Czy banki moga dac kurs kantorowy?

Data: 2018-10-09 09:14:35
Autor: kjboss
Czy banki moga dac kurs kantorowy?
Czy przy wiekszej ilosci banki moga dac kurs kantorowy, zeby u nich sprzedac niz biegac z wieksza gotowka do kantorow? Przy jakiej kwocie zwykle banki negocjuja stawki? Kantory internetowe troche ryzyko przy wiekszej kwocie.

Data: 2018-10-09 21:33:55
Autor: RobertS
W dniu 2018-10-09 o 18:14, kjboss@gmail.com pisze:
[...]

tak, mogą

miałem klienta, który wymieniał 50k euro i dostał specjalny kurs, w oddziale zamówili mu rozmowę z kimś z dealing room'u i mógł negocjować kurs

RobertS

Data: 2018-10-10 01:42:05
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 9 października 2018 18:14:37 UTC+2 użytkownik kjb....@gmail.com napisał:
[...]

Niekoniecznie musisz musi być większa kwota, by dostać kurs kantorowy, a nawet lepszy.
Kantory mają m.in.:
- alior - https://kantor.aliorbank.pl - czyli zakładasz w kantorze osobne konto, nie jest potrzebne konto w "dużym" aliorze,
- wbk/santander - w ramach ST, czyli trzeba mieć też "zwykłe" konto
- mBank - w ramach ST, j.w.

Wg mnie najlepszy jest kantor aliora, konta złotówkowe i walutowe prowadzone za darmo, bardzo dobre kursy, darmowe przelewy waluty, którą u nich kupiłeś, darmowe karty walutowe, darmowa wypłata w kasie (choć ostatnio bardzo zmniejszyli liczbę oddziałów z kasami). A jak napiszesz wiadomość w ST, że chcesz wymienić większą kwotę, to jeszcze zmniejszą spread o 20%. Można założyć przez przelew.
Santander - jak ostatnio sprawdzałem (teraz nie mam konta) to kursy porównywalne z kantorem aliora, konta też chyba za darmo.
mBąk - kursy gorsze (i do tego indywidualne, ja mam nie tak bardzo złe, ale inni podobno miewali zbliżone do "normalnych" kursów banku), konta za darmo.

Data: 2018-10-10 07:53:37
Autor: kubakj
Czy banki moga dac kurs kantorowy?
Gotowki raczej nie bede mial w domu, ale na koncie i przelewy w walucie sa bardzo drobie i prowizja  % by zabila sens takiej transakcji.

Citi daje lepsze stawki? Na wiadomosci w citi online nie odpowiadaja tygodniami, a Citi Phone nie mam aktywnego, bo nie bede placil za cos, o nigdy nie uzywalem przez 20 lat.

Data: 2018-10-10 18:49:14
Autor: Szymon
W dniu 2018-10-10 o 16:53, kubakj@gmail.com pisze:
Gotowki raczej nie bede mial w domu, ale na koncie i przelewy w walucie sa bardzo drobie i prowizja  % by zabila sens takiej transakcji.

Niekoniecznie. Przelewy w Aliorze są darmowe. W PLN to standard, w walucie - jeśli była wymieniana w kantorze Aliora - także za darmo.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2018-12-29 17:59:44
Autor: Budzik
Czy banki moga dac kurs kantorowy?
Użytkownik  kubakj@gmail.com ...

Gotowki raczej nie bede mial w domu, ale na koncie i przelewy w
walucie sa bardzo drobie i prowizja  % by zabila sens takiej
transakcji.

A post Dawida przeczytałes w całosci ze zrozumieniem?

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2018-12-31 15:48:31
Autor: kjboss
Czy banki moga dac kurs kantorowy?
Zalozmy, ze masz 500tys $ / euro/ funty w CITI (zaden internetowy kantor nie obsluguje citi), to niby jak je przelejesz za darmo?? mozna wyjac gotowke i do aliora, a tam by przyjeli taka gotowke???

Data: 2019-01-01 00:38:20
Autor: Dawid Rutkowski
Czy banki moga dac kurs kantorowy?
Osobiście widziałem gościa, który przyniósł do kasy 80k euro. I nawet nie musiał stać w kolejce,był umówiony i otworzyli specjalnie dla niego drugie stanowisko kasowe.
Więc jak się nawet nie da na raz, to przez tydzień. Chyba że nadziejesz się na limit wypłat w citku.
Ale jak masz 500k$ w citku, to możesz być klientem "gold", a wtedy dają duuuużo lepsze kursy. Nie chce mi się sprawdzać, czy takie jak w IKA, ale na pewno zbliżone.
No i na koniec fakt, że przelew SWIFT ma maksymalną cenę na poziomie ok. 200zł, co przy tej sumie przelewu jest znikome (i o to chodzi, SWIFT płaci się za tankowce, a nie za waciki).
I jeszcze na sam koniec - przelew w euro max. 5zł (no, są banki, co chcą 10zł).

Data: 2019-01-02 11:01:25
Autor: Michał Jankowski
W dniu 01.01.2019 o 09:38, Dawid Rutkowski pisze:
Osobiście widziałem gościa, który przyniósł do kasy 80k euro. I nawet
nie musiał stać w kolejce,był umówiony i otworzyli specjalnie dla
niego drugie stanowisko kasowe.

Tego?

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-11-07/bank-przyjal-83-tys-900-euro-teraz-twierdzi-ze-banknoty-byly-falszywe/

   MJ

Data: 2019-01-02 02:38:50
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 2 stycznia 2019 11:02:03 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:
> [...]
> Osobiście widziałem gościa, który przyniósł do kasy 80k euro. I nawet
> nie musiał stać w kolejce,był umówiony i otworzyli specjalnie dla

Nie, ten do raifiego wpłacał przecież ;P
Poza tym moja historia jest sprzed 2 lat.
A ta opisana to taka bzdura, że żal czytać.

Data: 2019-01-02 02:47:02
Autor: Dawid Rutkowski
> [...]
> Osobiście widziałem gościa, który przyniósł do kasy 80k euro. I nawet
> nie musiał stać w kolejce,był umówiony i otworzyli specjalnie dla

Nie, ten wpłacał do raifiego przecież.
A historia tak dęta, że żal czytać.
Moja zaś z 2016.

Data: 2019-01-04 13:32:22
Autor: kjboss
Czy banki moga dac kurs kantorowy?
Chodzi mi o to, ze walute bede mial w CITI, a wiec cinkciarze i inne banki nie wchodza w gre, bo najpierw musialbym tam przelac jakos (nie SEPA w euro). Wiem, ze moge zrobic konto Citi Gold i tam chyba max 200zl. Ale co z oplatami bankow posredniczacych? Zrobie przelew na 50 tys funtow, to przeciez 200zl wezmie Citi i jeszcze jakies banki posredniczace, bo przelew w SWIFT.

Jak bym uparl sie, to moge wyjac gotowke (dac znac bankowi kilka dni wczesniej), a potem odebrac i isc do innego banku, ale tam przy wiekszej ilosci zaraz moga 100 pytan, zaraz boje sie ze zablokuja, bo beda chcieli wyjasnien, a ja musze wymienic na zl i dokonac przelewu.

Data: 2019-01-05 13:02:46
Autor: Dawid Rutkowski
Czy banki moga dac kurs kantorowy?
Uwaga, odwołuję info o dobrych kursach dla citigold - kiedyś było, ale się skończyło, i teraz złodziejstwo jak wszędzie.
Przy przelewie $ między polskimi bankami nie będzie banków pośredniczących, chyba że przelew z/do getoutu/idei czy innych popierdółek.
A o pół miliona $ nikt się pytać nie będzie, do Biereckiego Ci daleko ;>
Zresztą możesz podzielić między banki, dobry kurs dostaniesz też w santanderze (choć tam mają coś schrzanione w kantorze i na wszystkich walutach mają ten sam spread kwotowo - a NIE procentowo - więc dolary i franki nieco gorzej niż IKA, euro prawie identiko, za to funty atrakcyjnie).

Data: 2019-01-08 08:09:20
Autor: kjboss
Czy banki moga dac kurs kantorowy?
Pól miliona $ nie bede mial hehe. Chodzi mi o wieksza kwote, ktora strach nosic przy sobie.

Czy jest moze jakas porownywarka ktory bank najlepsze kursy ma do sprzedazy? Kantorom Internetowym do tej pory to ufalem tak do max 3 tys euro ze sprzedaza. Z Aliorem mialem nawet sprzedaze ok 10 tys, ale z wieksza kwota boje sie, ze cos zablokuja i beda sprawdzac, itp (jakies ustawy anyterrorystyczne, itp). On Saturday, January 5, 2019 at 4:02:47 PM UTC-5, Dawid Rutkowski wrote:

Data: 2019-01-05 20:35:59
Autor: Szymon
W dniu 2019-01-04 o 22:32, kjboss@gmail.com pisze:
[...]

Nie sądzę, aby ktoś miał 100 pytań, gdy wpłacasz gotówkę. Raczej podzieliłbym tę kwotę na mniejsze z uwagi na bezpieczeństwo. Dobrze byłoby wybrać sobie miasto, gdzie oddział Citi będzie blisko oddziału banku, do którego chcesz wpłacić. Zrobić kilka kursów i tyle.

--
Pozdrawiam

Data: 2019-01-01 10:24:56
Autor: Szymon
W dniu 2019-01-01 o 00:48, kjboss@gmail.com pisze:
Zalozmy, ze masz 500tys $ / euro/ funty w CITI (zaden internetowy kantor nie obsluguje citi), to niby jak je przelejesz za darmo?? mozna wyjac gotowke i do aliora, a tam by przyjeli taka gotowke???

Tak, przyjęliby. Natomiast gdybym ja miał taki problem - zrobiłbym zwykły przelew. Nie wiem ile kosztuje w Citi, ale Cinkciarz.pl oferuje takowy za max 200 PLN. Zazwyczaj w bankach jest to określony procent, jednak też ograniczony (zazwyczaj min. i max). Tak sobie myślę, że 200 zł. dla kwoty 2,150 mln (0,5 mln EUR) to nie jest jakieś "dużo". Koszty przelewów są znaczne, ale przy mniejszych kwotach.

Czy banki moga dac kurs kantorowy?