Czy da się: stery 1

Data: 2009-10-22 07:19:14
Autor: Krees
Czy da się: stery 1
ternyk <ternyk@nospam_gmail.com> napisał(a):
Witam,

Mam crossa ze sterami 1", czy to znaczy, że mogę zapomnieć o amortyzatorze 1 1/8"? Czy wchodzi w grę ewentualna wymiana sterów? Czy może średnica ramy w tej części jest tu ograniczeniem i nic już nie da się wykombinować.

Nic nie wykombinujesz. Główka ramy ma inną średnicę wewnętrzną.

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-10-22 07:51:57
Autor: Rowerex
Czy da się: stery 1
On 22 Paź, 08:19, "Krees" <krees_wawa.SKA...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> się wykombinować.

Nic nie wykombinujesz. Główka ramy ma inną średnicę wewnętrzną.

Z ciekawości zapytam - czy to jedyne ograniczenie? Nie da się zrobić
sterów pasujących do ramy 1" ale dopasowanych do rury sterowej 1,1/8"?
No chyba, że średnica wewnętrzna główki ramy jest za mała, by móc wbić
miski i jeszcze starczyło miejsca na rurę sterową...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-22 16:36:41
Autor: Saurus
Czy da się: stery 1
On 22 Paź, 16:51, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
[...]

Główka ramy pod 1" ma zazwyczaj 30.2mm (są niewielkie różnice między
standardami), rura sterowa 1-1/8" ma 28.6mm. W główce ramy rura się
zmieści, trzeba by dotoczyć adaptery osadzane na zewnętrznej średnicy
stronie główki, wystające ponad nią i ze średnicą osadzenia 34mm pod
miski sterów 1-1/8". Możliwe ale nie wiem czy warte zachodu no i w
niewielkim stopniu zmieni geometrię. Można nawet zaszaleć i sprawić
sobie w taki sposób stery zintegrowane to może uda się uniknąć zmiany
geometrii :-)

Data: 2009-10-22 09:24:32
Autor: ternyk
Czy da się: stery 1
Krees wrote:

Nic nie wykombinujesz. Główka ramy ma inną średnicę wewnętrzną.

Aha, właśnie tego się obawiałem. No nic, poczekam na zmianę roweru :)
Chociaż dziwne, że mój rower - Author Classic (rocznik 2004) w nowszych seriach ma juz stery 1 1/8", pewnie inna rama.

--
pozdrowienia,
ternyk

Data: 2009-10-22 07:46:23
Autor: Krees
Czy da się: stery 1
Krees wrote:
> Aha, właśnie tego się obawiałem. No nic, poczekam na zmianę roweru :)
Chociaż dziwne, że mój rower - Author Classic (rocznik 2004) w nowszych seriach ma juz stery 1 1/8", pewnie inna rama.

Technika idzie do przodu ;).

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-10-22 12:25:13
Autor: Coaster
Czy da się: stery 1
Krees wrote:
[...]

Czasem do tylu ;-) Minimalizacja kosztow zabija postep ;-)

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-10-22 13:01:56
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Czy da się: stery 1

[...]

Hmmm, niektórym się udało to zrobić.