Czy automatem można jechać "na luzie" ? .

Data: 2010-07-29 14:33:10
Autor: krz
Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Po co?

Data: 2010-07-29 14:41:10
Autor: CUT_INZ
W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Data: 2010-07-29 15:44:56
Autor: WW
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Z daleka widzę czerwone. W automacie, jak zdejmę nogę z gazu to hamuje. Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzucił pozycje "N", to dojechał bym spokojnie właśnie "na luzie".
W mieście tak się nie da, ale na peryferiach i owszem.

Data: 2010-07-29 14:21:47
Autor: Piotr Klimek
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Dnia (Thu, 29 Jul 2010 15:44:56 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Z daleka widzę czerwone. W automacie, jak zdejmę nogę z gazu to hamuje. Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzucił pozycje "N", to dojechał bym spokojnie wła¶nie "na luzie".
W mie¶cie tak się nie da, ale na peryferiach i owszem.

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel. Ewentualnie w miedzyczasie zmieni sie swiatlo to sobie wcisniesz
gaz i pojedziesz bez stawania.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-07-29 18:06:53
Autor: WW
W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.

I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakując innych kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
Właśnie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

Data: 2010-07-29 18:26:25
Autor: Mumin
WW pisze:

[...]

Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie w skrzyni manualnej. Wrzucanie N w trakcie jazdy to błąd i czynność szkodząca skrzyni.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-29 11:05:01
Autor: PJ
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
//Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie
w skrzyni manualnej.

zależy jaki automat, w foce mk1 (benzyna) tak jest ale w golfie IV
(TDI) utrata prędko¶ci jest znaczna aczkolwiek nie nazwałbym tego
"gwałtownym hamowaniem"

P.

Data: 2010-07-30 09:36:52
Autor: WW
W dniu 2010-07-29 20:05, PJ pisze:
//Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie
w skrzyni manualnej.

zaleĹĽy jaki automat, w foce mk1 (benzyna) tak jest ale w golfie IV
(TDI) utrata prędkości jest znaczna aczkolwiek nie nazwałbym tego
"gwałtownym hamowaniem"

P.

Mój pasek dość gwałtownie hamuje a dodając do tego brak w tym momencie świateł hamowania, może zaskoczyć nieprzyjemnie tego z tyłu.

Data: 2010-07-30 10:21:04
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-07-30 09:36, WW pisze:
[...]

Wychodzi na to, że skrzynie DSG należy wycofać ze sprzedaży,
albo je oznakować tak, by wszyscy wiedzieli, że tam są.
ProponujÄ™ jeszcze obowiÄ…zkowy punkt w testach na PJ, a dla
kierowcĂłw juĹĽ je posiadajÄ…cych - obowiÄ…zkowe przeszkolenie w
tej materii.

Data: 2010-07-30 11:17:01
Autor: WW
W dniu 2010-07-30 10:21, Artur Maśląg pisze:

[...]

Wierzę głęboko, że jesteś mistrzem kierownicy i przy Tobie Schumacher to cienias.
Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez zapalenia świateł hamowania.

Data: 2010-07-30 11:19:37
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-07-30 11:17, WW pisze:
[...]

LOL - wręcz przeciwnie. Wychodzi na to, że chyba wszyscy mają
umiejętności Schumachera, ponieważ nie mają problemów z oceną
zachowania innych pojazdów, których są miliony, a mają różne
moce, różne skrzynie, różne światła stopu, różne hamulce itd.

Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być
zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez
zapalenia świateł hamowania.

NajwyraĹşniej tylko Ty masz taki problem ze skrzyniÄ… DSG
- reszta jak wyĹĽej.

Data: 2010-07-30 17:59:39
Autor: Piotr Wasil
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):

Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mog± być zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jad±cego przed nimi bez zapalenia ¶wiateł hamowania.

Jak ci samochod nagle zwalnia po puszczeniu pedalu gazu to z ta skrzynia
cos jest nie tak. Jak bardzo czesto wykorzystuje hamowanie silnikiem i
jakos nie mam problemu, ze mi samochod nagle hamuje.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-07-30 19:12:34
Autor: to
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
begin WW
Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być
zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez
zapalenia świateł hamowania.

Ja praktycznie zawsze hamuje silnikiem i to z wysokich obrotów, hamowanie jest takie, że większość osób mniej gwałtownie zwalnia używając hamulców, a jeszcze nikt mi w dupę z tego powodu nie wjechał. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-07-30 19:21:26
Autor: masti
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 11:17:01 +0200, osobnik zwany WW wystukał:

Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być
zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez
zapalenia świateł hamowania.

to może niech się nauczą obserwować drogę? PoRD nie każe hamować hamulcami :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-07-31 09:12:51
Autor: WW
W dniu 2010-07-30 21:21, masti pisze:
[...]

Macie racje, ale ja zbyt długo już jeżdżę, aby niepotrzebnie prowokować stłuczki. NA drogach niestety jest znacznie wiecej złych niz dobrych kierowców.

Data: 2010-07-30 10:18:29
Autor: P_ablo
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i2sa3h$pkq$1news.vectranet.pl...

Wrzucanie N w trakcie jazdy to bł±d i czynno¶ć szkodz±ca skrzyni.

Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest smarowana. Oczywiscie przy podjezdzaniu pod swiatla silnik pracuje wiec gdzie lezy problem?

--
Picasso

Data: 2010-07-30 10:21:39
Autor: WW
Czy automatem mo�na jecha� "na luzie" ?.
W dniu 2010-07-30 10:18, P_ablo pisze:
UÂżytkownik "Mumin"<mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl>  napisaÂł w wiadomo¶ci

Wrzucanie N w trakcie jazdy to b³±d i czynno¶æ szkodz±ca skrzyni.

[...]

AleĹĽ w opisanej sytuacji silnik pracuje. !!

Data: 2010-07-30 10:35:25
Autor: Mumin
P_ablo pisze:

Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Nie znam się na szczegółach technicznych, ale nie raz czytałem i słyszałem, że wrzucanie N zanim pojazd się nie zatrzyma szkodzi skrzyni.   Mówił mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po tym wła¶nie jak po jeĽdzie sprawdzaj±cej wrzuciłem N, a samochód jeszcze się  całkiem nie zatrzymał.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-30 23:27:49
Autor: Pszemol
"Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> wrote in message news:i2u2sc$gt0$1news.vectranet.pl...
P_ablo pisze:

[...]

Pomyliło mu się z wrzucaniem na P, które jest szkodliwe gdy auto się toczy.

Data: 2010-07-31 00:41:30
Autor: P_ablo
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Użytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i2u2sc$gt0$1news.vectranet.pl...

[...]

Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?

--
Picasso

Data: 2010-07-31 09:59:22
Autor: Mumin
P_ablo pisze:

Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?

Serwis Olczaka pod Wa-w±. Nie uzasadniał. :)
Chciałem pogrzebać na jego stronie, ale widzę, że serwis zamknięty. :(

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-07-31 10:08:38
Autor: Mumin
P_ablo pisze:

Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?

Pogrzebałem sobie w kompie i znalazłem plik z poradami dotycz±cymi użytkowania ASB, który sobie kiedy¶ wła¶nie ze strony pana Olczaka ¶ci±gn±łem:

"Nie należy w czasie ci±głej jazdy wł±czać pozycji N . Układ ci¶nieniowy skrzyni sterowany jest wykładni± wielu funkcji pomocniczych.Prędko¶ć jazdy , k±t otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędko¶ć obrotowa silnika , bieg na którym w danym momencie jedzie samochód maj± decyduj±cy wpływ na warto¶ci ci¶nień występuj±ce w układzie.Zachwianie tej równowagi przez gwałtown± zmianę programu pracy w wyniku bezwładno¶ci zadziałania układu steruj±cego na układ wykonawczy w funkcji czasu wpływa bardzo niekorzystnie na elementy skrzyni."

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2010-08-02 18:15:19
Autor: Adam Wysocki
P_ablo <op@op.pl> wrote:

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest smarowana.

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

Data: 2010-08-03 09:39:31
Autor: Mariusz Chwalba
On Mon, 02 Aug 2010 20:15:19 +0200, Adam Wysocki  <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> wrote:

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest  szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana.

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

..
..
..
..
..

A poważnie: laweta.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-08-03 08:39:16
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 03.08.2010 Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> napisał/a:
[...]

.
.
.
.
.

A poważnie: laweta.

No chyba że masz reduktor, a w nim N, wtedy możesz holować automat i przez
pół polski :) bo odpinasz skrzynie od kół całkiem :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-08-06 02:40:51
Autor: Adam Wysocki
Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> wrote:

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

Moja wina, nie doczytałem że chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni można holować na N?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

Data: 2010-08-06 11:17:38
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 06.08.2010 Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał/a:
Mariusz Chwalba <mariusz@chwalba.net> wrote:

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

Moja wina, nie doczytałem że chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni można holować na N?

A masz jak±¶ inn± koncepcje na holowanie manuala jak nie na N?
(pomijaj±c uniesienie osi ;)

Aha, tak poza konkursem, widział kto¶ manualn± skrzynie która ma P?
(blokada kół skrzyni± z działaj±cym silnikiem). Ale w osobówce, nie
w jakim¶ dĽwigu czy innej wywrotce z odejciem mocy na osprzęt.

Data: 2010-08-07 23:37:33
Autor: Adam Wysocki
Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote:

Moja wina, nie doczytałem że chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni można holować na N?

A masz jak±¶ inn± koncepcje na holowanie manuala jak nie na N?

No raczej chodzi o nie holowanie w ogóle bo już się zamotałem :) Ja holowałem kilka razy (na N oczywi¶cie) i nigdy nie było problemu bo i czemu miałby być...

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

Data: 2010-08-03 11:58:23
Autor: kamil

"P_ablo" <op@op.pl> wrote in message news:4c528ad8$0$17106$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Skoro nie pracuje, w czym jej brak smarowania zaszkodzi? Silnik podczas holowania tez nie jest smarowany.

Pozdrawiam
kamil

Data: 2010-08-02 18:12:50
Autor: Adam Wysocki
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Mumin <mooominUSUN@topoczta.onet.pl> wrote:

Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie w skrzyni manualnej. Wrzucanie N w trakcie jazdy to bł±d i czynno¶ć szkodz±ca skrzyni.

W jaki sposób szkodz±ca?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

Data: 2010-07-30 00:00:51
Autor: Olek
On 2010-07-29 18:06, WW wrote:

I stajesz się zawalidrog± !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakuj±c innych
kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
Wła¶nie takiego zachowania chce unikn±ć. !!!

ale generalnie jazda "na luzie" jest bzdur± nawet posiadaj±c skrzynię manualn±... generalnie to zły nawyk i wcale nie oszczędza paliwa.

Data: 2010-07-30 10:51:51
Autor: Marek P.
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.

ale generalnie jazda "na luzie" jest bzdur± nawet posiadaj±c skrzynię
manualn±... generalnie to zły nawyk i wcale nie oszczędza paliwa.

A ja w swoim Space Starze zrobiłem eksperyment. Bak paliwa wyjeĽdziłem wyrzucaj±c na luz zjeżdżaj±c z dużej górki i dojeżdżaj±c do terenu zabudowanego lub do większego ograniczenia a drugi hamuj±c silnikiem. Różnica ok 0,7 l./100 km na koży¶ć wrzucania na luz. Cały czas robię te same trasy po 180 km w jedn± stronę więc warunki podobne.
Podobnie do jazdy na zamek błyskawiczny przed zwężenia. Pamiętam jak rok temu przez Koziegłowami wszyscy odpowiednio wcze¶niej zjecjali na lewy pas i kolejka przejeżdżała przez zwężkę z prędko¶ci± ok 50 km/h. Innym razem jaki¶ imbecyl zachciał zakładek przed zwężeniemi wszyscy stali.

Data: 2010-07-30 09:48:27
Autor: Piotr Klimek
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Dnia (Thu, 29 Jul 2010 18:06:53 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.

I stajesz się zawalidrog± !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakuj±c innych kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
Wła¶nie takiego zachowania chce unikn±ć. !!!

Nie wiem jak hamuje DSG, ale moja skrzynia hydrauliczna hamuje znacznie
gorzej niz manualna i na pewno nie mozna nazwac tego hamowania gwaltownym. Trzeba tez odpowiednio dobrac moment odpuszczenia gazu. Poza tym po co jechac szybko, skoro jest czerwone swiatlo? Zeby dluzej na nim postac?

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2010-07-30 12:34:03
Autor: mgr inż.
On 2010-07-30 11:48, Piotr Klimek wrote:
[...]

Podobnie u mnie, hamowanie silnikiem jest bardzo słabe. Dlatego staram się puszczać gaz w do¶ć dużej odległo¶ci od "przeszkody" (¶wiatła, korek), o ile oczywi¶cie da się j± zauważyć z daleka. A jak obroty s± już na minimum to pykam w manetkę, redukuję bieg i znów samochód trochę wyhamowuje... I tak aż do momentu, gdy trzeba wdusić hamulec albo można znowu gaz :)

PS. Nie DSG.

--
Pozdrawiam,
mgr inż.

Data: 2010-07-30 23:25:17
Autor: Pszemol
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message news:4c51a724$0$2605$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Auto Ci gwałtownie hamuje po zdjęciu nogi z gazu?
To masz coĹ› skopane w tym automacie chyba...

Data: 2010-07-31 09:14:36
Autor: WW
W dniu 2010-07-31 06:25, Pszemol pisze:
[...]

Aż tak gwałtownie nie, ale wystarczająca, aby jakiś kierowca o mniejszych umiejętnościach niż tu piszący mistrzowie, wjechał mi w kuper.

Data: 2010-07-31 14:29:24
Autor: Pszemol
"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message news:4c53cd67$0$2597$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sprawdź to i napisz nam potem: ile sekund upływa gdy zdejmiesz
nogę z gazu przy 60km/h aby prędkość auta spadła poniżej 30km/h.

Data: 2010-07-30 01:40:07
Autor: Tomasz Pyra
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Z daleka widzÄ™ czerwone. W automacie, jak zdejmÄ™ nogÄ™ z gazu to hamuje.

To pojedź jeszcze kawałeczek i wtedy zdejmuj nogę z gazu żeby sobie wyhamować silnikiem.
To hamowanie silnikiem odbywa się na długim przełożeniu i jest słabe.

Zaoszczędzisz paliwo, a jakby się zmieniło na zielone to pojedziesz od razu bez przekładania biegu.

Dojeżdżanie do świateł na luzie to błąd.
I nie wiem co to za prędkości i gdzie są takie światła które widać już z takiej odległości że silnik wyhamowałby za szybko, a na luzie można się dotaczać.
Od jakiegoś czasu zwracam na to uwagę i najdalej widoczne światła znalazłem gdzieś na gierkówce w stronę Katowic, ale nawet tam hamowanie silnikiem jakoś mnie nie wyhamowuje za szybko żeby trzeba było luz wrzucać.

Data: 2010-08-03 09:49:29
Autor: kamil

WW wrote:
[...]

Za dojezdzanie gdziekolwiek na luzie baran zza kierownicy powinien byc wysylany na dodatkowy kurs doszkalajacy, ktorego motywem przewodnim bedzie "dodaj gaz i uniknij przeszkody".

Pozdrawiam
Kamil

Czy automatem można jechać "na luzie" ? .