Czy dobrze rozumiem?

Data: 2013-01-09 11:38:14
Autor: Jacek
Czy dobrze rozumiem?
Mamy teraz wojn臋 o pr臋dko艣膰. Z jednej strony rz膮d przy pomocy TV i medi贸w powtarza po 1000x jak to pr臋dko艣膰 zabija, a drugiej strony wi臋kszo艣膰 z nas buntuje si臋 na nieuzasadnione ograniczenia.
Do tego mamy jeszcze grup臋, kt贸ra twierdzi, 偶e nie ma problemu, bo wystarczy jecha膰 zgodnie z przepisami.
Ja to rozumiem tak:
- je偶eli powstaj膮 przepisy k艂贸c膮ce si臋 ze zdrowym rozs膮dkiem, jakie艣 nieuzasadnione ograniczenia, tereny zabudowane lasem itp. itd. to PRAWO ulega degeneracji do przepisu.
- takie zdegenerowane prawo nie budzi szacunku a jedynie wytwarza podzia艂 MY - ONI. Policjant nie jest szanowany, bo jest kojarzony z 艂owc膮 jeleni na suszark臋.

I teraz co z tym zrobi膰? Przyj膮膰, 偶e tak jest dobrze, bo rz膮dz膮cy wiedz膮 lepiej i pogodzi膰 si臋 z tym, 偶e nie b臋dzie ju偶 PRAWA a jedynie przepisy?
Czy doprowadzi膰 do takiej sytuacji, 偶e znikn膮 przepisy maj膮ce na celu tylko drena偶 naszych portfeli a powstanie prawo, kt贸re b臋dziemy szanowa膰 (pytanie tylko ile lat to potrwa)?
Ewentualnie pozostanie nam poczeka膰 kilka lat, gdzie ka偶de auto b臋dzie mia艂o modu艂 sterowany radiem nie pozwalaj膮cy jecha膰 szybciej, ni偶 nasi dobrzy w艂odarze ustal膮 dla danego odcinka drogi. Tylko co wtedy z wp艂ywami z mandat贸w? Co ze z艂otoustymi chwal膮cymi si臋, jak to na dobrze zrobili?
Jacek

Data: 2013-01-09 12:03:49
Autor: Myjk
Czy dobrze rozumiem?
Wed, 09 Jan 2013 11:38:14 +0100, Jacek
- je偶eli powstaj膮 przepisy k艂贸c膮ce si臋 ze zdrowym rozs膮dkiem, jakie艣 nieuzasadnione ograniczenia, tereny zabudowane lasem itp. itd. to PRAWO ulega degeneracji do przepisu.

To prawda. Z drugiej jednak strony nie zaczn膮 zdejmowa膰 ogranicze艅 dop贸ki
ludzie si臋 nie opanuj膮. Jedyn膮 mo偶liwo艣ci膮 偶eby ukatrupi膰 bezsensowne
ograniczenia i FR jest rozpocz臋cie przestrzegania obecnych przepis贸w. Wszak
prawo powsta艂o dla ludzi (bo nie posiadali odpowiedniego instynktu
samozachowawczego) a nie na odwr贸t.

Dlatego w艂a艣nie w Austrii jest ograniczenie do 100 na serpentynach, a
wi臋kszo艣膰 jedzie 80. Bo i ekonomiczniej i bezpieczniej. Za to jak jest
ograniczenie we wiosce do 30, to jad膮 30. I te偶 s膮 radary, wi臋cej ni偶 u nas
i kary dotkliwsze...

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-01-09 12:45:10
Autor: BaX
Czy dobrze rozumiem?
[...]

Ale ja bardzo ch臋tnie si臋 dostosuj臋 do SENSOWNYCH przepis贸w/ogranicze艅, a nie absurd贸w. Taki absurd dziennie przerabiam, 16km terenu zabudowanego z domu do firmy, wiocha, wiocha,wiocha, miasto. Trafiasz na eLke i jedziesz te 16km - 40-50km/h, bo za takim maruderem po minucie, dw贸ch robi si臋 w臋偶yk kilku/nastu samochod贸w. Wyprzedzi膰 jest gdzie ale co z tego jak legalnie mog膮 to robi膰 pojedy艅czo wi臋c zanim przyjdzie kolejka na tego 4-5  to ju偶 reszte chuj strzela jazda na drugim,trzecim biegu bo co g贸rka eLka zwalnia, co zjazd te偶 zwalnia bo ci艣nie heble 偶eby przypadkiem 50km/h nie przekroczy膰. I tak mam dobrze bo jak ja zje偶dzam do siebie, eLka ci膮gnie ogon za sob膮 dalej przez kolejne 5-6km gdzie pojawia si臋 pierwsza tablica oznaczaj膮ca koniec ter. zabudowanego. W sumie masz ponad 20km w kawa艂ku jazdy po wioskach bez mo偶liwo艣ci jazdy wi臋cej jak 50km/h o ile nie trafisz na jedn膮 z kilkunastu eLek kt贸re sobie trenuj膮 na tym odcinku.

Powodzenia temu kto wytrzyma tak膮 jazd臋 max.50km/k , zakres bieg贸w 2-3.

Data: 2013-01-09 13:05:05
Autor: J.F
Czy dobrze rozumiem?
U偶ytkownik "BaX"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Ale co - jak zabronia jazdy L-kom, a postawia 5 FR to bedzie dobrze ?
Czy maja pozwolic na jazde 60 ?
Bo na 70 to ja bym nie liczyl przy tych rzadach :-)

J.

Data: 2013-01-09 13:26:02
Autor: BaX
Czy dobrze rozumiem?
[...]

Ale FR s膮, w sumie na ca艂m odcinku ~25km' nawet dwa stacjonarne /nieczynne obecnie ju偶 bardzo d艂ugo/ przy szko艂ach, z czego jeden w Cieszynie podobno "bez w艂a艣ciciela" , sw贸j 艣mietnik wystawia SM te偶 przy szkole w godzinach najlepsze wydajno艣ci czyli jak ju偶 szko艂a jest zamknieta na trzy spusty, jest jedno miejsce gdzie policja ma swoje sta艂e miejsce poboru op艂at ale to wszystko powoduje tylko tyle, 偶e w pozosta艂ych miejscach ka偶dy jedzie ile uwa偶a za s艂uszne, a hamuje tam gdzie wie, 偶e trzeba zwolni膰. Nikt nie pojedzie 50km/h przez 艂膮ki i pola z lu藕n膮 zabudow膮.

Czy maja pozwolic na jazde 60 ?
Bo na 70 to ja bym nie liczyl przy tych rzadach :-)

Dla mnie pr臋dko艣膰 na tym odcinku oscyluje w okolicach 60-70km/h i normalnie wi臋kszo艣膰 tak te偶 si臋 porusza /wy艂膮czaj膮c eLki i czech贸w/

Pozostaje problem legalnego wyprzedzania tych co jak eLka jad膮 max. 50km/h.

Data: 2013-01-09 13:32:53
Autor: Myjk
Czy dobrze rozumiem?
Wed, 9 Jan 2013 12:45:10 +0100, BaX
Ale ja bardzo ch臋tnie si臋 dostosuj臋 do SENSOWNYCH przepis贸w/ogranicze艅

Jakie to s膮 sensowne? Takie kt贸re akurat Tobie si臋 wydaj膮 odpowiednie? Je偶d偶臋 codziennie wszerz Wawy, w tym Tras膮 Siekierkowsk膮, gdzie jest
dopuszczone wcale niema艂o, bo 80/h -- 40% aut drze grubo ponad 100. Jasne,
mo偶na, nie ma przej艣膰, trzy pasy -- tylko po co, skoro zaraz na Dolinie si臋
stanie (a w drug膮 stron臋 na P艂owieckiej i Marsa), bo 艣wiat艂a, bo za du偶o i
za szybko auta nadje偶d偶aj膮 w stosunku do infrastruktury (tematu nie
rozdrapywa膰, bo tu jest jasno艣膰). Mnie od zawsze na drodze wpienia艂 brak p艂ynno艣ci jazdy. Tzn. jad臋 sobie te
60/h w mie艣cie, to mnie wyprzedzi pi臋tnastu czy dwudziestu, byle do
艣wiate艂, gdzie zamiast p艂ynnie przejecha膰, to si臋 si艂膮 rzeczy zaklopsuj膮 --
a ja nie jestem w rezultacie 贸smy na 艣wietle, tylko pi臋tnasty i zamiast
zero lub jednego cyklu, stoj臋 dwa, albo trzy -- bo im si臋 pewnie bardziej
艣pieszy ni偶 mnie...

Tylko jeden przyk艂ad mi wystarczy. Na ul. Czecha las po bokach, dwa pasy w
ka偶d膮 stron臋 oddzielone pasem zieleni (bez barier), ograniczenie do 60. Bez
sensu? Ot贸偶 na Kajki (du偶o wcze艣niej) i na Czecha przed g贸rk膮 (jaki艣 czas
temu po 艣miertelnym, rzek艂bym nawet, dramatycznym potr膮ceniu pieszego)
postawili FR. Od tego momentu znikn臋艂y korki do 艣wiate艂 na skrzy偶owaniu do
Weso艂ej. Zauwa偶y艂em, 偶e ludzie automatycznie zwolnili na ca艂ej d艂ugo艣ci,
ruch si臋 zwyczajnie up艂ynni艂. 呕eby nie by艂o w膮tpliwo艣ci, cykl 艣wiate艂 si臋
nie zmieni艂, bo ju偶 dawno mia艂 maksymaln膮 dopuszczaln膮 przepustowo艣膰 dla
g艂贸wnej drogi -- sam w tej sprawie kiedy艣 interweniowa艂em, nie raz, w ZDM.

Powodzenia temu kto wytrzyma tak膮 jazd臋 max.50km/k ,

Da si臋 wytrzyma膰. Od nowego roku testuj臋 swoj膮 wytrzyma艂o艣膰 psychiczn膮 na
drodze (cho膰 mam og贸lnie ci臋偶k膮 stop臋 i ca艂kiem niema艂o koni贸f pod mask膮 z
du偶ym niutonem). P贸ki co spalanie mi spad艂o o 3L na tej samej 30km trasie
-- czasu uby艂o mo偶e 5 minut. Spad艂a irytacja kapeluszami (zw艂aszcza
miszczami lewego pasa), przyby艂o du偶o wi臋cej irytacji przez cisn膮cych bez
sensu na zderzak (pomimo tego, 偶e je偶d偶臋 tylko prawym pasem i zazwyczaj jak
mam miejsce, to jednak te +10 do ograniczenia), zaje偶d偶aj膮cych drog臋 przy
zmianie pasa ruchu itd.

zakres bieg贸w 2-3.

No raczej si臋 silnik i skrzynia nie rozpadnie z tego powodu.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-01-09 12:59:19
Autor: AZ
Czy dobrze rozumiem?
On 2013-01-09, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

[...]

Testuje ostatnio to samo. Fakt - irytacji przez zapierdalaczy jest wiecej niz
jezdzac szybciej, wyprzedzanie i wciskanie sie na wydre przed maske, albo
skret w prawo na trzypasmowej przecinajac 3 pasy, jazda na zylete chociaz
z przodu sznur samochodow i nie ma gdzie jechac.

Co do plynnosci tez sie zgodze, codziennie jadac po pracy TT w strone Marek
korkuje sie most bo zamiast juz na poczatku zajac pas prowadzacy na kierunek
w ktora chce sie jechac trzeba cisnac lewym, pozniej hamowac bo nie ma jak
zjechac na lewo no i do tego skakanie a to na lewy a to na prawy bo zawsze
to 2 minuty w domu szybciej a reszta przez kretynow 5 minut pozniej. Do tego
jazda w korku, zamiast jechac wolno ale jechac to wszyscy pedal a pozniej
hamulec i tak non-stop a jak juz ktos sobie zrobi troche przerwy i sie toczy
to znajdzie sie zawsze jakis mundry ktory w ta luke wjedzie.

Jedynie motocyklem jezdze jak dawniej bo akurat tu czasowo mozna sporo
zaoszczedzic ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-01-09 14:11:42
Autor: BaX
Czy dobrze rozumiem?
Ale ja bardzo ch臋tnie si臋 dostosuj臋 do SENSOWNYCH przepis贸w/ogranicze艅

Jakie to s膮 sensowne? Takie kt贸re akurat Tobie si臋 wydaj膮 odpowiednie?

W mojej wypowiedzi by艂o jedno zdanie kt贸re definuje ten konkretny przypadek, wi臋kszo艣膰 jedzie ~60/70km/h i nie ma problemu z p艂ynno艣ci膮, po drodze nie ma 艣wiate艂, nie ma kork贸w. Korek tworzy eLka i ci co jad膮 ~50km/h

Mnie od zawsze na drodze wpienia艂 brak p艂ynno艣ci jazdy.

Mnie te偶, jade sobie ~70km/h, a tu jeb, w臋偶yk kilku samoch贸d贸w kt贸ry prowadzi eLka albo czech i mam wizje kolejnych kilku/nastu km jazdy 50km/h.

Data: 2013-01-09 14:42:25
Autor: Myjk
Czy dobrze rozumiem?
Wed, 9 Jan 2013 14:11:42 +0100, BaX
Jakie to s膮 sensowne? Takie kt贸re akurat Tobie si臋 wydaj膮 odpowiednie?
W mojej wypowiedzi by艂o jedno zdanie kt贸re definuje ten konkretny przypadek,

Nic nie definiuje, bo nie jeste艣 osob膮 wiarygodn膮 -- kierujesz si臋 tylko
w艂asnym interesem. To jest typowe dla ludzi zachowanie. Nie przeszkadza im
wi臋ksza pr臋dko艣膰 w danym miejscu, wr臋cz piekl膮 si臋 偶e ograniczenie to
g艂upota, dop贸ki w okolicy nie mieszkaj膮 albo dziecko nie chodzi do szko艂y.
Nie przeszkadzaj膮 im drogi (S i A) i wr臋cz psiocz膮, 偶e dr贸g w PL brakuje,
dop贸ki droga nie zacznie powstawa膰 ko艂o nich -- wtedy wielki lament i
blokowanie inwestycji... itd.

wi臋kszo艣膰 jedzie ~60/70km/h i nie ma problemu z p艂ynno艣ci膮, po drodze nie ma 艣wiate艂, nie ma kork贸w. Korek tworzy eLka i ci co jad膮 ~50km/h

Klopsuje si臋 tylko dlatego, 偶e zamiast 50 jad膮 60-70.
Mnie od zawsze na drodze wpienia艂 brak p艂ynno艣ci jazdy.
Mnie te偶, jade sobie ~70km/h, a tu jeb, w臋偶yk kilku samoch贸d贸w kt贸ry prowadzi eLka albo czech i mam wizje kolejnych kilku/nastu km jazdy 50km/h.

Mimo tego pyta艂e艣 si臋 czy si臋 da, to ci odpisa艂em.
Da si臋.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-01-09 15:06:14
Autor: BaX
Czy dobrze rozumiem?

[...]

Znaczy nic nie stoi na przeszkodzie aby postawi膰 ograniczenie 40km/h i FR , wtedy jak pojedziesz 40km/h b臋dzie p艂ynnie i dodatkowo nie zap艂acisz.

[...]

Ka偶dy absurd da si臋 wyt艂umaczy膰 przy pomocy pasuj膮cych argument贸w.

Data: 2013-01-09 15:15:38
Autor: BaX
Czy dobrze rozumiem?
[...]

Pierdu, pierdu co stoi na przeszkodzie aby PRZY SZKOLE sta艂 FR albo patrol gdzie wi臋kszo艣膰 zwalnia, a nie kurwa w szczerym polu gdzie te偶 jest 50km/h ale ma艂o kto zwalnia? To jest ta zasadnicza r贸偶nica.

Data: 2013-01-14 07:39:41
Autor: Myjk
Czy dobrze rozumiem?
Wed, 9 Jan 2013 15:15:38 +0100, BaX
[...]

Zwalniaj膮, bo s膮 zazwyczaj (a nawet w wi臋kszo艣ci), progi zwalniaj膮ce.
a nie kurwa w szczerym polu gdzie te偶 jest 50km/h ale ma艂o kto zwalnia? To jest ta zasadnicza r贸偶nica.

Dla ciebie to jest szczere pole, dla dzieci droga do szko艂y, cz臋sto dla
doros艂ych droga do autobusu, pracy. 呕e ty ich nie widzisz, to akurat 偶aden
argument.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-01-09 18:38:03
Autor: John Ko艂alsky
Czy dobrze rozumiem?

U偶ytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl>

wi臋kszo艣膰 jedzie ~60/70km/h i nie ma problemu z p艂ynno艣ci膮, po drodze nie ma
艣wiate艂, nie ma kork贸w. Korek tworzy eLka i ci co jad膮 ~50km/h

Klopsuje si臋 tylko dlatego, 偶e zamiast 50 jad膮 60-70.

Nie, dlatego, 偶e nie da si臋 wyprzedzi膰

Data: 2013-01-09 19:07:13
Autor: AZ
Czy dobrze rozumiem?
On 2013-01-09, John Ko艂alsky <john@kowal.invalid> wrote:

Klopsuje si臋 tylko dlatego, 偶e zamiast 50 jad膮 60-70.

Nie, dlatego, 偶e nie da si臋 wyprzedzi膰
Jakbys jechal 50 to bys nie dogonil i wyprzedzac bys nie musial, takie trudne?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-01-09 21:34:37
Autor: John Ko艂alsky
Czy dobrze rozumiem?

U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com>

Klopsuje si臋 tylko dlatego, 偶e zamiast 50 jad膮 60-70.

Nie, dlatego, 偶e nie da si臋 wyprzedzi膰

Jakbys jechal 50 to bys nie dogonil i wyprzedzac bys nie musial, takie trudne?

Jakby w domu zosta艂 te偶. Trudne ?

Data: 2013-01-09 15:29:48
Autor: J.F
Czy dobrze rozumiem?
[...]

16 km/50 = 19'12",  16/70=13'40".

Wiecej melisy :-)

J.

Data: 2013-01-09 17:01:33
Autor: BaX
Czy dobrze rozumiem?

[...]

LOL, jak ju偶 tak si臋 chcesz bawi膰 to tylko policzmy:

- tygodniowo to 6x 11 min czyli ponad godzina lub 5x 11 czyli prawie godzina
- miesi臋cznie albo prawie albo ponad 4h

a to tylko ~700km

Data: 2013-01-14 07:36:21
Autor: Myjk
Czy dobrze rozumiem?
Wed, 9 Jan 2013 17:01:33 +0100, BaX
16 km/50 = 19'12",  16/70=13'40".
Wiecej melisy :-)
LOL, jak ju偶 tak si臋 chcesz bawi膰 to tylko policzmy:

Zawsze mo偶esz si臋 przesi膮艣膰 do zbiorkomu.
Policz dla odmiany ile wtedy ci zajmie dojazd.

Dla mnie to jest 2,5h vs 45-60 minut autem w jedn膮 stron臋 (uwaga, P脫艁TOREJ
GODZINY R脫ZNICY) zgodnie z _wszystkimi_ ograniczeniami pr臋dko艣ci. 3h
dziennie, 15h tygodniowo, 60h miesi臋cznie -- a ty mi tu z jakimi艣
艣miesznymi 4h miesi臋cznie wyje偶d偶asz. Nie dosy膰 偶e szybciej, to jest mi
ciep艂o, na 艂eb nie kapie, nie 艣mierdzi mi 偶ul niedomyty, muzyka gra (albo
film). We藕 si臋 zrewiduj, bo zawsze mo偶e by膰 gorzej ni偶 jazda zgodnie z
przepisami i przesta艅 si臋 nad sob膮 rozczula膰.

--
Pozdor Myjk

Data: 2013-01-11 10:07:14
Autor: ddddddd
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 2013-01-09 13:32, Myjk pisze:
Wed, 9 Jan 2013 12:45:10 +0100, BaX

Ale ja bardzo ch臋tnie si臋 dostosuj臋 do SENSOWNYCH przepis贸w/ogranicze艅

Jakie to s膮 sensowne? Takie kt贸re akurat Tobie si臋 wydaj膮 odpowiednie?

nie, te kt贸re mi wydaj膮 si臋 odpowiednie :)

[...]

nie znam tej drogi, ale skoro chc膮 lecie膰 100 i nie stwarza to zagro偶enia to powinno si臋 na to pozwoli膰. No chyba 偶e dajemy 80km/h dlatego 偶e i tak gdzie艣 tam dalej stan膮 - ale r贸wnie dobrze mo偶na by w ca艂ym kraju da膰 50km/h, bo i tak gdzie艣 trzeba na 艣wiat艂ach stan膮膰 i przepu艣ci膰 pieszego.

[...]

zawsze b臋dzie kto艣 komu si臋 bardziej b臋dzie spieszy膰 - ja o ile poza terenem zabudowanym, a w szczeg贸lno艣ci na autostradach i ekspres贸wkach znacznie przekraczam pr臋dko艣膰, o tyle w zabudowanym i na ruchliwych drogach poza zabudowanym jad臋 jak wszyscy (co nie znaczy przepisowo - bo jednak normalna pr臋dko艣膰 w zabudowanym to najcz臋艣ciej 60-70km/h)
Mimo 偶e najcz臋艣ciej jad臋 tak jak inni i do艣膰 cz臋sto kogo艣 wpuszczam z bocznej uliczki, to czasem mam dzie艅 w kt贸rym mi si臋 spieszy i ani nikogo nie chc臋 wpu艣ci膰, ani nie trzymam takiej pr臋dko艣ci jak inni - bo mimo 偶e pr臋dko艣ci膮 w mie艣cie nie nadrobisz za du偶o, to ka偶dy dodatkowy cykl 艣wiate艂 do odstane kolejne minuty...

[...]

na trasie 30km - wi臋c pewnie spod miasta do miasta i to w godzinach szczytu - da si臋.
Ja do Wroc艂awia te偶 mam 30km, autostrad膮 z ograniczeniem 110km/h, zwykle latam tam ok. 150km/h. A spalanie mam pewnie kilka litr贸w mniejsze ni偶 jak bym jecha艂 wymarzonym samochodem. Jak bym chcia艂 oszcz臋dza膰 na paliwie to bym kupi艂 co艣 z litrowym silnikiem, a nie 3x wi臋kszym...

Spad艂a irytacja kapeluszami (zw艂aszcza
miszczami lewego pasa),

to fakt

[...]

Ja sporo latam autostrad膮. Pr臋dko艣膰 90km/h - bez sensu, bo tiry jad膮 92km/h ;). Jecha膰 110km/h - bez sensu, co chwil臋 musisz wyprzedza膰 tira, a co za tym idzie hamowa膰 bo kto艣 p臋dzi lewym 120, 130, lub 150km/h. Jedyny plus tej pr臋dko艣ci jest taki 偶e mo偶esz ustawi膰 tempomat, a w tym czasie zaparzy膰 kaw臋, ogl膮dn膮膰 film czy posprz膮ta膰 w baga偶niku :)
149km/h - pr臋dko艣膰 idealna, 艂atwo ustawi膰 tempomat, jak kto艣 jedzie 110-120 to widzi 偶e 'zapierdalasz' i cz臋sto ma czas zjecha膰 na prawy pas, dzi臋ki czemu twoja jazda jest do艣膰 p艂ynna,uwa偶a膰 musisz w zasadzie tylko na tiry (bo oni nie oceniaj膮 przy zmianie pasa pr臋dko艣ci auta na lewym,a tylko i wy艂膮cznie odleg艂o艣膰), trzymaj膮c 'bezpieczny odst臋p' w zasadzie prawie nic ci nie grozi (w sensie takim 偶e wyjdziesz z prawie ka偶dej opresji - ostatnio tirowi przede mn膮 strzeli艂a opona, akurat gdy wyprzedza艂a go kolumna jad膮ca 140-150km/h, na szcz臋艣cie ja oraz ten przede mn膮 i za mn膮 trzymali艣my dobre odst臋py i w zasadzie poza nami chyba nikt nie musia艂 gwa艂townie hamowa膰 (ci z ty艂u tylko zredukowali pr臋dko艣膰 widz膮c awaryjki)]
Przy czym twierdz膮c 偶e 149 to pr臋dko艣膰 idealna nie uwa偶am 偶eby wy偶sza pr臋dko艣膰 by艂a niebezpieczna - zale偶y jaki jest ruch, czasem spokojnie mo偶na 200 lecie膰 nie stwarzaj膮c 偶adnego zagro偶enia

Lukasz

Data: 2013-01-09 13:46:11
Autor: Andrzej Lawa
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 09.01.2013 12:45, BaX pisze:

[...]

A ile chcia艂by艣 grza膰 przez wioski? St贸w膮?

Data: 2013-01-09 06:20:19
Autor: Aron
Czy dobrze rozumiem?
On 9 Sty, 13:46, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:

A ile chcia砨y grza przez wioski? St體?

no jak ktos jedzie wolniej to gej :)

Data: 2013-01-09 14:41:38
Autor: BaX
Czy dobrze rozumiem?
[...]

Nie, wystarczy tyle ile jedzie 'ca艂a reszta' gdy nie ma maruder贸w i jest spokojny ruch czyli 60-70km/h, jak jest lu藕niej wi臋kszo艣膰 jedzie 70-80km/h. Przez wioski nie da si臋 tyle jecha膰 bo ruch sam si臋 spowalnia przez tych co skr臋caja, staj膮, wje偶dzaj膮 itd.

Data: 2013-01-09 15:40:29
Autor: Andrzej Lawa
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 09.01.2013 14:41, BaX pisze:

[...]

Z mojego do艣wiadczenia: je偶d偶enie 70-80 tam gdzie jest lu藕niej na
obszarze zabudowanym nie ma sensu, bo wtedy cz臋艣ciej trzeba mocno
hamowa膰 przed skr臋caj膮cymi, wyje偶d偶aj膮cymi i przechodz膮cymi.

Podstawa to takie dobranie pr臋dko艣ci, 偶eby jecha膰 p艂ynnie. I o dziwo
zwykle wychodzi oko艂o 50.

Data: 2013-01-09 15:57:53
Autor: J.F
Czy dobrze rozumiem?
U偶ytkownik "Andrzej Lawa"  napisa艂 w wiadomo艣ci
Z mojego do艣wiadczenia: je偶d偶enie 70-80 tam gdzie jest lu藕niej na
obszarze zabudowanym nie ma sensu, bo wtedy cz臋艣ciej trzeba mocno
hamowa膰 przed skr臋caj膮cymi, wyje偶d偶aj膮cymi i przechodz膮cymi.

Nieprawda - jedziesz szybko, to nie wyjezdzaja ani nie wychodza :-)

Podstawa to takie dobranie pr臋dko艣ci, 偶eby jecha膰 p艂ynnie. I o dziwo
zwykle wychodzi oko艂o 50.

pochwalic swoj zarzad drog, za ustawienie zielonej fali.

We wroclawiu potrafili jedna ustawic na 70 ... choc jak wjezdzam pozno w fazie, to musze szybciej, aby przejechac plynnie :-)

J.

Data: 2013-01-09 16:11:01
Autor: BaX
Czy dobrze rozumiem?

[...]

A z mojego u siebie 70-80 bo to jest na tyle szybko, 偶e nie zd膮偶膮 wyjecha膰 ci kt贸rzy za 100m skr臋caj膮 pod sklep.

Data: 2013-01-09 07:21:16
Autor: Aron
Czy dobrze rozumiem?
z fotoradarem jest tak
1. jak nie zwolnisz - zaplacisz mandat
2. jak zwolnisz = mniejsze prawdopodobienstwo wypadku = oszczednosc
dla NFZ, ZUS, KRUS, PZU itp.

Data: 2013-01-09 13:59:08
Autor: masti
Czy dobrze rozumiem?
Dnia pi臋knego Wed, 09 Jan 2013 12:03:49 +0100 osobnik zwany Myjk napisa艂:

[...]

dawno takiego bezsensownego be艂kotu nie czyta艂em.
Po pierwsze ograniczenia nie s膮 stawiane sensownie
po drugie one nie maja by膰 takie, 偶eby slepy dziadek na 艂ysch oponach bez zawieszenia przejecha艂 w kazdych warunkach bezpiecznie
po trzecie to kierowca jest odpowiedzialny za bezpieczn膮 pr臋dko艣膰 co oznacza, ze IMHO ograniczenia powinny zosta膰 w og贸le zdjete
po czwarte przestrzeganie obecnych bezsensownych ogranicze艅 nie ma zadnego zwiazku z FR

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-01-09 15:12:45
Autor: J.F
Czy dobrze rozumiem?
U偶ytkownik "masti"  napisa艂 w wiadomo艣ci
po trzecie to kierowca jest odpowiedzialny za bezpieczn膮 pr臋dko艣膰 co
oznacza, ze IMHO ograniczenia powinny zosta膰 w og贸le zdjete

A widzisz - niekoniecznie.
To dla nas lepiej - jedziesz w zgodzie z ograniczeniem, jest lato, sucha droga ... i nie twoja wina ze ktos wylal na droge olej, czy za zakretem traktor z dwiema przyczepami wyjezdza z pola na droge.

Ba - nie bylo tablicy "Droga nieutrzymywana w okresie zimowym", wiec nie mozna zwalac na kierowce jak wjechal w gololedz, bo do tej pory byla droga sucha, ale sie gmina zmienila :-)

Nasze sady jeszcze do tego chyba nie dorosly, ale powoli i to sie przebije

po czwarte przestrzeganie obecnych bezsensownych ogranicze艅 nie ma
zadnego zwiazku z FR

Jak to nie ma ? Im wiecej FR, tym bardziej bedziesz przestrzegal ograniczen, nawet tych bezsensownych :-)

J.

Data: 2013-01-09 14:33:18
Autor: masti
Czy dobrze rozumiem?
Dnia pi臋knego Wed, 09 Jan 2013 15:12:45 +0100 osobnik zwany J.F napisa艂:

[...]

to ja proponuje wprowadzi膰 ograniczenie do 0kmh. Wtedy na pewno nie bedzie wypadk贸w drogowych

[...]

a w 偶yciu.

Data: 2013-01-09 16:01:46
Autor: J.F
Czy dobrze rozumiem?
[...]

I dlatego wlasnie takie istotne aby byl ustawowy limit - tyle ci wolno jechac  :-)

A co, wyemigrujesz ?

J.

Data: 2013-01-09 16:16:39
Autor: masti
Czy dobrze rozumiem?
Dnia pi臋knego Wed, 09 Jan 2013 16:01:46 +0100 osobnik zwany J.F napisa艂:

U偶ytkownik "masti"  napisa艂 w wiadomo艣ci Dnia pi臋knego Wed, 09 Jan 2013
[...]

r贸wnie dobrze mo偶na znie艣膰 prawa jazdy. W sumie ka偶dy wie co to 50kmh

[...]

nie, wiem gdzie s膮.

Data: 2013-01-09 18:39:57
Autor: John Ko艂alsky
Czy dobrze rozumiem?

U偶ytkownik "masti" <gone@to.hell>

..
po trzecie to kierowca jest odpowiedzialny za bezpieczn膮 pr臋dko艣膰 co
oznacza, ze IMHO ograniczenia powinny zosta膰 w og贸le zdjete

Zdj臋te to nie, ale zmienione na znaki informacyjne

Data: 2013-01-09 16:21:00
Autor: BartekK
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 2013-01-09 12:03, Myjk pisze:
[...]

Wystarczy艂oby zmieni膰 w przepisach, 偶e tablica z "ograniczeniem pr臋dko艣ci" podaje jedynie nie "dozwolon膮 pr臋dko艣膰", a pr臋dko艣膰 "maksymaln膮 zalecan膮 dla bezpiecznej jazdy" ale jej przekroczenie nie jest karalne. Karalne (i to drastycznie mocniej ni偶 w innym przypadku) jest spowodowanie zdarzenia z powodu przekroczenia tej pr臋dko艣ci:
- Je艣li jedziesz szybciej (bo umiesz/wiesz 偶e mo偶na), i nic z艂ego si臋 nie dzieje - nikt ci ju偶 g艂owy nie urwie.
- Je艣li jedziesz szybciej i przeceniasz swoje si艂y/mo偶liwo艣ci i powodujesz zdarzenie - to masz przesrane na maksa
- Je艣li jedziesz wolniej - te偶 dobrze, masz to samo co dzisiaj.

Je艣li w jakim艣 miejscu jest faktyczna konieczno艣膰 zwolnienia (np obecnie jest 30km/h bo ostry zakr臋t) to i tak jest to sygnalizowane odpowiednim znakiem informacyjnym (ostry zakr臋t, skrzy偶owanie, niebezpieczny punkt, podporz膮dkowana za 300m itp). Wystarczy艂oby czyta膰 te znaki a nie ignorowa膰.
Je艣li w jakim艣 miejscu jest konieczno艣膰, by auta zwalnia艂y, bo np inaczej piesi nie mogliby przej艣膰 przez jezdni臋 bezpiecznie - to wystarczy zrobi膰 szykan臋 czy inny pr贸g zwalniaj膮cy...

No ale to nie przejdzie z kilku powod贸w. Cho膰by fiskalno-bud偶etowych...

Data: 2013-01-09 18:00:03
Autor: J.F
Czy dobrze rozumiem?
U偶ytkownik "BartekK"  napisa艂 w wiadomo艣ci
Wystarczy艂oby zmieni膰 w przepisach, 偶e tablica z "ograniczeniem pr臋dko艣ci" podaje jedynie nie "dozwolon膮 pr臋dko艣膰", a pr臋dko艣膰 "maksymaln膮 zalecan膮 dla bezpiecznej jazdy" ale jej przekroczenie nie jest karalne.

Tylko powiedzmy sobie szczerze - kierowca stara sie jechac z predkoscia taka, aby samochodu nie uszkodzic.
Niestety - czasem ocena sytuacji go zawodzi, i mamy wypadek.
To nie jest zjawisko czeste, bo jednak ta wypadkowosc to jest bardzo sporadyczna sprawa (wypadek z rannymi raz na ~500 lat jazdy, kolizja .... trudniej powiedziec - co 15 lat ? ),

[...]

Tylko czy to ma sens ? Do czysto przypadkowego zdarzenia (no, bez kar to juz moze mniej przypadkowego) bedzie duza kara, w wyniku ktorej sprawca siedzi, nic nie robi, podatku nie placi, akcyzy nie placi, telewizje oglada, abonamentu nie placi, zusu nie placi, ale emeryture bedzie chcial, do utrzymania spoleczenstwo musi doplacac.

Przy czym niektorzy wykazuja sie rozsadkiem, i choc nie ma takiego obowiazku, to oni pilnie przestrzegaja ograniczen, bo nie ma sensu ryzykowac srogiego wyroku.

To moze lepiej na zaswiadczenie od ubezpieczyciela - ile procent znizki za bezwypadkowa jazde, o tyle mozna predkosc przekroczyc :-)

[...]

Trzeba by nowy znak opracowac - uwaga, naprawde niebezpieczny zakret.
Bo te co sa, to za czesto stoja i nikt na nie nie zwraca uwagi :-)

Je艣li w jakim艣 miejscu jest konieczno艣膰, by auta zwalnia艂y, bo np inaczej piesi nie mogliby przej艣膰 przez jezdni臋 bezpiecznie - to wystarczy zrobi膰 szykan臋 czy inny pr贸g zwalniaj膮cy...

Pieszy przechodzi raz na godzine, a 2000 samochodow niszczy zawieszenie :-P

No ale to nie przejdzie z kilku powod贸w. Cho膰by fiskalno-bud偶etowych...

Sprzedawac zaswiadczenia uprawniajace do szybszej jazdy.
100zl rocznie  za kazde 10km/h :-)
Oczywiscie nie wiecej niz znizka na polisie i po ukonczeniu doszkalajacego kursu :-)

J.

Data: 2013-01-09 19:00:51
Autor: BartekK
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 2013-01-09 18:00, J.F pisze:
Sprzedawac zaswiadczenia uprawniajace do szybszej jazdy.
100zl rocznie  za kazde 10km/h :-)
Oczywiscie nie wiecej niz znizka na polisie i po ukonczeniu
doszkalajacego kursu :-)
A tak odchodz膮c od narzeka艅 fiskalno-radarowych... Ciekawi mnie jaka jest podstawa ustawiania takich a nie innych ogranicze艅, poza ustawowymi ograniczeniami np dla terenu zabudowanego, dla autostrady itp. Sk膮d to wynika? Czy jest jaki艣 wz贸r (np przy promieniu skr臋tu ile艣tam - ustawiamy ile艣tam km/h, bo przy tej pr臋dko艣ci si艂a od艣rodkowa to ile艣tam, a dla statystycznej opony, statystycznej przyczepno艣ci i masy pojazdu gwarantuje to przyczepno艣膰 ok), metoda obliczeniowa, test praktyczny (jak skacowany J贸zek ledwo przejedzie 40km/h, w deszczu, prze艂adowanym 偶ukiem na 艂ysych oponach, to asekuracyjnie ustawimy ograniczenie do 30km/h)?

Ciekawi mnie to, bo w ko艅cu mamy post臋p, kilkana艣cie/-dzie艣ci lat temu:
- nie by艂o opon zimowych, i praktycznie wszyscy je藕dzili ca艂y rok na jakich艣 balonowatych d臋bicach d124 o profilu /70 lub /80, kt贸re (nie)trzyma艂y si臋 drogi o wiele gorzej ni偶 najgorsze wsp贸艂czesne opony ze 艣mietnika
- zawieszenia w syrence, 125p, czy 偶uku dawa艂y znikome walory jezdne, trzymanie si臋 drogi i prowadzenie by艂o co najmniej w膮tpliwe...
- hamulce te偶 bywa艂y r贸偶nej jako艣ci, nie do艣膰 偶e b臋bnowe, to czasem bez wspomagania, a przewa偶nie bez ABSu,
- pasy bezpiecze艅stwa by艂y lub nie, bezw艂adno艣ciowe raczej rzadko, a poduszek bezpiecze艅stwa nie by艂o w og贸le, nie m贸wi膮c ju偶 o strefach zgniotu, i og贸lnym bezpiecze艅stwie w aucie.
- bezpiecze艅stwo pieszych le偶a艂o ca艂kowicie (ostre elementy, twarde kanciaste maski itp)
- osi膮gni臋cie 100km/h to by艂o ju偶 prawdziwe szale艅stwo i 艣mier膰 w oczach, ma艂o kto tyle p臋dzi艂. Nie wszystkie auta tyle w og贸le osi膮ga艂y, a nawet te co osi膮ga艂y - to by艂y ju偶 na granicy utraty panowania...

Teraz mamy wszystko ultrabezpieczne, nawet poduszki powietrzne dla pieszych, proste tanie auta prowadz膮 si臋 znacznie lepiej ni偶 pojazdy wyczynowe z tamtych lat, mamy opony na ka偶d膮 pogod臋 inne i przemys艂 oponiarski te偶 nie sta艂 w miejscu, nawet drogi s膮 (pomimo wszystko) troch臋 lepsze... a mamy teraz ostrzejsze ograniczenia pr臋dko艣ci i mamy super-sprz臋tem (w por贸wnaniu do tamtych aut) je藕dzi膰 wolniej ni偶 w tych poga艅skich barbarzy艅skich czasach topornej blachy?

Data: 2013-01-09 19:09:44
Autor: Marcin N
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 2013-01-09 19:00, BartekK pisze:

Teraz mamy wszystko ultrabezpieczne,(...)

W Gdyni zbudowano nowy dojazd do obwodnicy. Na ostatnim zakr臋cie postawiono ograniczenie do 70. Tydzie艅 p贸藕niej na tym zakr臋cie wywr贸ci艂a si臋 ci臋偶ar贸wka. Czym pr臋dzej zmieniono ograniczenie do 50 i zawsze tam susz膮.

W 艂adny ciep艂y dzie艅 mo偶na ten zakr臋t pokona膰 ponad 100 km/h z ogromnym zapasem. Policja pilnuje 50, bo 21-latek za kierownic膮 ci臋偶ar贸wki si臋 nie wyrobi艂.

Nikt nie sprawdzi艂, jak szybko tamten jecha艂, nikt si臋 nie zastanowi艂, po co ograniczenie do 50 dla osob贸wek. Za to policja od razu si臋 zorientowa艂a, 偶e to 艣wietna miejsc贸wka, bo ograniczenie jest bez sensu.

--
MN

Data: 2013-01-09 19:19:09
Autor: J.F
Czy dobrze rozumiem?
[...]

IMO - one sie trzymaly drogi calkiem dobrze. Na sniegu tez.
W kazdym badz razie predkosci srednie to mi raczej spadly - poza autostradami chwilowa teraz nieco wieksza, ale coraz rzadziej sie ja rozwija.

- zawieszenia w syrence, 125p, czy 偶uku dawa艂y znikome walory jezdne, trzymanie si臋 drogi i prowadzenie by艂o co najmniej w膮tpliwe...

Hm, syrenka jezdzilo sie  .... normalnie. Moze z punktu widzenia rajdowca gorzej.
Jesli cos szkodzilo, to RWD w niektorych (wiekszosci ?) aut.

Zuk ... on chyba zbyt szybko nie potrafil pojechac.

- hamulce te偶 bywa艂y r贸偶nej jako艣ci, nie do艣膰 偶e b臋bnowe, to czasem bez wspomagania, a przewa偶nie bez ABSu,

Brak ABS nie przeszkadza .. no powiedzmy wytrenowanemu kierowcy nie przeszkadza.
Ale bebnowe bywaly po prostu slabe.

- bezpiecze艅stwo pieszych le偶a艂o ca艂kowicie (ostre elementy, twarde kanciaste maski itp)

W syrence ? :-)

- osi膮gni臋cie 100km/h to by艂o ju偶 prawdziwe szale艅stwo i 艣mier膰 w oczach, ma艂o kto tyle p臋dzi艂. Nie wszystkie auta tyle w og贸le osi膮ga艂y, a nawet te co osi膮ga艂y - to by艂y ju偶 na granicy utraty panowania...

No, syrenka wiecej potrafila, maluch z duzym trudem ale tez.

Maluchem kiedys potrafilem uciec tirowi, co prawda wymagalo to ignorowania wiosek.
Dzis tiry wyprzedzaja mnie we wioskach - za duzo FR.
No, "dzis" to moze juz nie - FR i ich dopadly ..

troch臋 lepsze... a mamy teraz ostrzejsze ograniczenia pr臋dko艣ci i mamy super-sprz臋tem (w por贸wnaniu do tamtych aut) je藕dzi膰 wolniej ni偶 w tych poga艅skich barbarzy艅skich czasach topornej blachy?

No ale widziales ile wtedy bylo trupow rocznie na milion samochodow ? :-)

J.

Data: 2013-01-10 18:06:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy dobrze rozumiem?
On Wed, 9 Jan 2013, BartekK wrote:

Wystarczy硂by zmieni w przepisach, 縠 tablica z "ograniczeniem pr阣ko禼i" podaje jedynie nie "dozwolon pr阣ko舵", a pr阣ko舵 "maksymaln zalecan dla bezpiecznej jazdy" ale jej przekroczenie nie jest karalne.
Karalne (i to drastycznie mocniej ni w innym przypadku) jest spowodowanie
zdarzenia z powodu przekroczenia tej pr阣ko禼i:
[...]
Je秎i w jakim miejscu jest faktyczna konieczno舵 zwolnienia (np obecnie jest 30km/h bo ostry zakr阾) to i tak jest to sygnalizowane odpowiednim znakiem informacyjnym (ostry zakr阾, skrzy縪wanie, niebezpieczny punkt, podporz眃kowana za 300m itp). Wystarczy硂by czyta te znaki a nie ignorowa.

  Ale powstaje dodatkowy problem z ustalaniem winy.
  Go舵 ma pierwsze駍two, i teraz on jest winnym z tytu硊 "spowodowania
niemo縧iwo禼i" (niemo縧iwo禼i dostatecznie wczesnego spostrze縠nia)
poprzez z砤manie zakazu: to nie przypadek kiedy widzi 縠 ten
z pierwsze駍twem jedzie za szybko.
  Taka propozycja IMVHO wskazywa砤by na konieczno舵 wprowadzenia
obowi眤ku jazdy z "pr阣ko禼i zasi阦u wzroku" (kraksa za zakr阾em
->winny).

  No i dochodzi intencja umo縧iwienia w潮czenia si do ruchu
tym z boku (pod warunkiem przestrzegania prawa przez tych
z pierwsze駍twa oczywi禼ie).

  Na m骿 gust, proponujesz wprowadzenie DWU kategorii znak體 :)
(a co konwencja na to?)

Je秎i w jakim miejscu jest konieczno舵, by auta zwalnia硑, bo np inaczej piesi nie mogliby przej舵 przez jezdni bezpiecznie - to wystarczy zrobi szykan czy inny pr骻 zwalniaj眂y...

  Nie wsz阣zie mo縩a, wystarczy 縠 t drog je縟勘 ci昕眗體ki lub
autobusy.

No ale to nie przejdzie z kilku powod體. Cho鎎y fiskalno-bud縠towych...

  Ale nie tylko :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-09 13:44:40
Autor: Andrzej Lawa
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 09.01.2013 11:38, Jacek pisze:

- je偶eli powstaj膮 przepisy k艂贸c膮ce si臋 ze zdrowym rozs膮dkiem, jakie艣
nieuzasadnione ograniczenia, tereny zabudowane lasem itp. itd. to PRAWO
ulega degeneracji do przepisu.

Czasem 贸w k艂贸c膮cy si臋 zdrowy rozs膮dek wynika z niewiedzy. Kiedy艣 jad臋
sobie - zakr臋t i 30km/h. My艣l臋 sobie: taki zakr臋t i 30? A, lepiej
zwolni臋, bo mog膮 polowa膰 na jelenia... i dobrze zrobi艂em, bo wprawdzie
nie polowali, ale zakr臋t by艂 taki porypany, 偶e jakbym pojecha艂
"normalnie", to m贸g艂bym mie膰 problem.

Ale faktem jest, 偶e czasem ograniczenia s膮 lekko przegi臋te - teraz np.
mam taki 艂uk po drodze, na kt贸rym ci膮gle jakie艣 mato艂y wylatywa艂y, wi臋c
postawili ograniczenie do 30km/h... a jak si臋 jecha艂o normalne 50-60 to
problem贸w (poza go艂oledzi膮) nie powinno by膰.

A jad膮c przez lat te偶 czasem lepiej zwolni膰 - jak si臋 ludzie szwendaj膮
(obszar zabudowany) to jakie艣 zwierz膮tko bardziej gabarytowe mo偶e si臋
sp艂oszy膰.

Data: 2013-01-09 18:53:21
Autor: Jacek
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 2013-01-09 13:44, Andrzej Lawa pisze:

[...]
Tu si臋 nie zgodz臋, 偶e z niewiedzy. Po prostu cz艂owiek ma sw贸j rozum (jeden mniej inny wi臋cej, ale ka偶dy uwa偶a, 偶e ma go w dostatecznej ilo艣ci) ;-) i obserwuj膮c tez znaki "na wyrost" przyzwyczaja si臋, 偶e takie s膮 i ju偶. Taki wyj膮tek potwierdza regu艂臋.
W Austrii na przyk艂ad s膮 cz臋sto znaki ogranicze艅 osobno dla ci臋偶arowych i osobowych a tak偶e znaki "bei Nasse" czyli obowi膮zuj膮ce, jak jest mokro. Widz膮c takie co艣 my艣l臋: "a jednak, jak si臋 chce to mo偶na".
Jacek

Data: 2013-01-09 20:28:53
Autor: Andrzej Lawa
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 09.01.2013 18:53, Jacek pisze:

Tu si nie zgodz, 縠 z niewiedzy. Po prostu cz硂wiek ma sw骿 rozum

Jak nie jak tak? Pierwszy raz jedziesz, to nie wiesz jaka trasa.

(jeden mniej inny wi阠ej, ale ka縟y uwa縜, 縠 ma go w dostatecznej
ilo禼i) ;-) i obserwuj眂 tez znaki "na wyrost" przyzwyczaja si, 縠
takie s i ju. Taki wyj眛ek potwierdza regu酬.

Powszechny i ra勘cy b潮d logiczny.

Ka縟y wyj眛ek obala regu酬.

W Austrii na przyk砤d s cz阺to znaki ogranicze osobno dla ci昕arowych

U nas te czasem bywaj.

i osobowych a tak縠 znaki "bei Nasse" czyli obowi眤uj眂e, jak jest
mokro. Widz眂 takie co my秎: "a jednak, jak si chce to mo縩a".

To ma, jak kij, dwa ko馽e. Jeden taki, 縠 precyzuje, drugi taki, 縠
nadmierna komplikacja znak體 negatywnie wp硑wa na szybko舵 ich
przyswajania. Zw砤szcza jak s jakie durne literowe dopiski. Jedzie
sobie powiedzmy kto do Francji nie znaj眂 niemieckiego i go kln, bo
tego "nasse" nie chwyci i b阣zie jecha z deszczow pr阣ko禼i ;)

Data: 2013-01-10 09:01:49
Autor: Jacek
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 2013-01-09 20:28, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 09.01.2013 18:53, Jacek pisze:

Tu si nie zgodz, 縠 z niewiedzy. Po prostu cz硂wiek ma sw骿 rozum

Jak nie jak tak? Pierwszy raz jedziesz, to nie wiesz jaka trasa.
Pierwszy raz jad i zak砤dam, 縠 ten znak tak縠 b阣zie "na wyrost" jak wi阫szo舵 u nas.

[...]
Mo縠 nie zna j陑yka, bo jest czytelny piktogram, wi阠 si domy秎i, nawet, jakby by Arabem i nie wiedzia co to deszcz.
Jacek

Data: 2013-01-10 12:54:15
Autor: J.F
Czy dobrze rozumiem?
U縴tkownik "Jacek"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Az taki czytelny to on nie jest
http://www.autosieger.de/article590.html

Uwaga koleiny ? Na betonie ?

No ale jesli stoi taki na autostradzie, to mozna delikwenta latwo wyprzedzic.

J.

Data: 2013-01-09 19:12:14
Autor: Jacek
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 2013-01-09 11:38, Jacek pisze:
Mamy teraz wojn臋 o pr臋dko艣膰.
Dzi艣 obje藕dzi艂em p贸艂 艢l膮ska i kawa艂ek Ma艂opolski i obserwowa艂em ograniczenia i to, jak jad膮 ludzie. Np. dwupasm贸wka i co kawa艂ek ograniczenie jak nie 70 to 50. Pr臋dko艣膰 jazdy wszystkich w zasadzie bez wyj膮tku odpowiednio 90 i 80.
To pytam jak to jest: czy 99% kierowc贸w to przest臋pcy drogowi? A mo偶e kto艣 przesadzi艂 z ograniczeniami.
Inna nowa moda to malowanie podw贸jnej ci膮g艂ej.
To jaka艣 nowa 艣wiecka tradycja, 偶eby mimo, 偶e nic si臋 nie zmieni艂o ani w nat臋偶eniu ruchu ani w uk艂adzie drogi to widz臋, 偶e nami臋tnie maluje si臋 podw贸jne ci膮g艂e tam, gdzie niedawno by艂y przerywane. Potem nie ma jak wyprzedzi膰 zgodnie z przepisami. Podejrzewam, 偶e jest to albo:
A. to samo, co z fotoradarami, czyli stworzenie wi臋kszej mo偶liwo艣ci wk艂adania 艂apy w portfele kierowc贸w
B. kto艣 z organizacji ruchu ma korzy艣ci od firm malarskich z tytu艂u zu偶ycia farby i malowania.
C. starzej臋 si臋, nie rozumiem tego i powinienem odda膰 PJ i przesi膮艣膰 si臋 na autobus
Jacek

Data: 2013-01-09 19:27:19
Autor: J.F
Czy dobrze rozumiem?
U偶ytkownik "Jacek"  napisa艂 w wiadomo艣ci
Inna nowa moda to malowanie podw贸jnej ci膮g艂ej.
To jaka艣 nowa 艣wiecka tradycja, 偶eby mimo, 偶e nic si臋 nie zmieni艂o ani w

To jest dbanie o bezpieczenstwo ruchu drogowego :-(

nat臋偶eniu ruchu ani w uk艂adzie drogi to widz臋, 偶e nami臋tnie maluje si臋 podw贸jne ci膮g艂e tam, gdzie niedawno by艂y przerywane. Potem nie ma jak wyprzedzi膰 zgodnie z przepisami.

Wyprzedzanie powodem 2000 wypadkow :-)
A moze i wiecej, jak wine przypisza komus innemu.

Poza tym jak nie wyprzedzisz, to wolniej pojedziesz :-)

J.

Data: 2013-01-10 09:03:08
Autor: Jacek
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 2013-01-09 19:27, J.F pisze:

To jest dbanie o bezpieczenstwo ruchu drogowego :-(
A zasadzi艂 kto艣 Panu kopa panie Ferdku? ;-)
Jacek

Data: 2013-01-09 22:47:12
Autor: Ergie
Czy dobrze rozumiem?
U偶ytkownik "Jacek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:50edb2fd$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...

To jaka艣 nowa 艣wiecka tradycja, 偶eby mimo, 偶e nic si臋 nie zmieni艂o ani w nat臋偶eniu ruchu ani w uk艂adzie drogi to widz臋, 偶e nami臋tnie maluje si臋 podw贸jne ci膮g艂e tam, gdzie niedawno by艂y przerywane.

To nasza (w sensie spo艂ecze艅stwa) wina, bo niestety dajemy si臋 manipulowa膰 dziennikarzynom z faktu i jak gdzie艣 si臋 zdarzy wypadek i dziennikarz napisze, 偶e kto艣 wyprzedza艂 bo mia艂 przerywan膮 i zaczyna si臋 nagonka na urz臋dnika dlaczego tam by艂a przerywana, to niestety spo艂ecze艅stwo do艂膮cza si臋 do nagonki. Bo urz臋dnik to "w艂adza" a skoro jest okazja to w艂adzy trzeba dokopa膰.

St膮d wielu urz臋dnik贸w woli by膰 znacznie za mocno asekuracyjnym ni偶 minimalnie zbyt 艂agodnym. Ten sam mechanizm dzia艂a w przypadku stawiania ogranicze艅, budowy wysepek itd. Urz臋dnik woli postawi膰 10 ogranicze艅 za du偶o ni偶 jedno za ma艂o. Bo dzi臋ki temu nikt mu nie zarzuci, 偶e brak ograniczenia sprawi艂, 偶e debil kierowca nie wiedzia艂, 偶e ma zwolni膰 bo obok jest szko艂膮 i przej艣cie dla pieszych.

Jest jeszcze drugi gorszy mechanizm awersja przed usuwaniem ogranicze艅. Je艣li jaka艣 droga przez wioch臋 by艂a dziurawa, bez chodnika, bez o艣wietlenia itp. i by艂o na niej ograniczenie do 50 i po latach  zrobiono remont, tak, 偶e ma chodniki o艣wietlenie i dobr膮 widoczno艣膰 to i tak prawie 偶aden urz臋dnik nie podejmie decyzji o zdj臋ciu ograniczenia. Bo jak si臋 na tej drodze za jaki艣 czas wydarzy wypadek to dziennikarze nie b臋d膮 dochodzi膰 do prawdy, 偶e np. by艂o to nag艂e wtargni臋cie, albo pijany rowerzysta tylko zacznie si臋 nagonka, 偶e gdy by艂o ograniczenie to by艂o bezpieczniej wi臋c dlaczego kto艣 je zdj膮艂, a spo艂ecze艅stwo zaczytane w Fakcie i Super Expressie przykla艣nie pod has艂em bij w urz臋dnika.

Dop贸ki nie powstanie w kraju jaka艣 organizacja zrzeszaj膮ca kierowc贸w i nie zacznie domaga膰 si臋 odszkodowa艅 za czas stracony w aucie na bezpodstawnych ograniczeniach nic si臋 nie zmieni. Je艣li urz臋dnik b臋dzie si臋 musia艂 wyt艂umaczy膰 i uzasadni膰 ka偶de ustawienie znaku to si臋 dwa razy zastanowi czy ten znak na pewno tam sta膰 powinien. W zasadzie to bezzasadnymi ograniczeniami powinien si臋 zaj膮膰 RPO oraz dziennikarze w ramach sprawowania czwartej w艂adzy i patrzenia urz臋dnikom na r臋ce - to oni powinni domaga膰 si臋 uzasadnienia ogranicze艅 w ko艅cu wynika to wprost z konstytucji, 偶e ka偶de ograniczenie swob贸d obywatelskich wymaga uzasadnienia swej konieczno艣ci.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-01-10 18:10:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy dobrze rozumiem?
On Wed, 9 Jan 2013, Ergie wrote:

Dop髃i nie powstanie w kraju jaka organizacja zrzeszaj眂a kierowc體 i nie
zacznie domaga si odszkodowa za czas stracony w aucie na bezpodstawnych
ograniczeniach

  A co ona zrobi w sprawie czasu straconego w bezpodstawnych korkach
powypadkowych? ;)

  Tak BTW, akurat ten element jest niezerowy: jak kto tu szacowa
st硊czk raz na 15 lat (niech b阣zie), to skutki st硊czki w mie禼ie
s na tyle du縠, 縠 zaczynaj obejmowa mierzalny czas.
  Dotycz tysi阠y kierowc體 kt髍zy mieli pech by w okolicy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-14 13:32:12
Autor: Ergie
Czy dobrze rozumiem?
U縴tkownik "Gotfryd Smolik news"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1301101808080.420@quad...

[...]

Dobrze napisa砮 "mieli pech"  - ergo zdarzenie losowe. Natomiast nieuzasadnione ograniczenie nie jest zdarzeniem losowym - kto si pod nim podpisa i powinien albo umie to uzasadni (w oparciu o normy i przepisy) albo ponie舵 kar.

W pa駍twie prawa nie powinno by tak 縠 decyduje widzi-mi-si urz阣nika lub co gorsza tak jak to cz阺to si spotyka, 縠 gdy w mie禼ie s dwie r體noleg砮 ulice na jednej jest ograniczenie do 50 a na drugiej do 40 bo tam mieszka urz阣nik i chcia mie cisze pod oknami.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-01-09 20:35:58
Autor: megrims
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 2013-01-09 11:38, Jacek pisze:
(ciach)

Jacek
Mo偶e zdj膮膰 wszelkie ograniczenia i selekcja naturalna zrobi swoje?
Sk艂adki AC/OC p贸jd膮 300% w g贸r臋.
--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-01-10 09:07:01
Autor: Jacek
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 2013-01-09 20:35, megrims pisze:

Jacek
Mo偶e zdj膮膰 wszelkie ograniczenia i selekcja naturalna zrobi swoje?
Sk艂adki AC/OC p贸jd膮 300% w g贸r臋.
A mo偶e wprowadzi膰 przepis nakazuj膮cy w ka偶dym aucie montowanie chipa z 艂膮czno艣ci膮 radiow膮, kt贸ry nie pozwala przyspieszy膰 wi臋cej, ni偶 na danym odcinku drogi przypisano. Plus do tego sie膰 nadajnik贸w wzd艂u偶 dr贸g wysy艂aj膮cych stosowne informacje?
W ko艅cu zjawi si臋 jaki艣 polityk, kt贸rego szwagier b臋dzie mia艂 firm臋 o takim profilu i si臋 zrobi.
Jacek

Data: 2013-01-10 00:58:49
Autor: kogutek444
Czy dobrze rozumiem?
W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 09:07:01 UTC+1 u縴tkownik Jacek napisa:

> Mo縠 zdj辨 wszelkie ograniczenia i selekcja naturalna zrobi swoje?

> Sk砤dki AC/OC p骿d 300% w g髍.

A mo縠 wprowadzi przepis nakazuj眂y w ka縟ym aucie montowanie chipa z 潮czno禼i radiow, kt髍y nie pozwala przyspieszy wi阠ej, ni na danym odcinku drogi przypisano. Plus do tego sie nadajnik體 wzd硊 dr骻 wysy砤j眂ych stosowne informacje?

W ko馽u zjawi si jaki polityk, kt髍ego szwagier b阣zie mia firm o takim profilu i si zrobi.

Jacek

Samoch骴 co rozpoznaje znaki i wy秝ietla je na desce widzia? Bo ja widzia. Szwagier mo縠 by nie potrzebny. Ze trzy linijki w programie komputera w samochodzie wystarczy do硂縴.

Data: 2013-01-10 14:30:34
Autor: Jacek
Czy dobrze rozumiem?
W dniu 2013-01-10 09:58, kogutek444@gmail.com pisze:
Samoch骴 co rozpoznaje znaki i wy秝ietla je na desce widzia? Bo ja widzia. Szwagier mo縠 by nie potrzebny. Ze trzy linijki w programie komputera w samochodzie wystarczy do硂縴.
Przyznaj - nie widzia砮m. Ale samo widzenie to troch ma硂. Co w przypadku, gdy znak zas砤nia np. wyprzedzany w砤秐ie samoch骴?
Taki chip by砨y doskona硑m patentem na "dalsz popraw bezpiecze駍twa i aby Polska ros砤 na pot阦 motoryzacyjn a ludzie je糳zili bezpieczniej".
ITD, czy inne s硊縝y mog硑by zdalnie zatrzyma auto z takim chipem.
Jacek

Data: 2013-01-10 18:13:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy dobrze rozumiem?
On Thu, 10 Jan 2013, Jacek wrote:

[...]

  琹e.
  Lepszym rozwi眤aniem b阣zie poprzestanie na stwierdzeniu pope硁ienia
wykroczenia.
  Dla bud縠tu lepszym ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-12 03:12:29
Autor: John Ko砤lsky
Czy dobrze rozumiem?

U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

[...]

Czyjego bud縠tu ?

Data: 2013-01-14 23:36:17
Autor: Gotfryd Smolik news
Czy dobrze rozumiem?
On Sat, 12 Jan 2013, John Ko砤lsky wrote:

Czyjego bud縠tu ?

  Oczywi禼ie 縠 tw髍cy przepis體 (pa駍twa znaczy)!

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-10 10:52:55
Autor: Bydl
Czy dobrze rozumiem?
On 2013-01-09 11:38:14 +0100, Jacek <spaammmm@o2.pl> said:

Mamy teraz wojn o pr阣ko舵. Z jednej strony rz眃 przy pomocy TV i medi體 powtarza po 1000x jak to pr阣ko舵 zabija

Tylko idioci(*), gdy繝pr阣ko舵 nikogo jeszcze nie zabi砤.
Nigdy. (nawet nadmierna)

, a drugiej strony wi阫szo舵 z nas buntuje si na nieuzasadnione ograniczenia.

Co dziwnego, 縠 normalni naywaj debilizmy po imieniu?

Do tego mamy jeszcze grup, kt髍a twierdzi, 縠 nie ma problemu, bo wystarczy jecha zgodnie z przepisami.

To ta sama grupa od zabijaj眂ej pr阣ko禼i - nie maj睜poj阠ia o co chodzi.

I teraz co z tym zrobi?

Za硂縴 parti, wygra wybory, obj辨 rz眃, zlikwidowa kretynizmy.
(jest te繝opcja z latarniami, ale czy kto稜jeszcze wie co i jak?)

Co ze z硂toustymi chwal眂ymi si, jak to na dobrze zrobili?

Nic- oni ju繝teraz chwal si, 縠 liczba wypadk體 drastycznie spad砤, wi阠 dlatego w砤秐ie kupuj radarowe mierniki pr阣ko禼i.
;>

(*-oczywi禼ie do tego zbioru zaliczaj si wszyscy politycy, cho w ich przypadku bardziej pasuje szuje itp.)
--
Bydl

Czy dobrze rozumiem?