryczny dla mas spowoduje...że zimą przymarzniemy do fotela a latem będziemy mieli kilimatyzacje jak we fiacie 126p. Sory, gorszą bo fiacik miał stosunkowo małe szybki. ToMasz |
|
Data: 2016-12-23 10:41:59 | |
Autor: J.F. | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:04fafc11-01c5-4f5b-89e1-d9c8957dc0d5@googlegroups.com...
To nie niechec producentow tylko rzadow. Z rzadami to roznie bywa - niektore sa programowo za. Holandia bodajze. No ale Holandia zadnych samochodow nie produkuje :-) Samochod elektryczny dla mas spowoduje duze bezrobocie. A spalinowych nie robia automaty ? Przynajmniej w duzej czesci ? Stopien skomplikowania silnika elektrycznego zblizony do rozrusznika. Brak skrzyni biegow. Za to beda potrzebni w innych dziedzinach. A propos - silnikow elektrycznych sie nie uzwaja recznie ? Do tego zatrudnieni w uslugach. Ale remontow silnikow spalinowych juz sie nie robi. Za to potrzebni beda fachowcy od naprawy elektroniki :-) Zadnych uszczelek pod glowica ani uszczelniaczy na zaworach nie ma. To sie nazywa sprawiedliwosc spoleczna - oni pojda na zasluzony zasilek, a lenie z zasilku dostana skierowanie do fabryki silnikow elektrycznych :-) J. |
|
Data: 2016-12-23 05:41:43 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Z wyjatkiem Holandii bredzisz.
|
|
Data: 2016-12-23 13:44:04 | |
Autor: re | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" To nie niechec producentow tylko rzadow. Samochod elektryczny dla mas spowoduje duze bezrobocie. Akumulatory produkuja automaty, sterowanie silnika tez robia automaty. Stopien skomplikowania silnika elektrycznego zblizony do rozrusznika. Brak skrzyni biegow. Z 95% pracownikow robiacych przy silniku i skrzyni biegow przestanie byc potrzebnych. Do tego zatrudnieni w uslugach. Remont kapitalny silnika elektrycznego to wymiana dwoch lozysk kulkowych. Zadnych uszczelek pod glowica ani uszczelniaczy na zaworach nie ma. Co zrobic z ludzmi ktorzy do tej pory produkowali samochody spalinowe. Dac kazdemu odprawe zeby sobie kawiarnie zalozyzl? To kawiarni bedzie za duzo. Na razie samochod elektryczny to slepa uliczka. -- - Przecież nie ma żadnych przeszkód prawnych by produkować samochody elektryczne poza właśnie samym monopolem producenckim. |
|
Data: 2016-12-22 17:40:12 | |
Autor: Shrek | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 22.12.2016 o 13:51, J.F. pisze:
A na moj gust to bardzo celowa. Wymienny moduł akku. Shrek. |
|
Data: 2016-12-22 19:04:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Thu, 22 Dec 2016 17:40:12 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 22.12.2016 o 13:51, J.F. pisze: To jest ciężki temat, bo sam moduł jest za drogi, a wręcz może być droższy niż cała reszta samochodu. A z kolei branża chyba jeszcze nie jest gotowa na unifikację rozwiązań i przejście z trybu własności w dryb dzierżawy. Pomijając same kwestie techniczne takiej wymiany. Ale to pewnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem. |
|
Data: 2016-12-22 10:44:42 | |
Autor: Bolko | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:07:29 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Thu, 22 Dec 2016 17:40:12 +0100, Shrek napisał(a): Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach co zwykli kierowcy. Może się okazać że komputery nie są na tyle szybkie by dawać sobie radę na drodze na której są też zwykli ludzie. i druga sprawa apropo akumlatorów czy nie będzie tak jak z silnikami spalinowymi. w folderach spalają 6 litrów a w rzeczywistości 9 litrów I jestem ciekaw jaki zasięg będzie miał taki samochód po 5 latach w zimie przy temp -10 st C |
|
Data: 2016-12-22 19:56:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Thu, 22 Dec 2016 10:44:42 -0800 (PST), Bolko napisał(a):
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:07:29 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał: Już jeździ :) Może się okazać że komputery nie są na tyle szybkie Jakiś szczególnych problemów tu nie ma. i druga sprawa apropo akumlatorów czy nie będzie tak jak z silnikami spalinowymi. Trochę pewnie zawsze będzie - w sensie że dział marketingu będzie starał się Ciebie oszukać, a to czy samochody są na węgiel czy na prąd raczej nie ma na to wpływu. Natomiast napęd elektryczny zasadniczo jest dużo prostszy i choćby z tego względu może nieco bardziej przewidywalny jeśli chodzi o zużycie energii. |
|
Data: 2016-12-22 20:24:11 | |
Autor: Cavallino | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 22-12-2016 o 19:56, Tomasz Pyra pisze:
Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach Jeździło. Właśnie skończyło, bo nie dawało rady. |
|
Data: 2016-12-23 01:26:55 | |
Autor: RadoslawF | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 2016-12-22 o 19:56, Tomasz Pyra pisze:
i druga sprawa apropo akumlatorów Najnowsza hybryda Audi. Zasięg na aku 55km zasięg realny w nowym pojeździe przy średniej przejazdu 27km/h - 45km. Spalanie na trasie poniżej 2l w rzeczywistości 7 litrów. Natomiast napęd elektryczny zasadniczo jest dużo prostszy i choćby z tegoAkumulatory z czasem tracą pojemność, to co dzisiaj ma 50 kilometrów zasięgu za trzy czy pięć lat będzie miało trzydzieści czy dwadzieścia. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-12-25 01:21:23 | |
Autor: slavo65 | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:44:45 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach co zwykli kierowcy. Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą do ruchu dozwolone tylko autonomiczne. Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i rannych, ale zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem, oświetlenia ulic a w samochodach zbędny będzie układ kierowniczy i zewnętrznego oświetlenia w obecnej postaci. Projektanci samochodów przestaną być ograniczani koniecznością zaplanowania miejsca pracy dla kierowcy, czyli wnętrza samochodów będą przypominać chyba wnętrza obecnych przyczep kempingowych. Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy. |
|
Data: 2016-12-25 11:03:02 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 2016-12-25 o 10:21, slavo65@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:44:45 UTC+1 użytkownik Bolko napisał: I w pewnym momencie, skynet przejmie nasz glob. Staniemy się zbędni, zostaniemy wycięci w pień. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2016-12-25 13:04:29 | |
Autor: Shrek | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 25.12.2016 o 10:21, slavo65@gmail.com pisze:
Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą do ruchu dozwolone tylko autonomiczne. Bo ja wiem - te dalej będą, tylko w innej formie - przecież te pojazdy nie będą się poruszać na pałę, tylko ktoś te zasady będzie tworzył i (prawdopodobnie) programował i zapewniał (znów prawdopodobnie) łaczność między autonomicznymi pojazdami a "drogą". Obstawiam, ze programista nie jest tańszy od stawiacza znaków. oświetlenia ulic To jest jakiś argument. Choć z drugiej strony - w miastach będzie wymagane z innych względów a w trasie i tak nie ma. Więc nie - jednak nie. a w samochodach zbędny będzie układ kierowniczy Chcesz powiedzieć że kierownica jest znacząco droższa od serwa? i zewnętrznego oświetlenia w obecnej postaci. Muszę cię zmartwić - kamery w nocy widzą słabo. Tam gdzie chcesz, żeby widziały dobrze - doświetla się - jak nie w świetle widzialnym to w podczerwieni. Ponadto dopóki będą ludzie to oświetlenie pojazdów będzie wymagane - bezgłośny, nieoświetlony pojazd to słaby pomysł;) A i oświetlenie stanowi pomijalny koszt transportu - nawet fajne kseononowe światła nie są w ogólnym rozrachunku bardzo drogie. A jak już zakładasz, że coś "wystarczy", to wystarcza zwykły reflektor na H7 - keseony są drogie, bo ludziki chca za nie płacić:P Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy. Drogówka to może nawet i zarabiać na siebie;) Urzędników - nie martw się - jest ich coraz więcej, mimo komputerów, automatyzacji, łączności o jakiej kiedyś się nie śniło i dostępu do informacji, który wszedł na zupełnie nowy poziom. Oni od tego nie znikną - oni się tym żywią:P I tu dochodzimy do tego czy państwom zależy na tanim transporcie. Bo trzeba pamiętać, że optymistycznnie (dla obywatela) to większość rządów zabiera dla siebie ponad połowę z każdej wydanej na transport złotówki. A ta powoduje, że gdzie indziej będzie drożej, a tam też zabierają itd. Więc... Tak wiem - koszty wypadków - na pewno duże, ale jak czytałem ostatnie wyliczenia, to zaczyna to przypominać #strata_kazika;) To co dla obywatela jest tragedią dla państwa mnoże być czystym zyskiem. W tych wypadkach niekoniecznie giną sami młodzi inżynierowie i neurochirurdzy. Na pewno zaletą transportu automatycznego byłaby jego efektywność, co mogłoby wpłynąć na rozwój innych gałęzi. Ale... niekoniecznie - to skomplikowany twór i wiele zależy od polityków, a tych ciężko przewidzieć. Shrek |
|
Data: 2016-12-25 14:52:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Sun, 25 Dec 2016 13:04:29 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 25.12.2016 o 10:21, slavo65@gmail.com pisze: Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy ezgeplarz znaku drogowego trzeba wykonać i postawić. I tu dochodzimy do tego czy państwom zależy na tanim transporcie. Bo trzeba pamiętać, że optymistycznnie (dla obywatela) to większość rządów zabiera dla siebie ponad połowę z każdej wydanej na transport złotówki. A ta powoduje, że gdzie indziej będzie drożej, a tam też zabierają itd. Więc... No to jest ciekawa sprawa z jeszcze innego względu - czy zależy na niej branży motoryzacyjnej? Bo autonomiczne samochody oznaczają optymalizację ich użycia - czyli globalnie mniej pojazdów, mniejsze przebiegi, mniej stłuczek, pewnie też mniej awarii itp. Brzmi jak mniejsze zapotrzebowanie na produkty koncenrów branży motoryzacyjnej. No chyba że pociągnie to kolejną rewolucję skutkującą tym, że optymalizacja przemieszczania się, stworzy możliwość dojeżdżania dalej z czego ludzie chętnie skorzystają. Na pewno zaletą transportu automatycznego byłaby jego efektywność, co mogłoby wpłynąć na rozwój innych gałęzi. Ale... niekoniecznie - to skomplikowany twór i wiele zależy od polityków, a tych ciężko przewidzieć. Ja się zastanawiam nad jeszcze jedną konsekwencją. Możliwość ataku na te wszystkie programowalne, samosterujące, samochody. Bo tu nawet jeśli nie atakując słabości konkretnego oprogramowania samochodów, to zawsze zostaje atak na całą infrastrukturę. Choćby ulokowanie szpiegów tam gdzie samochodami się steruje, tam gdzie wysyła się do nich aktualizacje oprogramowania. Nawet gdyby miało oznaczać to fizyczny atak służb specjalnych na te miejsca. Możliwość nagłego przeprogramowania potencjalnie milionów autonomicznych pojazdów na terytorium wroga, możliwość przeprowadzenia nimi ataku na wybrane cele, czy conajmniej spowodowania totalnego paraliżu transportu w całym kraju, blokując drogi. |
|
Data: 2016-12-25 17:29:39 | |
Autor: Shrek | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 25.12.2016 o 14:52, Tomasz Pyra pisze:
Bo ja wiem - te dalej będą, tylko w innej formie - przecież te pojazdy Nijak się nie skaluje. Jeśli zamiast znaku ma być czujnik i jakiś kanał łącznościi, to ten czujnik i kanał łączności musi być nieważne ile pojazdów tam będzie jeździć. Na pewno zaletą transportu automatycznego byłaby jego efektywność, co To tylko jeszcze jedna możliwość - nie wiem czy to coś zmienia - potencjalnych możliwości już jest bez liku. Shrek |
|
Data: 2016-12-25 23:05:06 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Sun, 25 Dec 2016 17:29:39 +0100, Shrek napisał(a):
Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy Co się nijak nie skaluje? Oprogramowanie wykonuje się raz i potem się je utrzymuje, a koszty tego są pratkycznie jednakowane bez znaczenia, czy użyte to będzie w 100 autach czy w 100mln. Więc skaluje się doskonale. Jeśli zamiast znaku ma być czujnik i jakiś kanał łącznościi, to ten czujnik i kanał łączności musi być nieważne ile pojazdów tam będzie jeździć. Znaki przy drodze można zastąpić bazą GIS z informacjami gdzie jak należy jechać. Żadna infrastruktura przy drodze nie będzie potrzebna. Samochody autonomiczne mogłoby korzystać z tych informacji bezpośrednio, a samochody kierowcane przez ludzi, wyświetlać te informacje na takiej zasadzie jak obecnie Opel Eye czy podobne systemy. Ja się zastanawiam nad jeszcze jedną konsekwencją. Obecnie nie ma jakiś dużych możliwości. Dziś można zaatakować najnowsze samochody w sposób który w najlepszym razie spowoduje po prostu trochę przypadkowych wypadków. W najlepszym razie, korzystając z automatycznej aktualizacji, zdalnie uruchomić stojące samochody i ruszyć nimi pełnym gazem do przodu czy w przypadkowym kierunku. Raczej nic więcej. Atak owszem spektakularny, ale strategicznie nieistotny. A samochody autonomiczne to już będzie zupełnie inna bajka - tu można samochodów użyć w ataku przeciw konkretnym celom cywilnym czy wojskowym. Zrobić taki zamach podobny jak w Berlinie, tylko z użyciem nagle i jednocześnie ogromnej ilości samochodów. To już będzie prawdziwie niebezpieczne. |
|
Data: 2016-12-26 07:35:59 | |
Autor: Shrek | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 25.12.2016 o 23:05, Tomasz Pyra pisze:
Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy Nie, nie, nie. Mówimy o "znakach" a nie syntetycznym kierowcy. Jeśli zamiast znaku ma być czujnik i jakiś kanał Szczerze - nie wydaje mi się. Jakby to było takie fajne, to by już działało na kolei zamisat robić ETMS. Samochody autonomiczne mogłoby korzystać z tych informacji bezpośrednio, a Jak wyżej. To tylko jeszcze jedna możliwość - nie wiem czy to coś zmienia - Wyłącz prąd w calej Europie na 2 tygodnie to pogadamy;) A samochody autonomiczne to już będzie zupełnie inna bajka - tu można Można. Ale wiele rzeczy można, a jakoś się tego nie robi. W każdym razie nie sądzę, żeby akurat to było powodem nieprzyjęcia się autonomicznych samochodów. Shrek |
|
Data: 2016-12-26 14:26:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Mon, 26 Dec 2016 07:35:59 +0100, Shrek napisał(a):
Nie, nie, nie. Mówimy o "znakach" a nie syntetycznym kierowcy. Przy obecnej technologii znaki mogłyby być tylko rekordami w bazie GIS do której dostęp mieliby cały czas kierowcy i pojazdy autonomiczne. Natomiast nie wyprowadzi się tego, bo przemysł zawsze unika (i całkiem słusznie) takich rewolucji, a stawia na ewolucję dotychczasowych rozwiązań. Rewolucyjne zmiany często są nie do przepchnięcia ze względu na koniecznośc zapewnienia wstecznej kompatybilności, zmian w prawie, podejściu psychologicznym itp. itd. Jeśli zamiast znaku ma być czujnik i jakiś kanał Bo to jest zagadnienie wstecznej kompatybilności. Zazwyczaj bardzo trudno się z nią rozstać. Samochody autonomiczne na początku będą rozpoznawać znaki przeznaczone dla ludzi i pewnie tak właśnie zostanie na bardzo długi czas. Jak górnicy czy rolnicy będą chcieli sparaliżować ruch w mieście - okaże się że wystarczy wydrukować 100 znaków drogowych "zakaz wjazdu" i wyplakatować nimi miasto. Samochody autonomiczne utkną i zablokują cały ruch :) Jakby to było takie fajne, to by już działało na kolei zamisat robić ETMS. Bo to jest właśnie ewolucja obecnych rozwiązań. To tylko jeszcze jedna możliwość - nie wiem czy to coś zmienia - Ale energetyka to strategiczna dziedzina, z silną ochroną ze strony państwowych służb specjalnych, a bezpieczeństwo cyfrowe energetyki to coś czemu poświęca się sporo uwagi. I wielu ludzi pracuje nad tym żeby nie było jednego wyłącznika prądu w Europie. Pytanie czy zostanie zauważone to, że potencjalne zagrożenie ze strony ataku na autonomiczne samochody jest niewykluczone że większe niż ataku na infrastrukturę energetyczną. A samochody autonomiczne to już będzie zupełnie inna bajka - tu można To czy się robi, to nie wiadomo - bo takie przygotowania mogą robić mocarstwa w ramach rozwijania technologii wojskowej i zapewne się tym nie chwalą. A w przyszłych wojnach ataki na infrastruktuę elektroniczną przeciwnika mogą odegrać całkiem istotną rolę. Możliwość masowego wykorzystani pojazdów autonomicznych to dużo groźniejsza dla siły żywej przeciwnika opcja, niż ataki na sieci telekomunikacyjne. Całkiem trzymające się kupy plotki głoszą, że takim atakiem Amerykanie na łatnych parę lat uziemili irańskie F-14. W każdym razie nie sądzę, żeby akurat to było powodem nieprzyjęcia się autonomicznych samochodów. Powodem zawrócenia z tej drogi na pewno nie. Natomiast pytanie czy jakieś niepoważne podejście do tematu nie spowoduje wylania dziecka z kąpielą. |
|
Data: 2016-12-26 17:53:33 | |
Autor: Shrek | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 26.12.2016 o 14:26, Tomasz Pyra pisze:
Nie, nie, nie. Mówimy o "znakach" a nie syntetycznym kierowcy. I sam sobie odpowiedziałeś - "znaki" zostaną - jeśli nie blaszane, to przynajmniej na zasadzie jakieś łączności lokalnej droga-pojazd. Tak się to robi nawet w przypadku automatycznego metra - a to znacznie lepsze warunki ku "zniknięciu znaków" niż publiczna droga. Szczerze - nie wydaje mi się. Nawet przy systemach budowanych od zera nie idzie się w twoim kierunku. Zresztą przy autonomicznych samochodach kompatybilnośc wsteczna jest ważnym wymogiem;) Samochody autonomiczne na początku będą rozpoznawać znaki przeznaczone dla No właśnie. Jak górnicy czy rolnicy będą chcieli sparaliżować ruch w mieście - okaże Ogólnie na początku ciężko będzie - choćby po warszawie nie dałoby się jeździć, gdyby większość nei przestrzegała niepisanych reguł. Jakby to było takie fajne, to by już I tak samo będzie w z autonomicznymi pojazdami. Obecnie nie ma jakiś dużych możliwości. Eeee tam. Da się - tylko trzeba do tego mądrych ludzi. A do załadowania sie do ciężarówki i rozjechania pieszych wystarczy debil. Ale żeby shakować sterowanie większości samochodów znów debil nie wystarcz - potrzeba mniej więcej takich samych specy jak od blackout. A oni nie rosną na drzewach i niekoniecznie są na tyle niezadowoleni z życia i naiwni, żeby ginąć za mityczne pośmiertne dziewice. A w przyszłych wojnach ataki na infrastruktuę elektroniczną przeciwnika Z cała pewnością. Powodem zawrócenia z tej drogi na pewno nie. Się zobaczy. Dla mnie najważniejsze jest, zeby mi pozwolili motocyklem dalej powozić w trybie manualnym:P Shrek |
|
Data: 2016-12-26 23:52:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Mon, 26 Dec 2016 17:53:33 +0100, Shrek napisał(a):
Rewolucyjne zmiany często są nie do przepchnięcia ze względu na koniecznośc Tzn. branża motoyzacyjna to w ogóle branża która jeśli chodzi o nowinki techniczne to z ich użyciem jest ostatnia - za pralkami i zmywarkami. Tam w ogóle teraz jest pełna panika związana z tą cała nowoczesnością, bo uwierz że oni najchętniej nadal by dopracowywaliby konstrukcję gaźników :) A tu nagle jakieś dziwne, firmy spoza branży takie jak Tesla czy inne Google wywracają ich uporządkowany świat do góry nogami. Więc gdzie jak gdzie, ale akurat w tej branży spodziewanie się nowoczesnych rozwiązań to pomyłka. Samochody autonomiczne na początku będą rozpoznawać znaki przeznaczone dla Ale zostanie nie dlatego że musiałoby zostać, czy że lepiej żeby zostało. Zostanie dlatego że od tego trzeba zacząć, a tam jak coś jakoś działa, to się to zostawia na wieki :) M.in. dlatego przez 100 lat motoryzacja zrobiła postęp porównywalny z tym, jaki w elektronice dokonuje się każdego roku ;) Jak górnicy czy rolnicy będą chcieli sparaliżować ruch w mieście - okaże Początki będa może trudne, bo faktycznie obecnie zdarzają się sytuację gdzie jak się nie wepchniesz to nie pojedziesz i taki biedny autonomik tam się podda. Ale z czasem może się okazać że jak ze wszystkich stron nadjadą pojazdy autnomiczne, to przepustowość wzrośnie. I wielu ludzi pracuje nad tym żeby nie było jednego wyłącznika prądu w No dlatego tego nie będzie robił i organizował byle kto i dla żartu. A opracuje to technologia wojskowa, a tam specjalistów się zorganizuje, stworzy zespół którego zadaniem będzie wymyślenie w jaki sposób przejąć kontrolę nad milionami autonomicznych samochodów na terenie wroga. Z takim budżetem i możliwościami że jak trzeba będzie tam zainstalować agentów u producentów aut, to sie ich zainstaluje. Jak trzeba będzie zrobić desant komandosów w centrali, to się go zrobi. Nigdy wcześniej w historii nie było podłączenia takiej ilości, programowalnych, fizycznie niebezpiecznych obiektów do sieci. Jest to zagrożenie. Pewnie da się go uniknąć czy je minimalizować, ale trzeba to wcześniej zauważyć i w jakiś sposób reagować. Powodem zawrócenia z tej drogi na pewno nie. Motocykle są złe, bo są niebezpieczne i gwałcą staruszki na pasach. Wylecą jeszcze szybciej niż samochody, co nie znaczy że to będzie szybko. |
|
Data: 2016-12-27 07:49:46 | |
Autor: Shrek | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 26.12.2016 o 23:52, Tomasz Pyra pisze:
Samochody autonomiczne na początku będą rozpoznawać znaki przeznaczone dla Nie ma znaczenia dlaczego "znaki" zostaną - po prostu zostaną, więc liczenie zysku z braku zalet jest błędem. Początki będa może trudne, bo faktycznie obecnie zdarzają się sytuację Zdaje się, że google ma algorytm wymuszania przez podjeżdzanie;) Eeee tam. Da się - tylko trzeba do tego mądrych ludzi. A do załadowania Na tej zasadzie to można wyłączyć Europę z prądu, albo "wylądować" wszystkie Airbusy. Ale z jakiegoś powodu się tego nie robi. Shrek |
|
Data: 2016-12-27 10:35:09 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Tue, 27 Dec 2016 07:49:46 +0100, Shrek napisał(a):
Ale zostanie nie dlatego że musiałoby zostać, czy że lepiej żeby zostało. No chyba że właśnie się okaże że duże miasta dość regularnie są paraliżowane przez kogoś kto po pijaku przekręcił znak drogowy na słupie, albo żartownisiów co ponaklejają gdzieś zakazy wjazdu ;) Początki będa może trudne, bo faktycznie obecnie zdarzają się sytuację Tu niech tu sobie poradzi :) https://www.youtube.com/watch?v=ll6OfidoIew Z takim budżetem i możliwościami że jak trzeba będzie tam zainstalować Nie sądzę żeby się dało, a przynajmniej dać się nie powinno. Dlatego że tego typu straticznie istotne rzeczy objęte są ochroną kontrwywiadowczą, w razie zagrożeń również wojskową. Inaczej jeden dzień przed rozpoczęciem wojny, u przeciwnika nagle by wszystko wysiadło. Natomiast IoT istotnie może zmienić tu sytuację w związku z tym że w internecie będzie "wszystko", ze wszystkimi błędami, 0dayami, czy nawet jeśli nie, to z możliwością w każdej chwili wgrania "odpowiedniego" oprogramowania w tamach automatycznej aktualizacji. |
|
Data: 2016-12-27 14:48:36 | |
Autor: Shrek | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 27.12.2016 o 10:35, Tomasz Pyra pisze:
Nie ma znaczenia dlaczego "znaki" zostaną - po prostu zostaną, więc Oj tam od razu po pijaku czy dla żartu. Galas na trzeźwo i poważnie znaki stawia:P Początki będa może trudne, bo faktycznie obecnie zdarzają się sytuację Co tu się odpierdala? ;) Na tej zasadzie to można wyłączyć Europę z prądu, albo "wylądować" No to nie sądze, żeby się dalo google carsy - przynajmniej nie powinno - można się rozejść;) Inaczej jeden dzień przed rozpoczęciem wojny, u przeciwnika nagle by A skąd wiesz, czy nie wysiądzie - po prostu wojny od dawna nie było. Shrek |
|
Data: 2016-12-25 19:58:51 | |
Autor: Cavallino | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 25-12-2016 o 10:21, slavo65@gmail.com pisze:
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:44:45 UTC+1 użytkownik Bolko napisał: Obym tego nie doczekał. Taka wersja motoryzacji dla megamelepetów nie ma praktycznie żadnych zalet w stosunku do podróży pociągiem. Może po mieście, żeby na ten pociąg dojechać. ;-) |
|
Data: 2016-12-26 06:00:20 | |
Autor: slavo65 | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 19:58:52 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
Taka wersja motoryzacji dla megamelepetów nie ma praktycznie żadnych zalet w stosunku do podróży pociągiem. Samochody osobowe a wcześniej małe konne zaprzęgi powstały, bo bardzo często z miejsca A do miejsca B musiał się przemieścić jeden człowiek a w okolicy nie było więcej chętnych na taki wypad. Tak długo jak ludzie będą chcieli robić sobie osobiste wypady, tak długo będą istniały sposoby ich indywidualnego przemieszczania. Celem jazdy jest meta a nie kierowanie pojazdem, więc rozwój techniczny spowoduje, że za 10 lat będą nas wozić autonomiczne taksówki. Bardzo lubiący kierować osobiście będą to robili w klubach na zamkniętym terenie. |
|
Data: 2016-12-26 15:17:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Mon, 26 Dec 2016 06:00:20 -0800 (PST), slavo65@gmail.com napisał(a):
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 19:58:52 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał: Prawie można by się zgodzić, poza tymi 10 latami ;) Przy pomyślnych wiatrach, może za jakieś 5 lat gdzieś w klasie luksusowej, pojawią się "pierwsze koty za płoty", z opcją autonomicznej jazdy bez kierowcy na fotelu. Za 10 to zacznie powoli schodzić do klas niższych i może z ciekawostki motoryzacyjnej zacznie się zmieniać w coś używalnego na szerszą skalę. Plus kolejne 10 lat nim Polacy zaczną to masowo sprowadzać z zachodu. Więc te kluby na zamkniętym terenie to raczej tak za 40 lat :) |
|
Data: 2016-12-26 18:49:04 | |
Autor: Shrek | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 26.12.2016 o 15:17, Tomasz Pyra pisze:
Więc te kluby na zamkniętym terenie to raczej tak za 40 lat :) Ufff. Shrek |
|
Data: 2016-12-26 23:24:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Mon, 26 Dec 2016 18:49:04 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 26.12.2016 o 15:17, Tomasz Pyra pisze: Ja na szczęście dożyłem motoryzacji manualnej i sądzę że do końca mojego życia będą organizowane i rajdy i wyścigi - choćby na tej samej zasadzie co dzisiejszy motorsport pojazdów historycznych czy zabytkowych. I jak coś, to ja będę właśnie tam :) Gorzej mają ci, którym do szczęścia trzeba jeżdżenia po ulicach, bo im faktycznie może postęp wyrwać rumpel z rąk. |
|
Data: 2016-12-26 18:15:06 | |
Autor: Cavallino | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 26-12-2016 o 15:00, slavo65@gmail.com pisze:
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 19:58:52 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał: Zależy dla kogo. Dla mnie często meta jest tylko pretekstem. I jednak do celów o których piszesz taksówka+pociąg/autobus/samolot jest zazwyczaj lepsza, w większości przypadków tańsza, a ludzie mimo to kupują samochody i nimi jeżdżą. |
|
Data: 2016-12-25 22:37:08 | |
Autor: re | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik slavo65@gmail.com Pytanie czy automagiczne taxi będzie mogło jeżdzić po tych samych drogach Tak, bo w ogóle nie będzie zwykłych kierowców. Sumaryczne koszty, powodowane przewożeniem ludzi i towarów przez ludzi, są tak duże, że wcześniej, czy później będą do ruchu dozwolone tylko autonomiczne. -- - Ale koszty nie-taksówek są zerowe bo ponoszą je korzystający z nich w znacznej części dla satysfakcji z możliwości decydowania o prowadzeniu itp itd, więc taksówki będą musiały z nimi jeździć jeszcze długo. Zaoszczędzi się nie tylko na kosztach wynikłych z tysięcy zabitych i rannych, ale zniknie też potrzeba istnienia m.in. znaków drogowych, świateł kierujących ruchem, oświetlenia ulic a w samochodach zbędny będzie układ kierowniczy i zewnętrznego oświetlenia w obecnej postaci. Projektanci samochodów przestaną być ograniczani koniecznością zaplanowania miejsca pracy dla kierowcy, czyli wnętrza samochodów będą przypominać chyba wnętrza obecnych przyczep kempingowych. Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy. -- - A kiedy i gdzie tak będzie ? :-) W niebie jak umrę czy później :-) |
|
Data: 2016-12-26 05:48:23 | |
Autor: slavo65 | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 22:37:16 UTC+1 użytkownik re napisał:
Zniknie drogówka, szkoły jazdy, urzędnicy od praw jazdy. Za 10 lat |
|
Data: 2016-12-22 20:33:24 | |
Autor: re | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" .... Ale to pewnie zacznie się szybko zmieniać jak tylko samochody zaczną jeździć same i okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi już wystarczająco dużo zalet nad własnym samochodem. -- - Jakie to ma zalety nad normalnym taxi ? |
|
Data: 2016-12-22 20:33:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Thu, 22 Dec 2016 20:33:24 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki. |
|
Data: 2016-12-23 13:41:17 | |
Autor: re | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra"
Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki. -- - W jakim stopniu opłacalność dla świadczącego usługi taksówkowe może przenieść się na klientów ? |
|
Data: 2016-12-23 17:39:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Fri, 23 Dec 2016 13:41:17 +0100, re napisał(a):
Użytkownik "Tomasz Pyra" Spadek kosztu wykonania usługi, na konkurencyjnym rynku, prawie na pewno spowoduje spadek cen. |
|
Data: 2016-12-23 18:09:59 | |
Autor: re | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" ... Spadek kosztu wykonania usługi, na konkurencyjnym rynku, prawie na pewno spowoduje spadek cen. -- - Ale w jakim stopniu ? Przecież klient dojeżdżający własnym samochodem już jeździ bez tego kosztu. Taksówka nie ten koszt przebija. |
|
Data: 2016-12-25 10:49:20 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
On 2016-12-22 20:33, Tomasz Pyra wrote:
Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki. Taksówkarz ma pewne zalety. Na przykład nie pozwoli na odlanie sie na siedzienie, zwymiotowanie, uwalenie sosem, kałem, uprawianie seksu. W autonomicznych samochodach które beda wysylane na kursy wożac swołocz z nocnych "klubów" będzie trzeba wymieniać fotele co kilka dni. |
|
Data: 2016-12-25 12:15:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Sun, 25 Dec 2016 10:49:20 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
On 2016-12-22 20:33, Tomasz Pyra wrote: Monitoring, płatność kartą, weryfikowane konta klientów. Zero anonimowości... |
|
Data: 2016-12-25 12:40:01 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
On 2016-12-25 12:15, Tomasz Pyra wrote:
Taksówkarz ma pewne zalety. Na przykład nie pozwoli na odlanie sie naMonitoring, płatność kartą, weryfikowane konta klientów. Zasiusianie fotela cieżko wykryc monitoringiem. Uwalaną gównem dupę tym bardziej. Pewno można zainstalować jakieś czujniki, ale wpływu na to kto wejdzie do auta nie masz, a liczba ludzi którzy mają dośc kasy by płacić wszelkie kary rośnie. Do autonomicznych taksowek wymagany jest pewnien poziom kultury osobistej. Z tym może być problem. |
|
Data: 2016-12-25 05:05:14 | |
Autor: slavo65 | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 12:41:04 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
On 2016-12-25 12:15, Tomasz Pyra wrote: Podejrzewam, że szybko nastąpi ujednolicenie norm i standardów co pozwoli na pracę niezależnych od producentów aut, firm wynajmujących te samochody. Te firmy będą miały rozproszone (podobnie jak teraz anteny sieci komórkowych) "garaże", gdzie po zakończeniu kursu auto będzie wracało na ekspresowy przegląd, sprzątanie, "zatankowanie" i będzie gotowe, gdy kolejny klient po nie "zadzwoni". Ponad standardowe zanieczyszczenie będzie obciążało konto abonenta, który oddał auto. |
|
Data: 2016-12-25 22:45:11 | |
Autor: re | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Sebastian Biały" Brak taksówkarza, czyli najdroższej części taksówki. Taksówkarz ma pewne zalety. Na przykład nie pozwoli na odlanie sie na siedzienie, zwymiotowanie, uwalenie sosem, kałem, uprawianie seksu. W autonomicznych samochodach które beda wysylane na kursy wożac swołocz z nocnych "klubów" będzie trzeba wymieniać fotele co kilka dni. -- - Hehe, ale realistyczny argument :-) z tym, że ... da się wykrywać zapachy i różne zachowania i ... można myć te pojazdy carcherem i kontruować oczywiście pod to :-) |
|
Data: 2016-12-25 01:32:36 | |
Autor: slavo65 | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 19:07:29 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi Wielu z nas jeździ bo lubi osobiście kierować. Gdy będą dozwolone do ruchu tylko autonomiczne, to pewnie wygodniej będzie kupić sobie abonament na "mercedesa" lub "forda" i wybranej klasy auto będzie podjeżdżać do nas w ciągu 10 minut po naciśnięciu w telefonie odpowiedniego przycisku. Po zawiezieniu nas na miejscu wysiądziemy i nie będziemy się zajmować szukaniem parkingu. Na koniec miesiąca dostaniemy fakturę z abonamentem i ilością przejechanych kilometrów pomnożoną przez utargowaną stawkę. |
|
Data: 2016-12-25 22:43:11 | |
Autor: re | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik slavo okaże się że takie automagiczne taxi ma dla większości ludzi Wielu z nas jeździ bo lubi osobiście kierować. Gdy będą dozwolone do ruchu tylko autonomiczne, to pewnie wygodniej będzie kupić sobie abonament na "mercedesa" lub "forda" i wybranej klasy auto będzie podjeżdżać do nas w ciągu 10 minut po naciśnięciu w telefonie odpowiedniego przycisku. Po zawiezieniu nas na miejscu wysiądziemy i nie będziemy się zajmować szukaniem parkingu. Na koniec miesiąca dostaniemy fakturę z abonamentem i ilością przejechanych kilometrów pomnożoną przez utargowaną stawkę. -- - Nigdy tak nie będzie, że komunikacja miejska będzie podjeżdżała w 10 minut w każde miejsce. Cały ruch masowy jest problemowy ze względu na niekompensowanie ruchu o pewnych porach. Niewątpliwie coś jest w tym, że takie taksówki powstaną, ale to jest taki ideał jak z telepracą, że jakoś nie przejęła funkcji zwykłej pracy, używa się telekomunikacji powszechnie, ale pracownicy dalej dojeżdżają. |
|
Data: 2016-12-26 06:46:37 | |
Autor: slavo65 | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 22:43:18 UTC+1 użytkownik re napisał:
Użytkownik slavo To nie będzie komunikacja miejska. To będą taksówki. Od obecnych taksówek będą się różnić tym, że po kursie nie będą wracać do miejsca startu, lecz zaparkują w najbliższym "garażu", gdzie po sprzątnięciu wnętrza i "zatankowaniu" będą czekały na kolejne wezwanie. |
|
Data: 2016-12-27 00:16:21 | |
Autor: re | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik slavo
To nie będzie komunikacja miejska. To będą taksówki. -- - Taksówki to komunikacja miejska. Od obecnych taksówek będą się różnić tym, że po kursie nie będą wracać do miejsca startu, lecz zaparkują w najbliższym "garażu", gdzie po sprzątnięciu wnętrza i "zatankowaniu" będą czekały na kolejne wezwanie. -- - Czyli czym się będą różniły ? Przecież tak właśnie działają zwykłe taksówki. Tylko do Ciebie nie dociera, że jak milion ludzi jedzie ze wsi do pracy do miasta tymi taksówkami przez pół godziny to na wsiach już nie ma tych taksówek więc nie przyjadą za 10 minut tylko w najlepszym wypadku za 30 a w rzeczywistości spóźnisz się godzinę albo dwie bo będzie szczyt, którego nie przeskoczysz. Te taksówki już dzisiaj są, tamte różnią się tylko brakiem kierowcy a niekoniecznie niższą ceną. |
|
Data: 2016-12-27 01:12:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Tue, 27 Dec 2016 00:16:21 +0100, re napisał(a):
Czyli czym się będą różniły ? Przecież tak właśnie działają zwykłe taksówki. Tylko do Ciebie nie dociera, że jak milion ludzi jedzie ze wsi do pracy do miasta tymi taksówkami przez pół godziny to na wsiach już nie ma tych taksówek więc nie przyjadą za 10 minut tylko w najlepszym wypadku za 30 a w rzeczywistości spóźnisz się godzinę albo dwie bo będzie szczyt, którego nie przeskoczysz. Te taksówki już dzisiaj są, tamte różnią się tylko brakiem kierowcy a niekoniecznie niższą ceną. Ale dziś taksówek jest mało i są drogie bo w środku musi siedzieć drogi człowiek. Natomiast właśnie brak konieczności posiadania człowieka w taksówce ma szansę tą sytuację zmienić i odwrócić stosunek ilości pojazdów taksówkowych i prywatnych. Bo te taksówki na tą wieś podjadą w potrzebnej ilości i to z wyprzedzeniem, bo system będzie wiedział ile przeciętnie jest ich potrzebnych, gdzie i o której godzinie. I jak ich będzie brakować to operator po prostu dokupi więcej aut, bo koszt posiadania dużej floty samochodów bezzałogowych, po to żeby obsłużyć płynnie szczyty nie jest duży - w odróżnieniu od obecnej sytuacji gdzie zatrudnienie dużej ilości taksówkarzy tylko po to żeby obsłużyć szczyty jest nieopłacalne. Bo pojazd się zużywa jeżdżąc, a człowiek potrzebuje stałej stawki. |
|
Data: 2016-12-27 12:10:29 | |
Autor: re | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" Czyli czym się będą różniły ? Przecież tak właśnie działają zwykłe taksówki. Ale dziś taksówek jest mało i są drogie bo w środku musi siedzieć drogi człowiek. -- - Czy ja wiem ... miesięczny lizing wartościowego pojazdu to 4000zł. Kierowca też mniej więcej tyle sobie życzy. Natomiast właśnie brak konieczności posiadania człowieka w taksówce ma szansę tą sytuację zmienić i odwrócić stosunek ilości pojazdów taksówkowych i prywatnych. -- - Mówię Ci, że to tylko zmonopolizuje rynek. Zamiast konkurujących ze sobą lokalnych taksówkarzy będziesz miał 3 przedsiębiorców z odległego kraju. Trochę tak jak w telekomunikacji. A cena jakaś tam będzie, może niższa a może wyższa. Bo te taksówki na tą wieś podjadą w potrzebnej ilości i to z wyprzedzeniem, bo system będzie wiedział ile przeciętnie jest ich potrzebnych, gdzie i o której godzinie. -- - Rano podjadą, a potem będą jeździły w mieście bo tam większe zyski niż na wsi. I jak ich będzie brakować to operator po prostu dokupi więcej aut, bo koszt posiadania dużej floty samochodów bezzałogowych, po to żeby obsłużyć płynnie szczyty nie jest duży - w odróżnieniu od obecnej sytuacji gdzie zatrudnienie dużej ilości taksówkarzy tylko po to żeby obsłużyć szczyty jest nieopłacalne. Bo pojazd się zużywa jeżdżąc, a człowiek potrzebuje stałej stawki. -- - Będzie tak, jak z komunikacją masową. Bo przedsiębiorca, a i urzędnik, będzie robił dobrze sobie a nie całemu światu. |
|
Data: 2016-12-27 18:10:21 | |
Autor: Cavallino | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 27-12-2016 o 01:12, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 27 Dec 2016 00:16:21 +0100, re napisał(a): Jasne, bo autonomiczne i zapewne też elektryczne auto będzie tanie jak barszcz...... Nie to co 10 letnia taksówka, normalnie cena melexa. |
|
Data: 2016-12-26 06:50:31 | |
Autor: slavo65 | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 22:43:18 UTC+1 użytkownik re napisał:
to jest taki ideał jak z telepracą, że jakoś nie przejęła funkcji zwykłej pracy, Telepraca jest ideałem tylko dla stosunkowo niewielu ludzi, którym pasuje taki sposób zarabiania. Z miejsca na miejsce przemieszczają się i będą się przemieszczać wszyscy. |
|
Data: 2016-12-26 18:17:20 | |
Autor: Cavallino | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 26-12-2016 o 15:50, slavo65@gmail.com pisze:
W dniu niedziela, 25 grudnia 2016 22:43:18 UTC+1 użytkownik re napisał: Dokładnie to samo dotyczy samochodów autonomicznych. W moim zawodzie nie ma praktycznie żadnego minusu telepracy, a jednak 99% ludzi pracuje w biurach. I poza babami, albo owszem liczną masą drogowych melepet - tak samo będzie przez najbliższe 10 lat z samochodami. 40 to już ok - nie dożyję z kierownicą w dłoni. |
|
Data: 2016-12-27 00:24:09 | |
Autor: re | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik slavo to jest taki ideał jak z telepracą, że jakoś Telepraca jest ideałem tylko dla stosunkowo niewielu ludzi, którym pasuje taki sposób zarabiania. Z miejsca na miejsce przemieszczają się i będą się przemieszczać wszyscy. -- - Gdyby nie praca ludzie w domu by siedzieli. To nie jest kwestia co pasuje pracownikowi tylko czego od niego wymaga biznes. Każdy chciałby pracować w domu i jest to teoretycznie możliwe a praktycznie jest jak widać. I tak samo z tymi taksówkami jest. |
|
Data: 2016-12-22 20:52:07 | |
Autor: re | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "J.F." .... Dla typowego mieszczucha przemierzającego w porywach 100km/dzień spokojnie I dlatego wlasnie samego elektryka nie kupie. Chyba, ze jako drugie auto. A i tak musi byc dobrze dobrane - bo powiedzmy zdarzy mi sie w jeden dzien przejechac 50 km, to profilaktycznie nalezy kupic auto z zasiegiem 100km na nowym akumulatorze. I jeszce sprawdzic przed zakupem czy te 100km jest prawdziwe :-) -- - Ale jak "drugie" jak pierwsze ? Na dodatek może Cię do tego zmusić konieczność, jak tylko elektrykami po mieście będzie można jeździć. Wg mnie hybrydy to ślepa uliczka. A na moj gust to bardzo celowa. Moze kiedys, jak stacji przybedzie, a ladowac da sie w 15 minut ... to bedzie sens wieksze aku zamiast hybrydy. .... -- - Jak Ci przyjdzie zapłacić za powstanie tych stacji to odechce Ci się ładować na nich. |
|
Data: 2016-12-23 10:35:34 | |
Autor: Miroo | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 2016-12-22 o 11:23, Maciek pisze:
Dnia Thu, 22 Dec 2016 08:48:46 +0100, ToMasz napisał(a): Ty się nie martw, jak się hybrydy upowszechnią to coś wymyślą, żeby się psuło :) Na razie nie chcą straszyć. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-12-21 16:01:12 | |
Autor: T. | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
W dniu 2016-12-21 o 10:58, Ghost pisze:
Jak w temacie.Generalnie to mocznik - można szczać do baku, byle końcówka do otworu pasowała... :-) T. |
|
Data: 2016-12-21 16:25:58 | |
Autor: Myjk | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Wed, 21 Dec 2016 16:01:12 +0100, T.
Generalnie to mocznik - można szczać do baku, byle końcówka do otworu pasowała... :-) Gorzej jak przymarznie. ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2016-12-21 16:56:17 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
To będzie za krótki ;-)
-- -- - Gorzej jak przymarznie |
|
Data: 2016-12-22 10:11:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Dnia Wed, 21 Dec 2016 10:58:16 +0100, Ghost napisał(a):
Jak w temacie. Jak mógłby być? I dlaczego ktoś miałby to lać np. do Tesli? ;) |
|
Data: 2016-12-22 10:42:51 | |
Autor: Ghost | |
Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach? | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:90vh804qyk8o.8vjjxvpidb47.dlg@40tude.net... Dnia Wed, 21 Dec 2016 10:58:16 +0100, Ghost napisał(a): Jak w temacie. Jak mógłby być? A no tak, zapomniałem dodać, że chodzi o Europę, nie o pociąg i parę innych detali. |
|