Czy db[/] ma się czym chwalić?

Data: 2010-10-05 22:36:24
Autor: bastek72
Czy db[/] ma się czym chwalić?
proszę o krótki komentarz osoby dokonujące rozliczeń transgranicznych

jako że nie znam zbyt dogłębnie tematyki rozliczeń walutowych informacja
http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/wyplata_zerowa_data
jest dla mnie o tyle trudna do ocenienia że nie wiem, czy reklamowana "zerowa data waluty" jest w innych krajowych
bankach (a) standardem (b) superdrogą fanaberią (c) pieśnią przyszłości

wg mojej (pobieżnej) wiedzy EURO to się rozlicza szybko (SEPA)
a ponoć "czekając na dolary to można nerwicy dostać" (opinia kolegi).

Data: 2010-10-06 00:08:40
Autor: Krzysztof
Czy db[/] ma się czym chwalić?

<bastek72@onet.pl> wrote in message news:7d75.00000bd9.4cab8c48newsgate.onet.pl...
[...]

Generalnie przelewy walutowe w standardowej oplacie sa jako SPOT, czyli wypuszczaja przelew za  dwa dni robocze, tzn jak zlecisz do odpowiednio rannej godziny w poniedzialek, to masz do odbioru w innym banku w srode. Za wczesniejsza date waluty musisz przewaznie 'dobrze' doplacic.
Co sie tyczy SEPA to max 2 dni robocze i bez posrednikow.
Dawniej faktycznie przelewy np. w USD trwaly czasami i tydzien, ale trudno mi ocenic, bo to juz historia i komputeryzacja nie byla na takim poziomie jak obecnie a moze i bank wysylajacy przelew robil  z duzym opoznieniem.
Z wlasnego doswiadczenia ponad rok temu- przelew Multibank do Alior w GBP-2 dni robocze- przelew puszczany elektronicznie.
Podobnie SEPA z Alior do Getin w EUR tez 2 dni robocze. Nie demonizowalbym przelewania innych walut niz EUR, jezeli chodzi o date waluty; sprawa pierwszoplanowa pozostaja koszty przelewow w innych walutach niz EUR, gdyz sa znaczace.
Przytaczany DB jest pewnym odstepstwem od reguly, ale jego prowizja jest jedna z wiekszych na rynku-0.3%- od 50 do 250zl, a powiedzmy z Aliora mozemy wieksza kwote wyslac za 30zl.
Szkoda, ze nie powstal jakis krajowy system przeplywu waluty miedzy bankami, bo byloby to rozwiazanie tansze i szybsze a tak przelewy miedzy naszymi bankami kraza przez zagranice.

Czy db[/] ma się czym chwalić?