Czy diesel jest dobry do miasta?

Data: 2009-11-05 08:03:30
Autor: Massai
Czy diesel jest dobry do miasta?
Lew2 wrote:

Przymierzam się do kupna nowego samochodu (turbo diesel).
Samochód będzie w 90% używany do podwożenia dzieci po mieście - kilka
razy dziennie: Krótka trasa 2-15 km i postój 2 godziny i znowu i tak z
50 km na dzień.

Wczoraj się przejechałem prawie nowym V70, 2.0 diesel, 136 kucy.
Ma nalatane już 600 km (znaczy jeszcze się pierwszy bak nie skończył
;-))

Nie powiem, przyjemny samochodzik.
Jeżdzone po mieście, z dojazdem kawałek luźniejszą drogą, średnia wg
kompa - 35 km/h.
Na razie ma średnie spalanie 8,6 l/100km

Wiadomo, może jeszcze spadnie ciut. No i webasto coś tam pewnie
spaliło.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-05 09:21:57
Autor: wchpikus
Czy diesel jest dobry do miasta?
WItam!
Nie wiem jak wy jezdzicie ze wam na miescie zjada powyzej 8l...

Data: 2009-11-05 10:03:02
Autor: szerszen

Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijtowp.pl> napisał w wiadomości news:hcu1v6$qbq$1news2.ipartners.pl...

Nie wiem jak wy jezdzicie ze wam na miescie zjada powyzej 8l...

bo zle formulujesz pytanie, nie jak, a czym

Data: 2009-11-05 12:15:53
Autor: Jakub Witkowski
szerszen pisze:

Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijtowp.pl> napisał w wiadomości news:hcu1v6$qbq$1news2.ipartners.pl...

Nie wiem jak wy jezdzicie ze wam na miescie zjada powyzej 8l...

bo zle formulujesz pytanie, nie jak, a czym

a przede wszystkim - gdzie

Data: 2009-11-05 10:06:15
Autor: mirek
[...]

Nie wiesz? To przyjedź do Krakowa.
auto - Berlingo 2.0 hdi 2005
mieszkam tuż pod Krakowem

wychodzę z domu o 6.30
trasa:
dom -> przedszkole syna to 11km -> szkoła córki 4km -> praca 3km
rano przejeżdżam więc 18km i zajmuje mi to półtorej godziny. 99% tej trasy stoję w porannym szczycie.

powrót - kończę pracę o 16.00
trasa:
praca -> szkoła córki 3km -> przedszkole syna 4km -> dom 11km
suma 18km, w domu jestem najczęściej około 18.00. Popołudniu ta sama trasa co rano zajmuje mi w popołudniowym szczycie już 2 godziny. 99% korek, jazda jedynka->hamulec->jedynka i tak w kółko.

na 52 litrach w baku robię po mieście +/- 500 kilometrów. Nie liczyłem nigdy spalania, ale wychodzi zapewne 9-10 l/100km.
Kupując to auto 4 lata temu nie zauważałem aż takich korków, dało się jeźdźić znacznie płynniej. Z roku na rok coraz gorzej. Komunikacja miejska u mnie nie wchodzi w grę, bo połączenia do dupy, czasowo do dupy, nie wspominają o tym, ze pogoda daje w dupę.

--
mirek

Data: 2009-11-05 10:35:38
Autor: wchpikus
Czy diesel jest dobry do miasta?
Witam!
No racja, jak jedynka-stop, jedynka-stop....to rozumiem...
Generalnie tez duzo daje technika jazdy dieslem, tez mozna oszczedzic...
Przy ruszaniu ja nie wciskam wogole gazu, szczegolnie w korkach.
Chyba ze musze szybko ruszyc.
Ale ne wiem czy da sie tak na benzynie

Czy diesel jest dobry do miasta?