Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Czy bank musi poinformować o zmianie TOiP ?

Czy bank musi poinformować o zmianie TOiP ?

Data: 2010-04-16 23:44:38
Autor: Grzexs
Czy bank musi poinformować o zmianie TOiP ?
Czy bank musi poinformować swojego klienta o zmianie TOiP? Czy brak takiego poinformowania jest podstaw± do reklamacji?

Mam taki przypadek - Toyota Bank podniósł opłatę za KK o 100%. Nic o tym nie wiedziałem, nie przyszło mi do głowy, by spogl±dać na TOiP na www, a żadnego komunikatu, ani listu nie było. Napisałem reklamację, w której domagałem się zwrotu połowy opłaty za kartę. Zapadła cisza. Po miesi±cu dzwonię na ich infolinię i okazuje się, że "reklamacja nie wpłynęła". Udaje mi się od kuriera otrzymać pokwitowanie odbioru przesyłki i piszę reklamację do reklamacji.

A dzi¶ wła¶nie otrzymuję - nie waham się użyć słowa - debiln± odpowiedĽ, że pobrana opłata jest zgodna z TOiP i reklamacji nie uznaj±. No żesz kurde - wiem, ale nie zostałem o zmianie TOiP powiadomiony. Czy oni tam nie potrafi± czytać ze zrozumieniem?

Jest szansa na cokolwiek, czy nie warto kopać się koniem? Kwota symboliczna, ale nie lubię, jak kto¶ robi ze mnie wała.
--
Grzexs

Data: 2010-04-17 07:33:49
Autor: JanKo
Czy bank musi poinformować o zmianie TOiP?
Agent Grzexs nadaje:
Mam taki przypadek - Toyota Bank podniósł opłatę za KK o 100%. Nic o
tym nie wiedziałem, nie przyszło mi do głowy, by spogl±dać na TOiP na
www, a żadnego komunikatu, ani listu nie było.

Bank informuje cię o zmianach w formie ustalonej w umowie. Je¶li jest to komunikat na stronie www to niestety musisz tam regularnie zagl±dać, a je¶li mail to musisz t± skrzynkę czytać. Nie jest wymagana forma "papierowa".

Data: 2010-04-17 07:47:56
Autor: namikk
Czy bank musi poinformować o zmianie TOiP?
Grzexs wrote:

Czy bank musi poinformować swojego klienta o zmianie TOiP?

Tak, bank powinien informować o takich zmianach,sposób podawania tej
informacji  zawarty jest w umowie.

Czy brak takiego poinformowania jest podstawÄ… do reklamacji?

Jako klient masz taką możliwość,żeby na wszystko co Ci się nie podoba
składać reklamację ;-)
Napisałem reklamację, w której
domagałem się zwrotu połowy opłaty za kartę. Zapadła cisza. Po miesiącu
dzwonię na ich infolinię i okazuje się, że "reklamacja nie wpłynęła".
Udaje mi się od kuriera otrzymać pokwitowanie odbioru przesyłki i piszę
reklamacjÄ™ do reklamacji.

W tym banku to już norma,że wysyłane reklamacje do nich nie dochodzą :-) ,
potem reklamacja na reklamacjÄ™ z potwierdzeniem dostarczenia od
kuriera/poczty tej pierwszej reklamacji. Jak dla mnie to jest dobra
taktyka; zmęczyć jeszcze bardziej strudzonego klienta,który pilnuje swoich
spraw :-)
   Pozdrawiam

Data: 2010-04-17 10:50:11
Autor: quwert.xxxxx@xxxxx.gazeta.pl
Czy bank musi poinformować o zmianie TOiP ?

A dzi¶ wła¶nie otrzymuję - nie waham się użyć słowa - debiln± odpowiedĽ,

Przecież to standard w tym "banku"
 
że pobrana opłata jest zgodna z TOiP i reklamacji nie uznaj±. No żesz kurde - wiem, ale nie zostałem o zmianie TOiP powiadomiony. Czy oni tam nie potrafi± czytać ze zrozumieniem?

W/g mnie nie posiadaj± takich umiejętno¶ci, chociaż moj± reklamacje
rozpatrzyli pozytywnie już po czterech miesi±cach ale mieli wtedy podobno
¶wież± dostawę zioła.

Jest szansa na cokolwiek, czy nie warto kopać się koniem? Kwota symboliczna, ale nie lubię, jak kto¶ robi ze mnie wała.

Dobrze radzę, spir..aj stamt±d!

Data: 2010-04-17 12:32:20
Autor: namikk
Czy bank musi poinformować o zmianie TOiP?
quwert.xxxxx@xxxxx.gazeta.pl wrote:
 
W/g mnie nie posiadają takich umiejętności, chociaż moją reklamacje
rozpatrzyli pozytywnie juĹĽ po czterech miesiÄ…cach ale mieli wtedy podobno
świeżą dostawę zioła.

Nie jest tak źle; 4 miesiące, ja czekałem 2 miesiące na odpowiedź "pseudo
banku" na reklamacjÄ™,zaniepokojony brakiem odp.po tym czasie z ich strony
zadzwoniłem i dowiedziałem się,że nic do nich nie wpłynęło.Złożyłem
reklamację na poczcie,dostałem potwierdzenie kiedy dokumenty wpłynęły(czyli
do banku korespondencja wpłynęła,może nie mieli zioła wtedy jak z nimi
rozmawiałem i nie wiedzieli co mówią,lub widzieli coś innego niż naprawdę
było widoczne w systemach) i złożyłem następną reklamację na
reklamacjÄ™.Kompetencje pracownikĂłw znikome,procedury i standardy chyba
jeszcze nie dopracowane-uczÄ… siÄ™- czas odpowiedzi 6 msc...  
Dobrze radzÄ™, spir..aj stamtÄ…d!

Suma sumarum oferta ich jest "żadna",więc posłuchaj kolegi,on źle Ci nie
radzi ;-)

Pozdrawiam

Data: 2010-04-17 13:26:52
Autor: Grzexs
Czy bank musi poinformować o zmianie TOi P?
Dobrze radzÄ™, spir..aj stamtÄ…d!

Suma sumarum oferta ich jest "żadna",więc posłuchaj kolegi,on źle Ci nie
radzi ;-)

Tak teĹĽ zrobiÄ™.

I w związku z tym kolejne pytania. Gdy się rozwiązuje umowę KK, to czy kartę należy spłacić na dzień złożenia wymówienia, czy na dzień "uprawomocnienia" się tego wymówienia - 1 m-c? Jeśli to drugie, to czy w trakcie okresu wymówienia można dokonywać kartą transakcji?

Usiłowałem się tego dowiedzieć, ale jakaś niezbyt rozgarnięta konsultantka zamiast odpowiadać, każde zdanie kończyła "... tak?", jakby mnie się o to pytała.

--
Grzexs

Czy bank musi poinformować o zmianie TOiP ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona