Czy administrator ma prawo znaæ has³a u¿ytkowników poczty?

Data: 2010-12-07 11:48:35
Autor: jurski
Czy administrator ma prawo znaæ has³a u¿ytkowników poczty?
Jestem administratorem i NIE CHCÊ znaæ ¿adnych hase³.
Przy u¿yciu konta niezgodnie z przeznaczeniem odpada argument: "to nie ja to on, nie tylko ja zna³em has³o".
Nie mam te¿ mo¿liwo¶ci podgl±du hase³, mogê tylko zrobiæ reset i bardzo mi z tym dobrze.

--
jurski
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2010-12-07 17:40:18
Autor: BartekK
Czy administrator ma prawo znać hasła użyt kowników poczty?
W dniu 2010-12-07 11:48, jurski pisze:
Jestem administratorem i NIE CHCĘ znać żadnych haseł.
Przy użyciu konta niezgodnie z przeznaczeniem odpada argument: "to nie
ja to on, nie tylko ja znałem hasło".
Nie mam też możliwości podglądu haseł, mogę tylko zrobić reset i bardzo
mi z tym dobrze.
Aczkolwiek zawsze mozesz zrobic sobie backup passwd+shadow, zmienic hasło userowi na swoje, zabawić się w złego admina i namieszać w imieniu usera, i przywrócić stare hasła z backupu.
Od tego się jest adminem, by wiedzieć że można zrobić wszystko, tylko tego nie chcieć z powodów moralnych :)

Data: 2010-12-07 19:12:12
Autor: ToMasz
BartekK pisze:
[...]

1. Piszesz o normalnym, Linuksie, używanym jak Bóg przykazał. Możesz
wszystko, ale hasła nie poznasz. Nawet jeśli jest metoda, to jest ona
bardziej skomplikowana niż ta o której wspominasz. jeśli jednak jego
admin "kupił" jakiś program do administrowania na win xp, to co sie
dziwisz? ( a właściwie twórca wątku)

2. pytanie nie na tÄ… grupÄ™, tak mi sie wydaje

ToMasz

Data: 2010-12-07 23:06:10
Autor: Chopin

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idltdt$isr$1inews.gazeta.pl...
BartekK pisze:
[...]

System operacyjny w tym przypadku nie mi nic do tego. Jeżeli aplikację do serwera poczty napisał sam admin to wszystkie chwyty dozwolone niezależnie od zastosowanej platformy i OS.

2. pytanie nie na tÄ… grupÄ™, tak mi sie wydaje
Oczywiście masz rację. Może pl.comp.security lub pl.soc.prawo?

--
Chopin
"Gdynia Moje Miasto"

Data: 2010-12-08 00:01:12
Autor: ToMasz

BartekK pisze:
[...]

bo? Parę lat temu, wszystkei hasła w windowsie mozna był "wyswietlić"
takim programem z celowniczkiem. żaden inny system operacyjny na to nie
pozwoli. Pierwszy lepszy program pod windows - nie wiadomo jak
przechowuje hasła, pod linuksa - chyba ze go debil napisał.
Jeżeli aplikację
do serwera poczty napisał sam admin to wszystkie chwyty dozwolone
niezależnie od zastosowanej platformy i OS.
tu sie zgadzam