Czy chińskie rowery są coś warte?

Data: 2017-04-03 08:37:51
Autor: ToMasz
Czy chińskie rowery są coś warte?

Czy taki rower ze stalową ramą składaną pojeździ trochę?

po równym asfalcie. trochę.
popatrz na fogkę z niby damperem. tam linka przedniej przerzutki przetnie ramę. jak jej nie przetnie, to tarcie będzie takie, że dłonią urwiesz coś w mantece. manetka jednorazowa, linki nie wymienisz. koło możesz miejć już lekko krzywe i nigdzie tego nie naprawisz. nie mówiąc co się stanie na pierwszym krawężniku. zmiana biegów - losowa, tarcze hamulcowe krzywe od nowości lub krzywe po pierwszym hamowaniu. może być tak że tarcza będzie jajowata i będzie ocierała o zacisk. nie o klocki tylko o zacisk. klamki hamulcowe są plasktikowe? nie zatrzymają tego roweru. hak przerzutki zintegrowany z ramą, otwór w dół. pierwsze wciągnięcie przerzutki=wymiana ramy albo spawanie
no i najważniejsze
1.te rowery ważą tyle co lufa z czołgu. nie podskoczysz, nie podniesiesz koła przed krawężnikiem
2. obydwa w zasadzie są bez gwarancji. O chińczyka raczej się nie spodziewasz gwarancji, od rometa jej nie dostaniesz. dostaniesz odpowiedź, że widziałeś co kupujesz, a w instrukcji/gwarancji jest napisane bla bla bla bla. i do jazdy rekreacyjnej po prostej drodze. a moze być nawet zapis że maks waga 80kg.  na ogumieniu też

ToMasz

Data: 2017-04-03 09:08:33
Autor: Piotr Majka
W dniu 03.04.2017 o 08:37, ToMasz pisze:
[...]

Naumieć się w końcu jednego: w d... z gwarancją producenta. Usterki rozpatrywać na bazie rękojmi. Gwarancja to zgodzenie się na zasady ustalone przez producenta. Jak sobie wymyśli, że koło może być krzywe, to choćby na rzęsach stanął - przed sądem z nim nie wygrasz. Zgodziłeś się na to (prawda, że czytałeś całą gwarancję? )

Data: 2017-04-03 11:26:46
Autor: z
Czy chińskie rowery są coś warte?
Dzięki wszystkim za ostrzeżenia.
W sumie nic nowego się nie dowiedziałem o trwałości ramy. :-)
Mam w drewutni trochę gratów (starych polskich) które mnie już dźwigały i dały radę. Myślałem że w razie czego przełożę.

To na koniec

https://www.olx.pl/oferta/rama-skladany-paratrooper-pro-18-CID767-IDbAa5N.html#57896ab08c

Data: 2017-04-03 14:01:38
Autor: ToMasz
Czy chińskie rowery są coś warte?
Naumieć się w końcu jednego: w d... z gwarancją producenta.
tak, masz w 100% racje. ale nie bierzesz jednego pod uwagę. jakakolwiek rękojmia, wynika z tego co Ci sprzedawca naobiecywał, a nie co sobie wymyśliłeś. wiec jeśli masz przerzutki i zębatki z gównolitu i WIEWSZ o tym fakcie, to rękojmia działa tylko wtedy jeśli Twój rower odstaje od reszty. co nie znaczy że te przerzutki nadają się do użytku.

ToMasz

Dość głośny był przypadek gdy facet do dwusuwowej kosiarki nie nalał oleju do benzyny. rzecznik praw klienta przekonywał go że "rękojmia" to załatwi. przed sądem niestety nie załatwiła

Czy chińskie rowery są coś warte?