Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu

Data: 2017-10-25 06:12:49
Autor: maciek zawieja
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Data: 2017-10-26 06:15:11
Autor: jacekbialy80
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Byłbym za czexitem, ale wraz z całym Wyszehradem.
Jest całkiem możliwe, że po wyjściu Brytyjczyków zostanie reaktywowania strefa EFTA. Wtedy będzie czas na przebudowę naszego kontynentu.

Data: 2017-10-26 16:00:26
Autor: silvio balconetti
Am 26.10.2017 um 15:15 schrieb jacekbialy80@gmail.com:
Byłbym za czexitem, ale wraz z całym Wyszehradem.
Jest całkiem możliwe, że po wyjściu Brytyjczyków zostanie reaktywowania strefa EFTA. Wtedy będzie czas na przebudowę naszego kontynentu.

Calkiem mozliwe ze Brexitu nie bedzie, a Czesi sa pragmatyczni i zostawia kolegow na lodzie (Slowacy sa w klubie euro, wiec to inna parafia). Zamiast EFTA rozszerzy sie Unia Euroazjatycka, bo w ekspansje Chin (jak w Ameryce Lacinskiej) na razie nie wierze.
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Data: 2017-10-26 07:31:10
Autor: jacekbialy80
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Brexit już jest faktem, bo chcą go zarówno Anglicy jak i Niemcy (którym ci pierwsi w ue wyraźnie przeszkadzają). W EFTA pozostała do dziś Szwajcaria, Norwegia i Islandia, czyli kraje o wysokim poziomie rozwoju. Powrót Brytyjczyków do EFTA przyjmą z otwartymi ramionami, gdyż Wlk. Brytania była zwornikiem EFTy i jej oknem na świat.
Chyba że zakladasz, że dumni Anglicy zaczną się czołgać przed niemiaszkami, żeby ich na powrót wpuścili do Uni Euroazja...  pardon - na razie jesze Europejskiej, ale czas nie czeka..

Data: 2017-10-26 16:39:31
Autor: silvio balconetti
Am 26.10.2017 um 16:31 schrieb jacekbialy80@gmail.com:
[...]

Np.
>W ostatnich dwóch latach Czechy notowały średnio wyższe tempo wzrostu niż Polska, mają też najniższe bezrobocie w Unii Europejskiej. Drugi powód dobrych wyników budżetu to konserwatywne nastawienie społeczeństwa i polityków. W kampanii wyborczej do parlamentu, lider sondaży i w końcu zwycięzca wyborów Andrej Babisz obiecywał, że nadwyżka budżetowa zostanie przeznaczona na obniżenie długu publicznego. Wyborcom się to bardzo podobało. Pod tym względem Czechy są bardziej ,,niemieckie" niż ,,środkowoeuropejskie". Źródła tych różnic leżą zapewne dużo głębiej niż w bieżących zjawiskach ekonomicznych.<

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Imponujaca-nadwyzka-budzetowa-Czech-7551872.html

Przypomnialy mi sie filmiki dotyczace marzen o tzw. Miedzymorzu. Facet malowal na mapie i pokazywal jak to za kilka, kilkanascie, kilkadziesiat lat Polska zapanuje obszarem od Uralu do Berlina i od Morza Bialego do Adriatyku. No coz, marzyc mozna, a peryferia zostana peryferiami. Czasem na wlasne zyczenie.

Data: 2017-10-26 09:25:02
Autor: jacekbialy80
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Gdy ruskie czołgi stały na Łabie, Niemcy byli grzeczni i przyjaźni. Gdy Niemcy się zjednocżyły, zaczęły grać na podziały na wschód od swoich granic. Dwie wojny światowe i krwawa bałkańska jatka to efekty niemiecko-rosyjskich tutaj przepychanek. Jeśli dzisiaj wybuchnie globalny konflikt na Pacyfiku, to natychmiast nastąpi bałkanizacja obszaru pomiędzy Rosją i Niemcami. Po prostu zanim te dwa wilki skoczą sobie do gardeł, zaczną się podchodzić, zajmować pozycję, przeciągać na swoją stronę wasali.
Czy tobie będzie dobrze, jeśli proniemieccy Czesi zaczną walczyć z prorosyjskimi Węgrami, albo jeszcze z kimś? Pamiętaj, że na takich wojnach najczęściej giną nie ci, którzy na nie idą z bronią w ręku, lecz bezbronni cywile..
II Wojna Światowa wybuchła dlatego, że nie dojrzał projekt Międzymorza. A przecież tutaj chodzi o kilka autostrad, gazociągów, linii przesyłowych, lecz przede wszystkim o ludzkie zaufanie, że możemy się oprzeć na sobie, zamiast się przyklejać do przegranych mocarstw, które okazały się być za małe, żeby panować nad światem, a za duże, żeby traktować innych jak równych sobie.

Data: 2017-10-26 16:53:48
Autor: Budzik
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Użytkownik  jacekbialy80@gmail.com ...

Brexit już jest faktem,

Zdziwisz się... :)
Mysle ze po pierwsze do coraz wiekszej czesci Brytyjczyków juz dotało ze to nie jest tak rózowo, jak im wmawiano.
A po drugie coraz bardziej dociera, kto wmawiał...

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2017-10-26 10:08:34
Autor: jacekbialy80
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Jeśli Putin rozbija Unię, to kiepski z niego strateg. UE jest bowiem najlepszą drogą do wypchnienia USA z Europy. Rozumieją to doskonale Niemcy, lecz cóż... Na kursach politycznych w KGB tego jeszcze nie uczyli.
Pozdrawiam
jacek

Data: 2017-10-26 18:00:52
Autor: Budzik
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Użytkownik  jacekbialy80@gmail.com ...

Jeśli Putin rozbija Unię, to kiepski z niego strateg.

Rozbić a osłabić to jednak dwie rozne rzeczy.

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2017-10-26 13:16:14
Autor: jacekbialy80
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Być może, ale brexit nie powinien być na rękę Putinowi. Samotna Anglia znowu oprze się na USA i prawdopodobnie wróci do EFTA (która była europejskim pierwowzorem dla NAFTA). Jeśli tak miałby się rysować nowy porządek w Europie, to ja jestem za. Tylko co ma z tego Putin?
Pozdrawiam
Jacek

Data: 2017-10-26 22:21:03
Autor: u2
W dniu 26.10.2017 o 22:16, jacekbialy80@gmail.com pisze:
[...]

jak to co, pogłębiającą się łysinę, no i nadal kurdupel jest:)

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-10-27 10:01:01
Autor: Budzik
[...]

Oprzec sie o usa a być w uni to jednak zupełnie inny ciezar zaleznosci i przynaleznosci.
IMO Rosji jak najbardziej pasuje brexit.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2017-10-27 13:43:56
Autor: jacekbialy80
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
być kobietą to zupełnie inny ciężar

Data: 2017-10-28 04:00:55
Autor: Budzik
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Użytkownik  jacekbialy80@gmail.com ...

być kobietą to zupełnie inny ciężar

Stopniujesz?

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2017-10-26 19:13:26
Autor: u2
W dniu 26.10.2017 o 19:08, jacekbialy80@gmail.com pisze:
[...]

panie jatzku, cóż za herezje znowu czytam, USA to american dream podzielany przez większość Polaków, my Polacy kochamy hamerykańską wolnośc, ale nienawidzimy kacapskich kajdanów:)

Data: 2017-10-26 10:19:16
Autor: jacekbialy80
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Ja tutaj proszę pani nie piszę o Polakach, tylko o Niemcach i o politycznych kursach, które w młodości musiał zaliczać dzisiejszy prezydent Rosji.

Data: 2017-10-26 19:21:16
Autor: u2
W dniu 26.10.2017 o 19:19, jacekbialy80@gmail.com pisze:
Ja tutaj proszę pani nie piszę o Polakach, tylko o Niemcach i o politycznych kursach, które w młodości musiał zaliczać dzisiejszy prezydent Rosji.

wolnoć tomku w swoim domku. władymir władymirowicz to udzielny książę w swoim księstwie, ale niech się nie wpierdala do mojego domku:)

Data: 2017-10-26 10:27:37
Autor: jacekbialy80
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Na razie musiałby stąd wyrzucić Amerykanów, a do tego właśnie potrzebne mu Niemcy, no i Unia jako narzędzie Niemiec..

Data: 2017-10-26 19:30:53
Autor: u2
W dniu 26.10.2017 o 19:27, jacekbialy80@gmail.com pisze:
Na razie musiałby stąd wyrzucić Amerykanów, a do tego właśnie potrzebne mu Niemcy, no i Unia jako narzędzie Niemiec.

głupi jacku, Rosję zdradzą najwierniejsi sojusznicy, czyli jak zwykle Niemcy i Chiny:)

Data: 2017-10-26 11:17:05
Autor: jacekbialy80
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Poszła spać k... mac!

Data: 2017-10-26 20:26:44
Autor: u2
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
W dniu 26.10.2017 o 20:17, jacekbialy80@gmail.com pisze:
Poszła spać k... mac!

no to lulu piździak:))))))))))))))

Data: 2017-10-26 11:14:02
Autor: jacekbialy80
Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu
Powiem ci jeszcze Budziku, że sam byłem zszokowany brexitem i chwilami nawet jeszcze się łudziłem, że angole unieważnią to referendum.. Ale brexit to było też trochę jak otwarcie kart (szczególnie ze strony Niemiec) i świat już nie będzie taki jak kiedyś.
Pozdrawiam
jacek

Data: 2017-10-26 20:31:42
Autor: u2
W dniu 26.10.2017 o 20:14, jacekbialy80@gmail.com pisze:
[...]

durnyś, angole zrobili brexit zgodnie ze swoim sumieniem, a sumienie to nie baazar tak jak u ciebie białasie:)

Data: 2017-10-27 10:01:02
Autor: Budzik
[...]

Przesadzasz.
Wynik był praktycznie pol na pol.
Teraz zapewne byłby juz inny.
Ale takiego uniewaznienia nie mozna zrobic z dnia na dzien. Trzeba przygotować "retoryke" :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Czy czesi beda nastepnym krajem ktory opusci eu