Data: 2010-07-29 14:10:20 | |
Autor: WW | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Witam
Mam automat DSG. Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-29 05:38:06 | |
Autor: Tatanka | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
On 29 Lip, 14:10, WW <wu...@vp.pl> wrote:
Witam Móc pewnie możesz ale to jeden z najgłupszych pomysłów na jakie można wpa¶ć. 1. Poczytaj troche o automatach 2. Dowiesz sie ze to glupi pomysl, bo psujesz skrzynie 3. Po jaka cholere - nie po to sie kupuje automat (czy tez DSG, ktore w sumie automatem nie jest) zeby wajchować. 4. Kazdy automat/DSG jest tak zaprojektowany zeby stac na swiatlach na hamulcu, nie przekladaj±c wajchy 5. Tej wajchy nie wolno Ci dotykac jak auto jedzie, z wyjatkiem przerzucania z D na S lub odwrotnie - poczytaj instruckje. 6. W kazdym chyba automacie nie wolno przekladac wajchy w czasie jazdy z wyj±tkiem pozycji od D w dół, w górę nigdy - czasem jedno przełozenie (na R na przyklad) i zegnasz sie ze skrzynia. 7. N w automatach jest luzem w zasadzie awaryjnym - zeby auto przepchnac kawalek, przeholowac na male odleglosci (szczegoly w instrukcji), wciagnac na lawete. 8. Najwazniejsze - a moze poczytaj instrukcje obslugi? W salonie przy odbiorze nie powiedzieli jak sie jezdzi? Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal na N (ale przekladał juz stoj±c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-) |
|
Data: 2010-07-29 14:14:51 | |
Autor: Waldek Godel | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):
1. Poczytaj troche o automatach Ale on pytał o DSG a nie automat.. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-07-29 15:47:18 | |
Autor: WW | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-29 15:14, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a): To DSG nie jest automatyczną skrzynią ? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-29 07:01:32 | |
Autor: Tatanka | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
On 29 Lip, 15:47, WW <wu...@vp.pl> wrote:
W dniu 2010-07-29 15:14, Waldek Godel pisze: Waldek - wiem o co pytal. DSG nie jest atomatyczn± skrzyni±. Poczytaj na wikipedii, zwlaszcza na angielskiej jest dobrze opisane. Za to zachowanie/użytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu na pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza sie sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera obchodzi co za krasnoludki siedza tam w srodku i co robi±, skoro auto jedzie) i użytkuje tak samo jak automat. |
|
Data: 2010-07-29 18:10:44 | |
Autor: WW | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-29 16:01, Tatanka pisze:
Za to zachowanie/użytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu na A więc z punktu widzenia kierowcy, najważniejszego !!!, to jest automat. W specyfikacji widnieje jak byk - "automatyczna skrzynia biegów DSG" - ale te inżyniery z Volkswagena są głupie i takie durnoty wypisują. :-P Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-29 17:56:30 | |
Autor: Massai | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
WW wrote:
W dniu 2010-07-29 16:01, Tatanka pisze: Ale się pytasz z punktu widzenia kierowcy - użyszkodnika. O rzecz dla której duże znaczenie ma konstrukcja skrzyni. Klasyczny ASB, taki, jak to mówią, "ładny hamerykański" - bardzo nie lubi jazdy czy toczenia się na N-ce. Nie wolno i koniec. Właśnie ze względu na jej konstrukcję. Także przegazówka na N - też nie jest wskazana. DSG, jako że w samej konstrukcji ma znacznie bliżej do klasycznej manualnej skrzyni - może to znosić lepiej. Może mu to zwisać, nie wiem. Poczytaj w instrukcji. Samochód ze zwykłą ASB sterowaną elektronicznie - zachowuje się po odpuszczeniu gazu trochę inaczej niż manualna. Po pierwsze, silnik jest zazwyczaj na nieco niższych obrotach (elektronika zazwyczaj po odpuszczeniu gazu wrzuca najwyższy bieg), a i mam wrażenie że silnik deko mocniej "ciągnie" bez gazu. Efekt jest taki że się toczy, i wolniej zwalnia niż manual. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-07-29 14:58:09 | |
Autor: Waldek Godel | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:47:18 +0200, WW napisał(a):
To DSG nie jest automatyczn± skrzyni± ? oczywi¶cie, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym sterowaniem i dwoma sprzęgłami. Podobn± skrzyni± jest skrzynia MCP w Citroenach/Peugeotach, tyle, że tam jest tylko jedno sprzęgło. Teoretycznie jest możliwe (bo praktycznie jest to kompletnie bez sensu) zamontowanie normalnego lewarka i klasyczne przełaczanie biegów. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-07-30 01:34:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:47:18 +0200, WW napisał(a): Czyli full automat :) |
|
Data: 2010-07-30 08:54:00 | |
Autor: Waldek Godel | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Dnia Fri, 30 Jul 2010 01:34:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
oczywi¶cie, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym zautomatyzowana to jeszcze nie automat. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-07-30 10:41:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 30 Jul 2010 01:34:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Wszystko co samo zmienia przełożenia to automatyczna skrzynia biegów. To w jakiej technologii działa i konkretnie w jaki sposób to przeł±czanie jest realizowane to już szczegóły techniczne. |
|
Data: 2010-07-30 11:06:42 | |
Autor: Waldek Godel | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Dnia Fri, 30 Jul 2010 10:41:28 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Wszystko co samo zmienia przełożenia to automatyczna skrzynia biegów. o te szczegóły techniczne wła¶nie człowiek pyta - bo zrzucanie na luz skrzyni automatycznej szkodzi, a zautomatyzowanej nie szkodzi (bo sama to robi). Więc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-07-30 18:27:50 | |
Autor: news.mm.pl | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Więc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania. wyja¶nij lepiej swój punkt widzenia. dlaczego niby - klasyczna automatyczna z konwerterem jest "automatyczna" a automatyczna która też sama zmienia biegi tylko jest to inaczej rozwi±zane jest tylko "zautomatyzowana"? wszyscy oczywi¶cie wiemy że konstrukcyjnie s± inne. |
|
Data: 2010-07-30 17:36:55 | |
Autor: Waldek Godel | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Dnia Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, news.mm.pl napisał(a):
wyja¶nij lepiej swój punkt widzenia. wytłumaczyłem to kilka postów wyżej, dlaczego mam s±dzisz, że za drugim razem przeczytasz ze zrozumieniem? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-07-30 17:44:28 | |
Autor: Waldek Godel | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
wytłumaczyłem to kilka postów wyżej, dlaczego mam s±dzisz s±dzić... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-07-30 18:41:13 | |
Autor: masti | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, osobnik zwany news.mm.pl
wystukał: wszyscy oczywi¶cie wiemy ¿e konstrukcyjnie s± inne. ale rozumiesz co sam piszesz? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-07-29 14:43:31 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:
Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na jakim¶ wahadełku. |
|
Data: 2010-07-29 05:53:23 | |
Autor: Tatanka | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
On 29 Lip, 14:43, CUT_INZ <C...@CUT.pl> wrote:
W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze: A nie mozesz na D ręcznego zaci±gn±c? Pytam serio - nie wiem. |
|
Data: 2010-07-29 15:08:56 | |
Autor: Bydlę | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
On 2010-07-29 14:43:31 +0200, CUT_INZ <CUT@CUT.pl> said:
W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze: Ręczny zesputy? -- Bydlę |
|
Data: 2010-07-29 16:15:38 | |
Autor: CUT | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
W dniu 2010-07-29 15:08, Bydlę pisze:
Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję Auto ma ci±gn±c na hamulcu? |
|
Data: 2010-07-29 20:39:14 | |
Autor: Bydlę | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
On 2010-07-29 16:15:38 +0200, CUT <CUT@CUT.pl> said:
W dniu 2010-07-29 15:08, Bydlę pisze:^^^^^^^^^^ na jakim¶ wahadełku. Stać z wł±czonym ręcznym. Tak wydaje się bardziej... naturalne. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2010-07-29 21:33:53 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
W dniu 2010-07-29 20:39, Bydlę pisze:
Auto ma ci±gn±c na hamulcu? Zwykły hamulec jest poł±czony ze skrzyni± z konwektorem za po¶rednictwem komputera. Ręczny nie (no chyba, że w VW jest). A tak skrzynia przenosi moment obrotowy tylko po to żeby go hamować na ręcznym. Dla mnie naturalne to stać na roboczym hamulcu lub na N/P :) |
|
Data: 2010-07-29 23:28:39 | |
Autor: Bydlę | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
On 2010-07-29 21:33:53 +0200, CUT_INZ <CUT@CUT.pl> said:
W dniu 2010-07-29 20:39, Bydlę pisze: -- Bydlę |
|
Data: 2010-07-29 15:46:32 | |
Autor: WW | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-29 14:43, CUT_INZ pisze:
W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze: Mam auto hold Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-29 14:33:10 | |
Autor: krz | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
WW wrote:
Witam Po co? |
|
Data: 2010-07-29 14:41:10 | |
Autor: CUT_INZ | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:
WW wrote:
To samo pytanie chciałem zadać. |
|
Data: 2010-07-29 15:44:56 | |
Autor: WW | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-29 14:41, CUT_INZ pisze:
W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze: Z daleka widzę czerwone. W automacie, jak zdejmę nogę z gazu to hamuje. Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzucił pozycje "N", to dojechał bym spokojnie właśnie "na luzie". W mieście tak się nie da, ale na peryferiach i owszem. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-29 14:21:47 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Dnia (Thu, 29 Jul 2010 15:44:56 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje: Witam Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do swiatel. Ewentualnie w miedzyczasie zmieni sie swiatlo to sobie wcisniesz gaz i pojedziesz bez stawania. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-07-29 18:06:53 | |
Autor: WW | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:
Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakując innych kierowców, a potem pełzniesz. To nie jest dobre zachowanie na drodze. Właśnie takiego zachowania chce uniknąć. !!! Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-29 18:26:25 | |
Autor: Mumin | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
WW pisze:
I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakując innych kierowców, a potem pełzniesz. Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie w skrzyni manualnej. Wrzucanie N w trakcie jazdy to błąd i czynność szkodząca skrzyni. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2010-07-29 11:05:01 | |
Autor: PJ | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
//Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie
w skrzyni manualnej. zależy jaki automat, w foce mk1 (benzyna) tak jest ale w golfie IV (TDI) utrata prędko¶ci jest znaczna aczkolwiek nie nazwałbym tego "gwałtownym hamowaniem" P. |
|
Data: 2010-07-30 09:36:52 | |
Autor: WW | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-29 20:05, PJ pisze:
//Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie Mój pasek dość gwałtownie hamuje a dodając do tego brak w tym momencie świateł hamowania, może zaskoczyć nieprzyjemnie tego z tyłu. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-30 10:21:04 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-30 09:36, WW pisze:
W dniu 2010-07-29 20:05, PJ pisze: Wychodzi na to, że skrzynie DSG należy wycofać ze sprzedaży, albo je oznakować tak, by wszyscy wiedzieli, że tam są. Proponuję jeszcze obowiązkowy punkt w testach na PJ, a dla kierowców już je posiadających - obowiązkowe przeszkolenie w tej materii. |
|
Data: 2010-07-30 11:17:01 | |
Autor: WW | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-30 10:21, Artur Maśląg pisze:
Wychodzi na to, że skrzynie DSG należy wycofać ze sprzedaży, Wierzę głęboko, że jesteś mistrzem kierownicy i przy Tobie Schumacher to cienias. Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez zapalenia świateł hamowania. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-30 11:19:37 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-30 11:17, WW pisze:
W dniu 2010-07-30 10:21, Artur Maśląg pisze: LOL - wręcz przeciwnie. Wychodzi na to, że chyba wszyscy mają umiejętności Schumachera, ponieważ nie mają problemów z oceną zachowania innych pojazdów, których są miliony, a mają różne moce, różne skrzynie, różne światła stopu, różne hamulce itd. Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być Najwyraźniej tylko Ty masz taki problem ze skrzynią DSG - reszta jak wyżej. |
|
Data: 2010-07-30 17:59:39 | |
Autor: Piotr Wasil | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):
Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mog± być zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jad±cego przed nimi bez zapalenia ¶wiateł hamowania. Jak ci samochod nagle zwalnia po puszczeniu pedalu gazu to z ta skrzynia cos jest nie tak. Jak bardzo czesto wykorzystuje hamowanie silnikiem i jakos nie mam problemu, ze mi samochod nagle hamuje. -- -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com |
|
Data: 2010-07-30 19:12:34 | |
Autor: to | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
begin WW
Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być Ja praktycznie zawsze hamuje silnikiem i to z wysokich obrotów, hamowanie jest takie, że większość osób mniej gwałtownie zwalnia używając hamulców, a jeszcze nikt mi w dupę z tego powodu nie wjechał. ;-) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-07-30 19:21:26 | |
Autor: masti | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 11:17:01 +0200, osobnik zwany WW wystukał:
Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być to może niech się nauczą obserwować drogę? PoRD nie każe hamować hamulcami :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-07-31 09:12:51 | |
Autor: WW | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-30 21:21, masti pisze:
Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 11:17:01 +0200, osobnik zwany WW wystukał: Macie racje, ale ja zbyt długo już jeżdżę, aby niepotrzebnie prowokować stłuczki. NA drogach niestety jest znacznie wiecej złych niz dobrych kierowców. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-30 10:18:29 | |
Autor: P_ablo | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i2sa3h$pkq$1news.vectranet.pl...
Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza? Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest smarowana. Oczywiscie przy podjezdzaniu pod swiatla silnik pracuje wiec gdzie lezy problem? -- Picasso |
|
Data: 2010-07-30 10:21:39 | |
Autor: WW | |
Czy automatem mo�na jecha� "na luzie" ?. | |
W dniu 2010-07-30 10:18, P_ablo pisze:
U¿ytkownik "Mumin"<mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Ależ w opisanej sytuacji silnik pracuje. !! Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-30 10:35:25 | |
Autor: Mumin | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
P_ablo pisze:
Nie znam się na szczegółach technicznych, ale nie raz czytałem i słyszałem, że wrzucanie N zanim pojazd się nie zatrzyma szkodzi skrzyni. Mówił mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po tym wła¶nie jak po jeĽdzie sprawdzaj±cej wrzuciłem N, a samochód jeszcze się całkiem nie zatrzymał. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2010-07-30 23:27:49 | |
Autor: Pszemol | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
"Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> wrote in message news:i2u2sc$gt0$1news.vectranet.pl...
P_ablo pisze: Pomyliło mu się z wrzucaniem na P, które jest szkodliwe gdy auto się toczy. |
|
Data: 2010-07-31 00:41:30 | |
Autor: P_ablo | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i2u2sc$gt0$1news.vectranet.pl...
Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ? Aaaa i jaki to serwis? -- Picasso |
|
Data: 2010-07-31 09:59:22 | |
Autor: Mumin | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
P_ablo pisze:
Serwis Olczaka pod Wa-w±. Nie uzasadniał. :) Chciałem pogrzebać na jego stronie, ale widzę, że serwis zamknięty. :( -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2010-07-31 10:08:38 | |
Autor: Mumin | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
P_ablo pisze:
Pogrzebałem sobie w kompie i znalazłem plik z poradami dotycz±cymi użytkowania ASB, który sobie kiedy¶ wła¶nie ze strony pana Olczaka ¶ci±gn±łem: "Nie należy w czasie ci±głej jazdy wł±czać pozycji N . Układ ci¶nieniowy skrzyni sterowany jest wykładni± wielu funkcji pomocniczych.Prędko¶ć jazdy , k±t otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędko¶ć obrotowa silnika , bieg na którym w danym momencie jedzie samochód maj± decyduj±cy wpływ na warto¶ci ci¶nień występuj±ce w układzie.Zachwianie tej równowagi przez gwałtown± zmianę programu pracy w wyniku bezwładno¶ci zadziałania układu steruj±cego na układ wykonawczy w funkcji czasu wpływa bardzo niekorzystnie na elementy skrzyni." -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2010-08-02 18:15:19 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
P_ablo <op@op.pl> wrote:
Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest smarowana. To co wtedy robić, trzymać sprzęgło? -- Siena 1.6 HL & GSX 750F PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D |
|
Data: 2010-08-03 09:39:31 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
On Mon, 02 Aug 2010 20:15:19 +0200, Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> wrote:
Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z Jak znajdziesz, to trzymaj. :-) .. .. .. .. .. A poważnie: laweta. pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-08-03 08:39:16 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Dnia 03.08.2010 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
On Mon, 02 Aug 2010 20:15:19 +0200, Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> wrote: No chyba że masz reduktor, a w nim N, wtedy możesz holować automat i przez pół polski :) bo odpinasz skrzynie od kół całkiem :) -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
|
Data: 2010-08-06 02:40:51 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> wrote:
To co wtedy robić, trzymać sprzęgło? Moja wina, nie doczytałem że chodzi o automat :) Znaczy w manualnej skrzyni można holować na N? -- Siena 1.6 HL & GSX 750F PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D |
|
Data: 2010-08-06 11:17:38 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Dnia 06.08.2010 Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał/a:
Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> wrote: A masz jak±¶ inn± koncepcje na holowanie manuala jak nie na N? (pomijaj±c uniesienie osi ;) Aha, tak poza konkursem, widział kto¶ manualn± skrzynie która ma P? (blokada kół skrzyni± z działaj±cym silnikiem). Ale w osobówce, nie w jakim¶ dĽwigu czy innej wywrotce z odejciem mocy na osprzęt. -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
|
Data: 2010-08-07 23:37:33 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:
Moja wina, nie doczytałem że chodzi o automat :) No raczej chodzi o nie holowanie w ogóle bo już się zamotałem :) Ja holowałem kilka razy (na N oczywi¶cie) i nigdy nie było problemu bo i czemu miałby być... -- Siena 1.6 HL & GSX 750F PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D |
|
Data: 2010-08-03 11:58:23 | |
Autor: kamil | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
"P_ablo" <op@op.pl> wrote in message news:4c528ad8$0$17106$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i2sa3h$pkq$1news.vectranet.pl... Skoro nie pracuje, w czym jej brak smarowania zaszkodzi? Silnik podczas holowania tez nie jest smarowany. Pozdrawiam kamil |
|
Data: 2010-08-02 18:12:50 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Mumin <mooominUSUN@topoczta.onet.pl> wrote:
Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie w skrzyni manualnej. Wrzucanie N w trakcie jazdy to bł±d i czynno¶ć szkodz±ca skrzyni. W jaki sposób szkodz±ca? -- Siena 1.6 HL & GSX 750F PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D |
|
Data: 2010-07-30 00:00:51 | |
Autor: Olek | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
On 2010-07-29 18:06, WW wrote:
I stajesz się zawalidrog± !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami ale generalnie jazda "na luzie" jest bzdur± nawet posiadaj±c skrzynię manualn±... generalnie to zły nawyk i wcale nie oszczędza paliwa. |
|
Data: 2010-07-30 10:51:51 | |
Autor: Marek P. | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
ale generalnie jazda "na luzie" jest bzdur± nawet posiadaj±c skrzynię A ja w swoim Space Starze zrobiłem eksperyment. Bak paliwa wyjeĽdziłem wyrzucaj±c na luz zjeżdżaj±c z dużej górki i dojeżdżaj±c do terenu zabudowanego lub do większego ograniczenia a drugi hamuj±c silnikiem. Różnica ok 0,7 l./100 km na koży¶ć wrzucania na luz. Cały czas robię te same trasy po 180 km w jedn± stronę więc warunki podobne. Podobnie do jazdy na zamek błyskawiczny przed zwężenia. Pamiętam jak rok temu przez Koziegłowami wszyscy odpowiednio wcze¶niej zjecjali na lewy pas i kolejka przejeżdżała przez zwężkę z prędko¶ci± ok 50 km/h. Innym razem jaki¶ imbecyl zachciał zakładek przed zwężeniemi wszyscy stali. |
|
Data: 2010-07-30 09:48:27 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
Dnia (Thu, 29 Jul 2010 18:06:53 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje: Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do Nie wiem jak hamuje DSG, ale moja skrzynia hydrauliczna hamuje znacznie gorzej niz manualna i na pewno nie mozna nazwac tego hamowania gwaltownym. Trzeba tez odpowiednio dobrac moment odpuszczenia gazu. Poza tym po co jechac szybko, skoro jest czerwone swiatlo? Zeby dluzej na nim postac? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2010-07-30 12:34:03 | |
Autor: mgr inż. | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
On 2010-07-30 11:48, Piotr Klimek wrote:
Dnia (Thu, 29 Jul 2010 18:06:53 +0200) ktos podajacy sie za WW Podobnie u mnie, hamowanie silnikiem jest bardzo słabe. Dlatego staram się puszczać gaz w do¶ć dużej odległo¶ci od "przeszkody" (¶wiatła, korek), o ile oczywi¶cie da się j± zauważyć z daleka. A jak obroty s± już na minimum to pykam w manetkę, redukuję bieg i znów samochód trochę wyhamowuje... I tak aż do momentu, gdy trzeba wdusić hamulec albo można znowu gaz :) PS. Nie DSG. -- Pozdrawiam, mgr inż. |
|
Data: 2010-07-30 23:25:17 | |
Autor: Pszemol | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message news:4c51a724$0$2605$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze: Auto Ci gwałtownie hamuje po zdjęciu nogi z gazu? To masz coś skopane w tym automacie chyba... |
|
Data: 2010-07-31 09:14:36 | |
Autor: WW | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-31 06:25, Pszemol pisze:
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message Aż tak gwałtownie nie, ale wystarczająca, aby jakiś kierowca o mniejszych umiejętnościach niż tu piszący mistrzowie, wjechał mi w kuper. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-31 14:29:24 | |
Autor: Pszemol | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message news:4c53cd67$0$2597$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-07-31 06:25, Pszemol pisze: Sprawdź to i napisz nam potem: ile sekund upływa gdy zdejmiesz nogę z gazu przy 60km/h aby prędkość auta spadła poniżej 30km/h. |
|
Data: 2010-07-30 01:40:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
WW pisze:
W dniu 2010-07-29 14:41, CUT_INZ pisze: To pojedź jeszcze kawałeczek i wtedy zdejmuj nogę z gazu żeby sobie wyhamować silnikiem. To hamowanie silnikiem odbywa się na długim przełożeniu i jest słabe. Zaoszczędzisz paliwo, a jakby się zmieniło na zielone to pojedziesz od razu bez przekładania biegu. Dojeżdżanie do świateł na luzie to błąd. I nie wiem co to za prędkości i gdzie są takie światła które widać już z takiej odległości że silnik wyhamowałby za szybko, a na luzie można się dotaczać. Od jakiegoś czasu zwracam na to uwagę i najdalej widoczne światła znalazłem gdzieś na gierkówce w stronę Katowic, ale nawet tam hamowanie silnikiem jakoś mnie nie wyhamowuje za szybko żeby trzeba było luz wrzucać. |
|
Data: 2010-08-03 09:49:29 | |
Autor: kamil | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message news:4c5185df$0$2599$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-07-29 14:41, CUT_INZ pisze: Za dojezdzanie gdziekolwiek na luzie baran zza kierownicy powinien byc wysylany na dodatkowy kurs doszkalajacy, ktorego motywem przewodnim bedzie "dodaj gaz i uniknij przeszkody". Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-07-29 16:02:42 | |
Autor: Krzysiek Niemkiewicz | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ?. | |
WW napisał(a):
Witam Ja zazwyczaj jeżdżę na luzie, w przeciwieństwie do np. mojej mamy, która się w czasie jazdy okropnie stresuje. Ale ja tam nie mam automatu... MSPANC ;) -- Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ! |
|
Data: 2010-07-29 22:29:49 | |
Autor: Adam | |
Czy automatem mo�na jecha� "na luzie" ?. | |
Oczywiście że należy na luz przerzucać w skrzyniach ZAUTOMATYZOWANYCH jak np. DSG. W zwykłych automatach to szkodzi skrzyni, ale to zupełnie inna bajka i konstrukcja. Ze względu na istnienie na rynku od kilkudziesięciu lat zwykłych skrzyń i brak woli edukowania kierowników co do różnic w typach skrzyniach przyjęło się radzić każdemu użytkownikowi skrzyni innej niż manualna nie jeżdżenie na luzie. Ot i cała tajemnica.
|
|
Data: 2010-07-29 22:52:56 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Czy automatem mo?na jecha? "na luzie" ?. | |
Dnia 29.07.2010 Adam <abc@go2.pl> napisał/a:
Oczywi¶cie że należy na luz przerzucać w skrzyniach ZAUTOMATYZOWANYCH jak np. DSG. W zwykłych automatach to szkodzi skrzyni, ale to zupełnie inna bajka i konstrukcja. Ze względu na istnienie na rynku od kilkudziesięciu lat zwykłych skrzyń i brak woli edukowania kierowników co do różnic w typach skrzyniach przyjęło się radzić każdemu użytkownikowi skrzyni innej niż manualna nie jeżdżenie na luzie. Ot i cała tajemnica. A u mnie można na N, generalnie mam w instrukcji że mogę zmieniać w 'biegu' to co nie wymaga użycia guzika, a to jest r->n n<>d<-3<-2<-1, więc mogę z cofania wyluzować, z 1 i dalej zrzucać (niższych już nie), ale n i d mogę wajchować bez guzika, więc można. Rozumiem nadużywanie tego jest niewskazane, ale sporadyczne kulanie na N nie popsuje przecież skrzyni po 3 takim użyciu. Mam skrzynie aw4 w jeepie i czasami daję na N aby choćby podnie¶ć lekko obroty jak czuję że krokowiec zlekka buja jałowe, szybciej je stabilizuje po lekkiej przygazówce. Tak w skócie kto¶ podrzuci co i dlaczego się tam ma psuć? -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
|
Data: 2010-07-30 09:44:21 | |
Autor: WW | |
Czy automatem mo?na jecha? "na luzie" ?. | |
W dniu 2010-07-30 00:52, Sergiusz Rozanski pisze:
Tak w skócie ktoś podrzuci co i dlaczego się tam ma psuć? Dokładnie właśnie tego się chce dowiedzieć. Czy w czasie normalnej eksploatacji skrzynie DSG mogę przełączać z "D" na "N" i odwrotnie. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-07-30 10:13:59 | |
Autor: Gabriel 'wilk' | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
Użytkownik WW napisał:
WitamTu jest manula do DSG. Nie mam czasu tego przegladac, wiec sam poczytaj moze cos tam jest opisane :-) http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/Direct_Shift_Gearbox_02E.pdf http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=12017 Instrukcja włoska strony 108-113 http://img291.imageshack.us/img291/9726/tman108109itbe5.jpg http://img245.imageshack.us/img245/1673/tman110111ittr7.jpg http://img299.imageshack.us/img299/7242/tman112113itcj0.jpg Instrukcja polska strony 108-109 http://img136.imageshack.us/img136/6756/tman108109plyy6.jpg -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-07-30 15:58:05 | |
Autor: WW | |
Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĹş. ? | |
Jak widać mądrych tu wielu a konkretnej odpowiedzi na pytanie jak nie było, tak nie ma. :-( Zadam je zatem inaczej. Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie jazdy, (pracujący silnik). Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm p.s. Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie darować. Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje. |
|
Data: 2010-07-30 15:25:23 | |
Autor: Waldek Godel | |
Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĹş. ? | |
Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):
Zadam je zatem inaczej. W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzęgło (-a) a nie konwerter (jak automat), więc nie da się zatrzymać auta z zał±czonym biegiem (jak w automacie). To znaczy, że skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy zatrzymaniu (mimo, że na wy¶wietlaczu wci±ż jest D), czyli wymuszenie tego trybu nie powinno mieć wpływu na trwało¶ć. Klasyczna skrzynia nie wysprzęgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna się "¶lizgać", skrzynia nie zmienia swojego stanu. A to zmiany jej stanu s± dla niej szkodliwe i skracaj±ce żywot (oprócz przegrzania). -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-08-01 13:04:37 | |
Autor: Sergiusz Rozanski | |
Czy znajdzie się techniczna odpowiedĽ. ? | |
Dnia 30.07.2010 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:
Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a): Czemu na luz? Przecież może trzymać na sprzęgle, jako¶ np potrafię stać msb z wł±czonym biegiem. Klasyczna skrzynia nie wysprzęgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna konwerter się ¶lizga tak czy inaczej, puki chodzi silnik to asb jest smarowana, więc co za różnica czy ¶lizga sie na D przy postoju czy na N podczas jazdy, nawet ¶lizgania podczas jazdy mog± być mniejsze, bo skrzynia się jednak kręci, a na postoju stoi. Jako¶ nadal nie widzę powodu aby na działaj±cym silniku chwilowe zał±czenie N i kulanie "na luzie" miało w jaki¶ sposób uszkodzić skrzynię (pomijam tu w ogóle praktyczne zastosowanie tego). -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
|
Data: 2010-08-02 08:48:59 | |
Autor: komar | |
Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĹş . ? | |
W dniu 2010-08-01 15:04, Sergiusz Rozanski pisze:
Dnia 30.07.2010 Waldek Godel<nospam@orangegsm.info> napisał/a: manualem też potrafisz stać z zapiętym biegiem i chodzącym silnikiem? |
|
Data: 2010-08-02 10:20:00 | |
Autor: Beny | |
Czy znajdzie się techniczna odpowiedĽ. ? | |
Użytkownik "komar" <komar@125.cc> napisał w wiadomo¶ci news:i35prn$rd5$2inews.gazeta.pl... W dniu 2010-08-01 15:04, Sergiusz Rozanski pisze: ja potrafie tak do 5 minut, pozniej noga boli ;) pozdr. |
|
Data: 2010-07-31 14:35:03 | |
Autor: Zzyxyryzzy | |
Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĹş. ? | |
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:4c52da76$0$17091$65785112news.neostrada.pl...
Jak zwykle, jak zwykle... :-) Zadam je zatem inaczej. Nie chce mi sie teraz isc do samochodu bo zaczyna padac, ale poniewaz mam rowniez B6 z DSG, wiec instrukcje auta przestudiowalem dokladnie. I o ile pamietam, to bylo tam napisane, ze mozna na krotko wrzucic podczas jazdy na N. p.s. Jednak sprobuje :-) A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna MOIM ZDANIEM. Uzywam trybu D i lopatek przy kierownicy. I nie da sie zrzucic na nizszy bieg, jesli obroty mam wyzsze niz 3k rpm. Dopiero wtedy moge nizej. Czesto dojezdzajac do skrzyzowania klikam lewa manetka kilkukrotnie, ale zrzuca mi z D6 tylko do tego biegu, na ktorym obroty sa powyzej 3k. Dopiero jak zejda ponizej, moge zrzucic o jeden w dol. Dzieje sie to znacznie lagodniej, niz przy skrzyni manualnej, wiec MOIM ZDANIEM nie ma ryzyka ze ktos wjedzie Ci w kufer. Od kiedy mam PJ hamuje silnikiem, nigdy nie zdazylo mi sie zebym mial problemy z kims z tylu, nawet jesli redukcja o 2-3 w dol powodowala natychmiastowe dojscie obrotow do czerwonego pola. Hamowanie silnikiem w DSG jest o tyle mniej skuteczne, ze widze wyraznie wieksze zuzycie tarcz i klockow, bo zawsze trzeba wcisnac hamulec. W manualu czesto nie bylo to konieczne. Pozdrawiam, -- Zzyzzy B6 DSG 170KM zzyxyryzzy AT wp DOT pl |
|
Data: 2010-07-31 17:54:40 | |
Autor: WW | |
Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĹş. ? | |
W dniu 2010-07-31 14:35, Zzyxyryzzy pisze:
Zadam je zatem inaczej. Jakbyś jeszcze coś znalazł na ten temat, to będę wdzięczny. Ja mam autko z Reichu i szwab nie dał mi instrukcji a ja w pospiechu nie sprawdziłem Moja wina. :-(
Inaczej nie był byś Polakiem ? :-P A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna Nieporozumienie, na luz wrzucam jak chce się toczyć a nie hamować silnikiem. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |
|
Data: 2010-08-01 00:06:53 | |
Autor: J.F. | |
Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ? | |
On Sat, 31 Jul 2010 14:35:03 +0200, Zzyxyryzzy wrote:
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci Hm, to nadal jest prawie manualna skrzynia, wiec hamowac powinna tak samo, co najwyzej biegi lepiej zmienia. ZDANIEM. Uzywam trybu D i lopatek przy kierownicy. I nie da sie zrzucic na nizszy bieg, jesli obroty mam wyzsze niz 3k rpm. Dopiero wtedy moge nizej. No coz, to moze rozwiazuje kwestie luzu, ale w gorach to chyba bym takiego samochodu nie chcial. Hamowanie silnikiem w DSG jest o tyle mniej skuteczne, ze widze wyraznie wieksze zuzycie tarcz i klockow, bo zawsze trzeba wcisnac hamulec. Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc. J. |
|
Data: 2010-08-01 09:04:08 | |
Autor: Pszemol | |
Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ? | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:0b7956pj9pd0lge2qhk7ea7rqfmm7cnkql4ax.com...
Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i Jednym z warunków do stwierdzenia że dobre to że maj± więcej niż minimum mm przewidziane w tym systemie :-) |
|
Data: 2010-08-02 00:46:03 | |
Autor: J.F. | |
Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ? | |
On Sun, 1 Aug 2010 09:04:08 -0500, Pszemol wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie jezdza: http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic. J. |
|
Data: 2010-08-01 20:52:03 | |
Autor: Pszemol | |
Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ? | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:06ub56hs2c1lfruq354enrpcmfvoc0lpkp4ax.com...
On Sun, 1 Aug 2010 09:04:08 -0500, Pszemol wrote: Co to znaczy i nic? Sk±d możesz wiedzieć jaka była ich droga hamowania w porównaniu z przepisowymi hamulcami i ile razy o mało co uniknęli kraksy albo byli powodem stłuczki za któr± zapłaciłe¶ w swoim ubezpieczeniu? Pisz±c bezpodstawnie "najwyraĽniej bezpiecznie" sankcjonujesz taki stan rzeczy. |
|
Data: 2010-08-03 20:04:41 | |
Autor: J.F. | |
Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ? | |
On Sun, 1 Aug 2010 20:52:03 -0500, Pszemol wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Mysle ze ani razu - nie oplacaloby sie naprawiac tego zlomu i nie trafilyby do kolekcji - te dojechaly bezpiecznie do warsztatu, wiec wczesniejsze tysiace kilometrow tez przejechaly bezpiecznie :-) I zapewne hamowaly znacznie lepiej niz przepis nakazuje, bo przepis jest bardzo tolerancyjny. Bo grubosc tarcz sie tak wprost nie przenosi na dlugosc drogi hamowania. W sumie to bardziej bym sie bal urwania tarczy przy takim zuzyciu, albo wypadniecia klockow. No ale tu tarcze maja 2 mm w ogole, a nie 2 mm mniej niz wymagane fabrycznie 20 :-) J. |
|
Data: 2010-08-03 16:24:16 | |
Autor: Pszemol | |
Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ? | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:h5mg5656keqohpp8diihu13m0hrqrn7iu64ax.com... On Sun, 1 Aug 2010 20:52:03 -0500, Pszemol wrote: Nie każda kraksa dyskwalifikuje auto z drogi... A w pewnym wieku już się niczego nie naprawia tylko jeĽdzi poobijanym. Wyci±gasz niewłasciwe wnioski. I zapewne hamowaly znacznie lepiej niz przepis nakazuje, bo przepis I tu się mylisz. Grubo¶ć tarczy wpływać będzie bardzo, choćby ze względu na szybko¶ć jej nagrzewania się i zdolno¶ć odprowadzania ciepła... Tarcze wyrobione aż do przegródek będ± mieć zmniejszon± wypadkow± powierzchnię tarcia a co za tym idzie znacznie wydłużon± droge hamowania. Kierowca który przywyczajony jest do takiego rzęcha dzień za dniem pewnie sobie poradzi w normalnych sytuacjach gdy wie że trzeba wcze¶niej zacz±ć hamować, ale sytuacja awaryjna i jest po ptokach. W sumie to bardziej bym sie bal urwania tarczy przy takim zuzyciu, Generalnie rzecz bior±c bałbym się z Tob± w aucie jechać znaj±c twoj± filozofię z jak± podchodzisz do napraw i przegl±dów. |
|
Data: 2010-08-04 00:05:52 | |
Autor: J.F. | |
Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ? | |
On Tue, 3 Aug 2010 16:24:16 -0500, Pszemol wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Nie każda kraksa dyskwalifikuje auto z drogi... To widac niegrozne mniej niz stluczki byly :-) I zapewne hamowaly znacznie lepiej niz przepis nakazuje, bo przepis Zdolnosc odprowadzania to maja moze nawet wieksza niz fabrycznie nowe. Tarcze wyrobione aż do przegródek będ± mieć zmniejszon± wypadkow± To beda jak nacinane sportowe :-P Odkad to powierzchnia wplywa na sile tarcia ? No coz, moze i masz racje ze przy ostrym hamowaniu z wiekszej predkosci zacznie sie fading .. W sumie to bardziej bym sie bal urwania tarczy przy takim zuzyciu,Generalnie rzecz bior±c bałbym się z Tob± w aucie jechać znaj±c Na szczescie ja sie nie boje i moje auta tez sie nie boja :-) no i tarcze jeszcze nie maja 2mm, tylko pare razy wiecej :-) No dobra, poczekamy zobaczymy - w scierce ogladalem hamulce co pol roku, teraz nie sciagalem kol od dwoch lat .. J. |
|
Data: 2010-08-04 09:32:41 | |
Autor: Pszemol | |
Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ? | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:la4h565d823qadljrqse6r8di387ci7gfa4ax.com...
No dobra, poczekamy zobaczymy - w scierce ogladalem hamulce co pol Wła¶nie problem w tym, że nie zobaczymy... Pewnego dnia po prostu znikn± posty z grupy podpisane J.F. i nie będzie komu opisać jak to awaria hamulców zakończyła życie. Jak można sobie igrać z tak ważnym komponentem samochodu??? |
|
Data: 2010-08-01 23:06:40 | |
Autor: Zzyxyryzzy | |
Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ? | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0b7956pj9pd0lge2qhk7ea7rqfmm7cnkql4ax.com... No coz, to moze rozwiazuje kwestie luzu, ale w gorach to chyba bym Przejechalem przez gory z Predazzo w streone Wenecji. Miejscami automat zrzucal do jedynki, lopatkami szlo rownie sprawnie, ale nie tak dobrze jakbym to zrobil lewarkiem - znaczy trzeba bylo dohamowac noga. Zgadzam sie, w wysokie gory manual z lewarkiem daje poczucie wiekszej kontroli od "manuala DSG", ale wszedzie indziej komfort tej skrzyni jest nie do przecenienia. -- Zzyzzy B6 DSG 170KM zzyxyryzzy AT wp DOT pl |
|
Data: 2010-08-04 20:52:11 | |
Autor: monse1 | |
Czy automatem można jechać "na luzie" ? . | |
W dniu 2010-07-29 14:10, WW pisze:
WitamA jak chcesz to zrobić? Myślisz że skrzynia ci pozwoli przełączyć na N gdy koła się kręcą? |