Czy do diesla TDCI można stosować olej

Data: 2011-03-30 13:37:46
Autor: e^x/dx
Czy do diesla TDCI można stosować olej
Tak od razu bym się trochę obawiał. Ale po oddzieleniu gliceryny
i dodaniu jakiegoś dodatku poprawiającego własności smarujące -
bez wahania. Można nawet kupić gotowe instalacje do przetwarzania
olejów roślinnych, ale taka produkcja podpada w PL pod skarbówkę.

Pozdrawiam,
e^x/dx

Data: 2011-03-31 09:54:25
Autor: Sylwester Łazar
Czy do diesla TDCI można stosować olej
bez wahania. Można nawet kupić gotowe instalacje do przetwarzania
olejów roślinnych, ale taka produkcja podpada w PL pod skarbówkę.
Bzdura.
Nie podpada.
Produkować z poszanowaniem zasad sztuki inżynierskiej - można wszystko, bo
to jest rozwój.
Koledze zapewne chodziło o sprzedaż produktów pędnych.
No tutaj Tusk nie pozwala (chyba jest jeszcze premierem, więc odpowiada za
podtrzymanie blokady),
ze względu na monopol, czyli coś co zabrania bycia konkurentem do
istniejących produkcji z której ktoś czerpie duży zysk.

Nie ma na świecie takiego prawa, które zabrania wytwarzać na własne potrzeby
materiałów pędnych.
S.

Data: 2011-03-31 11:57:40
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-03-31, Sylwester Łazar <info@alpro.pl> wrote:
bez wahania. Można nawet kupić gotowe instalacje do przetwarzania
olejów roślinnych, ale taka produkcja podpada w PL pod skarbówkę.
Bzdura.
Nie podpada.

Podpada.

Nie ma na świecie takiego prawa, które zabrania wytwarzać na własne potrzeby
materiałów pędnych.

Ustawa o podatku akcyzowym i kodeks karno-skarbowy.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-31 13:20:35
Autor: Sylwester Łazar
> [...]
potrzeby
> materiałów pędnych.

Ustawa o podatku akcyzowym i kodeks karno-skarbowy.

Który punkt o tym mówi, że nie można kupić nasion (+VAT) i zasiać na swojej
działce rzepaku,
potem go zebrać, wycisnąć i tym sposobem wyprodukować 5 litrów oleju
rzepakowego,
wlać go zbiornika swojego "diesla" ( z opłaconym podatkiem), przejechać 100
km , kupić bilet (też z VATem)
i wykapać się w basenie.

Jeżeli jednak już ten punkt się odnajdzie i można by go było nagiąć do
przedstawionej wyżej sytuacji,
to proszę jeszcze o wskazanie z imienia i nazwiska urzędnika, który z
kodeksu karno-skarbowego
ukarał takiego "winowajcę" no i najlepiej głupca (nie lenia) , który by się
bał, z tego powodu, zrobić to co opisałem.
S.

Data: 2011-03-31 13:51:04
Autor: Cavallino
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:in1oaa$mj2$1mx1.internetia.pl...
> [...]

rzepakowego,
wlać go zbiornika swojego "diesla" ( z opłaconym podatkiem),

Diesla z podatkiem, czy chodzi Ci o to, żeby podatek od paliw zapłacić w momencie wlewania oleju rzepakowego?
To drugie jest jak najbardziej dozwolone, wlewając bez zapłaty podatku naruszasz ustawę.

Data: 2011-03-31 05:25:53
Autor: Czarek Daniluk
On 31 Mar, 13:51, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

Diesla z podatkiem, czy chodzi Ci o to, żeby podatek od paliw zapłacić w
momencie wlewania oleju rzepakowego?
To drugie jest jak najbardziej dozwolone, wlewając bez zapłaty podatku
naruszasz ustawę.

Pokaż mi takiego urzędnika który jest w stanie to udowodnić ?
Owszem na opałowy mają sposoby, ale na rzepakowy jeszcze takich
sposobów nie wynaleźli ...

Dzisiaj przechodziłem przez ulicę - przeleciał baleron kombiak, a za
nim zaleciało czystym żywym rzepakowym :)
nie no - bynajmniej nie biodieslem, bio jeszcze odróżniam od czystego
rzepaku bo sam mam go w baku :)

Data: 2011-03-31 16:05:36
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:092684e7-882f-446b-b0a0-81253160a216d28g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

A wiesz co tak z ciekawosci, chodzi o CNG, jak sie odniesc do tankowania z wlasnej domowej instalacji. No bo mozna, mozna kupic kompresor i tankowac. Jak to sie ma do tych pierdol podatkowych ?

PZDr
Adam

Data: 2011-03-31 16:08:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

A wiesz co tak z ciekawosci, chodzi o CNG, jak sie odniesc do tankowania z wlasnej domowej instalacji. No bo mozna, mozna kupic kompresor i tankowac. Jak to sie ma do tych pierdol podatkowych ?

Dokładnie tak samo jak lanie rzepaku czy opału.
Nielegalne.
Już nie wspominając o tym, że dodatkowo pewnie podpadasz pod jakiś paragraf o stwarzaniu zagrożenia.

Czy do diesla TDCI można stosować olej