Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?

Data: 2010-12-07 10:53:58
Autor: tarnus
Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
Odkryłem że w panelu postmastera po kliknięciu na konta użytkowników widać nie tylko nazwy ale także ich hasła.
Jeżeli ktoś się włamie na konto postmastera jakiejś firmy to może narobić nie lada bigosu.
Inną sprawa, pomijam fakt głupoty, ale  często ludzie używają tego samego hasła lub tylko z jakąs zmienioną literką na innych kontach lub nawet jako hasła do banku itepe.
Czy aby admin nie przesadził?

Marek

Data: 2010-12-07 11:05:43
Autor: tarnus
Użytkownik "tarnus" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4cfe0436$0$22799$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dopiesze tylko że program do obsługi poczty napisał sam admin, tak się chwalił i zrobił to (podgląd haseł) z myślą o właścicielach firm dla których świadczy usługi aby ci mieli pełny wgląd do kont jego pracowników.

Marek

Data: 2010-12-07 10:07:44
Autor: kamil
"tarnus" <marko1a@lycos.de> wrote in message news:4cfe06f9$0$27023$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Takie rzeczy robi sie na prawach dostepu do skrzynek/folderow, niech juz ten admin wiecej programow lepiej nie pisze.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-12-07 11:06:00
Autor: nom
[...]

A co to za serwer pocztowy? Hasła powinny być zaszyfrowane z reguły, administrator co najwyżej może zmienić, ale nie podglądnąć. :-)

Data: 2010-12-07 11:09:03
Autor: tarnus
Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idl0vh$5j5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tak. Tłumaczyłem mu że zawsze może zmienić hasło na inne ale nie ma prawa dowiedzieć się jakie było dotychczas.
Niestety ale on "wie swoje"

Marek

Data: 2010-12-07 11:19:46
Autor: Remek
Użytkownik "tarnus" napisał:

Tak. Tłumaczyłem mu że zawsze może zmienić hasło na inne ale nie ma prawa dowiedzieć się jakie było dotychczas.
Niestety ale on "wie swoje"

Ma prawo jeśli to jest w firmie i:

- tak zażyczył sobie szef/własciciel
- uzytkownicy zostali o tym powiadomieni

A czy musisz korzystać z tego serwera? Nie możesz używać zewnętrznej skrzynki? Pewnie czegos nie wiem i z góry przepraszam jeśli pytania są bez sensu.

Remek

Data: 2010-12-07 12:08:19
Autor: tarnus
Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:idl1tr$8ri$1inews.gazeta.pl...

- tak zażyczył sobie szef/własciciel
Nie czytasz. Właściciel firmy sobie tego nie życzy. To była inicjatywa admina który NIE PRACUJE W NASZEJ FIRMIE a ma także wgląd do naszych haseł.

- uzytkownicy zostali o tym powiadomieni

Nikt nie został powiadomiony. Sprawa wyszła neidawno na jaw.

A czy musisz korzystać z tego serwera? Nie możesz używać zewnętrznej skrzynki? Pewnie czegos nie wiem i z góry przepraszam jeśli pytania są bez sensu.

To twoje pytania sa bez sensu.
Nie znasz sytuacji a się wypowiadasz jak byś tu był. Szef nie miał pojęcia że jego zaufany pracownik trzymający ważną korespondencję nie tą był jedyną osobą która miała wejście na konto. Mało tego szef tez ma swoje konto i okazało się że administrator (z firmy która świadczy nam usługi w tym zakresie) zna wszystkie hasła. Zarówno zaufanego pracownika jak i samego szefa. Pieron go wie kto jeszcze zna, może jego syn, żona, kochanka nieraz mieli okazję je także poznać.

Marek

Data: 2010-12-07 12:26:43
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy administrator ma prawo znać hasła u żytkowników poczty?
Dnia 2010-12-07, o godz. 12:08:19
"tarnus" <marko1a@lycos.de> napisał(a):

[...]

Załamię Cię. Mogę wejść na konto każdego z paru tysięcy użytkowników
którzy mają konta na serwerach które serwisuję. Także do kont szefów.
Nie znając nawet ich haseł. I tak może zrobić praktycznie każdy kto ma
odpowiednie uprawnienia na serwerze pocztowym. Nawet nie znając haseł
użytkowników bo to wcale nie jest potrzebne do czytania cudzej poczty.
Jeśli ktoś dostanie się na moje konta na tych serwerach to uzyska taki
dostęp - to jest kwestia poziomu zabezpieczeń, uprawnień i siły moich
haseł. To że administrator nie wykorzystuję takich możliwości to sprawa
zaufania, świadomości odpowiedzialności (także karnej) i odpowiedniej
umowy o pracę. Jeśli zaś chodzi o jawną listę haseł to ja bym czegoś
takiego nie zrobił - nie ma takiej potrzeby. Co więcej byłby to powód do
powiadomienia odpowiedniego przełożonego że coś takiego istnieje w
sytuacji gdy nie zostało to zlecone. Natomiast jeśli powstało to na
życzenie szefa firmy (wcale nie musi chcieć by o tym wiedzieli
pracownicy i robi to nieformalnie) to jest to dopuszczalne. O ile
regulamin pracy czy regulamin korzystania z sieci coś takiego
dopuszcza. Przy czym nie musi to być wcale klauzula wprost że dane są
jawne ale np. taka że pracodawca ma możliwość wglądu do danych
pracowników i że mail może być wykorzystywany wyłącznie do spraw
służbowych. Ja w każdym razie w pierwszym rzędzie o zaistniałej
sytuacji powiadomił bym szefa firmy.

Zdrówko

Data: 2010-12-07 13:18:22
Autor: Mariusz Kruk
Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek Babcia Dobosz"
[...]

Możliwość wglądu do danych, to jedno (BTW, są systemy, w których
administrator nie jest aż tak omnipotentny, jak standardowy root), ale
to niekoniecznie chodzi tylko o to. Teoretycznie, można wysłać maila
jako ktokolwiek. Ale już _sensowne_ spreparowanie do tego odpowiednich
logów z serwera (a do tego jeszcze często połączenie tego z logami np.
domeny AD, serwera DHCP czy czegokolwiek innego) nie musi być takie trywialne
jak zalogowanie się na czyjeś hasło.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-12-07 14:28:54
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy administrator ma prawo znać hasła u żytkowników poczty?
Dnia 2010-12-07, o godz. 13:18:22
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał(a):

Możliwość wglądu do danych, to jedno (BTW, są systemy, w których
administrator nie jest aż tak omnipotentny, jak standardowy root), ale

Ja tego nie kwestionuje i zdaję sobie z tego w pełni sprawę. Natomiast
zwróciłem uwagę na to że jawna lista haseł to nie jedyny sposób by
dostać sie do konta.

[...]

A tu masz jak najbardziej rację. Inna sprawa że jeśli to jakiś "panel
postmastera" i "program do obsługi poczty napisał sam admin" gdzie są
dostępne hasła odkrytym tekstem to nie sądzę by to była jakieś
skomplikowana sieć i zaawansowane logowanie. Zwłaszcza że tenże admin
był ponoć dumny ze swego dzieła. ;-)

Zdrówko

Data: 2010-12-07 14:35:33
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Oczywiście. Pokazuję tylko, że argument "on i tak może zajrzeć" nie jest
jedynym :-)

A to inna sprawa.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-12-08 08:53:02
Autor: Grzegorz Krukowski
Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
On Tue, 7 Dec 2010 14:28:54 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

[...]
Hłe, hłe, hłe, ale coś takiego jest w KEI - znaczy możesz wybrać, czy
hasła mają być wykropkowane czy podane jawnym tekstem. Inna rzecz, że
jest to jałowa dyskusja - skoro admin i tak może dostać się do
skrzynek ,,z boku'' ...
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-12-07 14:33:12
Autor: tarnus
Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20101207122643.5bbba5a5babcia-workstation...

Załamię Cię. Mogę wejść na konto każdego z paru tysięcy użytkowników

Nie chodzi o wejście ale o samą znajomość hasła.

Reszta ni na temat.

Data: 2010-12-07 15:03:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Czy administrator ma prawo znać hasła u żytkowników poczty?
Dnia 2010-12-07, o godz. 14:33:12
> [...]

>Załamię Cię. Mogę wejść na konto każdego z paru tysięcy użytkowników

Nie chodzi o wejście ale o samą znajomość hasła.

Zdaje się że to Ty napisałeś: "Szef nie miał pojęcia że jego zaufany
pracownik trzymający ważną korespondencję nie tą był jedyną osobą która
miała wejście na konto."? A poznanie haseł w sytuacji pełnego dostępu
do komputerów użytkowników to w prostych sieciach często sprawa
trywialna. Pomijając jakieś snifowanie czy keylogery  to często
wystarczy przejrzeć hasła zapisane w przeglądarce czy odpalić program
pocztowy z zapisanym hasłem.

Reszta ni na temat.

Ależ jak najbardziej na temat. To jest lista dyskusyjna - temat może
zdryfować w dowolnym kierunku i nic na to nie poradzisz.

Zdrówko

Data: 2010-12-07 17:14:21
Autor: Remek
Użytkownik "tarnus" napisał:

To twoje pytania sa bez sensu.

O tym właśnie napisałem z góry przepraszając, ponieważ nie znam sytuacji. A
Ty jesteś tępakiem nie rozumiejącym tego co czyta.

Remek

Data: 2010-12-07 18:07:00
Autor: tarnus
Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:idlmmq$oe5$1inews.gazeta.pl...

O tym właśnie napisałem z góry przepraszając, ponieważ nie znam sytuacji. A
Ty jesteś tępakiem nie rozumiejącym tego co czyta.

Tępaka to sobie poszukaj w swojej rodzinie.

Data: 2010-12-08 03:55:44
Autor: Remek
Użytkownik "tarnus" napisał:

Tępaka to sobie poszukaj w swojej rodzinie.

Co do Twojej głupoty mam moja rodzina? Nie rozumiesz słowa pisanego i
czepiasz się mojej rodziny. Przeczytaj jeszcze raz i może zrozumiesz co
napisałem. Chociaż wątpię. Przy Twoim ograniczeniu umysłowym...

Remek

Data: 2010-12-08 08:17:40
Autor: tarnus
Co do Twojej głupoty mam moja rodzina? Nie rozumiesz słowa pisanego i
czepiasz się mojej rodziny. Przeczytaj jeszcze raz i może zrozumiesz co
napisałem. Chociaż wątpię. Przy Twoim ograniczeniu umysłowym...

Ja wiem dobrze co napisałeś. Po prostu jestes jednym z tych co to nie wie co i jak, ale odpowiedzieć cokolwiek musi.
Po prostu musisz zaistnieć i nabazgroliłeś jakieś swoje wyobrażenia i teoryjki.
Zamiast gdybać i wystawiać jakieś opinie bez znajomości i pokrycia na drugi raz  lepiej zamilcz albo
zapytaj najpierw o więcej szczegółów matołku.

EOT

Data: 2010-12-08 11:42:50
Autor: Marek
Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
Widzę Remku, że padłeś ofiarą niedoczytania/niezrozumienia czegoś przez kolegę Tarnus'a. Pamiętasz naszą dyskusję dotyczącą zasilacza? Tam Ty z kolei nie doczytałeś czegoś i komentowałeś zdania wyrwane z toku całej dyskusji. Tak rodzi się trollowanie.

Data: 2010-12-09 06:28:57
Autor: Remek
Użytkownik "Marek" napisał:

Widzę Remku, że padłeś ofiarą niedoczytania/niezrozumienia czegoś przez
kolegę Tarnus'a.

Przeczytaj dokładnie mój post. Zadałem pytania, za które z góry przeprosiłem
jeśli są głupie. Nie odnosiłem się do żadnych innych pytań, czy wypowiedzi.
Chodziło o MOJE PYTANIA? Boże spuść bombę.

Remek

Data: 2010-12-09 10:49:34
Autor: Marek
W dniu 2010-12-09 06:28, Remek pisze:

Przeczytaj dokładnie mój post. Zadałem pytania, za które z góry przeprosiłem
jeśli są głupie. Nie odnosiłem się do żadnych innych pytań, czy wypowiedzi.
Chodziło o MOJE PYTANIA? Boże spuść bombę.

Oj Remku. Widzę, że Ty też masz niemały problem z niedoczytywaniem. Zarówno w tamtej jak i w tej dyskusji - jak teraz widzę. Przeczytaj wyraz po wyrazie mój komentarz. Dokładnie odwrotnie go interpretujesz. Wygląda to tak jakbyś napisał, że coś jest białe, ja potwierdziłem, że to jest białe a Ty mi zarzucasz, że czegoś nie doczytałem w Twoim poscie bo to przecież to jest "białe" a nie takie jak ja potwierdziłem, że jest "białe". :-D

Przecież wyraźnie napisałem, że to kolega TARNUS a nie Ty nie doczytał czegoś i się piekli nie wiadomo o co (szczególnie, że bardzo kulturalnie przeprosiłeś za ew. niezrozumienie tematu). Wyraźnie napisałem, że stałeś się OFIARĄ jego niedoczytania lub niezrozumienia. Nie rozumiem jak mogłeś to zinterpretować w odwrotny sposób - bo to sugeruje Twój komentarz?

Napisałem też, że Ty z kolei nie doczytałeś czegoś w ZUPEŁNIE INNEJ dyskusji ze mną o zasilaczach w zupełnie innym wątku i sytuacja była dokładnie odwrotna. Więc tu ciała dał Tarnus a tam Ty. To chciałem pierwotnie powiedzieć lecz to co powyżej piszesz nieco obraz zmienia :-)

Data: 2010-12-12 17:54:08
Autor: Remek
Użytkownik "Marek" napisał:

Przecież wyraźnie napisałem, że to kolega TARNUS a nie Ty nie doczytał
czegoś i się piekli nie wiadomo o co (szczególnie, że bardzo kulturalnie

Masz rację. Chyba pomyliłem posty i odniosłem się do niewłasciwego. Nie
zmieniaj tak szybko zdania :) Pomyłki chodzą po ludziach.

Remek

Data: 2010-12-12 19:38:52
Autor: Marek
Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
Wybaczam ;-)

Data: 2010-12-13 10:24:36
Autor: tarnus
Użytkownik "Remek" <dupa@gmail.com> napisał w wiadomości news:ie2uoe$34q$1inews.gazeta.pl...
zmieniaj tak szybko zdania :) Pomyłki chodzą po ludziach.

Według ciebie, jak ty czegoś nie doczytasz, to jest to pomyła, a jak ktoś inny to jest on tępakiem.
Ciekawe...

Marek

Data: 2010-12-13 11:35:13
Autor: Remek
Użytkownik "tarnus" napisał:

Według ciebie, jak ty czegoś nie doczytasz, to jest to pomyła, a jak ktoś
inny
to jest on tępakiem.

Nieprawda. Przesadzasz i to mocno. Odpowiadam wyłącznie pięknym za nadobne.
Nie ma co bić piany.

Remek

Data: 2010-12-13 15:33:53
Autor: Marek
Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
Daj już spokój :-) Wszyscy wiemy o co chodzi i wszyscy powinniśmy z tego wysnuć jeden wniosek: więcej kultury i więcej uwagi co do czytanych wypowiedzi. Niedoczytań nie unikniemy więc kultura zawsze niech towarzyszy.

Data: 2010-12-13 16:00:10
Autor: tarnus
Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości
Daj już spokój :-) Wszyscy wiemy o co chodzi i wszyscy powinniśmy z tego wysnuć jeden wniosek: więcej kultury i więcej uwagi co do czytanych wypowiedzi. Niedoczytań nie unikniemy więc kultura zawsze niech towarzyszy.

Teraz piszesz daj spokój a jak ci napisałem że chyba nie doczytałeś to kulturalnie
nazwałeś mnie tępakiem.

Data: 2010-12-13 22:09:09
Autor: Marek
W dniu 2010-12-13 16:00, tarnus pisze:

Teraz piszesz daj spokój a jak ci napisałem że chyba nie doczytałeś to
kulturalnie
nazwałeś mnie tępakiem.

Jeśli Ci powiem, że znów czegoś nie doczytałeś to pewnie nie uwierzysz. Nigdy nikogo w ten sposób nie nazwałem, również poza forum. Ponadto nawet nie przypominam sobie abym z Tobą kiedykolwiek rozmawiał. Owszem, czytałem Twoje wątki, może coś skomentowałem ale nie w bezpośrednim dialogu z Tobą.

Data: 2010-12-14 18:18:35
Autor: tarnus
Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości news:ie621k$n93$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Przepraszam, wydawało mi się że to ty pisałeś. Minęło już z tydzień od tamtego czasu.

Marek

Data: 2010-12-14 23:18:20
Autor: Marek
W dniu 2010-12-14 18:18, tarnus pisze:

Przepraszam, wydawało mi się że to ty pisałeś. Minęło już z tydzień od
tamtego czasu.

No więc sam widzisz jak dochodzi do takich absurdalnych sytuacji. Wspomnij tą zanim kiedyś w przyszłości zaczniesz podążać w kierunku trollowania :-D

Data: 2010-12-08 09:50:43
Autor: ptoki
On 7 Gru, 11:09, "tarnus" <mark...@lycos.de> wrote:
U ytkownik "nom" <no...@usunto.gazeta.pl> napisa w wiadomo cinews:idl0vh$5j5$1inews.gazeta.pl...

> U ytkownik "tarnus" <mark...@lycos.de> napisa w wiadomo ci

> A co to za serwer pocztowy? Has a powinny by zaszyfrowane z regu y,
> administrator co najwy ej mo e zmieni , ale nie podgl dn . :-)

Tak. T umaczy em mu e zawsze mo e zmieni has o na inne ale nie ma prawa
dowiedzie si jakie by o dotychczas.
Niestety ale on "wie swoje"

To mu powiedz ze moze beknac srogo jak sie okaze ze ktos sobie tam
przesylal dzieciofilie a on mial dostep do hasla. Bo nie bedzie
wiadomo kto tak naprawde te tresci przesylal (moze on). Niech mu sie
cieplo zrobi to szybko przerobi te hasla na md5 czy inna funkcje
mieszajaca.

Data: 2010-12-10 13:43:11
Autor: m4rkiz
Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
?Użytkownik "tarnus" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cfe07c1$0$22809$65785112@news.neostrada.pl...

Reszta ni na temat.

sam wlazisz w butach na grupe sprzetowa z rozterkami natury etyczno-prawnej

Tak. Tłumaczyłem mu że zawsze może zmienić hasło na inne ale nie ma prawa dowiedzieć się jakie było dotychczas.

wydaje ci sie, potrafisz to czyms podeprzec czy poprostu masz "glebokie
wewnetrzne przkonanie"?

Niestety ale on "wie swoje"

i ma racje

Pieron go wie kto jeszcze zna, może jego syn, żona, kochanka nieraz mieli okazję je także poznać.

to po ki chuj zlecacie obsluge poczty ludziom\firmom z lapanki?

Data: 2010-12-09 09:07:03
Autor: Artur M. Piwko
Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
In the darkest hour on Tue, 7 Dec 2010 11:06:00 +0100,
nom <nom73@usunto.gazeta.pl> screamed:
[...]

Chyba, że chce się akurat obsługiwać CRAM-MD5...

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
[ 09:06:45 user up 12646 days, 21:01,  1 user, load average: 0.05, 0.10, 0.98 ]

                          God:  Darwin's chief rival.

Data: 2010-12-09 08:55:06
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 09.12.2010 Artur M. Piwko <milusi.pysiaczek@buziaczek.pl> napisał/a:
[...]

Właśnie, niektóre systemy transmisji haseł wymagają ich jawne przechowywanie,
jest to minus dla samego przechowywania, ale plus dla transmisji podczas
logowania. Chociaż osobiście preferuję logowanie plain ale przez ssl plus
jednak trzymanie haseł w postaci mielonki ;) Daje to wszystko bez kompromisów,
zarówno tajną i bezpieczną transmisje i brak jawnych haseł na dysku.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-12-07 11:39:18
Autor: Przembo
Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
*tarnus* w wiadomości news:4cfe0436$0$22799$65785112news.neostrada.pl
napisał(a):
[...]

Mi kiedyś admin pokazał kartke A4 z hasłami do serwera, poczty wskazując pole przy moim nazwisku bym zapisał sobie hasło :) Jakby ktoś nie miał fotograficznej pamięci to karteczka leżała u admina. Przynajmniej zauważyłem że firma stosuje całkiem sensowną polityke jeśli chodzi o hasła, każdy z pracowników miał kombinacje malej, wielkiej litery, cyfre i jakieś znaki specjalne, hasła były przynajmniej długie i silne :)

Czy aby admin nie przesadził?

Profesjonalizmem się z pewnościa nie wykazał :)

Pozdr

Data: 2010-12-07 11:48:35
Autor: jurski
Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
Jestem administratorem i NIE CHCĘ znać żadnych haseł.
Przy użyciu konta niezgodnie z przeznaczeniem odpada argument: "to nie ja to on, nie tylko ja znałem hasło".
Nie mam też możliwości podglądu haseł, mogę tylko zrobić reset i bardzo mi z tym dobrze.

--
jurski
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2010-12-07 17:40:18
Autor: BartekK
W dniu 2010-12-07 11:48, jurski pisze:
Jestem administratorem i NIE CHCĘ znać żadnych haseł.
Przy uĹźyciu konta niezgodnie z przeznaczeniem odpada argument: "to nie
ja to on, nie tylko ja znałem hasło".
Nie mam też możliwości podglądu haseł, mogę tylko zrobić reset i bardzo
mi z tym dobrze.
Aczkolwiek zawsze mozesz zrobic sobie backup passwd+shadow, zmienic hasło userowi na swoje, zabawić się w złego admina i namieszać w imieniu usera, i przywrócić stare hasła z backupu.
Od tego się jest adminem, by wiedzieć że można zrobić wszystko, tylko tego nie chcieć z powodów moralnych :)

Data: 2010-12-07 19:12:12
Autor: ToMasz
BartekK pisze:
[...]

1. Piszesz o normalnym, Linuksie, używanym jak Bóg przykazał. Możesz
wszystko, ale hasła nie poznasz. Nawet jeśli jest metoda, to jest ona
bardziej skomplikowana niż ta o której wspominasz. jeśli jednak jego
admin "kupił" jakiś program do administrowania na win xp, to co sie
dziwisz? ( a właściwie twórca wątku)

2. pytanie nie na tą grupę, tak mi sie wydaje

ToMasz

Data: 2010-12-07 23:06:10
Autor: Chopin

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idltdt$isr$1inews.gazeta.pl...
BartekK pisze:
[...]

System operacyjny w tym przypadku nie mi nic do tego. Jeżeli aplikację do serwera poczty napisał sam admin to wszystkie chwyty dozwolone niezależnie od zastosowanej platformy i OS.

2. pytanie nie na tą grupę, tak mi sie wydaje
Oczywiście masz rację. Może pl.comp.security lub pl.soc.prawo?

--
Chopin
"Gdynia Moje Miasto"

Data: 2010-12-08 00:01:12
Autor: ToMasz

BartekK pisze:
[...]

bo? Parę lat temu, wszystkei hasła w windowsie mozna był "wyswietlić"
takim programem z celowniczkiem. Ĺźaden inny system operacyjny na to nie
pozwoli. Pierwszy lepszy program pod windows - nie wiadomo jak
przechowuje hasła, pod linuksa - chyba ze go debil napisał.
Jeżeli aplikację
do serwera poczty napisał sam admin to wszystkie chwyty dozwolone
niezaleĹźnie od zastosowanej platformy i OS.
tu sie zgadzam

Data: 2010-12-08 09:05:25
Autor: Artur Frydel
Day Tue, 7 Dec 2010 10:53:58 +0100, tarnus wrote:

[...]

Ależ skąd.
Trzeba wymienić zasilacz w serwerze.

--
Artur 'bzyk' Frydel Komu w drogę, temu nostalgia.

Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?