Data: 2009-04-17 14:24:40 | |
Autor: JasiekS | |
Czy da sie uzyskac ciag 2500N z dwoch (podwojnych) smigiel 450mm ? | |
Uzytkownik "michal" <michal@@kupczyki..eclipse..co..uk> napisal w wiadomosci news:gs9pig$g5b$1news.onet.pl... Dzien dobry,grubosci 200mm. Zalezy mi na uzyskaniu duzego ciagu, max 2.5kN. Jaka moc? Ze wzgledu na gabaryty NA PEWNO smiglo stale - albo stale warunki pracy (moc, predkosc obrotowa), albo tracisz sporo na sprawnosci. Gdzie znalezc i jak oszacowac potrzebna moc (i predkosc obrotowa)? Dobór smigla to typowe zadanie z mechaniki lotu. Na stronie MEL-u sa materialy pomocnicze. Poszukaj! Czy w oglole ten problem ma rozwiazanie? Jezeli nie, to jaki max ciagda sie uzyskac? Takie male oszacowanie 'spod grubego palca': masz samolot o doskonalosci ~5 (raczej osiagalna) i zespole napedowym dajacym taki ciag. Mozesz uzyc w samolocie o masie startowej 5*2.5kN / g, to jest rzedu 1300kg. Porównaj gabaryty rzeczywistych zespolów napedowych. Niestety nie mozna ani powiekszyc srednicy smigla ani dodac kolejnychwlotow (ale mozna dodac smigla przeciwbiene!). Ba! Mozesz dac cala kaskade, ale jaka moca dysponujesz? Jaki poziom halasu mozesz dopuscic (obroty!)? Kto ci to wszystko zaprojektuje i wykona? -- JasiekS |
|