Czy da się uruchomić 64-bitowy Ubuntu na Virtualboxie?

Data: 2014-07-21 18:52:06
Autor: Borneq
Czy da się uruchomić 64-bitowy Ubuntu na Virtualboxie?
Mam 64 bitowy procesor Intel Pentium CPU G2030, 64-bitowe Windows 8.1 i nie mogę uruchomić 64-bitowego Ubuntu na Virtualboxie
Tu coÅ› pisze:
https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=1&t=62339
ale w biosie nie mogłem nic znaleźć

Data: 2014-07-21 18:13:15
Autor: G Nowak
Czy da siê uruchomiæ 64-bitowy Ubuntu na Virtualboxie?
On 21/07/2014 17:52, Borneq wrote:
Mam 64 bitowy procesor Intel Pentium CPU G2030, 64-bitowe Windows 8.1 i
nie mogê uruchomiæ 64-bitowego Ubuntu na Virtualboxie
Tu co¶ pisze:
https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=1&t=62339
ale w biosie nie mog³em nic znale¼æ

Tak, VT-x w biosie zwykle wystepuje pod haslem \Virtualisation Support\. Swoja droga bardzo Ci potrzebne te 64bit?

--
Pozdr

Data: 2014-07-22 13:02:35
Autor: Adam Wysocki
G Nowak <gnowak200@caledonian.ac.uk> wrote:

Swoja droga bardzo Ci potrzebne te 64bit?

Pewnie Android... ja musia³em instalowaæ 64-bitowe Ubuntu na 32-bitowym Windowsie, ¿eby móc przekompilowaæ jeden komponent Androida, i wszystko posz³o bez problemu (pewnie da³oby siê na 32-bitach, ale toolchain ju¿ nie wspiera - wspierane jest 64-bitowe Ubuntu).

Przynajmniej jaki¶ czas temu tak by³o.

--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/

Data: 2014-07-22 21:26:50
Autor: Borneq
W dniu 2014-07-22 15:02, Adam Wysocki pisze:
[...]

JA mam 64 bitowy Windows i te¿ chcia³em mieæ taki Ubuntu

Data: 2014-07-22 22:37:09
Autor: G Nowak
On 22/07/2014 20:26, Borneq wrote:
[...]

Pytanie - po co? Jesli to srodowisko testowe, lepiej uzyc x86. Zwykle zajmuje mniej miejsca oferujac porownywalna wydajnosc. 64bity to raczej 'gimmick' jesli nie uzywasz ponad 4GB ram lub natywnych aplikacji pod 64bit.

--
Pozdr

Data: 2014-07-24 00:52:36
Autor: mr misio
Tu coÅ› pisze:
https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=1&t=62339
ale w biosie nie mogłem nic znaleźć

Moze kwestia procesora (lub plyty, jaka masz plyte?) - bo jak nie masz w biosie, znaczy, ze moze tego czego szukasz nie obslugiwac (nie klikalem w link :p)

Procek troche taki "niekompletny"
http://ark.intel.com/pl/products/74749/Intel-Pentium-Processor-G2030-3M-Cache-3_00-GHz

na i3 bez problemu kazdy co testowalem linux 64-bitowy odpala na VirtualBoxie.

nawet na i3 mobilnym, bo w lapku tez mam i3

Pentium G kupilem ale powiem, bez zachwytu. wymienilem na i3 dosc szybko. G to niemal wydajnosciowo to co C2D 8400.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-07-24 03:45:54
Autor: Przemys³aw Ryk
Czy da się uruchomić 64-bitowy Ubuntu na Virtualboxie?
Dnia Thu, 24 Jul 2014 00:52:36 +0200, mr misio napisa³(a):

U¿ytkownik Borneq napisa³:
Tu co¶ pisze:
[...]

Ale czekaj - t± wirtualkê odpalaæ próbowa³e¶ tylko pod Virtualboxem czy
jeszcze czym¶ innym?

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Yeah, a little bit of hate-fucking always good for the soul.             ]

Data: 2014-07-24 20:00:06
Autor: Piotr B. [pb2004]
Tu coÅ› pisze:
https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=1&t=62339
ale w biosie nie mogłem nic znaleźć

Jaki jest komunikat błędu?

--
Piotr Borkowski

Data: 2014-07-25 10:05:07
Autor: Borneq
Tu coÅ› pisze:
https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=1&t=62339
ale w biosie nie mogłem nic znaleźć

Jaki jest komunikat błędu?

Nie pokazuje błędu, tylko na liście linuxów do zainstalowania są 32-bitowe. A gdy wybiorę 32-bitowy i próbuję na siłę zainstalować 64-bitowego to sam Ubuntu daje komunikat że system nie działą

Data: 2014-07-25 13:33:49
Autor: Adam Wysocki
Czy da siê uruchomiæ 64-bitowy Ubuntu na Virtualboxie?
Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl> wrote:

Nie pokazuje b³êdu, tylko na li¶cie linuxów do zainstalowania s± 32-bitowe. A gdy wybiorê 32-bitowy i próbujê na si³ê zainstalowaæ 64-bitowego to sam Ubuntu daje komunikat ¿e system nie dzia³±

Taki komunikat? "System nie dzia³a"?

Data: 2014-07-25 15:52:26
Autor: Borneq
W dniu 2014-07-25 15:33, Adam Wysocki pisze:
Taki komunikat? "System nie dzia³a"?

This kernel requires an x86-64 CPU, but only detected an i686 CPU. Unable to boot - please use a kernel appropriate for your CPU.

To raczej oczywiste, bo z listy wybra³em Ubuntu(32) a nie by³o Ubuntu(64)

Data: 2014-07-26 11:40:01
Autor: Piotr B. [pb2004]
Tu coÅ› pisze:
[...]

Przeklej wynik polecenia[1]:
coreinfo -v

1. http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/cc835722
--
Piotr Borkowski

Data: 2014-07-26 21:50:54
Autor: Borneq
W dniu 2014-07-26 13:40, Piotr B. [pb2004] pisze:
Przeklej wynik polecenia[1]:
coreinfo -v

1. http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/cc835722

Intel(R) Pentium(R) CPU G2030 @ 3.00GHz
Intel64 Family 6 Model 58 Stepping 9, GenuineIntel
HYPERVISOR - Hypervisor is present
VMX       * Supports Intel hardware-assisted virtualization
EPT       * Supports Intel extended page tables (SLAT)

Data: 2014-07-27 10:20:01
Autor: Piotr B. [pb2004]
[...]

Shostuj gdzieÅ› VBox.log danej maszyny wirtualnej i podaj link.

--
Piotr Borkowski

Data: 2014-07-27 17:25:01
Autor: Borneq
W dniu 2014-07-27 12:20, Piotr B. [pb2004] pisze:
Shostuj gdzieÅ› VBox.log danej maszyny wirtualnej i podaj link.

Ale problem jest w tym, że nie można utworzyć maszyny wirtualnej, bo nie ma liście wyboru 64-bitowego Linuxa. Gdy wybiorę 32-bitowego i chcę zainstalować na nim 64-bitowego to nic dziwnego że będzie błąd, ale dlaczego VirtualBox nawet nie dopuszcza do 64-bitowego?

Data: 2014-07-27 19:00:03
Autor: Piotr B. [pb2004]
[...]

To nie ma znaczenia jaka jest maszyna wirtualna. Chcę sprawdzić czy jest włączone Vt-x/AMD-V oraz Nested Paging. VBox.log takiej maszyny po uruchomieniu pokaże jaki typ wirtualizacji jest wykorzystywany. Pokazuje to także np. jedna z ikon na pasku statusu okna maszyny wirtualnej. Objawy wskazują że programowy i dlatego nie działa system 64-bit.

--
Piotr Borkowski

Data: 2014-07-27 21:09:43
Autor: Borneq
W dniu 2014-07-27 21:00, Piotr B. [pb2004] pisze:
[...]

http://pastebin.com/zMXbDhpd
Jak się go czyta, jakie informacje są ważne?

Data: 2014-07-27 20:00:03
Autor: Piotr B. [pb2004]
[...]

Linijka:
00:00:02.592491 HMR3Init: Falling back to raw-mode: VT-x is disabled in the BIOS.

To jest przyczyna.

--
Piotr Borkowski

Data: 2014-07-27 22:30:59
Autor: Borneq
W dniu 2014-07-27 22:00, Piotr B. [pb2004] pisze:
Linijka:
00:00:02.592491 HMR3Init: Falling back to raw-mode: VT-x is disabled in the BIOS.

To jest przyczyna.

Dzięki, udało mi się w końcu znaleźć w Biosie gdzie to przestawić. Zdaje się że nawet 32-bitowe wersje poprawiły szybkość emulacji. Czy VT-x ma jakieś wady, że nie jest cały czas włączony, tylko domyślnie wyłączony?

Czy da się uruchomić 64-bitowy Ubuntu na Virtualboxie?