Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?

Data: 2011-10-29 10:13:49
Autor: R2
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?
Witam

Kilka dni temu pisałem o skradzionym Renault Megane, niestety w samochodzie zostały kluczyki do innego auta(jedyne kluczyki) i mam w związku z tym pytanie, czy da się dorobić kluczyk do stacyjki , ewentualnie jakieś inne rozwiązanie?

Pzdr
R2

Data: 2011-10-30 04:05:05
Autor: kapec
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?

czy da się dorobić kluczyk do stacyjki

Nie wiem jaki masz woz i jaki kluczyk ale u mnie w miescinie jest
chlop, ktory dorabial mi kluczyk do stacyjki motocyklowej wiec jak to
nie jest jakies dziwadlo to pewnie nie on jeden takie rzeczy robi.
Inna sprawa to immobiliser, tu juz nie jest tak latwo.

Data: 2011-10-30 09:00:30
Autor: Rafał Grzelak
R2 wrote:

Witam

Kilka dni temu pisałem o skradzionym Renault Megane, niestety w
samochodzie zostały kluczyki do innego auta(jedyne kluczyki)

Gratuluję!

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-10-30 09:54:15
Autor: to
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?
begin R2
[...]

A jakbyś się tak skupił i napisał:

- od jakiego auta są te kluczyki
- czy masz zapasowy komplet

....to by Ci się krzywda stała?

Data: 2011-10-30 11:09:57
Autor: Grejon
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?
W dniu 2011-10-30 10:54, to pisze:

- czy masz zapasowy komplet

"jedyne kluczyki" na pewno wskazują na to, że ma zapasowy komplet.

OT: właściwie dlaczego mówi się kluczyki, skoro najczęściej jest jeden? :). Uprzedzając - pamiętam czasy Poloneza i PF 125p.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-10-30 10:30:15
Autor: to
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?
begin Grejon
- czy masz zapasowy komplet

"jedyne kluczyki" na pewno wskazują na to, że ma zapasowy komplet.

Nie wiem dlaczego, ale przeczytałem "jedynie". ;) Tak czy owak drugie pytanie pozostaje aktualne.

Data: 2011-10-30 15:03:39
Autor: Bydlę
On 2011-10-30 10:09:57 +0000, Grejon <grejon83@gmail.com> said:

OT: właściwie dlaczego mówi się kluczyki, skoro najczęściej jest jeden?

- klucz główny 1
- klucz główny 2
- klucz hotelowy do stacyjki i drzwi
- klucz basenowy niezatapialny do schowka na rękawiczki i drzwi

Tyle dostalem z samochodem - wszystkie oryginalne.

Ciekawsze jest, kto w schowku na rękawiczki wozi rękawiczki?
;-)

--
Bydlę

Data: 2011-10-30 10:04:22
Autor: Grejon
W dniu 2011-10-29 10:13, R2 pisze:
[...]

Będzie ciężko. Prędzej w ASO na podstawie VINu ci dorobią kluczyk, jeśli stacyjka była oryginalna.

Data: 2011-10-30 10:19:42
Autor: Bydlę
On 2011-10-29 08:13:49 +0000, "R2" <kultartTNIJ@wp.pl> said:

czy da się dorobić kluczyk do stacyjki

Oczywiście, że się da.

 , ewentualnie jakieś inne rozwiązanie?

Wbrew pozorom taniej, szybciej i prościej będzie wymienić stacyjkę (zamek).

--
Bydlę

Data: 2011-10-30 10:40:45
Autor: Kuba \(aka cita\)

On 2011-10-29 08:13:49 +0000, "R2" <kultartTNIJ@wp.pl> said:

czy da się dorobić kluczyk do stacyjki

Oczywiście, że się da.

 , ewentualnie jakieś inne rozwiązanie?

Wbrew pozorom taniej, szybciej i prościej będzie wymienić stacyjkę (zamek).

No to policzmy.

W samochodzie są jeden lub dwa zamki w drzwiach i zwykle jeden w pokrywie bagażnika plus stacyjka

Wymiane można zrobić smemu, ale nie każdy sobie z tym poradzi, zwlaszcza ze stacyjką. Wymiana samych zamków jest łatwiejsza niż wkładek, ale można to zrobić samemu lub zlecic.
Znaleźć komlet zamków na rynku wtórnym da sie, ale w zależności od modelu auta może to być mniej lub bardziej skomplikowane.
Nie wiem ile mogą ksoztować ale pewnie 50-150zł/szt w zależności od modelu. Teraz pytanie czy ktoś będzie miał do tego jeszcze kluczyki. Zakłądamy, ze będzie miał. Za komplet zapłacimy więc jakies 200-500zł - myśle, ze sie nie myle.
Pozostaje problem immobilizera. Albo przełożymy sterownik silnika albo ... zakodujemy kluczyki w ASO. Jeśli kupujemy sterownik koszty znacznie rosną, a problem z zakupel odpowiedniego może okazać sie duży, jesli auto malo popularne na rynku cześci używanych.
W ASO też trzeba zapłacić - od 100zł w góre.

Zakup nowrgo kluczyka w ASO to 500-1500zł (w BMW 400-1000 łącznie z kodowaniem, a dla modeli "współczesnych" czyli powiedzmy od E60, E90 w góre koszt to 700-900zł z kodowaniem). W ciągu ok tygodnia mamy kluczyk, nowy, pasujący, nie rozbieramy zamków, stacyjki itd.

Naprawde tak bardzo taniej jest wymienić wszystkie zamki?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-10-30 15:01:01
Autor: Bydlę

On 2011-10-29 08:13:49 +0000, "R2" <kultartTNIJ@wp.pl> said:

[...]

Proszę uprzejmie: zamek stacyjki z kluczem  - raz.

Wymiane można zrobić smemu, ale nie każdy sobie z tym poradzi, zwlaszcza ze stacyjką.

Nie to miałem na myśli pisząc, że taniej jest wymienić amek, niż dorabiać klucz do zapadek, wodzideł i sworzni.

Zakup nowrgo kluczyka

To coś zupełnie innego niż dorabianie klucza do zamka.

Naprawde tak bardzo taniej jest wymienić wszystkie zamki?

A po co wszystkie?
Nie czytałeś tego, co napisałem?

--
Bydlę

Data: 2011-10-30 18:27:26
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:j8jlat$atc$1inews.gazeta.pl...
Wymiane można zrobić smemu, ale nie każdy sobie z tym poradzi, zwlaszcza ze stacyjką.

Nie to miałem na myśli pisząc, że taniej jest wymienić amek, niż dorabiać klucz do zapadek, wodzideł i sworzni.

dorobienie kluczyka do wyjętego zamka dla byle jakiego kluczmistrza jest chlebem powszednim.

Zakup nowrgo kluczyka

To coś zupełnie innego niż dorabianie klucza do zamka.

Tak jak pisalem - dajesz kluczmistrzowi zamek a on dorabia kluczyk i nie jest to wielki problem.

Naprawde tak bardzo taniej jest wymienić wszystkie zamki?

A po co wszystkie?
Nie czytałeś tego, co napisałem?

czytalem, ale jeśli chcesz usprawnić samochód to zamki muszą działać wszystkie.

Wyjęcie i założenie stacyjki nie jest znów aż tak prostą operacją.

Niech jedzie do ASO i zamówi kluczyk. Będzie miał mniej problemów i wcale nie za wiele więcej kosztów.

Data: 2011-10-30 18:37:14
Autor: Bydlę
On 2011-10-30 17:27:26 +0000, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or.no@wp.pl> said:

[...]

Mam takiego w rodzinie i twierdzi (prywatnie), że lepiej jednak inaczej.
Zresztą, gdyby to było takie prościutkie i tanie, to nie byłoby pytania, bo autor miałby już kopię klucza.
:-)

Zakup nowrgo kluczyka

To coś zupełnie innego niż dorabianie klucza do zamka.

Tak jak pisalem

Czyli przez kupno nowego klucza ty rozumiesz surówkę, a ja klucz z ASO?
To rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach. ;)

czytalem, ale jeśli chcesz usprawnić samochód to zamki muszą działać wszystkie.

Nie mam zamiaru - mowa była o kluczu do stacyjki.
Po jakiego grzyba miałbym wymieniać wszystkie zamki?
Jeśłi ktoś ma zbyt wiele peiniędzy, a dwa klucze go przerastają, to może powinien kupić po prostu nowy samochod?
;-)))

--
Bydlę

Data: 2011-10-30 18:47:59
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomości news:j8k20a$iil$1inews.gazeta.pl...

Mam takiego w rodzinie i twierdzi (prywatnie), że lepiej jednak inaczej.
Zresztą, gdyby to było takie prościutkie i tanie, to nie byłoby pytania, bo autor miałby już kopię klucza.
:-)

dorobienie klucza jest proste, ale
1. trzeba wyciągnąć stacyjke, a to takie proste nie jest
2. pozostaje problem immobilizera a to już zdecydowanie większy problem (choc wymiana na inną stacyjke z kluczem tego nie rozwiązuje)

[...]

Surówka? Po kiego grzyba surówka.
Mówie o zamówienie nowego klucza w ASO.
To koszt zwykle 500-1500zł
Jeśli to stary samochód to czasem nawet taniej niż 500.
Jak policzysz robote - wyciągnięcie stacyjki, zawiezienie jej do dorobienia klucza, odbiór, ponowne zamontowanie oraz później zabawa z kodowaniem w ASO bądz wycinanie immobilizera u elektryka .. to okaże sie, ze taniej będzie zamówić nowy klucz w ASO i nie rozbierać samochodu.

[...]

Nie, mowa była o dorobienia kluczyka. Owszem autor napisał "do stacyjki" ale zakładając, ze to nie F125p to kluczyk ten pasuje również do innych zamków w aucie.
Ty założyłeś, ze ma działać tylko ze stacyjką.

Założe sie, ze całę te dywagacje są bez sensu, bo wystarczy iść do ASO i zapytać o koszt. Gdzies autor napisał już, ze chodzi o starego P406 wiec nie zdziwie sie, jak wyjdzie, ze cena nie jest specjalnie wygórowana.

Data: 2011-10-30 11:00:06
Autor: BearBag
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?

Surówka? Po kiego grzyba surówka.
Mówie o zamówienie nowego klucza w ASO.
To koszt zwykle 500-1500zł

daj spokoj, za 1500 to kupi drugiego 406 a nie kluczyk do niego.

[...]

Łatwiej chyba wyjąc wkładke zamka w bagażniku i na jej podstawie
dorobić kluczyki, 5 minut roboty w wiekszości aut.
Koszt nawet jesli nie chcemy sie brudzić u dowolnego blacharza/
mechanika ok 20zł.
Do takiego 406 zakodowanie kluczyka u elektronika nie powinno
kosztować wiecej niż 150zł.

Data: 2011-10-30 19:26:51
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:74910645-5ebf-4422-95f0-ddb3b5ff25c4a17g2000yqj.googlegroups.com...

daj spokoj, za 1500 to kupi drugiego 406 a nie kluczyk do niego.

jakbyś czytał uważnie, to byś wiedział, ze to nie jest cena do P406 a zakres cenowy cen w ASO
Do starych samochodów ceny są niższe nawet niż 500zł

ps. pokaz mi sprawnego, zarejestrowanego i nie zajeżdzonego P406 za 1500zł

Łatwiej chyba wyjąc wkładke zamka w bagażniku i na jej podstawie
dorobić kluczyki, 5 minut roboty w wiekszości aut.

kluczyka do stacyjki nie dorobisz na podstawie innych zamków. Odwrotnie można tak zrobic. Niestety stopnień skomplikowania wzoru w stacyjce jest większy niż w pozostałych zamkach.
Pozostaje immobilizer...

Koszt nawet jesli nie chcemy sie brudzić u dowolnego blacharza/
mechanika ok 20zł.
Do takiego 406 zakodowanie kluczyka u elektronika nie powinno
kosztować wiecej niż 150zł.

Nie wiem jaki jest koszt u elektronika, ale obawiam sie, ze to nie bedzie takie proste.
Dorobienie kluczyka na podstawie drugiego kluczyka będzie droższe niż te 20zł, a co dopiero na podtawie wkładu stacyjki.
Poza tym stacyjke trzeba jeszcze wyjąc, a żeby to zrobic troche sie trzeba namęczyć.
Jeśli nie zrobisz tego samemu - ktoś nie zrobi tego za darmo.

Powiedzmy, ze dorobienie kluczyka 100zł, wymontowanie i zamontowanie stacyjki 100zł, kodowanie 150-250zł
A zamówienie w ASO kluczyka pasującego do wszystkich zamków i bez roboty niech będzie 500zł.

Co wg Ciebie bardziej sie opłaca?

Data: 2011-10-30 22:41:28
Autor: Przemysław Czaja
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?

Użytkownik "Bydlę"

Jeśłi ktoś ma zbyt wiele peiniędzy, a dwa klucze go przerastają, to może powinien kupić po prostu nowy samochod?

najlepiej malucha, tam zdaje się były nawet 3 kluczyki :)

Data: 2011-10-30 22:57:36
Autor: Rafał Grzelak
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?
Przemysław Czaja wrote:

Użytkownik "Bydlę"

> Jeśłi ktoś ma zbyt wiele peiniędzy, a dwa klucze go przerastają, to
> może powinien kupić po prostu nowy samochod?

najlepiej malucha, tam zdaje się były nawet 3 kluczyki :)

taaa... jeden do drzwi, drugi do stacyjki, a trzeci do wlewu paliwa. ;]

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-10-30 12:05:26
Autor: DoQ
W dniu 29-10-2011 10:13, R2 pisze:
[...]

Zamawiasz w ASO pod nr nadwozia, tylko weź dowód rej.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-30 04:36:43
Autor: BearBag
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?

Zamawiasz w ASO pod nr nadwozia, tylko weź dowód rej.

Do wiekszosci aut nie trzeba ASO, można kupić tzn "czysty"
niezaprogramowany kluczyk i jechac do speca który nam go zakoduje pod
nasz imobilazer. Srednio od 150 do 400zł. Karta z kodem przydatna :)

Data: 2011-10-30 12:58:20
Autor: DoQ
W dniu 30-10-2011 12:36, BearBag pisze:

[...]

Taa.. już mi tak jeden ślusarz dorabiał "surówkę" że nie pasowała do niczego. Docięty fabrycznie grot kosztował mnie 70pln. Co do karty kodów, w nowszych autach nie zawsze ją dają. Niektóre marki zmieniły politykę, tak że wymagane jest ściągnięcie kodu przez ASO (kod otrzymują ze zdalnego serwera).

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-30 14:40:12
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2011-10-30 12:36, BearBag pisze:

[...]

Masz na mysli auto powyzej 10 lat ?

Data: 2011-10-30 16:16:35
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:j8jb2v$en$1mx1.internetia.pl...
[...]

Został w megance :)

kml

Data: 2011-10-30 16:17:55
Autor: DoQ
W dniu 30-10-2011 16:16, kamil/Endurorider.pl pisze:

Zamawiasz w ASO pod nr nadwozia, tylko weź dowód rej.
Został w megance :)

Tak napisał? hm..

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-30 16:28:12
Autor: DoQ
W dniu 30-10-2011 16:19, kamil/Endurorider.pl pisze:

Zamawiasz w ASO pod nr nadwozia, tylko weź dowód rej.
Został w megance :)
Tak napisał? hm..
Nie, nie napisał ale skoro były kluczyki to... :)

To może ma chociaż kartę pojazdu ? ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-30 14:38:19
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

W Renault jakies 600-700zł i tydzien czasu.
Potrzebny DR i faktura/umowa

--
Najlepsze video testy i recenzje telefonów
Ponad 10 godzin testów, 25 telefonów

Data: 2011-10-30 17:50:54
Autor: R2
Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?

"Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> wrote

W Renault jakies 600-700zł i tydzien czasu.
Potrzebny DR i faktura/umowa

Odpowiadając na pytania jakie to auto:

To stary Peugeot 406 w dodatku anglik, nie mam jakiegoś ciśnienia bo samochód ten głównie służył mi do przechowywania ufiormowych ulotek , których zawsze miałem w nadmiarze, ale czasem się lubię nim przejechać .
Jeżeli chodzi o immobiliser to nie ma potrzeby kodowania czego kolwiek bo w tym modelu miałem immobiliser na kod, immobiliser już dawno odłączyłem, potrzebuje tylko i wyłącznie dorobienia kluczyka...
Ewentualnie wymiany stacyjki i jednego zamka.

Pzdr
R2

Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?