Czy da się: stery 1" -> 1 1/8"

Data: 2009-10-22 08:59:51
Autor: ternyk
Czy da się: stery 1" -> 1 1/8"
Witam,

Mam crossa ze sterami 1", czy to znaczy, że mogę zapomnieć o amortyzatorze 1 1/8"? Czy wchodzi w grę ewentualna wymiana sterów? Czy może średnica ramy w tej części jest tu ograniczeniem i nic już nie da się wykombinować.

Wybór amortyzatorów na koła 28" pod 1" stery jest bardzo ograniczony, dlatego myślę o tej wymianie.

--
pozdrowienia,
ternyk

Data: 2009-10-22 07:19:14
Autor: Krees
Czy da się: stery 1
ternyk <ternyk@nospam_gmail.com> napisał(a):
[...]

Nic nie wykombinujesz. Główka ramy ma inną średnicę wewnętrzną.

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-10-22 07:51:57
Autor: Rowerex
Czy da się: stery 1
On 22 Paź, 08:19, "Krees" <krees_wawa.SKA...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> się wykombinować.

Nic nie wykombinujesz. Główka ramy ma inną średnicę wewnętrzną.

Z ciekawości zapytam - czy to jedyne ograniczenie? Nie da się zrobić
sterów pasujących do ramy 1" ale dopasowanych do rury sterowej 1,1/8"?
No chyba, że średnica wewnętrzna główki ramy jest za mała, by móc wbić
miski i jeszcze starczyło miejsca na rurę sterową...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-22 16:36:41
Autor: Saurus
Czy da się: stery 1
On 22 Paź, 16:51, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
[...]

Główka ramy pod 1" ma zazwyczaj 30.2mm (są niewielkie różnice między
standardami), rura sterowa 1-1/8" ma 28.6mm. W główce ramy rura się
zmieści, trzeba by dotoczyć adaptery osadzane na zewnętrznej średnicy
stronie główki, wystające ponad nią i ze średnicą osadzenia 34mm pod
miski sterów 1-1/8". Możliwe ale nie wiem czy warte zachodu no i w
niewielkim stopniu zmieni geometrię. Można nawet zaszaleć i sprawić
sobie w taki sposób stery zintegrowane to może uda się uniknąć zmiany
geometrii :-)

Data: 2009-10-22 09:24:32
Autor: ternyk
Czy da się: stery 1
Krees wrote:

Nic nie wykombinujesz. Główka ramy ma inną średnicę wewnętrzną.

Aha, właśnie tego się obawiałem. No nic, poczekam na zmianę roweru :)
Chociaż dziwne, że mój rower - Author Classic (rocznik 2004) w nowszych seriach ma juz stery 1 1/8", pewnie inna rama.

--
pozdrowienia,
ternyk

Data: 2009-10-22 07:46:23
Autor: Krees
Czy da się: stery 1
Krees wrote:
> Aha, właśnie tego się obawiałem. No nic, poczekam na zmianę roweru :)
Chociaż dziwne, że mój rower - Author Classic (rocznik 2004) w nowszych seriach ma juz stery 1 1/8", pewnie inna rama.

Technika idzie do przodu ;).

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-10-22 12:25:13
Autor: Coaster
Czy da się: stery 1
Krees wrote:
[...]

Czasem do tylu ;-) Minimalizacja kosztow zabija postep ;-)

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-10-22 13:01:56
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Czy da się: stery 1

[...]

Hmmm, niektórym się udało to zrobić.
;-)

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-10-22 09:57:22
Autor: Rafał VFR
Czy da się: stery 1" -> 1 1/8"
Ja bym szedł w kierunku zakupu amortyzatora i wymiany rury sterowej.
Robiłem coś takiego - w foxie znalazła się rura co prawda 1 1/8 ale z gwintem.

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2009-10-22 15:33:58
Autor: ternyk
Czy da się: stery 1" -> 1 1 /8"
Rafał VFR wrote:
Ja bym szedł w kierunku zakupu amortyzatora i wymiany rury sterowej.
Robiłem coś takiego - w foxie znalazła się rura co prawda 1 1/8 ale z gwintem.

To za dużo kombinacji. Już poczekam raczej aż mi się rama złamie (tylko nie w czasie jazdy, please) :D

--
pozdrowienia,
ternyk

Data: 2009-10-23 00:03:28
Autor: Ryszard Mikke
Czy da się: stery 1
Rafał VFR wrote:
> [...]
> To za dużo kombinacji. Już poczekam raczej aż mi się rama złamie (tylko nie w czasie jazdy, please) :D

Rama raczej rzadko pęka od stania pod ściana...

rmikke

Data: 2009-10-22 11:05:25
Autor: PeJot
Czy da się: stery 1" -> 1 1 /8"
ternyk pisze:
[...]

Da się pokombinować, w miejsce rury 1 1/8 wstawić rurę 1" z redukcją. Łatwe do zrobienia w przypadku amortyzatorów z wymienną rurą. Niestety...

Wybór amortyzatorów na koła 28" pod 1" stery jest bardzo ograniczony, dlatego myślę o tej wymianie.

.....wybór amortyzatorów na 28" jest ograniczony, nie wiem nawet czy istnieją modele z wymienną rurą. Wprawdzie są warsztaty które potrafią wymienić niewymienną rurę, ale w opcji z redukcją może to być nieopłacalne i nieciekawe wytrzymałościowo. Taniej ramę wymienić na taką z główką 1 1/8.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-22 14:11:44
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Czy da się: stery 1" -> 1 1/8"
Ale przecież może mieć ramę pod 1 1/8 stery a mieć nabite stery 1". W moim wheelerze tak jest:

http://rowery.onet.pl/4,35,138775,1310,wheeler_cross_2600,sprzet.html

stery są nakręcane pod 1 1/8 a rura od amora ma 1". W przyszłości zmienię stery na zintegrowane 1 1/8 i będę mógł wrzucić amor z rurą 1 1/8.

Sprawdź więc w specyfikacji swojego modelu jakie masz stery w ramie a nie widelca.

Data: 2009-10-22 15:31:57
Autor: ternyk
Czy da się: stery 1" -> 1 1 /8"
Kuba "inimicus" Stasiak wrote:

Sprawdź więc w specyfikacji swojego modelu jakie masz stery w ramie a nie widelca.

Właśnie wg specyfikacji stery w ramie są 1" niestety:
http://www.author.cz/kola/katalog/&aid=378&cid=383&pid=556516

--
pozdrowienia,
ternyk

Data: 2009-10-22 16:00:37
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Czy da się: stery 1" -> 1 1/8"
Właśnie wg specyfikacji stery w ramie są 1" niestety:
http://www.author.cz/kola/katalog/&aid=378&cid=383&pid=556516

W takim razie wymiana ramy.

Data: 2009-10-22 17:28:32
Autor: zcxz
[...]