Czy diesel jest dobry do miasta?

Data: 2009-11-04 21:02:53
Autor: Waldek Godel
Czy diesel jest dobry do miasta?
Dnia Wed, 4 Nov 2009 12:58:30 -0800 (PST), Lew2 napisał(a):

1) Czy to jest prawda, że diesel pali mało ale na trasie, a w mieście
pali dużo - tyle co benzyna?

nie

2) Niektórzy "znawcy" twierdzą, że przy takim trybie jazdy to on się
nawet nie rozgrzeje więc lepsze benzyna. Prawda czy fałsz?

fałsz, nawet te wolno rozgrzewające się są ciepłe po 5 km, a nawet
wcześniej. Niemniej taka jazda do morderstwo dla każdego silnika.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-05 09:55:08
Autor: szerszen

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:14dctr9yvry20.dlglepper.institute.com...

fałsz, nawet te wolno rozgrzewające się są ciepłe po 5 km, a nawet
wcześniej.

smiem zaprzeczyc, moja foka 1,6 benzin rozgrzewa sie na prawe dwukrotnie krotszym odcinku, niz np czasem uzytkowana przezemnie corsa z silnikiem czhyba 1.2 diesel, przy czym corsa byla ponad dwukrotnie mlodsza

Data: 2009-11-05 09:13:11
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 5 Nov 2009 09:55:08 +0100, szerszen napisał(a):

smiem zaprzeczyc, moja foka 1,6 benzin rozgrzewa sie na prawe dwukrotnie krotszym odcinku, niz np czasem uzytkowana przezemnie corsa z silnikiem czhyba 1.2 diesel, przy czym corsa byla ponad dwukrotnie mlodsza

Ale wciąż ten dwukrotnie dłuższy odcinek to sporo mniej niż 5 km

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-05 12:11:08
Autor: Jakub Witkowski
Waldek Godel pisze:
[...]

Ale dziecko ma mieć ciepło nie za 5 km, tylko przez możliwie jak
największy % drogi, która ma, jak napisano 2-15km. Co oznacza
- według mego gustu - max kilometr do odczuwalnego już grzania.

Data: 2009-11-05 13:28:01
Autor: Robert_J
[...]

Taki warunek spełnia np. octavia II ;-). Ciepły nawiew jest bardzo szybko, mimo zimnego jeszcze silnika. Nie wiem jak to jest zrobione, prawdopodobnie elektrycznie...

Data: 2009-11-10 20:43:56
Autor: nom

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:hcugcj$diq$1inews.gazeta.pl...
Taki warunek spełnia np. octavia II ;-). Ciepły nawiew jest bardzo szybko, mimo zimnego jeszcze silnika. Nie wiem jak to jest zrobione, prawdopodobnie elektrycznie...

W skodach i VW z silnikami Diesela były czasami stosowane elektryczne grzałki tuż nad nagrzewnicą, dlatego dość czybko było ciepłe powietrze. :-)

Data: 2009-11-05 16:34:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 05 Nov 2009 12:11:08 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

Ale dziecko ma mieć ciepło nie za 5 km, tylko przez możliwie jak
największy % drogi, która ma, jak napisano 2-15km. Co oznacza
- według mego gustu - max kilometr do odczuwalnego już grzania.

Pierwszy ciepły dmuch jest już po paruset metrów do kilometra. Do pięciu
kilometrów silnik osiąga temperaturę prawidłowej pracy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-11-05 14:32:51
Autor: szerszen

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1026aaecc7w5k$.dlglepper.institute.com...

Ale wciąż ten dwukrotnie dłuższy odcinek to sporo mniej niż 5 km

raczej nie, z tego co pamieta, ta corsa naprawde dlugo sie nagrzewala

Data: 2009-11-05 15:08:28
Autor: Brzezi
czw, 05 lis 2009 o 10:13 GMT, Waldek Godel napisał(a):

[...]

U mnie w BMW 30d zauwazylem ostatnio, ze jezeli mam ustawiony nawiew na
automatyczna predkosc, i prowadzi ona do maksylanie szybkiego ogrzania
wnetrza samochodu, czyli jezeli silnik nabierze juz odrobine temperatury to
wlaczy duza predkosc dmuchawy, powoduje ze wskazowka temperatury nie dochodzi do
swojego normalnego polozenia nawet i przez 15km, za to jezeli wylacze
nawiew recznie, albo ogranicze go do minimalnego, to nagrzewa sie po jakies
2-3 kilometrach, to moje obserwacje po ostatnich temperaturch w granicy
0-3st.

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-11-05 23:00:23
Autor: R2r
Waldek Godel pisze:
fałsz, nawet te wolno rozgrzewające się są ciepłe po 5 km, a nawet
wcześniej. Niemniej taka jazda do morderstwo dla każdego silnika.

Eee, tam. Dzisiaj ok. 18-tej od ul. 17 Stycznia do Hynka w DC (niespełna pół kilometra) każdy diesel zdążyłby się rozgrzać całkowicie. :-D

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-11-06 16:44:42
Autor: Krzysztof 45
R2r pisze:
Eee, tam. Dzisiaj ok. 18-tej od ul. 17 Stycznia do Hynka w DC (niespełna pół kilometra) każdy diesel zdążyłby się rozgrzać całkowicie. :-D
He :) o tej porze to widziałem że kilku sie zagotowało ;)

A na marginesie stękających na zimno w dieslach, w czym problem zamontować niezależne ogrzewanie i wsiadać z rańca do nagrzanego autka?
--
Krzysiek

Data: 2009-11-06 17:20:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Krzysztof 45 pisze:
R2r pisze:
[...]

Pewnie w mamonie.
Ja chętnie pomyślę o takim, pod warunkiem, że można je bezinwazyjnie zamontować i wymontować z auta bez pozostawienia śladu (w celu zabrania do kolejnego wózka).
Coś czytałem o ogrzewaniu w małym obiegu, co powoduje, że wsiada się do auta z nagrzaną nie tylko kabiną, ale w sporym stopniu również silnikiem. To by mi pasowało.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2009-11-06 19:13:31
Autor: Krzysztof 45
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
A na marginesie stękających na zimno w dieslach, w czym problem zamontować niezależne ogrzewanie i wsiadać z rańca do nagrzanego autka?
Pewnie w mamonie.
Bez przesady, to raczej wynika z nieświadomości z czym to sie je :)
Ja chętnie pomyślę o takim, pod warunkiem, że można je bezinwazyjnie zamontować i wymontować z auta bez pozostawienia śladu (w celu zabrania do kolejnego wózka).
Bez problemu.
Coś czytałem o ogrzewaniu w małym obiegu, co powoduje, że wsiada się do auta z nagrzaną nie tylko kabiną, ale w sporym stopniu również silnikiem. To by mi pasowało.
To jest to co Ciebie interesuje.
http://ogrzewania-hary.pl/downloads.php?cat_id=1
Kliknij na Pobierz (13 MB) to zobaczysz o co w tym chodzi :)

Mam to u siebie i jest to zarąbista sprawa.

--
Krzysiek

Data: 2009-11-06 19:21:44
Autor: Krzysztof 45
Czy diesel jest dobry do miasta?
Krzysztof 45 dopowiada:
Może to Ciebie jeszcze zainteresuje
http://kampery.webasto.pl/serwis/faq-informacje-o-produktach.html#c1495
--
Krzysiek

Data: 2009-11-07 19:38:08
Autor: R2r
Krzysztof 45 pisze:
R2r pisze:
Eee, tam. Dzisiaj ok. 18-tej od ul. 17 Stycznia do Hynka w DC (niespełna pół kilometra) każdy diesel zdążyłby się rozgrzać całkowicie. :-D
He :) o tej porze to widziałem że kilku sie zagotowało ;)
Jeśli myślisz o kierowcach to ja już rzeczywiście byłem już bliski zagotowania, zwłaszcza, że wcześniej pokonałem drogę Piaseczno - W-wa w niewiele większym tempie. ;-)

A na marginesie stękających na zimno w dieslach, w czym problem zamontować niezależne ogrzewanie i wsiadać z rańca do nagrzanego autka?
Hmm... No może komuś sie nie chcieć. Z tym że ja jakoś nie narzekam. Kolega ma benzynową Zafirę i był zachwycony szybkością rozgrzewania się Laguny dCi.
Dziś jechałem Suzuki SX4 z fiatowskim 1,9JTD i też po kilku kilometrach było już dość ciepło wewnątrz.
W zeszłym tygodniu miałem okazję przetestować pod tym względem Sebringa z (o ile dobrze kojarzę) volkswagenowskim dwulitrowym dieslem (taka grzechotka ;-) ) i też jakoś nie zmarzłem...
Tak więc nie wiem, czy nie zanadto przesadzają głoszący tezę o braku ogrzewania w samochodach z dieslami. ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Czy diesel jest dobry do miasta?