Czy czasy cichych laptop??w to przesz??o????

Data: 2011-02-12 13:40:17
Autor: Piotr Wozniacki
Czy czasy cichych laptop??w to przesz??o????
Tak się składa, że komputery mocne w grach są zwykle również wydajne w zastosowaniach inżynierskich. Sprawdziło się to, gdy ostatnio – zamiast wydawać 20,000 na np. Dell Precision (określany mianem “przenośna stacja robocza”) – kupiłem typowego laptopa multimedialnego (XPS) za jedyne 5,000 PLN. Wydajny quad i7, 8 GB RAM, szybki dysk 7200 rpm, no i karta graficzna z 2 GB własnej pamięci i obsługą technologii CUDA – to wszystko dobrze się sprawuje z moimi aplikacjami CAE (ale również przy obróbce HD wideo).

Ale jest jedno ale... O ile graczom nie przeszkadza zapewne ciągły szum wentylatora (tak myślę – sam graczem nie jestem – ale pewnie też by mi nie przeszkadzał, gdybym używał laptopa z wysokim natężenia dźwięku filmów czy gier, i... adrenaliny :)), to - gdy trzeba coś policzyć, albo wyświetlić wyniki i nieco nad nimi pomyśleć np. późną  nocna porą - ustawiczny szum jest mocno upierdliwy...

Czy Wasze spostrzeżenia są podobne, czy ja trafiłem na wyjątkowo grzejący się i szumiący model? Zaznaczam, że mówię o hałasowaniu przy bardzo niskim obciążeniu, albo nawet na luzie!

Data: 2011-02-12 13:46:34
Autor: Jacek
Czy czasy cichych laptopw to przesz?o???
Dnia Sat, 12 Feb 2011 13:40:17 +0100, Piotr Wozniacki napisa(a):

Czy Wasze spostrzeenia s podobne, czy ja trafiem na wyjtkowo grzejcy si i szumicy model? Zaznaczam, e mwi o haasowaniu przy bardzo niskim obcieniu, albo nawet na luzie!

Troche sie przewinelo laptopow przez moje rece,ale dla porownania dwa
ostatnie:
1. HP DV5-1100 - glosny i goracy, potrafil sie wylaczyc.
2. Samsung R590 - cicutki i zimny, bez roznicy, czy w trybie oszczedzania
energii, czy w pelnej wydajnosci - polecam.

Data: 2011-02-12 14:00:10
Autor: Piotr Wozniacki
Czy czasy cichych laptopw to przesz?o???

Uytkownik "Jacek"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:yt3t2kxoy3h4$.1crqdpi292io3.dlg@40tude.net...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -

No fajnie (dziki za odzew) - ale czy ich specyfikacje s podobne?

Prbuj zrozumie, ktry komponent jest odpowiedzialny za grzanie si nawet w idle... Pewnie poprzedniej generacji i7 - szkoda, e Sandy Bridge si opnia!

Data: 2011-02-12 15:01:16
Autor: Jacek
Czy czasy cichych laptopw to przesz?o???
Dnia Sat, 12 Feb 2011 14:00:10 +0100, Piotr Wozniacki napisa(a):

No fajnie (dziki za odzew) - ale czy ich specyfikacje s podobne?
Nie sa.

Data: 2011-02-12 16:44:39
Autor: Jacek
[...]

Ogolnie rzedcz biorac, to nie mozna patrzec na marke. Wazny jest konkretny
model.

Data: 2011-02-12 17:09:50
Autor: Piotr Wozniacki
Czy czasy cichych laptopw to przesz?o???

Uytkownik "Jacek"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:dghfbqdrbc6q$.1v11v25dfwip7$.dlg@40tude.net...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Dokadnie, dlatego wanie prosz o opini nt. rnych modeli/marek, ale o podobnej specyfikacji ...

Data: 2011-02-15 09:00:19
Autor: 󶼿
Czy czasy cichych laptopw to przesz?o???
Np. metalowe chassis penice funkcj radiatora??

-- -- -

Data: 2011-02-12 21:48:18
Autor: TM
Czy czasy cichych laptopw to przesz?o???
On Sat, 12 Feb 2011 13:46:34 +0100
Jacek <ala@ola.pl> wrote:

> [...]

2. Samsung R590 - cicutki i zimny, bez roznicy, czy w trybie
oszczedzania energii, czy w pelnej wydajnosci - polecam.

No to moje:
HP 6710b - jak nic nie robi to temp. 50' - wiatrak cicho chodzi, jak
cos uruchomie temp 80' - wiatrak szaleje, dla mnie za glosny
Samsung Q210 - temperatury jak wyzej, wiatraka nigdy nie slychac
(przy 50' wogole sie nie kreci, przy 80 kreci, ale nie slychac)
IBM T30 - tam w linuksie skrypt kontroluje predkosc wiatraka, do 60'
ustawilem, ze ma sie nie wlaczac, jak przekroczy wiatrak ma schlodzic
do 50 (przy predkosci 1), gdyby nagle bardziej sie zagrzal, skrypt ma
uruchomic wieksze predkosci wiatraka (2,3, itd).
Lenovo T410 - nie znam temp., nigdy nie slychac wiatraka.

Wiec jak widac, glosnos zalezy od modelu, czyli przy zakupie nalezy
rowniez brac to pod uwage (a nie tylko procesor, pamiec, dysk, itp).

TM

Data: 2011-02-12 19:09:16
Autor: Nex@pl
W dniu 2011-02-12 13:40, Piotr Wozniacki pisze:
[...]

Ale mówisz to na przestrzeni jakiego czasu?

Zwykle, laptopy te zaczynają być głośne i nieznośne z powodu albo braku pasty, albo "badziewnej pasty", nie raz spotkałem się że po poprawieniu styku radiatorów z prockiem, czy mostkiem nagle cisza nastepowała :)

Data: 2011-02-12 20:16:26
Autor: Piotr Wozniacki

Użytkownik "Nex@pl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d56ccd2$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -

Laptop ma 2 miesiące :(

Data: 2011-02-13 14:13:10
Autor: boxfish
[...]

A zwróciłeś uwagę na to że konstrukcje laptopów się nie zmieniły ? Dalej jest to małe płaskie pudełeczko w którym montujemy coraz wiecej urządzeń, każde z nich produkuje ciepło. Grafika, dysk 7200, większy ram - w jaki sposób laptop ma sobie z tym poradzić ?

Chcesz wydajny licz się z tym że nie będzie cichy a jeśli będzie to tylko wtedy jak beda to bardzo drogie wyjątkowo niskoenergożerne elementy.

Data: 2011-02-14 08:12:36
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ij8lcp$302$1inews.gazeta.pl...

[...]

....i teraz już wiesz dlaczego są laptopy za "20 000 pln"
(to oczywiście to do Piotra Woźniackiego)

Data: 2011-02-14 09:47:41
Autor: Piotr Wozniacki

Użytkownik "Artur(m)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ijakl4$1bhe$1@rekrutacja.tu.kielce.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- --
No nie jest to takie proste i oczywiste - te za 20,000 to też małe pudełka, z dokładnie takimi samymi komponentami w środku; może tylko trochę lepiej zrobione, bo dla wymagającego klienta... Ale myślisz, że taki np. Precision z i7-940XM nie grzeje się i nie szumi?

:)

Piotr

Data: 2011-02-14 10:53:41
Autor: boxfish
Czy czasy cichych laptop??w to przesz??o?? ??
W dniu 2011-02-14 09:47, Piotr Wozniacki pisze:

-- -- -- -- -- -- -- --
[...]

Ja nie twierdzę że każdy drogi będzie cichy, ja twierdzę że możesz kupić konstrukcję która będzi cicha ale będzie to kosztem zastosowania elementów i niskim poborze energii

Twój przykład jest akurat do d... bo i7-2600 pobiera ponad 90W !!!! (odczywiście to maksimum) i osiąga temperatura rzędu 70 stopni - dla porównania kilkuletni całkiem wydajny C2D T5500 (kosztujący na allegro 50 zł) pobiera 34W  - widzisz różnicę ?

Obudowa dalej ta sama z małym wntylatorkiem i systemem przekazywania ciepła

chcesz dalej jechać ? prosze bardzo - NVIDIA Quadro® FX 3800M 1024MB - 100W .....

stary ten lapek ma zapotrzebowanie na energię take że 5 wentylatorów nie dało by rady ;-) pewnie w sumie przekracza 200W

Data: 2011-02-15 08:07:00
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d58ec39$0$2451$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Oprócz innych, trzeba wziąć pod uwagą takie drobiazgi
jak aluminiowa obudowa, kóra szybciej odda ciepło niż
kiepski plastik.

Data: 2011-02-15 09:48:38
Autor: Piotr Wozniacki

Użytkownik "Artur(m)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ijd8ml$2c54$1@rekrutacja.tu.kielce.pl...

[...]

Tu bym się zgodził - np. Precision M4500 / M6500 mają ponoć magnezowe obudowy. No ale ich cena - w dobrej konfiguracji - powala :(

Piotr

Data: 2011-02-20 21:29:27
Autor: 󶼿
Czy czasy cichych laptopw to przesz?o???
Panasonic przykadowo CF-52 te ma sporo metalu.
Zysk to m.in. lepsza sztywno (sztywno czu wyranie po uchwyceniu przykadowo za rg Toughbooka, w porwnaniu np. z HP), a koszt to jednak wikszy ciar notka.

--

Czy czasy cichych laptop??w to przesz??o????