Czy dojdziemy w tym roku na lokatach powyĹźej 4,5% ?

Data: 2014-01-23 10:16:49
Autor: mafda
Czy dojdziemy w tym roku na lokatach powyĹźej 4,5% ?
Jak w temacie ?? Słyszałam że po czerwcu ma się coś ruszyć. Bo teraz jak dają 3% to jest porażka

Data: 2014-01-23 01:37:19
Autor: Kris
Czy dojdziemy w tym roku na lokatach powyżej 4,5% ?
W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 10:16:49 UTC+1 użytkownik mafda napisał:
Jak w temacie ?? Słyszałam że po czerwcu ma się coś ruszyć.
Gdzie słyszałaś?
Bo ja raczej uważam ze jeszcze będa spadać

Data: 2014-01-23 12:08:29
Autor: gurson
W dniu 2014-01-23 10:37, Kris pisze:
W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 10:16:49 UTC+1 użytkownik mafda napisał:
Jak w temacie ?? Słyszałam że po czerwcu ma się coś ruszyć.
Gdzie słyszałaś?
Bo ja raczej uważam ze jeszcze będa spadać

Ja słyszałem że mają rosnąć ale od 2015 :) Spadać już napewno nie spadną

Data: 2014-01-23 12:15:13
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:26964da9-25e5-4697-96cc-19c3d714ecda@googlegroups.com...

W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 10:16:49 UTC+1 użytkownik mafda napisał:
Jak w temacie ?? Słyszałam że po czerwcu ma się coś ruszyć.
Gdzie słyszałaś?
Bo ja raczej uważam ze jeszcze będa spadać
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Spadku nie bedzie, tempo podwyzek w duzej mierze bedzie zalezne od wzrostu wartosci USD (tempo ograniczenia dodruku w USA), jezeli odplyw kapitalu z Polski przyspieszy a tym samym PLN zacznie sie mocno oslabiac, to nie beda mieli innego wyjscia jak pchac stopy % do gory, zeby zatrzynac spadek PLN.
Z oficjalnych wypowiedzi czlonkow RPP przewidywane podwyzki w III/IV kw. 2014.

Data: 2014-01-23 04:08:08
Autor: Kris
W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 12:15:13 UTC+1 użytkownik Krzysztof napisał:
Z oficjalnych wypowiedzi czlonkow RPP przewidywane podwyzki w III/IV kw. 2014.

Nie wiem co tam członkowie RPP gadaja ale óki nie ruszy akcja kredytowa to nie wzrosna depozyty.
A na wzrost akcji kredytowej w najblizszych miesiącach raczej liczyć nie można.

Data: 2014-01-23 21:52:54
Autor: RobertS
[...]

a jakie to ma znaczenie czy na lokacie będzie 3% czy 7?

im wyższe oprocentowanie tym wyższa inflacja a realny zysk taki sam czyli ok. 0,5 p.p.

nie ma się co łudzić, na lokatach się nie zarabia, można na nich jedynie liczyć na to, że wartość nabywcza zgromadzonego na nich pieniądza nie spadnie

chciałbym, aby lokaty jeszcze spadły, bo wtedy płaciłbym niższe odsetki od kredytu

RobertS

Data: 2014-01-23 16:38:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Czy dojdziemy w tym roku na lokatach powyżej 4,5% ?

"mafda" lbqmm4$mir$1@node1.news.atman.pl

Jak w temacie ?? Słyszałam że po czerwcu ma się coś ruszyć. Bo teraz jak dają 3% to jest porażka

IMO %% lokacyjne nie pójdą w górę, bo nie jest to na rękę
rządowi, który (jak się okazało po korektach RPP) ma sporo
do powiedzenia w tej materii.

 -- wyższe %% lokat idą w parze z wyższymi %% kredytowymi,
    a rząd jest mocno zadłużony i stoi na krawędzi
    dopuszczalnej przez prawo (60% PKB)

 -- wyższe %% kredytowe to duszenie gospodarki:

Rozumny człek weźmie kredyt tylko wówczas, gdy spłaci mniej
niż weźmie. Nierozumny być może weźmie w każdej opresji, ale
w wyniku takiego bezrozumnego brania -- głupiec umrze z głodu...
A kiedy spłacanie jest tańsze od brania? Ano wtedy, gdy stosownie
rośnie zarabianie:

 -- dziś biorę 1 kpln, co stanowi 100% moich zarobków miesięcznych
 -- po roku wprawdzie oddaję aż 1,3 kpln, ale że zarabiam po tym
    roku 2.6 kpln miesięcznie, oddaję zaledwie 50% moich zarobków
    miesięcznych

Kiedy tak szybko rosną zarobki? Zazwyczaj wtedy, gdy:

 -- jest hiperinflacja (a tej rządy nie chcą,
    bo po HI[V?] zwykle następują rewolucje)

 -- jest szalony przyrost PKB (a tego u nas
    nie ma i raczej nie będzie)

-=-

IMO o ile pln nie spadnie względem innych walut -- %% lokacyjne
plnów nie powędrują do góry. A jeśli pln spadnie względem innych
walut -- %% lokacyjne plnów nie pokryją strat związanych ze
spadkiem wartości pln względem innych walut...

Czy dojdziemy w tym roku na lokatach powyĹźej 4,5% ?