Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki

Data: 2012-05-26 15:16:33
Autor: dorato
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
Spędziłem sobotę na podróżach po punktach skupu w moich okolicach i żaden nie skupuje szkła. Nie które kupują makulaturę. A niemal wszystkie złom a najlepiej aluminium i miedz. Ma ktoś jakiś pomysł/doświadczenia?

Data: 2012-05-26 17:39:49
Autor: Usrobo
W dniu 2012-05-26 15:16, dorato pisze:
Spędziłem sobotę na podróżach po punktach skupu w moich okolicach i
żaden nie skupuje szkła. Nie które kupują makulaturę. A niemal wszystkie
złom a najlepiej aluminium i miedz. Ma ktoś jakiś pomysł/doświadczenia?

zależy jakie ilości
małe ilości ekologiczne gminy odbierają za darmo

przy większych iloscach warto do hut szkła zadzwonić, oni stłuczkę potrzebują.

michal

Data: 2012-05-26 18:54:31
Autor: dorato
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
Użytkownik "Usrobo" >
zależy jakie ilości
przy większych iloscach warto do hut szkła zadzwonić, oni stłuczkę potrzebują.

Mała ilość z 5 worków na śmieci. Najchętniej sprzedałbym w punkcie skupu za symboliczną złotówkę. Ale jak napisałem nie skupują, albo nie mogę znalezc właściwego. Trochę to dziwne skoro jak napisałeś huty potrzebują.
Ostatecznie wyrzuciłbym do śmietnika. Czy wolno wyrzucić do smietników, takich do segregacji, ale ustawionych nie na moim osiedlu?

Data: 2012-05-26 19:35:13
Autor: Usrobo
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
W dniu 2012-05-26 18:54, dorato pisze:
Użytkownik "Usrobo" >
zależy jakie ilości
[...]

Polska to jednak nie jest normalny kraj

Porządny obywatel segreguje śmieci, szuka punkt skupu i pyta się czy może te segregowane odpady wyrzucić do przeznaczonych do tego celów pojemników.

szok ;)

to prawie jak z normami alkoholu we krwi.

michal

Data: 2012-05-27 07:35:47
Autor: dorato
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
Użytkownik "Usrobo" <>
[...]

W punktach skupu w moim powiecie jest tak jak powiedziałem. Jest w ruch w złomie, trochę mniejszy w makulaturze. Brak zainteresowania szkłem i plastikem. Trochę to dziwne bo skoro ze złomem się udało skupy i ludzi zmotywować to dlaczego nie z innymi odpadami?

Data: 2012-05-27 00:02:30
Autor: Kris
W dniu niedziela, 27 maja 2012 07:35:47 UTC+2 użytkownik dorato napisał:

[...]
Bo złom skupuja chinczycy więc ruch na skupach zlomu jest .
Plastyk i szkło chinolom niepotrzebne więc nikt charytatywnie nie będzie tego od Ciebie odbierał.
Mam wrażenie że szucznie Sobie problem robisz, przewaznie w pojemniki na szkło i plastyk stoją porostawiane po calej miejscowwości. Trudno ich nie zauważyć a Ty po skupach złomu jeżdzisz.;)

Data: 2012-05-27 13:16:32
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 27 May 2012 07:35:47 +0200, dorato napisał(a):

[...]

Szkło jest za tanie i nie opłaca się. --
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2012-05-26 21:09:24
Autor: Grzexs
[...]

Wolno, ale tylko na osiedlu położonym w tej samej gminie ;)

A poważnie, to z reguły gminy organizują selektywną zbiórkę odpadów. Śmietniki nie należące do gmin są z reguły zamykane na klucz.
--
Grzexs

Data: 2012-05-27 07:32:53
Autor: dorato
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
Użytkownik "Grzexs" >
Wolno, ale tylko na osiedlu położonym w tej samej gminie ;)
A poważnie, to z reguły gminy organizują selektywną zbiórkę odpadów. Śmietniki nie należące do gmin są z reguły zamykane na klucz.

Ok Te pojemniki, z napisami do jakich odpadów są, stoją zwykle na widoku koło okien jakiegoś bloku itp. Mam obawy, że ktoś mnie obrzuci obelgami, jak zobaczy że podjechałem samochodem i wywalam smieci do tych pojemników, a nie mieszkam w sąsiednich budynkach.

Data: 2012-05-26 23:57:46
Autor: Kris
W dniu niedziela, 27 maja 2012 07:32:53 UTC+2 użytkownik dorato napisał:
[...]

Pojemniki na plastyk, szkło i papier sa rozstawione przez gmine w róznych częściach miasta/wioski. Nie należą one do wspólnot itp. Możesz spokojnie tam wrzucać.

Data: 2012-05-27 12:09:25
Autor: Ghost

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:d2e99f6c-a9c9-402a-b5e5-ac97f1affedcgooglegroups.com...
[...]

Dokladnie, ja miekszam w domku a ide na osiedlowe smietniki ze szklem i plastikiem. Tak naprawde, to nie je zyskuje, a ten kto postawil te zbieraczki. I nie wiem czy to jest gminia, czy nie jednak samo przedsiebiorstwo oczyszczania.

Data: 2012-05-27 13:59:36
Autor: dorato
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
Użytkownik "Ghost" <
[...]

Czyli spoko można wrzucać. Tylko trzeba znaleźć nie zapełniony.

Data: 2012-05-27 20:29:26
Autor: Bożena
"Kris" <> wrote in message news:d2e99f6c-a9c9-402a-b5e5-ac97f1affedcgooglegroups.com...
> [...]
|
| Pojemniki na plastyk, szkło i papier sa rozstawione przez gmine w róznych częściach miasta/wioski. Nie należą one do wspólnot itp. Możesz spokojnie tam wrzucać.

Z tym "Możesz spokojnie tam wrzucać"  to już różnie bywa.
Nie zawsze pojemniki na odpady typu papier/szkło/plastik są "darmowe", czasem jest tak, że umowę podpisuję spóldzielnia/wspólnota i mieszkańcy za to płacą zależnie od ilości wywiezionych śmieci. Dorato słusznie się obawia, że ktoś miejscowy może się zdenerwować widząc, że jakiś obcy podrzuca na osiedle swoje śmiecie.
Na osiedlu, na którym mieszkam, mieliśmy wiele tego typu "podrzutek" i bardzo wysokie koszty wywozu śmieci, więc kontenery na śmiecie (w tym te papier/szkło/plastik) zostały zamknięte, a mieszkańce dostali klucze do pomieszczeń/wiat z kontenerami. Problem natychmiast zniknął.

Bożena.

Data: 2012-05-27 21:49:10
Autor: Ghost

Użytkownik "Bożena" <newsowe@gmail.com> napisał w wiadomości news:jptrpl$4q2$1inews.gazeta.pl...
"Kris" <> wrote in message
> [...]

papier/szkło/plastik) zostały zamknięte, a mieszkańce dostali klucze do
pomieszczeń/wiat z kontenerami. Problem natychmiast zniknął.

Jesli chodzi o szklo itp. to to nie sa smieci. Nie wierze, by ktos musial placic za ich odbior. Ale jak znam zycie na 100% znajda sie cwoki ktorym sie bedzie zdawalo, ze doplacaja do obcych "podrzucajacych" im butelki.

Data: 2012-05-27 22:32:42
Autor: Bożena
"Ghost" <> wrote in message news:4fc28539$0$1302$65785112news.neostrada.pl...

| Jesli chodzi o szklo itp. to to nie sa smieci. Nie wierze, by ktos musial
| placic za ich odbior. Ale jak znam zycie na 100% znajda sie cwoki ktorym sie
| bedzie zdawalo, ze doplacaja do obcych "podrzucajacych" im butelki.

Nie musisz wierzyć. Umowa jest, innej opcji nie było - albo wszystko wyrzucamy do ogólnych kontenerów ze śmieciami gospodarczymi i płacimy za nie jako śmiecie, albo chcemy (a chcieliśmy) segregować i wtedy płacimy za wywóz tych dodatkowych kontenerów.
A temat podrzucanych śmieci wcale nie jest taki nieistotny. Oczywiście fajnie, że ludzie szukają możliwości wyrzucić coś do przeznaczonych do tego kontenerów, a nie po staropolsku do lasu, ale nie ma tak, że _wszystkie_ kontenery są gminne i każdy może tam dowoli wyrzucać śmiecie.

Bożena.

Data: 2012-05-28 08:03:06
Autor: Ghost

Użytkownik "Bożena" <newsowe@gmail.com> napisał w wiadomości news:jpu31a$pah$1inews.gazeta.pl...
"Ghost" <> wrote in message

> [...]

jako śmiecie, albo chcemy (a chcieliśmy) segregować i wtedy płacimy za wywóz

I za calosc placicie mniej, niz za taka sama ilosc odebranych kilogramow, ale w zbiorczych kontenerach bez segregacji.

Jest jeszcze taka ewentualnosc, ze ktos sie z kims "dogadal" i ma dodatek do pensji.

[...]

Juz prawie tak jest, juz niebawem nawet te ze smieciami beda gminne.

Data: 2012-05-28 11:06:09
Autor: Bożena
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:4fc3151d$0$26691$65785112news.neostrada.pl...

| I za calosc placicie mniej, niz za taka sama ilosc odebranych kilogramow,
| ale w zbiorczych kontenerach bez segregacji.

Tak, wychodzi mniej, niż było kiedyś bez segregacji, ale to chyba nie tylko z powodu segregacji i osobnych kontenerów, a także z powodu zamknięcia tych kontenerów pod klucz.

| Jest jeszcze taka ewentualnosc, ze ktos sie z kims "dogadal" i ma dodatek do
| pensji.

Myślę, że raczej nie. Osiedle nie jest duże, a problem śmieci był tak palący, że mieszkańcy sami szukali różnych ofert i porównywali. Ten "ktoś" musiałby być wyjątkowo głupi, że się pchać w taki kocioł :)

| Juz prawie tak jest, juz niebawem nawet te ze smieciami beda gminne.

Mylisz pojęcia - mamy dwie różne sytuacje:
1. kontenery gminne = "darmowe" dla wszystkich czyli opłacane przez gminę z naszych podatków - taki kontener jest ogólnodostępny i nikt nie ma prawa go zamknąć pod klucz ani komuś zabronić coś do niego wrzucić.
2. kontenery wywożone przez przedsiębiorstwa "śmieciowe" zarządzane przez gminę (o tym chyba piszesz), nie są darmowe i nie są ogólnodostępne - mieszkańcy za nie będą płacić tak samo, jak teraz czyli od ilości wywiezionych śmieci - te kontenery dalej będą "należeć" do tych, którzy za nie płacą, i przy tych kontenerach można będzie mówić o problemie podrzucania śmieci.

Bożena.

Data: 2012-05-28 02:21:58
Autor: Kris
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 11:06:09 UTC+2 użytkownik Bożena napisał:
nie p�ac�, i przy tych kontenerach mo�na b�dzie m�wi� o problemie podrzucania �mieci.

Nie wiem jak u Ciebie ale tu gdzie mieszkam jest mnóstwo ogólonodostępnych pojemników do segregowanych odpadów(plastyk, szkło, papier, ubrania)Podejrzewam że zostały sfinasowane w ramach jakiegos projektu unijnego ale to bez znaczenia. Nawet na niewielkich wioskach w okolicy stoja po 1-2 takie zestawy.

Data: 2012-05-28 11:28:16
Autor: Ghost

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:15fcf294-7745-47cf-bc93-a95cb581afb8googlegroups.com...
[...]

Segregowane odpady maja swoja wartosc, niby dlaczego ktos mialby to jeszcze dofinansowywac?

Data: 2012-05-28 02:47:06
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 11:28:16 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

Segregowane odpady maja swoja wartosc, niby dlaczego ktos mialby to jeszcze dofinansowywac?

W sumie racja- ale z doiatacjami unijnymi różnie bywa;)
A dzieki takim darmowym pojemnikom mniej plastyku np do pieców trafi czy mniej plastyków i szkła do okolicznych lasów.

Data: 2012-05-28 11:25:36
Autor: Ghost

Użytkownik "Bożena" <newsowe@gmail.com> napisał w wiadomości news:jpvf5v$kjj$1inews.gazeta.pl...

Mylisz pojęcia - mamy dwie różne sytuacje:

Uwielbiam, "mylisz pojecia" - najczesciej slysze to od urzednikow.

[...]

Domyslam sie, ze sugerujesz, iz napisalem, ze bedzie za darmo. Klopot w tym, ze mylisz pojecia.

BTW Nie, nie bedzie podrzucania smieci, o to wlasnie chodzi w calym tym zamieszaniu. Bedzie co najwyzej oszukiwanie gminy na platnosciach, ale to juz bedzie inny problem i inny paragraf.

Data: 2012-05-28 15:15:13
Autor: Bożena
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> wrote in message news:4fc34496$0$1297$65785112news.neostrada.pl...
| Użytkownik "Bożena" <newsowe@gmail.com> napisał w wiadomości

| Uwielbiam, "mylisz pojecia" - najczesciej slysze to od urzednikow.

Czy już się mam obrazić? Bo jakoś nie wiem...

| Domyslam sie, ze sugerujesz, iz napisalem, ze bedzie za darmo. Klopot w tym,
| ze mylisz pojecia.

Czyżbyś był urzędnikiem? :P

Nie, nie sugeruję, iż napisałes, ze będzie za darmo.
Nie chodziło mi o cenę, a tylko o to czy kontenery będą _ogólnodostępne_ bez ograniczeń dla każdego czy nie.
Za darmo nic nie ma (zauważ, że w przypadku 1-szym napisałam słowo "darmowe" w cudzysłowie), jest tylko różnica z którego portfela jest płacone:
- w przypadku 1-szym proces organizuje i _opłaca gmina_ czyli np. z podatków lub chociażby z pieniędzy za posegregowane odpady itp., kotenery są _dostępne dla każdego_
- w przypadku 2-gim _płacą wyłącznie mieszkańcy_ danego np. bloku/osiedla, więc mieszkańcy mają te _kontenery na wyłączność_,  spokojnie mogą je zamknąć i nikt nie będzie mógł im nic powiedzieć.

| BTW Nie, nie bedzie podrzucania smieci, o to wlasnie chodzi w calym tym
| zamieszaniu. <...>

Niestety się nie zgodzę.
Gdyby miało być, jak piszesz, to wywóz śmieci byłby dla wszystkich (w tym także dla mieszkańców bloków czy osiedli prywatnych) darmowy tzn. wszelkie koszta ponosiłaby gmina - a to zbyt piękne, aby było realne. Niezależnie od tego, któ będzie zarządzał biznesem wywozu śmieci, opłaty pozostaną, więc w temacie możliwości podrzucania śmieci nic się nie zmieni.

Tzn. w przypadku 1-szym taki proces z definicji nie może mieć miejsca - wszystkie kontenery są ogólnodostępne i opłacone przez gminę, a z sąsiedniej gminy, raczej nikt śmieci nie powiezie (choć to też byłoby podrzucanie :)).

Zaś w 2-gim przypadku jak najbardziej zostanie po staremu. Dorzucenie do takego "prywatnego" kontenera śmieci przez kogoś, kto nie mieszka na w tym bloku czy na osiedlu (czytaj nie płaci za wywóz tych śmieci) jest właśnie podrzucaniem śmieci. I nie ma żadnego znaczenia, że w obu przypadkach kontenery będą wywożone/obsługiwane przez tę samą firmę zarządzaną przez gminę.
Tak samo jak np. w domkach jednorodzinnych, gdzie każda rodzina zawiera osobną umowę z firmą "śmieciową", a sąsiad wyrzucałby swoje śmiecie do kontenerka innego sąsiada, zamiast do swojego. Średnio uczciwe, prawda?

Bożena.

Data: 2012-05-29 16:06:34
Autor: Ghost

Użytkownik "Bożena" <newsowe@gmail.com> napisał w wiadomości news:jpvtot$eg$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jestes w mylnym bledzie. Gmina scignie kase od glowy, od kazdego citizena. A sciagnie jej tyle by zaspokoic rachunki od przedsiebiorstwa oczyszczania. Naprawde nie rozumiesz, na czym polega ta zmiana.

Data: 2012-05-28 02:49:37
Autor: Kris
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
W dniu sobota, 26 maja 2012 18:54:31 UTC+2 użytkownik dorato napisał:

Ostatecznie wyrzuci�bym do �mietnika. Czy wolno wyrzuci� do smietnik�w, takich do segregacji, ale ustawionych nie na moim osiedlu?

Jeśli nie są opisane że "tylko dla mieszkańców osiadla xxx" to możesz przyjąć że sa ogólnodostepne i możesz wrzucać

Data: 2012-05-27 09:32:19
Autor: Marek Dyjor
dorato wrote:
[...]

hm...

kontenera nie masz w pobliżu?

wszelka nadgorliwość i głupota są surowo karane.

:)

swego czasu chciałem sie pozbyć makulatury i skończyło sie na zamówieniu firmy co wywozi śmieci przyjechali zabrali zapłaciłem, mam gdzieś gdzie to trafiło.

Data: 2012-05-27 13:58:19
Autor: dorato
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
Użytkownik "Marek Dyjor"
[...]

Kiepsko u mnie z budzetem domowym dlatego zależało mi nawet na "symbolicznym" sprzedaniu śmieci.

Data: 2012-05-27 15:40:34
Autor: Marek Dyjor
dorato wrote:
[...]

chyba więcej wydałeś na jeżdżenie...

Data: 2012-05-28 20:12:13
Autor: Dziobak
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
Użytkownik "Marek Dyjor" napisał

swego czasu chciałem sie pozbyć makulatury i skończyło sie na zamówieniu firmy co wywozi śmieci przyjechali zabrali zapłaciłem, mam gdzieś gdzie to trafiło.

Wzorowy obywatel   :>>>
Ci co sprzedają toksyczne odpady stosuja identyczna logikę.

... tak się tylko czepiam , profilaktycznie..

Dziobak

Data: 2012-05-28 21:38:55
Autor: Marek Dyjor
Dziobak wrote:
[...]

zakładam, że zatrudniona firma wywozi odpady we właściwe miejsce...

wcześniej zadałem z dwa pytanie przez sieć o odbiór makulatury, brak zainteresowania.  jakoś mi si enie chciało z tym wałkonić z przyczepą po okolicy.

Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki