Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?

Data: 2011-10-30 10:19:42
Autor: Bydlę
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?
On 2011-10-29 08:13:49 +0000, "R2" <kultartTNIJ@wp.pl> said:

czy da się dorobić kluczyk do stacyjki

Oczywiście, że się da.

 , ewentualnie jakieś inne rozwiązanie?

Wbrew pozorom taniej, szybciej i prościej będzie wymienić stacyjkę (zamek).

--
Bydlę

Data: 2011-10-30 10:40:45
Autor: Kuba \(aka cita\)

On 2011-10-29 08:13:49 +0000, "R2" <kultartTNIJ@wp.pl> said:

czy da się dorobić kluczyk do stacyjki

Oczywiście, że się da.

 , ewentualnie jakieś inne rozwiązanie?

Wbrew pozorom taniej, szybciej i prościej będzie wymienić stacyjkę (zamek).

No to policzmy.

W samochodzie są jeden lub dwa zamki w drzwiach i zwykle jeden w pokrywie bagażnika plus stacyjka

Wymiane można zrobić smemu, ale nie każdy sobie z tym poradzi, zwlaszcza ze stacyjką. Wymiana samych zamków jest łatwiejsza niż wkładek, ale można to zrobić samemu lub zlecic.
Znaleźć komlet zamków na rynku wtórnym da sie, ale w zależności od modelu auta może to być mniej lub bardziej skomplikowane.
Nie wiem ile mogą ksoztować ale pewnie 50-150zł/szt w zależności od modelu. Teraz pytanie czy ktoś będzie miał do tego jeszcze kluczyki. Zakłądamy, ze będzie miał. Za komplet zapłacimy więc jakies 200-500zł - myśle, ze sie nie myle.
Pozostaje problem immobilizera. Albo przełożymy sterownik silnika albo ... zakodujemy kluczyki w ASO. Jeśli kupujemy sterownik koszty znacznie rosną, a problem z zakupel odpowiedniego może okazać sie duży, jesli auto malo popularne na rynku cześci używanych.
W ASO też trzeba zapłacić - od 100zł w góre.

Zakup nowrgo kluczyka w ASO to 500-1500zł (w BMW 400-1000 łącznie z kodowaniem, a dla modeli "współczesnych" czyli powiedzmy od E60, E90 w góre koszt to 700-900zł z kodowaniem). W ciągu ok tygodnia mamy kluczyk, nowy, pasujący, nie rozbieramy zamków, stacyjki itd.

Naprawde tak bardzo taniej jest wymienić wszystkie zamki?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-10-30 15:01:01
Autor: Bydlę

On 2011-10-29 08:13:49 +0000, "R2" <kultartTNIJ@wp.pl> said:

[...]

Proszę uprzejmie: zamek stacyjki z kluczem  - raz.

Wymiane można zrobić smemu, ale nie każdy sobie z tym poradzi, zwlaszcza ze stacyjką.

Nie to miałem na myśli pisząc, że taniej jest wymienić amek, niż dorabiać klucz do zapadek, wodzideł i sworzni.

Zakup nowrgo kluczyka

To coś zupełnie innego niż dorabianie klucza do zamka.

Naprawde tak bardzo taniej jest wymienić wszystkie zamki?

A po co wszystkie?
Nie czytałeś tego, co napisałem?

--
Bydlę

Data: 2011-10-30 18:27:26
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:j8jlat$atc$1inews.gazeta.pl...
Wymiane można zrobić smemu, ale nie każdy sobie z tym poradzi, zwlaszcza ze stacyjką.

Nie to miałem na myśli pisząc, że taniej jest wymienić amek, niż dorabiać klucz do zapadek, wodzideł i sworzni.

dorobienie kluczyka do wyjętego zamka dla byle jakiego kluczmistrza jest chlebem powszednim.

Zakup nowrgo kluczyka

To coś zupełnie innego niż dorabianie klucza do zamka.

Tak jak pisalem - dajesz kluczmistrzowi zamek a on dorabia kluczyk i nie jest to wielki problem.

Naprawde tak bardzo taniej jest wymienić wszystkie zamki?

A po co wszystkie?
Nie czytałeś tego, co napisałem?

czytalem, ale jeśli chcesz usprawnić samochód to zamki muszą działać wszystkie.

Wyjęcie i założenie stacyjki nie jest znów aż tak prostą operacją.

Niech jedzie do ASO i zamówi kluczyk. Będzie miał mniej problemów i wcale nie za wiele więcej kosztów.

Data: 2011-10-30 18:37:14
Autor: Bydlę
On 2011-10-30 17:27:26 +0000, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

[...]

Mam takiego w rodzinie i twierdzi (prywatnie), że lepiej jednak inaczej.
Zresztą, gdyby to było takie prościutkie i tanie, to nie byłoby pytania, bo autor miałby już kopię klucza.
:-)

Zakup nowrgo kluczyka

To coś zupełnie innego niż dorabianie klucza do zamka.

Tak jak pisalem

Czyli przez kupno nowego klucza ty rozumiesz surówkę, a ja klucz z ASO?
To rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach. ;)

czytalem, ale jeśli chcesz usprawnić samochód to zamki muszą działać wszystkie.

Nie mam zamiaru - mowa była o kluczu do stacyjki.
Po jakiego grzyba miałbym wymieniać wszystkie zamki?
Jeśłi ktoś ma zbyt wiele peiniędzy, a dwa klucze go przerastają, to może powinien kupić po prostu nowy samochod?
;-)))

--
Bydlę

Data: 2011-10-30 18:47:59
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:j8k20a$iil$1inews.gazeta.pl...

Mam takiego w rodzinie i twierdzi (prywatnie), że lepiej jednak inaczej.
Zresztą, gdyby to było takie prościutkie i tanie, to nie byłoby pytania, bo autor miałby już kopię klucza.
:-)

dorobienie klucza jest proste, ale
1. trzeba wyciągnąć stacyjke, a to takie proste nie jest
2. pozostaje problem immobilizera a to już zdecydowanie większy problem (choc wymiana na inną stacyjke z kluczem tego nie rozwiązuje)

[...]

Surówka? Po kiego grzyba surówka.
Mówie o zamówienie nowego klucza w ASO.
To koszt zwykle 500-1500zł
Jeśli to stary samochód to czasem nawet taniej niż 500.
Jak policzysz robote - wyciągnięcie stacyjki, zawiezienie jej do dorobienia klucza, odbiór, ponowne zamontowanie oraz później zabawa z kodowaniem w ASO bądz wycinanie immobilizera u elektryka .. to okaże sie, ze taniej będzie zamówić nowy klucz w ASO i nie rozbierać samochodu.

[...]

Nie, mowa była o dorobienia kluczyka. Owszem autor napisał "do stacyjki" ale zakładając, ze to nie F125p to kluczyk ten pasuje również do innych zamków w aucie.
Ty założyłeś, ze ma działać tylko ze stacyjką.

Założe sie, ze całę te dywagacje są bez sensu, bo wystarczy iść do ASO i zapytać o koszt. Gdzies autor napisał już, ze chodzi o starego P406 wiec nie zdziwie sie, jak wyjdzie, ze cena nie jest specjalnie wygórowana.

Data: 2011-10-30 11:00:06
Autor: BearBag
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?

Surówka? Po kiego grzyba surówka.
Mówie o zamówienie nowego klucza w ASO.
To koszt zwykle 500-1500zł

daj spokoj, za 1500 to kupi drugiego 406 a nie kluczyk do niego.

[...]

Łatwiej chyba wyjąc wkładke zamka w bagażniku i na jej podstawie
dorobić kluczyki, 5 minut roboty w wiekszości aut.
Koszt nawet jesli nie chcemy sie brudzić u dowolnego blacharza/
mechanika ok 20zł.
Do takiego 406 zakodowanie kluczyka u elektronika nie powinno
kosztować wiecej niż 150zł.

Data: 2011-10-30 19:26:51
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:74910645-5ebf-4422-95f0-ddb3b5ff25c4a17g2000yqj.googlegroups.com...

daj spokoj, za 1500 to kupi drugiego 406 a nie kluczyk do niego.

jakbyś czytał uważnie, to byś wiedział, ze to nie jest cena do P406 a zakres cenowy cen w ASO
Do starych samochodów ceny są niższe nawet niż 500zł

ps. pokaz mi sprawnego, zarejestrowanego i nie zajeżdzonego P406 za 1500zł

Łatwiej chyba wyjąc wkładke zamka w bagażniku i na jej podstawie
dorobić kluczyki, 5 minut roboty w wiekszości aut.

kluczyka do stacyjki nie dorobisz na podstawie innych zamków. Odwrotnie można tak zrobic. Niestety stopnień skomplikowania wzoru w stacyjce jest większy niż w pozostałych zamkach.
Pozostaje immobilizer...

Koszt nawet jesli nie chcemy sie brudzić u dowolnego blacharza/
mechanika ok 20zł.
Do takiego 406 zakodowanie kluczyka u elektronika nie powinno
kosztować wiecej niż 150zł.

Nie wiem jaki jest koszt u elektronika, ale obawiam sie, ze to nie bedzie takie proste.
Dorobienie kluczyka na podstawie drugiego kluczyka będzie droższe niż te 20zł, a co dopiero na podtawie wkładu stacyjki.
Poza tym stacyjke trzeba jeszcze wyjąc, a żeby to zrobic troche sie trzeba namęczyć.
Jeśli nie zrobisz tego samemu - ktoś nie zrobi tego za darmo.

Powiedzmy, ze dorobienie kluczyka 100zł, wymontowanie i zamontowanie stacyjki 100zł, kodowanie 150-250zł
A zamówienie w ASO kluczyka pasującego do wszystkich zamków i bez roboty niech będzie 500zł.

Co wg Ciebie bardziej sie opłaca?

Data: 2011-10-30 22:41:28
Autor: Przemysław Czaja
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?

Użytkownik "Bydlę"

Jeśłi ktoś ma zbyt wiele peiniędzy, a dwa klucze go przerastają, to może powinien kupić po prostu nowy samochod?

najlepiej malucha, tam zdaje się były nawet 3 kluczyki :)

Data: 2011-10-30 22:57:36
Autor: Rafał Grzelak
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?
Przemysław Czaja wrote:

Użytkownik "Bydlę"

> Jeśłi ktoś ma zbyt wiele peiniędzy, a dwa klucze go przerastają, to
> może powinien kupić po prostu nowy samochod?

najlepiej malucha, tam zdaje się były nawet 3 kluczyki :)

taaa... jeden do drzwi, drugi do stacyjki, a trzeci do wlewu paliwa. ;]

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?