Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?

Data: 2011-03-30 10:25:11
Autor: Tomek
Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?
Bo zdaje się zaczyna się to opłacać...
Czy wtryskiwacze nie padn±? Czy to nie jest za gęste? A może jaka¶ mieszanka z denaturatem?
Tomek

Data: 2011-03-30 08:53:15
Autor: Piotr Czyż
Tomek pisze:

Bo zdaje się zaczyna się to opłacać... Czy wtryskiwacze nie padn±? Czy
to nie jest za gęste? A może jaka¶ mieszanka z denaturatem?
Tomek

Można, tylko wtryskiwacze s± tak drogie przy wymianie, że nie ma to najmniejszego sensu :|

--
Piotr Czyż

Data: 2011-03-30 10:51:29
Autor: Tomek
Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?

Użytkownik "Piotr Czyż" <imie@imieinazwisko.com> napisał w wiadomo¶ci news:imur1r$d7k$1mx1.internetia.pl...
Tomek pisze:

[...]

Wydaje mi się, że możnaby do jakich¶ starych diesli ze zwykłymi pompami wtryskowymi. Nawet amiętam, że jaka¶ firma w Lublinie dorabiała podgrzewacze zbiorników z olejem, żeby zim± nie gęstniało...
Tomek

Ps. A co z warto¶ci± opałow± oleju w stosunku do ON?

Data: 2011-03-30 22:26:09
Autor: Adam Szewczak
Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?

Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d92ef29$0$2488$65785112news.neostrada.pl...

Tomek pisze:

[...]

    Ostatnim samochodem ktory byl produkowany i mozna bylo nim jezdzic bez obaw na BIO to byl VW Caddy SDI, i skonczyli produkcje z koncem lata zeszlego roku...

Zasadniczo do SDI mozna bylo lac, do calej reszty juz nie bardzo.
Zreszta nawet za doplata 700 zl byla opcja przystosowania do BIO (ponoc inne przewody paliwowe montowali, filtr i cos tam jeszcze aaaa naklejke na wlewie paliwa Biodiesel :P)

PZDr
Adam

Data: 2011-03-31 00:55:17
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Wed, 30 Mar 2011 22:26:09 +0200, Adam Szewczak napisał(a):

[...]
Ale to nie ma nic wspolnego z tzw. rzepakiem. BIO to ma w skladzie lekkie estry bedace silnym rozpuszczalnikiem, a olej rzepakowy tej cechy nie posiada. Za to jest bardziej lepki i utlenia sie dajac zatykajace mazidlo.
Zeby poprawnie pracowala instalacja, trzeba go podgrzewac do jakis 90 stopni (wtedy jego lepkosc jest porownywalna do ON).

Jak ciebie to interesuje, poszukaj informacji o SVO (Straight Vegetable Oil). Warto tez poczytac <http://en.wikipedia.org/wiki/
Vegetable_oil_fuel#Legal_implications> :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-03-31 04:00:25
Autor: Czarek Daniluk
On 30 Mar, 22:26, "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Tomek" <kuki...@wp.pl> napisał w wiadomo¶cinews:4d92ef29$0$2488$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

przewody paliwowe montowali, filtr i cos tam jeszcze aaaa naklejke na wlewie

do mojego TDI 90KM (co prawda to już jego ostatnie podrygi, w
poniedziałek jadę po now± katarynę) można było dokupić ten sam zestaw
"dostosowuj±cy" do bio. Szczerze walę to - jeĽdziłem na biodieslu 3
kolejne sezony, od końca marca do listopada i szczerze to niczego
strasznego nie zauważyłem, nawet przelewów nie ruszałem !

Pozdrawiam !

PS:
Na bio zrobiłem ze 60kkm.

Data: 2011-03-30 11:39:36
Autor: Robert_J
Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?
Bo zdaje się zaczyna się to opłacać...

Pozornie może tak... Podobnie jak "opłaca się" np. nie wymieniać oleju :-). Oczywi¶cie każdy robi co chce, w końcu to wolny kraj ;-)).

Czy wtryskiwacze nie padn±? Czy to nie jest za gęste? A może jaka¶ mieszanka z denaturatem?

Jak dolejesz dykty to już nawet pozornie nie będzie się to opłacało ;-))).

A tak poważnie;
Nawet jak zaczniesz jeĽdzić na fryturze to ile miesięcznie zaoszczędzisz? I czy warte jest to ryzyka rozpieprzenia silnika?

Data: 2011-03-30 12:08:13
Autor: to
Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?
begin Tomek
Bo zdaje siê zaczyna siê to op³acaæ... Czy wtryskiwacze nie padn±? Czy
to nie jest za gêste? A mo¿e jaka¶ mieszanka z denaturatem?

Nie można, bo w TDCI wtryskiwacze padają i od zwykłej ropy...

Data: 2011-03-30 14:23:10
Autor: Lewis
Czy do diesla TDCI mo¿na stosowaæ olej "z pierwszego t³oczenia"?
W dniu 2011-03-30 14:08, to pisze:
[...]

Więc skoro padają od zwykłej ropy to w czym problem :D Lać, cieszyć się że taniej i czekać aż padnie ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-31 18:43:17
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-30 14:23, Lewis pisze:
[...]

Padają od zwykłej ropy prawisz ??
Mój braciszek kupił Mondeo 2005 rok z rzeczywistym przebiegiem 170kkm i jakoś wtryskiwacze ma w nim fabryczne, samochód kupiony w PL i użytkowany tylko w PL.
Owszem może się zdarzyć że wtryski polecą wcześniej, ale to może być efektem zdychającej pompy wysokiego ciśnienia, i wydaje mi się, iż większość tych awarii dotyczy samochodów w których przebieg na liczniku to tylko wesoła twórczość najpierw turka w autohausie, a potem naszego rodzimego handlarzyny.

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-31 19:43:25
Autor: radxcell
*Czarek Daniluk* wrote in <news:in2av5$rot$1news.onet.pl>:
[...]
jakoĹ› wtryskiwacze ma w nim fabryczne, samochĂłd kupiony w PL i
uĹĽytkowany tylko w PL.

Tak z ciekawosci. Te 170kkm to ma być dowod na niezawodnosc wtryskow?
Poczekajmy az dobije drugie tyle i wtedy coĹ› to powie.

pozdr, rdx

Data: 2011-03-30 13:37:46
Autor: e^x/dx
Czy do diesla TDCI można stosować olej
Tak od razu bym się trochę obawiał. Ale po oddzieleniu gliceryny
i dodaniu jakiego¶ dodatku poprawiaj±cego własno¶ci smaruj±ce -
bez wahania. Można nawet kupić gotowe instalacje do przetwarzania
olejów ro¶linnych, ale taka produkcja podpada w PL pod skarbówkę.

Pozdrawiam,
e^x/dx

Data: 2011-03-31 09:54:25
Autor: Sylwester Łazar
Czy do diesla TDCI można stosować olej
bez wahania. Można nawet kupić gotowe instalacje do przetwarzania
olejów ro¶linnych, ale taka produkcja podpada w PL pod skarbówkę.
Bzdura.
Nie podpada.
Produkować z poszanowaniem zasad sztuki inżynierskiej - można wszystko, bo
to jest rozwój.
Koledze zapewne chodziło o sprzedaż produktów pędnych.
No tutaj Tusk nie pozwala (chyba jest jeszcze premierem, więc odpowiada za
podtrzymanie blokady),
ze względu na monopol, czyli co¶ co zabrania bycia konkurentem do
istniej±cych produkcji z której kto¶ czerpie duży zysk.

Nie ma na ¶wiecie takiego prawa, które zabrania wytwarzać na własne potrzeby
materiałów pędnych.
S.

Data: 2011-03-31 11:57:40
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-03-31, Sylwester Łazar <info@alpro.pl> wrote:
bez wahania. Można nawet kupić gotowe instalacje do przetwarzania
olejów ro¶linnych, ale taka produkcja podpada w PL pod skarbówkę.
Bzdura.
Nie podpada.

Podpada.

Nie ma na ¶wiecie takiego prawa, które zabrania wytwarzać na własne potrzeby
materiałów pędnych.

Ustawa o podatku akcyzowym i kodeks karno-skarbowy.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-03-31 13:20:35
Autor: Sylwester Łazar
> [...]
potrzeby
> materiałów pędnych.

Ustawa o podatku akcyzowym i kodeks karno-skarbowy.

Który punkt o tym mówi, że nie można kupić nasion (+VAT) i zasiać na swojej
działce rzepaku,
potem go zebrać, wycisn±ć i tym sposobem wyprodukować 5 litrów oleju
rzepakowego,
wlać go zbiornika swojego "diesla" ( z opłaconym podatkiem), przejechać 100
km , kupić bilet (też z VATem)
i wykapać się w basenie.

Jeżeli jednak już ten punkt się odnajdzie i można by go było nagi±ć do
przedstawionej wyżej sytuacji,
to proszę jeszcze o wskazanie z imienia i nazwiska urzędnika, który z
kodeksu karno-skarbowego
ukarał takiego "winowajcę" no i najlepiej głupca (nie lenia) , który by się
bał, z tego powodu, zrobić to co opisałem.
S.

Data: 2011-03-31 13:51:04
Autor: Cavallino
Czy do diesla TDCI można stosować olej
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomo¶ci news:in1oaa$mj2$1mx1.internetia.pl...
> [...]

rzepakowego,
wlać go zbiornika swojego "diesla" ( z opłaconym podatkiem),

Diesla z podatkiem, czy chodzi Ci o to, żeby podatek od paliw zapłacić w momencie wlewania oleju rzepakowego?
To drugie jest jak najbardziej dozwolone, wlewaj±c bez zapłaty podatku naruszasz ustawę.

Data: 2011-03-31 05:25:53
Autor: Czarek Daniluk
On 31 Mar, 13:51, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:

Diesla z podatkiem, czy chodzi Ci o to, żeby podatek od paliw zapłacić w
momencie wlewania oleju rzepakowego?
To drugie jest jak najbardziej dozwolone, wlewaj±c bez zapłaty podatku
naruszasz ustawę.

Pokaż mi takiego urzędnika który jest w stanie to udowodnić ?
Owszem na opałowy maj± sposoby, ale na rzepakowy jeszcze takich
sposobów nie wynaleĽli ...

Dzisiaj przechodziłem przez ulicę - przeleciał baleron kombiak, a za
nim zaleciało czystym żywym rzepakowym :)
nie no - bynajmniej nie biodieslem, bio jeszcze odróżniam od czystego
rzepaku bo sam mam go w baku :)

Data: 2011-03-31 16:05:36
Autor: Adam Szewczak
Czy do diesla TDCI można stosować olej

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomo¶ci news:092684e7-882f-446b-b0a0-81253160a216d28g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

A wiesz co tak z ciekawosci, chodzi o CNG, jak sie odniesc do tankowania z wlasnej domowej instalacji. No bo mozna, mozna kupic kompresor i tankowac. Jak to sie ma do tych pierdol podatkowych ?

PZDr
Adam

Data: 2011-03-31 16:08:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

A wiesz co tak z ciekawosci, chodzi o CNG, jak sie odniesc do tankowania z wlasnej domowej instalacji. No bo mozna, mozna kupic kompresor i tankowac. Jak to sie ma do tych pierdol podatkowych ?

Dokładnie tak samo jak lanie rzepaku czy opału.
Nielegalne.
Już nie wspominaj±c o tym, że dodatkowo pewnie podpadasz pod jaki¶ paragraf o stwarzaniu zagrożenia.

Data: 2011-04-01 15:15:25
Autor: J.F.
Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w
Czy wtryskiwacze nie padn±? Czy to nie jest za gęste?

Ci co dawno temu stosowali w starszych silnikach montowali podgrzewacze, pewnie nie bez powodu.

A może jaka¶ mieszanka  z denaturatem?

A zmieszaj niewielka ilosc w szklance. Rzadsze ?

J.

Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?