Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?

Data: 2010-12-07 11:39:18
Autor: Przembo
Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?
*tarnus* w wiadomości news:4cfe0436$0$22799$65785112news.neostrada.pl
napisał(a):
Odkryłem że w panelu postmastera po kliknięciu na konta użytkowników
widać  nie tylko nazwy ale także ich hasła.
Jeżeli ktoś się włamie na konto postmastera jakiejś firmy to może narobić nie lada bigosu.
Inną sprawa, pomijam fakt głupoty, ale  często ludzie używają tego samego hasła lub tylko z jakąs zmienioną literką na innych kontach lub nawet
jako  hasła do banku itepe.

Mi kiedyś admin pokazał kartke A4 z hasłami do serwera, poczty wskazując pole przy moim nazwisku bym zapisał sobie hasło :) Jakby ktoś nie miał fotograficznej pamięci to karteczka leżała u admina. Przynajmniej zauważyłem że firma stosuje całkiem sensowną polityke jeśli chodzi o hasła, każdy z pracowników miał kombinacje malej, wielkiej litery, cyfre i jakieś znaki specjalne, hasła były przynajmniej długie i silne :)

Czy aby admin nie przesadził?

Profesjonalizmem się z pewnościa nie wykazał :)

Pozdr

Czy administrator ma prawo znać hasła użytkowników poczty?