Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?

Data: 2011-03-30 08:53:15
Autor: Piotr Czyż
Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?
Tomek pisze:

Bo zdaje się zaczyna się to opłacać... Czy wtryskiwacze nie padną? Czy
to nie jest za gęste? A może jakaś mieszanka z denaturatem?
Tomek

Można, tylko wtryskiwacze są tak drogie przy wymianie, że nie ma to najmniejszego sensu :|

--
Piotr Czyż

Data: 2011-03-30 10:51:29
Autor: Tomek

Użytkownik "Piotr Czyż" <imie@imieinazwisko.com> napisał w wiadomości news:imur1r$d7k$1mx1.internetia.pl...
Tomek pisze:

[...]

Wydaje mi się, że możnaby do jakichś starych diesli ze zwykłymi pompami wtryskowymi. Nawet amiętam, że jakaś firma w Lublinie dorabiała podgrzewacze zbiorników z olejem, żeby zimą nie gęstniało...
Tomek

Ps. A co z wartością opałową oleju w stosunku do ON?

Data: 2011-03-30 22:26:09
Autor: Adam Szewczak

Tomek pisze:

[...]

    Ostatnim samochodem ktory byl produkowany i mozna bylo nim jezdzic bez obaw na BIO to byl VW Caddy SDI, i skonczyli produkcje z koncem lata zeszlego roku...

Zasadniczo do SDI mozna bylo lac, do calej reszty juz nie bardzo.
Zreszta nawet za doplata 700 zl byla opcja przystosowania do BIO (ponoc inne przewody paliwowe montowali, filtr i cos tam jeszcze aaaa naklejke na wlewie paliwa Biodiesel :P)

PZDr
Adam

Data: 2011-03-31 00:55:17
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Wed, 30 Mar 2011 22:26:09 +0200, Adam Szewczak napisał(a):

[...]
Ale to nie ma nic wspolnego z tzw. rzepakiem. BIO to ma w skladzie lekkie estry bedace silnym rozpuszczalnikiem, a olej rzepakowy tej cechy nie posiada. Za to jest bardziej lepki i utlenia sie dajac zatykajace mazidlo.
Zeby poprawnie pracowala instalacja, trzeba go podgrzewac do jakis 90 stopni (wtedy jego lepkosc jest porownywalna do ON).

Jak ciebie to interesuje, poszukaj informacji o SVO (Straight Vegetable Oil). Warto tez poczytac <http://en.wikipedia.org/wiki/
Vegetable_oil_fuel#Legal_implications> :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-03-31 04:00:25
Autor: Czarek Daniluk
On 30 Mar, 22:26, "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Tomek" <kuki...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:4d92ef29$0$2488$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

przewody paliwowe montowali, filtr i cos tam jeszcze aaaa naklejke na wlewie

do mojego TDI 90KM (co prawda to już jego ostatnie podrygi, w
poniedziałek jadę po nową katarynę) można było dokupić ten sam zestaw
"dostosowujący" do bio. Szczerze walę to - jeździłem na biodieslu 3
kolejne sezony, od końca marca do listopada i szczerze to niczego
strasznego nie zauważyłem, nawet przelewów nie ruszałem !

Pozdrawiam !

PS:
Na bio zrobiłem ze 60kkm.

Czy do diesla TDCI można stosować olej "z pierwszego tłoczenia"?