Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Data: 2015-04-23 13:42:16
Autor: Robson
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
W dniu 2015-04-23 o 12:33, Marcin N pisze:
Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.

CVT to najgorszy chłam, działa na zasadzie pasa transmisyjnego do sieczkarni. Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale zautomatyzowane czy DSG.

Data: 2015-04-23 17:19:56
Autor: Cavallino

Użytkownik "Robson" <robson@w.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mhalqo$g8o$2@mx1.internetia.pl...
[...]

Dokładnie.
Mnie to nawet w skuterze wkurza, a co dopiero w samochodzie.
Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
A zadatki mają skrzynie zautomatyzowane, jak tylko zaczną dojeżdżać do sensownych przebiegów, choćby zbliżonych do przebiegów silników które je napędzają.

Data: 2015-04-23 21:15:31
Autor: megrims
On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:

(ciach)
Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
(ciach)

ZF 5HP skrzynia pięciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miałem wiele aut z tą
skrzynią i jest niezniszczalna.

Data: 2015-04-23 22:44:51
Autor: Cavallino

On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:

(ciach)
[...]

To ta sama na którą narzekałeś w Yeti? ;-)

Data: 2015-04-24 22:31:04
Autor: megrims

On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:

(ciach)
[...]

e... w Yeti była skrzynia DQ250. I z nią akurat nie było
problemu. Dla przypomnienia: w Yetim przy przebiegu 70kkm
pół roku przed gwarancją wymieniono: dwumasę, wszystkie wtryski,
pompę common-rail (ciekła) oraz kompletny rozrząd (paliwo
z pompy poleciało na pasek).

We wrześniu na urodziny odbieram Golf'a R. Jestem ciekaw
co tam pierdolnie i przy jakim przebiegu. Gwarancję 3 lata
wziąłem.

Data: 2015-04-27 17:02:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Robson"  napisał w wiadomości
CVT to najgorszy chłam, działa na zasadzie pasa transmisyjnego do sieczkarni.

Moze, ale nie musi.
CVT ma np Toyota Prius. Dwa silniko-generatory plus falowniki robia odpowiednie przelozenie.

Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale zautomatyzowane czy DSG.

https://www.youtube.com/watch?v=nFdLrPp3kpE

Fakt - jak na 290KM ten CVT cos kiepsko przyspiesza.
No i ten brak odglosu zmiany biegow  - cala przyjemnosc odpada :-)

J.

Data: 2015-04-27 18:37:04
Autor: AL
On 2015-04-23 13:42, Robson wrote:
[...]

Jeździłem testowo Subaru Foresterem XT 2.5 ze skrzynią CVT (dod. indeksowane przełożenia).
Nie potwierdzam Twojej opinii - z mojego punktu widzenia całość działała super i do niczego nie potrafiłbym się przyczepiść.

W Outlanderze/C-Croserze/4007 przy silnikach MIVEC 2.4l  również występuje skrzynia CVT  (dla diesli 2.2hdi - DSG).
Również całość działa wzorowo - a dzięki zaletom skrzyni CVT silniki palą do 1l mniej w porónaniu ze skrzynią manualną (mam niestety ten silnik z manualną skrzynią).

Data: 2015-05-04 12:22:04
Autor: Robson
[...]

Główna zaleta to mizerne przebiegi i koszmarnie drogie naprawy. Zaleta oczywiście z punktu widzenia producenta.
Ale jak może być dobrego coś, co z samego założenia jest zrobione źle? W skrzyni CVT, przy włączonym silniku i stojącym samochodzie, łańcuch przenoszący napęd pracuje w ciągłym poślizgu. Widziałem w serwisie skrzynie z przebiegami rzędu 60-80 kkm.

Data: 2015-05-04 15:33:25
Autor: AL
On 2015-05-04 12:22, Robson wrote:
[...]

od tej strony warsztatowej) CVT nie znam.

Data: 2015-05-04 17:03:25
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-04 o 15:33, AL pisze:
On 2015-05-04 12:22, Robson wrote:
[...]

Czy CVT nie ma żadnego sprzęgła? Jakoś trudno mi w to uwierzyć. Jedyny poślizg jest na tym pasku/łańcuchu, który przenosi napęd pomiędzy kołami przekładni?

--
MN

Data: 2015-05-06 08:41:51
Autor: Robson
[...]

Tak niestety jest. Gdy samochód stoi to łańcuch ślizga się po kołach przekładni.

Data: 2015-05-06 08:47:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Hello Robson,

Wednesday, May 6, 2015, 8:41:51 AM, you wrote:

[...]

Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-05-06 09:08:09
Autor: Marcin N
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!

Uff. Kamień z serca.

--
MN

Data: 2015-05-07 14:44:42
Autor: Robson
W dniu 2015-05-06 o 09:08, Marcin N pisze:
Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!

Uff. Kamień z serca.

Rozczaruję cię, obecność bądź nie sprzęgła hydrokinetycznego ma się nijak do poślizgu paska.

Data: 2015-05-06 22:07:31
Autor: komar
On 06.05.2015 08:47, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

W skuterach/motocyklach z CVT jest sprzęgło odśrodkowe, ono odcina napęd z przekładni na koło. W tym samym czasie pasek i koła pasowe pracują, ale uślizg paska jest znikomy przez odpięcie koła od skrzyni.

Data: 2015-05-07 14:54:28
Autor: Robson
Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!

Nie w każdym.

Data: 2015-05-07 15:27:34
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, May 7, 2015, 2:54:28 PM, you wrote:

Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!
Nie w każdym.

W pozostałych jest odśrodkowe.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-05-08 09:06:12
Autor: Robson
[...]

Bądź elektryczne, lub elektromagnetyczne, lub elektromagnetyczne z proszkiem ferromagnetycznym.

Data: 2015-05-12 19:10:32
Autor: Marcin N
W dniu 2015-05-08 o 09:06, Robson pisze:
[...]

Ale JAKIEŚ sprzęgło jest. Więc ten poślizg paska/łańcucha nie powinien być jakiś szkodliwy.

--
MN

Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?