Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?

Data: 2014-01-10 22:06:48
Autor: Łukkasz
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
Mam samochód sprawny osobowy a miarę nowy, a chcę np. wyjechać z PL na 2 lata, a po powrocie znów nim jechać. Czy mogę go tymczasowo wyrejestrować, tak żeby nie trzeba płacić OC ani badań technicznych ????

Data: 2014-01-10 21:09:12
Autor: X-Man
"Łukkasz" <fdvdikn@wx.pl> wrote in message news:lapnd2$cb7$1news.task.gda.pl...
Mam samochód sprawny osobowy a miarę nowy, a chcę np. wyjechać z PL na 2 lata, a po powrocie znów nim jechać. Czy mogę go tymczasowo wyrejestrować, tak żeby nie trzeba płacić OC ani badań technicznych ????

nie

Data: 2014-01-10 13:51:14
Autor: WS
W dniu piątek, 10 stycznia 2014 22:09:12 UTC+1 użytkownik X-Man napisał:

> nie trzeba płacić OC ani badań technicznych ????
nie

badan mozna nie robic ;)

chyba bardziej oplaca sie sprzedac, a po powrocie kupic...

WS

Data: 2014-01-11 10:00:05
Autor: A.L.
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
On Fri, 10 Jan 2014 21:09:12 -0000, "X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl>
wrote:

[...]

No, ake KURWA, DLACZEGO NIE MOZNA? Czy to zagraza ustrojowi, czy
czemu? Czy obrazaloby uczucia religijne?

Dlaczego w POLSCE nei mozna zrobic roznych rzeczy ktore gdzie indziej
mozan zrobic legalnie i bez problemu?

Dawniej mowilo sie bo MOSKAW tak kaze. Czy teraz Bruksela kaze? Czy to
tylko debilizm polskiego Rzadu i Sejmu?

A.L.

Data: 2014-01-11 16:06:19
Autor: AZ
On 2014-01-11, A.L <alewando@aol.com> wrote:

No, ake KURWA, DLACZEGO NIE MOZNA? Czy to zagraza ustrojowi, czy
czemu? Czy obrazaloby uczucia religijne?

Nie, zagraza po prostu interesom ubezpieczycieli :-)

Dlaczego w POLSCE nei mozna zrobic roznych rzeczy ktore gdzie indziej
mozan zrobic legalnie i bez problemu?

Bo to Polska wlasnie.

Dawniej mowilo sie bo MOSKAW tak kaze. Czy teraz Bruksela kaze? Czy to
tylko debilizm polskiego Rzadu i Sejmu?

Akurat to chyba nasz lokalny debilizm ale reki uciac nie dam.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-11 18:00:37
Autor: Budzik
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
Użytkownik A.L. alewando@aol.com ...

No, ake KURWA, DLACZEGO NIE MOZNA? Czy to zagraza ustrojowi, czy
czemu? Czy obrazaloby uczucia religijne?

Panstwo nie wymysliło wydolnego sposobu kontroli tych ktorzy jezdza bez OC.
Jeżeli założą ze kazdy musi miec to moga kontrolować ciągłośc ubezpieczenia.

A tak musieli by stworzyc inny sposób.
Oczywiscie da sie, ale nikomu sie nie chce za to zabrac, bo malo popularne, niepolityczne etc...

Data: 2014-01-11 15:09:49
Autor: A.L.
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
On Sat, 11 Jan 2014 18:00:37 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

A jak zmnienie firme ubezpieczeniowa, to co? Tez nie mozna zmienic,
zeby byla kontrola?

A.L.

Data: 2014-01-11 21:15:49
Autor: masti
Dnia pięknego Sat, 11 Jan 2014 15:09:49 -0600 osobnik zwany A.L. napisał:

A jak zmnienie firme ubezpieczeniowa, to co? Tez nie mozna zmienic, zeby
byla kontrola?

moĹźna. Tego nie kontroluje firma tylko UFG

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-12 15:06:19
Autor: AZ
On 2014-01-11, masti <gone@to.hell> wrote:
A jak zmnienie firme ubezpieczeniowa, to co? Tez nie mozna zmienic, zeby
byla kontrola?

moĹźna. Tego nie kontroluje firma tylko UFG

Tylko robi to w kretynski sposob porownajac date zawarcia polisy z data
pierwszej rejestracji. Przynajmniej do niedawna tak bylo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-12 17:00:49
Autor: Budzik
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
Użytkownik AZ artur.zabronski@gmail.com ...

A jak zmnienie firme ubezpieczeniowa, to co? Tez nie mozna zmienic,
zeby byla kontrola?

można. Tego nie kontroluje firma tylko UFG

Tylko robi to w kretynski sposob porownajac date zawarcia polisy z
data pierwszej rejestracji. Przynajmniej do niedawna tak bylo.

A tego to nie wiem.
Ale z czego wynika kretynizm tej sytuacji bo nie do konca rozumiem?
Jak kupujesz nowe auto i rejestrujesz to nie musisz od razu kupowac polisy czy co?

Data: 2014-01-12 18:19:40
Autor: Tom N
Budzik w <news:XnsA2B3B5805E3F7budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

[...]

Zależy dla kogo nowe ;P Nowe dla Ciebie, ale zarejestrowane 5 lat i 293 dni wcześniej... Co Cię obchodzi data pierwszej rejestracji w kwestii OC? Pobudka Budzik, pobudka.

--
'Tom N'

Data: 2014-01-12 18:26:19
Autor: Budzik
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
Użytkownik Tom N <12.140112@32.181940.invalid> ...

[...]

No nie wiem.
Co mnie obchodzi? Obudzonym, ale naprawde nie znam sytuacji, wiec nie wiem, w czym problem.

Data: 2014-01-12 00:00:36
Autor: Budzik
[...]

Ciągłości nie kotrolują firmy tylko ta baza co zbiera informacje o wszystkich ubezpieczeniach OC.

Data: 2014-01-11 22:29:01
Autor: A.L.
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
On Sun, 12 Jan 2014 00:00:36 +0000 (UTC), Budzik
[...]

No to czegos nei rozumiem. Jak jest baza, to baza powinna miec opcje
"Ubezpiecznie noe placone, samochod wycofany tymczasowo z ruchu"

Czy to za trudne dla polskich informatykow?

A.L.

Data: 2014-01-12 09:00:49
Autor: Budzik
[...]

A gośc jezdzi dalej.
A UFG o tym nie wie.

Dlatego pisałem, ze potrzebny byłby jakiś wydolny system sprawdzania, np. system kamer na wszelkiego rodzaju bramkach, viatolach czytający rejestracje i sprawdzający z bazą ubezpieczeń.

Data: 2014-01-12 10:11:31
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-01-12 10:00, Budzik pisze:

[...]

Mam prostsze rozwiązanie: likwidacja CEPIK, DR, OC i UFG. Kolosalne oszczędności, które usuną w cień jakieś negatywne konsekwencje.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-12 22:25:41
Autor: John Kołalsky
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

:-)

Data: 2014-01-12 11:15:02
Autor: cef
Budzik wrote:

Dlatego pisałem, ze potrzebny byłby jakiś wydolny system sprawdzania,
np. system kamer na wszelkiego rodzaju bramkach, viatolach czytający
rejestracje i sprawdzający z bazą ubezpieczeń.

Na pewno coś by wymyślili, zeby oszukac system.

Data: 2014-01-12 15:13:57
Autor: AZ
On 2014-01-12, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

No to czegos nei rozumiem. Jak jest baza, to baza powinna miec opcje
"Ubezpiecznie noe placone, samochod wycofany tymczasowo z ruchu"

A gośc jezdzi dalej.
A UFG o tym nie wie.

ZTCW to opcja czasowego wycofania z ruchu dotyczy min. ciezarowek, naczep,
itp. i przy korzystaniu z niej zdajesz do WK dowod rejestracyjny, karte
pojazdu i tablice.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-12 22:49:12
Autor: A.L.
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
On Sun, 12 Jan 2014 09:00:49 +0000 (UTC), Budzik
[...]

Tu gdzie jestem, aby tymczasowo wyrejestrowac samochod, musze oddac
tablice rejestracyjbe. Za oplata, moge ten sam numer dostac z
powrotem. Bez oplaty, dostane inny numer. Czy to KU... takie trudne do realizacji?

A.L.

Data: 2014-01-13 21:01:46
Autor: yabba
Użytkownik "A.L." <alewando@aol.com> napisał w wiadomości news:blr6d9ps6j3j4rq8ma6jk9ojku56d58q9j4ax.com...
[...]

Państwo na tym by za mało zarabiało.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-12 14:39:37
Autor: masti
Dnia pięknego Sat, 11 Jan 2014 22:29:01 -0600 osobnik zwany A.L. napisał:

"Ubezpiecznie noe placone, samochod wycofany tymczasowo z ruchu"

patrz Pan. to baza zdalnie wie, Ĺźe nie jeĹşdzi?

Czy to za trudne dla polskich informatykow?

a co maja do tego informatycy? To oni ustalają prawo?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-12 22:50:34
Autor: A.L.
On Sun, 12 Jan 2014 14:39:37 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

Dnia pięknego Sat, 11 Jan 2014 22:29:01 -0600 osobnik zwany A.L. napisał:

"Ubezpiecznie noe placone, samochod wycofany tymczasowo z ruchu"

patrz Pan. to baza zdalnie wie, że nie jeździ?

Czy to za trudne dla polskich informatykow?

a co maja do tego informatycy? To oni ustalają prawo?

Oni programuja bazy danych. I czasem im to kiesko idzie. Wiec widac
prawo ustala sie tak zeby informatycy je potrafili zaprogramowac.

takie mam przynajmniej wrazenie. Z obserwacji

A.L.

Data: 2014-01-13 09:37:27
Autor: masti

napisał:

[...]

to masz kiepskie wrażenie. Nie pierwszy raz zresztą

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-13 08:47:29
Autor: A.L.

napisał:

[...]

A ty niby masz lepsze? Ciekawe skad? Tak izo to zawsze wie lepiej?

A.L.

Data: 2014-01-13 15:40:40
Autor: masti

napisał:

[...]

a) bo tu mieszkam
b) bo myslę
c) bo wiem jak się uchwala prawo
d) bo wiem jak się robi systemy na podstawie tego prawa
e) masaj

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-17 16:21:58
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-01-13 05:50, A.L. pisze:

[...]

Bzdura. To są rzeczy trywialne do zaprogramowania. Problemem są jak zwykle dane.

Data: 2014-01-12 09:06:58
Autor: Marek Dyjor
wrote:

[...]
????

[...]

debilizm polskiego sejmu i rządu...

Data: 2014-01-12 16:58:41
Autor: J.F.
Dnia Sat, 11 Jan 2014 10:00:05 -0600, A.L. napisał(a):
No, ake KURWA, DLACZEGO NIE MOZNA? Czy to zagraza ustrojowi, czy
czemu? Czy obrazaloby uczucia religijne?

No, troche zagraza. W ustroju ma byc kazde auto zarejestrowane i
ubezpieczone, bo tak jest dobrze.

Dlaczego w POLSCE nei mozna zrobic roznych rzeczy ktore gdzie indziej
mozan zrobic legalnie i bez problemu?

Bo mozna robic inne, ktore gdzie indziej sa zakazane :-)
Np mozna zdac egzamin na PJ bez posiadania samochodu.

Dawniej mowilo sie bo MOSKAW tak kaze. Czy teraz Bruksela kaze? Czy to
tylko debilizm polskiego Rzadu i Sejmu?

Bruksela pewne rzeczy kaze, ale inne to juz pomysly wlasne.

Akurat Bruksela kaze aby kazde zarejestrowane auto mialo OC wazne na
terenie calej Unii, bo to podstawa ustroju - kazdy mieszkaniec Unii ma
prawo wsiasc w samochod i pojechac do innego kraju Unii nie martwiac
sie o papiery, kontrole policji itp. W Zjednoczonych Stanach Ameryki
chyba podobnie jest - choc sam zdaje sie dawales przyklady ze
obywatela innego stanu wolno przesladowac :-)

Dalej Unia kaze, zeby kazdy samochod trafil do fachowego punktu
rozbiorki, a nie na przygodne wysypisko. Bo Unia dba o srodowisko
naturalne, i obywatele powinni to sobie chwalic.

Ale nasze przepisy starsze niz unia, tzn nasze wejscie do Unii.
Nasze, demokratycznie wybrane, wladze tak chca. A tak prawde mowiac ... za to wyrejestrowanie i zarejestrowanie na
pewno bylaby oplata. Taka jak teraz - ze 200 zl. To na pol roku sie
nie oplaca tak oszczedzac na OC. Auto musi gdzies stac. Na ulicy ...
wszyscy narzekaja na brak miejs parkingowych, a tu stare zlomy beda je
zajmowaly. Zreszta bez tablic stac nie wolno, nawet w USA.
A jak ktos ma garaz i dwa lata ... lepiej bedzie auto sprzedac, garaz
wynajac, a po powrocie kupic nowe. A te dwie polisy kosztuja czesto
mniej niz utrata wartosci auta.

A dodatkowo - przez dwa lata pewnie pare razy do kraju wroci. I Panstwo go chroni przed konsekwencjami jazdy niezarejestrowanym i
nieubezpieczonym autem do urzedu rejestracyjnego. Bo co - taksowka
bedzie jezdzil ? :-)

Wiec przepisy uwazam za dobre.

J.

Data: 2014-01-12 17:00:49
Autor: Budzik
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?

Akurat Bruksela kaze aby kazde zarejestrowane auto mialo OC wazne na
terenie calej Unii,

???
Myle się, ze w Niemczech mogę sobie wykupic OC tylko na czas jezdzenia?

Data: 2014-01-12 21:48:45
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-01-12 16:58, J.F. pisze:
Dnia Sat, 11 Jan 2014 10:00:05 -0600, A.L. napisał(a):
(...)
Dawniej mowilo sie bo MOSKAW tak kaze. Czy teraz Bruksela kaze? Czy to
tylko debilizm polskiego Rzadu i Sejmu?

Bruksela pewne rzeczy kaze, ale inne to juz pomysly wlasne.

Ale czy akurat to?

[...]

Nie czytałeś chyba dokładnie o co chodziło - mowa była o
czasowym wyrejestrowaniu samochodu, a nie OC ważnym na samochód
zarejestrowany i uczestniczący w ruchu.

(...)
Wiec przepisy uwazam za dobre.

Pogratulować dość wybiórczego spojrzenia na rzeczywistość.
Pewnie więc mi bez problemu wyjaśnisz, czemu motocykl i kabriolet
mam mieć cały rok zarejestrowany i ubezpieczony i to nie
dlatego że chcę, tylko bo muszę...

Data: 2014-01-13 00:31:21
Autor: J.F.
Dnia Sun, 12 Jan 2014 21:48:45 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Tak wprost to chyba nie, ale dwa przyczynki sa.

(...)
[...]

Przeciez pisalem:
-nie wyrejestrujesz, bo to sie nie bedzie oplacac :-)

-dla twojego dobra, przygrzeje jak wczoraj, samochod ci sie zepsuje, a
tu inny pojazd stoi ...

-dla naszego dobra - parkingi beda mniej zapchane :-)

J.

Data: 2014-01-13 01:12:10
Autor: John Kołalsky
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

-dla naszego dobra - parkingi beda mniej zapchane :-)

Zatrudnijmy zwykłych złodziei zamiast ubezpieczycieli. Taniej będzie. :-)

Data: 2014-01-13 08:44:52
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-01-13 00:31, J.F. pisze:
[...]

Skoro wprost nie, to można to inaczej rozwiązać.

(...)
[...]

Komu się nie będzie opłacać? Zresztą jakie to ma znaczenie?
Nie ma możliwości, kalkulację pozostaw tym, którzy by chcieli
z tego korzystać.

-dla twojego dobra, przygrzeje jak wczoraj, samochod ci sie zepsuje, a
tu inny pojazd stoi ...

To mój problem - mogę mieć następne 3 samochody do jazdy, a ten ma
być używany przez 2 miesiące w roku.

-dla naszego dobra - parkingi beda mniej zapchane :-)

Aha, czyli chciałbyś sztucznego ograniczenia liczby samochodów
będących w posiadaniu ludzi?

Data: 2014-01-12 22:58:17
Autor: A.L.
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
On Sun, 12 Jan 2014 16:58:41 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Bo mozna robic inne, ktore gdzie indziej sa zakazane :-)
Np mozna zdac egzamin na PJ bez posiadania samochodu.

A gdzie tzreba miec samochod?...

[...]

Jedynie pzresladowanie jest takie ze po pzreprowadzce do innego stanu
w ciagu ilus tam dni (30, 60, 90) tzreba samochod  pzrejejestrowac i
dostac lokalne prawo jazdy. kazdy stan ma swoje parwa jazdy i deko
inne pzrepisy.

[...]

Nei wiem czy dobre. JA wszakze uwazam ze Panstwo nei powinno decydowac
za mnei co jest dla mnie dobre a co nie. Potrafie o tym decydowac sam

A.L.

P.S. Jak jestem w Polsce, jezdze taksowka. Nie powazylbym sie jezdzic
samochodem. Za duzo idiotow

Data: 2014-01-13 10:18:44
Autor: J.F
UĹźytkownik "A.L."  napisał w wiadomości grup
[...]

W USA. No moze niekoniecznie miec, ale egzaminowany ma sie stawic z samochodem.

[...]

A poki lokalnego PJ nie dostaniesz, to ci nawet piwa nie sprzedadza :-P

[...]

No to decydujesz, sprzedajesz, oddajesz na zlom, albo trzymasz zarejestrowane i oplacasz OC.

P.S. Jak jestem w Polsce, jezdze taksowka. Nie powazylbym sie jezdzic
samochodem. Za duzo idiotow

No widzisz, a 25 mln rodakow jezdzi i sobie radzi.
Ba - ryzyko smierci w wypadku drogowym takie samo w obu krajach.

J.

Data: 2014-01-13 08:49:54
Autor: A.L.
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
On Mon, 13 Jan 2014 10:18:44 +0100, "J.F"

Użytkownik "A.L."  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale niekoniecznie wlasnym

[...]

I slusznie. W pelni popieram.

[...]

No pzreciez to jest kretynizm. Ciekawe, widac ten kretynizm powtarzano
tak wiele razy az calkiem rozsadni obywatele uznali ze ejst sluszny.

No, chyba niespecjalnie

A.L.

Data: 2014-01-14 00:17:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 13 Jan 2014, A.L. wrote:

[...]

  Przyznaj, że w świetle awantury o to że "monopol" jest za
blisko pętli tramwajowej, legitymowanie się PJ celem zakupu
piwa prowadzi do pytania "Kafka czy Mrożek"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-17 01:20:37
Autor: J.F.
Dnia Mon, 13 Jan 2014 08:49:54 -0600, A.L. napisał(a):
[...]

No ale skad go wziac, pomijajac znajomych ?
Wypozyczalnia chyba nie wypozyczy, z uwagi na brak PJ :-)
A jak nie zdasz ?

[...]

Jasne, precz z imigrantami.
A jak ktos przejazdem, to lepiej niech nie pije, co ma prowadzic po
pijaku :-)

[...]

W USA ginie w wypadkach ok 33 tys osob rocznie. U nas 3600.

J.

Data: 2014-01-13 12:00:44
Autor: Budzik
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

A poki lokalnego PJ nie dostaniesz, to ci nawet piwa nie sprzedadza :-P

Bez prawa jazdy piwa nie kupie? Dlaczego?
Nawet jak na oko wygladam na grubo po 40-tce?

Data: 2014-01-13 13:10:04
Autor: J.F
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
[...]

Bo sa stany, gdzie legitymowanie przy sprzedazy alkoholu jest obowiazkowe, chocbys i na 100 lat wygladal.

I PJ z innego stanu nie uznaja :-)

J.

Data: 2014-01-13 12:12:08
Autor: AZ
On 2014-01-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

To czemu A.L. taki zdziwiony, ze u nas taki problem z czasowym
wyrejestrowaniem samochodu? :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-13 08:50:26
Autor: A.L.
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
On Mon, 13 Jan 2014 12:12:08 +0000 (UTC), AZ

On 2014-01-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Bo to zupelnie inny problem

A.L.

Data: 2014-01-13 14:53:22
Autor: AZ
On 2014-01-13, A.L <alewando@aol.com> wrote:

To czemu A.L. taki zdziwiony, ze u nas taki problem z czasowym
wyrejestrowaniem samochodu? :-)

Bo to zupelnie inny problem

Czy ja wiem? To troche kretynizm zeby legitymowac sie kupujac piwo jakby
to byl jakis bardzo niebezpieczny srodek...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-17 17:30:53
Autor: J.F
On 2014-01-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Taki sam - co za problem ustalic jeden wzor PJ w calym kraju, albo w ogole wprowadzic jedno federalne ?

J.

Data: 2014-01-17 17:46:55
Autor: Artur Maśląg
On 2014-01-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Jednak inny.

co za problem ustalic jeden wzor PJ w calym kraju, albo w
ogole wprowadzic jedno federalne ?

Każdy stan ma swoje przepisy, specyfikę i pewną niezależność.
Chciałeś coś może napisać o wprowadzaniu jednolitego PJ w Polsce?

Data: 2014-01-13 12:21:20
Autor: masti

On 2014-01-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

bo Panie, w Hameryce wszystko lepsze!

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-13 14:05:23
Autor: J.F
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomoœci
On 2014-01-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No bo w Ameryce wszysko lepsze, i wyrejestrowuje sie bez problemu :-)

Tylko ze tam tez socjalizm powoli wchodzi, samochody obklada sie coraz wiekszym podatkiem, i pilnuje zeby obywatele placili :-)

J.

Data: 2014-01-13 08:57:19
Autor: A.L.
Czy da si? wyrejestrowa? tymczasowo auto ?
On Mon, 13 Jan 2014 14:05:23 +0100, "J.F"

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości
On 2014-01-13, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nei zapominaj ze Murzynow bija

Tylko ze tam tez socjalizm powoli wchodzi, samochody obklada sie coraz wiekszym podatkiem, i pilnuje zeby obywatele placili :-)

Jakim podatkiem? W wiekszosci stanow nei ma zadnego podatku. Jest
tylko w stanach CT i VA, w CT ma byc zlikwidowany neibawem. Gdy bylem
w CT, placilem ololo 50 dolarow miesiecznie.

Gdzie indziej placi sie tylko oplate rejestracyjna, ja place 75
rocznei od samochodu. Niczego wiecej nei place. Place oczywiscie
ubezpieczenie, mniej wiecej 80 dolcow meisiecznie za oba samochody.
Nie majatek

A.L.

Data: 2014-01-17 01:07:29
Autor: J.F.
Dnia Mon, 13 Jan 2014 08:57:19 -0600, A.L. napisał(a):
On Mon, 13 Jan 2014 14:05:23 +0100, "J.F"
No bo w Ameryce wszysko lepsze, i wyrejestrowuje sie bez problemu :-)
Nei zapominaj ze Murzynow bija

Bija, King bialy nie byly.

[...]

http://salestaxoncars.com/
http://www.carsdirect.com/car-pricing/how-to-calculate-new-york-car-tax

Kurde, jak to jest, ze ja z Polski takie rzeczy wiem, a Ty bedac na
miejscu nie ?

Place oczywiscie
ubezpieczenie, mniej wiecej 80 dolcow meisiecznie za oba samochody.
Nie majatek

Nie, ale ja place 160$ rocznie. Wiec gdzie kierowcy jezdza bezpieczniej ?

Ale ... ile kosztuje wyrejestrowanie samochodu i ponowne
zarejestrowanie go ? J.

Data: 2014-01-13 17:06:13
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-01-13 13:10, Użytkownik J.F napisał:

[...]

Uznają.
Paszport też uznają, sprawdzałem osobiście.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-10 22:49:25
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-01-10 22:06, Użytkownik Łukkasz napisał:
Mam samochód sprawny osobowy a miarę nowy, a chcę np. wyjechać z PL na 2 lata, a po powrocie znów nim jechać. Czy mogę go tymczasowo wyrejestrować, tak żeby nie trzeba płacić OC ani badań technicznych ????

Nie można wyrejestrować nie sprzedając lub złomując.
Skoro nie jeździ to badań robić nie musisz.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-10 22:11:46
Autor: Budzik
[...]

Bez przesady.
OC to nie sa znowu jakies wielkie kwoty.

Data: 2014-01-10 23:20:31
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

OC to nie sa znowu jakies wielkie kwoty.

dla młodego bez zniżek, chyba ze 2 tyś co?

--
    Piter

Data: 2014-01-11 00:00:42
Autor: Budzik
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

OC to nie sa znowu jakies wielkie kwoty.

dla młodego bez zniżek, chyba ze 2 tyś co?

To zrobic wspolwłasnosc z jakims starym ze 100% znizkami.
Robota żadna, a zysk ogromny.

Data: 2014-01-11 01:48:57
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

To zrobic wspolwłasnosc z jakims starym ze 100% znizkami.
Robota żadna, a zysk ogromny.

tzn? czy może to być obca osoba? namówisz obcego?

--
    Piter

Data: 2014-01-11 01:23:40
Autor: AZ
On 2014-01-11, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
To zrobic wspolwłasnosc z jakims starym ze 100% znizkami.
Robota Ĺźadna, a zysk ogromny.

tzn? czy może to być obca osoba? namówisz obcego?

Mysle, ze na ulicy dosc szybko znajdziesz chetnego ktory przyjmie polowe
samochodu :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-11 09:29:11
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  AZ pisze tak:

Mysle, ze na ulicy dosc szybko znajdziesz chetnego ktory przyjmie
polowe samochodu :-)

w grę wchodzi tylko prawa, ta bez kierownicy :)

--
    Piter

Data: 2014-01-11 21:19:17
Autor: Wiwo

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:laq6es$4vl$1node2.news.atman.pl...
On 2014-01-11, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
[...]

Wcale nie musi przejmować połowy. Wystarczy 1%.
W urzędzie komunikacji wpiszą w dowód kolejność współwłaścicieli wg wniosku rejestracyjnego.
Część TU zresztą nie patrzy na kolejność w dowodzie.

Wiwo

Data: 2014-01-11 22:00:48
Autor: Budzik
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
Użytkownik Wiwo nic_tu_nie_ma@po_czta.pl ...

Dobrze wiedzieć, dzieki.

Data: 2014-01-12 09:06:13
Autor: Marek Dyjor
Budzik wrote:
[...]

potem tylko będziesz miał jaja jak beziesz chciała sprzedać albo tamten 1% narobi długów i przyjdzie komornik po samochód.

Data: 2014-01-12 09:25:58
Autor: WOJO
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
potem tylko będziesz miał jaja jak beziesz chciała sprzedać albo tamten 1% narobi długów i przyjdzie komornik po samochód.
OK.
Przyszedł komornik i sprzedał 1% udziału w samochodzie.
Jak wygląda dalsze postepowanie w takiej sytuacji kupującego na licytacji i właściciela pozostałych 99%?
Gdzie fizycznie znajduje się pozostałe 99% pojazdu (zostaje w właściciela, czy podróżuje razem z licytantem)?
Jaki sens ma wystawianie np. 50% pojazdu na licytację?
Zawsze mnie to ciekawiło, a przepisy komornicze jakoś mi są obce.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-12 15:12:27
Autor: AZ
On 2014-01-12, WOJO <sorry@address.unknown.hehe> wrote:

Jaki sens ma wystawianie np. 50% pojazdu na licytację?
Zawsze mnie to ciekawiło, a przepisy komornicze jakoś mi są obce.

To sie lepiej zainteresuj, bo komornik to moze zlicytowac Twoj samochod
nawet wtedy jak pozyczysz go kumplowi a do niego przyjdzie komornik :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-12 16:17:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
Hello AZ,

Sunday, January 12, 2014, 4:12:27 PM, you wrote:

[...]

Może próbować ale czynność nie będzie skuteczna.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-12 20:37:30
Autor: lublex
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał:

To sie lepiej zainteresuj, bo komornik to moze zlicytowac Twoj samochod
nawet wtedy jak pozyczysz go kumplowi a do niego przyjdzie komornik :-)

Może próbować ale czynność nie będzie skuteczna.

Nieskuteczna powiadasz?

http://wyborcza.pl/1,75478,14979701,Nie_masz_dlugow__Komornik_i_tak_moze_zabrac_ci_auto_.html

http://tnij.com/GBaHB

"...Komornik miał prawo zająć samochód Jacka Kubisia. Dał mu je kodeks postępowania cywilnego. Przepisy mówią, że "komornik może zająć ruchomość dłużnika będącą w jego władaniu".

- We władaniu, czyli taką, którą dysponuje dłużnik. Komornik nie musi badać, czy zajęty przedmiot rzeczywiście należy do dłużnika. On tylko stwierdza władztwo - komentuje Robert Damski, rzecznik Krajowej Rady Komorniczej.

- Czy okazanie dokumentów nie powinno rozwiązać sprawy? Potrzebny jest pozew do sądu, za który właściciel auta musi zapłacić? - pytamy.

- Jeśli właściciel pojazdu okaże dokument, który jednoznacznie stwierdza, że samochód należy do niego, komornik może zrezygnować z zajęcia. Ale nie zapominajmy, że w sprawach innych niż alimentacyjne komornik zawsze działa na wniosek wierzyciela. Jeśli wierzyciel wskazał, że należy zająć samochód, komornik nie ma większego wyboru - mówi Damski. - Jeśli sąd przyzna rację właścicielowi samochodu, to wierzyciel zostanie obarczony kosztami sądowymi. Jeśli wierzyciel chce zaryzykować, jego prawo - dodaje rzecznik KRK."

pozdr
lublex

Data: 2014-01-12 22:28:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
Hello lublex,

Sunday, January 12, 2014, 8:37:30 PM, you wrote:

[...]

Ale doczytałeś do końca? Wierzyciel wskazał cudzy samochód jako
podlegający egzekucji czy jednak komornik według własnego widzimisię
usiłował bezprawnie zająć cudzy MAJĄTEK.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-13 01:15:30
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-01-12 22:28, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
[...]

Weź nas nie rozśmieszaj z tym usiłował.
Niedawno w TV był program o komorniku który nie tylko
zajął ale też zlicytował pole niewłaściwej osoby.
Komornik od pierwszego momentu był informowany o pomyłce
ale miał do w dupie.
I co ? nic, jak to w państwie bezprawia poszkodowany
nie dostał odszkodowania mogącego wyrównać stratę
a winnych pomyłki nie znaleziono.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-13 07:42:36
Autor: WOJO
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
Weź nas nie rozśmieszaj z tym usiłował.
Niedawno w TV był program o komorniku który nie tylko
zajął ale też zlicytował pole niewłaściwej osoby.
Piszesz zapewne o tym przypadku.
http://finanse.wp.pl/kat,1033695,title,Komornik-zabral-mi-dzialke-przez-pomylke,wid,15945678,wiadomosc.html?ticaid=1113d1
Mi chodziło jednak o coś innego.
Jak działa w praktyce nabycie 50% własności pojazdu. Co może zrobić (w świetle prawa) licytant, który wygrywa licytację na 50% wartości pojazdu.
Pozostałe 50% należy do kogoś innego. I co w takiej sytuacji? Komornik wydaje wylicytowany pojazd?
Licytant odjeżdża? Co z pozostałymi 50% pojazdu? Prawowity właściciel nie koniecznie musi chcieć się ich pozbyć (lub pozbyć za rozsądną kwotę). Co w takiej sytuacji?
Wiem +/- jak to wygląda w teorii, a nie znam przypadku praktycznego, więc mnie to interesuje.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-13 11:15:13
Autor: J.F
Użytkownik "WOJO"  napisał w wiadomości
[...]

Hm, licytacja komornicza ... no to IMO jest ryzyko ze komornik mu wyplaci polowe z licytacji :-)

J.

Data: 2014-01-14 00:05:27
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 13 Jan 2014, J.F wrote:

[...]

  Nie widać podstaw: udział to jest prawo majątkowe, niby dlaczego
"niezainteresowany" miałby być pozbawiany swojego udziału?
  POTEM mogą się sądzić z nowym udziałowcem :) (np. o zniesienie
współwłasności właśnie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-17 01:24:13
Autor: J.F.
Dnia Tue, 14 Jan 2014 00:05:27 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
On Mon, 13 Jan 2014, J.F wrote:
[...]

No bo komornik sprzedal calosc, a potem wyplacil udzial w gotowce ...

J.

Data: 2014-01-14 00:04:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 13 Jan 2014, WOJO wrote:

Mi chodziło jednak o coś innego.
Jak działa w praktyce nabycie 50% własności pojazdu. Co może zrobić
(w świetle prawa) licytant, który wygrywa licytację na 50% wartości pojazdu.

  W sprawie formalnej: 50% udziału w pojeździe.

Pozostałe 50% należy do kogoś innego.
I co w takiej sytuacji? Komornik wydaje wylicytowany pojazd?
Licytant odjeżdża? Co z pozostałymi 50% pojazdu? Prawowity właściciel

  Moment, moment.
  Ten "prawowity właściciel" jest właścicielem 50% udziału i NICZEGO
WIĘCEJ. I nie bardziej niż ten zlicytowany.
  Niby dlaczego mają mu przysługiwać większe prawa, niż zlicytowanemu?

nie koniecznie musi chcieć się ich pozbyć (lub pozbyć za rozsądną kwotę).

1. Zgodnie z KC:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,20120428,ustawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
+++
Art. 206.
  Każdy ze współwłaœcicieli jest uprawniony do współposiadania
rzeczy wspólnej oraz do korzystania z niej w takim zakresie, jaki
daje się pogodzić ze współposiadaniem i korzystaniem z rzeczy
przez pozostałych współwłaœcicieli.
-- -

  Krótko mówiąc, mogą sobie uzgodnić, że korzystają naprzemiennie,
co drugi dzień, do drugi tydzień albo jak im tam wygodnie.
  Rozliczenie paliwa i napraw osobno.

  W PRAKTYCE jest możliwe skorzystanie z:
+++
Art. 210. Każdy ze współwłaœcicieli może żšdać zniesienia współwłasnoœci.
-- -

  Aby uzyskać skuteczność powyższego, wypada zastosować "nie gorsze"
warunki dla drugiej strony, czyli np. wystąpić z żądaniem "albo
on sprzedaje swój udział za 20 000, albo kupuje mój za tę samą
kwotę".
  Zauważ, że to uprawnienie jest BEZWZGLĘDNE, może być "zawieszone"
na nie dłużej niż 5 lat (patrz dalsza część przepisu) i podejrzewam,
że sprzedaż komornicza takie "zawieszenie" unieważni (skoro
sprzedawany przez komornika przedmiot jest "zwolniony z obciążeń").

Co w takiej sytuacji?
Wiem +/- jak to wygląda w teorii

  A powyższe przepisy też (znasz)?
  :D
  W praktyce... w praktyce podejrzewam, że z powodu trudności
z posiadaniem, wartość 50% udziału może być niższa, niż 50%
wartości pojazdu :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-14 19:18:02
Autor: janusz_k
W dniu 12.01.2014 o 22:28 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid>  pisze:

[...]

I okazuje się ze moĹźe :( tak u nas jest p..one prawo. Był głośny przypadek  gdzie dłuĹźnik poĹźyczył auto, komornik je zobaczył i zajął.
Teraz własciciel musi się sądzić z dłuĹźnikiem (ktĂłryu jest goły) o  odszkodowanie, bezsens kompletny. Komornikowi nic nie moĹźna zrobić za to  Ĺźe zajął obcy majątek, podobnie było z słynnymi słoikami.

--

Pozdr
Janusz

Data: 2014-01-14 09:55:31
Autor: Marek Dyjor
RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

ależ oczywiście...  i bęziesz miał szansę w sądzie dochodzić swoje przez kilak lat... :)

ale samochodu nie bedzisz miała.

Data: 2014-01-11 10:00:39
Autor: Budzik
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

To zrobic wspolwłasnosc z jakims starym ze 100% znizkami.
Robota żadna, a zysk ogromny.

tzn? czy może to być obca osoba?

Może.

namówisz obcego?

Ja?

Data: 2014-01-11 11:12:42
Autor: PiteR
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

namówisz obcego?

Ja?

nie ksiądz Mateusz

--
    Piter

Data: 2014-01-11 13:35:20
Autor: Budzik
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

namówisz obcego?

Ja?

nie ksiądz Mateusz

Czyli juz wiem ze nie ja i nie ksiadz Mateusz.
Ok.

Data: 2014-01-10 23:55:52
Autor: Łukkasz
W dniu 2014-01-10 23:11, Budzik pisze:

[...]

Dzięki za info, ale przy okazji mam 2 refleksje:
- OC powinno być przypisane do kierowcy nie auta. Wtedy jakbym miał 2 auta (nowe i stare zapasowe jakby to się np. zepsuła czy ukradli) to płaciłbym tylko 1 OC.
- Nie muszę robić badań, tylko że jak potem po 2 latach pojadę na przegląd..

Data: 2014-01-11 00:00:41
Autor: Budzik
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
Użytkownik Łukkasz fdvdikn@wx.pl ...

[...]

A jak mamy jedno na dwóch to...
Kazdemu inaczej wygodnie...
Zdecydowanie powinna być mozliwość wyrejestrowania auta na okolicznośc jak wyżej ale o tym juz tyle razy dyskutowalismy...

- Nie muszę robić badań, tylko że jak potem po 2 latach pojadę na
przegląd..
To co?
To sprawdzą stan i podbiją jeżeli wszystko będzie ok.
Wazniejsze, ze dla auta to bardzo nie dobrze, jak 2 lata stoi.
Dobrze, zeby sie ktos przejechał nim raz na jakis czas.

Data: 2014-01-11 00:07:10
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 10 Jan 2014 23:55:52 +0100, Łukkasz napisał(a):

[...]

Trudniej by było to egzekwować, no chyba że tak jak trzeba dziś płacić OC
za niejeżdżący samochód, tak fani obowiązkowego ubezpieczenia wszystkich od
wszystkich z radością przyklasną temu żeby każdy posiadacz PJ się musiał
obowiązkowo ubezpieczać :)

Można wersję pośrednią - dowodem ubezpieczenia mogłyby być tablice
rejestracyjne, które możesz sobie potem dowolnie przekładać między
samochodami.

Wtedy jak wyjeżdżasz, to rezygnujesz z OC, oddajesz tablice, a auta sobie
stoją spokojnie w garażu i czekają aż wrócisz.

Data: 2014-01-12 21:01:01
Autor: John Kołalsky
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>

Można wersję pośrednią - dowodem ubezpieczenia mogłyby być tablice
rejestracyjne, które możesz sobie potem dowolnie przekładać między
samochodami.

A jakby tak zlikwidować te tablice ? Po ulicach nie chodzimy z tabliczkami to czemu samochodem mielibyśmy ?

Wtedy jak wyjeżdżasz, to rezygnujesz z OC, oddajesz tablice, a auta sobie
stoją spokojnie w garażu i czekają aż wrócisz.

Każde wyjście z domu rejestrujmy i będzie cooool

Data: 2014-01-12 21:52:59
Autor: J.F.
Dnia Sun, 12 Jan 2014 21:01:01 +0100, John Kołalsky napisał(a):
[...]

Wyobrazasz to sobie ?
Te hordy pijanych nie zatrzymujacych sie do kontroli, ta masa zlodziei
jezdzacych bez strachu, ci policjanci przy kazdej kontroli zagladajacy
pod maske ... no chyba ze nie maja po co kontrolowac, bo z rejestracji
i nr VIN tez rezygnujemy.
Problemu OC nie ma, bo po co zawierac polise, skoro lepiej sp* z
miejsca wypadku, problemu AC nie ma, bo nikt nie oferuje ...

J.

Data: 2014-01-13 01:13:52
Autor: John Kołalsky
[...]

Nie boisz się chodzić po chodnikach ?

Data: 2014-01-14 00:54:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 13 Jan 2014, John Kołalsky wrote:

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

Problemu OC nie ma, bo po co zawierac polise,
[...]
Nie boisz się chodzić po chodnikach ?

  Pytanie jest zasadne i w przeszłości sprawa była już nieraz
poruszana, również "w mediach" (acz linków nie mam).
  Zderzenie pieszych (wcale nie takie rzadkie, jeśli jeden
z nich biegnie) jest wypadkiem drogowym.
  Niestety, jak to redachtórzy określali, traktowane jest
"dość lekceważąco". A obrażenia spotyka się i z kategorii
"powyżej 7 dni", chyba głównie złamania kończyn.
  Sprawca (o ile nie jest poszkodowanym) na ogół się ulatnia :>,
zaś sprawa ustalenia sprawcy wcale prosta nie jest (bo
wbrew różnym opisom, w PoRD np. próżno szukać nakazu
ruchu prawostronnego pieszych itd).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-14 08:46:39
Autor: AZ
On 2014-01-13, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

  Pytanie jest zasadne i w przeszłości sprawa była juĹź nieraz
poruszana, rĂłwnieĹź "w mediach" (acz linkĂłw nie mam).
  Zderzenie pieszych (wcale nie takie rzadkie, jeśli jeden
z nich biegnie) jest wypadkiem drogowym.
  Niestety, jak to redachtĂłrzy określali, traktowane jest
[...]

Nie mow glosno bo zaraz wymysla zeby chodniki mialy pasy i swiatla ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-14 10:41:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 14 Jan 2014, AZ wrote:

Nie mow glosno bo zaraz wymysla zeby chodniki mialy pasy i swiatla ;-)

....a piesi kaski, ochraniacze (takie "do deskorolek"), OC, PPC, NNW.
  I dwa lata za 0,002% "w ruchu drogowym" :)

  Po prawdzie każde z powyższych da się uzasadnić, ale już
niekoniecznie "sensownym kosztem" :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-12 22:01:09
Autor: Artur Maśląg
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
W dniu 2014-01-11 00:07, Tomasz Pyra pisze:
(...)
Można wersję pośrednią - dowodem ubezpieczenia mogłyby być tablice
rejestracyjne,

Tak jest dla samochodów zarejestrowanych za granicą w EU - zagraniczne
ważne tablice są potwierdzeniem ubezpieczenia OC.

które możesz sobie potem dowolnie przekładać między
samochodami.

Tak mniej więcej jest w Szwajcarii :)

Wtedy jak wyjeżdżasz, to rezygnujesz z OC, oddajesz tablice, a auta sobie
stoją spokojnie w garażu i czekają aż wrócisz.

Czemu nie :)

Data: 2014-01-11 01:22:38
Autor: J.F
Użytkownik "Łukkasz"  napisał w wiadomości
[...]

a jak ktos ma jedno auto i dwoje pelnoletnich dzieci, to placilby 4 OC
?

J.

Data: 2014-01-11 14:27:19
Autor: Łukkasz
Czy da siďż˝ wyrejestrowaďż˝ tymczasowo auto ?
W dniu 2014-01-11 01:22, J.F pisze:
UĹźytkownik "Łukkasz"  napisał w wiadomości
[...]

No tak, dlatego stan się nie zmieni bo tzw. polityka prorodzinna jest linia polityczną a PL i całej Eu.

Data: 2014-01-11 06:38:50
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-01-10 23:55, Łukkasz pisze:

[...]

Jeśli chcesz OC brać na logikę i rozsądek, to zacznij od przyjęcia do wiadomości, że OC jest podatkiem od użytkowanego pojazdu. A po drugie, to odpuść, bo wielu już próbowało, bezskutecznie.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-11 13:03:27
Autor: Michał
On 2014-01-11 06:38, sqlwiel wrote:
[...]

skutecznie, skutecznie :)

finansowo to jest bez znaczenia, ale jaka radość i brak
marnowania czasu :)

z 7..8 lat bez OC i tylko koło 5.5k kar :) (na niektóre auta mam OC)

Data: 2014-01-11 11:02:44
Autor: Rafał Grzelak
Łukkasz wrote:

- OC powinno być przypisane do kierowcy nie auta. Wtedy jakbym miał 2
auta (nowe i stare zapasowe jakby to się np. zepsuła czy ukradli) to
płaciłbym tylko 1 OC.

Pewnie skonczylo by sie tak: kupujesz sobie OC na samochody do 100KM
albo do 150KM. Jak bedziesz jechał czyms mocniejszym i bedziesz mial
wypadek/kontrole, to uznaje sie, ze jedziesz bez ubezpieczenia.

W sumie moze to by bylo nie takie glupie...

 - Nie muszę robić badań, tylko że jak potem po
2 latach pojadę na przegląd..

Lawetą.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-01-11 13:35:20
Autor: Budzik
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?
Użytkownik Rafał Grzelak spam@dupa.com ...

 - Nie muszę robić badań, tylko że jak potem po
2 latach pojadę na przegląd..

Lawetą.

Bez przesady.
Jakie jest prawdopodobienstwo, ze go akurat zatrzymaja...

W ostateczności mozna zaparkować na dwa lata obok jakiejs stacji diagnostycznej :)

Data: 2014-01-12 21:10:10
Autor: John Kołalsky
Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

To do stacji dojedzie i tyle.

Data: 2014-01-11 13:35:00
Autor: Rafał Grzelak
Łukkasz wrote:

> Lawetą.

Właśnie

Ja tam nie wiem, ale biorac po uwage, ze przez ponad 8 lat jezdzenia
autem nigdy nie mialem 'rutynowej kontroli', to po prostu bym pojechal
do najblizszej SKP.

W najgorszym wypadku przezyje jakos mandat i latanie do WK po obior
dowodu, ale ten scenariusz wydaje mi sie malo prawdopodobny.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-01-12 21:07:08
Autor: John Kołalsky
> [...]

W najgorszym wypadku przezyje jakos mandat i latanie do WK po obior
dowodu, ale ten scenariusz wydaje mi sie malo prawdopodobny.

Ale jak kogoś pukniesz po drodze to może być problem

Data: 2014-01-13 02:33:11
Autor: Maciek
W dniu 2014-01-12 21:07, John Kołalsky pisze:
W najgorszym wypadku przezyje jakos mandat i latanie do WK po obior
dowodu, ale ten scenariusz wydaje mi sie malo prawdopodobny.
Ale jak kogoś pukniesz po drodze to może być problem
Jakiego rodzaju? Jeśli będzie chciał się naprawiać z AC, to zapewne masz
rację, ale jeśli masz na myśli regres, to ubezpieczalnia będzie musiała
udowodnić, że do kolizji doszło ze względu na zły stan techniczny pojazdu.

Maciek

Data: 2014-01-13 07:19:01
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-01-13 02:33, Maciek pisze:
[...]

Jesteś pewien, że "będzie musiała"?
(Nie wiem, dlatego pytam).
Bo dostrzegłem tendencję, że jeśli sprawca wypadku miał nieważny przegląd, to w komentarzach (także policyjnych) od razu było, że "jechał niesprawnym autem".
Po prostu takie "logiczne" rozumowanie: brak papierka implikuje stan faktyczny.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-13 09:34:06
Autor: Maciek
W dniu 2014-01-13 07:19, sqlwiel pisze:
[...]
A gdzie te komentarze? Jeśli piszesz o programach na tvn turbo, czy
innej prasie kolorowej, to nie traktuj tego jako prawdę objawioną.

Maciek

Data: 2014-01-14 00:10:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 13 Jan 2014, Maciek wrote:

[...]

  Ale dla ścisłości, ten stan nie musi być "przyczyną", wystarczy
jak "ma wpływ".
  A wtedy pole dla popisywania się w szukaniu dziury w całym
gwałtownie rośnie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-12 09:50:21
Autor: John Kołalsky
[...]

No tak, ale oni chcą byś płacił dwa. A najlepiej jakbyś wszyscy się dodatkowo ubezpieczyli. Powiedzą Ci "masz samochód to Cię stać" :-)

- Nie muszę robić badań, tylko że jak potem po 2 latach pojadę na przegląd..

Jest kilka opcji

Data: 2014-01-13 02:42:14
Autor: Maciek
W dniu 2014-01-10 22:06, Łukkasz pisze:
Mam samochód sprawny osobowy a miarę nowy, a chcę np. wyjechać z PL na 2 lata, a po powrocie znów nim jechać. Czy mogę go tymczasowo wyrejestrować, tak żeby nie trzeba płacić OC ani badań technicznych ????
Pewnie da się, tylko jak ze wszystkim, w PL, "trochę" na około. Można
próbować tak: sprzedajesz samochód obywatelowi, który przyszedł do
Ciebie i podał dane zupełnie od czapki, a posługiwał się zapewne jakimś
fałszywym dokumentem. Niestety nie byłeś w stanie tego wszystkiego
zweryfikować, no bo jak :-> Zgłaszasz sprzedaż u ubezpieczyciela. Po 2
latach wracasz i rzeczony obywatel pojawia się u Ciebie celem
odsprzedaży pojazdu, gdyż od początku kolor mu nie pasował. Niestety
okazuje się, że do tej pory nie przerejestrował pojazdu, ani nawet nie
ubezpieczył! Grozisz mu palcem, że tak nie wolno i że Ty to wszystko
zgłosisz, a następnie idziesz do ubezpieczalni i pojazd ubezpieczasz.
Oczywiście ktoś może Ci zarzucać, że do sprzedaży nie doszło, więc
należy policzyć, na ile się to wszystko opłaca :->

Maciek

Data: 2014-01-13 09:17:32
Autor: Jacek
W dniu 2014-01-13 02:42, Maciek pisze:
[...]
Aleś chłopie doradził! To podchodzi pod art 271 kk i można iść za to siedzieć do 8 lat, więc chyba się "nie opłaca"
Jacek

Data: 2014-01-13 09:32:01
Autor: Maciek
W dniu 2014-01-13 09:17, Jacek pisze:
Aleś chłopie doradził! To podchodzi pod art 271 kk i można iść za to siedzieć do 8 lat, więc chyba się "nie opłaca"
Najpierw musiałyby się zwolnić jakieś miejsca w więzieniach :->

Maciek

Data: 2014-01-14 11:23:50
Autor: Jarek Pudelko
Czy da się wyrejestrować tymczasowo au to ?
W dniu 2014-01-13 09:17, Jacek pisze:

Aleś chłopie doradził! To podchodzi pod art 271 kk i można iść za to
siedzieć do 8 lat, więc chyba się "nie opłaca"

Ale kto mialby isc siedziec?

[...]

Art. 271

§ 1. Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do wystawienia dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do okoliczności mającej znaczenie prawne,

§ 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca

podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

§ 3. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,

[...]

Sprzedacy pojazd sprzedaje - ktos sie na umowie podpisuje jako kupujacy zatem ten "kupujacy" ew. spelnia przeslanki z pkt.3 i jest sprawca bo to on poswiadcza, ze kupil :)
No ale zasadniczo nie istnieje wiec moga go szukac do woli. Sprzedajacy dzialal przeciez w dobrej wierze i chcial tylko sprzedac.

Nie wiem tylko jak proces powrotny w ubezpieczalni przeprowadzic  - w zasadzie ciagle mamy dowod rejestracyjny, umowy kupna/sprzedazy nie istnieja - ale czy UFG sie nie przyczepi, ze niby sprzedany pojazd, a stary wlasciciel chce OC kupic na nowo?

--
jarek

Czy da się wyrejestrować tymczasowo auto ?