Czy automatem można jechać "na luzie" ?.

Data: 2010-07-29 05:38:06
Autor: Tatanka
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
On 29 Lip, 14:10, WW <wu...@vp.pl> wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Móc pewnie możesz ale to jeden z najgłupszych pomysłów na jakie można
wpaść.

1. Poczytaj troche o automatach
2. Dowiesz sie ze to glupi pomysl, bo psujesz skrzynie
3. Po jaka cholere - nie po to sie kupuje automat (czy tez DSG, ktore
w sumie automatem nie jest) zeby wajchować.
4. Kazdy automat/DSG jest tak zaprojektowany zeby stac na swiatlach na
hamulcu, nie przekladając wajchy
5. Tej wajchy nie wolno Ci dotykac jak auto jedzie, z wyjatkiem
przerzucania z D na S lub odwrotnie - poczytaj instruckje.
6. W kazdym chyba automacie nie wolno przekladac wajchy w czasie jazdy
z wyjątkiem pozycji od D w dół, w górę nigdy - czasem jedno
przełozenie (na R na przyklad) i zegnasz sie ze skrzynia.
7. N w automatach jest luzem w zasadzie awaryjnym - zeby auto
przepchnac kawalek, przeholowac na male odleglosci (szczegoly w
instrukcji), wciagnac na lawete.
8. Najwazniejsze - a moze poczytaj instrukcje obslugi? W salonie przy
odbiorze nie powiedzieli jak sie jezdzi?

Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
na N (ale przekladał juz stojąc!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Data: 2010-07-29 14:14:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):

1. Poczytaj troche o automatach

Ale on pytał o DSG a nie automat..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-29 15:47:18
Autor: WW
W dniu 2010-07-29 15:14, Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):

1. Poczytaj troche o automatach

Ale on pytał o DSG a nie automat..

To DSG nie jest automatyczną skrzynią ?

Data: 2010-07-29 07:01:32
Autor: Tatanka
On 29 Lip, 15:47, WW <wu...@vp.pl> wrote:

> Ale on pytał o DSG a nie automat..

To DSG nie jest automatyczną skrzynią ?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

Waldek - wiem o co pytal.

DSG nie jest atomatyczną skrzynią.
Poczytaj na wikipedii, zwlaszcza na angielskiej jest dobrze opisane.

Za to zachowanie/użytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu na
pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza sie
sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera obchodzi co
za krasnoludki siedza tam w srodku i co robią, skoro auto jedzie) i
użytkuje tak samo jak  automat.

Data: 2010-07-29 18:10:44
Autor: WW
Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
W dniu 2010-07-29 16:01, Tatanka pisze:

Za to zachowanie/uĹźytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu na
pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza sie
sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera obchodzi co
za krasnoludki siedza tam w srodku i co robią, skoro auto jedzie) i
uĹźytkuje tak samo jak  automat.

A więc z punktu widzenia kierowcy, najważniejszego !!!, to jest automat.
W specyfikacji widnieje jak byk - "automatyczna skrzynia biegów DSG" - ale te inżyniery z Volkswagena są głupie i takie durnoty wypisują. :-P

Data: 2010-07-29 17:56:30
Autor: Massai
WW wrote:

> [...]

> auto jedzie) i uĹźytkuje tak samo jak  automat.

A więc z punktu widzenia kierowcy, najważniejszego !!!, to jest

Ale się pytasz z punktu widzenia kierowcy - użyszkodnika. O rzecz dla
ktĂłrej duĹźe znaczenie ma konstrukcja skrzyni.

Klasyczny ASB, taki, jak to mówią, "ładny hamerykański" - bardzo
nie lubi jazdy czy toczenia się na N-ce. Nie wolno i koniec. Właśnie
ze względu na jej konstrukcję.

TakĹźe przegazĂłwka na N - teĹź nie jest wskazana.

DSG, jako Ĺźe w samej konstrukcji ma znacznie bliĹźej do klasycznej
manualnej skrzyni - może to znosić lepiej. Może mu to zwisać, nie
wiem. Poczytaj w instrukcji.

Samochód ze zwykłą ASB sterowaną elektronicznie - zachowuje się po
odpuszczeniu gazu trochę inaczej niż manualna.
Po pierwsze, silnik jest zazwyczaj na nieco niĹźszych obrotach
(elektronika zazwyczaj po odpuszczeniu gazu wrzuca najwyĹźszy bieg), a
i mam wrażenie że silnik deko mocniej "ciągnie" bez gazu.

Efekt jest taki że się toczy, i wolniej zwalnia niż manual.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-07-29 14:58:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:47:18 +0200, WW napisał(a):

To DSG nie jest automatyczną skrzynią ?

oczywiście, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzęgłami.

Podobną skrzynią jest skrzynia MCP w Citroenach/Peugeotach, tyle, że tam
jest tylko jedno sprzęgło.

Teoretycznie jest możliwe (bo praktycznie jest to kompletnie bez sensu)
zamontowanie normalnego lewarka i klasyczne przełaczanie biegów.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-30 01:34:46
Autor: Tomasz Pyra
Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:47:18 +0200, WW napisał(a):

To DSG nie jest automatyczną skrzynią ?

oczywiście, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzęgłami.

Czyli full automat :)

Data: 2010-07-30 08:54:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 30 Jul 2010 01:34:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

oczywiście, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzęgłami.

Czyli full automat :)

zautomatyzowana to jeszcze nie automat.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-30 10:41:28
Autor: Tomasz Pyra
Waldek Godel pisze:
[...]

Wszystko co samo zmienia przełożenia to automatyczna skrzynia biegów.

To w jakiej technologii działa i konkretnie w jaki sposób to przełączanie jest realizowane to już szczegóły techniczne.

Data: 2010-07-30 11:06:42
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 30 Jul 2010 10:41:28 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Wszystko co samo zmienia przełożenia to automatyczna skrzynia biegów.

To w jakiej technologii działa i konkretnie w jaki sposób to przełączanie jest realizowane to już szczegóły techniczne.

o te szczegóły techniczne właśnie człowiek pyta - bo zrzucanie na luz
skrzyni automatycznej szkodzi, a zautomatyzowanej nie szkodzi (bo sama to
robi).  Więc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-30 18:27:50
Autor: news.mm.pl
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Więc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania.

wyjaśnij lepiej swój punkt widzenia.
dlaczego niby - klasyczna automatyczna z konwerterem jest "automatyczna"
a automatyczna która też sama zmienia biegi tylko jest to inaczej rozwiązane jest tylko
"zautomatyzowana"?

wszyscy oczywiście wiemy że konstrukcyjnie są inne.

Data: 2010-07-30 17:36:55
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, news.mm.pl napisał(a):

[...]

wytłumaczyłem to kilka postów wyżej, dlaczego mam sądzisz, że za drugim
razem przeczytasz ze zrozumieniem?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-30 17:44:28
Autor: Waldek Godel
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
wytłumaczyłem to kilka postów wyżej, dlaczego mam sądzisz

sądzić...  --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-07-30 18:41:13
Autor: masti
Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, osobnik zwany news.mm.pl
wystukał:

wszyscy oczywiÂście wiemy Âże konstrukcyjnie sÂą inne.

ale rozumiesz co sam piszesz?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-07-29 14:43:31
Autor: CUT_INZ
W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
na N (ale przekladał juz stojąc!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na jakimś wahadełku.

Data: 2010-07-29 05:53:23
Autor: Tatanka
On 29 Lip, 14:43, CUT_INZ <C...@CUT.pl> wrote:
> [...]

> oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na

A nie mozesz na D ręcznego zaciągnąc?
Pytam serio - nie wiem.

Data: 2010-07-29 15:08:56
Autor: Bydlę
On 2010-07-29 14:43:31 +0200, CUT_INZ <CUT@CUT.pl> said:

[...]

Ręczny zesputy?

--
Bydlę

Data: 2010-07-29 16:15:38
Autor: CUT
W dniu 2010-07-29 15:08, Bydlę pisze:

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję
na jakimś wahadełku.

Ręczny zesputy?

Auto ma ciągnąc na hamulcu?

Data: 2010-07-29 20:39:14
Autor: Bydlę
On 2010-07-29 16:15:38 +0200, CUT <CUT@CUT.pl> said:

W dniu 2010-07-29 15:08, Bydlę pisze:

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję
                                                                ^^^^^^^^^^
na jakimś wahadełku.

Ręczny zesputy?

Auto ma ciągnąc na hamulcu?

Stać z włączonym ręcznym.
Tak wydaje się bardziej... naturalne. :-)

--
Bydlę

Data: 2010-07-29 21:33:53
Autor: CUT_INZ
W dniu 2010-07-29 20:39, Bydlę pisze:

Auto ma ciągnąc na hamulcu?

Stać z włączonym ręcznym.
Tak wydaje się bardziej... naturalne. :-)

Zwykły hamulec jest połączony ze skrzynią z konwektorem za pośrednictwem komputera. Ręczny nie (no chyba, że w VW jest).

A tak skrzynia przenosi moment obrotowy tylko po to żeby go hamować na ręcznym. Dla mnie naturalne to stać na roboczym hamulcu lub na N/P :)