Czy chińskie rowery są coś warte?

Data: 2017-04-02 12:19:41
Autor: z
Czy chińskie rowery są coś warte?
https://pl.aliexpress.com/item/Land-Rover-paragraph-mountain-bike-21-Speeds-26-aluminum-alloy-folding-variable-speed-cycling-double-vibration/32792596685.html?spm=2114.56010208.4.23.JY6SLA

Czy taki rower ze stalową ramą składaną pojeździ trochę?
Czy chłop 100 kg się na nim nie zabije? :-)

Generalnie osprzęt jest mi obojętny, zwłaszcza że mogę top kupić za 600 zł :-)
Czy ta rama jest coś warta? Pewnie będzie jeździł dzieciak ale różnie to może być. :-)

Data: 2017-04-02 12:27:44
Autor: z
Czy chińskie rowery są coś warte?
Dokładnie taki:

http://pokazywarka.pl/umgol7/

Data: 2017-04-02 15:51:13
Autor: wO.Ă´hoo!
Czy chińskie rowery są coś warte?
Data: 2017-04-02 17:00:59
Autor: z
Czy chińskie rowery są coś warte?
W dniu 2017-04-02 o 15:51, wO.ôhoo! pisze:

Jednorazówka.

Ale co się rozsypie? Rama?

Data: 2017-04-02 17:13:09
Autor: z
Czy chińskie rowery są coś warte?
Data: 2017-04-02 19:11:48
Autor: wO.Ă´hoo!
Czy chińskie rowery są coś warte?
W dniu 02.04.2017 o 17:13, z pisze:
A taki?

https://www.olx.pl/oferta/alu-bbf-piekny-skladak-mtb-26-24-biegi-CID767-IDlm0zq.html#6919101e99

Wielorazówka. :)

Data: 2017-04-02 19:24:07
Autor: z
Czy chińskie rowery są coś warte?
W dniu 2017-04-02 o 19:11, wO.ôhoo! pisze:
Wielorazówka. :)

Jak już mamy takiego fachowca to:

https://www.olx.pl/oferta/rower-skladany-CID767-IDlajLV.html#3a1486831e

Data: 2017-04-02 20:10:22
Autor: Jacek G.
W dniu 2017-04-02 12:19, z napisał(a)::
[...]

Zaraz, to kupujesz rower dla 100 kilowego chłopa, czy dla dzieciaka?
Poza tym, czy zależy ci na składaku, bo nic nie piszesz o tym?
A na koniec - nie da się zrobić porządnego full'a, ze składaną ramą i jakimiś tarczówkami za 600 zł. Już sama kombinacja full + składak to jakieś dziwadło :) Chociaż dzieciakowi może się podobać, bo wygląda bajerancko. Ale nie spodziewałbym się, że będzie to trwałe.
--
Jacek G.

Data: 2017-04-02 21:19:56
Autor: z
W dniu 2017-04-02 o 20:10, Jacek G. pisze:
[...]

Nie rozumiem. Dlaczego. Względy techniczne?

Nie zależy mi na fullu.
U mnie w rodzinie rower nie jest przywiązany do człowieka. :-) Wzrosty podobne tylko waga różna :-)
Zależy mi na ramie. Składane ramy chodzą po 800 zł i więcej
Chciałbym się dowiedzieć czy te chińskie są gorsze (nie spełniają obciążeń tego co się sprzedaje w marketach)
Wygląd nieistotny.

Mogę kupić kolejnego pinifaninę za te sam pieniądze.

Rama podobno porządna aluminiowa a jak na niego siadam to się czuję jak na jakim plastiku z ZSRR :-) (Do tej pory jeździłem na stalowych)

Data: 2017-04-02 21:45:09
Autor: ąćęłńóśźż
Czy chińskie rowery są coś warte?
A Romet nie pasuje?

-- -- -

Data: 2017-04-02 21:54:00
Autor: z
Czy chińskie rowery są coś warte?
W dniu 2017-04-02 o 21:45, ąćęłńóśźż pisze:
A Romet nie pasuje?

W jakim sensie?

Robią duże ramy składane na koła 26"?

Data: 2017-04-02 22:08:55
Autor: z
Czy chińskie rowery są coś warte?
Data: 2017-04-03 01:12:27
Autor: Jacek G.
W dniu niedziela, 2 kwietnia 2017 21:54:02 UTC+2 użytkownik z napisał:
W dniu 2017-04-02 o 21:45, ąćęłńóśźż pisze:
> A Romet nie pasuje?

W jakim sensie?

Robią duże ramy składane na koła 26"?

Nie interesowały mnie dotąd składaki, ale jak spojrzałem do netu, to jakoś nie widzę, żeby jakieś znane firmy robiły składaki na dużych kołach. Coś w tym chyba musi być.
--
Jacek G.

Data: 2017-04-03 10:22:40
Autor: ąćęłńóśźż
Czy chińskie rowery są coś warte?
A co tam do składania:
Zdejmujesz przednie koło, zdejmujesz tylne koło, w razie potrzeby odkręcasz pedały, przekręcasz kierownicę, wyjmujesz siodełko i masz złożony rower ;-)

-- -- -

Data: 2017-04-03 01:38:39
Autor: Jacek G.
W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 10:22:48 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
A co tam do składania:
Zdejmujesz przednie koło, zdejmujesz tylne koło, w razie potrzeby odkręcasz
pedały, przekręcasz kierownicę, wyjmujesz siodełko i masz złożony rower ;-)
No tak, jeśli robisz to okazjonalnie. Ale rozumiem, że jeśli ktoś ma mało miejsca w domu i np 3 - 4 rowery, to składana rama jest jakimś rozwiązaniem. Ale i tak nie szedłbym z tego powodu w kierunku tanich i kiepskich no-name'ów. Szukałbym innych rozwiązań problemu.
--
Jacek G.

Data: 2017-04-03 19:54:24
Autor: Coaster
Jacek G. wrote:
[...] jak spojrzałem do netu, to jakoś nie widzę, żeby jakieś znane firmy robiły
składaki na dużych kołach. Coś w tym chyba musi być.

https://www.montaguebikes.com/product/crosstown/
;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2017-04-02 23:31:29
Autor: solar
W dniu 02.04.2017 o 21:19, z pisze:
[...]

Dokładnie. Użyte materiały, dokładność wykonania, rozwiązania techniczne.
Amortyzatory nie będą działać, hamulce nie będą hamować, przerzutki będzie trudno wyregulować, z takim kołem nic nie zrobisz, jeśli je skrzywisz. Taki wymysł raczej zniechęci do jazdy niż zachęci.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Nie potrzeba świątyń, nie potrzeba skomplikowanych filozofii. Mój mózg i moje serce są świątyniami, a moją filozofią jest życzliwość."

Data: 2017-04-03 07:15:36
Autor: z
W dniu 2017-04-02 o 23:31, solar pisze:
[...]

A o samej ramie coś napiszesz? Miałeś? Gięła się? Łamała? Zawias nie trzymał?

Data: 2017-04-03 09:40:19
Autor: solar
W dniu 03.04.2017 o 07:15, z pisze:
[...]

Nie, bo ja osobiście palcem bym nie tknął takiego wymysłu. Ale dotykałem wymysłów typu marketowe fule za 499 zł. A to bardzo podobny sort i pewnie podobny kraj pochodzenia. Wiele serwisów rowerowych nie przyjmuje czegoś takiego, a jeśli już, stawki są np. x2.

Data: 2017-04-03 01:47:59
Autor: Jacek G.
W dniu niedziela, 2 kwietnia 2017 21:19:59 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]
> bajerancko. Ale nie spodziewałbym się, że będzie to trwałe.

Nie rozumiem. Dlaczego. Względy techniczne?

To absolutnie nie kupuj taniego fulla. Zauważ, że fulle są albo "marketowe" za kilkaset zł, albo markowe - od 4-5 tys wzwyż. Ta różnica z czegoś musi wynikać.
Lepiej kupić prosty i tani rower firmowy (jeśli ma być stosowany do zwykłej rekreacji, czy do miasta) niż pełen bajerów no-name za kilka stów.

Mogę kupić kolejnego pinifaninę za te sam pieniądze.
A co to za wynalazek?

Rama podobno porządna aluminiowa a jak na niego siadam to się czuję jak na jakim plastiku z ZSRR :-) (Do tej pory jeździłem na stalowych)
To chyba nie kwestia alu, czy stal. Może to właśnie taki pseudo full z blachy falistej?
--
Jacek G.

Data: 2017-04-03 11:07:08
Autor: z
W dniu 2017-04-03 o 10:47, Jacek G. pisze:

Mogę kupić kolejnego pinifaninę za te sam pieniądze.
A co to za wynalazek?
To chyba nie kwestia alu, czy stal. Może to właśnie taki pseudo full z blachy falistej?

No co Ty? Nie kojarzysz?
Tą samą ramę miały/mają wypasione Dahony

https://www.olx.pl/oferta/rower-skladany-CID767-IDlajLV.html#3a1486831e

Mam takiego (kupiłem za 350). 500 zł jest wart.

Data: 2017-04-03 11:40:01
Autor: cytawa
z pisze:

[...]

Moja rada, jak najdalej od fulli. To sa rowery tylko do szybkiej jazdy z gory na leb. Skala problemow przy ustawianiu czegos takie przekracza czesto poziom cierpliwosci wielu serwisantow. Wszystko w nich jest nietypowe. Ksztalt ramy generuje potezne przeciazenia w newralgicznych miejscach, co przy aluminium i niskiej cenie nie rokuje trwalosci.

Dziecku swojemu bym nie dal.

Jan Cytawa

Data: 2017-04-03 08:37:51
Autor: ToMasz
Czy chińskie rowery są coś warte?

Czy taki rower ze stalową ramą składaną pojeździ trochę?

po równym asfalcie. trochę.
popatrz na fogkę z niby damperem. tam linka przedniej przerzutki przetnie ramę. jak jej nie przetnie, to tarcie będzie takie, że dłonią urwiesz coś w mantece. manetka jednorazowa, linki nie wymienisz. koło możesz miejć już lekko krzywe i nigdzie tego nie naprawisz. nie mówiąc co się stanie na pierwszym krawężniku. zmiana biegów - losowa, tarcze hamulcowe krzywe od nowości lub krzywe po pierwszym hamowaniu. może być tak że tarcza będzie jajowata i będzie ocierała o zacisk. nie o klocki tylko o zacisk. klamki hamulcowe są plasktikowe? nie zatrzymają tego roweru. hak przerzutki zintegrowany z ramą, otwór w dół. pierwsze wciągnięcie przerzutki=wymiana ramy albo spawanie
no i najważniejsze
1.te rowery ważą tyle co lufa z czołgu. nie podskoczysz, nie podniesiesz koła przed krawężnikiem
2. obydwa w zasadzie są bez gwarancji. O chińczyka raczej się nie spodziewasz gwarancji, od rometa jej nie dostaniesz. dostaniesz odpowiedź, że widziałeś co kupujesz, a w instrukcji/gwarancji jest napisane bla bla bla bla. i do jazdy rekreacyjnej po prostej drodze. a moze być nawet zapis że maks waga 80kg.  na ogumieniu też

ToMasz

Data: 2017-04-03 09:08:33
Autor: Piotr Majka
W dniu 03.04.2017 o 08:37, ToMasz pisze:
[...]

Naumieć się w końcu jednego: w d... z gwarancją producenta. Usterki rozpatrywać na bazie rękojmi. Gwarancja to zgodzenie się na zasady ustalone przez producenta. Jak sobie wymyśli, że koło może być krzywe, to choćby na rzęsach stanął - przed sądem z nim nie wygrasz. Zgodziłeś się na to (prawda, że czytałeś całą gwarancję? )

Data: 2017-04-03 11:26:46
Autor: z
Czy chińskie rowery są coś warte?
Dzięki wszystkim za ostrzeżenia.
W sumie nic nowego się nie dowiedziałem o trwałości ramy. :-)
Mam w drewutni trochę gratów (starych polskich) które mnie już dźwigały i dały radę. Myślałem że w razie czego przełożę.

To na koniec

https://www.olx.pl/oferta/rama-skladany-paratrooper-pro-18-CID767-IDbAa5N.html#57896ab08c

Data: 2017-04-03 14:01:38
Autor: ToMasz
Czy chińskie rowery są coś warte?
Naumieć się w końcu jednego: w d... z gwarancją producenta.
tak, masz w 100% racje. ale nie bierzesz jednego pod uwagę. jakakolwiek rękojmia, wynika z tego co Ci sprzedawca naobiecywał, a nie co sobie wymyśliłeś. wiec jeśli masz przerzutki i zębatki z gównolitu i WIEWSZ o tym fakcie, to rękojmia działa tylko wtedy jeśli Twój rower odstaje od reszty. co nie znaczy że te przerzutki nadają się do użytku.

ToMasz

Dość głośny był przypadek gdy facet do dwusuwowej kosiarki nie nalał oleju do benzyny. rzecznik praw klienta przekonywał go że "rękojmia" to załatwi. przed sądem niestety nie załatwiła

Data: 2017-04-05 23:32:12
Autor: J.F.
Dnia Sun, 2 Apr 2017 12:19:41 +0200, z napisał(a):
[...]

Teraz to nie wiem, ale dawniej ...
https://www.youtube.com/watch?v=0bNYY21E3iU

Podstawowy srodek komunikacji musial byc dobry :-)

A teraz ... https://www.youtube.com/watch?v=dTM0jFUsvd8

Czy chłop 100 kg się na nim nie zabije? :-)

Chinczyki chyba rzadko 100kg waza J.

Czy chińskie rowery są coś warte?