Czy automatem można jechać "na luzie" ?.

Data: 2010-07-29 14:10:20
Autor: WW
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Data: 2010-07-29 05:38:06
Autor: Tatanka
On 29 Lip, 14:10, WW <wu...@vp.pl> wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Móc pewnie możesz ale to jeden z najgłupszych pomysłów na jakie można
wpa¶ć.

1. Poczytaj troche o automatach
2. Dowiesz sie ze to glupi pomysl, bo psujesz skrzynie
3. Po jaka cholere - nie po to sie kupuje automat (czy tez DSG, ktore
w sumie automatem nie jest) zeby wajchować.
4. Kazdy automat/DSG jest tak zaprojektowany zeby stac na swiatlach na
hamulcu, nie przekladaj±c wajchy
5. Tej wajchy nie wolno Ci dotykac jak auto jedzie, z wyjatkiem
przerzucania z D na S lub odwrotnie - poczytaj instruckje.
6. W kazdym chyba automacie nie wolno przekladac wajchy w czasie jazdy
z wyj±tkiem pozycji od D w dół, w górę nigdy - czasem jedno
przełozenie (na R na przyklad) i zegnasz sie ze skrzynia.
7. N w automatach jest luzem w zasadzie awaryjnym - zeby auto
przepchnac kawalek, przeholowac na male odleglosci (szczegoly w
instrukcji), wciagnac na lawete.
8. Najwazniejsze - a moze poczytaj instrukcje obslugi? W salonie przy
odbiorze nie powiedzieli jak sie jezdzi?

Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
na N (ale przekladał juz stoj±c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Data: 2010-07-29 14:14:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):

1. Poczytaj troche o automatach

Ale on pytał o DSG a nie automat..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-29 15:47:18
Autor: WW
W dniu 2010-07-29 15:14, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):

1. Poczytaj troche o automatach

Ale on pytał o DSG a nie automat..

To DSG nie jest automatycznÄ… skrzyniÄ… ?

Data: 2010-07-29 07:01:32
Autor: Tatanka
On 29 Lip, 15:47, WW <wu...@vp.pl> wrote:

> Ale on pytał o DSG a nie automat..

To DSG nie jest automatyczn± skrzyni± ?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Waldek - wiem o co pytal.

DSG nie jest atomatyczn± skrzyni±.
Poczytaj na wikipedii, zwlaszcza na angielskiej jest dobrze opisane.

Za to zachowanie/użytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu na
pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza sie
sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera obchodzi co
za krasnoludki siedza tam w srodku i co robi±, skoro auto jedzie) i
użytkuje tak samo jak  automat.

Data: 2010-07-29 18:10:44
Autor: WW
Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
W dniu 2010-07-29 16:01, Tatanka pisze:

Za to zachowanie/uĹĽytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu na
pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza sie
sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera obchodzi co
za krasnoludki siedza tam w srodku i co robiÄ…, skoro auto jedzie) i
uĹĽytkuje tak samo jak  automat.

A więc z punktu widzenia kierowcy, najważniejszego !!!, to jest automat.
W specyfikacji widnieje jak byk - "automatyczna skrzynia biegów DSG" - ale te inżyniery z Volkswagena są głupie i takie durnoty wypisują. :-P

Data: 2010-07-29 17:56:30
Autor: Massai
WW wrote:

> [...]

> auto jedzie) i uĹĽytkuje tak samo jak  automat.

A więc z punktu widzenia kierowcy, najważniejszego !!!, to jest

Ale siÄ™ pytasz z punktu widzenia kierowcy - uĹĽyszkodnika. O rzecz dla
ktĂłrej duĹĽe znaczenie ma konstrukcja skrzyni.

Klasyczny ASB, taki, jak to mówią, "ładny hamerykański" - bardzo
nie lubi jazdy czy toczenia się na N-ce. Nie wolno i koniec. Właśnie
ze względu na jej konstrukcję.

TakĹĽe przegazĂłwka na N - teĹĽ nie jest wskazana.

DSG, jako ĹĽe w samej konstrukcji ma znacznie bliĹĽej do klasycznej
manualnej skrzyni - może to znosić lepiej. Może mu to zwisać, nie
wiem. Poczytaj w instrukcji.

Samochód ze zwykłą ASB sterowaną elektronicznie - zachowuje się po
odpuszczeniu gazu trochÄ™ inaczej niĹĽ manualna.
Po pierwsze, silnik jest zazwyczaj na nieco niĹĽszych obrotach
(elektronika zazwyczaj po odpuszczeniu gazu wrzuca najwyĹĽszy bieg), a
i mam wraĹĽenie ĹĽe silnik deko mocniej "ciÄ…gnie" bez gazu.

Efekt jest taki ĹĽe siÄ™ toczy, i wolniej zwalnia niĹĽ manual.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-29 14:58:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:47:18 +0200, WW napisał(a):

To DSG nie jest automatyczn± skrzyni± ?

oczywi¶cie, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzęgłami.

Podobn± skrzyni± jest skrzynia MCP w Citroenach/Peugeotach, tyle, że tam
jest tylko jedno sprzęgło.

Teoretycznie jest możliwe (bo praktycznie jest to kompletnie bez sensu)
zamontowanie normalnego lewarka i klasyczne przełaczanie biegów.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-30 01:34:46
Autor: Tomasz Pyra
Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:47:18 +0200, WW napisał(a):

To DSG nie jest automatyczn± skrzyni± ?

oczywi¶cie, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzęgłami.

Czyli full automat :)

Data: 2010-07-30 08:54:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 30 Jul 2010 01:34:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

oczywi¶cie, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzęgłami.

Czyli full automat :)

zautomatyzowana to jeszcze nie automat.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-30 10:41:28
Autor: Tomasz Pyra
Waldek Godel pisze:
[...]

Wszystko co samo zmienia przełożenia to automatyczna skrzynia biegów.

To w jakiej technologii działa i konkretnie w jaki sposób to przeł±czanie jest realizowane to już szczegóły techniczne.

Data: 2010-07-30 11:06:42
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 30 Jul 2010 10:41:28 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Wszystko co samo zmienia przełożenia to automatyczna skrzynia biegów.

To w jakiej technologii działa i konkretnie w jaki sposób to przeł±czanie jest realizowane to już szczegóły techniczne.

o te szczegóły techniczne wła¶nie człowiek pyta - bo zrzucanie na luz
skrzyni automatycznej szkodzi, a zautomatyzowanej nie szkodzi (bo sama to
robi).  Więc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-30 18:27:50
Autor: news.mm.pl
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Więc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania.

wyja¶nij lepiej swój punkt widzenia.
dlaczego niby - klasyczna automatyczna z konwerterem jest "automatyczna"
a automatyczna która też sama zmienia biegi tylko jest to inaczej rozwi±zane jest tylko
"zautomatyzowana"?

wszyscy oczywi¶cie wiemy że konstrukcyjnie s± inne.

Data: 2010-07-30 17:36:55
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, news.mm.pl napisał(a):

[...]

wytłumaczyłem to kilka postów wyżej, dlaczego mam s±dzisz, że za drugim
razem przeczytasz ze zrozumieniem?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-30 17:44:28
Autor: Waldek Godel
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
wytłumaczyłem to kilka postów wyżej, dlaczego mam s±dzisz

s±dzić...  --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-30 18:41:13
Autor: masti
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, osobnik zwany news.mm.pl
wystukał:

wszyscy oczywi¶cie wiemy ¿e konstrukcyjnie s± inne.

ale rozumiesz co sam piszesz?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-07-29 14:43:31
Autor: CUT_INZ
W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
na N (ale przekladał juz stoj±c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na jakim¶ wahadełku.

Data: 2010-07-29 05:53:23
Autor: Tatanka
On 29 Lip, 14:43, CUT_INZ <C...@CUT.pl> wrote:
> [...]

> oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na

A nie mozesz na D ręcznego zaci±gn±c?
Pytam serio - nie wiem.

Data: 2010-07-29 15:08:56
Autor: Bydlę
On 2010-07-29 14:43:31 +0200, CUT_INZ <CUT@CUT.pl> said:

[...]

Ręczny zesputy?

--
Bydlę

Data: 2010-07-29 16:15:38
Autor: CUT
W dniu 2010-07-29 15:08, Bydlę pisze:

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję
na jakim¶ wahadełku.

Ręczny zesputy?

Auto ma ci±gn±c na hamulcu?

Data: 2010-07-29 20:39:14
Autor: Bydlę
On 2010-07-29 16:15:38 +0200, CUT <CUT@CUT.pl> said:

W dniu 2010-07-29 15:08, Bydlę pisze:

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję
                                                                ^^^^^^^^^^
na jakim¶ wahadełku.

Ręczny zesputy?

Auto ma ci±gn±c na hamulcu?

Stać z wł±czonym ręcznym.
Tak wydaje się bardziej... naturalne. :-)

--
Bydlę

Data: 2010-07-29 21:33:53
Autor: CUT_INZ
W dniu 2010-07-29 20:39, Bydlę pisze:

Auto ma ci±gn±c na hamulcu?

Stać z wł±czonym ręcznym.
Tak wydaje się bardziej... naturalne. :-)

Zwykły hamulec jest poł±czony ze skrzyni± z konwektorem za po¶rednictwem komputera. Ręczny nie (no chyba, że w VW jest).

A tak skrzynia przenosi moment obrotowy tylko po to żeby go hamować na ręcznym. Dla mnie naturalne to stać na roboczym hamulcu lub na N/P :)

Data: 2010-07-29 15:46:32
Autor: WW
W dniu 2010-07-29 14:43, CUT_INZ pisze:
W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
na N (ale przekladał juz stojąc!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na
jakimś wahadełku.

Mam auto hold

Data: 2010-07-29 14:41:10
Autor: CUT_INZ
W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Data: 2010-07-29 15:44:56
Autor: WW
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Z daleka widzę czerwone. W automacie, jak zdejmę nogę z gazu to hamuje. Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzucił pozycje "N", to dojechał bym spokojnie właśnie "na luzie".
W mieście tak się nie da, ale na peryferiach i owszem.

Data: 2010-07-29 14:21:47
Autor: Piotr Klimek
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Dnia (Thu, 29 Jul 2010 15:44:56 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Z daleka widzę czerwone. W automacie, jak zdejmę nogę z gazu to hamuje. Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzucił pozycje "N", to dojechał bym spokojnie wła¶nie "na luzie".
W mie¶cie tak się nie da, ale na peryferiach i owszem.

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel. Ewentualnie w miedzyczasie zmieni sie swiatlo to sobie wcisniesz
gaz i pojedziesz bez stawania.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-07-29 18:06:53
Autor: WW
W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.

I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakując innych kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
Właśnie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

Data: 2010-07-29 18:26:25
Autor: Mumin
WW pisze:

[...]

Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie w skrzyni manualnej. Wrzucanie N w trakcie jazdy to błąd i czynność szkodząca skrzyni.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-29 11:05:01
Autor: PJ
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
//Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie
w skrzyni manualnej.

zależy jaki automat, w foce mk1 (benzyna) tak jest ale w golfie IV
(TDI) utrata prędko¶ci jest znaczna aczkolwiek nie nazwałbym tego
"gwałtownym hamowaniem"

P.

Data: 2010-07-30 09:36:52
Autor: WW
W dniu 2010-07-29 20:05, PJ pisze:
//Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie
w skrzyni manualnej.

zaleĹĽy jaki automat, w foce mk1 (benzyna) tak jest ale w golfie IV
(TDI) utrata prędkości jest znaczna aczkolwiek nie nazwałbym tego
"gwałtownym hamowaniem"

P.

Mój pasek dość gwałtownie hamuje a dodając do tego brak w tym momencie świateł hamowania, może zaskoczyć nieprzyjemnie tego z tyłu.

Data: 2010-07-30 10:21:04
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-07-30 09:36, WW pisze:
[...]

Wychodzi na to, że skrzynie DSG należy wycofać ze sprzedaży,
albo je oznakować tak, by wszyscy wiedzieli, że tam są.
ProponujÄ™ jeszcze obowiÄ…zkowy punkt w testach na PJ, a dla
kierowcĂłw juĹĽ je posiadajÄ…cych - obowiÄ…zkowe przeszkolenie w
tej materii.

Data: 2010-07-30 11:17:01
Autor: WW
W dniu 2010-07-30 10:21, Artur Maśląg pisze:

[...]

Wierzę głęboko, że jesteś mistrzem kierownicy i przy Tobie Schumacher to cienias.
Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez zapalenia świateł hamowania.

Data: 2010-07-30 11:19:37
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-07-30 11:17, WW pisze:
[...]

LOL - wręcz przeciwnie. Wychodzi na to, że chyba wszyscy mają
umiejętności Schumachera, ponieważ nie mają problemów z oceną
zachowania innych pojazdów, których są miliony, a mają różne
moce, różne skrzynie, różne światła stopu, różne hamulce itd.

Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być
zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez
zapalenia świateł hamowania.

NajwyraĹşniej tylko Ty masz taki problem ze skrzyniÄ… DSG
- reszta jak wyĹĽej.

Data: 2010-07-30 17:59:39
Autor: Piotr Wasil
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):

Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mog± być zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jad±cego przed nimi bez zapalenia ¶wiateł hamowania.

Jak ci samochod nagle zwalnia po puszczeniu pedalu gazu to z ta skrzynia
cos jest nie tak. Jak bardzo czesto wykorzystuje hamowanie silnikiem i
jakos nie mam problemu, ze mi samochod nagle hamuje.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-07-30 19:12:34
Autor: to
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
begin WW
Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być
zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez
zapalenia świateł hamowania.

Ja praktycznie zawsze hamuje silnikiem i to z wysokich obrotów, hamowanie jest takie, że większość osób mniej gwałtownie zwalnia używając hamulców, a jeszcze nikt mi w dupę z tego powodu nie wjechał. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-07-30 19:21:26
Autor: masti
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 11:17:01 +0200, osobnik zwany WW wystukał:

Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być
zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez
zapalenia świateł hamowania.

to może niech się nauczą obserwować drogę? PoRD nie każe hamować hamulcami :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-07-31 09:12:51
Autor: WW
W dniu 2010-07-30 21:21, masti pisze:
[...]

Macie racje, ale ja zbyt długo już jeżdżę, aby niepotrzebnie prowokować stłuczki. NA drogach niestety jest znacznie wiecej złych niz dobrych kierowców.

Data: 2010-07-30 10:18:29
Autor: P_ablo
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i2sa3h$pkq$1news.vectranet.pl...

Wrzucanie N w trakcie jazdy to bł±d i czynno¶ć szkodz±ca skrzyni.

Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest smarowana. Oczywiscie przy podjezdzaniu pod swiatla silnik pracuje wiec gdzie lezy problem?

--
Picasso

Data: 2010-07-30 10:21:39
Autor: WW
Czy automatem mo�na jecha� "na luzie" ?.
W dniu 2010-07-30 10:18, P_ablo pisze:
UÂżytkownik "Mumin"<mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl>  napisaÂł w wiadomo¶ci

Wrzucanie N w trakcie jazdy to b³±d i czynno¶æ szkodz±ca skrzyni.

[...]

AleĹĽ w opisanej sytuacji silnik pracuje. !!

Data: 2010-07-30 10:35:25
Autor: Mumin
P_ablo pisze:

Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Nie znam się na szczegółach technicznych, ale nie raz czytałem i słyszałem, że wrzucanie N zanim pojazd się nie zatrzyma szkodzi skrzyni.   Mówił mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po tym wła¶nie jak po jeĽdzie sprawdzaj±cej wrzuciłem N, a samochód jeszcze się  całkiem nie zatrzymał.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-30 23:27:49
Autor: Pszemol
"Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> wrote in message news:i2u2sc$gt0$1news.vectranet.pl...
P_ablo pisze:

[...]

Pomyliło mu się z wrzucaniem na P, które jest szkodliwe gdy auto się toczy.

Data: 2010-07-31 00:41:30
Autor: P_ablo
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i2u2sc$gt0$1news.vectranet.pl...

[...]

Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?

--
Picasso

Data: 2010-07-31 09:59:22
Autor: Mumin
P_ablo pisze:

Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?

Serwis Olczaka pod Wa-w±. Nie uzasadniał. :)
Chciałem pogrzebać na jego stronie, ale widzę, że serwis zamknięty. :(

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-31 10:08:38
Autor: Mumin
P_ablo pisze:

Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?

Pogrzebałem sobie w kompie i znalazłem plik z poradami dotycz±cymi użytkowania ASB, który sobie kiedy¶ wła¶nie ze strony pana Olczaka ¶ci±gn±łem:

"Nie należy w czasie ci±głej jazdy wł±czać pozycji N . Układ ci¶nieniowy skrzyni sterowany jest wykładni± wielu funkcji pomocniczych.Prędko¶ć jazdy , k±t otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędko¶ć obrotowa silnika , bieg na którym w danym momencie jedzie samochód maj± decyduj±cy wpływ na warto¶ci ci¶nień występuj±ce w układzie.Zachwianie tej równowagi przez gwałtown± zmianę programu pracy w wyniku bezwładno¶ci zadziałania układu steruj±cego na układ wykonawczy w funkcji czasu wpływa bardzo niekorzystnie na elementy skrzyni."

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-08-02 18:15:19
Autor: Adam Wysocki
P_ablo <op@op.pl> wrote:

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest smarowana.

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

Data: 2010-08-03 09:39:31
Autor: Mariusz Chwalba
On Mon, 02 Aug 2010 20:15:19 +0200, Adam Wysocki  <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> wrote:

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest  szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana.

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

..
..
..
..
..

A poważnie: laweta.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-08-03 08:39:16
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 03.08.2010 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
[...]

.
.
.
.
.

A poważnie: laweta.

No chyba że masz reduktor, a w nim N, wtedy możesz holować automat i przez
pół polski :) bo odpinasz skrzynie od kół całkiem :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-08-06 02:40:51
Autor: Adam Wysocki
Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> wrote:

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

Moja wina, nie doczytałem że chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni można holować na N?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

Data: 2010-08-06 11:17:38
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 06.08.2010 Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał/a:
Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> wrote:

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

Moja wina, nie doczytałem że chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni można holować na N?

A masz jak±¶ inn± koncepcje na holowanie manuala jak nie na N?
(pomijaj±c uniesienie osi ;)

Aha, tak poza konkursem, widział kto¶ manualn± skrzynie która ma P?
(blokada kół skrzyni± z działaj±cym silnikiem). Ale w osobówce, nie
w jakim¶ dĽwigu czy innej wywrotce z odejciem mocy na osprzęt.

Data: 2010-08-07 23:37:33
Autor: Adam Wysocki
Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:

Moja wina, nie doczytałem że chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni można holować na N?

A masz jak±¶ inn± koncepcje na holowanie manuala jak nie na N?

No raczej chodzi o nie holowanie w ogóle bo już się zamotałem :) Ja holowałem kilka razy (na N oczywi¶cie) i nigdy nie było problemu bo i czemu miałby być...

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

Data: 2010-08-03 11:58:23
Autor: kamil

"P_ablo" <op@op.pl> wrote in message news:4c528ad8$0$17106$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Skoro nie pracuje, w czym jej brak smarowania zaszkodzi? Silnik podczas holowania tez nie jest smarowany.

Pozdrawiam
kamil

Data: 2010-08-02 18:12:50
Autor: Adam Wysocki
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Mumin <mooominUSUN@topoczta.onet.pl> wrote:

Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie w skrzyni manualnej. Wrzucanie N w trakcie jazdy to bł±d i czynno¶ć szkodz±ca skrzyni.

W jaki sposób szkodz±ca?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

Data: 2010-07-30 00:00:51
Autor: Olek
On 2010-07-29 18:06, WW wrote:

I stajesz się zawalidrog± !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakuj±c innych
kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
Wła¶nie takiego zachowania chce unikn±ć. !!!

ale generalnie jazda "na luzie" jest bzdur± nawet posiadaj±c skrzynię manualn±... generalnie to zły nawyk i wcale nie oszczędza paliwa.

Data: 2010-07-30 10:51:51
Autor: Marek P.
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.

ale generalnie jazda "na luzie" jest bzdur± nawet posiadaj±c skrzynię
manualn±... generalnie to zły nawyk i wcale nie oszczędza paliwa.

A ja w swoim Space Starze zrobiłem eksperyment. Bak paliwa wyjeĽdziłem wyrzucaj±c na luz zjeżdżaj±c z dużej górki i dojeżdżaj±c do terenu zabudowanego lub do większego ograniczenia a drugi hamuj±c silnikiem. Różnica ok 0,7 l./100 km na koży¶ć wrzucania na luz. Cały czas robię te same trasy po 180 km w jedn± stronę więc warunki podobne.
Podobnie do jazdy na zamek błyskawiczny przed zwężenia. Pamiętam jak rok temu przez Koziegłowami wszyscy odpowiednio wcze¶niej zjecjali na lewy pas i kolejka przejeżdżała przez zwężkę z prędko¶ci± ok 50 km/h. Innym razem jaki¶ imbecyl zachciał zakładek przed zwężeniemi wszyscy stali.

Data: 2010-07-30 09:48:27
Autor: Piotr Klimek
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Dnia (Thu, 29 Jul 2010 18:06:53 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.

I stajesz się zawalidrog± !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakuj±c innych kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
Wła¶nie takiego zachowania chce unikn±ć. !!!

Nie wiem jak hamuje DSG, ale moja skrzynia hydrauliczna hamuje znacznie
gorzej niz manualna i na pewno nie mozna nazwac tego hamowania gwaltownym. Trzeba tez odpowiednio dobrac moment odpuszczenia gazu. Poza tym po co jechac szybko, skoro jest czerwone swiatlo? Zeby dluzej na nim postac?

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-07-30 12:34:03
Autor: mgr inż.
On 2010-07-30 11:48, Piotr Klimek wrote:
[...]

Podobnie u mnie, hamowanie silnikiem jest bardzo słabe. Dlatego staram się puszczać gaz w do¶ć dużej odległo¶ci od "przeszkody" (¶wiatła, korek), o ile oczywi¶cie da się j± zauważyć z daleka. A jak obroty s± już na minimum to pykam w manetkę, redukuję bieg i znów samochód trochę wyhamowuje... I tak aż do momentu, gdy trzeba wdusić hamulec albo można znowu gaz :)

PS. Nie DSG.

--
Pozdrawiam,
mgr inż.

Data: 2010-07-30 23:25:17
Autor: Pszemol
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message news:4c51a724$0$2605$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Auto Ci gwałtownie hamuje po zdjęciu nogi z gazu?
To masz coĹ› skopane w tym automacie chyba...

Data: 2010-07-31 09:14:36
Autor: WW
W dniu 2010-07-31 06:25, Pszemol pisze:
[...]

Aż tak gwałtownie nie, ale wystarczająca, aby jakiś kierowca o mniejszych umiejętnościach niż tu piszący mistrzowie, wjechał mi w kuper.

Data: 2010-07-31 14:29:24
Autor: Pszemol
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message news:4c53cd67$0$2597$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sprawdź to i napisz nam potem: ile sekund upływa gdy zdejmiesz
nogę z gazu przy 60km/h aby prędkość auta spadła poniżej 30km/h.

Data: 2010-07-30 01:40:07
Autor: Tomasz Pyra
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Z daleka widzÄ™ czerwone. W automacie, jak zdejmÄ™ nogÄ™ z gazu to hamuje.

To pojedź jeszcze kawałeczek i wtedy zdejmuj nogę z gazu żeby sobie wyhamować silnikiem.
To hamowanie silnikiem odbywa się na długim przełożeniu i jest słabe.

Zaoszczędzisz paliwo, a jakby się zmieniło na zielone to pojedziesz od razu bez przekładania biegu.

Dojeżdżanie do świateł na luzie to błąd.
I nie wiem co to za prędkości i gdzie są takie światła które widać już z takiej odległości że silnik wyhamowałby za szybko, a na luzie można się dotaczać.
Od jakiegoś czasu zwracam na to uwagę i najdalej widoczne światła znalazłem gdzieś na gierkówce w stronę Katowic, ale nawet tam hamowanie silnikiem jakoś mnie nie wyhamowuje za szybko żeby trzeba było luz wrzucać.

Data: 2010-08-03 09:49:29
Autor: kamil

WW wrote:
[...]

Za dojezdzanie gdziekolwiek na luzie baran zza kierownicy powinien byc wysylany na dodatkowy kurs doszkalajacy, ktorego motywem przewodnim bedzie "dodaj gaz i uniknij przeszkody".

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-07-29 16:02:42
Autor: Krzysiek Niemkiewicz
WW napisał(a):
Witam
Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Ja zazwyczaj jeżdżę na luzie, w przeciwieństwie do np. mojej mamy, która się w czasie jazdy okropnie stresuje. Ale ja tam nie mam automatu...

MSPANC ;)

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2010-07-29 22:29:49
Autor: Adam
Czy automatem mo�na jecha� "na luzie" ?.
Oczywiście że należy na luz przerzucać w skrzyniach ZAUTOMATYZOWANYCH jak np. DSG. W zwykłych automatach to szkodzi skrzyni, ale to zupełnie inna bajka i konstrukcja. Ze względu na istnienie na rynku od kilkudziesięciu lat zwykłych skrzyń i brak woli edukowania kierowników co do różnic w typach skrzyniach przyjęło się radzić każdemu użytkownikowi skrzyni innej niż manualna nie jeżdżenie na luzie. Ot i cała tajemnica.

Data: 2010-07-29 22:52:56
Autor: Sergiusz Rozanski
Czy automatem mo?na jecha? "na luzie" ?.
Dnia 29.07.2010 Adam <abc@go2.pl> napisał/a:
Oczywi¶cie że należy na luz przerzucać w skrzyniach ZAUTOMATYZOWANYCH jak np. DSG. W zwykłych automatach to szkodzi skrzyni, ale to zupełnie inna bajka i konstrukcja. Ze względu na istnienie na rynku od kilkudziesięciu lat zwykłych skrzyń i brak woli edukowania kierowników co do różnic w typach skrzyniach przyjęło się radzić każdemu użytkownikowi skrzyni innej niż manualna nie jeżdżenie na luzie. Ot i cała tajemnica.

A u mnie można na N, generalnie mam w instrukcji że mogę zmieniać w 'biegu'
to co nie wymaga użycia guzika, a to jest r->n n<>d<-3<-2<-1, więc mogę
z cofania wyluzować, z 1 i dalej zrzucać (niższych już nie), ale n i d
mogę wajchować bez guzika, więc można. Rozumiem nadużywanie tego jest
niewskazane, ale sporadyczne kulanie na N nie popsuje przecież skrzyni po
3 takim użyciu. Mam skrzynie aw4 w jeepie i czasami daję na N aby choćby
podnie¶ć lekko obroty jak czuję że krokowiec zlekka buja jałowe, szybciej
je stabilizuje po lekkiej przygazówce.
Tak w skócie kto¶ podrzuci co i dlaczego się tam ma psuć?

Data: 2010-07-30 09:44:21
Autor: WW
Czy automatem mo?na jecha? "na luzie" ?.
W dniu 2010-07-30 00:52, Sergiusz Rozanski pisze:

Tak w skócie ktoś podrzuci co i dlaczego się tam ma psuć?

Dokładnie właśnie tego się chce dowiedzieć.

Czy w czasie normalnej eksploatacji skrzynie DSG mogę przełączać z "D" na "N" i odwrotnie.

Data: 2010-07-30 10:13:59
Autor: Gabriel 'wilk'
Użytkownik WW napisał:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.
Tu jest manula do DSG. Nie mam czasu tego przegladac, wiec sam poczytaj moze cos tam jest opisane :-)

http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/Direct_Shift_Gearbox_02E.pdf
http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=12017

Instrukcja włoska strony 108-113
http://img291.imageshack.us/img291/9726/tman108109itbe5.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/1673/tman110111ittr7.jpg
http://img299.imageshack.us/img299/7242/tman112113itcj0.jpg

Instrukcja polska strony 108-109
http://img136.imageshack.us/img136/6756/tman108109plyy6.jpg

                Oskar Wilde

Data: 2010-07-30 15:58:05
Autor: WW
Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĹş. ?

Jak widać mÄ…drych tu wielu a konkretnej odpowiedzi na pytanie jak nie byĹ‚o, tak nie ma.  :-(

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie jazdy, (pracujący silnik).

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

p.s.
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie darować.
Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

Data: 2010-07-30 15:25:23
Autor: Waldek Godel
Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĹş. ?
Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi przeł±czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie jazdy, (pracuj±cy silnik).

W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzęgło (-a) a nie konwerter (jak
automat), więc nie da się zatrzymać auta z zał±czonym biegiem (jak w
automacie). To znaczy, że skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
zatrzymaniu (mimo, że na wy¶wietlaczu wci±ż jest D), czyli wymuszenie tego
trybu nie powinno mieć wpływu na trwało¶ć.

Klasyczna skrzynia nie wysprzęgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna
się "¶lizgać", skrzynia nie zmienia swojego stanu. A to zmiany jej stanu s±
dla niej szkodliwe i skracaj±ce żywot (oprócz przegrzania).

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-01 13:04:37
Autor: Sergiusz Rozanski
Czy znajdzie się techniczna odpowiedĽ. ?
Dnia 30.07.2010 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:
[...]

Czemu na luz? Przecież może trzymać na sprzęgle, jako¶ np potrafię stać msb
z wł±czonym biegiem.

Klasyczna skrzynia nie wysprzęgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna
się "¶lizgać", skrzynia nie zmienia swojego stanu. A to zmiany jej stanu s±
dla niej szkodliwe i skracaj±ce żywot (oprócz przegrzania).

konwerter się ¶lizga tak czy inaczej, puki chodzi silnik to asb jest smarowana,
więc co za różnica czy ¶lizga sie na D przy postoju czy na N podczas jazdy,
nawet ¶lizgania podczas jazdy mog± być mniejsze, bo skrzynia się jednak kręci,
a na postoju stoi. Jako¶ nadal nie widzę powodu aby na działaj±cym silniku
chwilowe zał±czenie N i kulanie "na luzie" miało w jaki¶ sposób uszkodzić
skrzynię (pomijam tu w ogóle praktyczne zastosowanie tego).

Data: 2010-08-02 08:48:59
Autor: komar
W dniu 2010-08-01 15:04, Sergiusz Rozanski pisze:
Dnia 30.07.2010 Waldek Godel<nospam@orangegsm.info>  napisaĹ‚/a:
Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
jazdy, (pracujÄ…cy silnik).

W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzęgło (-a) a nie konwerter (jak
automat), więc nie da się zatrzymać auta z załączonym biegiem (jak w
automacie). To znaczy, ĹĽe skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
zatrzymaniu (mimo, że na wyświetlaczu wciąż jest D), czyli wymuszenie tego
trybu nie powinno mieć wpływu na trwałość.

Czemu na luz? Przecież może trzymać na sprzęgle, jakoś np potrafię stać msb
z włączonym biegiem.

manualem też potrafisz stać z zapiętym biegiem i chodzącym silnikiem?

Data: 2010-08-02 10:20:00
Autor: Beny
Czy znajdzie się techniczna odpowiedĽ. ?

Użytkownik "komar" <komar@125.cc> napisał w wiadomo¶ci news:i35prn$rd5$2inews.gazeta.pl...
[...]

manualem też potrafisz stać z zapiętym biegiem i chodz±cym silnikiem?

ja potrafie tak do 5 minut, pozniej noga boli ;)

pozdr.

Data: 2010-07-31 14:35:03
Autor: Zzyxyryzzy
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:4c52da76$0$17091$65785112news.neostrada.pl...

Jak widać mÄ…drych tu wielu a konkretnej odpowiedzi na pytanie jak nie byĹ‚o, tak nie ma.  :-(

Jak zwykle, jak zwykle...  :-)

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie jazdy, (pracujący silnik).

Nie chce mi sie teraz isc do samochodu bo zaczyna padac, ale poniewaz mam rowniez B6 z DSG, wiec instrukcje auta przestudiowalem dokladnie. I o ile pamietam, to bylo tam napisane, ze mozna na krotko wrzucic podczas jazdy na N.

p.s.
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie darować.
Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

Jednak sprobuje :-)

A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna  MOIM ZDANIEM. Uzywam trybu D i lopatek przy kierownicy. I nie da sie zrzucic na nizszy bieg, jesli obroty mam wyzsze niz 3k rpm. Dopiero wtedy moge nizej. Czesto dojezdzajac do skrzyzowania klikam lewa manetka kilkukrotnie, ale zrzuca mi z D6 tylko do tego biegu, na ktorym obroty sa powyzej 3k. Dopiero jak zejda ponizej, moge zrzucic o jeden w dol. Dzieje sie to znacznie lagodniej, niz przy skrzyni manualnej, wiec MOIM ZDANIEM nie ma ryzyka ze ktos wjedzie Ci w kufer.
Od kiedy mam PJ hamuje silnikiem, nigdy nie zdazylo mi sie zebym mial problemy z kims z tylu, nawet jesli redukcja o 2-3 w dol powodowala natychmiastowe dojscie obrotow do czerwonego pola. Hamowanie silnikiem w DSG jest o tyle mniej skuteczne, ze widze wyraznie wieksze zuzycie tarcz i klockow, bo zawsze trzeba wcisnac hamulec. W manualu czesto nie bylo to konieczne.

Pozdrawiam,
--
Zzyzzy
B6 DSG 170KM

Data: 2010-07-31 17:54:40
Autor: WW
W dniu 2010-07-31 14:35, Zzyxyryzzy pisze:

[...]

Jakbyś jeszcze coś znalazł na ten temat, to będę wdzięczny.
Ja mam autko z Reichu i szwab nie dał mi instrukcji a ja w pospiechu nie sprawdziłem
Moja wina. :-(

p.s.
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszÄ™ sobie uprzejmie
darować.
Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

Jednak sprobuje :-)

Inaczej nie byĹ‚ byĹ› Polakiem  ? :-P

A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna
MOIM ZDANIEM.

Nieporozumienie, na luz wrzucam jak chce się toczyć a nie hamować silnikiem.

Data: 2010-08-01 00:06:53
Autor: J.F.
Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
On Sat, 31 Jul 2010 14:35:03 +0200,  Zzyxyryzzy wrote:
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie darować.

Jednak sprobuje :-)
A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna  MOIM

Hm, to nadal jest prawie manualna skrzynia, wiec hamowac powinna tak
samo, co najwyzej biegi lepiej zmienia.

ZDANIEM. Uzywam trybu D i lopatek przy kierownicy. I nie da sie zrzucic na nizszy bieg, jesli obroty mam wyzsze niz 3k rpm. Dopiero wtedy moge nizej.

No coz, to moze rozwiazuje kwestie luzu, ale w gorach to chyba bym
takiego samochodu nie chcial.

Hamowanie silnikiem w DSG jest o tyle mniej skuteczne, ze widze wyraznie wieksze zuzycie tarcz i klockow, bo zawsze trzeba wcisnac hamulec.

Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i
tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

J.

Data: 2010-08-01 09:04:08
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:0b7956pj9pd0lge2qhk7ea7rqfmm7cnkql4ax.com...
Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i
tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

Jednym z warunków do stwierdzenia że dobre to że maj±
więcej niż minimum mm przewidziane w tym systemie :-)

Data: 2010-08-02 00:46:03
Autor: J.F.
On Sun, 1 Aug 2010 09:04:08 -0500,  Pszemol wrote:
[...]

Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie
jezdza: http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html

Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic.

J.

Data: 2010-08-01 20:52:03
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:06ub56hs2c1lfruq354enrpcmfvoc0lpkp4ax.com...
[...]

Co to znaczy i nic? Sk±d możesz wiedzieć jaka była ich droga
hamowania w porównaniu z przepisowymi hamulcami i ile
razy o mało co uniknęli kraksy albo byli powodem stłuczki
za któr± zapłaciłe¶ w swoim ubezpieczeniu?
Pisz±c bezpodstawnie "najwyraĽniej bezpiecznie" sankcjonujesz
taki stan rzeczy.

Data: 2010-08-03 20:04:41
Autor: J.F.
On Sun, 1 Aug 2010 20:52:03 -0500,  Pszemol wrote:
[...]

Mysle ze ani razu - nie oplacaloby sie naprawiac tego zlomu i nie
trafilyby do kolekcji - te dojechaly bezpiecznie do warsztatu, wiec
wczesniejsze tysiace kilometrow tez przejechaly bezpiecznie :-)

I zapewne hamowaly znacznie lepiej niz przepis nakazuje, bo przepis
jest bardzo tolerancyjny. Bo grubosc tarcz sie tak wprost nie przenosi
na dlugosc drogi hamowania. W sumie to bardziej bym sie bal urwania tarczy przy takim zuzyciu,
albo wypadniecia klockow. No ale tu tarcze maja 2 mm w ogole, a nie 2
mm mniej niz wymagane fabrycznie 20 :-)

J.

Data: 2010-08-03 16:24:16
Autor: Pszemol

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:h5mg5656keqohpp8diihu13m0hrqrn7iu64ax.com...
[...]

Nie każda kraksa dyskwalifikuje auto z drogi...
A w pewnym wieku już się niczego nie naprawia tylko jeĽdzi poobijanym.
Wyci±gasz niewłasciwe wnioski.

I zapewne hamowaly znacznie lepiej niz przepis nakazuje, bo przepis
jest bardzo tolerancyjny. Bo grubosc tarcz sie tak wprost nie przenosi
na dlugosc drogi hamowania.

I tu się mylisz. Grubo¶ć tarczy wpływać będzie bardzo, choćby ze względu
na szybko¶ć jej nagrzewania się i zdolno¶ć odprowadzania ciepła...

Tarcze wyrobione aż do przegródek będ± mieć zmniejszon± wypadkow±
powierzchnię tarcia a co za tym idzie znacznie wydłużon± droge hamowania.

Kierowca który przywyczajony jest do takiego rzęcha dzień za dniem
pewnie sobie poradzi w normalnych sytuacjach gdy wie że trzeba
wcze¶niej zacz±ć hamować, ale sytuacja awaryjna i jest po ptokach.

W sumie to bardziej bym sie bal urwania tarczy przy takim zuzyciu,
albo wypadniecia klockow. No ale tu tarcze maja 2 mm w ogole,
a nie 2 mm mniej niz wymagane fabrycznie 20 :-)

Generalnie rzecz bior±c bałbym się z Tob± w aucie jechać znaj±c
twoj± filozofię z jak± podchodzisz do napraw i przegl±dów.

Data: 2010-08-04 00:05:52
Autor: J.F.
On Tue, 3 Aug 2010 16:24:16 -0500,  Pszemol wrote:
[...]

To widac niegrozne mniej niz stluczki byly :-)

[...]

Zdolnosc odprowadzania to maja moze nawet wieksza niz fabrycznie nowe.

Tarcze wyrobione aż do przegródek będ± mieć zmniejszon± wypadkow±
powierzchnię tarcia a co za tym idzie znacznie wydłużon± droge hamowania.

To beda jak nacinane sportowe :-P
Odkad to powierzchnia wplywa na sile tarcia ? No coz, moze i masz racje ze przy ostrym hamowaniu z wiekszej
predkosci zacznie sie fading ..

[...]

Na szczescie ja sie nie boje i moje auta tez sie nie boja :-)
no i tarcze jeszcze nie maja 2mm, tylko pare razy wiecej :-)

No dobra, poczekamy zobaczymy - w scierce ogladalem hamulce co pol
roku, teraz nie sciagalem kol od dwoch lat ..

J.

Data: 2010-08-04 09:32:41
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:la4h565d823qadljrqse6r8di387ci7gfa4ax.com...
No dobra, poczekamy zobaczymy - w scierce ogladalem hamulce co pol
roku, teraz nie sciagalem kol od dwoch lat ..

Wła¶nie problem w tym, że nie zobaczymy...
Pewnego dnia po prostu znikn± posty z grupy podpisane J.F.
i nie będzie komu opisać jak to awaria hamulców zakończyła życie.

Jak można sobie igrać z tak ważnym komponentem samochodu???

Data: 2010-08-01 23:06:40
Autor: Zzyxyryzzy
Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0b7956pj9pd0lge2qhk7ea7rqfmm7cnkql4ax.com...

No coz, to moze rozwiazuje kwestie luzu, ale w gorach to chyba bym
takiego samochodu nie chcial.

Przejechalem przez gory z Predazzo w streone Wenecji. Miejscami automat zrzucal do jedynki, lopatkami szlo rownie sprawnie, ale nie tak dobrze jakbym to zrobil lewarkiem - znaczy trzeba bylo dohamowac noga. Zgadzam sie, w wysokie gory manual z lewarkiem daje poczucie wiekszej kontroli od "manuala DSG", ale wszedzie indziej komfort tej skrzyni jest nie do przecenienia.

--
Zzyzzy
B6 DSG 170KM

Data: 2010-08-04 20:52:11
Autor: monse1
W dniu 2010-07-29 14:10, WW pisze:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
A jak chcesz to zrobić? MyĹ›lisz ĹĽe skrzynia ci pozwoli przeĹ‚Ä…czyć  na N gdy koĹ‚a siÄ™ krÄ™cÄ…?

Czy automatem można jechać "na luzie" ?.