Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Data: 2015-04-23 12:33:30
Autor: Marcin N
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji, niskie koszty serwisu, itd.

--
MN

Data: 2015-04-23 13:42:16
Autor: Robson
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-23 o 12:33, Marcin N pisze:
Jakie rozwizania skrzy automatycznych mona obecnie uzna za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe maj dobr konkurencj w pynnoci
jazdy i bezawaryjnoci wrd "-tronikw"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opnie reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.


CVT to najgorszy cham, dziaa na zasadzie pasa transmisyjnego do sieczkarni. Brak opnie? Tym si nie da jedzi. Prbowaem. Tylko skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, adne CVT, manuale zautomatyzowane czy DSG.

Data: 2015-04-23 17:19:56
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Uytkownik "Robson" <robson@w.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:mhalqo$g8o$2@mx1.internetia.pl...
W dniu 2015-04-23 o 12:33, Marcin N pisze:
Jakie rozwizania skrzy automatycznych mona obecnie uzna za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe maj dobr konkurencj w pynnoci
jazdy i bezawaryjnoci wrd "-tronikw"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opnie reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.


CVT to najgorszy cham, dziaa na zasadzie pasa transmisyjnego do sieczkarni. Brak opnie? Tym si nie da jedzi. Prbowaem. Tylko skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, adne CVT, manuale zautomatyzowane czy DSG.

Dokadnie.
Mnie to nawet w skuterze wkurza, a co dopiero w samochodzie.
Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
A zadatki maj skrzynie zautomatyzowane, jak tylko zaczn dojeda do sensownych przebiegw, choby zblionych do przebiegw silnikw ktre je napdzaj.

Data: 2015-04-23 21:15:31
Autor: megrims
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:

(ciach)
Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
(ciach)

ZF 5HP skrzynia piciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miaem wiele aut z t
skrzyni i jest niezniszczalna.

Data: 2015-04-23 22:44:51
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Uytkownik "megrims" <megrims@interyja.peel> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:mhbgck$inv$1@usenet.news.interia.pl...
On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:

(ciach)
Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
(ciach)

ZF 5HP skrzynia piciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miaem wiele aut z t
skrzyni i jest niezniszczalna.

To ta sama na ktr narzekae w Yeti? ;-)

Data: 2015-04-24 22:31:04
Autor: megrims
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
On 2015-04-23 22:44, Cavallino wrote:

Uytkownik "megrims" <megrims@interyja.peel> napisa w wiadomoci grup
dyskusyjnych:mhbgck$inv$1@usenet.news.interia.pl...
On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:

(ciach)
Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
(ciach)

ZF 5HP skrzynia piciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miaem wiele aut z t
skrzyni i jest niezniszczalna.

To ta sama na ktr narzekae w Yeti? ;-)


e... w Yeti bya skrzynia DQ250. I z ni akurat nie byo
problemu. Dla przypomnienia: w Yetim przy przebiegu 70kkm
p roku przed gwarancj wymieniono: dwumas, wszystkie wtryski,
pomp common-rail (cieka) oraz kompletny rozrzd (paliwo
z pompy poleciao na pasek).

We wrzeniu na urodziny odbieram Golf'a R. Jestem ciekaw
co tam pierdolnie i przy jakim przebiegu. Gwarancj 3 lata
wziem.

Data: 2015-04-27 17:02:56
Autor: J.F.
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Uytkownik "Robson"  napisa w wiadomoci
CVT to najgorszy cham, dziaa na zasadzie pasa transmisyjnego do sieczkarni.

Moze, ale nie musi.
CVT ma np Toyota Prius. Dwa silniko-generatory plus falowniki robia odpowiednie przelozenie.

Brak opnie? Tym si nie da jedzi. Prbowaem. Tylko skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, adne CVT, manuale zautomatyzowane czy DSG.

https://www.youtube.com/watch?v=nFdLrPp3kpE

Fakt - jak na 290KM ten CVT cos kiepsko przyspiesza.
No i ten brak odglosu zmiany biegow  - cala przyjemnosc odpada :-)

J.

Data: 2015-04-27 18:37:04
Autor: AL
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
On 2015-04-23 13:42, Robson wrote:
W dniu 2015-04-23 o 12:33, Marcin N pisze:
Jakie rozwizania skrzy automatycznych mona obecnie uzna za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe maj dobr konkurencj w pynnoci
jazdy i bezawaryjnoci wrd "-tronikw"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opnie reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.


CVT to najgorszy cham, dziaa na zasadzie pasa transmisyjnego do
sieczkarni. Brak opnie? Tym si nie da jedzi. Prbowaem. Tylko
skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, adne CVT, manuale
zautomatyzowane czy DSG.

Jedziem testowo Subaru Foresterem XT 2.5 ze skrzyni CVT (dod. indeksowane przeoenia).
Nie potwierdzam Twojej opinii - z mojego punktu widzenia cao dziaaa super i do niczego nie potrafibym si przyczepi.

W Outlanderze/C-Croserze/4007 przy silnikach MIVEC 2.4l  rwnie wystpuje skrzynia CVT  (dla diesli 2.2hdi - DSG).
Rwnie cao dziaa wzorowo - a dziki zaletom skrzyni CVT silniki pal do 1l mniej w pornaniu ze skrzyni manualn (mam niestety ten silnik z manualn skrzyni).

Data: 2015-05-04 12:22:04
Autor: Robson
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W Outlanderze/C-Croserze/4007 przy silnikach MIVEC 2.4l  rwnie
wystpuje skrzynia CVT  (dla diesli 2.2hdi - DSG).
Rwnie cao dziaa wzorowo - a dziki zaletom skrzyni CVT silniki
pal do 1l mniej w pornaniu ze skrzyni manualn (mam niestety ten
silnik z manualn skrzyni).

Gwna zaleta to mizerne przebiegi i koszmarnie drogie naprawy. Zaleta oczywicie z punktu widzenia producenta.
Ale jak moe by dobrego co, co z samego zaoenia jest zrobione le? W skrzyni CVT, przy wczonym silniku i stojcym samochodzie, acuch przenoszcy napd pracuje w cigym polizgu. Widziaem w serwisie skrzynie z przebiegami rzdu 60-80 kkm.

Data: 2015-05-04 15:33:25
Autor: AL
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
On 2015-05-04 12:22, Robson wrote:
W Outlanderze/C-Croserze/4007 przy silnikach MIVEC 2.4l  rwnie
wystpuje skrzynia CVT  (dla diesli 2.2hdi - DSG).
Rwnie cao dziaa wzorowo - a dziki zaletom skrzyni CVT silniki
pal do 1l mniej w pornaniu ze skrzyni manualn (mam niestety ten
silnik z manualn skrzyni).

Gwna zaleta to mizerne przebiegi i koszmarnie drogie naprawy. Zaleta
oczywicie z punktu widzenia producenta.
Ale jak moe by dobrego co, co z samego zaoenia jest zrobione le? W
skrzyni CVT, przy wczonym silniku i stojcym samochodzie, acuch
przenoszcy napd pracuje w cigym polizgu. Widziaem w serwisie
skrzynie z przebiegami rzdu 60-80 kkm.


od tej strony warsztatowej) CVT nie znam.

Data: 2015-05-04 17:03:25
Autor: Marcin N
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-05-04 o 15:33, AL pisze:
On 2015-05-04 12:22, Robson wrote:
W Outlanderze/C-Croserze/4007 przy silnikach MIVEC 2.4l  rwnie
wystpuje skrzynia CVT  (dla diesli 2.2hdi - DSG).
Rwnie cao dziaa wzorowo - a dziki zaletom skrzyni CVT silniki
pal do 1l mniej w pornaniu ze skrzyni manualn (mam niestety ten
silnik z manualn skrzyni).

Gwna zaleta to mizerne przebiegi i koszmarnie drogie naprawy. Zaleta
oczywicie z punktu widzenia producenta.
Ale jak moe by dobrego co, co z samego zaoenia jest zrobione le? W
skrzyni CVT, przy wczonym silniku i stojcym samochodzie, acuch
przenoszcy napd pracuje w cigym polizgu. Widziaem w serwisie
skrzynie z przebiegami rzdu 60-80 kkm.


od tej strony warsztatowej) CVT nie znam.

Czy CVT nie ma adnego sprzga? Jako trudno mi w to uwierzy. Jedyny polizg jest na tym pasku/acuchu, ktry przenosi napd pomidzy koami przekadni?


--
MN

Data: 2015-05-06 08:41:51
Autor: Robson
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Czy CVT nie ma adnego sprzga? Jako trudno mi w to uwierzy. Jedyny
polizg jest na tym pasku/acuchu, ktry przenosi napd pomidzy koami
przekadni?

Tak niestety jest. Gdy samochd stoi to acuch lizga si po koach przekadni.

Data: 2015-05-06 08:47:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Hello Robson,

Wednesday, May 6, 2015, 8:41:51 AM, you wrote:

Czy CVT nie ma adnego sprzga? Jako trudno mi w to uwierzy. Jedyny
polizg jest na tym pasku/acuchu, ktry przenosi napd pomidzy koami
przekadni?
Tak niestety jest. Gdy samochd stoi to acuch lizga si po koach
przekadni.

Chwila - tam jest jeszcze sprzgo hydrokinetyczne po drodze!

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-05-06 09:08:09
Autor: Marcin N
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-05-06 o 08:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
Chwila - tam jest jeszcze sprzgo hydrokinetyczne po drodze!

Uff. Kamie z serca.

--
MN

Data: 2015-05-07 14:44:42
Autor: Robson
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-05-06 o 09:08, Marcin N pisze:
W dniu 2015-05-06 o 08:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
Chwila - tam jest jeszcze sprzgo hydrokinetyczne po drodze!

Uff. Kamie z serca.


Rozczaruj ci, obecno bd nie sprzga hydrokinetycznego ma si nijak do polizgu paska.

Data: 2015-05-06 22:07:31
Autor: komar
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
On 06.05.2015 08:47, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Robson,

Wednesday, May 6, 2015, 8:41:51 AM, you wrote:

Czy CVT nie ma adnego sprzga? Jako trudno mi w to uwierzy. Jedyny
polizg jest na tym pasku/acuchu, ktry przenosi napd pomidzy koami
przekadni?
Tak niestety jest. Gdy samochd stoi to acuch lizga si po koach
przekadni.

Chwila - tam jest jeszcze sprzgo hydrokinetyczne po drodze!


W skuterach/motocyklach z CVT jest sprzgo odrodkowe, ono odcina napd z przekadni na koo. W tym samym czasie pasek i koa pasowe pracuj, ale ulizg paska jest znikomy przez odpicie koa od skrzyni.

Data: 2015-05-07 14:54:28
Autor: Robson
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Chwila - tam jest jeszcze sprzgo hydrokinetyczne po drodze!


Nie w kadym.

Data: 2015-05-07 15:27:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Hello Robson,

Thursday, May 7, 2015, 2:54:28 PM, you wrote:


Chwila - tam jest jeszcze sprzgo hydrokinetyczne po drodze!
Nie w kadym.

W pozostaych jest odrodkowe.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-05-08 09:06:12
Autor: Robson
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-05-07 o 15:27, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Robson,

Thursday, May 7, 2015, 2:54:28 PM, you wrote:


Chwila - tam jest jeszcze sprzgo hydrokinetyczne po drodze!
Nie w kadym.

W pozostaych jest odrodkowe.


Bd elektryczne, lub elektromagnetyczne, lub elektromagnetyczne z proszkiem ferromagnetycznym.

Data: 2015-05-12 19:10:32
Autor: Marcin N
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-05-08 o 09:06, Robson pisze:
W dniu 2015-05-07 o 15:27, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Robson,

Thursday, May 7, 2015, 2:54:28 PM, you wrote:


Chwila - tam jest jeszcze sprzgo hydrokinetyczne po drodze!
Nie w kadym.

W pozostaych jest odrodkowe.


Bd elektryczne, lub elektromagnetyczne, lub elektromagnetyczne z
proszkiem ferromagnetycznym.

Ale JAKIE sprzgo jest. Wic ten polizg paska/acucha nie powinien by jaki szkodliwy.

--
MN

Data: 2015-04-23 14:02:53
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:
Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.

Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze żadnych.
Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4 stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki daje jednostka napędowa przy jednoczesnym braku jakichkolwiek "szarpnięć" i dokładnie tak to działa w rzeczywistości.
Z "minusów", jak ktoś całe życie jeździł manualem czy nawet "zwykłym" automatem to po zmianie na CVT może się czuć dziwnie.

Data: 2015-04-23 14:06:57
Autor: Adam
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
(...)
Nie wiem jakie s nowoczesne rozwizania ale moja 10 letnia przekadnia
CVT jak do tej pory dziaa bez zarzutu.
(...)

Moesz zdradzi, co to za pojazd?



--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-23 14:12:42
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 23-04-2015 o 14:06, Adam pisze:
W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
(...)
Nie wiem jakie s nowoczesne rozwizania ale moja 10 letnia przekadnia
CVT jak do tej pory dziaa bez zarzutu.
(...)

Moesz zdradzi, co to za pojazd?

RX400h

Data: 2015-04-24 23:42:52
Autor: Adam
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-23 o 14:12, klaus pisze:
W dniu 23-04-2015 o 14:06, Adam pisze:
W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
(...)
Nie wiem jakie s nowoczesne rozwizania ale moja 10 letnia przekadnia
CVT jak do tej pory dziaa bez zarzutu.
(...)

Moesz zdradzi, co to za pojazd?

RX400h

Super :)

Chocia wydawao mi si do tej pory, e 10 lat temu byy RX bez literki h na kocu.
Akumulatorki te ma takie niezniszczalne, jak Prius?


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-26 08:02:45
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 24-04-2015 o 23:42, Adam pisze:
W dniu 2015-04-23 o 14:12, klaus pisze:
RX400h

Super :)

Chocia wydawao mi si do tej pory, e 10 lat temu byy RX bez literki
h na kocu.
Akumulatorki te ma takie niezniszczalne, jak Prius?

Do tej pory produkuj te RX bez literki (350 chyba).
Z h pojawiy si wanie 10 lat temu.
Akumulatory prawdopodobnie straciy cz swojej pojemnoci ale dziaaj, w sensie speniaj swoje zadanie.

Data: 2015-04-26 13:37:52
Autor: Adam
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-26 o 08:02, klaus pisze:
W dniu 24-04-2015 o 23:42, Adam pisze:
W dniu 2015-04-23 o 14:12, klaus pisze:
RX400h

Super :)

Chocia wydawao mi si do tej pory, e 10 lat temu byy RX bez literki
h na kocu.
Akumulatorki te ma takie niezniszczalne, jak Prius?

Do tej pory produkuj te RX bez literki (350 chyba).

Wiem.
Swego czasu miaem nawet kupi uywanego R300, pochodzcego z jakiej ambasady. Ale si nie udao :(
Wic jed Pajero.

Z h pojawiy si wanie 10 lat temu.
Akumulatory prawdopodobnie straciy cz swojej pojemnoci ale
dziaaj, w sensie speniaj swoje zadanie.

Prawdziwe, japoskie.

Jaki Motor czy inny Auto-wiat pisa, e wymiany akumulatorw w najstarszych Priusach zdarzaj si sporadycznie.
Takiego bym kupi do codziennej jazdy w korkach, Pajerak nie jest zbyt ekonomiczny. Wersja Long z automatem, silnik 2.8TD, moja cika noga, i wychodzi czasem ponad 12l/100km.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-26 14:30:48
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 26-04-2015 o 13:37, Adam pisze:
Z h pojawiy si wanie 10 lat temu.
Akumulatory prawdopodobnie straciy cz swojej pojemnoci ale
dziaaj, w sensie speniaj swoje zadanie.

Prawdziwe, japoskie.

Jaki Motor czy inny Auto-wiat pisa, e wymiany akumulatorw w
najstarszych Priusach zdarzaj si sporadycznie.
Takiego bym kupi do codziennej jazdy w korkach, Pajerak nie jest zbyt
ekonomiczny. Wersja Long z automatem, silnik 2.8TD, moja cika noga, i
wychodzi czasem ponad 12l/100km.

W hybrydach plusem w jedzie miejskiej jest wanie to e nawet duy silnik ma akceptowalne spalanie (jak na moc/pojemno oczywicie) wanie m.in. dziki temu e w korku nie pracuje.
Np ~300KM (3,3 litra) w miecie pali w granicach 10l/100km.
Dlatego jak masz budet to polecam co mocniejszego, w miecie co prawda nie ma to znaczenia bo i tak rzadko potrzeba duej mocy natomiast na trasie wygoda np przy wyprzedzaniu jest znaczna.

Data: 2015-04-23 14:23:25
Autor: Marcin N
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:
Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.

Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze
żadnych.
Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4
stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki daje
jednostka napędowa przy jednoczesnym braku jakichkolwiek "szarpnięć" i
dokładnie tak to działa w rzeczywistości.
Z "minusów", jak ktoś całe życie jeździł manualem czy nawet "zwykłym"
automatem to po zmianie na CVT może się czuć dziwnie.


Jeździłem wiele lat temu Nissanem Micrą z CVT. Miał silnik 1.0 55KM i do 100 przyspieszał w 13 sekund. Właśnie przez to, że CVT trzymała obroty na maksymalnym momencie w czasie przyspieszania.

Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają z silnikami dużych mocy.

Ktoś pisze, że najlepsze będą klasyczne automaty hydrokinetyczne, tylko czy ktoś jeszcze takie robi? Wszędzie jakieś DSG, które chyba są zautomatyzowanymi manualami.

--
MN

Data: 2015-04-23 15:09:22
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:

Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
z silnikami dużych mocy.

W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne przełożenie?
Maksymalne chyba jest ograniczone przez opory powietrza/toczenia w stosunku do maksymalnego momentu jednostki napędowej - podejrzewam że od "zawsze" było stosowane (wyższe nie ma sensu bo i tak silnik nie uciągnie).
Minimalne też wydaje mi się że jest już od dawna ustalone dla danego silnika - strzelam że na minimalnym przełożeniu przy maksymalnym momencie silnika typowy pojazd ma prędkość poniżej 50km/h. W cywilnych samochodach jeszcze większe przyspieszenia przy prędkości poniżej 50km/h chyba nie jest przedmiotem zainteresowania inżynierów.
Co do większych mocy to nie wiem, natomiast w średnich zakresach (~300KM) rozwiązania istnieją już co najmniej od 10 lat.
Podejrzewam że jest jeszcze jakieś pole do poprawy w sferze strat, nie ma co ukrywać że CVT z racji swojej konstrukcji generuje większe straty niż klasyczny manual.

Data: 2015-04-23 15:40:37
Autor: Robson
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-23 o 15:09, klaus pisze:
W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:

Nowe CVT s podobno ulepszone, maj wikszy zakres przeoe i dziaaj
z silnikami duych mocy.

W jakim sensie wikszy zakres? Masz na myli minimalne i maksymalne
przeoenie?


Raczej ma na mysli to, e pomimo e skrzynia jest bezstopniowa, to producenci wprowadzaj dla trybu manualnego co 2 rodzaju biegw 1, 2, 3 itd. Przy wikszych mocach mona cay zakres podzieli na wicej dyskretnych wartoci - 7 i 8 nie jest rzadkoci.

Data: 2015-04-23 16:16:21
Autor: Marcin N
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-23 o 15:40, Robson pisze:
W dniu 2015-04-23 o 15:09, klaus pisze:
W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:

Nowe CVT s podobno ulepszone, maj wikszy zakres przeoe i dziaaj
z silnikami duych mocy.

W jakim sensie wikszy zakres? Masz na myli minimalne i maksymalne
przeoenie?


Raczej ma na mysli to, e pomimo e skrzynia jest bezstopniowa, to
producenci wprowadzaj dla trybu manualnego co 2 rodzaju biegw 1, 2, 3
itd. Przy wikszych mocach mona cay zakres podzieli na wicej
dyskretnych wartoci - 7 i 8 nie jest rzadkoci.

Tu filmik, ktry opisuje to, co mam na myli:

https://www.youtube.com/watch?v=Gnv4Ab3GyXI

Bardzo ciekawe porwnanie CVT z innymi napdami.

--
MN

Data: 2015-04-27 15:37:00
Autor: T.
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-23 o 16:16, Marcin N pisze:
W dniu 2015-04-23 o 15:40, Robson pisze:
W dniu 2015-04-23 o 15:09, klaus pisze:
W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:

Nowe CVT s podobno ulepszone, maj wikszy zakres przeoe i dziaaj
z silnikami duych mocy.

W jakim sensie wikszy zakres? Masz na myli minimalne i maksymalne
przeoenie?


Raczej ma na mysli to, e pomimo e skrzynia jest bezstopniowa, to
producenci wprowadzaj dla trybu manualnego co 2 rodzaju biegw 1, 2, 3
itd. Przy wikszych mocach mona cay zakres podzieli na wicej
dyskretnych wartoci - 7 i 8 nie jest rzadkoci.

Tu filmik, ktry opisuje to, co mam na myli:

https://www.youtube.com/watch?v=Gnv4Ab3GyXI

Bardzo ciekawe porwnanie CVT z innymi napdami.

Z tego filmu to wynika, e silnik powinien mie tylko 2 pozycje - stop i jazda, a prdko reguluje si nie przepustnic, ale przekadni. Tylko wtedy ma si spore straty przy nadmiarze momentu wtedy, kiedy nie jest to potrzebne :-)
T.

Data: 2015-04-27 16:44:10
Autor: Marcin N
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-27 o 15:37, T. pisze:

Z tego filmu to wynika, e silnik powinien mie tylko 2 pozycje - stop i
jazda, a prdko reguluje si nie przepustnic, ale przekadni. Tylko
wtedy ma si spore straty przy nadmiarze momentu wtedy, kiedy nie jest
to potrzebne :-)

Nadmiar momentu? Pierwsze sysz. Silniki elektryczne maj maksymalny moment od zera do nieskoczonoci - co jest uznawane za zalet, nie wad.

--
MN

Data: 2015-04-27 18:02:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Hello Marcin,

Monday, April 27, 2015, 4:44:10 PM, you wrote:

Z tego filmu to wynika, e silnik powinien mie tylko 2 pozycje - stop i
jazda, a prdko reguluje si nie przepustnic, ale przekadni. Tylko
wtedy ma si spore straty przy nadmiarze momentu wtedy, kiedy nie jest
to potrzebne :-)
Nadmiar momentu? Pierwsze sysz. Silniki elektryczne maj maksymalny
moment od zera do nieskoczonoci

Gdzie si takich bzdur naczyta? Moment silnika szeregowego maleje
hiperbolicznie. Przy silniku rwnolegym (bocznikowym) moment maleje gwatownie po
osigniciu okrelonych obrotw. Silniki indukcyjne mona sterowa
falownikiem ale moment w nich maleje zgodnie z wzrostem impedancji
uzwoje - napicia nie da si podciga w nieskoczono.

- co jest uznawane za zalet, nie wad.

Zalet silnikw szeregowych jest hiperboliczna charakterystyka,
wymagajca ograniczania momentu przy niskich obrotach. W praktyce
wyglda to tak, e do pewnych obrotw operuje si staym momentem,
powyej sta moc.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-04-23 20:54:01
Autor: Przyjazny
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
On 2015-04-23 12:23, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Kto pisze, e najlepsze bd klasyczne automaty hydrokinetyczne, tylko czy kto jeszcze takie robi? Wszdzie jakie DSG, ktre chyba s zautomatyzowanymi manualami.

Robi ci sami producenci co zawsze, bo nie ma ich tak duo na wiecie
;-). Ale jeli Ci chodzi o to kto montuje, to raczej nie ma problemu
eby znale - z pamici wiem, e Peugeot, Honda, Mercedes, innych
musisz sam sprawdzi...

Data: 2015-04-23 17:20:58
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mhan1c$7n8$1@news.supermedia.pl...
W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:
Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.

Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze żadnych.
Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4 stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy  jaki daje jednostka napędowa

I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.

Data: 2015-04-23 17:46:25
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 23-04-2015 o 17:20, Cavallino pisze:

Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mhan1c$7n8$1@news.supermedia.pl...
CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy  jaki
daje jednostka napędowa

I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.

Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.
Ewentualnie jak Cię bawi zmiana biegów to część rozwiązań z CVT ma symulację "biegów", możesz sobie zmieniać ile dusza zapragnie ;)
Osobiście większą część życia jeździłem samochodami ze skrzynią manualną i też nie wyobrażałem sobie innej. Przez kilka miesięcy jeździłem automatem hydrokinetycznym i szybko przyzwyczaiłem się do wygody.
Teraz sporadycznie jeżdżę samochodem z CVT - jest nieporównanie wygodniejszy od skrzyni manualnej i jednak wygodniejszy od zwykłego automatu - nic nie szarpie, zero przerw na zmianę biegów i dobre przyspieszenie jak jest potrzeba.
Rozumiem że ktoś może czerpać przyjemność ze zmiany biegów w Ferrari czy innym Porsche jednak jako zwykły samochód do jazdy CVT nie ma sobie równych.
Tzn tam gdzie musi być przekładnia, bo np taka Tesla będzie pewnie jeszcze wygodniejsza.

Data: 2015-04-23 19:12:43
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mhb44h$eq0$1@news.supermedia.pl...
W dniu 23-04-2015 o 17:20, Cavallino pisze:

Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mhan1c$7n8$1@news.supermedia.pl...
CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy  jaki
daje jednostka napędowa

I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.

Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.

W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
Bo mu brakującą połowę mocy dostarczy cudowna skrzynia, która sama napędza samochód?
ROTFL !!!!!

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z czarami.

Data: 2015-04-23 22:42:04
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 23-04-2015 o 19:12, Cavallino pisze:

Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mhb44h$eq0$1@news.supermedia.pl...
W dniu 23-04-2015 o 17:20, Cavallino pisze:

Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mhan1c$7n8$1@news.supermedia.pl...
CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy  jaki
daje jednostka napędowa

I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.

Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to
nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.

W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak
samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?

Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w przybliżeniu tak.
Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo głośny jak z CVT.
Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc rozumiem że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.
Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej nie na tą grupę dyskusja ;)

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
czarami.

Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.
W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

Data: 2015-04-23 22:50:24
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak
samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?

Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w przybliżeniu tak.

Ciekawe że w żadnym parametrze żadnego auta z CVT tego nie widać.
Nawet jak jeżdżą na pełnym gazie.
Bądź więc łaskaw zachować opowiadanie bajek na dobranoc dla dzieci.

Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo głośny jak z CVT.


Ale nie przez czas przyspieszania i nie będzie to uciążliwy jednostajny ryk, tylko rosnący i spadający, po prostu naturalny w przyspieszającym samochodzie.
Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z CVT emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a nie odwrotnie.

Jeśli to dla Ciebie za trudne do zrozumienia, to EOD, na głupotę nie poradzisz.


Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc rozumiem że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.

Dokładnie - nie trzymam silnika na 5 tysiącach, tylko zmieniam bieg i ryk się kończy.


Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej nie na tą grupę dyskusja ;)

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
czarami.

Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.

Rozumiem.
Mam to w skuterze, i szczerze nienawidzę.


W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania

Jasne.
EOD, bredź sobie dalej sam.

Data: 2015-04-23 23:09:12
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 23-04-2015 o 22:50, Cavallino pisze:

Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak
samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?

Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w
przybliżeniu tak.

Ciekawe że w żadnym parametrze żadnego auta z CVT tego nie widać.
Nawet jak jeżdżą na pełnym gazie.
Bądź więc łaskaw zachować opowiadanie bajek na dobranoc dla dzieci.

Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo
głośny jak z CVT.


Ale nie przez czas przyspieszania i nie będzie to uciążliwy jednostajny
ryk, tylko rosnący i spadający, po prostu naturalny w przyspieszającym
samochodzie.
Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z
CVT emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a
nie odwrotnie.

Co Ty bredzisz?!?! Jakie głośniki?
Nie wiem co sobie zamontowałeś w swoim skuterze ale to jest grupa o samochodach a nie wymyślonych skuterach z głośnikami.
Przejedź się kiedyś SAMOCHODEM z CVT to może zrozumiesz jak działa.


Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc
rozumiem że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.

Dokładnie - nie trzymam silnika na 5 tysiącach, tylko zmieniam bieg i
ryk się kończy.

I razem z obrotami spada moment przez co samochód wolniej przyspiesza, ergo jest wolniejszy od takiego samego z CVT.
Możesz sobie to zasymulować w CVT zdejmując na chwilę nogę z gazu ;)
Tylko kto normalny chciałby zmniejszać przyspieszenie jak akurat np wyprzedza kolumnę tirów...


Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej
nie na tą grupę dyskusja ;)

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
czarami.

Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.

W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania paliwatylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

Jasne.
Doucz się, wróć i... lepiej nic nie pisz więcej w temacie CVT.

Data: 2015-04-24 19:54:01
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z
CVT emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a
nie odwrotnie.

Co Ty bredzisz?!?! Jakie głośniki?

Takie radiowe, a jakie myślałeś?
HINT: Doczytaj o co chodzi zamiast się ciskać.

W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania paliwatylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

Jasne.
Doucz się, wróć

PLONK WARNING !!!

I w ogóle to trzymaj twarz na wodzy, meteorze.
I pamiętaj, że pobyt na grupie zaczyna się od "dzień dobry", a nie od pyskowania.

Data: 2015-04-26 08:06:15
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 24-04-2015 o 19:54, Cavallino pisze:
pobyt na grupie zaczyna się od "dzień dobry", a nie od
pyskowania.

Wątpię żeby na grupie o samochodach interesowały kogoś Twoje wynaturzenia na temat własnej kultury. Warto jednak żebyś się do nich stosował.

Data: 2015-04-26 10:30:31
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mhhv8h$c1d$2@news.supermedia.pl...
W dniu 24-04-2015 o 19:54, Cavallino pisze:
pobyt na grupie zaczyna się od "dzień dobry", a nie od
pyskowania.

Wątpię

Możesz sobie wątpić, ale jak rodzice Ci nie przekazali kultury, to spytaj kogoś kto ma pojęcie o dobrych manierach.

Data: 2015-04-26 14:19:32
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 26-04-2015 o 10:30, Cavallino pisze:

spytaj kogoś kto ma pojęcie o dobrych manierach.

Dziękuję, nie potrzebuję.
Natomiast Tobie przyda się to na pewno. Do Twoich rodziców nic nie mam bo nie wiem jakie miałeś dzieciństwo.
Dla ich dobra mam tylko nadzieję że nie czytają pms ;)

Data: 2015-04-26 19:45:39
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mhil4e$no8$1@news.supermedia.pl...
W dniu 26-04-2015 o 10:30, Cavallino pisze:

spytaj kogoś kto ma pojęcie o dobrych manierach.

Dziękuję, nie potrzebuję.

W sumie tak, tak jak nie ma potrzeby czytać bzdur wypisywanych przez Ciebie.
EOD.

Data: 2015-04-24 02:05:06
Autor: Tomasz Wójtowicz
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:

W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

ROTFL! A silnik działa na powietrze?

pedał gazu -> dawka paliwa -> moment obrotowy

(moment obrotowy > moment hamujący) -> przyspieszenie

przyspieszenie -> przekładnia o skokowym przełożeniu -> wzrost obrotów silnika

przyspieszenie -> przekładnia o płynnym przełożeniu -> obroty silnika utrzymywane stale na optymalnym poziomie


Po prostu przekładnia CVT jest mniej przezroczysta niż mechaniczna. Zbliżona do niej jest przekładnia elektryczna stosowana w wozidłach i lokomotywach. Tam po przełączeniu z "luzu" na jazdę silnik od razu wkręca się na obroty mocy maksymalnej, a czy osiąga moc maksymalną czy nie zależy od właśnie od dawki paliwa dobieranej w zależności od chwilowego zapotrzebowania na siłę pociągową.

Data: 2015-04-24 07:43:47
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:

W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

ROTFL! A silnik działa na powietrze?

Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się automagicznie bez powietrza? ;)
Nie o ten poziom działania jednak chodzi.

W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do osiągnięcia zadanej prędkości.
Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania pedału "gazu" w tym samym położeniu.

Po prostu przekładnia CVT jest mniej przezroczysta niż mechaniczna.
Zbliżona do niej jest przekładnia elektryczna stosowana w wozidłach i
lokomotywach. Tam po przełączeniu z "luzu" na jazdę silnik od razu
wkręca się na obroty mocy maksymalnej, a czy osiąga moc maksymalną czy
nie zależy od właśnie od dawki paliwa dobieranej w zależności od
chwilowego zapotrzebowania na siłę pociągową.

Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak opisałem powyżej.

Data: 2015-04-24 12:37:48
Autor: Tomasz Wójtowicz
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:
W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:

W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

ROTFL! A silnik działa na powietrze?

Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się
automagicznie bez powietrza? ;)

A wiesz po co się spala benzyna w silniku?

Nie o ten poziom działania jednak chodzi.

W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania
paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do
osiągnięcia zadanej prędkości.

Dosłownie to w żadnym silniku nie służy do dawkowania paliwa, odkąd nie ma gaźników i diesli z mechanicznym dawkowaniem. Wciśnięcie pedału gazu powoduje, że komputer odczytuje z mapy wartość dawki będącą funkcją oczekiwanego momentu i aktualnej prędkości obrotowej (i pierdyliona innych czynników na dodatek).

Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
pedału "gazu" w tym samym położeniu.

Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki paliwa, bo wartość momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.


Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
opisałem powyżej.

"Nie wiem i nie chcę wiedzieć, bo należę do tych ekspertów, dla których wiedza stanowi tylko przeszkodę."

Data: 2015-04-26 08:25:26
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 24-04-2015 o 12:37, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:
Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
pedału "gazu" w tym samym położeniu.

Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu
po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki
paliwa, bo wartość momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.

Zgadza się, przy stałym położeniu pedału "gazu", zwiększy się przełożenie, zmniejszy się dawkowanie paliwa i obroty spadną
Widzę że w szczegółach się zgadzamy.
Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?


Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
opisałem powyżej.

"Nie wiem i nie chcę wiedzieć, bo należę do tych ekspertów, dla których
wiedza stanowi tylko przeszkodę."


W tej kwestii nie bardzo rozumiem Twój tok rozumowania.
Nie interesuje się lokomotywami tzn że nie mogę się wypowiadać w temacie samochodów?

Data: 2015-04-26 12:09:38
Autor: RadoslawF
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-26 o 08:25, klaus pisze:

Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
pedału "gazu" w tym samym położeniu.

Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu
po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki
paliwa, bo wartość momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.

Zgadza się, przy stałym położeniu pedału "gazu", zwiększy się
przełożenie, zmniejszy się dawkowanie paliwa i obroty spadną
Widzę że w szczegółach się zgadzamy.
Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?

Do zwiększenia dawki paliwa co skutkuje zwiększeniem obrotów
co skutkuje zmianą przełożenia i zwiększeniem prędkości.
Tylko tym razem nie pomyl skutku z przyczyną.  :-)


Pozdrawiam

Data: 2015-04-26 14:15:42
Autor: klaus
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 26-04-2015 o 12:09, RadoslawF pisze:
W dniu 2015-04-26 o 08:25, klaus pisze:
Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?

Do zwiększenia dawki paliwa co skutkuje zwiększeniem obrotów
co skutkuje zmianą przełożenia i zwiększeniem prędkości.

Czyli twierdzisz że naciskając pedał "gazu" w rozwiązaniu z CVT spodziewasz się zwiększenie dawki paliwa a nie zwiększenia prędkości?
Bo o tym jest dyskusja.
Żonglowanie dawką paliwa i przełożeniem przez sterownik to tylko efekty pośrednie służące do osiągnięcia celu (czyli czegoś czego oczekujemy).
Wydawało mi się to raczej oczywiste.

Data: 2015-04-26 21:29:01
Autor: RadoslawF
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-26 o 14:15, klaus pisze:

Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?

Do zwiększenia dawki paliwa co skutkuje zwiększeniem obrotów
co skutkuje zmianą przełożenia i zwiększeniem prędkości.

Czyli twierdzisz że naciskając pedał "gazu" w rozwiązaniu z CVT
spodziewasz się zwiększenie dawki paliwa a nie zwiększenia prędkości?
Bo o tym jest dyskusja.

Ja nie napisałem czego się spodziewam ale co nastąpi.

Żonglowanie dawką paliwa i przełożeniem przez sterownik to tylko efekty
pośrednie służące do osiągnięcia celu (czyli czegoś czego oczekujemy).
Wydawało mi się to raczej oczywiste.

Masz rację. Wydawało ci się.


Pozdrawiam

Data: 2015-04-24 17:07:07
Autor: Tomasz Wójtowicz
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:
Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach"

Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą nazwę w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan

Data: 2015-04-24 17:49:18
Autor: Marek
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
On Fri, 24 Apr 2015 17:07:07 +0200, Tomasz Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą
nazwę
w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan

Nie podoba mi się ten artykuł, bo wywołuje dysonans poznawczy: co było w tym modelu nieopłacalne skoro na świecie pełno wozideł o takich gabarytach jeździ (opłaciło się je produkować)?

--
Marek

Data: 2015-04-24 20:03:34
Autor: RadoslawF
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-24 o 17:49, Marek pisze:

Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą
nazwę
w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan

Nie podoba mi się ten artykuł, bo wywołuje dysonans poznawczy: co było w
tym modelu nieopłacalne skoro na świecie pełno wozideł o takich
gabarytach jeździ (opłaciło się je produkować)?

Miał skrzynie automatyczną.


Pozdrawiam

Data: 2015-04-24 20:40:13
Autor: Tomasz Wójtowicz
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-24 o 17:49, Marek pisze:
On Fri, 24 Apr 2015 17:07:07 +0200, Tomasz
Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą
nazwę
w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan

Nie podoba mi się ten artykuł, bo wywołuje dysonans poznawczy: co było w
tym modelu nieopłacalne skoro na świecie pełno wozideł o takich
gabarytach jeździ (opłaciło się je produkować)?

Przypuszczalnie nie opłacało się Terexowi, bo linkowanym do tego artykule o wozidłach są linki do dwóch innych, seryjnie produkowanych pojazdów: Biełaz 75600 i Liebherr 282 i w obydwu przypadkach zastosowana jest przekładnia elektryczna.

Data: 2015-04-27 17:06:48
Autor: J.F.
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "klaus" <klaus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki
daje jednostka napędowa
I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.
Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.
W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
Bo mu brakującą połowę mocy dostarczy cudowna skrzynia, która sama napędza samochód?
ROTFL !!!!!

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z czarami.

Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz gaz do oporu i nie narzekasz na halas ?
Czy moze wczesniej wrzucasz wyzszy bieg, potem gaz do oporu, ale ze silnik na 1500rpm, to nie halasuje ?

J.

Data: 2015-04-27 17:14:25
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
Bo mu brakującą połowę mocy dostarczy cudowna skrzynia, która sama napędza samochód?
ROTFL !!!!!

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z czarami.

Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz gaz do oporu i nie narzekasz na halas ?

Nie.
Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

No chyba, że jadę skuterem - wtedy hałasuje od razu po przekręceniu gazu, a przy okazji wcale nie jedzie.

Data: 2015-04-27 17:23:57
Autor: J.F.
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz gaz do oporu i nie narzekasz na halas ?

Nie.
Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

No fakt, masz jakis wybor. Ale przy CVT wystarczy zmienic predkosc :-)

Poza tym przy jezdzie ustalonej CVT powinno utrzymywac silnik raczej w dosc cichym obszarze pracy ..


J.

Data: 2015-04-27 17:38:03
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:553e548d$0$27523$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz gaz do oporu i nie narzekasz na halas ?

Nie.
Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

No fakt, masz jakis wybor. Ale przy CVT wystarczy zmienic predkosc :-)

Ale ja cały czas chcę zmienić prędkość i po zmianie biegu na wyższy tak się będzie działo.
Tyle że zupełnie nie chcę żeby mi przez cały czas silnik wył przy 5 tys obr bez takiej potrzeby.
Zwłaszcza że i tak nic to nie daje, bo toto ani nie przyspiesza lepiej niż auto z innym typem skrzyni, która wycia nie powoduje, ani mniej nie pali, ani nie jest tańsze.
A wręcz przeciwnie - CVT są dość drogie zazwyczaj.



Poza tym przy jezdzie ustalonej CVT powinno utrzymywac silnik raczej w dosc cichym obszarze pracy ..

Jak nie przyspieszasz to może i tak.
Ale w mieście przyspieszasz co chwilę.

Data: 2015-04-27 18:05:48
Autor: J.F.
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Nie.
Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

No fakt, masz jakis wybor. Ale przy CVT wystarczy zmienic predkosc :-)

Ale ja cały czas chcę zmienić prędkość i po zmianie biegu na wyższy tak się będzie działo.

Jak chcesz zmienic predkosc, to halas nie bedzie jednostajny, bo jak dlugo mozna przyspieszac ?  20s ?

Tyle że zupełnie nie chcę żeby mi przez cały czas silnik wył przy 5 tys obr bez takiej potrzeby.

Nie jezdzilem, ale zakladam ze nie bedzie, bo i po co.
Algorytm sterowania nie powinien byc inny niz przy "zwyklym automacie".

Zwłaszcza że i tak nic to nie daje, bo toto ani nie przyspiesza lepiej niż auto z innym typem skrzyni, która wycia nie powoduje, ani mniej nie pali, ani nie jest tańsze.

Auto dobrze przyspiesza, jak silnik osiaga najwieksza moc :-)

Poza tym przy jezdzie ustalonej CVT powinno utrzymywac silnik raczej w dosc cichym obszarze pracy ..

Jak nie przyspieszasz to może i tak.
Ale w mieście przyspieszasz co chwilę.

Z pedalem w podlodze ?

Moze i tak, ale jak dlugo tak - 2-3 sekundy ?

J.

Data: 2015-04-27 18:24:16
Autor: Marcin N
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-27 o 18:05, J.F. pisze:
Tyle że zupełnie nie chcę żeby mi przez cały czas silnik wył przy 5
tys obr bez takiej potrzeby.

Nie jezdzilem, ale zakladam ze nie bedzie, bo i po co.

Oczywiście, że nie. Stopień wycia zależy od wciśnięcia pedału gazu.

Chcesz wyć maksymalnie - pedał w podłodze. Chcesz wyć na pół gwizdka - pedał delikatniej. Chcesz przyspieszać delikatnie - przyspieszasz bez wycia.

Ten cały Cavallino najeździł się skuterkiem 50 ccm i na podstawie tego krytykuje CVT. Bez sensu zupełnie.

--
MN

Data: 2015-04-27 18:36:20
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:553e5e5d$0$2199$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
Nie.
Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

No fakt, masz jakis wybor. Ale przy CVT wystarczy zmienic predkosc :-)

Ale ja cały czas chcę zmienić prędkość i po zmianie biegu na wyższy tak się będzie działo.

Jak chcesz zmienic predkosc, to halas nie bedzie jednostajny, bo jak dlugo mozna przyspieszac ?  20s ?

Zależy od mocy.
Takie którymi jeździłem z CVT były na tyle słabe (selespeedy wszelkiej maści), że dusić toto trzeba było cały czas.
Skuter tak samo.

Jakbyś miał ze 200 KM to może problem jest mniejszy.


Tyle że zupełnie nie chcę żeby mi przez cały czas silnik wył przy 5 tys obr bez takiej potrzeby.

Nie jezdzilem, ale zakladam ze nie bedzie, bo i po co.

Po to, że najlepiej przyspiesza i jest najbardziej efektywny wysoko, między obrotami max momentu, a max. mocy.


Algorytm sterowania nie powinien byc inny niz przy "zwyklym automacie".

Ale jest.
Zwykły automat jeździ jak manual, bez konieczności zmiany biegów.
Temu wyjcowi bliżej do silnika elektrycznego, bez jego zalet.




Zwłaszcza że i tak nic to nie daje, bo toto ani nie przyspiesza lepiej niż auto z innym typem skrzyni, która wycia nie powoduje, ani mniej nie pali, ani nie jest tańsze.

Auto dobrze przyspiesza, jak silnik osiaga najwieksza moc :-)

Zgadza się.
Ale nie ze ślizgającym się sprzęgłem - a takie są odczucia w CVT.


Poza tym przy jezdzie ustalonej CVT powinno utrzymywac silnik raczej w dosc cichym obszarze pracy ..

Jak nie przyspieszasz to może i tak.
Ale w mieście przyspieszasz co chwilę.

Z pedalem w podlodze ?

Nie trzeba mieć pedału w podłodze, żeby toto wskakiwało na kilka tys.


Moze i tak, ale jak dlugo tak - 2-3 sekundy ?

Tak długo aż nogi z gazu nie zdejmiesz.

Data: 2015-04-27 20:58:55
Autor: MadMan
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Dnia Mon, 27 Apr 2015 18:36:20 +0200, Cavallino napisał(a):

Takie którymi jeździłem z CVT były na tyle słabe (selespeedy wszelkiej maści), że dusić toto trzeba było cały czas.

Selespeed to skrzynia manualna z automatycznym sterowaniem. Do CVT ma
się to nijak. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-04-28 00:13:41
Autor: Marcin Kiciski
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu poniedziaek, 27 kwietnia 2015 20:59:48 UTC+2 uytkownik MadMan napisa:

Selespeed to skrzynia manualna z automatycznym sterowaniem. Do CVT ma
sie to nijak.

Tak, bo Cavallino pewnie mial na mysli fiatowskie skrzynie Speedgear,
kotre faktycznie sa skrzyniami CVT i ktore ludzie nagminnie myla z Selespeed (nie wiem czemu).

Chyba ze faktycznie jezdzil Selespeed'em i wszystkie jego wady przypisal CVT ;)

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-04-28 17:26:41
Autor: Cavallino
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Uytkownik "Marcin Kiciski" <mmkicinski@gmail.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:07054deb-5185-4511-a758-73b0c4ff0945@googlegroups.com...
W dniu poniedziaek, 27 kwietnia 2015 20:59:48 UTC+2 uytkownik MadMan napisa:

Selespeed to skrzynia manualna z automatycznym sterowaniem. Do CVT ma
sie to nijak.


Tak, bo Cavallino pewnie mial na mysli fiatowskie skrzynie Speedgear,
kotre faktycznie sa skrzyniami CVT i ktore ludzie nagminnie myla
z Selespeed (nie wiem czemu).

Tak, masz oczywicie racj.
Ludzie myl, bo nazwa zbyt podobna.
Tak to jest jak marketoid nie potrafi nic oryginalnego wymyli.

Szybka selekcja vs szybka skrzynia - przecie to maso malane, a produkt ZUPENIE inny.
Rwnie idiotyczne jest uywanie numerkw do oznaczenia modelu - zapominam 5 minut po obejrzeniu co ogldaem.
Na twardy dysk trafiaj tylko konkretne, wyrniajce si nazwy.

Tym sposobem np. Forda Pum bd kojarzy do koca ycia, a Peugeota 207 nijak nie jestem w stanie sobie przypomnie.


Chyba ze faktycznie jezdzil Selespeed'em i wszystkie jego wady
przypisal CVT ;)

Nie ma takiej opcji - rnica w sposobie pracy jest ogromna.

Data: 2015-04-28 17:43:56
Autor: LEPEK
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-27 o 17:14, Cavallino pisze:

No chyba, że jadę skuterem - wtedy hałasuje od razu po przekręceniu
gazu, a przy okazji wcale nie jedzie.

Piszesz pewnie o 50 ccm? W dodatku stłumionej? To się zgadza, ponieważ toto potrzebuje praktycznie całej swojej mocy, aby się odepchnąć, a po kilku chwilach osiąga swoją Vmax, przy której obroty są oczywiście wysokie.
Zupełnie inaczej będzie w pojazdach, które dysponują pewnym zapasem mocy, jak choćby już 125 ccm.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona