Czy coś takiego mogę na rodzinnej działce ogrodnic zej?

Data: 2009-11-04 21:42:10
Autor: gosmo
Czy coś takiego mogę na rodzinnej działce ogrodnic zej?
Działka jest pozamiejska i ma 550m2, planowany obiekt ma ok. 18m2 a wyglądać ma mniej więcej tak (tylko szkic):
http://yfrog.com/0ekominekpj
http://img14.imageshack.us/img14/170/kominekp.jpg
Podmurówka tylko pod ścianą i słupami podtrzymującymi dach, podłoga z kostki brukowej

Jest chyba jednak pewien problem, mam już domek na działce o powierzchni około 30m2. Czy mogę mimo to postawić wspomniany obiekt?

Data: 2009-11-05 03:57:22
Autor: MiK^
On 4 Lis, 21:42, "gosmo" <d...@fsdfsd.pl> wrote:
[...]

A dlaczego by nie? Warunek jeden. Musisz zglosic to do urzedu miasta/
gminy i wystapic o pozwolenie na jego budowe. Tam otrzymasz warunki
jakie musisz spelnic. Jesli zas unikniesz podmorowke np zastepujac ja
stalowym stelazem, wpuscisz w ziemie to... bez pozwolenia mozesz
zaczac prace 'z dnia na dzien'. Brak fundamentu? Brak pozwolenia.

Data: 2009-11-05 18:49:27
Autor: gosmo
Użytkownik "MiK^" <miklamer@tlen.pl> napisał w wiadomości
[...]

Zaraz, zaraz... mogę bez pozwolenia sobie postawić domek 35m2 podpiwniczony, z użytkowym poddaszem i kominkiem a nie mogę dachu z jedną ścianą i podpartą dwoma belkami? Mówi o tym regulamin ROD Polskiego Związku Działkowców,
Dz.U.05.169.1419 Art. 48. itp.itd. Gdzie mogę w takim razie poczytać o fundametach? Chodziło mi raczej o to, czy sumaryczna powierzchni wszystkich altan może przekroczyć te 35m2 a tu takie niespodzianki ;)

Data: 2009-11-06 05:22:06
Autor: MiK^
[...]

Obiekty nie wymagajace pozwolenia na budowę wg ustępu 2 artykułu 29
Ustawie o Prawie Budowlanym :

"Wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, wiat i altan oraz
przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do 25
m2, przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może
przekraczać dwóch na każde 500m2 powierzchni działki."

Czy coś takiego mogę na rodzinnej działce ogrodnic zej?