Czy agencjom ratingowym można jeszcze wierz yć?

Data: 2009-05-20 21:28:20
Autor: Joachim
Czy agencjom ratingowym można jeszcze wierz yć?

Nie tak dawno mieliśmy do czynienia z wycenami Lotosu i innych wielkich spółek na GPW, a nawet dla całego kraju.

Wyceny były na poziomie zerowym, kraj bankrut itp. No ja rozumiem, że teraz lodziarze u steru, ale nie przesadzajmy.

Później dowiadywaliśmy się, że ta sama firma, która robiła rating grała na kontraktach na WIG20 (shorty) i grała na spadek PLN.

Teraz czytam sobie jakiś artykuł opisujący jakąś wycenę jakiejś instytucji ratingowej i czytam, że .... PKN - papier śmieć.

http://ft.onet.pl/167216,27143,wiarygodnosc_orlenu_na_smietniku,komentarz.html

Może te wszystkie agencje ratingowe to śmieci? Kto im jeszcze ufa?

J.

Data: 2009-05-20 23:31:41
Autor: Dombrek
Czy agencjom ratingowym można jeszcze wierzyć?
Może te wszystkie agencje ratingowe to śmieci? Kto im jeszcze ufa?

A czy ktoś normalny ufał im wcześniej. Przecież agencje ratingowe współpracują z ocenianymi podmiotami. Czy myślisz, że jakaś agencja by się odważyła wystawić słabą notę takim gigantom jak Citi, Lehman lub GS?
Dombrek

Data: 2009-05-20 23:39:26
Autor: Robert Krassowski. Alkortrade
Czy agencjom ratingowym można jeszcze wierzyć?
Zle zadanie pytanie.
Bo moim zdaniem: "Czy agencjom ratingowym nalezalo kiedys wierzyc?"
Pzdr
RK

Data: 2009-05-21 06:49:25
Autor: skippy
Czy agencjom ratingowym można jeszcze wierzyć?
Złe pytanie.
Powinno być:

Czy agencjom ratingowym można już wierzyć?

Pozdrawiam

PS

Ja znam odpowiedź, ale jestem prosiak i nie napisze.

:)))

Data: 2009-05-21 10:15:20
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "skippy" <man3@on.the.moon> napisał w wiadomości news:gv2n2f$ohn$1nemesis.news.neostrada.pl...
Złe pytanie.
Powinno być:

Czy agencjom ratingowym można już wierzyć?

Nie można bo manipulują w celu osiągnięcia korzyści lub po prostu pieprzą głupoty, które się nie sprawdzają. Raz uwierzyłem i fajnie zarobiłem, ale to nie zmienia reguły.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Czy agencjom ratingowym można jeszcze wierz yć?