Data: 2009-10-22 08:59:51 | |
Autor: ternyk | |
Czy da się: stery 1" -> 1 1/8" | |
Witam,
Mam crossa ze sterami 1", czy to znaczy, że mogę zapomnieć o amortyzatorze 1 1/8"? Czy wchodzi w grę ewentualna wymiana sterów? Czy może średnica ramy w tej części jest tu ograniczeniem i nic już nie da się wykombinować. Wybór amortyzatorów na koła 28" pod 1" stery jest bardzo ograniczony, dlatego myślę o tej wymianie. -- pozdrowienia, ternyk |
|
Data: 2009-10-22 07:19:14 | |
Autor: Krees | |
Czy da się: stery 1 | |
ternyk <ternyk@nospam_gmail.com> napisał(a):
Witam, Nic nie wykombinujesz. Główka ramy ma inną średnicę wewnętrzną. -- Pozdrawiam, Krees -- |
|
Data: 2009-10-22 07:51:57 | |
Autor: Rowerex | |
Czy da się: stery 1 | |
On 22 Paź, 08:19, "Krees" <krees_wawa.SKA...@gazeta.pl> wrote:
ternyk <ternyk@nospam_gmail.com> napisał(a): Z ciekawości zapytam - czy to jedyne ograniczenie? Nie da się zrobić sterów pasujących do ramy 1" ale dopasowanych do rury sterowej 1,1/8"? No chyba, że średnica wewnętrzna główki ramy jest za mała, by móc wbić miski i jeszcze starczyło miejsca na rurę sterową... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-10-22 16:36:41 | |
Autor: Saurus | |
Czy da się: stery 1 | |
On 22 Paź, 16:51, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
Z ciekawości zapytam - czy to jedyne ograniczenie? Nie da się zrobić Główka ramy pod 1" ma zazwyczaj 30.2mm (są niewielkie różnice między standardami), rura sterowa 1-1/8" ma 28.6mm. W główce ramy rura się zmieści, trzeba by dotoczyć adaptery osadzane na zewnętrznej średnicy stronie główki, wystające ponad nią i ze średnicą osadzenia 34mm pod miski sterów 1-1/8". Możliwe ale nie wiem czy warte zachodu no i w niewielkim stopniu zmieni geometrię. Można nawet zaszaleć i sprawić sobie w taki sposób stery zintegrowane to może uda się uniknąć zmiany geometrii :-) |
|
Data: 2009-10-22 09:24:32 | |
Autor: ternyk | |
Czy da się: stery 1 | |
Krees wrote:
Aha, właśnie tego się obawiałem. No nic, poczekam na zmianę roweru :) Chociaż dziwne, że mój rower - Author Classic (rocznik 2004) w nowszych seriach ma juz stery 1 1/8", pewnie inna rama. -- pozdrowienia, ternyk |
|
Data: 2009-10-22 07:46:23 | |
Autor: Krees | |
Czy da się: stery 1 | |
ternyk <ternyk@nospam_gmail.com> napisał(a):
Krees wrote: Technika idzie do przodu ;). -- Pozdrawiam, Krees -- |
|
Data: 2009-10-22 12:25:13 | |
Autor: Coaster | |
Czy da się: stery 1 | |
Krees wrote:
ternyk <ternyk@nospam_gmail.com> napisał(a): Czasem do tylu ;-) Minimalizacja kosztow zabija postep ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "If you find yourself standing to accelerate, on level ground, it is a sign that your gear is too high or that your saddle is too low." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-10-22 13:01:56 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Czy da się: stery 1 | |
Mam crossa ze sterami 1", czy to znaczy, że mogę zapomnieć o amortyzatorze 1 1/8"? Czy wchodzi w grę ewentualna wymiana sterów? Czy może średnica ramy w tej części jest tu ograniczeniem i nic już nie da się wykombinować. Hmmm, niektórym się udało to zrobić. ;-) zyga -- A fe, A psik, A ha |
|
Data: 2009-10-22 09:57:22 | |
Autor: Rafał VFR | |
Czy da się: stery 1" -> 1 1/8" | |
Ja bym szedł w kierunku zakupu amortyzatora i wymiany rury sterowej.
Robiłem coś takiego - w foxie znalazła się rura co prawda 1 1/8 ale z gwintem. -- Pozdrawiam Rafal VFR GG 85456 http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski |
|
Data: 2009-10-22 15:33:58 | |
Autor: ternyk | |
Czy da się: stery 1" -> 1 1 /8" | |
Rafał VFR wrote:
Ja bym szedł w kierunku zakupu amortyzatora i wymiany rury sterowej. To za dużo kombinacji. Już poczekam raczej aż mi się rama złamie (tylko nie w czasie jazdy, please) :D -- pozdrowienia, ternyk |
|
Data: 2009-10-23 00:03:28 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Czy da się: stery 1 | |
ternyk <ternyk@nospam_gmail.com> napisał(a):
Rafał VFR wrote: Rama raczej rzadko pęka od stania pod ściana... rmikke -- |
|
Data: 2009-10-22 11:05:25 | |
Autor: PeJot | |
Czy da się: stery 1" -> 1 1 /8" | |
ternyk pisze:
Witam, Da się pokombinować, w miejsce rury 1 1/8 wstawić rurę 1" z redukcją. Łatwe do zrobienia w przypadku amortyzatorów z wymienną rurą. Niestety...
.....wybór amortyzatorów na 28" jest ograniczony, nie wiem nawet czy istnieją modele z wymienną rurą. Wprawdzie są warsztaty które potrafią wymienić niewymienną rurę, ale w opcji z redukcją może to być nieopłacalne i nieciekawe wytrzymałościowo. Taniej ramę wymienić na taką z główką 1 1/8. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-10-22 14:11:44 | |
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak | |
Czy da się: stery 1" -> 1 1/8" | |
Ale przecież może mieć ramę pod 1 1/8 stery a mieć nabite stery 1". W moim wheelerze tak jest:
http://rowery.onet.pl/4,35,138775,1310,wheeler_cross_2600,sprzet.html stery są nakręcane pod 1 1/8 a rura od amora ma 1". W przyszłości zmienię stery na zintegrowane 1 1/8 i będę mógł wrzucić amor z rurą 1 1/8. Sprawdź więc w specyfikacji swojego modelu jakie masz stery w ramie a nie widelca. |
|
Data: 2009-10-22 15:31:57 | |
Autor: ternyk | |
Czy da się: stery 1" -> 1 1 /8" | |
Kuba "inimicus" Stasiak wrote:
Właśnie wg specyfikacji stery w ramie są 1" niestety: http://www.author.cz/kola/katalog/&aid=378&cid=383&pid=556516 -- pozdrowienia, ternyk |
|
Data: 2009-10-22 16:00:37 | |
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak | |
Czy da się: stery 1" -> 1 1/8" | |
Właśnie wg specyfikacji stery w ramie są 1" niestety:W takim razie wymiana ramy. |
|
Data: 2009-10-22 17:28:32 | |
Autor: zcxz | |
Czy da się: stery 1" -> 1 1 /8" | |
ternyk wrote:
Witam,zawsze mozna zmienic glowke :) kwestia kosztów -- zcxz |