Data: 2009-11-04 22:03:23 | |
Autor: JJK | |
Czy diesel jest dobry do miasta? | |
1) Czy to jest prawda, =BFe diesel pali ma=B3o ale na trasie, a w mie=B6cie Z własnego doświadczenia napiszę, że nowe (przebieg niecałe 7 tys) 1,9 tdi 105 konne pali w mieście na odcinku 7-8 km średnio 11-12 litrów i wskazówka ogrzewania ledwo się podnosi ponad 50 stopni. Po odpaleniu i wystawieniu z garażu jest już 16 l/100 które to potem spada podczas jazdy i zatrzymuje się po dojechaniu na miejsce własnie na tych 11-12 litrach, a trasa nie jest bardzo zakorkowana ot normalnie się jedzie od świateł do świateł. I to na oponach wąskich 195, ta sam trasa na letnich 225 powodowała wyniki o litr większe. I nie jest to kwestia ostrego deptania na pedał gazu bo silnik zimny więc jest traktowany delikatnie max do 2 tys. obrotów. Na trasie ten silnik przy średniej z trasy ok. 90 km/h (czyli normalna jazda do 130 km/h) spala ok. 7,5 litra, natomiast przy równej szybkosci ustawionej na tempomacie na 150 km/h wciąga 12,5 l/100 km. -- |
|
Data: 2009-11-05 13:36:29 | |
Autor: Robert_J | |
Czy diesel jest dobry do miasta? | |
Z własnego doświadczenia napiszę, że nowe (przebieg niecałe 7 tys) 1,9 tdi Czy to miasto jest na Antarktydzie? ;-))) Mam ten sam motor i często robię odcinki krótsze niż piszesz, a jakoś nigdy, ale to nigdy nie zdarzyło się uzyskać nawet 3/4 takiego wyniku jak Twój ;-))). W mieście. Nie jeżdżę na 1000 obr/min, nie jestem przesadnie oszczędny itp. Po prostu ten silnik praktycznie nie jest w stanie tyle średnio spalić. No, chyba że będziesz robił odcinki po 1 kilometr, a potem czekał do wychłodzenia. Ale na 7 km to po prostu nie ma szans tyle spalić... Po odpaleniu i wystawieniu z To musisz mieć coś popsute, naprawdę. W moim zimą po 2-3 kilometrach jest spalanie jednocyfrowe. A co dopiero po 7-8... |
|
Data: 2009-11-05 21:50:14 | |
Autor: Jacek | |
Czy diesel jest dobry do miasta? | |
Robert_J <rob_33@wp.pl> napisał(a):
Czy to miasto jest na Antarktydzie? ;-))) Mam ten sam motor i często robię odcinki krótsze niż piszesz, a jakoś nigdy, ale to nigdy nie zdarzyło się uzyskać nawet 3/4 takiego wyniku jak Twój ;-))). W mieście. Nie jeżdżę na 1000 obr/min, nie jestem przesadnie oszczędny itp. Po prostu ten silnik praktycznie nie jest w stanie tyle średnio spalić. No, chyba że będziesz robił odcinki po 1 kilometr, a potem czekał do wychłodzenia. Ale na 7 km to po prostu nie ma szans tyle spalić... No tyle pokazuje komputer, już kombinowałem na wszystkie sposoby, jak jade jak ostatni emeryt rozpędzajac sie do dopuszczalnej w mieście 50 dłuuugo to zejdę poniżej 10. Ale tak się nie da jeździć :-) A ile Ci pali w takim razie przy stałych 150 km/h ? -- |
|
Data: 2009-11-07 20:51:31 | |
Autor: tony | |
Czy diesel jest dobry do miasta? | |
Jacek pisze:
Robert_J <rob_33@wp.pl> napisał(a): Moje spostrzeżenia z jazdy turbodieslem są takie, że jazda z obrotami poniżej 2000 na 5-m biegu skutkuje większym spalaniem chwilowym niż jazda na 4-m biegu ale z obrotami 2200-2400. Tak mi pokazuje wskaźnik chwilowego spalania. |
|
Data: 2009-11-07 21:56:16 | |
Autor: Bydlę | |
Czy diesel jest dobry do miasta? | |
On 2009-11-07 20:51:31 +0100, tony <komer@onet.pl> said:
Moje spostrzeżenia z jazdy turbodieslem są takie, że jazda z obrotami poniżej 2000 na 5-m biegu skutkuje większym spalaniem chwilowym niż jazda na 4-m biegu ale z obrotami 2200-2400. Tak mi pokazuje wskaźnik chwilowego spalania. A moje, że bardziej się opłaca rozpędzić do 60-70-80 (przy wysokich obrotach i wysokim chwilowym spalaniu sięgającym 20 litrow na 100 kilometrów) i utrzymywać potem tę prędkość, niż w żółwim tempie wlec się na każdym biegu nie-wiadomo-jak-długo i mieć cały czas na wskaźniku 18 l/100. Może dlatego w mieście (w korkach) spalanie mam ogromne, a na trasie malutkie. (średnio mam 5,7, ale zazwyczaj z przewagą jazdy w trasie) :-) -- Bydlę |
|
Data: 2009-11-05 14:50:34 | |
Autor: to | |
Czy diesel jest dobry do miasta? | |
JJK wrote:
Z wĹasnego doĹwiadczenia napiszÄ, Ĺźe nowe (przebieg niecaĹe 7 tys) 1,9 Albo jest jeszcze niedotarty (?) albo mimo wszystko popsuty albo masz fatalnÄ technikÄ jazdy dieslem. Ew. powyĹźsze wyjaĹnienia mogÄ siÄ na siebie nakĹadaÄ... -- cokolwiek |
|
Data: 2009-11-05 07:07:22 | |
Autor: kaszpir | |
Czy diesel jest dobry do miasta? | |
A może to jest tak że jak kupuje się diesla to wszyscy zaczynają
patrzeć na średnie spalanie i jeździć tak aby czasami nie wyszło za dużo ;) Bo później nie da się pochwalić znajomym niskim spalaniem ;) Inna rzecz że bardzo często to co pokazuje komputer (spalanie) nijak ma się do rzeczywistości .. A tak serio jeśli zależy na ciepełku to chyba benzyniak jest nie do pobicia. U mnie (Xsara Picasso) ciepełko zaczyna lecieć po około kilkuset metrach ... W przypadku dzieci jest to bardzo ważne. Sam mam dwójkę maluchów i raczej nie chciałbym jeździć zimnym samochodem ... Nie wiem w jakich miastach macie takie "wysokie średnie prędkości". Ja mieszkam na wiosce obok Torunia. Dziennie pokonuję około 40km (trasa :dom-żłobek-praca żony-moja praca i odwrotnie) i średnia prędkość według komputera oscyluje pomiędzy 24-28 km/h ..) A Toruń to nie jakieś wielkie miasto , ale są korki i itd ... Samochód "rodzinny" nie musi być mocny. Są naprawdę także oszczędne silniki benzynowe ... Które dobrze sprawują się jako napęd "auta rodzinnego" ... |
|
Data: 2009-11-05 17:06:04 | |
Autor: to | |
Czy diesel jest dobry do miasta? | |
kaszpir wrote:
A moĹźe to jest tak Ĺźe jak kupuje siÄ diesla to wszyscy zaczynajÄ patrzeÄ Nie sÄ dzÄ, bo na co dzieĹ jeĹźdĹźÄ sporÄ benzynÄ , wiÄc jak zdarza mi siÄ jechaÄ tym TDI, to raczej go nie oszczÄdzam. A i tak wiÄcej niĹź 7l tam nie widziaĹem. A tak serio jeĹli zaleĹźy na ciepeĹku to chyba benzyniak jest nie do PrzecieĹź do diesli moĹźna zwykle zamĂłwiÄ dodatkowe dogrzewanie (elektryczne, czy jakieĹ) i problem znika. Nie wiem w jakich miastach macie takie "wysokie Ĺrednie prÄdkoĹci". Ja Ja miewam te Ĺrednie 50 na caĹym baku po Warszawie, ale po pierwsze staram siÄ omijaÄ godziny szczytu, a po drugie mam specyficzny styl jazdy. SamochĂłd "rodzinny" nie musi byÄ mocny. SÄ naprawdÄ takĹźe oszczÄdne JeĹli silnik nie jest za mocny, to duĹźo fajniejszy jest diesel, bo ma spory moment obrotowy na niskich obrotach, co sprawia, Ĺźe spokojna jazda moĹźe byÄ bardzo przyjemna nawet pomimo niewielkiej mocy maksymalnej. -- cokolwiek |
|